سردارهای خط استحسان اگر ادراکی از فقاهت و ولایت و حجت داشتند، طی همهی این سالها در سازمان بسیج جای شبکهسازی فرقهیی، جبههسازی مدرسهیی میکردند...
فرقهی مصاف گرفتار امپریالیسم پارسی است، هماین است که حرکت انصارالله را نیروی نیابتی ایران میخواند؛ ادراکی از اسلامگرایی هم ندارد، هماین است که داعش را نیروی نیابتی اسرائیل میخواند...
نیروی نیابتی تکیهی کلام ملیگرایی ایرانی است که با برونمرزی شدن اکنون امپریالیسم پارسی شده است؛ امتناباوری...
نصف توان ما در دورههای تربیت عقیدتی رزمندههای مدافع حرم صرف تصحیح افسانههای بیاساسی میشد که در بارهی داعش و دیگر دشمنهامان در منطقه در زبانها و ذهنها رسوب کرده بود...
فقیه فحل هماین است که میبینیم: پیچ رادیو قرآن را هم به شبههی غناء میبندد و نیازی نمیبیند که روی صفحهی تلویزان با هفتسین همکنار باشد...
آن برادرمان از شام به ایران آمده بود و آن صبح در قم در آن مؤسسهی سر سهراه سالاریه بینهی ترجیح سنی سکولار را ارائه میکرد. با سویهی سنی آن همراه نبودم، اما پرسشم این بود که از که جا از رویهی ترجیح سنی سکولار به رویهی ترجیح شیعهی سکولار نرسیم؟ که اکنون میدانیم رسیدهییم...
معتقدان به نظام که نظام را نظام قدرت میدانند برای معتقدان به نظام که نظام را نظام شریعت میدانند شمشیر کشیدهاند. این منطق هجمههای پی در پی به نهاد فقاهت از طرف ریشو|چادریهای مقوا است...
ساز و آواز بدخیم که باشد لهو است، خوشخیمش لغو است. سویهی سومی هم در کار نیست. هر چند دانایان کل سازمان جامجم بر آن باشند که با میداندار کردن مطربها مردم مسلمان در ماه رمضان اهل ذکر میشوند...
ملیگراها شیعهی پیمان وستفالیایند؛ امتگراها شیعهی بیعت عقبهاند...
همآن طور که قومیت ذیل ملیت باید تعریف شود، ملت هم ذیل امت باید تعریف شود...
احساس امتگراها به ملیگراها، همآن احساس ملیگراها به قومگراها است...
اولویت یک عنوان شرعی نیست. هنگامی میتوان از جنگ احزاب حجاب عقبنشینی کرد که تزاحم شرعی اقامهی حجاب احراز شود، که نمیشود...