المقاومة التنزیهیة هي عبارة عن الإکتفاء علی سلب بلا ایجاب و نفی بلا اثبات حتی إزالة الإحتلال أو الإستعمار...
کسی که داعش را نیروی نیابتی اسرائیل میخواند نه داعش را خوانده است و نه اسرائیل را...
شریعت نه سلیقهی دمدمی شخصی است و نه سبک عرفی زیست؛ شریعت مناسک وحیانی است...
مذهبی صورتی اسب تروا درون اردوگاه اردکیشهای راستشیعه است. کارویژهی تودههای مذهبی صورتی مانند نخبههاشان، نواندیشهای دینی و روشنفکرهای آکادمی، خط شکستن و جاده صاف کردن و بستر ساختن و جا کشیدن برای دگوریهای لجنی است...
مذهبی صورتی را برای چه ساختیم؟ حیف اسلام محمدی و رحمانیت الاهی بود که در ترکیب درخشان اسلام رحمانی به این جریان چرک و چندش نسبت داده شود...
نظام حتا در مفهوم یک امر بسیط نیست، چه رسد به مصداق. نظام در مفهوم یک مشترک لفظی است میان نظام شریعت قدسی و نظام قدرت عرفی. در مصداق نظام ترکیبی ناهمگن از کارگزاران و نهادهای وحیانی است تا کارگزاران و نهادهایی جاهلی که کمابیش طاغوتهای جا خوش کرده در بدنهی نظامند...
اقامهی شریعت تزاحمبردار و حتا تقیهبردار است؛ اقامهی شریعت اولویتبردار نیست...
طرفین تزاحم شرعی، هر دو عنوانهایی شرعیند؛ خلاف اولویت که یک طرف عنوانی شرعی است که به نفع عنوانی عرفی تعلیق و تعطیل میشود...
درگیری ابطالطلبهای ایرانی با شیخ محمد تقی مصباح یزدی بر سر شدت و خشونت در حکومت نبود؛ مگر هیچ سکولاری در امکان شدت در حکومت و انحصار خشونت به حکومت شک دارد؟ درگیری آنها با ایشان بر سر این بود که برای اقامهی وحی شدت و خشونت باید ورزید یا برپایی عرف...
محور درگیری مکتبیهای متشرع و سکولارهای متهتک به راحتی هماین است: حکومت پاسدار وحی است یا پاسبان عرف...