eitaa logo
منبرک فاطمی
6.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
969 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
- ناشناس.mp3
11.67M
صوت کامل گفتگو با حجه الاسلام راجی استاد حوزه و دانشگاه در برنامه جهان آرا با موضوع "پاسخ به شبهات سیاسی روز" @fatemi222
👌آیه ای که در دیدار رهبری قبل از سخنرانی ۵ آذر قرائت شد 🌹وَ رَدَّ اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنالُوا خَيْراً وَ كَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتالَ وَ كانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزاً (احزاب 25) 🌹و خداوند كسانى را كه كفر ورزيدند با دلى پر از خشم برگرداند، بدون آن كه هيچ خيرى (پيروزى و غنيمتى) به دست آورند، و خداوند مؤمنان را از جنگ بى نياز ساخت (و آنان را پيروز كرد)، و خداوند، تواناى شكست‏ناپذير است. ✍نكته‏ ها: 👈در جنگ احزاب، همين كه حضرت على عليه السلام «عَمرو بن عَبد ودّ»، پهلوان نامى عرب را كه از خندق گذشت به قتل رساند، آنها حساب كار خود را كرده، باز گشتند. 👌پيام‏: 👈مومنین از تهدید‌های خطرناک ؛ فرصت می‌سازند. خداوند در قرآن کریم و درباره شجاعت و ضربت بهنگامی که حیدر کرار (ع) به پهلوان عربده‌جوی جبهه احزاب در جنگ خندق زد، تصریح می‌کند که مومنان از جنگ بی‌نیاز شدند: 👌«وَ رَدَّ الله الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنَالُوا خَيْرًا وَكَفَى الله الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَه قَوِيًّا عَزِيزا. 👌و خداوند آنان را که کفر ورزیدند، با غیظ و خشم و بی‌آنکه به عایدی و خیری برسند، برگرداند و مؤمنان را از جنگ بی‌نیاز کرد و خدا همواره نیرومند شکست‌ناپذیر است». (آیه 25 سوره احزاب). 👌حکمت داشت که پیامبر اعظم (ص) پس از آن ضربت بهنگام و فیصله‌بخش فرمود «ضربَهْ علیٍّ یَومَ الخَنْدَقِ أفضلُ مِن عِبادَهْ الثَّقَلَیْن. 👈ضربت علی در جنگ خندق، از عبادت جنّ و انس برتر است». @fatemi222
داستان یک مرد.mp3
5.53M
▫️ داستان یک مرد 👤 حجةالإسلام عالی @fatemi222
🔹نام زینب در شئون زندگی گل می کند 🔸در دل عشاق ایجاد تحول می کند https://eitaa.com/fatemi222/2371 🔹برخی از فضایل (علم الهی،صبر، شجاعت،ولایتمداری) https://eitaa.com/fatemi222/2375 🔹زینب الگوهای مثبت (زنان) https://eitaa.com/fatemi222/2354 🔸الگوی صابران https://eitaa.com/fatemi222/2355 🔹 هفت_اصل_مدیریت_بحران https://eitaa.com/fatemi222/855 🔹تربیت_زینبی https://eitaa.com/fatemi222/2378 🔸علت_بردن_زن_و_بچه_به_کربلا https://eitaa.com/fatemi222/2381 🔹نگاه_وپوشش ازدغدغه حضرت زینب https://eitaa.com/fatemi222/2382 نقش_حضرت_زینب‌_در_کربلا https://eitaa.com/fatemi222/2383 تلخ و شیرین روزگار https://eitaa.com/fatemi222/2397 الگوی رفتاری جهت زنان https://eitaa.com/fatemi222/2353 استقامت زینبی https://eitaa.com/fatemi222/7010 ماموریت اصلی https://eitaa.com/fatemi222/12019 عنایت به آزادگان در زندان‌های بعثی https://eitaa.com/fatemi222/15320 دغدغه سردار سلیمانی نسبت به حرم حضرت زینب https://eitaa.com/fatemi222/15318 اشعاری از حضرت زینب سلام الله علیها https://eitaa.com/fatemi8/614 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
🌺🌺تقديم به حضرت زينب سلام الله عليها از نسل يك حقيقتِ دور از مَجاز بود زينبْ كه شاهزاده ي مُلـكِ حِجاز بـود با سرشكستگي ابـداً سِـنخيت نداشت اين كوه صـبر مثـلِ پـدر سرفراز بود وقتي كه بـود وارثِ اجـلالِ مـادري تشـبيه او به حضرت زهرا مُجاز بود در عصمت و وقار و حـيا بعد مادرش بر كُـلِّ بـانـوانِ جـهان پيـشـتاز بود او را خطابِ عالـِمـه شـد، بي مُعلَّمه اَلحَـقْ چه قدر درخـورِ اين امتياز بـود حرف از گره گُشايي او رفـت هر كُجـا دستش شبيه دست علي چاره ساز بود پيوسته داشت ياصمد و ياغني به لب با اين حساب از دو جهان بي نياز بود با "يا حسين" خاطرش آرام مي گرفت از بس كه اسـمِ دلـبرِ او دلنــواز بود قـارون شد آن فقير كه وقتي نياز داشت دسـتش به سمـت خانه ي زينب دراز بود در راهِ عشق خويشتن از هستي اش گُذشت هســتي فداي او كه چنين پاكـباز بود چشمم شود فداش كه اشـكـم به ماتمش با اشكِ بر حسين و حسن ، همتراز بود چون شـد حُسين قبله ي اشك و قتيل اشك زيـنب ، خُـدايِ عـالَـمِ سـوز و گداز بود از چادرش نيامده شكلي به ذهنِ شعر جُـز پرچــمي سياه كه در اهـتـزاز بود از دستْ بسته بودن او كم سخـن بگـو دستـش شـبيه دستِ خـداوند باز بود وقتي رسيد نـاقه ي او پرده داشت ، آه روزي كه رفـت ناقه ي او بي جهاز بود از چشم خويش آب بر آن حلق تشنه ريخت بيخود فرات روز دهــم گرم ناز بود يك سال و نيم در غم لبهاي خشك شاه خيره به آب ، وقت وضوي نماز بود از گيسوي سپيد و كمانِ قدش ، بفـهم ...درد اسارتش چه قَـدَر جانگـداز بود محمّد قاسمی @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و احترام فایل استوری ولادت حضرت زینب سلام الله علیها بااحترام تقدیم شما ❤️ منبرک_فاطمی @fatemi222
#معامله_با_خدا 🌷خدایا من این گناه را برای تو ترک میکنم🌷 می گوید:  «در ایّام جوانی دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته مَنْ شد و سرانجام در خانه ای خلوت مرا به دام انداخت،  با خود گفتم: «رجبعلی! می تواند تو را خیلی امتحان کند، بیا یک بار تو خدا را امتحان کن! و از این حرام آماده و لذّت بخش به خاطر خدا صرف نظر کن. ❌⭕️❌  سپس به خداوند عرضه داشتم: ! من این را برای تو می کنم، 💠تو هم مرا برای خودت تربیت کن💠 آن گاه یوسف گونه پا به فرار می گذارد و نتیجه این ترک گناه، باز شدن دیده برزخی او می شود؛ به گونه ای که آنچه را که دیگران نمی دیدند و نمی شنیدند، می بیند و می شنود و برخی برای او کشف می شود. 📚کیمیای محبت، محمدی ری شهری، دار الحدیث، چاپ سوم، @fatemi222
گفتیم آسمانی و دیدیم، برتری گفتیم آفتابی و دیدیم، بهتری گفتیم دختر اسدالله غالبی ‌ایام کوفه آمد و دیدیم، حیدری تو از زمان کودکی‌ات تا بزرگی‌ات شیواترین مُفَسِّر الله اکبری تو از کدام طایفه هستی که مستقیم فیض از حضور علم خداوند می‌بری بر شانه‌های سبز تو بار رسالت است تو اولین پیمبر بعد از پیمبری ای آفتاب روشن شب‌های کربلا ای زینب مدینه و زهرای کربلا «ای ماورای حد تصور، کمال تو» بالاتر از پریدن جبریل، بال تو... غیر از حسینِ فاطمه چیزی ندیده‌ایم در انعکاس‌ آینه‌های زلال تو نزدیک سایه‌های عبورت نمی‌شویم نامحرمان عشق کجا و خیال تو؟ گیرم که خیمۀ تو به تاراج رفته است گنجینه‌های باغ بهشت است مال تو از گوشه‌های چشم تو، ساحل درست شد از سایۀ عفاف تو، محمل درست شد ای سایۀ بلند اباالفضل بر سرت ای بال جبرئیل گلستان معبرت مهتاب هم رشیدی قد تو را ندید از بس که چون هلال گذشت از برابرت شب‌زنده‌دارِ شامِ غریبانِ کربلا! دل‌بستۀ نماز شب تو برادرت ای خطبۀ رسای تو نهج‌البلاغه‌ات وی محمل بدون جهاز تو منبرت ای قلۀ نجابت و ایثار جای تو عطر حضور فاطمه دارد صدای تو شاعر: @fatemi222
از الطافش عیار شعر وقتی می‌رود بالا سزاوار است بنویسد قلم از زینب کبری تمام عرشیان تا که رهین منّت اویند به زیر دین او هستند قطعاً کلّ مافیها سعادت را ببین! دخت علی و فاطمه هست او عبادتگاه جدّش "قابَ قَوسَین" است "اَو اَدنی" سر تعظیم می‌آرد فرو در محضرش جبریل بُوَد مبهوت او آدم، بُوَد حیران او حوّا به غیر از محضر بابای او هرگز نگفتم من: "الا یا ایهاالساقی اَدِر کأساً و ناوِلها" به غیر از او برای هر کسی این نام، سنگین است خدا تنها به او داده مدال "زینت اَب" را نمی‌گُنجد به فهم من که دخت فاطمه باشی ولی ارثی نبرده باشی از آن بی‌کران دریا؛ و یا پرورده‌ی دامان زهرا باشی و اصلاً نباشی آینه دار وقار و عصمت زهرا؛ یقیناً مثل مادر بحر علم و عصمت‌الله است به غیر از او شبیه فاطمه آیا شود پیدا؟! "فهیمه" بود بی‌آنکه ببیند رنگ مکتب را "عقیله" بود، عزّت بود، شوکت بود سر تا پا به پیش صبر او تسلیم گشته حضرت ایوب که زینب غیر زیبایی ندیده روز عاشورا اگر بَدو ولادت بود ناآرام علت داشت جز آغوش حسینش می‌شود آرام او؟ اصلا؛ ولی افسوس دلدارش هم آغوش بیابان شد تمام هست زینب رفت از دست، اُف بر این دنیا مگو شاعر چه ها دیده ست زینب بین آن گودال بجای آن همه مقتل فقط بنویس واویلا... شاعر: @fatemi222
فهرست : 1-عوامل درونی ترک نماز الف) بینشی 1-ضعف ایمان به خداوند ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 2- ضعف ایمان به معاد ( درآمد ،عوامل ودرمان این قسمت به قسمت ضعف ایمان به خداوند ارجاع داده شده است.) 3- غفلت ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 4- جهل ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 5- عدم تفکر ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) ب ) گرایشی 1-کبر( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 2-ناامیدی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 3-ضعف اراده ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 4- احساس ریا وخود نمایی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 5- احساس تحجر وعقب وماندگی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 6- لجاجت( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) ج ) کنشی 1-تنبلی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 2-تسویف ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 3-کثرت گناه وشهوت رانی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 4-افراط وتفریط ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 5-خجالت ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان) 2- عوامل بیرونی ترک نماز الف:خانواده ب:رفیق بد ج:شیطان د:بد عمل کردن دین داران ه:محیط و:فعالیتهای دشمن @fatemi222
سلام ✋ 🔺در روایتی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: لَا قُرْبَةَ لِلنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِض. اگر عمل مستحبی به عمل واجبی ضرر برساند، آن عمل مستحبی سبب تقرب به خدای متعال نمی باشد. (نهج البلاغه، حکمت 39) ✍چند نکته کوتاه درباره نماز مستحبی بیان می شود: 1⃣👈با توجه به اینکه نماز مستحبی را می توان در حال حرکت و راه رفتن بجا آورد و برای  رکوع و سجود در حال حرکت و راه رفتن می توان با سر اشاره کرد. 2⃣👈در نمازهای مستحبی مثل نماز شب، خواندن سوره مستحب است و شرط صحت نماز مستحبی نیست؛ البته برخی از نمازهای مستحبی که برای نمازش سوره مخصوصی و یا تعداد خاصی سفارش شده باید سوره مخصوص خوانده شود. 3⃣👈.اگر در یک نماز مستحبی سوره مخصوصی سفارش شده باشد که کیفیت نماز با همان سوره مخصوص است چنانچه انسان آن را فراموش کند و در رکوع یا بعد از رکوع متوجه شود، می تواند بایستد و سوره مخصوص را بخواند و دوباره به رکوع برود و نماز را ادامه دهد و زیاد شدن رکن به صورت سهوی در نماز مستحبی مبطل نماز مستحبی نیست. 4⃣👈اگر در نماز مستحبی سهوا عملی یا جزئی زیاد شد، سجده سهو ندارد و همچنین چنانچه در رکعات نماز مستحبی شک کند، مخیر است که بنا را بر کمتر یا بیشتر بگذارد. (عروه، الصلاه، فصل فی بقیه الصلوات المستحبه، م7 ؛ مفاتیح الجنان، اعمال روز عید غدیر) @fatemi222
👌خداوند در قرآن می فرماید: «فلله العزة جمیعا: «پس همه عزتها از آن خداوند است . (آیه 10 فاطر) 👈«عزت» در مفهوم واصطلاح یعنی اینکه انسان مغلوب نشود و در برابر مستکبران  ظلم پذیر نباشد. 👌در روایات عواملی ذکر شده است که موجب عزت میشود که به برخی اشاره می کنیم: 1⃣👈بندگی خدا: امام علی(علیه السلام) فرمود: هرگاه جویای عزت شدی، آن را با اطاعت [و پیروی از خدا] بجوی ( غررالحکم، شماره 4056)  وفرمود: هر کس می خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقوای الهی داشته باشد (بحار، ج 70، ص 285) 2⃣👈ولایتمداری: امام سجاد علیه السلام فرمود: پیروی از صاحبان امر [ائمه اطهار علیهم السلام] تمام عزت است(میزان الحکمه؛ج3، ص1958) 3⃣👈جهاد: امام علی(علیه السلام) فرمود: خداوند جهاد را برای عزت یافتن اسلام واجب کرده است(نهج البلاغه دشتی، ص 682)  4⃣👈 قناعت: امام علی(علیه السلام) فرمود: قانع باش تا عزیز شوی . (بحار، ج 78، ص 53) 5⃣👈چشم پوشی از دنیا : امام علی(علیه السلام) فرمود:هر کس از موهبتها [و لذتها] ی دنیا چشم بپوشد، عزیز می شود(غررالحکم، 9148) @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلی الله علیک یا اباعبدلله الحسین شب جمعه است هوایت نکنم میریم....😭 فایل استوری شب جمعه های امام حسینی تقدیم شما
امر به معروف و نهی از منکر منبر ده دقیقه ای🕙 🔘اهمیت امر به معروف در چهار عنوان 🔶شعر خوشا آن دل که امشب در بر جانانه برگردد به کوی آشنا از دامن بیگانه برگردد دل هر جائیم امشب مقیم کوی دلبر شد مبادا دست خالی از در این خانه برگردد به کوی دوست از هر سو هجوم آورده اند اما خوشا آنکس که عاقل آید و دیوانه برگردد دلم در تیرگی گم گشته ای یاران چراغی کو که در کوی حقیقت از ره افسانه برگردد قفس را بشکن و آنگه پر و بالم بده یا رب که این مرغ اسیر امشب به سوی لانه برگردد کمند ناله، دلبر را به سویت می کشد ای دل به آهی احمد از منبر سوی حنّانه برگردد به نار عشق یار امشب بسوزانید «میثم» را مبادا شمع روشن ماند و پروانه برگردد(۱) 🔷مقدمه ؛ تعریف امر به معروف، یعنی دستور به کارهای موافق با کتاب و سنت  و نهی از منکر، یعنی جلوگیری کردن از آنچه شرعا و عرفا پیروی شهوت و هوای نفس دانسته شده است. اهمیت امر به معروف را در پنج عنوان تبیین میکنم؛ ❶علامت برتری در جایگاه امر به معروف و نهی از منكر همین کافی است که از علامات بهترین امّت بودن است. پروردگار عالم در یازده سوره از قرآن مجید در ضمن بیش از بیست آیه مسلمانان را به امر به معروف و نهی از منكر دعوت نموده است. خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرماید:«كُنتُمْ خَیرَْ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ» شما بهترین امتى بودید كه به سود انسانها آفریده شده‏اند (چه اینكه) امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنید و به خدا ایمان دارید. . ❷بزرگترین مراسم دین امر به معروف و نهی از منكر عامل بقای دین مقدس اسلام است. الَّذِینَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فىِ الْأَرْضِ أَقَامُواْ الصَّلَوةَ وَ ءَاتَوُاْ الزَّكَوةَ وَ أَمَرُواْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْاْ عَنِ الْمُنكَرِ وَ لِلَّهِ عَقِبَةُ الْأُمُور همان كسانى كه هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا مى‏دارند، و زكات مى‏دهند، و امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنند، و پایان همه كارها از آن خداست. مرحوم ملا مهدی نراقی در كتاب اخلاقی جامع السعادات می‌فرماید بزرگ‌ترین مراسم دین امر به معروف و نهی از منكر است كه انبیاء الهی برای آن مبعوث شده‌اند. امیرالمؤمنین(ع)می‌فرماید: قِوامُ الشَّرِیعَهِ بِالأَمرِ بِالمَعروفِ وَ النَّهی عَنِ المُنكَرِ وَ اِقامَهِ الحُدودِ . قوام وپایداری شریعت با امربه معروف ونهی از منكر وبرپا داشتن حدود است. (۲) ❸تضمین کننده عزت مسلمانان غزالی در كتاب كیمیای سعادت و احیاء العلوم می‌گوید امر به معروف و نهی از منكر قطبی از اقطاب دین است. اگر این دو مندرس شود همه شعائر دین باطل می‌شود. اگر مسلمانان جهان بخواهند با عزّت و سعادت و خوش‌بختی در دنیا و آخرت زندگی نمایند و از كید و خیانت و تزویر دشمنان اسلام و قرآن و استعمارگران سالم و محفوظ بمانند در درجه‌ی اول باید خودشان به احكام و قوانین اسلام ملتزم شده و عمل نمایند. و در مرحله دوم امر به معروف و نهی از منكر نمایند. امر به معروف و نهی از منكر عامل بقاء دین مقّدس اسلام است. پیامبر اسلام(ع)فرمودند:« لَا تَزَالُ أُمَّتِی بِخَیرٍ مَا أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوَى فَإِذَا لَمْ یفْعَلُوا ذَلِكَ نُزِعَتْ مِنْهُمُ الْبَرَكَاتُ». یعنی همواره امت من در خیر خواهند بود مادامی كه امر به معروف و نهی از منكر نمایند و به نیکی‌هاو پرهیزکاری همیدگر را یاری می‌دهند و اگر اینگونه نباشند برکتهای آسمان و زمین از آنها دور می‌شود .(۳) ❹ امربه معروف برتر از جهاد حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِی بَحْرٍ لُجِّی وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْكَرِ لَا یقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا ینْقُصَانِ مِنْ رِزْق‏» . یعنی تمام اعمال خیر و كردارهای نیك و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منكر مانند آب دهانی است در برابر دریای موّاج و امر به معروف . نهی از منکر اجلی را نزدیک نمی‌کند و از روزی نمی‌کاهند.(۴) 🔻 ادامه دارد 👇👇 @fatemi222
❺نهی از منکر از نشانه های شیعیان موسی بی جعفر (ع) می‌فرمایند: «وَ قَدْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یتَخَتَّمُ بِیمِینِهِ وَ هُوَ عَلَامَةٌ لِشِیعَتِنَا یعْرَفُونَ بِهِ وَ بِالْمُحَافَظَةِ عَلَى أَوْقَاتِ الصَّلَاةِ وَ إِیتَاءِ الزَّكَاةِ وَ مُوَاسَاةِ الْإِخْوَانِ وَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْكَرِ». رسول الله همواره انگشتری به دست راست داشتند و شیعیان ما با آن نشانی و با حفظ اوقات نماز و پرداخت زكات و نیکی به برادرات دینی و امر به معروف و نهی از منكر شناخته می‌شوند.(۵) 🔷اولین مرحله نهی از منکر امر به معروف و نهی از منكر چند نوع می‌باشد. اول با زبان دوّم با انكار قلبی سوم با مبارزه منفی یعنی با‌ترش‌رویی كردن و‌ترك مجلس امیرالمؤمنین (ع)فرموده‌اند:« أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ أَنْ نَلْقَى أَهْلَ الْمَعَاصِی بِوُجُوهٍ مُكْفَهِرَّةٍ». یعنی رسول الله به ما دستور دادند كه هر موقع گناه‌كاران را دیدیم با قیافه‌های برافروخته با آنان ملاقات كنیم. (۶) این یك نوع مبارزه منفی است. گاهی نهی از منكر‌ترك نمودن مجلس است. 💠داستان از حضرت باقر(ع) روایت شده كه در ضمن حدیثى فرمود: همانا خداى با عزت و جلال به شعیب پیغمبر وحى فرمود كه«أَنِّی مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِینَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّینَ أَلْفاً مِنْ خِیارِهِمْ ».البته من صد هزار نفر از امت تو را عذاب خواهم نمود چهل هزار از اشرار و بدكاران و شصت هزار از نیكان را، پس شعیب عرض كرد پروردگارا این گروه اشرار مستحق و سزاوار عذابند پس جهت عذاب نیكان چیست؟ خداى با عزت و جلال باو وحى فرمود:« دَاهَنُوا أَهْلَ الْمَعَاصِی فَلَمْ یغْضَبُوا لِغَضَبِی». همانا نیكوكاران در نصیحت و باز داشتن گناهكاران از اعمال زشتشان سستى و سهل انگارى و سازش نمودند و به جهت غضب من بر ایشان، غضب و خشم نكردند. كمترین درجه نهى از منكر را كه غضب و خشم بر گناهكار است انجام نداند و بدین جهت مستحق عذاب گشتند . 💠داستان ترک مجلس شراب منصور دوانقی یك میهمانی برپا كرده بود و امام صادق(ع)را هم دعوت نموده بود. موقع نهار یكی از میهمانان آب خواست. فردی رفت و شراب آورد. امام صادق(ع)از سر سفره برخاستند تا تشریف ببرند. منصور گفت: یا ابن رسول الله چرا تشریف می‌برید؟ حضرت فرمودند: «مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ جَلَسَ عَلَى مَائِدَةٍ یشْرَبُ عَلَیهَا الْخَمْر».معلون است هر كس سر سفره ای بنشیند كه در آن شراب می نوشند. 💠داستان روزی حضرت کاظم علیه السلام از در خانه (بشر حافی) در بغداد می‌گذشت که صدای ساز و آواز و رقص را از آن خانه شنید. ناگاه کنیزی از آن خانه بیرون آمد و در دستش خاکروبه بود و بر کنار در خانه ریخت. امام فرمود: ای کنیز صاحب این خانه آزاد است یا بنده؟ عرض کرد: آزاد است. فرمود: راست گفتی اگر بنده بود از مولای خود می‌ترسید. کنیز چون برگشت (بشر حافی) بر سر سفره شراب بود و پرسید: چرا دیر آمدی؟ کنیز جریان ملاقات را با امام نقل کرد. بشر حافی با پای برهنه بیرون دوید و خدمت آن حضرت رسید و عذر خواست و اظهار شرمندگی نمود و از کار خود توبه کرد. 🔻 ادامه دارد 👇👇 @fatemi222
🔷امام حسین(ع)شهید امر به معروف یكی از پیام‌های كربلاء امر به معروف و نهی از منكر است. امام حسین(ع)فرمودند: من قیام كردم برای امر به معروف و نهی از منكر. ما به امام حسین خطاب می‌كنیم:« أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ وَ آتَیتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَیتَ عَنِ الْمُنْكَر»گواهی می دهم كه تو نماز را اقامه كردی و زكات را پرداختی وامر به معروف ونهی از منكر كردی. اگر این سینه‌زنی‌ها و روضه‌خوانی‌ها و مدّاحی‌ها از روی حقیقت است كه ان شاء الله هست پس باید ما را به طرف برنامه‌های امام حسین سوق دهد. و گرنه اگر شما دو ماه در این مجالس شركت كنید و سینه بزنید و ندانید كه دشمن می‌خواهد چه كار كند وندانید كه دشمن دارد عفت دختر و پسر را از بین می‌برد این عزاداری‌ها ثمره مطلوب نخواهد داشت. مجالس عزاداری خیلی ارزش دارد و همه چیز ما به این مجالس وابسته است اما باید به راه امام حسین كمك كنیم. 🔷آخرین نهی از منکر هنگامی‌که تیر به قلب امام اصابت می‌کند و حضرتش از اسب سرنگون می‌شوند لشکریان یزید دستور حمله به خیمه امام را صادر می‌کنند امام با نیزه اش تکیه می‌ند و به لشکر نهیب می‌زند که: «وَیحَكُمْ یا شِیعَةَ آلِ أَبِی سُفْیانَ إِنْ لَمْ یكُنْ لَكُمْ دِینٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیاكُمْ وَ ارْجِعُوا إِلَى أَحْسَابِكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْرَاباً » واى بر شما، اى شیعیان آل ابى سفیان! اگر دین ندارید و از روز محشر خائف نیستید پس در دنیاى خود آزاد مرد باشید و بحسب و نسب خود مراجعه كنید، زیرا شما عرب هستید مفسر عالیقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از این قضیه چه خوب بهره جسته‌اند او می‌گوید :وقتی امام این سخن را فرمود این سخن اثر كرد و تا امام زنده بود، از خیمه‌هادست كشیدند. ما از این جمله آخر، چند درس بگیریم: 1.نهى از منكر واجب است، حتى در لحظه آخر عمر. 2.نهى از منكر واجب است، حتى نسبت به وحشى‌ترین افراد. 3.اگر چند منكر انجام مى‏شود و ما مى‏توانیم از یكى از آنها جلوگیرى كنیم، باز هم نسبت به آن یكى واجب است كه اقدام كنیم. 4. افراد خلافكار ممكن است از بعضى از منكرات دست بردارند و تحت تأثیر وجدان قرار بگیرند. 5.اگر از دین مردم نمى توان براى نهى از منكر كمك گرفت، از صفات دیگر آنان و از عوامل عاطفى استفاده كنید. ــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.شعر از سازگار(نخل میثم) ۲.غرر الحكم :حدیث ۶۸۱۷. ۳.بحار الأنوار : ج۷۷،ص۳۹۴ ۴.نهج البلاغة : الحكمة ۳۷۴ ۵.وسائل الشیعة، ج 3 ، ص ۳۹۷، ح ۳. ۶.الكافي، ج ۵ ، ص ۵۹ 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 @fatemi222
کیست این خسرو مظلوم؟ که خونین بدن است وز دم نیزه و شمشیر، دو صد پاره تن است کیست این مظهر جان‌بازی و ایثار و وفا؟ که به آزادگی و عدل و شرف، ممتحن است او بُوَد چشم و چراغ دل زهرای بتول روشنی‌بخش جهان، نور رخ «ذو‌المنن» است گبر و ترسا و یهودش، چو مسلمان خواهد یار و محبوب ملل، شمع همه انجمن است چه غم ار حسرت دیدار وطن داشت به دل؟ وطنش در دل یاران، شه دور از وطن است او شهید است و نیازش نبُوَد گر چه به غسل آب غسلش همه از خون گلو و بدن است «کفنی داشت ز خاک و کفنی داشت ز خون تا نگویند کسان، جسم حسین بی‌کفن است» (1) «استخوانی اگر از سینۀ او باقی ماند آن هم از ضرب سمّ اسب، شکن در شکن است»(2) دفن کرده چو پدر را پسر بیمارش آن‌ که یعقوب‌صفت، شهرۀ «بیت ‌الحزن» است با سر‌انگشتِ مبارک بنوشته بر خاک این همان قبر شهیدی است که عطشان دهن است این مکان قبلۀ عشّاق جهان خواهد شد «خوشدل»! این تربتِ معشوقِ زمین و زمن است (1) و (2):«جودی خراسانی» شاعر: مرحوم
هروقت بوده است غم ما زیادتر دست کرامتت شده پیدا زیادتر چشم امید ما به عطا و محبتت قبلا زیاد بوده و حالا زیادتر ای خوش‌به‌حال و روز گدایی که در طلب دستش به سمتت آمده بالا زیادتر وقت اجابت است دل شب، به این دلیل دارد اثر دعای سحر ها زیادتر عاشق حسین بود که در امتحان عشق گفتی: بس است؟ گفت: خدایا زیادتر... روز حساب گریه‌ی بسیار می‌کند چشمی که نیست در غم آقا زیاد، تر این دائم‌البکایی ما بی‌سبب نبود مادر نوشت روزی ما را زیادتر بیهوده نیست شوق دل ما به کربلا دیوانه مایل است به صحرا زیادتر در این حرم مگر چه خبر شد که کعبه هم خواهان نداشته‌ست از اینجا زیادتر از اهل‌بیت قول شفاعت گرفته‌ایم اما امید ماست به زهرا زیادتر شاعر:
🔻میم مثل مُدرِّس؛ نماینده واقعی مردم در مجلس این ویژگی ها را دارد ◽️ مدرس به دستگاه‌های قدرت و ثروت او را به چنین جایگاهی رساند. مدرس خود می‌گوید: «من ده رییس‌الوزرا و چهل، پنجاه وزیر را دیدم و رد کردم، اگر هر کدام از این‌ها در مجلس مدعی شد که مدرس یک توقعاتی از من کرده است، آن شخص خیلی مرد است. یک کاغذ در هیچ کابینه‌ ندارم. هیچ تقاضایی از کسی نکرده‌ام». ◽️ یک روز وقتی که مدرّس از مجلس به خانه بازگشت، عدّه‌ای از مردم به منزل مدرّس ریخته با سر و صدای زیاد گفتند: «آقا! این چه لایحه‌ای بود که امروز تصویب شد؟ خلاف مصلحت است». مدرّس پاسخ داد: «اگر بیست رأس اسب و الاغ و یک آدم را در مجلسی جمع کنند و از آن‌ها بپرسند که ناهار چه می‌خورید، جواب چه می‌دهند؟ همه گفتند: «جو» مدرّس گفت: «آن یک نفر هم ناچار است سکوت کند. این وکلایی که شما انتخاب کرده‌اید، شعورشان همین است. بروید انتخاب کنید». ◽️ او در پیامی که درباره "مخالفت خود با طرح تغییر سلطنت از قاجار به پهلوی" توسط رحیم‌زاده صفوی برای احمدشاه در فرانسه می‌فرستد، به او یادآور می‌شود که این موضع در جهت حمایت از شاه قاجار نیست بلکه و تمامیت ارضی کشور را در خطر می‌بیند و عنوان می‌دارد: «اگر هدف فقط تغییر شاه بود من هم به مبارزه نمی‌پرداختم». ◽️ سید عبدالباقی مدرس: در دومین روز اقامت خود در خواف به آقا گفتم: «نمی‌شد کاری کنید که از این زندان بیغوله رهایی یابید؟» آقا فرمودند: «چرا خیلی هم آسان است. همین یک ماه پیش رضاخان به وسیله مأموران پیغام داده بود که من دخالت در سیاست نکنم و به عتبات بروم و آنجا ساکن شوم. گفتم: به رضاخان بگویید مدرس گفت من وظیفه خود را دخالت در سیاست می‌دانم. اینجا هم جای خوبی است و به من خوش می‌گذرد. تو را هم روزی انگلیسی‌ها کنارت گذاشته و به جایی پرتاب می‌کنند. اگر قدرت داشتی و توانستی، بیا همین جا (خواف). هرچه باشد بهتر از تبعیدگاه‌ها و زندان‌های خارج از ایران است. ولی من می‌دانم که من در وطنم به قتل می‌رسم و تو در ، در سرزمین بیگانه خواهی مرد». ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) @fatemi222
شراب خواری در مدرسه عباسقلی خان در مشهد بازار معروفی دارد. مسجد- مدرسه- آب انبار- پل و دارلایتام و اقدامات خیریه دیگری هم از این دست داشته است. واقف بر خیر، و واقف در خیر. به او خبر داده بودند در حوزه علمیه ای كه با پول او ساخته شده، طلبه ای شراب می خورد !!! ناگهان همهمه ای در مدرسه پیچید. طلاب صدا می زدند حاج عباسقلی است. 🌛در این وقت روز چه کار دارد؟ از بازار به مدرسه آمده است. عباسقلی خان یكسره به حجره ی من آمد و بقیه دنبالش. داخل حجره همه نشستند. ناگهان عباسقلی خان به تنهایی از جایش بلند شد و کتابخانه کوچک من را نشانه رفت. رو به من كرد و گفت :لطفا بفرمایید نام این کتاب قطور چیست؟ گفتم: شاهنامه فردوسی. - دلم در سینه بدجوری می زد. سنگی سنگین گویی به تار مویی آویخته شده است. بدنم می لرزید. اگر پشت آن کتاب را نگاه کند، چه خاکی باید بر سرم بریزم؟ عباسقلی خان دستش را آرام به سوی کتاب های دیگر دراز کرد... 👈🏼- ببخشید، نام این کتاب چیست؟ - بحارالانوار. عجب...! این یکی چطور؟ گلستان سعدی. چه خوب...! این یکی چیست؟ حلیه المتقین و این یکی؟! ... لحظاتی بعد، آن چه نباید بشود، به وقوع پیوست. عباسقلی خان، آن چه را که نباید ببیند، با چشمان خودش دید. کتاب حجیمی را نشان داد و با دستش آن را لمس کرد. سپس با چشمانی از حدقه درآمده به پشت کتاب اشاره کرد و با لحنی خاص گفت: - این چه نوع کتابی است، اسمش چیست؟ معلوم بود. عباسقلی خان پی برده بود و آن شیشه لعنتی پنهان شده در پشت همان کتاب را هدف قرار داده بود. برای چند لحظه تمام خانه به دور سرم چرخید، چشم هایم سیاهی رفت، زانوهایم سست شد، آبرو و حیثیتم در معرض گردباد قرار گرفته بود. چرا این کار را کردم؟! چرا توی مدرسه؟! خدایا! کمکم کن، نفهمیدم، اشتباه کردم... خوشبختانه همراهان عباسقلی خان هنوز روی زمین نشسته بودند و نمی دیدند، اما با خود او که آن را در اینجا دیده بود چه باید کرد؟ - بالاخره نگفتی اسم این کتاب چیست؟ - چرا آقا ; الان می گم. داشتم آب می شدم. خدایا! دستم به دامنت. 🤲در همین حال ناگهان فکری به مغزم خطور کرد و ناخودآگاه برزبان راندم: یا ستار العیوب، و گفتم:نام این کتاب، «ستارالعیوب» است آقا! فاصله سوال آمرانه عباسقلی خان و جواب التماس آمیز من چند لحظه بیشتر نبود. شاید اصلا انتظار این پاسخ را نداشت. دلم بدجوری شکسته بود و خدای شکسته دلان و متنبه شدگان این پاسخ را بر زبانم نهاده بود. حالا دیگر نوبت عباسقلی خان بود. احساس کردم در یک لحظه لرزید و خشک شد. طوری که انگار برق گرفته باشدش. شاید انتظار این پاسخ را نداشت. چشم هایش را بر هم نهاد. چند قطره اشک از لابلای پلک هایش چکید. ایستاد و سکوت کرد. ساکت و صامت و یکباره کتاب ستار العیوب (!) را سرجایش گذاشت و از حجره بیرون رفت. همراهانش نیز در پی او بیرون رفتند، حتی آنها هم از این موضوع سر درنیاوردند، و هیچ گاه به روی خودش هم نیاورد که چه دیده است. .. *** 🌺... اما محصل آن مدرسه، هماندم عادت را به عبادت مبدل کرد. سر بر خاک نهاد و اشک ریخت. سالیانی چند از آن داستان شگفت گذشت، محصل آن روز ، بعدها معلم و مدرس شد و روزی در زمره بزرگان علم، قصه زندگی اش را برای شاگردانش تعریف کرد. ☀️«زندگی من معجزه ستارالعیوب است» ستار العیوب یکی از نام های  احیاگر و معجزه آفرین خدا است و من آزاد شده و تربیت یافته همان یک لحظه رازپوشی و جوانمردی عباسقلی خانم که باعث تغییر و تحول سازنده ام شد.   📍برگرفته از: «اخلاق پیامبر و اخلاق ما» ؛ نوشته‌ی استاد جلال رفیع ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) @fatemi222
با نام و یاد خدای پوشاننده عیبها و با عرض سلام به محضر خوبان💞 و مهمتر : سلام بر خوب خوب عالم ( السلام علیک یا صاحب الزمان) افشای زشتی‌های دیگران از نظر خداوند ممنوع و حرام است . انسان می بایست خوبیهای دیگران را منتشر نماید👇 البته به جز یک استثناء ! ( افشاء بدی ستمدیده از ستمگر) لاٰ یُحِبُّ اللّٰهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاّٰ مَنْ ظُلِمَ وَ کٰانَ اللّٰهُ سَمِیعاً عَلِیماً«۱۴۸» خداوند، آشکار کردن گفتار بد را دوست نمی دارد، مگر از کسی که به او ستم شده باشد و خداوند، شنوای داناست. افشای زشتی‌ها را بارها قرآن منع کرده واز گناهان کبیره شمرده و وعده عذاب داده است. از جمله آیه ۱۹ سوره نور: که علاقه به افشای زشتی‌های مؤمنان را گناه می‌داند: «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفٰاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیٰا وَ الْآخِرَةِ» همانا کسانیکه، دوست میدارند اینکه اشاعه( همه گیر) کنند زشتیهای آشکار و رسوا کننده را راجع به خداباوران، برایشان شکنجه ای دردناک در این جهان ( عذاب وجدان و مشکلات روحی و روانی، مجازات و...) و عذاب دردناک در جهان دیگر خواهد بود از گفتن عیوب به خود افراد، نه به دیگران، کوتاهی نکنیم آنچه حرام است، افشای عیوب مردم در برابر دیگران است، نه بازگویی عیوب افراد به خود آنان. چون پیامبر خدا فرموده است: مؤمن، آیینه ی مؤمن است. المومن مرآت المومن بحارالانوار ج ۷۴ ص ۲۳۳ امام صادق علیه السلام درباره ی این آیه فرمودند: کسی که افرادی را مهمان کند، ولی از آنان به صورت ناشایست پذیرائی کند، از کسانی است که ستم کرده بر مهمان. باکی نیست که درباره ی او چیزی  بگویند. وسائل الشیعه، ج۱۲، ص ۲۸۹. گلستان، شایسته تماشاست! زباله دان، ارزش دیدن ندارد @fatemi222
راز سقوط جامعه نبوی.pdf
789.2K
🌀راز سقوط جامعه نبوی 🗓 مناسبت: پیام: رهبری: «دعوا بر سر مسئله‌ی با حجاب و بدحجاب نیست، دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. دعوا اینها نیست. ... بحث سر اصل و و و ایران اسلامی است.»(۱۴۰۱/۰۷/۱۱) ✍️ سیر بحث: 🔻همان طور که یک فرد، سقوط و رفعتی دارد، جامعه نیز سقوط و رفعتی دارد، بررسی علل سقوط جامعه نبوی از آن جهت اهمیت دارد، که اشکالاتی که در ساختار جامعه دینی مدینه وجود داد، امروز هم به شکل دیگری خودنمایی می کند اما مسائل جوامع دینی در بسیاری از جهات مشترک هستند. 🔻 برای جامعه سازی برای زمینه سازی برای ظهور جامعه مهدوی، باید جامعه ما، از این عوامل سقوط جامعه نجات پیدا کند. 🔻در این سلسله جلسات به بررسی برخی از عوامل اصلی سقوط جامعه مدینه در بیان حضرت زهرا(س) خواهیم پرداخت که عبارتند از: 1️⃣. مستقل نبودن و منفعل بودن 2️⃣. ترس و راحت طلبی 3️⃣. عدم درک سیاسی و سیاسی نبودن مردم مدینه 4️⃣. بی تفاوتی @fatemi222