eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
420 عکس
31 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
مذهبی صورتی...
زائرانی که پیاده از خانه به عتبه‌ی کربلاء آمده‌اند ظهر اربعین به حرم حر، در ابتدای جاده‌ی قدس، می‌روند و چاووش می‌کنند. چاووش‌خوانی سالانه‌ی داعیانی که پیاده از خانه به عتبات عراق و شام و حجاز می‌روند عصر ۲۸ رجب در پیاده‌روی از حرم خانم فاطمه‌ی معصومه به مسجد مقدس جمکران است...
حضرت سرو؛ جناب چاووش؛ آقای قمر...
خطرناک‌ترین کاری که با خیمه‌ی محرم و بیاده‌ی صفر می‌توان کرد هم‌این فرو کاستن آن از دست‌گاه رشد به سازمان جذب است؛ استحاله‌ی هیأت به دورهمی...
چله‌ی بیاده‌ی حکمت که جا شروع می‌شود؟ عصر عاشوراء از مقتل‌خوانی صحن گوهرشاد؛ که جا تمام می‌شود؟ صبح اربعین در زیارت‌خوانی صحن بین‌الحرمین...
شام یازدهم چله‌ی بیاده‌ی حکمت به شاه‌رود می‌رسیم. که جا اطراق کنیم و شب بمانیم؟ کاروان‌سرای بدشت، در شرق شهر. این روزها متروک و بی‌زیرساخت است اما دیر یا زود باید کاروان‌سرای پیاده و سواره‌ی عتبات عراق و حجاز و شام بشود؛ با پیام‌های واضحی برای آن فرقه‌ی صهیونی...
عراقی‌هایی که پی پیاده‌روی عمیق و عمیق‌تر اربعین بوده‌اند هم‌این سال‌ها ساحل رأس‌البیشه در جنوب فاو را یافته‌اند. عقب‌تر و عمیق‌تر اگر بخواهد شروع کنند؟ حرم خانم فاطمه‌ی معصومه در قم مقدسه و حرم احمد بن موسی در شیراز و حرم علی بن موسی در مشهد، تا برسیم به حرم خانم زینب در دمشق...
این محرم است که اسلام را زنده نگاه داشته است؛ این صفر است که محرم را زنده نگاه داشته است...
چاووش گوهرشاد...
طریق سبایا از پشت مسجد کوفه در ساحل شرقی فرات، موازی طریق علماء در ساحل غربی، به طویرج و کربلاء می‌رود؛ گفته می‌شود: مسیر عبور اسرای کربلاء به کوفه بوده است. جاده‌ی پیاده‌ی نجف به کربلاء، چه طریق کویر و چه طریق علماء، مسیر محزونی است، اما طریق سبایا بس‌یار محزون‌تر است...
از مسجد جامع خرم‌شهر به اربعین کربلاء که می‌رفتیم ده روز نخست راه تا نجف به شوق بود و دوسه روز آخر تا کربلاء با حزن. سینه‌ی عراقی‌ها گشاده بود که یک‌تکه از بصره تا کربلاء می‌رفتند و به نجف نمی‌آمدند. ما اگر از ابتدای صفر و از در خانه با حزن جاده‌ی کربلاء می‌آمدیم، می‌رمبیدیم...
پرسید: محرم که جا [تبلیغ] بودید؟ گفتم: محرم تبلیغ نمی‌روم؛ جمع می‌کنم و از اول صفر از خانه تا عتبه روی جاده‌ی اربعین تبلیغ می‌کنم، نفر به نفر، منزل به منزل، پیاده...
تبلیغ عاشوراء، مردم در مسجد و دسته به سراغ مبلغ می‌روند. تبلیغ اربعین مبلغ در جاده و خانه به سراغ مردمی می‌رود که در مسجد و دسته به سراغ مبلغ رفته‌اند و نرفته‌اند...
جماعت تبلیغ سنی شب در مسجد می‌خوابد و از مردم چیزی نمی‌پذیرد و صبح در خیابان پی آن‌ها می‌رود. تبلیغ بیاده‌ی شیعی شب در خانه‌ی مردم و بر سر سفره‌ی مردم است؛ مردمی که عصر در خیابان پی او رفته‌اند...
تجمع سالانه‌ی بیاده‌ی اربعین به هم‌این راحتی تجمع سالانه‌ی جماعت تبلیغ را در عده ‌و عده پشت سر نهاده است. و این در حالی است که شبکه‌ی تبلیغ بیاده‌ی اربعین هنوز بیرون از شریان‌های عراق در کشورها و‌ شهرها و راه‌ها پهن نشده است...
تبلیغ رایان اگر تبلیغ با واسط باشد، تبلیغ عیان، تبلیغ مستقیم و بی واسطه است؛ این گونه شاید عیان‌‌ترین تبلیغ، تبلیغ شریانی بیاده است...
دو الگوی اکنونی تبلیغ اربعین، یکی ایستاده کنار جاده است که مبلغ در سایه‌ی موکب منتظر توقف زائر پیاده می‌ماند؛ الگوی دیگر رفیق نیمه‌راه است که مبلغ یک‌چند فرسنگ با زائر پیاده می‌رود و جدا می‌شود و سواره به موکب بر می‌گردد. الگوی سوم چه است؟ پیاده از خانه تا عتبه، طبیب دوار بطبه...
عجیب‌ترین خصیصه‌ی تبلیغ بیاده‌ی اربعین آن است که روی جاده‌ی خانه به عتبه، جایی در ناکه‌جایی در عراق یا ایران از غروب دی‌روز تا طلوع ام‌روز در خانه‌ی میزبانی شیعی و حتا سنی میهمانی و ساعت‌ها تبلیغ کرده‌یی و او و اهالی خانه هنوز نمی‌دانند که مبلغ و طلبه‌یی و برای‌شان هم‌آن زائری...
چهارده سال است که حاج احمد تیزچنگ و کاروان کوچک تب‌ریزی‌ها، در سکوت، آینده‌ی پیاده‌روی اربعین را روی جاده‌ی ابرشم می‌سازند؛ پیاده‌روی از حرم حضرت روح‌الله در ری تا صفر مرز خسروی و از آن جا به حرم حضرت سیدالشهداء در کربلاء.‌‌..
آسیابک یک روستای گم‌نام در حاشیه‌ی ساوه بود اگر سال‌ها محل شب‌مانی دومین روز پیاده‌روی کاروان اربعینی تب‌ریزی‌ها از مبدأ حرم حضرت روح‌الله نبود. سال‌ها است که روستایی‌ها برای شب حضور کاروان در روستا برنامه دارند و کاروان برای شب حضورش در روستا برنامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیاده از خانه، از شهر دبیران استان فارس تا عتبه‌ی حسینیه‌ی کربلای معلا. موسم اربعین ۱۴۰۲...
پیاده‌روی اربعین برای بس‌یاری هفدهم صفر از زیر پل ثورة‌العشرین نجف اشرف شروع می‌شود؛ برای برخی اول صفر از صفر مرز ایران و عراق؛ برای اندکی از یکی از روزهای محرم تا حتا شوال از در خانه‌شان...
شهر طهران فاصله‌ی نزدیک‌تر و هم‌وارتر نسبت به شهر دبیران به شهر کربلاء دارد. با این همه اگر روزی طهرانی‌ها با هم‌آن نسبت جمعیتی دبیرانی‌ها پیاده از خانه به عتبه‌ بروند، شاهد عبور آماری نزدیک به پانزده هزار زائر در موسم اربعین از نقطه‌ی چاووش شهر، حرم حضرت روح‌الله، خواهیم بود...