eitaa logo
فضائل امیرالمومنین(ع)
1.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
817 ویدیو
24 فایل
• امام‌صادق‌علیه‌السلام: هر‌كه‌‌بخواند‌‌نوشته‌اى‌از‌ فضائل‌علی‌بن‌ابیطالب‌‌ر‌ا‌ خداوند‌گناهانى‌‌راكه‌او‌از‌ راه‌چشم‌مرتكب‌شده‌مى‏‌آمرزد. الأمالی‌ص١٣٨ درخدمتم: @Me_mohammad . . . . . ‼️کانال فضائل امیرالمومنین(ع) کاملا مستقل است و به هیچ جا تعلق ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 پوستر/ مجموعه پوستر ویژه‌ی ایام فاطمیه 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
⚫️اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ. 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
📣 امیرالمومنین علیه السلام: دوستِ آدم نادان، در معرض گزند و نابودی است 🔸میزان الحکمه، جلد 2  📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
♦️در ایام همه با هم دعای فرج را برای سلامتی و فرج آقا (عج) می‌خوانیم. 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
حدیث_روز علیه السلام: چه بسیار خویشاوندی که از بیگانه دورتر است و چه بسیار بیگانه ای که از خویشاوند،نزدیکتر! ٨٤ 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
- السَّلامُ عَلَيْكِ يا فاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ.. 🖤 - 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
وْلاَیَ یَا مَوْلاَیَ أَنْتَ السُّلْطَانُ وَ أَنَا الْمُمْتَحَنُ وَ هَلْ یَرْحَمُ الْمُمْتَحَنَ إِلاَّ السُّلْطَانُ‏ مولایم ای مولای من، تـو سلطانی و من بنده امتحان‌شده، آیا رحم می‌کند بر بنده امتحان‌شده جز سلطان..؟؟ 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
- پـیامبراکـرمﷺ : اگر تو نبودی،مؤمنان بعد از من،از دیگران تمییز داده نمی‌شدند..! ❤️ 🌱 - 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
ما را به دیدِ لطفِ خودش می‌کند نگاه محشر امیدِ هر‌چه گنهکار، فاطمه است.. 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
-یک عمر در ایـن کوچـه نشستیـم و نـوشتیم: ای شهـر! مگر یک زنِ غم دیده زدن داشت؟! 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
دیگر آن خنده‌ی زیبا به لب مولا نیست همه هستند ولی هیچ‌کسی زهراء نیست..🖤 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
Ali-Fani-Elahi-Azumal-Bala-320.mp3
9.08M
الهی عظم البلاء و برح‌ الخفاء🤍🌹 | 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
دنیا‌ چو‌علی ؛‌ شاه‌ ِنجف‌ ،‌ شاه‌ ندارد زیبایی ِاو‌ را‌ به‌ خدا‌ ،‌ ماه‌ ندارد ! 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
هر‌ آنکه‌ مهر علی‌ کرده‌ جا‌ به‌ سینه‌ی‌ او♥️ به‌ روز‌حشر چه‌ غم‌ از‌ صراط‌ و‌ میزانش؟🥲 『 @madahi_tv 』 ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه یتیمی ما از کنار در شروع شد💔 | 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
مداحی آنلاین - نماهنگ انا نباهی بفاطمه - طاهری.mp3
2.83M
فاطمه موند پای علی🖤 سیلی خورد جای علی🥀 | | 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
enc_16726827262722231104799(1).mp3
6.86M
سوزوندن چادرت رو وای وای💔 سوخته موی سر تو وای وای🥀 | 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
فضائل امیرالمومنین(ع)
- بَـر طاقِ آسمانِ نَجـف ؛ نام ِفـاطِـمه ست🤍'🪽:)! 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
فضائل امیرالمومنین(ع)
#مبانى_قرآنى_خطبه_فدكيه ✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ⁉️چرا حضرت فاطمه(س) از حمد بر نعمت‌هاى خدا آغ
✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ، محراب بندگى و ستايش خداست. ستايش ذات مقدسى كه جامع همه كمالات است و بدين سبب همه مدح‌ها و ستايش‌ها به او باز مى‌گردد. آياتى از قرآن اين فروغ را مى‌نماياند همانند: اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ‌ رَبِّ‌ الْعٰالَمِينَ‌ (حمد: 2) و اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ‌ الَّذِي... (انعام: 1) و قُلِ‌ الْحَمْدُ لِلّٰهِ‌ (نمل: 59) و هُوَ لَهُ‌ الْحَمْدُ (قصص:70) و از آنجا كه تنها در برابر نعمت‌هاى خدا نمى‌باشد، بلكه همه اسماء و صفات و كلمات تكوينى و تدوينى او را شامل مى‌گردد، خواه اثر و مقتضاى آن اوصاف به غير برسد يا نرسد. زيرا تنها جلوه جمال خدا نيست كه بايد گردد؛ بلكه جلوه‌ى جلالى او نيز محمود است. قرآن اين حقيقت را نمايان ساخته و چنين مى‌فرمايد: وَ قُلِ‌ الْحَمْدُ لِلّٰهِ‌ الَّذِي لَمْ‌ يَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ‌ يَكُنْ‌ لَهُ‌ شَرِيكٌ‌ فِي الْمُلْكِ‌ وَ لَمْ‌ يَكُنْ‌ لَهُ‌ وَلِيٌّ‌ مِنَ‌ الذُّلِّ‌ وَ كَبِّرْهُ‌ تَكْبِيراً . (إسراء: 111) به هر روى، افزون بر آن كه و خداى سبحان مستحقّ‌ است، بودن او نيز جاى و ستايش است. نه تنها از چنين گستره‌اى برخوردار است، بلكه تمام مصاديق و جلوه‌هاى ، و را نيز شامل مى‌گردد، پس تسبيح، تهليل و تكبير خداى سبحان همه از مصاديق و ستايش خداوند است. برعكس آن نيز حقيقت، تحميد و تهليل و تكبير خداوند نيز همه از مصاديق و جلوه‌هاى تسبيح ذات اقدس الهى است. در حقيقت بايد گفت تسبيح، تحميد، تهليل و تكبير، اگر چه با هم اختلاف مفهومى دارند، ولى همه از مصداقى برخوردارند. دليل اين حقيقت، آيات مباركى است كه در قرآن تسبيح و تحميد را به هم آميخته‌اند همانند: فَسَبِّحْ‌ بِحَمْدِ رَبِّكَ‌ وَ كُنْ‌ مِنَ‌ السّٰاجِدِينَ‌ (حجر: 98) وَ سَبِّحْ‌ بِحَمْدِ رَبِّكَ‌ قَبْلَ‌ طُلُوعِ‌ الشَّمْسِ‌ وَ قَبْلَ‌ غُرُوبِهٰا (طه: 130) وَ سَبِّحْ‌ بِحَمْدِ رَبِّكَ‌ بِالْعَشِيِّ‌ وَ الْإِبْكٰارِ (غافر: 55) سَبِّحْ‌ بِحَمْدِ رَبِّكَ‌ حِينَ‌ تَقُومُ‌ (طور: 48) ✔️بارى، نه تنها تحميد و تسبيح انسان‌ها فروغ يك حقيقت است كه فرشتگان نيز چنين مى‌باشند در قرآن چنين مى‌خوانيم: وَ تَرَى الْمَلاٰئِكَةَ‌ حَافِّينَ‌ مِنْ‌ حَوْلِ‌ الْعَرْشِ‌ يُسَبِّحُونَ‌ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ‌ (زمر: 75) و يَحْمِلُونَ‌ الْعَرْشَ‌ وَ مَنْ‌ حَوْلَهُ‌ يُسَبِّحُونَ‌ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ‌ (غافر: 7) و أَ تَجْعَلُ‌ فِيهٰا مَنْ‌ يُفْسِدُ فِيهٰا وَ يَسْفِكُ‌ الدِّمٰاءَ وَ نَحْنُ‌ نُسَبِّحُ‌ بِحَمْدِكَ‌ (بقره: 30) فراتر آن كه همه موجودات در اقيانوس حمد و تسبيح خداوند شناورند و اين حقيقت در اين آيه جلوه‌گر است: وَ إِنْ‌ مِنْ‌ شَيْ‌ءٍ إِلاّٰ يُسَبِّحُ‌ بِحَمْدِهِ‌ وَ لٰكِنْ‌ لاٰ تَفْقَهُونَ‌ تَسْبِيحَهُمْ‌ (إسراء: 44) ♻️خلاصه، اين اقترانِ و ، همه‌ى پديده‌ها و عالم هستى را در بر گرفته است و خداوند همان ، و خداوند اوست. 📓برگرفته از کتاب «مبانی قرآنی خطبه ی فدکیه»؛ اثر غلامعلی عباسی فردوئی 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
فضائل امیرالمومنین(ع)
#مبانى_قرآنى_خطبه_فدكيه ✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى #مقام_حمد، محراب بندگى و ستايش خداست. ستايش ذ
✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ♻️فرق حمد و مدح مشهور است كه حمد و مدح همتا و همانندند؛ ولى بايد دانست كه اين دو واژه كه دو ريشه متفاوت دارند داراى دو معناى متفاوتند و بدين سبب كاربرد آن دو نيز با هم فرق مى‌كند . فقط‍‌ در برابر صاحب كمالى است كه داراى عقل و انديشه باشد، ولى كه در مقابل است پيرامون غيرعاقل نيز استعمال مى‌شود. مثلاً گوهرى زيبا و ارزشمند قابل مدح است ولى قابل ستايش و حمد نمى‌باشد . تفاوت ديگر حمد و مدح، آن است كه تنها در برابر كارهاى اختيارى است، ولى درباره امور غيراختيارى نيز به كار مى‌رود مثلاً بلندى قامت و زيبايى چهره در انسان با اين كه اختيارى نيست قابل مدح و سپاس است؛ ولى قابل ستايش و حمد نيست برخلاف و كه هم است و هم . ✔️بنابراين هر حمدى مدح است، ولى هر مدحى حمد مى‌باشد. ♻️فقط‍‌ براى اوست به هر روى، حمد و ستايش براى خداست و هر حمد و ستايشى از هر حامد و ستايش‌گرى و براى هر محمود و ستايش‌شده‌اى كه باشد در حقيقت حمد خداى سبحان است، جز او هيچ كس سزاوار حمد نيست او حميد محض و محمود على‌الاطلاق است. قرآن كريم سراسر عوالم هستى امكانى و اين اقيانوس بى‌كرانه‌ى هستى را مخلوق خداوند سبحان دانسته و بدون شك چون هستى ممكن جلوه‌اى از اوست زيبا و نيكوست: «قُلِ‌ اللّٰهُ‌ خٰالِقُ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ» (رعد: 16) «اَلَّذِي أَحْسَنَ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ خَلَقَهُ‌» (سجده: 7). بنابراين هر چه به خلعت «شى» آراسته گرديده، كه شامل سراسر عوالم و هستى امكانى است به لباس زيبايى و حسن آراسته است و چون در برابر كمال، جمال و عطاى نعمت است پس حمد مطلق ازلى و ابدى از آن خداست و هيچ كس ديگر، سزاوار حمد نيست و بر اين افق نور آنان كه واسطه‌هاى فيض و مجارى رحمت اويند تحت‌الشعاع و سرآغاز سلسله‌ى فيض تنها ذات اقدس الهى است. 📓برگرفته از کتاب «مبانی قرآنی خطبه ی فدکیه»؛ اثر غلامعلی عباسی فردوئی 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110
فضائل امیرالمومنین(ع)
#مبانى_قرآنى_خطبه_فدكيه ✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ♻️فرق حمد و مدح مشهور است كه حمد و مدح همتا
✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ♻️فاطمه سلام الله علیها سخن خود را از حمد آغاز مى‌كند به چنين گستره‌ى عظيم و بى‌نهايت نيز مى‌نگرد و از همان ابتداء از حمد شروع مى‌كند كه در واقع روح توحيد را نمايان كرده باشد و ثنا و ستايش را فقط‍‌ از آن خدا بداند، خداى بزرگ حميد است كه هم به معناى محمود و هم به معناى حامد به كار مى‌رود او محمود است. بر اين اساس تمام ستايش‌هاى موجودات از آن اوست و هم حامد حقيقى ذات اقدس متعال است و تنها اوست كه مى‌تواند حق ستايش خود را ادا نمايد و در زيبا سخن «الحمد للّه» اين دو افق نمايان است كه افق نخست آن كه مقام محمود است در اين سطور پيش رو تبيين مى‌گردد: الف) او محمود است زيرا: حمد در برابر نعمت است و چون منعم حقيقى و بالذات، اوست، و همه‌ى نعمت‌ها (با واسطه يا بى‌واسطه) به او باز مى‌گردد. پس محمود حقيقى اوست: «وَ مٰا بِكُمْ‌ مِنْ‌ نِعْمَةٍ‌ فَمِنَ‌ اللّٰهِ‌ »؛ (نحل: 53) در قرآن كريم هر جا سخن از حمد «الحمد» مطرح است، نعمتى از نعم الهى و فيضى از فيوضات او به عنوان دليل مطرح است؛ و نيز از منظر قرآن كريم سراسر عوالم هستى امكان از آن جهت كه آفريده‌ى خداست زيبا و نيكوست پس همه جمال‌ها از آن خداى سبحان است. به جهان خرم از آنم كه جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست چون حمد همان ثنا و ستايش در برابر كار زيباست از اين رو همه‌ى حمدها از آن خداوند جميل جمال آفرين است. (تفسیر تسنيم، ج 1، ص 343) بايد توجه داشت كه زيبايى كارهاى خدا مطلق است نه نسبى، تا تنها نسبت به خود آن ذات اقدس يا برخى اشياء خوب و زيبا باشد. فعل خدا سراسر جمال، و جمال او جميل مطلق، و كمال او كامل صرف است، و اين راز نيايش بندگان خدا در محراب عبادت سحر ماه رمضان است: «أَللّهُمَّ‌ إنِّى أَسْئَلُكَ‌ مِنْ‌ جَمَالِكَ‌ بِأَجْمَلِهِ‌ وَ كُلُّ‌ جَمَالِكَ‌ جَمِيل، أَللّهُمَّ‌ إنِّى أَسْئَلُكَ‌ بِجَمَالِكَ‌ كُلِّهِ‌» «أَللّهُمَّ‌ إنِّى أَسْئَلُكَ‌ مِنْ‌ كَمَالِكَ‌ بِأَكْمَلِهِ‌ وَ كُلُّ‌ كَمَالِكَ‌ كَامِل، أَللّهُمَّ‌ إنِّى أَسْئَلُكَ‌ بِكَمَالِكَ‌ كُلِّهِ‌» (مفاتيح‌الجنان، دعاى سحر.). و نيز براساس ربوبيت مطلقه خداى سبحان و فروغ توحيد افعالى، در اسناد فعل به فاعل، سهمى براى غير خدا نمى‌ماند. زيرا تنها فيض الهى است كه همه‌ى عوالم هستى را اداره مى‌كند و كارهايى كه به ديگران اسناد داده مى‌شود، جز ظهور و تجلى فيض و فعل خدا نيست. به همين دليل، قرآن كريم در پرتو آياتى، پيروزى رزمندگان و جهاد آنان را عمل خود معرفى مى‌كند همانند: «فَلَمْ‌ تَقْتُلُوهُمْ‌ وَ لٰكِنَّ‌ اللّٰهَ‌ قَتَلَهُمْ‌ ...».(انفال: 17)؛ «(اى مؤمنان!)شما كافران را(با قوّت و قدرت خود در نبرد بدر)نكشتيد،بلكه خدا(با پيروزنمودنتان بر آنان و افگندن هراس به دلهايشان)ايشان را كشت....» و نيز پيرامون رسول اكرم مى‌فرمايد: «وَ مٰا رَمَيْتَ‌ إِذْ رَمَيْتَ‌ وَ لٰكِنَّ‌ اللّٰهَ‌ رَمىٰ‌»؛ (انفال: 17) چون تنها فيض خداست كه همه‌ى هستى و از جمله ميدان‌هاى نبرد حق با باطل را اداره و تدبير مى‌كند. 🔘به هر روى، اگر چه مقام محمود فقط‍‌ از آن خداست، حامد نيز جز ذات لايزال حق نمى‌تواند باشد، بلكه حامد حقيقى او نيز جز خود او نيست، زيرا حمد حقيقى بدون شناخت حقيقى نعمت‌هاى الهى ممكن نيست و شناخت همه نعمت‌هاى او براى غير خدا ممكن نمى‌باشد پس مقام حامد نيز اختصاص به خدا دارد. 📓برگرفته از کتاب «مبانی قرآنی خطبه ی فدکیه»؛ اثر غلامعلی عباسی فردوئی 📍پایگاه فضائل امیرالمومنین(علیه السلام)👇 https://eitaa.com/fazaeel110