🎞 رسانه فکرت و ساندویچ فلسفه برگزار میکنند؛
🪑 جلسه دوم از سلسله نشستهای بـنیـان قـانـون
(جریانشناسی فکری قانونگذاری در دورهی معاصر)
1️⃣ جریانشناسی فکری قانونگذاران دورۀ مشروطه
(با حضور حجتالاسلام دکتر ابوطالبی)
⏰ زمان: سهشنبه ۱ اسفند، ساعت ۱۹:۳۰
🏢 مکان: قم، میدان شهید دستغیب، ساختمان کتاب سرو، طبقه دوم
—لـوکـیـشـن بـرگـزاری—-
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
🎞 رسانه فکرت و ساندویچ فلسفه برگزار میکنند؛ 🪑 جلسه اول از سلسله نشستهای بـنیـان قـانـون (جریانشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹#کلیپ ا #انتخابات
☑️ اصلاحطلبی تعریف شفافی ندارد...
🔸جلسه اول از سلسله نشستهای «بـنیـان قـانـون» با موضوع "جریانشناسی فکری قانونگذاران در ادوار مجلس شورای اسلامی"
با حضور:
👤 حجتالاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده
✔️آقای مصباح(ره) یک تنه در مقابله با مبانی اصلاحطلبی به میدان آمدند. به جهت اینکه ایشان یک فیلسوف بودند، بیش از دیگران به عمق فاجعه موجود در مبانی پی میبردند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️ فکــــــرت در نـمـــایــشــگاه رســــانــه ایــــران
🔹بیست وچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران، مصلی امام خمینی(ره)
🔸۲۹ بهمن ماه لغایت ۲ اسفند.
⏰ساعت ۹:۳۰ تا ۱۹:۳۰
✔️WWW.FEKRAT.NET
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
🎞 رسانه فکرت و ساندویچ فلسفه برگزار میکنند؛ 🪑 جلسه اول از سلسله نشستهای بـنیـان قـانـون (جریانشن
🎙#پادکست ا #صوت
☑️ "جریانشناسی فکری قانونگذاران در ادوار مجلس شورای اسلامی"
🔸جلسه اول از سلسله نشستهای «بـنیـان قـانـون»
با حضور:
👤 حجتالاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🎧 (بـشـنـویـد)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
🎙#پادکست ا #صوت ☑️ "جریانشناسی فکری قانونگذاران در ادوار مجلس شورای اسلامی" 🔸جلسه اول از سلسله
1402.11.30 بنیان قانون- دکتر باقرزاده.mp3
14.18M
🎙#پادکست ا #صوت
☑️ "جریانشناسی فکری قانونگذاران در ادوار مجلس شورای اسلامی"
🔸جلسه اول از سلسله نشستهای «بـنیـان قـانـون»
👤 حجتالاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
☑️ امتداد فلسفه در عرصه اجتماع باعث تحقق انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی شد
🔻ما در دوران معاصر با هجمه یک فرهنگ دیگری به دوپارگی سبک زیست و زندگی مواجه هستیم و این سبک زندگی که از یک جهان دیگری الهام میگیرد که در سطح نظام دانایی و معرفتی و علمی ما در حال پمپاژ شدن است.
🔻در هجوم دنیای غرب، در ابتدا فلسفهشان منتقل نمیشود، بلکه لایههای میانیتر علومشان مثل علوم سیاسی، علوم اجتماعی منتقل میشود. این علوم نهتنها ضد وحی بلکه ضد عقل هم هستند؛ زیرا فرهنگ مدرن آشکارا منکر عقل است و عقل را به افق عقلانیت و دستساخت انسان تنزل داده است.
🔻اتفاقی که در هیچ فرهنگی سراغ نداریم. در غرب ما عقل نداریم بلکه عقلانیت داریم که آن هم یک برساخت و یک پدیده فرهنگی است.
🔻علم به یک قلمرو ابزاری تقلیل داده شده که در ابتدا یک هویت مستقل از فرهنگ برای خود قائل بود اما بعد معلوم شد که این معنای از علم بخشی از معنای فرهنگ است و علم نتوانست، معنای مستقل خودش را داشته باشد. این ویژگی جهان حاضر است.
🔻اگر فیلسوفان این فرهنگ(فرهنگ اسلامی) نبودند یا نظریهپردازان رابطه وحی خاتم را با زیست و زندگی جامعه تفسیر نمیکردند، این باعث میشد که در سلسلهمراتب علمی، فقه جایگاهی نداشته باشد.
🔻فقه بخش وسیع حکمت علمی است. چه کسی میتواند بگوید فقه امتداد جریان فلسفی ما نیست؟
🔻فلذا جریان علمی بین فلسفه و فرهنگ باید دائما برقرار باشد تا مسائل اجتماعی با ابتناء بر فلسفه حل شوند.
🔻در دوران معاصر ما این جریان باز هم حضور داشته است. بهطور خاص، ایران به دلیل عقبه شیعی خود و حوزه تعامل بین نقل و عقل و شهود که فیلسوفان دائما آن را تئوریزه میکردند و در مرحوم علامه طباطبایی، بحث قرآن و برهان و عرفان برجستهتر از همه سابقه تاریخیاش به فعلیت رسیده است.
🔻ایشان حکمت را امتداد داده و با آن زندگی کرده و همین امتداد موجب شده که ما در قرن بیستم، دو انقلاب را بتوانیم محقق کنیم و ایران به انقلابیترین کشور جهان تبدیل بشود.
🔻به واسطه امتداد فلسفه به عرصه اجتماع است که انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی محقق شده است؛ از همین جهت است که اگر فقه را از عرصه زیست و زندگی مردم برداریم، نه انقلاب مشروطه داریم و نه انقلاب اسلامی. فقهی که منجر به این دو انقلاب شده، امتداد فلسفه بوده است.
▫️مصاحبه حجت الاسلام دکتر پارسانیا با مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
B2n.ir/m68288
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#نشست_علمی
🔔 نشریه دیدهبان اندیشه برگزار مینماید:
| قلمها و سرنوشت |
رد پای تقنین در زیست عمومی
رونمایی از شماره ۵۳ دیدهبان اندیشه
👤 با حضور جمعی از اصحاب علوم انسانی و خبرنگاران
🔸شیوه برگزاری: حضورے
🔸 چهارشنبه ۲ اسفند، ساعت ۱۶ تا ۱۷
🔸تهران، مصلی امام خمینی(ره)، نمایشگاه رسانههای ایران، سالن نشستهای خبری
📌آدرس کانال؛
🆔 @Didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#گزارش_تصویری ا #نمایشگاه_رسانه
☑️ حضور وزیر محترم کشور، آقای وحیدی در غرفه رسانه فکرت، مجله خردورزی و دیدهبان اندیشه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران
✔️WWW.FEKRAT.NET
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
✅#پرونده_تا_انتخاب 💠 سومین نشست نخبگانی فکرت برگزار میشود: 📍 با عنوان: ☑️ مردمسالاری دینی؛ از
✅#پرونده_تا_انتخاب
💠 سومین نشست نخبگانی فکرت با عنوان مردمسالاری دینی؛ از ایده تا اجرا در حال برگزاری...
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
فکرت
🎞 رسانه فکرت و ساندویچ فلسفه برگزار میکند. 🪑 سلسله نشستهای بنیان قانون (جریانشناسی فکری قانونگذ
🎞 رسانه فکرت و ساندویچ فلسفه برگزار میکنند؛
🪑 جلسه سوم از سلسله نشستهای بـنیـان قـانـون
(جریانشناسی فکری قانونگذاری در دورهی معاصر)
3️⃣ جریانشناسی فکری قانونگذاران مجلس خبرگان قانون اساسی
(حجت الاسلام دکتر محمدی کرجی)
⏰ زمان: چهارشنبه ۳ اسفند، ساعت ۱۹:۳۰
🏢 مکان: قم، میدان شهید دستغیب، ساختمان کتاب سرو، طبقه دوم
—لـوکـیـشـن بـرگـزاری—-
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#پرونده_تا_انتخاب ا #مدار
☑️ الزامات خطبههای اجتماعی
🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور
🎙حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم
✔️ حضور در انتخابات هم تکلیف و هم حق مردم است. حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.
➕مدار دوازدهم را در «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
🔸#عکس_نوشت ا #انتخابات
☑️ خودآگاهی تمدنی شرط تحقق مردمسالاری دینی
🖋حجت الاسلام دکتر امیرمحسن عرفان، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی
✔️ما اگر میگوییم خودآگاهی تمدنی، به این معناست که موقعیت تمدنی که در آن هستیم را توجه داشته باشیم. اساسا انتخابات و تجلی مردمسالاری دینی برای خلق دستور کار مشترک تمدنی مهمترین راهکار است. چیزی که اساسا در خیلی از انتخابات توسط نمایندههای مجلس و نامزدهای ریاست جمهوری به آن توجه نمیشود.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔸#ویراستی ا #رسانه
🖌 نقد تحریریه فکرت در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانههای ایران👇
🔴 اگر رسانهها صرفا سیاسی و حزبی شوند؛ فرهنگ و مشارکت مردم تضعیف و توخالی میشود.
➕«ویــــراســـتـی فــکــــرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
🎞 رسانه فکرت و ساندویچ فلسفه برگزار میکنند؛ 🪑 جلسه دوم از سلسله نشستهای بـنیـان قـانـون (جریانشن
🎙#پادکست ا #صوت
☑️ "جریانشناسی فکری قانونگذاران دورۀ مشروطه"
🔸جلسه دوم از سلسله نشستهای «بـنیـان قـانـون»
با حضور:
👤 حجتالاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🎧 (بـشـنـویـد)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
🎙#پادکست ا #صوت ☑️ "جریانشناسی فکری قانونگذاران دورۀ مشروطه" 🔸جلسه دوم از سلسله نشستهای «بـنیـ
1402.12.01 قانون بنیان استاد ابوطالبی.mp3
8.75M
🎙#پادکست ا #صوت
✔️"جریانشناسی فکری قانونگذاران دورۀ مشروطه"
🔸جلسه دوم از سلسله نشستهای «بـنیـان قـانـون»
🎙حجتالاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
اولین نشست از سلسه نشستهای فلسفه تاریخ و مهدویت با حضور آیت الله نجمالدین طبسی برگزار شد.
💠موضوع سخنان وی در خصوص شبهات حرمت قیام قبل از ظهور امام زمان بود.
🔻عناوین مهم نشست؛
🔰 استدلال مدعیان حرام بودن قیام قبل از ظهور روایات کتاب «وسائل الشیعه» است در حالیکه شیخ حرّ عاملی خود فتوایی در این موضوع ندارند و توقف کردهاند.
🔹روایاتی که تحت عنوان «باب حکم الخروج بالسیف» آورده هم مشکل سندی دارند هم مشکل دلالی.
✅ دلالت احادیث اینگونه است که ائمه در برابر درخواست قیام از طرف شیعیان، خود را مکلّف به قیام نمیدانستند؛ اما در برابر قیام شیعیان اظهار نظری نکردهاند.
🔸اگر قیام قبل از ظهور امام زمان (عج)، را قیام طاغوت بدانیم، چگونه امام صادق (ع) میفرمودند که هزینه زندگی خانواده قیام کنندگان را پرداخت میکنند؟ یا چگونه امام باقر (ع) کشته شدگان این قیامها را شهید نامیدهاند؟
✳️در تعارض میان روایت حرمت قیام و جواز قیام، بنابر مخالفت با عامه ما باید روایات جواز قیام را برگزینیم.
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#انتخابات
💢 نشست «تاثیر سلبریتیها در انتخاب مردم»
با حضور:
🔹دکتر محمد حسنی
🔹حجتالاسلام دکتر وکیلی
🔹حجتالاسلام محمدلو
⏰ زمان: دوشنبه ۷ اسفند، ساعت ۱۶
🏢 مکان: قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🗒 #یادداشت ا #انتخابات
☑️🔸 فلسفه انتخابات مردم
🖋داود مهدویزادگان
✔️مردم میتوانند بر پایه تجربه عملی که از فوائد مشارکت در انتخابات کسب می کنند، وارد این میدان شوند؛ لکن آگاهی از فلسفه انتخابات نه فقط آنان را در این امر مصممتر می کند بلکه موانع شناختی چنین مشارکتی را که بعضاً از ناحیه بدخواهان ملت تولید می شود، مرتفع سازد.
🔸جامعه و فرد و حاکمیت هریک در تعامل با یکدیگر و فی نفسه از حقوقی برخوردار هستند که می بایست تحقق یابد." استیفای حقوق " ضرورتی است که مبنای عقلی و شرعی دارد.
✔️بر این اساس، اصلی ترین هدف یا مأموریت در نظام های مردمی همانا " استیفای حقوق " است. اما مساله مهم پرسش از کارآمدترین ساز و کار و نهادی که بتوان بواسطه آن چنین غایت مهمی را تدارک کرد میباشد.
🔸مردم می توانند در شرایطی عاری از خشونت و خصومت و دشمنی با یکدیگر افرادی را برگزینند تا در مجلس مشورتی در جهت تأمین حقوق قانون وضع کنند. بر این اساس، استیفای حقوق فلسفه انتخابات است. اما بر این قاعده فقهی- عقلایی احکامی مترتب است:
1⃣ استیفای حقوق ضرورتی است که هر سه رکن نظام مردم سالار؛ یعنی فرد و جامعه و حاکمیت را مکلف به اقدام عملی در جهت تحقق آن می کند. این تکلیف تنها با مشارکت عملی می شود. عدم مشارکت به معنای عدم اهتمام به استیفای حقوق است و طبعاً هیچ حقی با عدم مشارکت محقق نمیشود.
2⃣ فرد میتواند از باب اختیار در اسقاط حق خود در انتخابات شرکت نکند که در این صورت بعدها نمی تواند مطالبه گر حقوق خود باشد. اما از باب حق جامعه و حاکمیت نمی تواند در انتخابات شرکت نکند بلکه مکلف به شرکت در انتخابات است. چون فرد اختیار اسقاط حق جامعه و حاکمیت را ندارد.
3⃣ تکلیف کلی استیفای حقوق مطلق است و قید نمی خورد و مشروط به شروط نمی شود. بنابراین، نمی توان تحت هیچ شرایطی از عمل به آن طفره رفت. تنها حکومت ها و حاکمان خودکامه و جریانات مردم ستیز هستند که از عمل به آن استنکاف میکنند.
4⃣ همانطور که حاکمیت در برگزاری انتخابات مکلف به ایجاد شرایطی است که مردم بتوانند آزادانه انتخاب کنند، مردم نیز مکلف به انتخاب خوب و با بصیرت هستند. در غیر این صورت، تحقق اصل استیفای حقوق با مشکل مواجه میشود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت