• کوفه؛ شهری زشت و زیبا
▫️کوفه آن روزگار را باید به شما معرفی کنم: کوفه شهری است زشت و زیبا. زشت، چون در آن انبوهی از مردم مذبذب و دودل و مردد زندگی میکنند. زیبا، چون در آن ستارگان درخشانی از تربیتیافتگان مکتب علی علیهالسلام حضور دارند؛ هرچند عده آنها بسیار کم است.
این ستارگان درخشان با خود گفتند آیا باید با یزید بیعت کرد؟ بعد این سوال را برای عموم مطرح کردند. جوابها منفی از آب درآمد. زیرا یزید به هیچوجه شایستگی این مقام را ندارد. خوب، سراغ چهکسی برویم؟ از اینطرف و آنطرف خبر گرفتند، شنیدند دو نفر، سه نفر، بلکه بیشتر سرشناسان در خاک حجاز به بیعت با یزید تن ندادهاند و در رأس آنها اباعبدالله حسین بن علی علیهالسلام است. شروع کردند به نامه نوشتن و دعوت کردند که آقا به سمت شهر پدرت بیا. زمینه برای مبارزه آماده شد.
... مسلم از جانب حضرت به سوی کوفه آمد تا وضع را درست ببیند و از جانب امام از مردم پیمان و بیعت بگیرد و نتیجه را برای حضرت بنویسد تا معلوم شود چه باید کرد. قیام و مبارزه حسین به این ترتیب شروع شد.
📚مبارزه پیروز، شهید بهشتی، صص۱۸و۱۹
@fdsfhjk
📝خاتمی میخواهد شریک دزد باقی بماند؟
🔻«شهادت سردار سرافراز سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه خسارتی است بسیار سنگین برای اسلام و ایران که تنها عنایت و لطف ویژه حضرت پروردگار می تواند آنرا جبران کند. شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست جنایتکاران متجاوز به منطقه و عراق... همه دوستداران فضیلت و مجاهدت و رهایی مستضعفان آزاده را داغدار کرد.»
این عباراتی است که محمد خاتمی در پیام تسلیت خود به مناسبت ترور سردار سلیمانی نوشته است. عزاداری برای سردار دلها سهم انحصاری هیچ گروه و جناحی نیست، اما از همان ۱۳ دی ۹۸، در روز غمباری که سردار دلها آسمانی شد و خاتمی این جملات را نوشت، تا همین امروز، همچنان این سوال بی پاسخ وجود دارد که اگر اعتقاد خاتمی به راهی که امثال قاسم سلیمانیها رفتند، این است، پس چرا از مطالبات اردوکشیهای خیابانی ۸۸، بی استثناء دفاع کرد و اعتنایی به شعار «نه غزه، نه لبنان» نداشت؟ چطور میشود آن آشوبها و اغتشاشها را که در برخی شعارها با اعتراض به سیاستهای منطقهای جمهوری اسلامی ایران همراه بود، «واکنشهای طبیعی و پراحساس مردم» دانست و ده سال بعد، شهادت مجری همین سیاستها را اینگونه با کلمات به عزا نشست؟
🔻خاتمیست دیگر، او آنقدری سیاستورزی میداند که خودش را از قافله میلیونی ملت در تکریم قهرمان ملی، قاسم سلیمانی عقب نکشد، گرچه جهت باد در سال ۸۸ برای او مواضعی دیگر آفریده باشد!
🔻دورویی و نفاق در تبیین مواضع محمد خاتمی وصف جدیدی نیست. کافیست نگاهی گذرا به وقایع سال ۸۸ داشته باشیم. وقتی برگه رأیش را در صندوق انداخت، گفت: «همه شواهد امر حاکی است موسوی انتخابات را برده است. اما من پیشگو نیستم» اما سال ۹۰ در دیدار با فعالان رسانه مدعی شد که من یک هفته قبل انتخابات به موسوی اعلام کرده بودم که پیروز نخواهد بود!
🔻در ماجرایی دیگر، موسوی و هاشمی رفسنجانی در مورد جلساتی جداگانه با خاتمی میگویند که او هم خواهان ابطال انتخابات است، اما خاتمی منکر میشود که چنین خواستهای داشته است! اما اگر خواهان ابطال انتخابات نبوده، پس چرا به هواداران خود که کف خیابان فریاد ابطال انتخابات سر میدادند، هیچ نگفت؟ از سویی او در بیانیه و دیدارهای علنی مطالبات موسوی را روشن دانست و نوشت که این مطالبات «خواست همه ماست.» باز هم این همه نفاق خاتمی نبود.
🔻او در حالی از خواست فتنهگران ۸۸ دفاع کرد که بعدها در جلسات خصوصی اذعان کرد که در آن انتخابات تقلب نشده است، اما چرا این نظر خود را علنی نکرد؟
خاتمی ترسید پایگاه اجتماعیاش را که به لحاظ کیفی دامنهای از اصلاحطلب تا ضدانقلاب را پوشش میداد، از دست بدهد، در عین حال تلاش کرد نقش اول اردوکشیهای خیابانی جنبش سبز نباشد تا بتواند ارتباط کجدار و مریز خود را با نظام حفظ کند که البته به دلیل مشی صادقانه نظام، موفق نبود و به دلیل همین رویکرد منافقانه از سوی نظام پس زده شد.
🔻به امروز برگردیم. به امروزی که میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاحطلبان در انتخابات ریاست جمهوری –که هیچگاه دست از حمایت او نکشیدند- یکی از فرماندهان سپاهی را که حاج قاسم برای نبرد با تروریستها به سوریه برده بود، جانی تلف شده در راه حفظ یک مستبد توصیف کرده است. بحث یک نفر هم نیست، همه مدافعان حرم، همه آنانی که برای امنیت ایرانمان با تروریستهای تکفیری جنگیدند، مورد توهین میرحسین موسوی قرار گرفتهاند. حال خاتمی میخواهد چه کند؟ قرار است همچنان شریک دزد باقی بماند تا تندروها دلخور نشوند یا میخواهد دست از چند رنگی و شراکت با دزدها دست بردارد و این بار با صداقت، ادعای شراکت با قافله کند؟
🔻خاتمی میتواند به سکوت، به دورنگی، به شراکت با دزد، ادامه دهد؛ آزادی برای منافق بودن وجود دارد، اما باید این را هم دیگر بداند که چرا وقتی دم از «آشتی ملی» میزند، کسی جدیاش نمیگیرد و حتی درخواستش رد میشود. با نفاق نمیشود آشتی کرد و دم خروس آنقدر بیرون زده که دروغی قسم حضرت عباس خاتمی را فریاد میزند.
@fdsfhjk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ادعاهای فاطمه شجاعی تائید شد/ #ملاوردی و دولت روحانی به دنبال رسمی کردن تن فروشی و روسپیگری بودند!
🔹 فاطمه شجاعی، کارشناس ارشد مطالعات زنان در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۰ صحبتهایی از اقدامات دولت اصلاحات و دولت روحانی برای رسمی کردن تن فروشی و روسپیگری ارائه داد که پس از آن با واکنش شدید خانم ملاوردی و شکایت وی از فاطمه شجاعی همراه شد.
🔹 روز گذشته پس از ارائه اسناد و مدارک به دادگاه مربوطه، ادعاهای فاطمه شجاعی منطبق با واقعیت شناخته شد/خبرگزاری دانشجو
🍂🥀▪️ــــــــــــــــــــــــ
@fdsfhjk
⭕️هر که با ولایت و عزاداری #محرم دربیفتد بدون شک بر میافتد!
🔻شهید سید مرتضی آوینی:
✅در این کشور که خیلی ها دلشان میخواست کشورِ گل و بلبل و مینیاتور باشد، هر که با ولایت و عزاداری محرم و #حجاب زنان و روحانیون در بیفتد بدون شک بر میافتد.
📝مقاله تحلیل آسان
پ.ن: چهار مسئله ای که دشمنان با آن سر جنگ دارند... که بدون شک باعث نابودی خودشان است...
🍂🥀▪️ــــــــــــــــــــــــ
@fdsfhjk
قیام عاشورا و جهاد تبیین.m4a
3.77M
━━━━━━◉───────
↻ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ⇆
#نشست_بصیرتی ۱
💠موضوع:
از تبیین تا قیام اباعبدالله الحسین(ع)
🎙سخنران: کارشناس مسائل سیاسی جناب آقای اسماعیلی
#ثامن_سمیرم
#نشست_روشنگری
─┅═🍃🌹🕊💠🕊🌹🍃═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ تبیینی
سوال: علت موقعیت زمانی بیانیه اخیر موسوی چیست ؟🤔
پدر تحریم ایران، چه نقشه ای دارد؟🧐
🔹انتشار متنی عجیب، منسوب به میریزید موسوی از سران فتنه ۸۸، بار دیگر نشان داد که کدام جریان داخلی، پشت به منافع ملی کرده است.
جواب را ببینید👆
#ثامن_24
#پرسش_و_پاسخ
جهاد تبیین و قیام عاشورا.m4a
4.69M
━━━━━━◉───────
↻ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ⇆
#نشست_بصیرتی ۲
💠موضوع:
از تبیین تا قیام اباعبدالله الحسین(ع)
🎙سخنران: کارشناس مسائل سیاسی جناب آقای اسماعیلی
#ثامن_سمیرم
#نشست_روشنگری
─┅═🍃🌹🕊💠🕊🌹🍃═┅─
🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه | شاخصههای رسانه حسینی
🍃🌹🍃
🔻تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبداللهالحسین (ع) با روز خبرنگار در سال جاری یادآور ابعاد رسانهای نهضت عاشورا و مسئولیت فعالان رسانه در پیروی از مکتب و نورانی حسینی است. اینکه رسانه تراز نهضت حسینی دارای چه ویژگیهایی است و فعالان این عرصه چه مسئولیتی در سپهر رسانهای دارند، مجالی مستوفا میطلبد، اما در حوصله این نوشتار به برخی از مهمترین شاخصههای رسانه عاشورایی تراز نهضت حسینی پرداخته خواهد شد:
1⃣ مسئولیتشناسی: اساس نهضت حسینی به مسئولیتی است که امام در قبال وضعیت جامعه اسلامی آن روز احساس مینمود. رسانه حسینی به تأسی از سیره سیدالشهدا (ع) خود را در قبال آنچه در جامعه و دنیا میگذرد مسئول میداند و برای مواجهه منطقی و اثرگذار با چالشها برنامهریزی و اقدام میکند.
2⃣ انقلابیگری: نهضت امام حسین (ع) یک حرکت انقلابی بهمعنای اصیل کلمه بود و پیروان ایشان باید انقلابی باشند. انقلاب عاشورا در روز عاشورا پایان نیافت و اتفاقاً حضرت زینب کبری (س) پس از شهادت حضرت سیدالشهدا این راه را ادامه داد. رسانه حسینی نیز باید انقلابی باشد و از هرگونه محافظهکاری، جمود و ایستایی پرهیز کند.
3⃣ هدایتگری: چنانکه گفتهاند امام حسین (ع) مصباحالهدی است و امام هادی است که خداوند عزوجل میفرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّه یهْدُونَ بِأَمْرِنَا». رسانه حسینی نیز وظیفه خود را هدایت ابنای بشر میداند و علاوه بر دنیا، برای عقبای آنان تکلیف دارد. رسانه عاشورایی نمیتواند با این توجیه که «ما مسئول بهشت بردن کسی نیستیم» چشم خود را بر انحرافات فرهنگی و اجتماعی ببندد و سکوت اختیار کند.
4⃣ امربهمعروف و نهیازمنکر: حضرت اباعبدالله (ع) فلسفه قیام خود را «امربهمعروف و نهیازمنکر» معرفی میکنند و اصولاً فلسفه اصلی رسانه حسینی نیز چنین است. مخاطب این امربهمعروف و نهیازمنکر هم مردماند هم مسئولان. ارشاد هرکدام رافع ارشاد به دیگری نیست. هم باید جامعه را مخاطب قرار داد و برای اصلاح آن تلاش کرد و هم مسئولان و مدیران را و راه و چاه را بدانها نشان داد. طبیعی است که اجرای این دو فریضه فراموششده مراتب و آدابی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.
5⃣ مبارزه با مستکبران: نوک اصلی پیکان مبارزه حضرت چه در طول قیام و حتی بعد از واقعه کربلا، در قبال مستکبران آن روز یعنی دستگاه فاسد اموی و یزید بود و الگوی نهضت حسینی، مقاومت در برابر نظام سلطه و مستکبران در هر زمان است. رسانه حسینی نیز در برابر استکبار و سلطهگران موضع دارد و مبارزه با آن را رسالت خود میداند. جنس مبارزه رسانه با نظام سلطه از سنخ و سیاق رسانهای است، ازاینرو رسانه عاشورایی، استکبار را بهخوبی میشناسد و به مخاطبان خود معرفی میکند و میشناساند؛ نقشههای شوم مستکبران را افشا میکند، نقاب از چهره عوامل و پادوهای نفوذی دشمن میاندازد و از مبارزه با استکبار شرمسار نیست.
✍️ محمدجواد اخوان
نتیجه گیری.m4a
2.07M
━━━━━━◉───────
↻ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ⇆
#نشست_بصیرتی ۳
💠موضوع:
از تبیین تا قیام اباعبدالله الحسین(ع)
🎙سخنران: کارشناس مسائل سیاسی جناب آقای اسماعیلی
#ثامن_سمیرم
#نشست_روشنگری
─┅═🍃🌹🕊💠🕊🌹🍃═┅─
چه کسانی جریان تحریف را بوجود اوردند.mp3
893.2K
صاحب عزاے ماتم کربوبلا بيا
تنها اميدخلق جهان يابن فاطمه
بيش ازهزارسال توخون گريه ڪردهاے
اے خـون جـگر ز قامـت زينـب بيـا بيـا
اللهم عجل لوليک الفرج
بحق سيدتنا الزينب علیها السلام
#اجرك_الله_يا_صاحب_الزمان
@fdsfhjk
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
حسد.MP3
18.02M
حجتالاسلام والمسلمین علی صالح غفاری
موضوع حسد
جلسه۵۳۲
https://eitaa.com/eslam20
❣️ #سلام_امام_زمانم
🦋از تــو هوس نگاه دارد دل من
🦋چشمی به درو به راه دارد دل من
🦋تا کی به فراق تو صبور؟ برگرد آقا
🦋 آقا به خدا گناه دارد دلِ من
#بــرگـــــرد......
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_بحق_زینب
🌹تعجیل در فرج #صلوات🌹
...💚 @fdsfhjk
♨️ حکم ارتداد سلمان رشدی ملعون توسط امام خمینی
بسمه تعالى
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون
به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان مى رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانى» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتواى آن، محکوم به اعدام مى باشند. از مسلمانان غیور مى خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسى جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر کسى دسترسى به مؤلف کتاب دارد ولى خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفى نماید تا به جزاى اعمالش برسد؛ و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.
روح اللَّه الموسوی الخمینى
@fdsfhjk
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
حضوردرمحافل لغو.MP3
18.74M
حجتالاسلام والمسلمین علی صالح غفاری
موضوع حضوردرمحافل لغو
جلسه۵۳۳
https://eitaa.com/eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باذرهتربتیزغبارهایچادرت،
ازگوشهیخرابهمراکربلابده!
@fdsfhjk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خون آلود شدن تربت مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام در کربلا؛ عاشورای امسال 1444هجری قمری حدودا از ساعت 10صبح
🌕 این رویدادِ هرساله، درست در روز عاشورا به وضوح اثبات میکند که هم اکنون در ماه محرّم (واقعی) هستیم؛ و پاسخیست به ادعای کسانی است که بدون ارائه یک گزارش قابل اعتنا و سند محکم، معتقدند که ماهی که در آنیم ماه محرّم نیست..!
✅ فقط ترتیب ماههای قمری در تقویم جابجا و تحریف شده؛ که مطابق با روایات متعدد، ۲نقل داریم راس السنه و آغاز سال ماه رمضان است نه ماه محرّم؛ و به روایت صحیحی شروع سال قمری از ماه ربیع الاول است که امیرالمومنین جای پیامبر در لیلة المبیت خوابید و هجرت پیامبر آغاز شد..
🌕 امام صادق علیه السلام:
همانا اولِ هر سال، اولین روز از ماه رمضان است!
📗إقبال الأعمال، ج ۱، ص۴
@fdsfhjk
🖤 سلام امام زمانم 🖤
🥀امســــال هم بدون تو سر زد هِلالِ غم
کِی با رخِ تو دیده به این ماه وا کنیم؟
🥀صاحب عزا بیا که به اذنِ نگاهِ تو...
در سینه باز، خیمه ی ماتم بپا کنیم
#اللهمعجللولیکالفرج
@fdsfhjk
🍂🍃🍂🍃
مجموعه #استوری
پیامهای مجازات #سلمان_رشدی
🍃🌹▪️ـــــــــــــــــــــــــ
🔮کانال مرجع گفتمان
#سلمان_رشدی
@fdsfhjk
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
حق معلوم ومشارکت های اقتصادی.MP3
13.46M
حجتالاسلام والمسلمین علی صالح غفاری
موضوع حق معلوم ومشارکت های اجتماعی
جلسه۵۳۴
https://eitaa.com/eslam20
💠 هرکسی #مخاطب خودش را دارد
🔹تابحال به این فکر کردید چرا با وجود این همه مغازه خوراکی، میوه، نانوایی، باز هم به آنها اضافه میشود و کسی نمیگوید دیگر اشباع شده و ما دیر آمدیم؟
جواب مشخص است. در چرخه اقتصاد، برخی از مغازهها تعطیل میشوند و برخی دیگر جای آنها مینشینند.
🔹 علت رونق و تعطیلی مغازه سه چیز است: مشتری مداری، رقابت قیمت در بازار و کیفیت جنس. (به اصطلاح جنس خوب با قیمت خوب) هیچوقت این بازارها اشباع نمی شوند و مغازه ها مزاحم همدیگر نیستند، چون هرکسی مشتری خودش را دارد. هر مغازه ای حتی کوچک و در کوچه پس کوچه ها، اگر شروط را داشته باشد، بالاخره مشتری خواهد داشت.
🔹 تولید محتوا و تبلیغ در فضای مجازی و غیرمجازی هم چنین حکایتی دارد. هیچوقت فکر نکنید با وجود منبریهای معروف، فضا برای دیگران وجود ندارد. یا کانالهای موجود در فضای مجازی برای مخاطبان کافی هستند.
نخیر، هر مخاطبی ذائقه و سلیقهای دارد. هر تولیدکننده محتوایی هم بیان و قلم و سبک خودش را دارد.
اگر در تولید محتوا به روز باشید، و مخاطبمداری هم بکنید، قطعا محتوای شما خواهان و مخاطب خواهد داشت. اگر اصرار به آموزش دیدن و تخصصمحوری داریم، دلیلش شرط رقابت و در اوجماندن است.
🔹 بگذریم از اینکه محتوای خوب در مجازی و غیرمجازی هنوز به حد مطلوب نرسیده که به اشباعشدن فکر کنیم. #محتوای_دینی در مجازستان مثل گوهر نایاب است و هنوز در ابتدای راه هستیم. حتی اگر اشباع هم شود، تازه حکایت مبلغان، حکایت مغازهداری است که مخاطب خودش را حتما خواهد داشت.
🔹 زمانی که علامه طباطبائی قصد نگارش المیزان را داشت، عدهای به ایشان میگویند هرچه لازم بوده در تفسیرهای گذشته آمده و نیازی به تفسیر جدید نیست.
اما علامه قانع نمیشود و نگارش را شروع میکند. همین حکایت برای تفسیر نمونه هم بوده که آیت الله مکارم را از نگارش منع میکنند به بهانه اینکه المیزان هست. اما ایشان نمونه را مینویسند.
همیشه این حکایت باقی است که یا شیطان یا دیگران انسان را از تولید محتوا دلسرد یا منع کنند، اما آن کسی که حرفی برای گفتن دارد، ارادهاش از بین نمیرود.
@fdsfhjk