eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
486 عکس
40 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
می‌پرسم: بار آخر سید حسن را کی دیدی؟ گفت: سال دوهزاروهشت، یک هفته پیش از تصرف بیر‌وت نماز صبح را با انبوه رزمنده‌ها در آن مسجد خواند. از عماد مغنیه می‌پرسم، پس از آن که شبح شد. گفت: هر از گاه در خیابان در بیروت می‌دیدمش اما به روی خودمان نمی‌آوردیم و رد می‌شدیم...
۱۵ دی ۱۴۰۲
صبر راه‌بردی را نمی‌فهمم، اما رفتار حرکت حزب‌الله با حرکت امل را نمودار صبر انقلابی، آن طور که حضرت ره‌بر امر کرده است، می‌دانم. یک نسل پیش جوان‌های شیعه در لبنان زیر این دو بیرق زرد و سبز با هم می‌جنگیدند، و آن جوان‌ها هنوز زنده‌اند و پرچم یکی بر تابوت شهید دیگری سایه می‌کند...
۱۵ دی ۱۴۰۲
گفت: این روستای زادگاه استاذ است؛ ره‌بر امل را می‌گفت. گفت: در انتخابات شهرداری به اشاره‌ی سید نام‌زد حرکت حزب‌الله کنار کشید تا نام‌زد حرکت امل رأی بیاورد. لبنانی‌ها سیاست نفس طویل را از ایرانی‌ها آموخته‌ و آزموده‌اند هر چند این که هزارها سال است که بازرگانند هم بی‌تأثیر نیست...
۱۵ دی ۱۴۰۲
ره‌بر آنی است که معنا می‌دهد؛ معنای ایجابی می‌سازد یا معنای سلبی. آوردن اصطلاح لبنانی جنوبی مشحر به ادبیات سیاسی دنیای عرب یا بازنامی کشور سیشیل به جزائر سنشل منشل توانایی خطاب ساختن سید حسن تنها در یک سخن‌رانی است...
۱۶ دی ۱۴۰۲
هر چه لبنانی‌ها و بیش از آن‌ها عراقی‌ها و این آخری‌ها ایرانی‌ها در نماوه‌های نظامی‌شان سروصدا می‌کنند، فلسطینی‌ها و این رزمنده‌های مکتبی که نماوه‌های طوفان الاقصی را می‌سازند به ارزش سکوت از ساز پی برده‌اند؛ و هم‌این است که بی‌واسطه خودت را کف معرکه‌ی غزه می‌یابی...
۱۶ دی ۱۴۰۲
به سفارت ایران حق نمی‌دهم که این جوان‌ها که خود را برای جنگ نرم تا سخت با اسرائیل و امریکا به شام تا عراق رسانده‌اند را شماتت کند. تکلیف سفارت نه دست به سر کردن آن‌ها که رای‌زنی با سازمان بسیج است تا راهی برای سازمان‌دهی ایرانی‌ها برای حضور در جبهه‌های امت در جنگ‌های بعد بیابد...
۱۶ دی ۱۴۰۲
نمی‌شود سال‌ها اسلوب آتش به اختیار شهدایی چون مصطفا صدرزاده را ترویج کنی و بچه‌زرنگ‌بازی آن‌ها را تحسین کنی، و پای معرکه‌ی بعد انتظار داشته باشی که جوان‌های جهادی در یکان‌های زمین‌گیر سازمان بسیج منتظر زمان مناسب و مکان مناسب جنگ با اسرائیل بنشینند، و خودشان را به لجمن نرسانند...
۱۶ دی ۱۴۰۲
ارتش امی یعنی حتا یهودی بودن شرط پی‌وستن به آن و جنگیدن با مسلمان‌های شیعه و سنی در فلسطین نیست، و صهیونی بودن کفایت می‌کند؛ هم‌این است که سربازهای وظیفه‌ی اکراینی و امریکایی و آرژانتینی و حتا ایرانی ارتش اسرائیل عادی است و داوطلب‌های هندی و ژاپنی این ارتش سرخط خبرها می‌شوند...
۱۶ دی ۱۴۰۲
ردوا الحجر من حیث جاء. حرکت حزب‌الله به عنوان نخستین پاسخ، پیش از خشک شدن کفن شیخ صالح، پای‌گاه هوایی میرون که پهپاد اسرائیلی مهاجم به ضاحیه‌ از آن جا آمده بود را در هم کوبید. دگوری‌ها مارونی و صورتی‌های شیعی در لبنان هم هنوز دارند خنج می‌کشند که قطع‌نامه‌ی ۱۷۰۱ را خدا آورد...
۱۶ دی ۱۴۰۲
معیشت در لبنان قوت ندارد؛ با این همه تلاش دش‌منان جهود و ترسا و مسلمان حرکت حزب‌الله برای پهن کردن دوتایی مقاومت|معیشت درون طائفه‌ی شیعه چندان موفق نبوده است. شاید به این دلیل که مقاومت در لبنان مساوق عزت است، و آخرین نسل که ذلت و محنت شیعه در لبنان را چشیده است هنوز زنده است...
۱۶ دی ۱۴۰۲
منطق ما در شلاق زدن به سویه‌ی ایرانی امت ابلیس هم‌آن منطق ما در موشک زدن به سویه‌ی اسرائیلی آن است...
۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه‌ی جمهوری اسلامی اگر نبود و آن صفحه‌ی خبری جماران اگر نبود، اهل سنت خمینی بودن این قدر راحت پیش چشم نبود...
۱۷ دی ۱۴۰۲