eitaa logo
منبرک فاطمی
6.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎کلیدواژه "کارخودشونه" یا مسمومیت با طعم جنگ شناختی 🔸اساس و محور جنگ شناختی در ساحت افکارعمومی، تعیین، تغییر یا وارونه سازی از واقعیات و مستحدثات و روزمرگی‌هاست که مهندسی محاسبات هم گفته می‌شود. اینکه به چه سوژه ای، چگونه فکر بکنیم‌، به معنای تعیین دستوری یا حساب شده‌ی منطق و متعلق اندیشه است که امروزه دست ارباب قدرت و رسانه تعریف می‌شود. ▫️با این مقدمه، همه تعجب می کنیم که چگونه ممکن است برخی در رسانه یا اجتماع به تبع بنگاه‌های خبری بیگانه بگویند و باور کنند که مساله مسمومیت مدارس در چند شهر، کار خود حکومت است تا سد راه تحصیل دختران شوند؟ ▫️هرچند که مهندسی خارجی و پیاده نظام داخلی ماجرا، در صدد ایجاد غبار هستند تا از و دست‌ساز و تفسیرهای معکوس، ماهی مدنظرشان را در سبد سیاسی و اقتصادی، دَشت کنند، اما این تفسیر و رمزگشایی وارونه جای تحلیل و بررسی دارد. چطور ممکن است در جامعه ای که دخترانش هم پا و پسران در مدرسه و دانشگاه حاضر باشند چنین شبهه ای را مبتلا شود؟ ▫️چگونه متصور است کشوری که در ساحت و مدرس دانشگاه، فضای رسانه و هنر و ورزش و سینما و تلویزیون، و معاون و مشاور و نمایندگی مجلس، بانوان را همردیف مردان پذیرفته، متهم به هیستری زن ستیزانه شود؟ ▫️استوارت هال معتقد است فرایند رمزگذاری و رمزگشایی دو فرایند مجزا هستند و الزاماً معنایی که رمزگذار ایجاد کرده با معنایی که مخاطب برداشت می‌کند یکی نیست. معنا زمانی خلق می‌شود که مخاطب شروع به تفسیر متن می‌کند. پس هیچ متنی، قبل از اینکه خوانده شود، واجد معنا نیست و باید رمزگشایی شود.   🔹 برای رمزگشایی یک متن داریم: 1⃣ رمزگشایی تطابقی، مسلط/هژمونیک، که در این رمزگشایی مخاطب با همان خوانش، متن را رمزگشایی می‌کند.چهارچوب مسلطی که توسط تولیدکننده به متن داده شده است توسط مخاطب پذیرفته می‌شود.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هماهنگی حداکثری در فهم پیام وجود دارد) 2⃣ رمزگشایی توافقی که در این نوع رمزگشایی مخاطب چهارچوب ارجاعی ارائه‌شده از سوی رسانه را می‌پذیرد، ولی با بخش‌هایی از روایت همسو نیست. بنابراین آن را با اطلاعاتی از زندگی روزمره، تجربهٔ زیسته، رسانه‌ها و هر منبع دیگر جایگزین می‌کند. 3⃣ رمزگشایی تقابلی (تضاد)، که در این رمزگشایی چهارچوب ارائه شده را مخاطب نمی‌پذیرد و چهارچوب ارجاعی دیگر را جایگزین می‌کند.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هیچ فهم مشترکی وجود ندارد؛ تقابل حداکثری) ▫️حال وقتی روایت "کارخودشونه" بطور دومینو وار و شبکه‌ای و از طریق رقیب در داخل و خارج مطرح می‌شود و مخاطب در ابهام را به وضعیت التهاب و اضطراب می‌رساند، فرایند رمزگشایی به نوع سوم نزدیک می‌شود‌‌. ▫️یعنی تفسیر وارونه از وقایع که درک معکوس و متضادی را در ذهنیت مخاطب و افکارعمومی رقم می‌زند. به عبارت ساده تر، شما چیزی می‌گویید و مخاطب بگونه ای متضاد و خلاف حرف شما برداشت می‌کند. خیلی خودمانی یعنی درک مخاطب بقدری توسط ، آلوده و دستکاری می‌شود که دیگر باورتان نمی‌کند و براحتی می‌گوید و می‌پذیرد که "کارخودشونه". 🔸در کشوری مثل آمریکا صفحه دونالد ترامپ را با ۹۰ میلیون هوادارش، به جرم انتشار اخبار گمراه کننده مسدود می‌کنند تا اسیر واقعیت موازی و جنگ شناختی نشوند. حتی پلتفرم را غیرقانونی اعلام می‌کند تا مصونیت افکارعمومی‌اش را تامین کند. در همین و ایام زلزله، برخی پلتفرم ها و رسانه ها و افراد حقیقی و حقوقی جریمه می‌شوند تا اخبار گمراه کننده را تولید یا بازنشر ندهند. همه جای دنیا قانون و پروتکل دارند تا اسیر جنگ شناختی و رمزگشایی های تقابلی نشوند. 🔸هم عرض با مدیریت رسانه و مواجهه قانونی با نفرت پراکنان مجازی، استراتژی گفتگوهای رو در رو و دلگرم کننده در خط مقدم و موقعیت التهاب، هم عملیات رسانه ای بیگانه را خنثی می‌کند و اجازه انتقال مسمومیت از میدان مجازی به را نمی‌دهد و هم رمزگشایی را در نوع اول تطابقی یا حداقل نوع دوم توافقی حفظ و تقویت کرده و حاکمیت را برای عموم جامعه باورپذیرتر از پیش بازنمایی می‌کند. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @fatemi222
🔴در برابر مسمومیت مجازی هم همین گونه رفتار کردیم⁉️ 🔰در ماجرای مسمومیت دانش آموزان، تمام کشور، از نهادهای اجرایی گرفته تا قضائی، امنیتی و مجلس و ...، به دنبال موضوع هستند و باید هم باشند؛ 👈 اما ده ها میلیون نفر از مردم این کشور و همین دانش آموزان، سال ها فکر، ذهن، روح، اخلاق و کردارشان با اینستاگرام و تلگرام مسموم شد؛ منتها برخی از مسئولین و نمایندگان و ... نه تنها به دنبال حل مسئله نرفتند، بلکه از اینستاگرام و تلگرام که شبانه روز مشغول سم پراکنی بودند و دین و ایمان مردم را آلوده می کردند، طرفداری هم می کردند❗️ ⬅️ مسمومیت این روزها برای تعداد اندکی اتفاق افتاده است اما مسمومیت مجازی به جان یک کشور و ده ها میلیون نفر افتاد❗️ 🆔 @fatemi222
1_1445324719.ppsx
9.14M
💻 پاورپوینت 📜موضوع: نماز 👥️️مخاطب: قابل استفاده در مدارس و مساجد 🆔 @fatemi222
file-1561528054-1lrdw8ysyfy5.ppsx
1.06M
💻 پاورپوینت 📜موضوع: مرجع تقلید 🆔 @fatemi222
مهدویت درقرآن.pptx
9.95M
💻 پاورپوینت 📜موضوع: مهدویت در قرآن عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف 🆔 @fatemi222
✅رشد برونسی در جوانی 🔹او در اوج جوانی خدمتکار همسر یک جناب سرهنگ طاغوتی نشد 🔹این حس و حال عارف‌مسلکی عبدالحسین برونسی را شاید به خاطر دوری از گناه در دوران بشود پیدا کرد؛ چرا که در دوران سربازی از گناه جسته بود. 🔹 ماجرا از این قرار بود که فرمانده پادگان «۰۴» بیرجند او را برای کار به منزلش برد و عبدالحسین چون بی‌حجابی همسر فرمانده پادگان را دید که با یک مینی‌ژوب همراه با آرایش غلیظ می‌خواست به او کارهایش را توضیح دهد، 🔹نتوانست وضع آنجا را تحمل کند،‌ چون به نظر خودش می‌شد، خدمتکار مخصوص آن خانم که همسر یک جناب سرهنگ طاغوتی و بی‌غیرت بود. 🔹بنابراین هنوز نیامده به پادگان برگشت. هر چند به خاطر سرپیچی از دستور مافوقش، ۲۰ روز تمام مجبور شد سرویس‌های بهداشتی پادگان را به تنهایی تمیز کند، اما او به خاطر اینکه پای اعتقاداتش ایستاده بود، خرسند بود. 🆔 @fatemi222
مأموریت جوان مؤمن انقلابی برای پیشرفت کشور http://fatemigonabad.blogfa.com/post/378
هدایت شده از منبرک فاطمی
🔹جهت مطالعه روز جوان ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/7917
محتاج و مشتاق.pdf
2.72M
♦️سخنرانی مکتوب ویژه دهه مهدویت 🕹عنوان محصول: محتاج و مشتاق 🕹مناسبت: دهه مهدویت 🕹مخاطب: عام 🕹موضوع: چالش های ارتباط با امام عصر در عصر ارتباطات 🕹تعداد جلسات: ۵ جلسه 🕹تعداد صفحات : ۱۶۳ صفحه ◇فهرست اجمالی : 🗳مقدمه 🗳گفتاراول: احساس نیاز به امام 🗳گفتار دوم: منطق قرآن در معرفی امام زمان 🗳گفتار سوم: گونه شناسی مواجهه با امام 🗳گفتار چهارم:نشانه های محبت اصیل 🗳گفتار پنجم: فرایند تولید اطاعت 🗳گفتار ششم:ملحقات مختصات محصول : ◇خلاصه نموداری کل کتاب و هر گفتار بصورت مجزا جهت سهولت در فهم نقشه هوایی بحث ◇رهیافتی متفاوت به موضوع معرفت امام ◇حاوی آیات و روایات متعدد جهت تبیین بحث ◇حاوی اشعاری برای شروع ابتدای جلسه ◇حاوی قصه هایی از تشرفات مستند محضر امام عصر 📌تهیه شده در معاونت تولید محتوای موسسه فرهنگی تبلیغی "به سوی ملکوت" @bsmalakut
کدام امام زمان را دوست داریم؟.pdf
145.7K
🌀 کدام امام زمان(عج) را دوست داریم؟ ✍️ سیر بحث: 🔺همان‌طور که خداهای ما با هم متفاوت هست امام‌زمان‌های ما هم متفاوت هست. اگرچه امام زمان(عج) یک نفر هست؛ اما گاهی اوقات امام زمان(عج) شما با امام زمان(عج) بغل‌دستی شما زمین تا آسمان متفاوت هست؟ 1️⃣. امام زمانِ عقیدتی 🔺علاقه‌های ما امام‌زمان‌های ما را می‌سازند بعضی‌ها امام زمان(عج) عقیدتی را دوست دارند. فقط در حد یک عقیده خشک‌وخالی نه کمتر نه بیشتر. 2️⃣. امام زمانِ باب الحوائجی 🔺بعضی‌ها امام زمانِ باب الحوائجی را دوست دارند. وقتی گرفتار می‌شوند دیگر رفتن به جمکران و درب‌خانه صاحب‌الزمان را رها نمی‌کنند. 3️⃣. امام‌زمانی‌های حبی و عشقی 🔺بعضی رابطه‌شان با امام زمان(عج) عاشقانه هست. خیلی اوقات مداحی‌های ما به این سمت کشیده می‌شود. ذائقۀ مردم را تغییر می دهند. یک امام زمان معشوقی که با او من یک رابطه فردی دارم و بس. 4️⃣. امام‌زمانِ دعای ندبۀ و مهم ترین ویژگی آن امام زمان(عج) 🔺اما بعضی‌ها امام‌زمانشان، امام‌زمان دعای ندبه هست. ‌امام زمانی که در دعای ندبه معرفی می‌شود دو تا ویژگی مهم دارد یکی به‌شدت این امام زمان سیاسی هست و دیگر اینکه این امام زمان(عج) به‌شدت جهانی عمل می‌کند. 🔺منتظر امام زمانی هستند که قرار هست با او جهان را نجات دهند و معادلات قدرت را تغییر دهند. اگر هم با حضرت عشق‌بازی می‌کند با یک امام سیاسی و جهانی عشق‌بازی می‌کنند. 🔺حالا شما قضاوت کن امام زمان(عج) کدام امام‌زمانی‌ها را دوست دارد؟ 🆔 @fatemi222