فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی ها هم به حضرت امیر هم نصیحت میکنند که علی آقا....
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
1_2909500608.mp3
5.8M
🤔 #کارشناسی برنامه مهربان باشیم راديو معارف
🎧 حجتالاسلام خاکزاد شاهان دشتی
⏯ نذر برای امام حسین «عليهالسلام»
🗓️ پنجشنبه ٢٠ مرداد ماه سال ١۴٠١
🆔
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#باهم_ببینیم
#نقد_فیلم
🎥 محتواهای #دروغ چطور ساخته میشوند؟
⭕️ برشی از #فیلم سینمایی #سگ_را_بجنبان» محصول سال ۱۹۹۷ #آمریکا که در آن به ساخت #روایتهای_جعلی علیه کشورها توسط آمریکا اشاره میشود.
🔰
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
#کمی_شعر
من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را
به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
نه دستی داشتم بر سر، نه پایی داشتم در گل
به دست خویش کردم اینچنین بی دست و پا خود را
+وحشی_بافقی
.
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
تربیت دوره نفوذ.m4a
9.46M
#آموزشی
کارشناس حجه الاسلام خاکزاد
جلسه اول .
🚧فعالیت فرهنگی
⚠️دوره اول نفوذ
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استعمار نو چیست؟
اجازه فکر کردن نداری
آیه الله حائری شیرازی
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#باهم_ببینیم
#نقد_فیلم
🎥فیلم "بیگانه ای در میان ما" از فیلمهایی است که نشان میدهد یهودیان نسبت به #حجاب بسیار حساسند. این فیلم در سال 1992 به کارگردانی سیدنی لومت در آمریکا ساخته شده است.
🔹به نظر میرسد نمایش این فیلم در کلاس درسی به مقتضای بحث کلاسی مفید باشد.
https://www.aparat.com/v/h4u7G
خلاصه فیلم:
یک کارآگاه پلیس زن مسیحی امیلی ادن پس از یک درگیری شبانه با اشرار؛ مسئولیت بررسی مفقود شدن یک جواهرکار یهودی را پیدا میکند؛ و در طی تلاشها در روند پرونده، با افکار و رفتار دینی برخورد میکند
که تاکنون چیزی از آن نمی دانسته است. این اطلاعات باعث تغییر در روند زندگی وی شده، تا حدی که رفتار و کردار و حتی حجاب او نیز دستخوش تغییر میشود. این فیلم گوشهای از زندگی یهودیان را نشان میدهد که قابل نمایش بوده و در اصطلاح به نوعی جذابیت داشته ولی برخی از واقعیتها در این دینِ بعضاً تحریف شده وجود دارد که هیچ گاه دستگاه عظیم صهیونیسم آنرا به نمایش در نخواهد آورد که آن خود باعث رسوایی عظیم میشود.
یکی از نکات این فیلم؛ ولایت پذیری در میان جامعه یهودیان از خاخامهایی که دنیاپرستند ولی ولایتشان بر جامعه یهود جدی است، قابل بیان است. نکته دیگر، رعایت شئون دین تحریف شده یهود در میان برخی اتباعش بود که بسیار دیدنی است.
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
تحلیل گروه موسیقی BTS که در میان نوجوانان ایرانی محبوبیتی بدست آورده است...
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
🔻 سه رویکرد کلان به سواد رسانه ای
استاد میرباقری:
▫️ شما اگر بگویید ما مطلقاً از رسانه استفاده نمیکنیم او میآید و شما را با خودش میبرد! شما ناچار به مواجهه هستید و رویکردتان هم نباید انفعالی باشد.
رسانه یک ابزار سادۀ بیخطر نیست که [مثل موم] در اختیار شما باشد؛ مخاطراتی دارد و با تعلّقات و تفکّر شما بازی میکند و بسیار پنهان است و آن ایدئولوژیای که [در ضمن خودش] دارد به لایههای باطنی مخاطبِ خودش منتقل میکند و به فکر و روح و ساحت اندیشهاش دستبرد میزند و مهارتهایش را تغییر میدهد و آدمهای متناسب با خودش را میسازد.
1⃣ شما یکبار میگویید من رسانه را میآموزم که استفادۀ کامل کنم و این منوط به این است که همه دانشهای پشتیبان آن را یاد بگیرم.
2⃣ گاهی میگویید نه، سواد رسانهای برای محفوظ بودن از آسیبهای رسانه است؛ هم میخواهیم بهنحوی مواجهه کنیم که منزوی نشویم و هم اینکه اقتضائات تکنیکی آن را بفهمیم و معانی و مبانی و مفاهیمی که در چرخش او در جریان است را بشناسیم تا صیانت ایجاد کنیم.
3⃣ رویکرد سوم، مواجهۀ تمدنی با رسانه است. من رویکرد سوم را میپسندم که یک رویکرد فعال است و البته این هم خودش یک عرض عریضی دارد. هرچند سواد رسانه در شکل دوم را هم حتماً باید آموخت تا منزوی نشویم.
🔹 نحوۀ مواجهۀ شما با رسانۀ مدرن که توسط دانشها و اندیشههای عمیق فلسفی و دانشی غربی پشتیبانی میشود، باید یک مواجهۀ تمدنی باشد؛ یعنی شما صاحب یک رویکرد تمدنی جدید هستید که با تمدن دیگری مواجه میشوید، نه این که شما خودتان را تسلیم آن تمدن کنید و یا بخواهید خودِ آن تمدن را دستکاری کنید. شما یک دستگاه مکانیکی ساده را بهراحتی نمیتوانید دستکاری کنید. نمیتوانید بگویید که من یک تمدن را دستکاری میکنم و به تمدن اسلامی تبدیل میشود. این مواجهۀ تمدنی، نه مواجهۀ زاویهنشینی و حاشیهنشینی است و نه مواجهۀ انفعالی و از روی تسلیم است، بلکه یک مواجهۀ بزرگ و فعّال تاریخی است که ظرفیت تاریخی و طرح تاریخی میخواهد؛ کمااینکه رقبای شما اینگونه هستند و در برخورد تمدنی به کمتر از هضم کردنِ ما در جهاز هاضمۀ فرهنگی خودشان راضی نیستند؛ یعنی میخواهند اسلامی باشد که هیچ درگیریای با الگوی توسعۀ غربی نداشته باشد و با الگوهای توسعۀ غرب آشتی کند و به تعبیر امام راحل(ره)، اسلام آمریکایی باشد.
🔸#سواد_رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. در سواد رسانهای ما نیازمند دانش و مهارتی هستیم که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان تعریف کنیم و تغییر بدهیم و هضم کنیم. این دانش، تمدنساز است و دانشی است که میخواهد رسانۀ تمدنی ایجاد کند. این دانش خودش حتماً لایههای بنیادین و راهبردی و کاربردی دارد.
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکم_شرعی
وطن در احکام .....
وطن محل تولد یا محل زندگی شخص است که هنگام اقامت در آن باید نماز را به صورت کامل بخواند و در ماه رمضان، روزه بگیرد. وطن را به سه قسم اصلی، عرفی و وطن شرعی تقسیم کردهاند. فرد در خارج از وطن خود، باید نماز و روزه طبق احکام مسافر انجام دهد.
وطن اصلی:
وطن اصلی شخص، وطن پدر و مادری و جایی است که در آن به دنیا آمده و مدتی نیز در آن زندگی کرده است.
وطن عرفی :
وطن عرفی محلی است که شخص برای زندگی انتخاب میکند هر چند محل تولدش نباشد.
وطن شرعی:
در اصطلاح فقیهان وطن شرعی جایی است که کسی در آنجا به دنیا آمده یا مدتی با قصد توَطُّن در آن زندگی کرده و در آنجا املاکی نیز دارد.
وطن حکمی:
وطن حُکمی جایی است که کسی برای مدتی طولانی در آن ساکن است ولی قصد ماندن در آنجا را ندارد.
@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
••••••••••••●●○ ○●●••••••••••••
#کمی_شعر
نظم اعداد به هم ریخته از رفتن تو
یک نفر رفته ولی هیچ کسی اینجا نیست...
.
.
.@fawz_rastegary
آدرس و لینک #فوز
••••••••••••●●○ ○●●••••••••••••