eitaa logo
کانال شهدای مورک
94 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
184 فایل
کانال شهدای مورک ادمین کانال @Mork69
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 آیت الله ناصری رحمت الله 🍃 اگر خدای متعال توفیق سحرخیزی را به کسی داد، یک ضمانت و نگاهبانی و یک نور مضاعفی در طول زمان برای او هست. 🍃 اگر انسان، مقید به سحرخیزی باشد، بهره ای و عصمتی را در طول شبانه روز از ناحیه الهی احساس می کند، آلودگی ها، دلمردگی ها و بی توفیقی هایش دیگر توسعه پیدا نمی کند. @fdsfhjk
📖 *یک تکه کتاب* 📕 نام کتاب: *نورالدین پسر ایران* ✍️ نویسنده: *معصومه سپهری* 🔻 *جمله‌هایی از کتاب* کتاب «نورالدین پسر ایران» خاطرات کسی است که هشت سال در متن جنگ زندگی کرده و امروز برای ماندگاری آن لحظه‌ها از خاطراتش گفته است. روایت خاطرات سید نورالدین، سخت، شیرین و خواندنی است. در جای‌جای کتاب ویژگی‌های «فرزند ایران بودن» نورالدین کاملاً پیدا است؛ ویژگی‌هایی چون صفا و صمیمیت، صداقت و صراحت، سادگی و بی‌تکلفی و سر نترس داشتن که به‌ خوبی هم تصویر شده است. 🔻 *جمله‌هایی از کتاب* ... همه دکترها از من قطع امید کرده بودند. یادم هست دکتر بالای سرم به دانشجویانی که دور و بر مرا گرفته بودند، توضیح می‌داد که فلان قسمت‌های روده این بیمار پوسیده شده. در جواب سوال «این بیمار چقدر دووم میاره؟» با صراحت گفت: «دو، سه روز» ▫️ من هم شنیدم هم فهمیدم اما کاری از دستم بر نمی‌آمد. حتی چند بار به خودم گفتند: «کاری برای تو نمیشه کرد، رفتنی هستی!» حرفشان آزارم می‌داد ولی ناامیدم نمی‌کرد. یک روز که مادرم به ملاقاتم آمده بود، حرف دکتر را برایش نقل کردم. حاج خانم خیلی اعتماد به نفس داشت. گفت: نه! تو طوریت نیست، اصلا خودت چی فکر می‌کنی؟» -والله به نظر خودم که به این زودی‌ها رفتنی نیستم. مادرم بزرگترین روحیه‌ام بود. 📚 @fdsfhjk
🇮🇷 📝 | ایلان ماسک با ۱۰۰ میلیون فالوئر توییتش ۱۸۰کا فیو خورده، علی کریمی با هفت صد هزار تا فالور توییتش ۲۴۰ کا فیو خوره. 🍃🌹🍃 ❌ دیدن توی واقعیت هیچ ... نیستن گفتن پولا رو خرج ربات کنیم که بگیم مثلا خیلی زیادیم 😊 | | 🆔 @fdsfhjk
راه ظهورت را بستم..... قبول اما خدا را چه دیدی شاید قرار است حر تو باشیم 😔😔 🌺🌺🌺🌺🌺 ‌‌‌‌ @fdsfhjk
💔بعد روز دهم به هر مجلس راوی و روضه خوان شدی بانو... 🏴 5 ربیع الاول سالروز (س) تسلیت باد..... ....... 💔💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ نگاهی به گذشته و عملکرد کومله در ایران @fdsfhjk
سلام بر مهدی: سلام حتما وارد شوید و بفرمایید خواهران وارد شوند ♦️ مهرواره بانور ☄ تلاش بانوان محله برای تعالی خانواده 🌌 مهرواره ای برای بانوان فعال مسجد که در رفع مشکلات خانوادگی اهالی محله تلاش می کنند 🌐 لینک ثبت نام : https://mehrvare-banoor.ir 📅 مهلت ثبت نام : 1401/06/31 🌐 لینک کانال ایتا : https://eitaa.com/MehrvareBanoor ☎️ شماره تماس پشتیبانی :(صندوق صوتی ) 025 9100 9650
تقويم ما ... هنوز بهـ🌸ـاري ... نديده است❗️ بشکن ... سکوت يـ❄️ـخ زده ... انتظار را❗️ سلام بهـ❤️ـار و خرمی روزگاران ... ...💚 @fdsfhjk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قول می‌دهم ای شهید که مانند تو پای چادرم تا آخرین قطره خونم بایستم 🕊 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @fdsfhjk
⭕️ اولویت اورژانسی در فرهنگ عمومی جامعه 🔻میدان نبرد در آینده، ذهن مردم است و جنگ‌ها برای تصاحب فهم‌هاست. هویت جنگ شناختی، «تلاش برای ایجاد تغییر در تصمیم‌گیری افراد با تغییر دادنِ باورهای آنها، به‌وسیلۀ تغییر در احساس‌های آنها» است. نقطه کانونیِ این تعریف، «تغییر در احساس‌ها» است به‌طوری که اگر عنوان «جنگ شناختی» را به عنوان «جنگ احساس‌ها» تغییر بدهیم به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. 🔻انبوه اطلاعات و اخبار، سبب شده است تا مخاطبین به «کوتاه‌خوانی» رو بیاورند و هم‌چنین از مواجهه با متن، به مواجهه با تصویر منتقل شوند و بر همین اساس، راهبرد رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، انتقال پیام‌های کوتاه و تصویری است و از آنجایی‌که آنچه در کوتاه‌ترین زمان دریافت و فعال می‌شود «احساس» است استراتژی رسانه‌ای به برانگیختن احساس مخاطبین در پیام‌ها، متمرکز شده است. 🔻«احساس‌ها»، به سرعت شعله‌ور می‌شوند و بعد از عبور از موقعیتی که سبب برانگیختگی شده بود، فروکش می‌کنند و محو می‌شوند و فقط آثار تخریبیِ آن در زمان برانگیختگی باقی می‌ماند، اما «عقل‌ها»، محاسبه می‌کنند و براساس نفع و ضررهای درازمدت تصمیم‌سازی می‌کنند. 🔻اگر از کسانی هستیم که با مواجه شدن با یک خبر، ناخودآگاه حسّ می‌گیریم باید فکری به‌حال خود بکنیم و الا مدیریت زندگیِ ما به دست خبرها خواهد افتاد. ما باید آموزش ببینیم و تمرین کنیم که در مواجهه با یک خبر، چیزی که فورا در ذهن ما خطور می‌‌کند این باشد که «چقدر این خبر قابل اعتماد است؟»، «چقدر کلمات و تصاویری که در این خبر استفاده شده‌اند مطابق واقعیت هستند؟» و تا شواهد کافی برای آن پیدا نکنیم هیچ احساسی نسبت به آن در درون ما ایجاد نشود. 🔻ماموریت دانش «منطق»، ارائه قواعدی است که جلوی خطاهای فکری را بگیرد و بالخصوص سرفصل «مغالطات» در منطق، آشنا کردن با انواع «واقع‌نماها» است. 🔻تبدیل مباحث فنی و تخصصیِ مغالطات در منطق، به زبان عمومی و در قالب پیام‌های کوتاهِ حاوی تصاویر، و انتقال انبوه آنها به مخاطبین، از کارهای حیاتی است که باید در فضای رو به آینده صورت پذیرد. @fdsfhjk
🔰 با این برنامه غذایی از پزشک بی نیاز می شوید! بخش اول: ناشتایی (بهره گرفته از روایات معصومین علیهم السلام) 🔸اگر ناسالم ها را نخوریم پس چی بخوریم؟؟ 🔻 ناشتا (اولین خوراکی بعد از بیداری) : یکی از اینها باشد👇👇 🔘 سویق گندم دو ق (درمان جامع مشکلات معده، مفید برای ضعف و کم خونی) 🔘 سیب يا به (تقویت قلب، معده، ضد اضطراب و ترس) 🔘 مویز 21 عدد (تقویت عمومی بدن، تقویت اعصاب، اصلاح مزاج) 🔘 انار شیرین خصوصا جمعه ها (پاکسازی کلی خون، کبد، نورانیت قلب و..) 🔘 عسلاب با آب جوشیده ولرم و سه عدد سیاه دانه (پاکسازی معده، کبد، تقویت ایمنی، رفع یبوست، عفونت، بلغم و... ) ✍ ابن علیان @fdsfhjk
🔺صرفا جهت تأمل... ▪️دختره حین جراحی زیبایی ایست قلبی کرده، عوامل کلینیک هم جسدش رو آتیش زدن و تو بیابون رها کردن! ▪️خب الان قراره بریزید همه کلینیک‌های جراحی زیبایی رو آتیش بزنید و هشتک نه به جراحی زیبایی بزنید یا چی؟! ✍آرما @fdsfhjk
✨آقای مهر وماه معایب ما محاسن تورا سفید کرد ببخش ما را پسر فاطمه 😔😔 🌷🌷🌷🌷🌷 @fdsfhjk
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایت‌ها 🖋 مهدی جمشیدی ۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداق‌های برجستۀ «جنگ روایت‌ها» است و در درون خود، درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در این باره دارد. در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده می‌شوند و «شبکۀ پیچیده»‌ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی می‌شود؛ به‌طوری‌که مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینان‌بخش»، بازمی‌ماند و نمی‌تواند خود و ذهن خود را از این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشه‌ورزی کند. در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیم‎‌شدن در برابر روایت. به‌بیان‌دیگر، اگر روایت نمی‌سازیم، نباید «روایت‌زده» شویم و در چهارچوب‌ها و قفس‌هایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است. وظیفۀ ما، شکستن همین روایت‌ها و در واقع، کج‌روایت‌هاست. باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینه‌های شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت. باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایت‌های معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد. ۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایت‌هایی بر آن بار می‌شوند و به این ترتیب، جنگ روایت‌ها آغاز می‌گردد و بر اساس مضمون روایت‌ها، جبهه‌بندی صورت می‌گیرد. در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکل‌گیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم. در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواه‌ناخواه، فرصت‌ها و مزیّت‌هایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست می‌روند یا ضعیف و رقیق می‌شوند. بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساخته‌وپرداخته‌کردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود. روشن است که ذهن‌های خالی و آغشته‌نشده به کج‌روایت‌ها را بهتر و آسان‌تر می‌شود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهن‌هایی که روایتی در بسترشان نشسته است و با آن انس گرفته‌اند. ۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود، بلکه ما با «مجموعه»‌ای از کنش‌های روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و می‌خواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید. این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زین‌پس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و به‌خوبی دریافته که می‌تواند با ذهن جمعی، بازی کند. در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناخت‌های پیشین» باشیم؛ «ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمی‌کند و هدفی جز «بی‌ثبات‌سازیِ شناختی» ندارد. ذهن جمعی، دستخوش طوفان‌ها و تلاطم‌های متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشت‌ها و تفسیرها و درک‌ها تغییر یافته است. ازاین‌رو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است. واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیین‌کننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص می‌‌کند. «قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است. با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چاره‌سازی نکرده‌ایم. ۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّه‌های تلخ، پایان می‌پذیرفت و‌ فصل تازه آغاز می‌شد، اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است. باید به سراغ «ذهنیّت‌ها» رفت و «شناخت‌ها» و «معرفت‌ها» را دگرگون ساخت. ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و به‌طور «ریشه‌ای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نه‌فقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است. جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است، کنش‌های خویش را صورت‌بندی می‌کند. در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛ می‌خواهد اثبات کند که داوری ‌ابتدایی‌اش درست بود و هیچ‌یک از «توضیح‌های نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند. گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است. حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کج‌روایت، شکسته شود. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀروایت‌گر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند. @fdsfhjk
شعارهای رکیک تجمع دانشجویان شریف لکه ننگ ساحت دانشگاه 🔹تجمع دانشجویان دانشگاه شریف دو شب پیش با حواشی زیادی همراه شد. در تجمع اعتراضی دانشجویان این دانشگاه شعارهای رکیکی شنیده شد که توسط معترضان مداوم فریاد زده شد. شعارها به قدری شنیع بود که حتی بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب نیز به صلاح خود ندیدند این شعارها را در خروجی‌ خود منتشر کنند. 🔹این فاجعه و فحاشی‌های بی‌شرمانه و بی‌سابقه جمعی از دانشجویان هتاک در دانشگاه شریف زمانی اتفاق افتاد که هنوز هیچ مواجهه امنیتی و انتظامی چه بیرون دانشگاه و چه درون دانشگاه رخ نداده بود. 🔹شمس‌الهی استاد برق دانشگاه شریف در یادداشتی با عنوان «یکشنبه ننگین» علاوه بر مواضع گذشته خود نوشت: « هتاکی‌ها و فحاشی‌های رکیک ناموسی در تجمع بعد از ظهر معترضین در کنار درب جنوبی نیز لکه ننگی بر ساحت فرهنگ و اخلاق در دانشگاه ما است.» 🔹سیدجواد حسینی جامعه شناس سیاسی و استاد دانشگاه می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین دلایل لمپنیسم رخ داده در شریف، تاثیر پذیری از رسانه‌هایی است که تلقی فضای دانشجویی کشور را نسبت به آینده کشور با مفهوم ناامیدی همراه کرده است. 🔹این تلقی سبب می‌شود فرد در کنش سیاسی و رفتاری خود متوسل به یک هیجان گفتاری بشود. من انتظار دارم به زودی یک واکنش و برائت از این ماجرا اتفاق بیفتد چون واقعا در تاریخ جنبش دانشجویی این لکه ننگ اتفاق نیافتاده بود». @fdsfhjk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجاب بهانه بود 🔹اعتراف کارشناس بی‌بی‌سی به نکنه سنجی مقام معظم : 🔻 بهانه بود و اصل نظام نشانه بود 🔻اگر مرگ مهسا امینی هم اتفاق نمی‌افتاد اغتشاشگران بهانه دیگری برای اغتشاش پیدا می‌کردند! 🍃🌹ــــــــــــــــــــــــ @fdsfhjk
156901122_-1863649338.mp3
18.81M
🎙 بشنوید | بیانات رهبر انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ 💻 @fdsfhjk
عج💔🖤 خادم امام عسکری میگه: دیدم اون لحظه ی آخر، آقا با اشاره داره میگه، با زحمت داره میگه: یه ظرف آب برام بیار، میگه ظرف آب رو آوُردم خدمتِ آقا رسوندم، به دستِ آقام دادم، دیدم آقا ظرفِ آب رو برداشت، نزدیک دهان آوُرد، اینقدر این بدن ضعف داره، این قدر این کاسه ی آب به دندان آقا خورد دید نمیتونه آب رو بنوشه، به من فرمود: برو حجره ی بغل، یه پسرِ کوچکی میبینی در سجده است، پسرم مهدی است، صداش بزن بیاد، بگو: لحظه ی احتضار باباتِ، بیا بالا سرش💔 میگه: رفتم توی حجره، دیدم در سجده است، داره با خدا مناجات میکنه، صبر کردم، نماز آقا که تمام شد گفتم: آقاجان! پدرتون فرمودن بیایید، لحظه ی آخرِ... امامِ پنچ ساله اومد، سرِ بابارو به دامن گرفت، آروم آروم، جرعه جرعه آب به دهان بابا ریخت، لحظه ی آخر از این آب نوشید امامِ عسکری رسمِ دنیا بر اینه لحظه ی آخر پسر سَرِ پدر رو به بالین میگیره... اما میگن کربلا رسم عوض شد، دیدن ابی عبدالله داره با سَرِ زانو خودش رو میرسونه به میدون، همه با انگشت دارن حسین رو بهم نشون میدن، بالای سَرِ علی اکبر که رسید، ارباب مقاتل نوشتن:"صاحَ سَبعَ مَرّات" یعنی فریاد میزد:"وا وَلَداه!" پسرم!...😭😭😭 امامِ عسکری تشنه جون نداد، همین برا ما بس، اما شهید کربلا تشنه جون داد، چه خبر بود کربلا، یه نفرم دلش برا این شهید مظلوم نسوخت، اما نه یه نفر سوخت، میگه: دیدم یه صدا از گودال میاد:"اَنَاالعَطشان" یه صدای محزونی میاد: مادر تشنمه... هلال میگه: دلم سوخت برا ابی عبدالله، گفتم: من برم به دادِ حسین برسم، یه سپر داشتم آبش کردم، رفتم برم تویِ گودال، میگه: یه وقت دیدم شمر داره از تویِ گودال بیرون میاد، گفت: هلال کجا داری میری؟ گفتم: مگه نمیشنوی صدای پسرِ فاطمه رو؟ هی صدا میزنه آی جگرم داره میسوزه... گفت: هلال دیر اومدی، من سیرابش کردم، من کارش رو تمام کردم، دیدم دست و پاش داره میلرزه گفتم: تو اینقدر سنگ دل هستی که از چیزی نمیترسی، چرا بدنت داره میلرزه، گفت: هلال! توی گودی قتلگاه فقط من بودم و حسین، اما دیدم یه صدای زنونه ای میاد، هی میگه:"بُنَیَّ!" پسرم! " قَتَلوکَ وَ مِنَ الماءِ مَنَعوکَ" حسین... 😭😭😭
مداحی_آنلاین_باز_قلبم_گرفته_بوی_ماتم_امیر_برومند.mp3
8.71M
🔳 (ع) 💔دلم غمینه بازم میخونه 💔شب یتیمیه‌ی آقام صاحب الزمونه 🎤 ............🖤💫
تسلیت تسلیت تسلیت 🔹قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری علیه‌السلام: خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ: الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ. 📚«تحف العقول، ص ۴۸۹» ▪️امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمود: دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نمی‌باشد عبارتند از: ایمان و اعتقاد به خداوند، نفع رساندن به دوستان و آشنایان. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠بعضی‌ها تا ما میگوییم فلان حادثه را دشمن خارجی ایجاد کرده، روی این کلمه‌ی دشمن خارجی کأنه حساسیت دارند، تا میگوییم آقا این کار کار خارجی‌ها بود، کار دشمنان خارجی بود، فوراً سینه سپر میکنند برای دفاع از سازمان جاسوسی آمریکا یا صهیونیست‌ها؛ انواع تحلیل را، انواع لفاظی‌های مغالطه‌آمیز را میکشند وسط برای این که اثبات کنند که نه پای خارجی‌ها، دست خارجی‌ها در این قضیه وجود نداشته. ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ☀️(مدظله‌العالی)
بی همگان به سر شود بی تـ❤️ـو به سر نمی شود داغ تـ❤️ـو دارد این دلم جای دگر نمی شود سلام موعـ❤️ـود مهربانم .... ...💚 @fdsfhjk