ان الذین یوذون الله و رسوله لعنهم الله فى الدنیا و الاخرة»۵۷احزاب
«آنانکه خدا و رسول را به مخالفت آزار و اذیت مىکنند خدا آنها را در دنیا و آخرت لعن کرده است»
قال رسولالله (صلى الله علیه و آله):
«لا یحل للمسلم اِن یشیر الى أخیه بنظرة تؤ ذیه»
«براى مسلمان روا نیست، به برادر مؤمن نوعى نگاه کند که موجب اذیت او شود»
شرح کوتاه :
از آنجایى که خلائق عیال حق هستند و سر آمد آنها اهل ایمان است، کسى که براى خلائق سودمند باشد نزد خدا محبوب است .
منشأ اذیت و آزار آنها را مخصوصاً مؤمن بهر شکل از دشنام و تهمت و ستم، و... فراهم کند انگار با خدا اعلان جنگ کرده است، چنانکه در قیامت حق تعالى مىفرماید:
«کجایند کسانى که در دنیا دوستانم را اذیت مىکردند؛ عده اى برخیزند در حالى که صورتشان گوشت ندارد، خداوند امر مى کند آنان را به دوزخ بیندازند».
پس پرهیز از هر نوع آزار به دیگران از پدر و مادر و همسایه و دوست لازم و ضرورى است و اگر احیاناً اتفاق افتد از طرف مقابل بخواهد او را ببخشد.
🔸نمونه حق الناس بابت اذیت مردم
https://eitaa.com/fatemi222/12069
🍃🌹🍃
عکس العمل پیامبر در مقابل اذیت کنندگان
۱_بىاعتنايى به آزار کافران و منافقان، :
. وَ لا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ دَعْ أَذاهُمْ
۲_ توكّل
توکّل بر خدا در برابر اذيّتهاى مخالفان،
وَ لا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ دَعْ أَذاهُمْ وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى بِاللَّهِ وَكِيلًا.
۳_ذكر
پيامبر صلیاللهعلیهوآله، مأمور ذکر و عبادت خدا، در برابر اذيّتهاى مشركان:
وَ لَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِما يَقُولُونَ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ ....
فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ الْغُرُوبِ.
۴_صبر
صبر در برابر آزارهاى كافران و مشركان، سفارش خدا به محمّد صلیاللهعلیهوآله:
فَصَبَرُوا عَلى ما كُذِّبُوا وَ أُوذُوا حَتَّى أَتاهُمْ نَصْرُنا ...
گزارش صبر پیامبران گذشته در برابر آزارهاى اقوام آنان، تلويح به صبر پیامبر صلیاللهعلیهوآله در برابر آزارهاى مشركان است.
فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ ....
🍃🌹🍃
@fatemi222
۵ گروهی که در «ربا» لعن شدند
🔹بزرگی تعابیر در آیات و روایات در موضوع «ربا»، تقریباً درباره هیچ گناه دیگری سابقه ندارد، چنان که حتی قتل، سرقت و فحشا نیز مشمول چنین تعابیری نیستند.
🔹در این زمینه نهتنها فرد رباخوار، بلکه تمام کسانی که در این تبادل شرکت داشتهاند مورد شدیدترین عتابها قرار گرفتهاند.
🔹 روایتی از امیرالمؤمنین(ع)، نقل شده که فرمود: «لَعَنَ رَسُولُ الله (صلّی الله علیه و آله) اَلرِّبا وَ آکِلَهُ و َبائِعَهُ و َمُشْتَریَهُ وَ کاتِبَهُ و َشاهِدَیْهِ».
🔹این روایت در تهذیب الاحکام طوسى، وسائل الشیعة شیخ حر عاملى، همچنین مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل مرحوم محدّث نورى، و حتی در کتب عامه مانند سنن البیهقی الکبرى بیهقى نقل شده است.
🔹 نکته جالب اینکه در این گروه از روایات که خاصّه و عامّه نقل کردهاند ربا و متعلّقات آن، هم مورد لعن و نفرین خداوند و هم مورد لعنت رسول خدا (صلّى الله علیه و آله) و هم مورد نفرین ملائکه خداوند، قرار گرفته است.
🔹در روایت بالا امیرالمؤمنین میفرماید رسول خدا پنج گروه را در ارتباط با ربا لعن نموده است:
۱_رباخوار
۲_فروشنده مال ربوی
۳_ربادهنده
۴_کسى که ربا را محاسبه مىکند
۵_شهود قرارداد ربا.
🍃🌹🍃
@fatemi222
به موجب ماده یک قانون، نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی ربا بر دو نوع است:
ربای قرضی: بهرهای است که مقرض طبق شرط، بنا و روال، از مقترض دریافت نماید.
ربای معاملی: زیادهای است که یکی از طرفین معامله، زائد بر عوض یا معوض از طرف دیگر دریافت کند، به شرطی که عوضین مکیل یا موزون و عرفا یا شرعا از جنس واحد باشند.
🍃🌹🍃
@fatemi222
🔺«یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِىَ مِنَ الْرِّبَو اْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»
سوره بقره آیه ۲۷۸
🔺 اى کسانى که ایمان آورده اید! تقواى الهى پیشه کنید و آنچه را از (مطالبات) ربا باقى مانده است، رها کنید، اگر ایمان دارید.
🔺نکتهها
در آیات قبل به مفاسد ربا اشاره شده که ربا فرد و جامعه را از تعادل خارج و آشفته مى کند؛ «یتخبّطه الشیطان» و روشن شد که ربا در حقیقت کم شدن است، نه زیاد شدن؛ «یمحق الربا» اکنون نهى از ربا را صریحاً بیان مى کند. «ذروا مابقى من الربا»
🔹در تفاسیرِ مجمعالبیان، المیزان و مراغى نقل شده است که وقتى آیه تحریم ربا نازل شد، برخى از صحابه همانند خالدبن ولید، عباس و عثمان، از مردم مقدارى طلب از بابت ربا داشتند، آنها در مورد طلبکارى خود، از پیامبر (ص) کسب تکلیف کردند و آیه فوق نازل شد. پیامبر (ص) بعد از نزول این آیه فرمود: عباس، عموى من نیز حق مطالبه ربا ندارد و قبل از همه، باید خویشان من دست از ربا بردارند.
🔹 همچنان که در طى خطبه اى فرمود: «وکلّ ربا فى الجاهلیة موضوع تحت قدمىّ هاتین و اوّل ربا اَضع ربا العباس» تمام رباهاى مقرر در دوره جاهلیت را زیر پاى مى اندازم و از همه پیشتر رباهایى که براى عباس است.
✅پیامها
۱- رباخوارى، از عادات زمان جاهلیت بود که مسلمانان صدر اسلام نیز به آن آلوده بودند. «یا ایها الذین آمنوا... ذروا»
۲- تقوا، مرحله اى بالاتر از ایمان است. «یا ایها الذین آمنوا اتّقوا اللّه»
۳- رباخوار، مالک بهره نمى شود و اسلام سود رَبَوى را به رسمیّت نمى شناسد. «ذروا مابقى من الربا»
۴- لازمه ایمان و تقوا، صرف نظر کردن از مال حرام است. «ان کنتم مؤمنین»
🍃🌹🍃
@fatemi222
«فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِنْ تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُءُوسُ أَمْوَ لِکُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ»؛ بقره ۲۷۹
🔹 پس اگر چنین نکردید (بدانید که) اعلان جنگ با خدا و رسولش دادهاید و اگر توبه کنید، (اصل) سرمایههاى شما از آنِ خودتان است. (ودر این صورت) نه ستم مى کنید و نه بر شما ستم مى شود.
✋نکتهها
در اسلام، نه اجازه ربا و بهره کشى و #استثمار داده شده و نه اموال مردم یک جانبه مصادره مى شود.
🔹 در بعضى نظام ها، مالکیت ملغى و تمام اموال را از صاحبانشان مى گیرند و در برخى دیگر، استثمار و بهره کشى و ربا، به هر شکلى آزاد است.
✋پیامها
۱- رباخوار، محارب با خداست. او باید بداند که در این جنگ، در یک طرف او قرار دارد و در طرف دیگر، خداوند جبّار. «فأذنوا بحرب من اللّه»
۲- رباخوارى، گناه کبیره است. چون اعلام جنگ با خداوند است. «بحرب من اللّه»
۳- رباخوار، گمان نکند با مردم محروم طرف است، بلکه خداوند به حمایت از محرومان برخاسته و از حقّ آنان دفاع مى کند. «بحرب من اللّه»
۴-، چون رباخوار محارب با خداست، از وظایف حکومت اسلامى مبارزه با رباخواراى است. «فأذنوا بحرب من اللّه»
این مطلب را از دست ندهید: نظر مراجع تقلید درباره ربا/ عاقبت ربا خواری چیست؟
۵ - براى محاربین با خدا نیز راه توبه باز است. «بحرب من اللّه... وان تبتم»
۶- رباخوار، تنها مالک اصل مال است، نه بهره آن. «فلکم رؤس اموالکم»
۷- براى نجات محرومان، اصل مالکیّت مردم را نادیده نگیرید و مالکیّت خصوصى در اقتصاد اسلامى پذیرفته شده است. «فلکم رؤس اموالکم»
۸ - سلطهپذیرى و سلطهگرى هر دو محکوم است، نه ظلم ببینید و نه ظلم روا دارید. «لاتَظلِمون ولا تُظلمون»
۹- انتقام ممنوع است. به رباخوار توبه کننده نیز نباید ظلم شود. «فلکم رؤس اموالکم لا تَظلمون ولا تُظلمون»
۱۰- به توبه کنندگان، نباید بخاطر خلافکارى هاى پیشین ظلمى شود. سرزنش کسانى که قبلاً خلافکار بوده اند ممنوع است. «فان تبتم... لاتَظلمون ولاتُظلمون»
۱۱- استقرار عدالت اقتصادى، از وظایف حکومت اسلامى است. «لاتَظلِمون ولا تُظلمون»
🍃🌹🍃
@fatemi222
«یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَأْکُلُواْ الْرِّبَواْ أَضْعَفاً مُّضَعَفَةً وَاتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»؛نساء ۱۶۱
🔺 اى کسانى که ایمان آورده اید! ربا (و بهره پول) را با افزودن هاى مکرّر نخورید، از خدا پروا کنید تا شاید رستگار شوید.
🔺نکتهها
این آیه همراه با هشت آیه بعد، در میان آیات جنگ اُحد قرار گرفته است. شاید این امر به این جهت باشد که مسائل اخلاقى و اقتصادى، در یک نظام دفاعى مؤثر است.
🔺جامعه اى که افرادش اهل اخلاص و ایثار، و سبقت در کارهاى خیر، و اطاعت از رهبر باشند، در جنگ هم موفق خواهند بود، ولى جامعه پول پرست و بخیل و نافرمان و مصرّ بر ارتکاب گناه، یقیناً شکست خواهد خورد.
🔺آیات تحریم ربا، در چند مرحله و به صورت تدریجى نازل شده است.
گام اول، انتقاد از رباخوارى #یهود بود: «و اخذهم الرّبا وقد نهوا عنه»
گام دوم این آیه است که منع از رباى چندین برابر مى کند
و در گام سوم، اسلام حتّى یک درهم ربا را تحریم و به منزله جنگ با خدا معرفى کرده است.
✋پیامها
۱- ایمان، زیر بناى عمل به دستورات است. «یا ایّها الّذین آمنوا لاتاکلوا الرّبا»
۲- قبل از تحریم ربا، نمونه هاى زشت و برجسته آن تحریم شد. «اضعافاً مضاعفة»
۳- رعایت تقوا در مسائل اقتصادى بشدت لازم است. «لا تأکلوا الربا... اتقوا اللّه»
۴- رستگارى با رباخوارى بدست نمى آید، بلکه با تقوا حاصل مى شود. «لا تأکلوا الربا... واتّقوا اللّه لعلکم تفلحون»
۵ - رباخوار، نه در دنیا رستگار است، (به خاطر تشدید اختلافات طبقاتى که منجر به تفرقه و کینه محرومان و انفجار آنها مى شود) و نه در آخرت. (به خاطر گرفتارى به قهر خداوند). «لا تأکلوا الربا... لعلّکم تفلحون»
🍃🌹🍃
@fatemi222
منبرک فاطمی
فرازی از تفسیر ایات جزء (۳ ) قران مجید ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🌸🍃﷽🌸🍃 ✍ دیوانه و متهم هستند! 🔻قرآن را که باز میکنیم
پنج گروه در ربا لعنت شدند
https://eitaa.com/fatemi222/14501
مومن ربا نمیخورد و ربا از جاهلیت است
https://eitaa.com/fatemi222/14503
رباخوری و اعلام جنگ با خدا
https://eitaa.com/fatemi222/14504
حرمت تدریجی ربا
https://eitaa.com/fatemi222/14505
معاملات باطل
https://eitaa.com/fatemi222/249
لقمه حرام و ربا باعث سلب توفیق
https://eitaa.com/fatemi222/11308
رباخور دیوانه و متهم
https://eitaa.com/fatemi222/12620
در روایات معصومین(علیهم السلام) به هر دو قسمت اشاره شده است در روایتى در تفسیر آیه مى خوانیم:
امام صادق(علیه السلام) فرمود: «آکِلُ الرِّبا لایَخْرُجُ مِنَ الدُّنْیا حَتّى یَتَخَبَّطَهُ الشَّیْطانُ»؛
(رباخوار از دنیا بیرون نمى رود مگر این که به نوعى از جنون مبتلا خواهد شد).
و در روایت دیگر براى مجسم ساختن حال رباخوارانِ شکم باره که تنها به فکر منافع خویش اند و ثروتشان وبال آنها خواهد شد، از پیامبر(صلى الله علیه وآله) چنین نقل شده:
«هنگامى که به معراجرفتم دسته اى را دیدم به حدى شکم آنان بزرگ بود که هر چه جدیت مى کردند برخیزند و راه روند، براى آنان ممکن نبود و پى در پى به زمین مى خوردند، از جبرئیل سوال کردم اینها چه افرادى هستند و جرمشان چیست؟
جواب داد: اینها رباخواران هستند».
🔺حدیث اول، حالت آشفتگى انسان را در این جهان منعکس مى سازد و حدیثدوم، حالات رباخواران در صحنه قیامترا بیان مى کند و هر دو مربوط به یک حقیقت است همان طور که افراد پرخور، فربهىِ زننده و بى رویه اى پیدا مى کنند، ثروتمندانى که از راه رباخوارى فربه مى شوند، نیز زندگى اقتصادى نا سالمى دارند که وبال آنها است.
🍃🌹🍃
@fatemi222
مراحل و مراتب براندازى حکومت دینى از منظر زیارت عاشورا
همانطور که شکلگیرى انقلابها مراتب و مراحل و فرایندى دارد، براندازى حکومتها هم مشمول همین مراحل و مراتب است.
در زیارت عاشورا که تحلیل نیمقرن تاریخ را در بر دارد، به مراحل و گروههایى که زمینه تغییر در انقلاب و حرکت توحیدى پیامبر اسلام(ص) را فراهم کرده و موجب براندازى نظام دینى شدند، اشاره شده است.
واکاویى این موضوع براى آشنایى با گذشته و راهنمایى آینده مفید خواهد بود.
🍃🌹🍃
@fatemi222
مراحل و گروههاى براندازى حکومت دینى
1⃣👈طراحى اندیشه و گفتمان براندازى؛
گروه و جریانى که در حوزه گفتمان و اندیشه و مبانى دست بردند و مفاهیم و واژهها را تحریف کردند و بهعبارتدیگر براندازى را طراحى و تئوریزه کردند. زیارت عاشورا این گروه را اینگونه معرفى مىکند: «لعن الله امة اسست اساس الظلم و الجور.»
1-1. بین بانیان ظلم و ظالمان، تفاوت وجود دارد؛ بنیانگذاران ظلم و جور، معماران براندازى هستند، اندیشه و فکر تغییر را تولید مىکنند، بستر فکرى و نگرشى را براى براندازى فراهم مىسازند. اینها با کسانىکه عوامل اجرایى هستند، تفاوت دارند.
2-1. کسانىکه گفتمان الهى را که پیامبر اعظم(ص) تجسم و تبلور آن بود، زیر سؤال بردند و ترویج گفتمان قریش را که تفاوتهاى ماهوى با گفتمان نبوى داشت، جایگزین و تئوریزه کردند؛ معماران انتقال قدرت و سرانجام تبدیل آن به گفتمان ضددینى اموى بهشمار مىروند.
2⃣👈تغییر سطوح عالى مدیریتى؛ دومین مرحله و گروه تغییرطلب، کسانى هستند که به تغییر در سطوح اول مدیریتى و کنارزدن ارکان اصلى حرکت توحیدى دست مىزنند. در متن زیارت، این گروه اینگونه معرفى شدهاند: «و لعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التى رتبکم الله فیها.»
پس از طراحى تولید و تئوریزهکردن اندیشه و گفتمان براندازى، نوبت به جابهجایى ارکان و عناصر اصلى حاکمیت دینى مىرسد.
1-2. مهمترین مرحله براندازى همین مرحله است که هم از سوى جریان قدرتطلب با دسیسهها و زیرکىهاى منافقانه انجام مىپذیرد و هم براى خواص و مردم که نگران تغییر مسیر حرکت انقلاب توحیدى هستند، حائز اهمیت است.
2-2. متأسفانه در اثر احساس تکلیف نکردن خواص و خیانت بسیارى از آنان و عدم توجه مردم، این مرحله به سهولت انجام پذیرفت.
3) برخورد فیزیکى و حذفى؛ مرحله سوم براندازى، برخورد فیزیکى با ارکان اصلى حکومت دینى است زیرا گروه و ارکان اصلى حاکمیت دینى بر اساس تکلیف خود، روى اصول و مبانى مقاومت مىکنند و در صدد صیانت از اصول و ارزشها بر مىآیند.
در این مرحله است که جریان قدرتطلب که به قدرت دست پیدا کرده، به برخورد و حذف فیزیکى دست مىزند.
در متن زیارت، این مرحله و این گروه اینگونه معرفى شدهاند: «و لعن الله امة قتلتکم.»
ادامه دارد
🍃🌹🍃
@fatemi222
3⃣👈گروه سوم کسانى هستند که در حوزه تسویهحساب سیاسى، رهبران و شخصیتهاى جبهه حاکمیت دینى را حذف فیزیکى مىکنند.
یعنى گروهى که روى صحنه و بهصورت آشکار به اذیت و آزار، حبس و تبعید و کشتن دست مىزنند.
4⃣👈عوامل تدارکاتى براندازى؛ گروه چهارم،
عوامل تدارکاتچى و مجموعه کسانىکه براى جریانها و گروههاى چندگانه که نقش براندازى را دارند، مقدمات و وسایل را فراهم مىکنند.
متن زیارت عاشورا، این گروه را اینگونه معرفى مىکند:
«و لعن الله الممهدین لهم بالتمکین - لعن الله امة اسرجت و الجمت.»
در جبهه باطل، کسانى هستند که نقش پشتیبانىکننده را برعهده دارند که در
جریان براندازى، این مجموعه فعال بودند.
بیان دو نکته:
1. تفاوت مؤسسان ظلم با ظالمان؛ بین مؤسسان و بنیانگذاران ظلم، بدعت، انحراف، فتنه و براندازى با کسانىکه عاملان اجراى ظلم و ترویج بدعت و انحراف و مباشران فتنه و براندازى هستند، تفاوت وجود دارد.
معمولاً مؤسسان و نظریهپردازهاى انحراف، بدعت و فتنه، پشت صحنه و پنهان هستند و این بر خلاف عوامل مباشر است که روى صحنه قرار دارند و آشکار هستند.
در ماجراى جنایات موسولینى در ایتالیا و هیتلر در آلمان، نظریهپرداز فاشیسم و نازیسم، مانند ماکیاول و نیچه در پشت صحنه زمینههاى فکرى را فراهم کردند و کسانىکه روى صحنه به جنایت دست زدند، موسولینى و هیتلر بودند.
در ماجراى جنایات لنین و استالین در انقلاب بلشویکى روسیه، نظریهپردازهاى کمونیسم، مارکس و انگلس بودند که پشت صحنه و پنهان بودند و کسانىکه روى صحنه دست به قتلعام زدند، لنین و استالین بودند.
در ماجراى صبرا و شتیلا و دیگر جنایات رژیم اشغالگر قدس در اشغال سرزمین فلسطین، نظریهپردازهاى اصلى، عناصر ماجراجوى انگلیسى بودند، اما آنهایى که دست به جنایات زدند، سران رژیم صهیونیستى بودند.
ادامه دارد
🍃🌹🍃
@fatemi222
. در متن زیارت عاشورا از عوامل روى صحنه و مباشر همچون عمر سعد و شمر و آلزیاد و مروان نام برده شده اما از بانیان ظلم، اسمى نیامده است. این مسأله دو علت دارد:
الف - عناصر و عوامل اصلى، پشت صحنه و پنهان هستند و چندان سندى از خود باقى نمىگذارند که بهوضوح بتوان آنان را معرفى کرد.
ب - معمولاً عناصر و عوامل پشت صحنه از جمله نخبگان و خواص هستند که متأسفانه در بین بخشى از افراد جامعه، حریم امن دارند و بهروشنى نمىتوان از آنها نام برد.
🍃🌹🍃
@fatemi222
قدردان این نوکری باشیم.
بعضی از دوستان علاقه دارند اما امکان حضور در جلسات برای روضهخوانی ندارند
با ذکر یک فاتحه برای سلامتی وشفا همه این مریضها آرزوی شفای عاجل براشون داریم.
🍃🌹🍃
@fatemi222
چه کسی گفته که مطلق لعن کردن بد است؟!
این انحراف را دشمنان اسلام شایع کردند تا کسی با لعن کردن دشمنان خدا، رسول (ص)، اهل بیت (ع) و اسلام و مسلمین، بغض آنها را در دل و کلام نپروراند، علیه ظالمین روشنگری و ضد تبلیغ صورت نپذیرد و لعن معاویه و یزید دیروز به «مرگ بر آمریکا، انگلیس و اسرائیل امروز نیانجامد»، تا آنها بتوانند راحتتر به ظلم و جنایات خود ادامه دهند.
خداوند متعال خود در قرآن کریم نه تنها کفار، منافقین و حتی دروغگویان [کاذبین] را لعن کرده است، بلکه به لعن کردن انبیای الهی نیز تصریح نموده است، به ویژه لعن کفار بنیاسرائیل:
«لُعِنَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ بَنی إِسْرائیلَ عَلى لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا یَعْتَدُونَ» (المائده، 78)
ترجمه: از بنى اسرائیل آنان كه كافر شدند بزبان داود و عیسى بن مریم لعنت و نفرین شدند. و این براى همان عصیانى بود كه ورزیدند و اصولا مردمى تجاوز پیشه بودند.
خداوند متعال حتی راجع به کسانی که پس از ایمان کافر میشوند [مانند همان اقوامی که به رغم ادعا مسلمانی، اهل بیت(ع) را کشتند، یا امروز مثل حکام عرب کمر به قتل مسلمین بستهاند] به لعنت خدا، ملائک و همهی انسانها اشاره مینماید و این لعنت را جزای آنها میشمارد – یعنی میفرماید نه تنها مردم آنها را لعنت میکنند، بلکه این دعای آنها مستجاب است و به عذابشان افزوده میگردد:
«أُوْلَئكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَیْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَ الْمَلَئكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ» (آل عمران، 87)
ترجمه: آنها جز ایشان است كه نفرین خدا و فرشتگان و مردم، همه، بر آنها باشد.
https://eitaa.com/fatemi222/14515
هدایت شده از منبرک فاطمی
سلام علیکم طاعات قبول و عزاداریها مورد عنایت حق قرار گیرد.
✔️مبحث شب هفتم
🔹احکام وقف
https://eitaa.com/ahkam31/15
🔹بحث لعن و مصادیق آن در زیارت عاشورا
https://eitaa.com/fatemi222/14306
◾️روضه امشب حضرت علی اصغر
https://eitaa.com/fatemi8/498
البته مبحث تا بعد از ظهر انشالله کامل تر میشود انشالله
✓احکام،روضه،منبر ویژه محرم ۱۴۰۳
https://eitaa.com/fatemi222/14309
حداقل به یک گروه بفرستید 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ترجمه ی مقاتل معروف ویژه حضرت سیدالشهدا
منابعی برای درک عمق مصائب کربلا