eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
424 عکس
31 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
خوانش ایرانی هنوز موکب را ایست‌گاه [صلواتی] می‌داند؛ موقف. موکب در خوانش عراقی اما یک امر متحرک است که روی مسیر با زائر حرکت می‌کند...
اخلاق را این روزها آدم‌های آکادمی نسخه‌ی عرفی فقه می‌دانند، هم‌آن طور که ادراک آن‌ها از فرهنگ نسخه‌ی عرفی شریعت است...
آکادمی ایرانی بومی نیست؛ اگر بود آماج آن نه مهاجرت که هجرت بود، که نیست...
عادت زیارت ما آن است که تا حد حرم را سواره می‌رویم و در آستانه پیاده تا مزار می‌رویم.‌ پیاده از خانه به عتبه رفتن، عتبه‌ی معصوم و خانه‌ی ما را دیوار به دیوار می‌کند...
مقاومت از دوقطبی واقعی در می‌آید: حق|باطل، رشد|غی، خیر|شر.‌ بی دوقطبی ساختن نمی‌توان مقاومت کرد یا انقلاب کرد‌‌...
قرآن کتاب دوقطبی‌ها است؛ دوقطبی‌های واقعی. آن چه وحی ما را از آن نهی می‌کند گرفتار شدن با دوقطبی‌های موهومی است...
آن که مطلق دوقطبی را انکار می‌کند ناگزیر باید صبح به صبح آیة‌الکرسی را با توجه بخواند...
توجه تبرج نیست. نقاب زدن ممکن است مصداق توجه بشود اما مصداق تبرج نیست...
فرمود: کثرة الوفاق نفاق؛ وفاق زیاده نفاق است...
حلقه‌های میانی قلابی آماج‌شان قدرت است و نه شریعت. هم‌این است که در زد و بند خودشان یا محفل بالادست‌شان بر سر قدرت از شریعت هم دست می‌کشند...
میله‌گراها، حتا نسخه‌ی ریشو|چادری‌شان، میله‌های مرزی را ممیز حق از باطل می‌پن‌دارند...
تا مندمج شدن اصول‌گراها در اصلاح‌طلب‌ها و تشکیل اردوی ابطال‌طلب‌های ایرانی، روند هویت‌سازی اصول‌گراها با مرززدایی دائم با اصلاح‌طلب‌ها و مرزبندی دائم با شریعت‌مدارها پیش می‌رود؛ این دلیل ساده‌‌ی چای‌شیرین بودن آن‌ها با وفقای تازه‌شان و قهوه‌ی قجری شدن‌ با رفقای سابق‌شان است...
آن چه مذموم است کشاندن دوقطبی‌های موهومی به درون اردوی مؤمنین است؛ هم‌این کاری که با نفی دوقطبی‌های واقعی با کفار ایرانی، به آن سرگرمند؛ شکافتن صف مؤمنین برای بی‌شکاف شدن با کفار...
تازه‌ترین دوقطبی واقعی که حضرت ره‌بر در آن دمیدند هم‌این دوتایی جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی بود...
وفاق تنها یکی از سدها لباس نفاق است...
آیة‌الکرسی آیات دوقطبی است: الله| طاغوت، رشد|غی، ایمان|کفر، نور|ظلمات، حی|میت...
فحوای اصلاحات دوم خردادی، گلاسنوست ایرانی و وفاق ملی به خوانش ابطال‌طلب‌های سکولار همه یک چیز بوده است: عرفی‌سازی، مکتب‌زدایی؛ جدایش نظام قدرت از نظام شریعت در نظام اسلامی...
خط استحسان با خط اباحه می می‌خورد و با خط اجتهاد تلوتلو؛ رحماء بر کفار است و اشداء بر مؤمنین؛ با سکولارها وفاق می‌کند و با مکتبی‌ها نقار...
وفاق ملی اسم رمز عرفی‌سازی حکومت اسلامی در دولت التقاط است؛ مکتب‌زدایی. هم‌آن چیزی که از دولت اصلاحات در بیان ابطال‌طلب‌های ایرانی به گلاسنوست هم خطاب می‌شود...
دوقطبی صادق | دوقطبی کاذب؛ این خود مهم‌ترین دوقطبی صادق و واقعی و انکارناکردنی است...
انکار مطلق دوقطبی انکار امر مقاومت است؛ مقاومت، جهاد نرم تا سخت قطب حق با قطب باطل در عالم است...
حق و باطل دو قطب همیشه‌ی عالمند، از خلقت تا قیامت. تکلیف ما مقاومت نرم تا سخت در چهارچوب هم‌این دوقطبی حقیقی و واقعی است، و تکلیف دیگر ما گرفتار نشدن در دیگر دوقطبی‌های موهومی و موسمی است و تکلیف دیگر ما بسط ندادن دوقطبی‌ها به درون جبهه‌ی حق است...
آن که عرفی می‌زید به مراتب کافر است. آن که عرفی‌ می‌کند به مراتب کافر جاحد است...
به آن چه در دولت التقاط، وفاق ملی می‌گویند در دولت اصلاحات می‌گفتند: پیام دوم خرداد.‌ اسم رمز عرفی‌سازی و‌ انقلاب‌زدایی...
دسته کشیدن را در بیاده رفتن از نو تعریف باید کرد...