28cf4cdeda1b47779e1ce123e8d3c147.pdf
146K
🔻 قاعدهپردازی برای تدبیرِ فضای مجازی (براساسِ کتابِ طرحِ کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن)
@fehrst_etellaatt
۳۶۶ - انتخابات ۱۴۰۰ و افکار عمومی ایرانیان.mp3
11.43M
🎧 صوت ۳۶۶مین گفتگوی زندهٔ جبهه
💬 با موضوع: انتخابات ۱۴۰۰ و افکار عمومی ایرانیان
🎙 ناقدان: اساتید سید مجید #امامی و عباس #قائمی
🎛 این برنامه زنده، ۸ تیر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵ از کانالهای جبهه و سایت 24on.ir پخش شد.
📥 مشاهده فایل تصویری در روبیکا👇🏻
👉🏻 https://Rubika.ir/jebheh
@fehrst_etellaatt
طرح حمایت از حقوق کاربران.mp3
12.99M
⚠️ هشدار و توضیحات بسیار مهم استاد روحالله #مومن_نسب در رابطه با طرح #حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی
💣 پخش انفجاری
@fehrst_etellaatt
17.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💣 مهمترین کاری که آقای رییسی باید انجام دهد چیست؟
🎙 بخشی از گفتگوی شنیدنی استاد روحالله #مومن_نسب با مجموعه #انسجام در پیش از انتخابات
@fehrst_etellaatt
_پیوست_2_سند_مطالعات_تطبیقی_فضای.pdf
2.76M
گزارشی از عملکرد کشورهای اروپایی در زمینه ایجاد فضای مجازی امن برای کودکان و نوجوانان
گویا آنها بیشتر از ما مسئله فضای مجازی را جدی گرفتهاند.
متأسفانه در کشورما هر وقت صحیت از فضای مجازی پاک میشود عدهای حمله میکنند و فریاد می زنندکه اینها میخواهند همه چیز را فیلتر کنند!
عچیب است غربزدهها در این موضع به غرب اقتدا نمیکنند!
لطفا این متن را به دقت مطالعه فرمایید.
@fehrst_etellaatt
۵۱مین گپ گروهیصوتی-بررسی موانع تصویب طرح قانون حمایت از حقوق کاربران.mp3
24.25M
👂🏻🗣 صوت ۵۱مین گپ گروهی شبانه جبهه
💬 بررسی موانع تصویب طرح "قانون #حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی" توسط استاد احسان #عزیزی و استاد سیدعلیرضا #آل_داود و استاد روحالله #مومن_نسب و استاد احسان #کیان_خواه و استاد #اسفندیار
@fehrst_etellaatt
مزایای طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی.pdf
198.2K
📃 مهمترین ویژگیهای تحولآفرین طرح "قانون #حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی"
⭕️ تا میتوانید مطالبهگری کنید، چون حتی یک رای مثبت به طرح در مجلس برای فردا ضروریست...
@fehrst_etellaatt
#3055
⛔️شبهه:
اگر استفاده تبلیغاتی از زن و لذتهای جنسی زن حرام است، چرا خدا وعدهی حوریهای زیبا با لذات جنسی را در بهشت داده است.
❇️پاسخ:
1⃣ نکته اول: باید به معنای ابزار دقت کرد. در بیلبوردهای سراسر دنیا، وقتی خانمی را کنار یک کالا قرار میدهند آنقدر شان و منزلت زنانه او را تضعیف میکنند که او باید از خصلتهای زنانگی خود، برای نیل به اهداف ثروتمندان استفاده کند. 👈یعنی زن ابزاری میشود برای فروش بیشتر. اما آنچه که در اسلام شاهدیم این است که حورالعین نه تنها یک ابزار نیست، بلکه یک نوع هدف محسوب میشود. مانند اینکه پدر و مادری به پسر خود بگویند: تحصیلات خود را تمام کن، تا برایت دختری زیبا و مقبول را به همسری بگیریم، این مطلب نامش «وعده» است، نه سوء استفاده از جنسیت زن.
2⃣ نکته دوم: بشر در آخرت نیز هم روح دارد و هم جسم؛ و ازدواج هم به عنوان یکی از نیازهای جسمی انسان وجود دارد و در قرآن و روایات به آن خبر داده شده است.
3⃣ نکته سوم: انبیا، رسولان و اولیای الهی، هیچ گاه کسی را به حوریان بهشت دعوت نکردهاند، بلکه به «توحید و معاد» دعوت کردهاند. دعوت آنان به پرستش و بندگی خدا و عدالت اجتماعی بوده و همشیه با تکذیب خدایان دروغین همراه بوده و منافع آنها را به خطر انداخته است و بهشت هم به عنوان پاداشی برای این کار بیان شده است.
4⃣ نکته چهارم:
اگرچه واژه «حور العین» کاربرد مونث دارد، ولی تنها به لفظ مونث اطلاق نمیشود. به عبارت بهتر همانطور که از آیات و روایات بر می آید، هم زنان و هم مردان مومن از نعمت ازواج در بهشت بهره مند میگردند:«... لَهُمْ فيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ(نساء/ 57) و همسرانى پاكيزه براى آنها خواهد بود و آنان را در سايه هاى گسترده (و فرح بخش) جاى میدهيم». 👈لذا: «و زوجناهم بحورعین(دخان/54) آنها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم» به همه بهشتیان برمیگردد.
@fehrst_etellaatt
#3050
⛔️ شبهه:
فردوسی بزرگ سی سال زحمت کشید تا زبان پارسی را زنده نگهدارد اما مردمان امروز در آرامگاه او فاتحه عربی میخوانند!
احمد کسروی
❇️پاسخ:
1⃣ اینکه این سخن واقعاً از کسروی صادر شده، اطمینان نداریم اما با اندیشه های قوم گرایانه ی وی، مطابقت دارد. افکار ملی گرایانه ی افراطی و برتری دادن ملیت یا زبانی بر اقوام و زبان های دیگر، از جمله دسیسه های جبهه ی استعمار است و کسروی نیز از نخستین تئوریسین های آن به شمار می رود.
2⃣ زبان فارسی، فراز و فرود بسیاری را تجربه کرده است، و در این میان نقش فردوسی در پویایی آن انکارناپذیر است.
فردوسی، با خلق شاهنامه و به نظم کشیدن داستان های کهن ایران، خدمت بزرگی به فرهنگ ما ایرانیان کرده است اما اینگونه نیست که، اگر فردوسی نبود زبان فارسی به سبب تسلط اعراب و یا گسترش زبان عربی از بین می رفت. چراکه این زبان حتی پیش از وی زبانی زنده، شیوا، شیرین و پرگوینده بوده و زبان عربی نیز زبان دین ما و در دروه ای در ایران،زبان اصحاب علم و هنر بوده است.
3⃣ این سخن از کسروی یا هرکس دیگر بوده باشد،یقیناً بر پایه ی این بیت منسوب به فردوسی استوار شده است
"بسی رنج بردم در این سال سی
عجم زنده کردم بدین پارسی".
اما آیا این بیت واقعاً سروده ی فردوسی بوده است؟
در پاسخ باید گفت:
اولا )این بیت طبق پژوهش ها،در بسیاری از نسخه های کهن شاهنامه دیده نمی شود و شاید اقتباسی از این بیت شاعر باشد که گفته است:
"من این نامه فرخ گرفتم به فال
بسی رنج بردم به بسیار سال"
ثانیاً) بیت مورد بحث، اشاره ی سراینده ،به زنده نگه داشتن "تاریخ و فرهنگ ایرانیان" است، نه زبان فارسی و زبان در اینجا به عنوان وسیله، معرفی شده است.
4⃣ طبق داده های تاریخی، فردوسی مسلمان، شیعه و علاقمند به اهل بیت (ع) بوده است.
اگر امروز ایرانیان مسلمان، برای شادی روان این شاعر پرآوازه، فاتحه می خوانند، چه زیانی متوجه تاریخ، تمدن و فرهنگ ایشان می شود و آیا چه آسیبی به اثر بزرگ فردوسی می رسد؟ این پرسشی است که سازندگان این یاوه گویی ها، پاسخی برای آن ندارند.
5⃣ اینقدری که دشمنان دین،از نژاد یا زبان عربی،تنفر دارند، خود فردوسی نداشته است و با اینکه خود را،ملزم به استفاده از واژگان فارسی می دانسته، اما در صورت لزوم از واژگان عربی نیز، بهره می جسته است.
در متن شاهنامه، بیش از هشتصد واژه ی عربی شناسایی شده است.
نتیجه:
فاتحه ی عربی خواندن ایرانیان، بر سر مزار فردوسی، نه مشکلی برای زبان فارسی پیش می آورد و نه منافاتی با اندیشه ها و کوشش های فردوسی دارد.
تنها مشکل اصلی اینجا، دشمنی آشکار و نهان همفکران امثال کسروی، با دین و مذهب ایرانیان است!
@fehrst_etellaatt
#3051
⛔️شبهه:
سخنان سید محمد انجوی که ضدانقلاب ها و لیبرال ها دارند نشر میدهند
واقعا اینم سقوط کرده یا واقعا مخالف پیروزی آیت الله #رییسی وجریان انقلابی ولایی است.
❇️پاسخ:
🔰سخنی با انجوی نژاد عزیزمان
انتخابات ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ فصلی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی را گشود و فضایی جدید را در سال های ابتدایی گام دوم انقلاب بوجود آورد.
میزان مشارکت مردم در این #انتخابات از یک طرف و تبار شناسی منتخب مردم در جایگاه ریاست جمهوری از طرف دیگر سبب شد تا جریان ها و شخصیت های مختلف تحلیل های متنوعی از این انتخابات داشته باشند.
انتخاباتی که شرایط خاص پیرامونش آن را هم برای جبهه انقلاب بااهمیت کرده بود و هم موقعیتی منحصر به فرد برای دشمنان کشور ایجاد نموده بود تا بوسیله آن انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن را دچار چالش های بزرگ سیاسی،امنیتی و اقتصادی کنند چرا که از یک سو جامعه همچنان درگیر ویروس کرونا بود و همین سبب کاهش درصد قابل توجهی از مردم می شد و از سوی دیگر بی تدبیری، ناکارآمدی یا کم کاری بخش هایی از دولت که نتیجه آن مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی بود توده های مردم را عصبانی و کلافه کرده بود، از این رو دو عامل که هر کدام به تنهایی می تواند مشارکت را دچار کاهشی ملموس کند در کنار هم قرار گرفت تا شاید با دمیدن مختصری در آتش زیر خاکستر نارضایتیهای مردمی، شعله های برافروخته آن، دشمن را به آرزوی ۴۳ ساله خود یعنی شکست انقلاب و اراده مردم برساند.
از این رو همه عوامل رسانه ای و تبلیغاتی نظام سلطه و ضد انقلاب خارج نشین و اتاق جنگ روانی عده ای معلوم الحال داخلی تمرکز خود را بر تحریم انتخابات قرار دادند و امیدشان را به مشارکت زیر ۲۰ درصدی مردم بستند.
حال آیا با مقدمه فوق #مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی مردم را چیزی جز پیروزی جبهه انقلاب و حماسه مردم ایران می توان معرفی کرد؟ حماسه ای که راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب، داخل نشین و خارج نشین همه در آن نقش داشتند.
آیا نقش بر آب شدن توطئه ضدامنیتی دشمن با مشارکت مردم تبریک و شادباش ندارد؟
آیا باید بابت خوشحالی بر این پیروزی، جبهه انقلاب را ملامت کرد و برخی تعابیر دشمن شاد کن آن هم چند روز بعد از این حماسه تاریخی سر داد؟
علاوه بر اینکه منحصر دانستن پرورش مدیران جمهوری اسلامی در کلان شهرها اشتباهی راهبردی است که ریشه در برخی ذهنیت های نادرست توسعه محور دارد چون بسیاری از مدیران کارآمد این کشور روستا نشینانی بوده اند که به برکت انقلاب اسلامی استعدادهای سرشار آنها شکوفا شده و در خدمت پیشرفت کشور قرار گرفته اند.
آنچه که مهم است نخبگان ما _که از برخی آنها بیش از این توقع می رود_ در تحلیل ها به آن توجه کنند این است که پیروزی و شکست اموری نسبی هستند یعنی نتیجه آوردگاه های مبارزه با توجه به مجموعه ابزار و امکانات، نیروی انسانی، موانع و مشکلات باید مورد بررسی قرار گیرند و الا هیچگاه نمی توانیم ۸ سال دفاع مقدس را پیروزی ملت ایران بنامیم چون ما به اهدافی چون سرنگونی صدام، تصرف بغداد و آزادسازی کربلا نرسیدیم، در حالیکه دفاع مقدس به قطع یکی از جلوه های پیروزی #نظام_اسلامی است چرا که اجازه نداد بعثی های متجاوز حتی به یک هدف از اهداف تعریف شده خود برسند .
به طور قطع #انتخابات ۲۸ خرداد پیروزی شگفت آوری برای مردم و جبهه انقلاب بود و امید ضد انقلاب را ناامید کرد و انقلاب را در گام دوم وارد مرحله جدیدی از سیاست ورزی و جامعه پردازی نمود و البته این به معنای نشنیدن صدای مردم و تلاش برای خدمت رسانی عادلانه به آنها نیست.
لذا نخبگان و دلسوزان و تریبون داران دقت کنند در بیانات خود کام مردمی که توطئه دشمن را نقش بر آب کردند و شبانه روز برای ناکام کردن دشمن تلاش نمودند را تلخ نکنند و در کمک به منتخب مردم که به درستی حل مشکلات واقعی کشور را نشانه گرفته است از همه ظرفیت های خود بهره گیرند.
✍محمد استوار میمندی
@fehrst_etellaatt
انتصاب حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای به ریاست قوه قضائیه با حکم رهبر انقلاب اسلامی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.
حضرت آیتالله خامنهای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریتهای دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوریهای نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسئولیتها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجتالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ غلامحسین محسنی اژهای دامت تأییداته
اکنون که جناب آقای رئیسی با رأی ملت ایران توفیق خدمت در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران یافتهاند، با تشکر فراوان از خدمات ارزندهی ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامهی افتخارآمیزی که در پایهگذاریِ اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشتهاند، جنابعالی را که علاوه بر صلاحیتهای قانونی، برخوردار از تجربهی گرانبها و شناخت عمیق و سابقهی درخشان در امر قضا میباشید، بر اساس اصل یکصد و پنجاه و هفت، به ریاست قوهی قضائیه منصوب میکنم.
انتظار اینجانب، اولاً: اهتمام جدّی به مأموریتهای اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی است، یعنی گسترش عدالت، و احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادیهای مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزهی قاطع با فساد.
و ثانیاً: ادامهی رویکرد تحوّلی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه.
و ثالثاً: گسترش فناوریهای نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی.
و رابعاً: گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیتها، و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری.
و خامساً: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان، و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف.
و سادساً: ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که دارای برکاتِ بسیار است.
توفیقات جنابعالی و همکارانتان را از خداوند متعال مسألت میکنم و امیدوارم خدمات شما موجب رضای خدا و خلق گردد. بحوله و قوّته.
و السلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنهای
۱۰ تیر ۱۴۰۰
@fehrst_etellaatt