resaleh 14 marjae.apk
6.84M
#اندروید 14 مرجع
#مراجع
#زندگینامه
#سرگذشتنامه
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی🔻
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
غدیر و سیاست در اندیشه امام خمینی ره_.docx
50.5K
💠 غدیر و سیاست در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)
#دکترداوودمهدویزادگان
💠 #المبین💠
📢جدیدترین کتاب شرح خیارات #مکاسب
🔸 این کتاب با استفاده از روش نموداری و ارائه مطالب اصلی در قالب جملات ساده به فهم روش #شیخ_انصاری (ره) در استباط احکام کمک شایانی می نماید
سایر ویژگی های این کتاب:
✅ متن فارسی روان
✅دارای اسلوب نموداری
✅مشتمل بر تمامی نکات شروح فارسی و عربی
✅قابل استفاده به عنوان طرح درس برای اساتید محترم
✅قابل استفاده به عنوان خودآموز، متن مباحثه و پیش مطالعه
💠برای آشنایی بیشتر و سفارش کتاب در کانال
@almobin1
عضو شوید.
♦️اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی♦️
🔹به خاطر عدم ورود تفکرات غربی در مبانی و مفاهیم اسلامی لازم آمد تا علمای جهان اسلام برای یکدست سازی مبانی و مفاهیم اسلامی وارد میدان شوند و البته تلاشهایی در این راستا از سوی اشخاصی نظیر شیخ جمال الدین اسدآبادی صورت گرفت.
🔹غربیها تلاش کردند کلا دین را از صحنه جوامع و کشورها حذف کنند، تلاش کردند تا ریشههای تاریخی دین را موهوم جلوه داده و سنتهای دینی را با روش نسخه شناسی به دوره ماقبل اسلام ارجاع بدهند و بگویند این مراسمات و رویکردها و آموزهها اسلامی نیست.
حجت الاسلام احمد رهدار بخش دوم
▫️به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار مدیر مؤسسه فتوح اندیشه در نشست برخط «اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده بود، به بیان نکاتی در باب تمدن پژوهی و تمدن اسلامی پرداختند.
🔸حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه در سه قرن اخیر استعمار غربی وارد کشورهای اسلامی شد و بسیاری از مبانی و دیدگاهها و ساختارهای خود را وارد مبانی اسلامی کرده است، اظهار کرد: از این رو لازم آمد تا علمای جهان اسلام برای یکدست سازی مبانی و مفاهیم اسلامی وارد میدان شوند و تلاشهایی در این راستا از سوی اشخاصی نظیر شیخ جمال الدین اسدآبادی صورت گرفت و تلاش کردند که به یک تفسیر و تعریف دقیق و صحیح و غالب از اسلام برسند به نحوی که بیشترین جمعیت مسلمانان را ذیل خود جمع کند و برای آنها وحدت و انسجامی در برابر مهاجمین ایجاد کند.
▫️اسلام، مانع سیطره غرب بر کشورهای مسلمان شده است.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه مقاومت مسلمانان را عامل دشواری فرآیند ورود غربیها به جهان اسلام توصیف کرد و گفت: غربیها در همین راستا یک مطالعات دقیق و عمیقی از سوی غرب برای شناخت جامعه شناسی شرق صورت گرفت مانعی به نام دین یکی از مهمترین موانع غربیها برای ورود به شرق و کشورهای اسلامی توصیف شده است.
🔸وی ادامه داد: غربیها متوجه شدند آموزههای دین اسلام کشورهای اسلامی را در برابر سله و نفوذ غرب مقاوم میکند، غربیها تلاش کردند کلا دین را از صحنه جوامع و کشورها حذف کنند، تلاش کردند تا ریشههای تاریخی دین را موهوم جلوه داده و سنتهای دینی را با روش نسخه شناسی به دوره ماقبل اسلام ارجاع بدهند و بگویند این مراسمات و رویکردها و آموزهها اسلامی نیست.
🔸حجت الاسلام رهدار خاطرنشان کرد: غربیها تلاش کردند اسلام را تهی از مناسک و مراسم جلوه بدهند اگرچه هزینههای زیادی این تلاش برای غرب داشت اما موفق نشد دین را از بین ببرد، پس از آن به سمت ایجاد فرقههای انحرافی نظیر بابیه، وهابیت، بهاییت و امثال اینها رفتند و تلاش کردند از این طریق ایمان مردم را سست کنند اما بازهم اسلام با قوت خود به پیش رفت.
🔸وی به فشارهای دنیای غرب بر مسلمانان و علمای اسلام اشاره کرد و گفت: غرب پس از شکست در روشهای یاد شده به دنبال تک گذاره ها رفت، سکولاریسم و شعار جدایی دین از سیاست از جمله مسائلی است که خیلی برای تحقق آن در عالم اسلامی تلاش کردند و تا به امروز هم ما همچنان با این شعارها درگیر هستیم و آنها هم توانستهاند در این فضا یارگیریهایی نیز داشته باشند.
▫️اسلام مدنی و اسلام رحمانی، نسخه غرب برای مسلمانان
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه غربیها با جعل واژههایی در خصوص اسلام به دنبال تقلیل اسلام هستند، تصریح کرد: اسلام رحمانی و اسلام فردی از جمله حربههای غرب در این زمینه بوده است، اسلام رحمانی که غرب معرفی می کند رحمت در اسلام را در نظر ندارد چرا که رحمت در اسلام در میان مسلمانان است اما اسلام رحمانی میگوید با کفار هم باید در هر صورت رحمت داشت.
🔸حجت الاسلام رهدار اسلام سیاسی را از جمله واژگان خلق شده توسط غرب قلمداد کرد و افزود: بدترین نوع تعاریف به اسلام سیاسی تلقی شده است، اسلام القاعدهای، اسلام طالبانی و اسلام چچنی را غربیها اسلام سیاسی تلقی کردهاند، اسلام سیاسی یعنی اسلامی که در امر سیاست دخالت میکند و میگوید سیاست ما عین دیانت ما است و برعکس، نقدهای خود را هم صریح در این خصوص بیان نکردهاند و نقدهای خود را در قالب تعابیر خود از جعل این واژگان ارائه کردهاند.
🔸وی با اشاره به تصرف شدن واژه اسلام سیاسی از سوی اندیشمندان اسلامی، اظهار کرد: اکنون تلاش شده است اسلام سیاسی تصرف شده و اینگونه معنی بشود که اسلام سیاسی یعنی اسلامی که توانایی اداره جوامع بشری را دارد، این اسلام حکومت و نهادهای مختلفی نیاز دارد و همه اینها را استفاده خواهد کرد و میتواند طرحی برای اداره عالم ارائه بدهد.
ادامه دارد ...
dte.bz/424rs
@fegh_siasi
♦️اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی♦️
🔹اسلام مدنی یک اسلام در توده مردم و فولکور است، اسلام مدنی داعیهدار اداره جامعه نیست بلکه معتقد است مردم خودشان باید متعهد به اسلام باشند، در اسلام مدنی مسلمانان توان مقابله با غرب را نخواهند داشت.
🔹در نظام ترکیه با یک حکومت لائیک مواجه هستیم در حالی که مردم در کف جامعه خود را متعهد به آموزههای اسلامی می دانند و این مدل اسلام مدنی است و غربیها در تلاشند تا در دوگانه اسلام سیاسی و اسلام مدنی، مدل اسلام مدنی را به عنوان یک اسلام کارآمد معرفی کنند.
🔹جریانهای وابسته به غرب در کشور ما عنوان اسلام طالبانی بر الگوی آیت الله مصباح از اسلام گذاشتند و این ناشی از همان جریان سازی غرب است و غرب زدههای ما غفلت کردند از اینکه بازی خوردهاند.
حجت الاسلام احمد رهدار بخش سوم (بخش آخر)
▫️به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار مدیر مؤسسه فتوح اندیشه در نشست برخط «اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده بود، به بیان نکاتی در باب تمدن پژوهی و تمدن اسلامی پرداختند.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه مدل اسلامی امام خمینی را مصداق اسلامی دانست که توانایی حل مشکلات عالم را دارد و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استمرار این انقلاب اسلامی و تثبیت آن در جایگاه خود یک نوع خطر مضاعف و بیشتری را متوجه کشورهای غربی کرد و این کشورها به جنگ این اسلام آمدند و کتابها و مقالات زیادی با عنوان اسلام سیاسی اما در نقد اسلام سیاسی نوشتند.
▫️اسلام مدنی برای غربها خطری ندارد
🔸حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه غربیها مشغول تبلیغ اسلام مدنی هستند و این مدل اسلامی است که در کشور ترکیه به چشم می خورد، خاطرنشان کرد: در نظام ترکیه با یک حکومت لائیک مواجه هستیم در حالی که مردم در کف جامعه خود را متعهد به آموزههای اسلامی می دانند و این مدل اسلام مدنی است و کشورهای غربی در تلاش هستند تا در دوگانه اسلام سیاسی و اسلام مدنی، مدل اسلام مدنی را به عنوان یک اسلام کارآمد معرفی کنند.
🔸وی در داد عنوان کرد: اسلام مدنی یک اسلام در توده مردم و فولکور است، اسلام مدنی داعیهدار اداره جامعه نیست بلکه معتقد است مردم خودشان باید متعهد به اسلام باشند، غربیها و آمریکاییها از اسلام مدنی حمایت میکنند چرا که به نوعی اسلام فردی است و خطری برای غرب ندارد، در اسلام مدنی مسلمانان توان مقابله با غرب را نخواهند داشت.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به اینکه اسلام سیاسی خود را از سطح فردی به سطح ساختارها و حاکمیت سوق میدهد، عنوان کرد: متأسفانه جریان هایی به نام اسلام سیاسی خود را معرفی کردهاند که خاستگاه غربی یا همراهی نزدیک با غرب دارند، مانند القاعده و طالبان که غربیها نیز تلاش کردند از همین طریق توانایی اداره جامعه را مخدوش کنند.
▫️تلاش غرب و جریان غربگرا برای تحریف اسلام سیاسی
🔸حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه غرب تلاش کرده تا اسلام سیاسی را با نمونه های منحط و کاملا غلط توصیف کند، خاطرنشان کرد: غربیها تلاش میکنند تا ایران را هم ردیف با القاعده و طالبان و داعش نشان دهند در حالی که ایران مشغول جنگ و مبارزه با این جریانها بوده است، اما غرب با امپریالیسم رسانهای خود ایران را حامی داعش معرفی کرده است.
🔸وی ادامه داد: غرب در این معرفی دروغین خود از اسلام سیاسی تا حدودی موفق بودهاند و حتی برخی قلم به دستان مسلمان را هم قانع کردهاند اسلام سیاسی جریانی خطرناک است و آنها هم علیه اسلام سیاسی دست به قلم بردهاند، حتی برخی حرفهای انحرافی خود را به نام رهبران جهان اسلام سیاسی مطرح می کنند و در تلاش برای تحریف واقعیت هستند.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه تصریح کرد: در کشور ما نیز جریانهایی که دغدغه دینی و اسلامی داشتند از سوی جریان غربگرا متهم به اسلام طالبانی و رویکرد طالبانی شدند، جریانهای وابسته به غرب در کشور ما عنوان اسلام طالبانی بر الگوی آیت الله مصباح از اسلام گذاشتند و این ناشی از همان جریان سازی غرب است و غرب زدههای ما غفلت کردند از اینکه بازی خوردهاند.
dte.bz/424rs
@fegh_siasi
♦️اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی♦️
🔹واژه اسلام تمدنی از سوی تمدن پژوهان جهان اسلام و کشور ما ایجاد شده است و غربیها در این خصوص ورود نداشتهاند و اگر هم بخواهند وارد بشوند باید حاشیهای بر دیدگاه های متفکران ما بزنند.
🔹از آغاز رحلت پیامبر(ص) تفسیر از اسلام از سوی مسلمانان متفاوت جلوه کرده است تا زمانی که این جلوهها صرفا جلوههای نظری از اسلام محسوب میشود، اما هرچه جلوتر رفتیم آن تفسیرها منجر شدند به فرهنگها، جوامع و حتی حکومتهای متعدد منجر شد و نوعی از سبکهای زندگی که خود را منتسب به اسلام میدانستند شکل گرفت.
حجت الاسلام احمد رهدار بخش اول
▫️به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار مدیر مؤسسه فتوح اندیشه در نشست برخط «اسلام سیاسی یا اسلام تمدنی» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده بود، به بیان نکاتی در باب تمدن پژوهی و تمدن اسلامی پرداختند.
🔸ایشان در ابتدایی سخنرانی در باب توجه اندیشمندان مسلمان به مقوله تمدن گفتند : تمدن پژوهان مسلمان و مشخصا تمدن پژوهان ایرانی به واژه اسلام تمدنی توجه ویژه دارند، اما به طور طبیعی مسأله تمدن و تمدن پژوهی در دهههای اخیر تنها در برخی از کشورهای مسلمان مانند ایران و ترکیه به صورت جدی مورد توجه واقع شده است.
▫️تمدن پژوهی در کشورهای اسلامی جدی گرفته نشده است
🔸وی در ادامه افزود: در خیلی از کشورهای اسلامی مسأله تمدن پژوهی وجود ندارد و بیشترین ظرفیت در ایران و ترکیه وجود دارد، در کشورهایی مثل مصر یا عربستان در سطح نگاه علمی این موضوع مطرح شده است، در کشوری مانند مالزی ظرفیت تمدنی و پژوهشهایی از این دست وجود ندارد، اما اسلام تمدنی موضوعی است که به دلیل رخدادها و واژه های دیگری تئوری پردازی شده و مورد بحث قرار گرفته است.
🔸حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه خوشبختانه غربیها در خصوص اسلام تمدنی ورود و توجه جدی نداشتهاند، اظهار کرد: چرا که اگر غربیها به موضوع ورود کنند تلاش میکنند تا اهداف خود را از این مسأله تأمین کنند تا اینکه واقعیت این مفهوم را به درستی تبیین و تشریح کنند.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به اینکه ادوارد سعید بر این باور است که غرب در پروسه شرق شناسی خود دغدغه فهم و تبیین واقعیت شرق را نداشته است، تصریح کرد: شرق از ان جهت که غرب میخواهد و یا مناسب غرب بوده است مورد مطالعه قرار گرفته، به تعبیر دقیقتر شرق آنگونه که هست بحث نشده بلکه آنگونه که باید باشد بحث شده است.
🔸وی ادامه داد: غربیها باشدهای شرق را به نام آنگونه که باید باشد توضیح دادهاند نه آنگونه که واقعا هست، حقیقت این است که غربیها در مسائل مختلف به همین روش عمل میکنند، واژه اسلام تمدنی از سوی تمدن پژوهان جهان اسلام و کشور ما ایجاد شده است و غربیها در این خصوص ورود نداشتهاند و اگر هم بخواهند وارد بشوند باید حاشیهای بر دیدگاه های متفکران ما بزنند.
▫️تلاش علمای اسلام برای تعریف صحیح و دقیق از اسلام
🔸حجت الاسلام رهدار در ادامه با اشاره به اینکه درکی از کلمه اسلام در طول تاریخ در ذهنیت مسلمانان بوده است و آن اسلام نبوی است، اظهار کرد: از آغاز رحلت پیامبر اکرم(ص) تفسیر از اسلام از سوی مسلمانان متفاوت جلوه کرده است تا زمانی که این جلوهها صرفا جلوههای نظری از اسلام محسوب میشود، اما هرچه جلوتر رفتیم آن تفسیرها منجر شدند به فرهنگها، جوامع و حتی حکومتهای متعدد منجر شد و نوعی از سبکهای زندگی که خود را منتسب به اسلام میدانستند شکل گرفت.
🔸مدیر مؤسسه فتوح اندیشه خاطرنشان کرد: در سراسر تاریخ اسلام علمایی وجود داشتند که تلاش میکردند قرائت صحیح و ناب از اسلام را برای مردم تبیین کنند، اگر به عنوان یک محقق منصف و باتقوا بخواهیم به تفسیر درست از اسلام برسیم این ظرفیت با تلاش علمای اسلامی ایجاد شده و وجود دارد و زمینه فهم اسلام ناب برای محققین وجود دارد.
🔸وی در ادامه افزود: هرقدر جلوتر آمدهایم تفاسیر از اسلام مفصلتر و بیشتر شده است، در زمان جنگهای صلیبی امکان مبارزه با مسیحیت از پایگاه تمام تکثرات تفسیری از اسلام وجود نداشته و معمولا در زمان مواجهه با دشمن مشترک علما و مردم تلاش کرده اند به یک تفسیر واحد برسند، حتی ممکن است این تفسیر ضرورتا صحیح نباشد اما این تلاش صورت گرفته است.
ادامه دارد ...
dte.bz/424rs
@fegh_siasi
ارزیابی نقش دیپلماسی جمهوری اسﻼمی ایران در پیشبرد مذاکرات هسته ای.pdf
816.5K
#پایان_نامه کارشناسی ارشد رشته: علوم سیاسی
ارزیابی نقش دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد مذاکرات هسته ای
#دیپلماسی
#مذاکرات_هسته_ای
#سیاست_خارجی
#افکار_عمومی
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کانال کتابخانه دیجیتالی🔻
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
تاثیر روابط اجتماعی بر امنیت جامعه و آسیب شناسی آن از منظر قرآن .pdf
613.7K
#رساله دکتری تخصصی (PhD)
رشته: الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث
تاثیر روابط اجتماعی بر امنیت جامعه و آسیب شناسی آن از منظر قرآن
#روابط_اجتماعی
#قرآن
#آسیب_های_اجتماعی
#امنیت_جامعه
#نظام_اجتماعی
#امنیت_سیاسی
#امنیت_اقتصادی
🔹لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کتابخانه دیجیتالی در ایتا
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
Karaneha-Final-نقش-عرفان-در-منظومه-فکری-و-رفتاری-امام-خمینی-413-432.pdf
268.5K
🌀 نقش #عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)
📝 #استاد_یزدان_پناه
📕 تبیین #شخصیت امام راحل
📗 مقام و منزلت امام خمینی (ره) در عرفان نظری
⁉️ چرایی نیاز به عرفان نظری از دیدگاه امام(ره)
📎 رابطه عرفان با سایر علوم اسلامی در منظومه فکری امام خمینی(ره)
❓چگونه امام(ره) عرفان را با سیاست گره می زند؟
❓آیا می توان ورود عارف به سیاست و اجتماع را #بلوغ_عرفانی دانست؟
❓آیا عرفانی که محور افکار امام است همان عرفان با قرائت #صدرایی است یا #عرفان_نظری؟
#استاد_یزدان_پناه
#عرفان
#منظومه_فکری
🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
@nasimehekmat
هدایت شده از مومن
▫️ ماهیت شناسی ولایت بر مردم
🔰 آیتالله #ابوالقاسم_علیدوست در درس خارج فقه سیاسی خود تصریح کرد:
◾️ دو گروه بر مردم #ولایت دارند، خداوند و غیر خداوند که شامل پیامبر، امام، فقیه، عدول مومنین، فساق مومنین و در حقوق خصوصی شامل پدر، جد و وصی میشود. حال سوال این است، آیا ولایت در همه این موارد به یک معنا میباشد؟ پاسخ این سوال در بحث اعتبار یا عدم اعتبار رای مردم در مشروعیت حکومت تاثیر گذار است.
#سخنرانی
🆔 @fegh_siasi
هدایت شده از مومن
▫️ضرورت تفکیک فقه فردی و حکومتی
🔰 سخنرانی حجتالاسلام #سید_سجاد_ایزدهی در کرسی ترویجی «فقه سیاسی در آینه فقه اجتماعی»:
◾️ فقه الحکومه عنوانی خاص ذیل فقه سیاست قرار می گیرد و در مقابل آن نیز فقه الحکومی را داریم که رویکرد و نگاهی است که بر اساس آن حل مشکلات جامعه مورد توجه قرار می گیرد و در این فقه رسیدن به نظام جامعه مهمترین هدف است.
#سخنرانی
🆔 @fegh_siasi
🔴 پیشرفت انقلاب اسلامی را با چه بسنجیم؟
🔻اینروزها بحث از #جهاد_تبیین است. خیلیها جهاد تبیین را در ارائه آمار و ارقام برخی پیشرفتها میدانند و برای پوشاندن ضعفها و مشکلات میخواهند از رسانهدرمانی استفاده کنند.
🔹به نظر میرسد بی اثرترین محتوای رسانه های داخلی این روزها، اخباری است که در آن از حجم جادهسازی، پُل سازی، سدسازی، تأسیسات آبرسانی و برق رسانی و ... بعد از انقلاب خبر می دهند. اینکه بعد از انقلاب57، چقدر جاده و اتوبان ساخته شده، چقدر پل و سد ساخته شده، چقدر پیشرفت پزشکی و علمی و هسته ای و نانو و ... صورت گرفته، مهم است و قابل مستندسازی؛ اما طرح اینها کمکی به افزایش رضایت عمومی نمی کند و گرهی از ابهامات ذهنی و سؤالات افکار عمومی باز نمی کند.
🔸مخالف نشر اخبار این چنینی نیستم اما آنان را هم اولویت #جهاد_تبیین نمی دانم. ما باید شاخص های دقیق تر و مهمتری ارائه کنیم و پیشرفت و پسرفت انقلاب اسلامی را بر اساس آن شاخص ها بسنجیم. هرکجا پیش رفته باشیم با طرح این شاخص ها، معلوم می شود و هرکجا دچار عقب ماندگی باشیم نیز منجر به مطالبه خواهد شد.
🔹متأسفانه فهم عموم رسانه ها این است که با نشر پیشرفت ها در عرصه های صنعتی و صنایع مختلف میتوان احساس رضایت مردم را بالا برد. در واقع اینگونه نیست.
🔸اما شاخص های اصلی چه هستند؟ شاخصهای اصلی همان شعارهایی هستند که در بیان رهبران انقلاب اعم از حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان بهشتی و مطهری و مرحوم طالقانی و آیت الله خامنه ای پیش از انقلاب و بعدانقلاب بارها تکرار شده است و مردم نیز در شعارهای خود در تجمعات گوناگون سر می دادند، روی پلاکارد می نوشتند و به درد و دیوار می چسباندند.
🔹آزادی، عدالت، استقلال، جمهوریت، اجرای اسلام، مبارزه با فقر و ریشه کنی آن، مبارزه با تبعیض، مبارزه با فساد، ساده زیستی مسئولین و مدیران، استکبارستیزی و ... .
🔸اینها شاخص های اصلی بررسی پیشرفت انقلاب است. با بررسی وضعیت هر کدام از این شاخص ها معلوم می شود که آیا رو به جلو بوده ایم یا عقب مانده ایم و اینکه چه باید کرد. وگرنه سخن گفتن از میزان جاده سازی و پل سازی و صنایع مختلف تأثیری در افزایش رضایت مردم ندارد کما اینکه برخی کشورها بدون اینکه انقلاب کنند و راه ما را بیایند به خیلی از این پیشرفت ها و بلکه بیشتر هم رسیده اند و البته برخی کشورها هم از ما خیلی عقب ترند.
🔹به نظرم وظیفه نخبگان است که وضعیت هر کدام از شاخص های اصلی را بررسی کنند و موانع تحقق هر کدام را برشمرند تا بدانیم کجا ایستاده ایم. بطور مثال آیا در بحث آزادی و آزادی خواهی و اجازه دادن به افکار مختلف برای ارائه خود و آزاداندیشی و مناظره بین مکاتب و نظرات مختلف پیش رفته ایم؟ آیا در آزادی انتقاد از مسئولین نظام، از دستگاه های مختلف پیش رفته ایم؟ چند درصد جلو رفته ایم؟ موانع چه هستند؟
🔸در بحث جمهوریت و انتخاب مردم پیش رفته ایم یا هنوز جمهوریت را در رأی مردم به انتخاب مجلس خبرگان با حداقل کاندیداها، ریاست جمهوری، مجلس، شورای شهر می دانیم؟ امروز کیفیت انتخاب مردم رشد کرده یا خیر؟ مکانیزم رد و تأییدصلاحیت ها رشد کرده یا خیر؟
🔹در بحث عدالت؛ پیش از انقلاب عمده منابع ثروت دست یک اقلیت زیر یک درصد بود. اگرچه توزیع این منابع بعد از انقلاب و توزیع امکانات و خدمات رسانی بسیار بیشتر از قبل است و اساساً با قبل از انقلاب، قابل قیاس نیست اما آیا امروز عدالت برقرار شده؟ امروز جامعه اسلامی، طبقه طبقه است یا همگن و منسجم و همدل؟
🔸در سایر شاخص ها همینگونه باید بررسی کرد. تک تک شاخص ها را بررسی کرد و میزان پیشرفت در هر شاخص را بگوئیم و دلایل عقب ماندگی را هم بگوئیم. وگرنه صرفاً ارائه آمار تأثیری در افزایش رضایت مردم نخواهد داشت.
🔹به نظر هرکجا که دولتها از این شاخصها کوتاهی کرده و عدول کردند، دچار خسران شدهایم و هر کجا روی شاخصها و آرمانهای انقلاب تاکید و اصرار کردهاند، جلو رفتیم! قطعاً عامل عقبماندگی و مشکلات کشور، در آزادیخواهی، استقلالخواهی، عدالتخواهی، اسلامخواهی و استکبارستیزی نیست بلکه هرکجا خلاف این آرمانها عمل شده، مشکلات افزون گشتهاند.
🔸لذا ارائه آمار و ارقام پیشرفتها باید با این نگاه باشد تا مردم با آرمان های انقلاب همراه شوند وگرنه با سخنرانی و رسانهدرمانی و تبلیغات، رضایت مردم جلب نخواهد شد!
مدرسی یان
@fegh_siasi
انجمن علمی دانشجویی الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار می کند:
نشست هایی پیرامون
🔷 نظام مسائل و چالش های فقه حکمرانی
اساتید دوره: حضرات آیات و حجج اسلام؛ اراکی، خسروپناه، حاج ابوالقاسم، ملک زاده، قوامی و اساتید خبره در این عرصه
✔️ ویژه دانشجویان دکتری و طلاب سطح چهار
⏰ زمان برگزاری:
پنجشنبه های هر هفته
مهلت ثبت نام تا ۲۳ بهمن
جهت ثبت نام به کاربری های زیر پیام دهید:
ایتا: @feghahat_110
بله: @m_hossein313
آیت عظمای الهی.pdf
21.46M
📚 #PDF
📖 نگاهی به «تاریخِ مکتوم»
❇️ آشنایی با مرجعی انقلابی که در اعتقادِ امام راحل، سمبُل مبارزه با استکبار و در کلام و باورِ امام خامنه ای(حفظه الله)، شهید بزرگ اسلام بود. بزرگ مَردی که توسط عواملِ #انگلیسِ_خبیث، ترورِ شخصیت و سرانجام به شهادت رسید
✍ در این مجموعه مُستند، با اندیشه های والا و ابعاد عظیم علمی پژوهشی سیاسیِ #مرجع_شهید حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری، #شهید_رابع اعلی الله مقامه الشریف، زعیم نهضت اسلام خواهی #مشروطه (مشروعه)، به صورت مختصر و مفید، آشنا می شوید🔰
❇️ موضوعات🔰
◽️ کسب دانش کلان «جامعیت علمی»
◽️ کسب لقب «علامه»
◽️ کسب مقام «مرجعیت»
◽️ #رساله_عملیه
◽️ فتاوای مشهور
◽️ تألیفات و آثار
◽️ منابع و مستندات
❇️ به ضمیمه آلبوم تصاویر🔰
📷 ۶۰ #تصویر و #عکس_نوشته تاریخیِ مستند از زندگانی، اندیشه و کلامِ ایشان
✳️ @ShahidRabe
https://eitaa.com/fegh_siasi
🔰 طریقت و عرفان ما عین سیاست ماست
▫️آیتالله استاد یزدانپناه در دیدار علمای نجف اشرف، به تبیین عرفان اجتماعی و بسط آن در انقلاب اسلامی و شرح مراحل اسفار اربعه و خصوصا سفر سوم و چهارم و مرحله بقاء بعد الفناء پرداخت و امام خمینی رحمةاللهعلیه را یک عارف و سالکی دانست که در مبارزه با رژیم شاه سلوک میکرد.
▫️ایشان به نقل از آیتالله جوادی آملی حفظهالله بیان کرد که همانطور که امام خمینی رحمةاللهعلیه سیاست را عین دیانت میدانست، به همان میزان طریقت و عرفان را عین سیاست میدانست.
▫️حضرت استاد یزدانپناه، عارف ندانستن اصحاب اهلبیت علیهمالسلام را اجحاف در حق ایشان دانست و بیان کرد: احوالات منقول سلمان فارسی، کمیل بن زیاد و جابر جعفی و دیگر یاران اهلبیت علیهمالسلام بیانگر حالات معنوی و ثقل عرفانی ایشان دارد.
▫️ایشان تبیین بخشی از روایات شیعه را متوقف بر فهم مباحث عرفان نظری و عملی دانست که بدون آنها این روایات قابل تبیین نیست.
▫️آیتالله یزدانپناه با تبیین مقام فنا و بقاء بعد الفناء بیان کردند: مقام فنا یک مقام ناقص است اما برخی با بازگشت از سفر حقانی خود در میان خلق همه امور را حقانی دیده و با این نگاه در خط مقدم امور قرار میگیرند که نمونه بارز آن شخص امام خمینی رحمةاللهعلیه است.
▫️ایشان خاطرنشان کردند: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان جنگ تحت تأثیر شهید یوسفاللهی و حالات عرفانی او بوده و پس از جنگ این حالات سنگین عرفانی در ایشان تداوم یافت. بنابراین تحقق عرفان عملی و اجتماعی امام خمینی رحمةاللهعلیه در انقلاب اسلامی با پرورش جوانان انقطاعی و دارای حالات عرفانی رخ داد.
▫️حضرت استاد با تبیین برخی فرازهای عرفانی ادعیه از جمله مناجات شعبانیه و اهتمام حضرت امام خمینی رحمةاللهعلیه به این دعا به فرازهای آخر این دعا از جمله فراز «إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَيْكَ…» و «وتصير أرواحنا معلقة بعز قدسك» پرداختند و افزودند: توضیح مقام عزّ در این فراز عرفانی جز با عرفان نظری امکان پذیر نیست.
🏷 برگرفته از سایت مؤسسه آموزشهای کوتاهمدت و فرصتهای مطالعاتی جامعةالمصطفی
#عرفان_سیاسی
#انقلاب_اسلامی
#استاد_یزدان_پناه
https://eitaa.com/fegh_siasi
34.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➕قبل از ظهور، نباید حکومت تشکیل داد؟!
▫️عدهای با استناد به برخی روایات،
هرگونه قیام قبل از ظهور قائم آل محمد را،
مردود میدانند.
▫️این روایات و اعتقادات مبتنی بر آنها،
چقدر صحیحند؟!
▫️آیا باید نشست و دست روی دست گذاشت
تا امر فرج، دفعتا و معجزهوار، رخ دهد؟!
📘 برگرفته از کـتاب «تمدن نوین اسلامی؛
آیندهی حتمی و نزدیک جهان»
🖋 به قلم استاد محمد شجاعی
#انقلاب_اسلامی
https://eitaa.com/fegh_siasi
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدئویی نادر از مرحوم آیتالله حاج سید عبدالکریم کشمیری که حاکی از پیشبینی ایشان از وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی #امام_خمینی بر رژیم ستمشاهی و برقراری #حکومت_اسلام در #ایران است.👆👆👆👆
✍در این قطعه از فیلم، استاد #محمدعلی _مجاهدی حفظهالله (متخلص به پروانه) به همراه آیتالله حاج شیخ خلیل #مبشر_کاشانی، پیشبینی ایشان از وقوع #انقلاب_اسلامی و پیروزی امام رحمهالله را یادآوری و مرور میکنند و #آیتالله_کشمیری ضمن تأیید، نکاتی را تکمیل میکنند.
#آیتالله_کشمیری همچنین یک رؤیای صادقه امام خمینی رحمهالله درباره پیروزی بر محمدرضا پهلوی را (که در یکی از جملات این ویدئو به آن هم اشاره میشود) تعبیر میکنند.
🔹صدای نفسزدنهایی که در طول فیلم به گوش میرسد صدای اذکار تنفسی آیتالله کشمیری است؛ ایشان در هر بار نفسکشیدن، ذکر شریف #یا_حی را میگفتند به این روش که با هر دم، حرف "یا" و با هر بازدم، اسم "حی" را بر زبان جاری میکردند و بدینترتیب در تمام ساعات و حتی در حال تنفس عادی هم مشغول به ذکر خدا بودند.
https://eitaa.com/fegh_siasi
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ولایت حقیقی
🔺سید حسن نصرالله: به آیت الله مصباح عرض کردم ما ولایت را اینگونه میفهمیم...
آیت الله مصباح فرمودند این همان ولایت حقیقی است
#آیه_مقاومت
https://eitaa.com/fegh_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و اما کشمیر...
جوانان شیعه کاری کردند تا نظامیان هندی عکس رهبری و #حاج_قاسم را به دیوارها بچسبانند😂
ماشاءالله به شیعیان غیور کشمیر
کشمیر...
ایران کوچک...
ایران انقلابیِ کوچک...
ولی با کارهایی بزرگ...
https://eitaa.com/fegh_siasi
ضرورت هجرت از وضع موجود برای رسیدن به تمدن اسلامی
ما هم اهل هجرت و تلاش، اهل حرکت و رها شدن از بند وضع موجود و اهل جدا شدن از اسارت علاقهها و سلیقههای شخصی باشیم و بتوانیم در منافع و مصالح اجتماعی و دینی و انقلابی محو شویم.
استاد سید صمصام الدین قوامی/
سومین هماندیشی فقه حکومتی/
دیماه 1396
#هم_اندیشی
#دبیرخانه_هم_اندیشی
#فقه_حکومتی
#فقه_پویا
#انقلاب_اسلامی
https://eitaa.com/fegh_siasi
تلاش برای تبدیل اندیشههای تمدن ساز به یک سازمان
اصل برگزاری این نشستها و گفتوگوها و تبیین اندیشهها و نظریهها یک کار ارزشمند است، اما ساماندهی جورچین این مباحث، یک هنرمندیاست که قطعههای مختلف جورچین اندیشههای تمدّن ساز ـ که بیشتر آنها «فقه بنیان» است ـ را جمع کرده و آنها را سامان داده و به یک سازمان تبدیل میکند. این حرکت، همان چیزی بود که جای آن در میان جریان اندیشههای تمدن ساز خالی بود.
استاد سید صمصام الدین قوامی/
سومین هماندیشی فقه حکومتی/
دیماه 1396
#هم_اندیشی
#دبیرخانه_هم_اندیشی
#فقه_حکومتی
#فقه_پویا
#انقلاب_اسلامی
https://eitaa.com/fegh_siasi
14001128_42682_1281k.mp3
12.68M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
https://eitaa.com/fegh_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🔥 سقوط بورس عمدی بود!
کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه و سخنگوی ستاد پیگیری محاکمه روحانی در گفتگوی زنده:
🔻سقوط ناگهانی بورس در سال ۹۹ به صورت دستوری انجام شد.
🔻حسن روحانی در ۸ سال گذشته خسارتهای کلانی به جمهوری اسلامی وارد کرده است.
🔻روحانی کاری را کرد که دقیقا مورد نظر آمریکا و اسرائیل بود
https://eitaa.com/fegh_siasi
🔹اهداف انقلاب عبارتند از :
پیشرفت واقعی و همهجانبه مادی و معنوی، تحقق عدالت اجتماعی، اقتدار کشور، تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت شکلگیری "تمدن بزرگ و نوین اسلامی"
امام خامنه ای 1400/11/28
https://eitaa.com/fegh_siasi