eitaa logo
منبرک فاطمی
6.1هزار دنبال‌کننده
996 عکس
889 ویدیو
1.3هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
ببین باید چه دریایی از ایمان و یقین باشی، که همراه امیری، چون امیرالمومنین باشی ببین باید چقدر احساس باشد در دل شیرت، که در بین زنان، تنها تو عباس آفرین باشی شجاعت را، شرافت را، بلاغت را، ولایت را خدا، یک جا به تو بخشید، تا امّ البنین باشی همه عالم، پسر دارند، تو قرص قمر داری مگر بی نور میشد، مادر زیباترین باشی؟ مگر بی نور می شد، در دل خورشید بنشینی؟ تمام عمر با عباس و زینب همنشین باشی گرفتی دستِ ماهی را که از ما دست می گیرد رسیدی، باغبانِ غیرتٌ للعالمین باشی رسیدند و فقط پرسیدی از زینب: حسینم کو؟ تویی اُمّ الادب؛ آری! تو باید اینچنین باشی پسرهای تو را کشتند، اما اِرباً اِرباً ، نه! نبودی شاهد تکرار اکبر، بر زمین باشی هوای پر کشیدن سوی حق داری و حق داری پس از کرببلا سخت است که ام البنین باشی شاعر: @fatemi222 @hosenih
روضه ی کربلاست تقدیرش مثل زینب شکسته تصویرش داغ شرمندگیِ عباس است علت قد و قامت پیرش کربلا را ندید، اما ماند روی قلبش همیشه تأثیر‌ش داغ عباس ها نه، داغ حسین کرد با موج غم زمین گیرش با سکینه همیشه می فرمود: بگذرد از عمو و تقصیرش آب می شد رباب را می دید آتش شرم کرده تبخیرش از لبِ تشنه ی علی می گفت اشک هر روز و آه دلگیرش: حرمله در نبودِ عباسم با سه شعبه گرفته از شیرش روزگارش تمام روضه شده کار او صبح و شام روضه شده اشک و خون نقش چشم هایش بود کربلای بقیع جایش بود گرچه ام البنینِ تنها شد داغدار غم پسرها شد گرچه قطع الیمین شد عباسش روی نیزه نگین شد عباسش چار فرزند او شدند شهید نخل او را تبر اگر چه برید کم نشد از محبتش به حسین بیشتر شد ارادتش به حسین همه فکرش حسین بود حسین فکر و ذکرش حسین بود حسین شاعر: @fatemi222 @hosenih
السلام علیکِ یا زوجة وصی رسول الله، السلام علیکِ یا عزیزة الزهراء، السلام علیکِ یا اُمَّ البُدور السَّواطع یا فاطمة بنت حِزام الکِلابیه المُکَنّاة باُمِّ البنین و رحمت الله و برکاته ای بر مدارِ عشقِ علی، رُکنِ استوار ای بر سرِ تو سایه ی خورشیدِ روزگار ای اُمِّ فضل و اُمِّ فداکاری و ادب مستوره ای و گنجِ نهان می شوی شمار ای وسعتِ کمالِ تو بر عقل ناپدید پیشِ جلال و حُجْبِ تو زانو زده وقار حقّا کُمیتِ قافیه لنگ است پیشِ تو ماندم چگونه مدح ِ تو گویم به اختصار با زینبین تا نفسِ آخرینِ خویش عهدی که داشتی ز وفا، بود پایدار خواندی کنیزِ حضرت زهرا تو خویش را اینگونه نامِ نامی تو گشت ماندگار سرمشقِ عاشقی تو به عشّاق داده ای عباس داده ای و ندادی ز کفْ قرار بر عشق و جان سپردنِ در راهِ عشقْ هم پرورده ای ز دامنِ تو داد اعتبار عصرِ دهم که سینه ی او تنگ گشته بود راهی سوی شریعه شد از بینِ کارزار آه از دمی که دستِ اباالفضل شد قلم تیرِ سه شعبه چشمِ قمر کرد اختیار خم شد به زانوان بِکِشَد تیر را برون از چشمِ نافذی که همی داشت اقتدار در پیش ِ پای فاطمه افتاد بر زمین ارثِ ادب ز مادرِ خود داشت آن سوار آه از تنی که روی زمین مانْد بی حسین آه از هجومِ لشگرِ در دستْ حربه دار بهتر نبودی و تو ندیدی به کربلا «روزی که شد به نیزه سرِ آن بزرگوار» اُمُّ البنین که در رهِ دین، بی بنین شده همواره داشت بر پسران خود افتخار خیمه میان خاکِ بقیع داشت صبح و شام عُمری برای کرب و بلا بود سوگوار در حشر هم بنای شفاعت، یقین شود با دستِ با کفایتِ عباس، برقرار آن را که نیست روی امیدی به سوی خلق گردد به فضلِ دستِ اباالفضل امیدوار شاعر: @fatemi222 @hosenih
ای که بر دامان مهرت ماه را می پروری آسمان را زیر دین چشم هایت می بری درمقاماتت همین بس انتخاب حیدری تو همان روح زلال از چشمه سار کوثری بعد زهرا بعد زینب از همه زن ها سری ای تمام مادران قربان تو نا مادری خاک پایت سجده گاه نه فلک روی زمین جای پینه آسمان خورشید دارد بر جبین بعد زهرا این قبیله مادری خواهد چنین تا بنی الزهرا تو را خوانند یا ام البنین زن ولیکن هیبتت مرد آفرین روزگار رشته های چادرت جود کرم را آبشار در کلاس درس حجب تو حیا زانو زده قطره لطف تو بر بحر کرم پهلو زده شب زلبخندت ستاره بر سر گیسو زده زیر سایه سار پلکت مهر و مه سوسو زده گرشرف با عزت و لطف و وفا گردد عجین عشق معنا می شود با واژه ام البنین ردپایت عشق را تا بیت حق تحریر کرد چشمهایت آیه های حجب را تفسیر کرد اشک ها را دستهای گرم تو تبخیر کرد تو چه کردی که خدا کار تو را تقدیر کرد نو عروسی که پی بخت سپیدت آمده پیش پای بچه های فاطمه زانو زده گفتی ای مردم کجا آیینه زهرا شوم آمدم خاک در انسیة الحورا شوم آمدم تا که کنیز زینب کبری شوم قطره ای امیدوارم وصل بر دریا شوم اهل این خانه همه شمعند و من پروانه ام وقت احرام است من حاجیه ی این خانه ام گرچه با تو باز خانه صاحب غمخوار شد گرچه قلبت از محبت نورگشت و نار شد خاطرات فاطمه با نام تو تکرار شد یاد گل احوال بلبل های خانه زار شد شد تمام خواهش تو از امیر المومنین فاطمه نه، بعد از این بر من بگو ام البنین باز می ماند دهان از مهر این نا مادری شیر را با شیره عشق و وفا می پروری مثل هدیه پیش کش بر طفل زهرا می بری عرضه می داری قبولش کن برای نوکری مادری هرگز ندیدم بگذرد از طفل خود مثل تو نا مادری، نه، مادری پیدا نشد آن هم آن طفلی که چشمش قبله گاه انبیاست از همان میلاد دستش بوسه گاه مرتضاست چهره او والقمر چشمان او شمس الضحاست گر بگویم لم یلدیولد شبیه او رواست دُر در آغوش صدف آری چو گوهر می شود دامن ام البنین عباس پرور می شود تو ندیدی کربلا از راه تو پا بر نداشت داغ لبهای خودش را بر دل دریا گذاشت علقمه یک مشک از عشق و وفا بر دوش داشت چون نگهبان جان خود را بر سر مشکش گماشت گفت با خود جان مشک و جان طفلان حرم هر چه تیر آید به جان خسته خود می خرم دستهایش رفت اما کم نشد از آن شتاب می شنید از دور آه از خیمه های اضطراب با امیدی خویش را انداخت روی مشک آب ناگهان روی سرش شد آسمان گویا خراب تیر بر مشکش زدند و مثل مشک از تاب رفت ایستادو قطره قطره پیکر او آب رفت آنقدر روی زمین شد پیکر او چاک چاک ماند از آن کوه گویا گرد و خاکی روی خاک داشت تنها یک نفس درجان خود آن نفس پاک گفت با آن یک نفس هم یا اخا ادرک اخاک نه فقط عباس از شرمندگی بی تاب شد از خجالت مادرش ام البنین هم آب شد شاعر: @fatemi222
🔹 خداوند آنقدر به تحریف دین و بدعت در معارف حساس است که حتی با عزیزترین بندگانش نیز تعارف ندارد و به محض کوچکترین اشتباهی، جانش را میگیرد! 🔹 حالا بعضی امروزی‌ها، برای توجیه سیاستها و اقدامات خودشان، چه راحت اقدام به الهیات سازی دینی و تاریخی میکنند! خدا رحم کند! ❌👈 هرگز برای توجیه کار خودمان، تاریخ و سنت را تغییر و منحرف نکنیم! 🌴 سوره حاقه 🌴 🕋وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنا بَعْضَ الْأَقاوِيلِ «44» 🕋لَأَخَذْنا مِنْهُ بِالْيَمِينِ «45» 🕋ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتِينَ «46» 🕋فَما مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ عَنْهُ حاجِزِينَ «47» 🕋وَ إِنَّهُ لَتَذْكِرَةٌ لِلْمُتَّقِينَ «48» ⚡️ترجمه: و اگر پيامبر بعضى گفتارهاى ساختگى را به ما نسبت دهد، قطعاً او را با قدرت و به قهر مى‌گرفتيم. سپس رگ قلبش را قطع مى‌كرديم. و هيچ يك از شما نمى‌توانست سپر او شود. همانا اين قرآن براى اهل تقوا وسيله تذكّر است.  ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @fatemi222 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔹 چقدر غریبی ای خدا! آنقدر ما بندگان لجوج و سربه هواییم که مجبور شده برای قرآنی شدن مان، متوسل به قسم و تأکید شود! 🔹 وای بر ما! حتی با این وجود نیز، خیلی خیلی کم همنشین و همراه قرآن شده ایم! 🔹 همان عده قلیلی هم که ایمان آورده اند، سالی سیزده ماهش را در غفلت تشریف دارند 😔 و معدود مؤمنانی هستند که با آیات قرآن از خواب غفلت بیدار شده‌اند. 🌴 سوره حاقه 🌴 🕋فَلا أُقْسِمُ بِما تُبْصِرُونَ 🕋وَ ما لا تُبْصِرُونَ 🕋إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ 🕋وَ ما هُوَ بِقَوْلِ شاعِرٍ قَلِيلًا ما تُؤْمِنُونَ 🕋وَ لا بِقَوْلِ كاهِنٍ قَلِيلًا ما تَذَكَّرُونَ ⚡️ترجمه: سوگند به آنچه مى‌بينيد. و آنچه نمى‌بينيد. همانا قرآن كلام رسول گرامى است. و سخن يك شاعر نيست چه كم ايمان مى‌آوريد. و همچنين سخن كاهن و پيشگو نيست، چه كم متذكّر مى‌شويد. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @fatemi222 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
📜 |🔰 اسیرِ خود 🪢انسان مى ‏تواند حتى با شنيدن صداى خدا و حضور بهشت و جهنم، حتى به ‏خاطر يك كبر و يا يك حرص يا يك بخل، يا يك حسد، از راه باز بماند و رجيم‏ شود. 🪢ظلم و علو، مى ‏تواند مانع تأثير يقين و شهود انسان باشد و مى ‏تواند طمع و گندم رى، او را كور كند و ترازوى او را خراب نمايد. 🪢اسارت ‏هاى ما گسترده و مشهود است! 🪢 به ‏خاطر هوس بچه ‏ها از تكليف، چشم مى ‏پوشيم. به ‏خاطر دست‏يابى به توپ و گل، حدود را زير پامى ‏گذاريم و حريف را ناجوانمردانه مى ‏اندازيم؛ به ‏خاطر هيچ مى ‏گذريم و با توهم ‏ها حقايق را رها مى ‏كنيم. 🪢آن‏جاكه ميزان را به ‏دست مى ‏آوريم و فرصت ترازودارى پيدا مى ‏كنيم، ضعف در محاسبه و جهل به قدرها و اندازه ‏ها، بهشت و جهنم ما را در موارد محدودى نشان ‏مى ‏دهد و در تمامى موارد سنجش نمى ‏كند. 🪢آن‏جاكه مى ‏سنجد و نشان ‏مى ‏دهد باز كفر و كبر و غرور و طمع و هزار مانع مى ‏تواند ما را به جحد و عناد و كفر و چشم ‏پوشى وادار سازد و رجيم نمايد. 🪢 آن‏جاكه عبوديّت شكل مى ‏گيرد، باز اين خطر هست كه بازگرديم و در مصاف دشمنِ بيدار به غفلت روى آوريم و لباس جنگ را فراموش كنيم، كه طبيعى است مورد تهاجم قراربگيريم و در خانه ‏ى خودمان به اسارت درآييم و در سرزمين خودمان شكست بخوريم. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۷۴ #⃣ @fatemi222
رفیق خوشبخت ما.pdf
2.26M
📚 رفیق خوشبخت ما ✏️نویسنده: سید عبدالمجید کریمی 🇮🇷 ناشر: زائر رضوی / مشهد ⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۹ ه.ش/ چاپ اول 📣 زبان: فارسی 🔰 حجم: ۲.۲ مگابایت 📄 تعداد صفحه: ۱۱۰ صفحه 🔆 توضیح: کتاب حاضر در حقیقت تنظیم هفت مرحله عرفانی (هفت شهر عشق) و تطبیق آن با سلوک رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️السّلام علیک یا امّ الوفا امّ العباس قمر بنی هاشم امّ البنین وفات حضرت ام البنین، مادر حضرت عباس(ع) تسلیت باد. @fatemi222
🔻 همان‌طور که محبت امام‌حسین(ع) عامل حفظ دین شد، محبت پیامبر(ص) هم عامل شروع دین شد 🔻 مهم‌ترین عامل حرکت به‌سوی اوج آزادی «قدرت محبت مؤمنین به پیامبر(ص)» بود 📌علیرضا پناهیان در جلسۀ هشتم صدر اسلام: 🔘 «محبت شدید مردم به پیامبر(ص)» عامل اصلی موفقیت بعثت و بنیان‌گذاری امت اسلام بود 🔘 هرکس می‌خواست به اوج برسد، آغازش محبت به پیامبر(ص) و دفاع از ایشان تا پای جان بود 🔘 جامعۀ مدینه با «قدرت محبت پیامبر(ص)» بنا شد؛ یاران امام‌زمان(ع) هم قدرت‌شان را از محبت مولا می‌گیرند ________ رسول‌خدا(ص) در آغاز بعثت، با قدرت‌های جنایت‌کاری مثل فرعون مواجه نبود که آشکارا ظلم کنند و سر ببُرند، بلکه با فراعنۀ کوچکی در مکه، مواجه بود که اتفاقاً خیلی هم دموکرات بودند! آنها یک‌نوع دموکراسی‌ اکثریت داشتند که بر اساس آن، در مسائل مهم، تا وقتی همۀ رؤسای قبایل در شورای مکه رأی نمی‌دادند، کاری انجام نمی‌شد. پیامبر(ص) می‌خواست مردم را از ظلم‌های رقیقی نجات بدهد که خیلی به‌چشم نمی‌آید و خیلی‌ها اصلاً آن را ظلم به‌حساب نمی‌آورند؛ مثل سلطۀ رؤسای قبایل و باندهای قدرت. چرا پیامبر با اینها مبارزه می‌کرد؟ چون برای رسیدن مردم به اوج آزادی، این ظلم‌های رقیق هم باید برطرف بشود. اگر مستضعفین درک نکنند که تحت ظلم هستند، برای نجات خودشان با پیامبر همراهی نمی‌کنند. این یکی از مشکلات پیغمبر است. چون همه برای رسیدن به اوج، آن‌قدر ضرورت احساس نمی‌کنند لذا برای بیرون آمدن از ظلم‌های رقیق هم ضرورت احساس نمی‌کنند. چه‌کار باید کرد تا مردمی که انگیزۀ قیام علیه ظلم و ستمِ رقیق را ندارند، قیام کنند؟ رسول‌خدا(ص) چگونه زمینۀ حرکت مردم برای رسیدن به اوج را ایجاد کرد؟ پیامبر(ص) با چه قدرتی، این حرکت را آغاز کرد؟ مهم‌ترین عامل زمینه‌ساز برای حرکت مردم به‌سوی اوج آزادی، محبت شدید مسلمانان به پیامبر(ص) بود. هرکسی که نوری در دلش بود، محبت پیغمبر(ص) در دلش می‌افتاد. اولین اثری که ایمان و باور به پیامبر در انسان‌ها ایجاد می‌کرد محبت شدید مؤمنین نسبت به شخص پیامبر(ص) بود. این محبت، اصلی‌ترین انگیزه و مستمسک برای عبور از همۀ موانع و سختی‌های دوران بعثت شد. هرکسی می‌خواست به اوج دین‌داری برسد، آغازش محبت به رسول‌خدا(ص) و دفاع از ایشان تا پای جان بود. خیلی‌ها خجالت می‌کشند این قسمت تاریخ را بگویند: مهم‌ترین تعهدی که پیامبر(ص) از مردم می‌گرفت، دفاع از ایشان تا پای جان بود. پیامبر اکرم(ص) صراحتاً می‌فرمود: «مشرکین می‌خواهند من را بکُشند، تو حاضر هستی برای دفاع از من، جان بدهی؟» آن ظلم رقیق، دیگر تبدیل شده بود به یک ظلم فاحش که همان «کُشتن پیامبر(ص)» بود؛ لذا پیامبر(ص) در پیمان عقبه دوم با مردم مدینه عهد بست که آیا حاضرید برای دفاع از رسول‌خدا از جان خودتان بگذرید؟ پس مراقب باشیم دنبال مسائل فرعی و حاشیه‌ای نرویم و توجه کنیم که اصل موضوع چه بوده است؟ انگیزۀ به اوج رسیدن برای مؤمنین، جز عشق به رسول‌خدا و جان دادن برای ایشان چه چیز دیگری می‌توانست باشد؟ مؤمنین به شدت، پیامبر(ص) را دوست می‌داشتند. اثر ایمان و صفای باطن این است که وقتی صفای باطن پیدا می‌کنی و این نور در قلبت ظاهر می‌شود که حقیقت را انکار نمی‌کنی، اولین هدیۀ خدا به شما «محبت» است. لذا قرآن می‌فرماید: «وَلَكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ» (حجرات، 7) این را بروید در متن تاریخ ببینید. موتور محرک تاریخ اسلام «محبت پیامبر(ص)» بود. همان‌طور که محبت امام‌حسین(ع) عامل حفظ دین شد، محبت پیغمبر(ص) هم عامل شروع دین و بنیان‌گذاری امت اسلام و موفقیت بعثت بود. چرا مادر و پدر عمارِ یاسر، آن‌همه شکنجه را تحمل کردند و جان دادند؟ اصلاً کسی که با رسول‌خدا(ص) پیوند می‌خورد، این محبت به‌قدری شدید بود که دیگر ایشان را رها نمی‌کرد و همۀ رنج‌ها را به‌خاطرش تحمل می‌کرد. انقلاب پیامبر(ص) انقلاب عرفانی، عاطفی و حبّی بود. نقطۀ مقابل پیامبر(ص) هم کسانی بودند که خبثِ باطن‌شان باعث می‌شد یک‌دفعه‌ای نسبت به پیامبر(ص) تنفر مضاعف پیدا کنند به‌حدی که می‌خواستند ایشان را به‌قتل برسانند؛ درحالی‌که آنها قبلاً قاتل و جنایت‌کار نبودند. محبت، قدرت اصلی برای حرکت فرد و جامعه است. رسول‌خدا(ص) با قدرت محبت، جامعۀ مدینه را بنا نهاد. یاران امام‌زمان(ع) هم قدرت‌شان را از محبت مولا می‌گیرند. مهم‌ترین وصفِ آنها محبت شدید‌شان به امام‌زمان(ع) است. وحشت و رعبی که یاران حضرت در دل دشمنان می‌اندازند، نتیجۀ همین محبت شدیدشان به مولا است. 🚩محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ 📢صوت: @Panahian_mp3 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/7546 @fatemi222
چگونه اسلام را نابود کنیم؟ ✳️ مستر همفر که یکی از جاسوسان دولت بریتانیا در قرن ۱۸ و یکی از افراد تاثیرگذار در شکل‌گیری وهابیت، در کتاب خاطرات خود در بخشی با نام «چگونه اسلام را نابود کنیم؟» نقاط قوت و ضعف مسلمانان را بطور دقیق بررسی کرده و راهکارهایی برای جاسوسان استعمار انگلستان جهت از بین بردن اسلام ارائه کرده است و مطالبی که در ادامه میاید، مختصری از نقشه‌های ارائه شده توسط همفر است: 💠 باید کاری کرد که در جهان اسلام، نغمه ملت‌گرایی و تعصب قومی از هر سوی سازگار گردد و عرب و عجم و ترک و فارس به جان هم بیفتند. لازم است که مسلمانان به گذشته پیش از اسلام خویش بازگردانده شوند و به قهرمان پرستی روی آورند. 💠 لازم است شراب، قمار، فحشا و خوردن گوشت خوک اگر ممکن باشد آشکارا وگرنه مخفیانه رواج یابد و برای این کار پیروان دیگر ادیان به خدمت گرفته شوند و به آنها مقرری ماهانه و جایزه داده شود؛ زیرا ارتکاب این اعمال موجب میشود که مسلمانان با قرآن مخالفت کنند و پس از مخالفت با قرآن انجام هر کار خلافی سهل خواهد بود. 💠 با وارد کردن جاسوسان در لباس اهل علم مردم نسبت به آنها بدبین شوند. مدارس تشکیل گردد و در آنها کودکان مخالف علمای دینی و خلیفه مسلمانان بار بیایند. 💠 درباره حکم جهاد تشکیک گردد تا مردم این حکم را ویژه صدر اسلام بدانند. 💠 باید مسلمانان را متقاعد کرد که اصل دینداری مهم است، نه نوع دین. 💠 احادیثی که بر بیرون راندن یهود از جزیره العرب تاکید دارد، خدشه‌دار گردد. 💠 لازم است مسلمانان به انجام عبادات بی تفاوت گردند. 💠 باید کاری کنیم که مردم از پرداخت خمس خودداری ورزند. 💠 باید اسلام را هرج و مرج طلب جلوه دهیم. 💠 کودکان باید از تربیت دینی فاصله بگیرند. 💠 حجاب را باید از زنان برداشت و جوانان را از این راه به فساد کشانید. 💠 باید پیشنماز‌ها را فاسق جلوه دهیم و به این ترتیب نماز های جماعت را به تعطیلی بکشانیم. 💠 باید قبور بزرگان را که مورد توجه مسلمانان است، ویران کنیم. 💠 باید در نسب سادات و اهل بیت پیامبر تشکیک ایجاد کنیم و عمامه ها را از سر مردان دین و سادات برداریم. 💠 مردم باید آزاد بار بیایند و امر به معروف و نهی از منکر تعطیل گردد. 💠 به تعدد فرزندان پایان داده شود. 💠 از تبلیغات اسلامی جلوگیری شود تا مردم اسلام را مختص اعراب بدانند. 💠 امور خیریه از نهاد های عمومی گرفته و به دولت سپرده شود. 📚 منبع: کتاب خاطرات مستر همفر، صص ۱۴۲_۱۵۸، با اختصار 🔻 پی‌نوشت: به حق باید گفت که در چند سال اخیر شاهد اجرای تمامی این موارد بودیم، برنامه‌ای دقیق که سده قبل توسط یک جاسوس انگلیسی طرح‌ریزی شد و تا الان نیز در حال اجراست که نمود این نقشه‌های شوم را در فتنه اخیر به وضوح شاهد بودیم. 👌 در مقابل این برنامه ریزی دقیق، جهاد تبیین برنامه ریزی شده لازم است و تمام اقشار جامعه باید نقش خود را انجام دهند تا این جنگ شناختی برای دشمن بی‌ثمر شود. @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر چه مادر هست، قربان چنین نامادری 🎤حجت الاسلام عالی ✅@fatemi222
نکات جذاب تاریخی درباره حضرت ام البنین سلام الله علیها شب سلام الله علیها ، سلام خدا بر او و عباسش @fatemi222
مسابقه عفاف و حجاب بمناسبت ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/Tebyangonabad/33160
جهت دوستان ارسال بفرمایید 👆
🌸🍃﷽🌸🍃 ✋ بررسی خشم از چهار جهت به منظور ترک این رفتار 1️⃣👈 ریشه خشم: حضرت عيسى عليه السلام ـ در پاسخ به سؤال از ريشه خشم ـ فرمودند: خود بزرگ بينى و گردن فرازى و حقير شمردن مردم. ميزان الحكمه ج8 ص454 2️⃣👈 آغاز و پایان خشم: امام على عليه السلام: از خشم بپرهيز كه آغاز آن، ديوانگى و فرجام آن، پشيمانى است. مستدرك الوسائل ج 12 ص 12 👌با خشمگین شدن، حالت هایی در رفتار و گفتار و حالت های صورت ما بروز پیدا می کنه که خودمون رو دیوانه نشون می دیم و دیگران دیگه اون حسابِ سابق رو رومون باز نمی کنند و بعدش هم پشیمانی عایدمون می شه؟! 3️⃣👈 تاثیر خشم: امام على عليه السلام: شدّت خشم، نحوه سخن گفتن را تغيير مى دهد و ريشه برهان و دليل را قطع مى كند و فهم را از هم مى گسلد. ميزان الحكمه، ج 8، ص 446 امام على عليه السلام: به سوى خشم مشتاب، كه به عادت بر تو مسلّط مى شود. غررالحكم حدیث 10288 4️⃣👈 دوری از خشم: امام على عليه السلام : تواناترين مردم در تشخيصِ درست، كسى است كه خشمگين نشود. غرر الحكم حدیث 3047 امام على عليه السلام: حاضر جوابترين مردم كسى است كه خشمگين نشود. غررالحكم حدیث 2950 امام على عليه السلام: خشم را با سكوت درمان کنید. غررالحكم حدیث 5155 👌بسیار پیش میاد که ما می خواهیم در جایی حق خودمون رو بگیریم یا سخ حقی بگوییم ولی وقتی خشمگین می شیم با توجه به چند حدیث بالا: 🔹 اول که خوب تشخیص نمی دیم چه باید بگوییم و یا شخص مقابل چه می گوید... 🔹 دوم اینکه: نمی تونیم حاضرجواب باشیم و پاسخ مناسب رو پیدا کنیم چون ذهن بهم ریخته... 🔹 سوم اینکه: نحوه سخن گفتن ما عوض می شه و نمی تونیم منظور خودمون رو به درستی برسونیم و حق رو بگوییم... 🔹 چهارم اینکه: اگر یک نفر حرف نادرستی می گوید، نمی شود با خشم راه درست رو به او نشان داد و او را راهنمایی کرد و ممکن است حتی این رفتار ما باعث شود او از راه درست بدش بیاید و از طرفی افرادی دیگر بیایند و با حرف های نادرست(و با مهربانی های ساختگی) او را منحرف کنند(امام على عليه السلام: هنگام خشم ، ادب نبايد كرد (/ تأديب اثر ندارد) . غررالحكم: ح10529 ) 👌حتی در بسیاری از مواقع اطرافیانی که می بینند دو نفر گفتگو می کنند، حق را به کسی می دهند که با آرامش صحبت می کند، هرچند حق با او نباشد! و گاهی حتی اگر کسی حق رو بگوید ولی با خشم بگوید، اطرافیان خیال می کنند که او به ناحق سخن می گوید و این باعث می شود حقِ حقدار ضایع شود و یا اینکه اطرافیان می گویند حق با فلانی هست ولی نباید خشمگین می شد که این هم نقطه ضعفی برایش می شود 👌خلاصه اینکه وقتی می خواهیم حق را بگوییم باید با آرامش و صبوری عمل کنیم، نه اینکه با خشمِ خود باعث شویم شخصِ مقابل که ناحق می گوید به خاطر خشم ما حرف حق را نپذیرد و یا حتی خود را موجه جلوه دهد! @fatemi222
🌸🍃﷽🌸🍃 موضوع: وظایف همسران بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرِین‏ شعر من از آن روز که دربند توام آزادم پادشاهم که به دست تو اسیر افتادم همه غم‌های جهان هیچ اثر می‌نکند در من از بس که به دیدار عزیزت شادم خرم آن روز که جان می‌رود اندر طلبت تا بیایند عزیزان به مبارک بادم من که در هیچ مقامی نزدم خیمه انس پیش تو رخت بیفکندم و دل بنهادم دانی از دولت وصلت چه طلب دارم هیچ یاد تو مصلحت خویش ببرد از یادم به وفای تو کز آن روز که دلبند منی دل نبستم به وفای کس و در نگشادم تا خیال قد و بالای تو در فکر منست گر خلایق همه سروند چو سرو آزادم به سخن راست نیاید که چه شیرین سخنی وین عجبتر که تو شیرینی و من فرهادم ✔️بیان احکام سوال : اگر انسان قدرت مالی به قدری که بتواند هم صرف خود نماید و هم نفقه همسر و باقی خویشاوندان واجب النفقه را بدهد ندارد کدام یک مقدم است ➕جواب: مرد، خودش بر بقیه مقدم است اگر اضافه باشد زوجه بر اقارب واجب النفقه مقدم است و اگر از قوت خود بیشتر دارد باید زیادی را صرف زوجه کند اگر از نفقه زوجه زیاد آمد صرف بقیه واجب النفقه ها کند. در باقی واجب النفقه ها، فرزندان و والدین در یک درجه قرار دارند. [شعر فوق از اشعار سعدی به همه زن و شوهرها عاشق تقدیم شد]❤️ 😆لطیفه حالا که شعر گفتیم و سر ذوق آمدید خنده ای تقدیم سیمای عزیزان؛ سخنران گفت آقایان هر کدام تان از زنش ناراضی است بلند بشه همه بلند شدند الا یک مرد ، سخنران گفت انگار یک نفر پیدا شد که از خانمش راضی است مرد گفت نه بابا راضی کدام است زنم زده پای منو شکسته کمک کنید تا من هم بلند شم ♦️مقدمه امروزه، یکی از موضوعات مهمی که باید در جلسات مؤمنان به آن پرداخته شود وظایف اخلاقی و دینی همسران نسبت به همدیگر می باشد. مدیریت صحیح رابطه همسران در گروه آگاهی از مهارت های و توصیه های اخلاقی است که از طریق پیامبران و امامان تبیین شده است . و عواملی دست به دست داده اند تا در بسیاری از خانواده ها رابطه صمیمانه همسران آسیب دیده است و فراوانند خانم هایی که از اخلاق و رفتار شوهر رضایت ندارند و دنبال راه های مدیریت رابطه هستند تا بتوانند همسرانشان را نسبت به خود مهربان و وفادار نگاه دارند. 🔻راه غلط🔺 در مواردی از طرف خانمها راههای نادرست پیش گرفته میشود به عنوان مثال افرادی دنبال علوم غریبه به افراد به اصطلاح دعا نویس مراجعه میکنند تا مثلا با سحر و جادو و طلسم دل شوهرش را تسخیر کند درباره این راه غلط به این حدیث توجه فرمائید ؛ أقبَلَتِ امرَأةٌ إلى رسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله فقالَت : يا رسولَ اللّه ِ ، إنَّ لي زَوجا و لَهُ عَلَيَّ غِلظَةٌ ، و إنّي صَنَعتُ بهِ شَيئا لأِعطِفَهُ عَلَيَّ ! فقالَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : اُفٍّ لَكِ : كَدَّرتِ دِينَكِ ! لَعَنَتكِ الملائكةُ الأخيارُ ، لَعَنَتكِ الملائكةُ الأخيارُ ، لَعَنَتكِ المَلائكةُ الأخيارُ ، لَعَنَتكِ ملائكةُ السماءِ ، لَعَنَتكِ ملائكةُ الأرضِ . امام صادق (ع) : زنى خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله آمد و عرض كرد : اى رسول خدا! شوهرى دارم كه با من تند است و من با او كارى (جادو جنبل) كرده ام تا وى را با خودم مهربان كنم! رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : اف بر تو! دينت را تيره و تار كردى! نفرين فرشتگان بزرگ بر تو باد! نفرين فرشتگان بزرگ بر تو باد! نفرين فرشتگان بزرگ بر تو باد! نفرين فرشتگان آسمان بر تو باد! نفرين فرشتگان زمين بر تو باد! 👈در ادامه روش های صحیح برای پیشگیری و مدیریت رابطه بر اساس احادیث را در هفت عنوان تبیین خواهیم کرد 🔻 ادامه دارد 👇👇 @fatemi222