میلهگراها ممکن است با کلیدواژهی وحیانی جهاد کنار بیایند، اما محال است با هجرت کنار بیایند...
لکنت حرکت حزبالله در گفتار خود از جایی شروع میشود که میخواهد مقاومت امی خود را در چهارچوبهای ملی لبنان تختهبند کند، که در نمیآید و مقوا میماند...
حکومت اگر سویهی حرکت خود را از دست بدهد هویت نیز نمیسازد؛ و حکومت این جا نه معنای دولت را میدهد، و هماین است که شامل حشدالشعبی یا حزبالله یا حماس هم میشود...
سرپل احیای حلقههای میانی واقعی و جدایی آنها از حلقههای میانی قلابی کدام پروندهها است؟ قدس، اربعین، حجاب...
ملت در مصحف محمد مساوق امت است. این یعنی ملت در استعمال معاصر آن حتا از خودش اسم هم ندارد؛ چشم میلهگراها روشن...
اجتهاد و جهاد فقهی را که وا بنهیم و احیای شریعت محمدی و حجاب شرعی را که از مسیر دورهمیهای حقوقدانهای عرفی مجلس شورا و آن یکدو لجنهی دیگر پی بگیریم، طبیعی است که در راهروهای دیوانسالاری قوا در به در بشویم و در خیابانهای شهر روزاروز برهنهتر شوند؛ بارکش غول بیآبان شدهییم...
میلهگرایی نسخهی معاصر قبیلهگرایی است؛ این مبتنی بر مرز سرد است و آن مبتنی بر خون گرم...
عصر تعطیل یکشنبه است؛ هوا سرد و کوچه ساکت است. بچههای همسایهها در راهپله بازی میکردند. همسایهی طبقهی بالا موسیقی عربی گوش میکند؛ هر از چند آهنگ یک بار سلام یا مهدی میآید و میخواند و میرود...
عصر تعطیل یکشنبه است؛ هوا سرد و کوچه ساکت است. بچههای همسایهها در راهپله بازی میکردند. همسایهی طبقهی بالا موسیقی عربی گوش میکند؛ هر از چند آهنگ یک بار سلام یا مهدی میآید و میخواند و میرود...
تربیتیافتههای امت ما پای بساط موسیقی نمینشینند؛ و تو دلت میخواهد موسیقی را به فاخر و خالتور بخش کن و زجهمویه کن که از چه امت شما پای خالتور تن تکان میدهند...
نتیجهی تربیت ما چه شده است؟ نتیجهی تربیت ما هماین جوانهاییند که ساز از گوششان بیرون کشیدهاند؛ اگر نه آدم ناساز و بدگوش و شلعقل با هیچ کاری تربیت نمیشود...
آدم گاه احساس میکند این جامعهشناسهای پروازی تربیت عقلی انسانها را هم کاری از سنخ مایهکوبی پنداشتهاند که تک و تنها به تیزی سوزن ما وابسته است. به نظر میرسد گاوداریهای صنعتی ما گاه فهم درستتری از روشنفکری آکادمیک نشان میدهند...
مطلق رقص مساوق ریبه است؛ رقص ناجنسی نداریم که به اسم حرکات موزون آب توبه در رسانه سرش بریزیم...
شیپور را از سر گشادش میزنید؛ صراحت بیان حضرت رهبر هماین است که ترانهخوانی حرام تنها مختص زنها نیست؛ و بسی از آن چیزهایی که طی این دو دهه وادادن به ترانههای پاپ و راک و رپ در گوش مردم حتا متشرع ریختهیید آواز حرام مردخوان است...
لبنانیها که میخورند، زمان و مکان و یکان شهادت نیروهای خود را اعلان میکنند و پشتبندش به تقاص میزنند، و هماین است عراقیها. ما ایرانیها اما این روزها باید سرمان تا زمان مناسب و مکان مناسب پیش دیگر نفرات جبههی مقاومت پایین باشد...
حفاظت و صیانت متناظر با امر سنت است. آن چه امر نهضت را پیش میبرد روایت است...
در سرمای پیادهروی تاریک در بارهی نسبت حکومت/حرکت بحث میکنیم؛ میگوید: آن چه در لبنان غلبه دارد حرکت است و آن در ایران غلبه دارد حکومت است؛ این است که حرکت حزبالله لبنان میتواند به شمال بیروت کار نداشته باشد، اما حکومت حزبالله ایران نمیتواند به شمال طهران کار نداشته باشد...
اگر دندانهای شما توسط دشمنان شما شمرده شده است معناش این میتواند باشد که شما اکنون کف سنت نشستهیید و نه لب نهضت...
سنخ مقاومت در حکومت مقاومت ایستا است؛ سنخ مقاومت در حرکت مقاومت پویا است...