eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
512 ویدیو
88 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تقریظ دکتر بر کتاب ♻️ امروز که آمریکای در حال افول، در حل مشکلات خود وامانده است، عده‌ای بدونِ درس‌گرفتن از عبرت‌های برجام، باز هم دم از مذاکره می‌زنند و امید به مرحمت غرب دارند! خوب است جوانانِ عزیز ما در این روزها کتاب را بخوانند تا ببینند انقلاب چگونه هوشمندانه واقعیت‌های جهانی را پیش‌بینی کردند و نسبت به بدعهدی آمریکا هشدار دادند، ولی جماعتی به این رهنمودها توجه نکردند و به وعده‌های توخالیِ دشمن دل بستند. _ حجت الاسلام دکتر خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ♦️ کانال بازتاب گفتم اعتماد نکنید: 👇 🆔 eitaa.com/baztabe
جوان ما در حوزه‌ی علمیه -جوان طلبه؛ چه دختر، چه پسر- است. ما قله‏‌های تهذیب داریم. در همین قم، مرحوم حاج میرزا جواد آقای ملکی، مرحوم علامۀ طباطبائی، مرحوم آقای بهجت، مرحوم آقای بهاءالدینی‏ رضوان‌اللَّه‌تعالی‌علیهم قله‏‌های تهذیب در حوزه بودند. انقلاب در دیدار با طلاب، فضلا و اساتید حوزۀ علمیه قم، مهر۱۳۸۹ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💢 فکر و انگیزه‌ و همت استصحابی علامه شهید : ما استصحابى را كه در اصول فقه خوانده‌ايم، بر روش‌های كارمان و زندگی‌مان نيز تطبيق داده‌ايم و درنتيجه، همواره، به آنچه تاكنون بوده است، توجه داشته‌ايم و اصلا، به اينكه آيا اين «بود» می‌تواند بهتر از اين باشد يا نه، فكر نمی‌كنيم... وقتى قرار است يك كتاب درسى عوض شود و كتابى بهتر جای آن را بگيرد، همين گرايش استصحابى در برابر آن قد علم می‌كند؛ وقتى قرار است جای كتابى را با يك كتاب ديگر برای تدريس عوض كنند - اين ساد‌ه‌ترين و ناچيزترين نمونۀ تغيير است - می‌بينيم كه اين گرايش در برابر اين اقدام می‌ايستد و می‌گويد نه، نبايد اين كار بشود، بايد توقف كرد، بايد همان كتابى كه شيخ انصاری يا محقق قمى خوانده‌اند، سر جای خود باقى بماند و استمرار داشته باشد. 📔 بارقه‌ها، ص۴۹۷-۴۹۵ ✅ @feghheakbar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 گفتگوی استادان خسروپناه، زرشناس، قاسمیان معاف درباره سکولاریسم نقابدار و شخصیت سروش در کتابخانه مجلس شورای اسلامی۱۳بهمن۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
"سکولاریسم نقابدار" مبحث مهمی است؛ با اجازه دوستان برخی از تیترهای مهم بحثش را اینجا می‌گذاریم. و اگر عزیزان گوش دادند، سعی کنند قسمت‌های مهم را تایپ (به همراه دقیقه‌ی اون) و برای بنده ارسال کنند تا در کانال بگذاریم: 👇👇👇
✅ _ ۵۳ دقیقه اول بیانات آقای خسروپناه ✅ _ از دقیقه ۶۵ آقای زرشناس شروع می‌کند
🔴 گزارشی از بیانات استاد خسروپناه:
بیان قضیه محمدمهدی خلجی که با ریش و عمامه بود ولی ملحد شد.
توضیحاتی راجع به کتاب سکولاریسم نقابدار اثر خودش
خلاف‌گویی سروش: من وقتی کتاب صراط مستقیم رو نوشتم اصلا آثار جان هیک را نخوانده بودم ... ولی در دیدار با جان هیک می گوید قبلا آثار شما را خوانده بودم.
خب شاید کسی بگوید چه لزومی دارد در مورد سروش پرداخته شود در حالی که تاریخش گذشته و در خارج هم وضع اسفناکی (از نظر جایگاه و وضع اقتصادی و ...) دارد و حتی اخراج شده از فضاهای آکادمیکی و ... اساسا بازارشان [روشنفکران التقاطی] در ایران است و گرنه در غرب تحویل گرفته نمی‌شوند. اما چرا به او بپردازیم؟ چون جریان سروش نه تنها هست بلکه در فضای حکمرانی هم هست. تفکر سکولاریسم نقابدار هست در مدیران ما. و این تفکر در فرهنگ و سیاست و اقتصاد و واردات و صادرات وجود دارد. ... تاثیر گذاشته روی تفکرات برخی مسئولان و مدیران کشور و برخی اساتید دانشگاه. به عنوان مثال در مساله کرونا، نماز جمعه‌ها و زیارت‌گاه‌ها را تقریبا بستند ولی تفرج‌گاه‌ها تقریبا آزاد و باز بود.
ماجرای وضع اسفناک (مالی و موقعیتی) سروش در خارج و در خواست کمک وی از خسروپناه. سروش در دوران مدیریت اعوانی اخراج شده است.
مراحل فکری سروش؛ او در دیدگاه‌های اخیرش (اسلام اقتدارگرا) کم کم به خلاف قبل (مثلا حتی رویا انگاری وحی) که حتی ابعاد عرفانی پیامبر را می‌گفت، شده. ولی الان در مورد پیامبر خشونت را منتسب می‌کند و با شخص پیامبر درگیر شده.
تهافت‌گویی در کلیه مباحث سروش فراوان است. و تناقض گویی های فراوان. خودش می‌گوید تخصصی در فلسفه و روان‌شناسی و جامعه شناسی ندارم. تخصصی در عرفان نظری و همین‌طور در مبانی و علم عرفان عملی هم ندارد و فقط تخصص او در عرفان ادبی است، به تعبیر برخی‌ها مولوی‌مالی.
سروش اصلا حاضر به مناظره نمیشد
حتی برخی [اندکی] از اساتید حوزه از این سکولاریزم نقابدار تاثیر پذیرفتن ولو این که خودشان ندانند که از کجا تاثیر پذیرفته اند
🔴 استاد زرشناس:
جریان روشنفکری ایران نماینده‌ی شبه مدرنیته و تجدد مآبی است. استراژتیست های جهانی سعی در نشر آن داشتند؛ که در مصر و عراق و حتی هند و چین و ... نشر داده شد. اما مجریانش، روشنفکران هستند. روشنفکران دو شاخه دارند: ۱. آتئیستی و الحادی ۲. التقاطی (مانند مارتین لوتری و... در غرب)
البته این دسته دوم اسم خودشان را روشنفکر دینی می‌گذارند. و من اسم آن ها را التقاطی.
هر کدام از این دو شاخه زیر مجموعه های متفاوتی دارند
خود مدرنیته در غرب، پروژه نبوده؛ و اقتضای حرکت آن ها و گذشته و مسیر تاریخی آن ها بوده که بعدها به آن رسیده‌اند
ولی شبه مدرنیته در ایران، پروژه است.
تا دقیقه ۷۰
💢 تنها عاملی که مردم را جذب می‌کند، طهارت ماست. آیت الله : هرگز نگوییم فارغ التحصیل شده ایم، ما تا نفس می کشیم باید با علم و تحقیق باشیم، هرگز از تدریس و تألیف و مباحثه دست بر ندارید. تنها عامل پیروزی ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس خدا و اهل بیت علیهم السلام بودند، اگر این سرمایه از ما گرفته شود هم دنیا و هم آخرت خود را از دست می دهیم لذا وظیفه داریم آنچه را دین به ما گفته عمل کنیم، اگر چنین کنیم مردم خود حافظ این نظام خواهند بود، اما مردم اگر دورویی و اختلاس و نجومی ببینند صحنه را ترک می کنند و در این شرایط که مردم در صحنه نباشند رهبر هر چند علی بن ابیطالب علیه السلام، باشد شکست قطعی خواهد بود. باید صد در صد طیب و طاهر باشیم چراکه تنها عاملی که مردم را جذب می کند طهارت ماست. اگر ما آنچه را گفتیم عمل کردیم و خود در صف اول جهاد و شهادت بودیم هرگز مردم ما را تنها نخواهند گذاشت. روحانیت دو وظیفه دارد: اول اینکه خود طیب و طاهر باشد و دوم راهنمایی و هدایت مردم و همه مسئولین است. _ دیدار جمعی از حوزه‌علمیه‌همدان مهر ۹۷ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar