eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
963 ویدیو
150 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣ آفـــات بـدعـــت 🔻بدعت‌گذاری خلفا در دین و تغییر باور دینداری 👤دکتر سعید طاووسی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣ آفـــات بـدعـــت 🔻بدعت‌گذاری خلفا در دین و تغییر باور دینداری 🎙دکتر سعید طاووسی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ مفهوم اخلاق در اوصاف الاشراف خواجه نصیرالدین طوسی» 🖋حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه در دومین جلسه نشست فصل برکت: ✔️«خواجه نصیرالدین طوسی» گفت: «خواجه نصیرالدین طوسی» از علما و حکما و فلاسفه بزرگ تاریخ بشریت است که علامه حلی به ایشان لقب «عقل هادی عشر» دادند. ✔️«خواجه نصیرالدین» نقش احیاگر معارف اسلامی را داشت و تلاش می‌کرد تا از انحرافات در حوزه‌های فلسفی و کلامی و همچنین در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه جلوگیری کند. ✔️کتاب «تجرید الاعتقاد» جناب خواجه نصیر، در واقع محور مباحثات کلامی قرن هشتم و نهم تا زمان «ملاصدرا» و حتی پس از «ملاصدرای شیرازی» است. تا جایی که شخصیت‌هایی مانند «سعدی» و «حافظ» از طریق استادان خود متأثر از آثار او شدند. ✔️خواجه نصیرالدین بعد از نگارش اخلاق ناصری وارد حیطه‌ عرفانی شده و رساله‌ متقن حکمی و در عین حال عمیقی را تحت عنوان «اوصاف الاشراف» تألیف کرد. ✔️از ویژگی‌های کتاب اوصاف الاشراف از این قرار است؛ موجز و مختصر است، کاملا قرآنی به نگارش درآمده است. همه فصول این کتاب کاملا مستند به آیات قرآن و روایات نبی مکرم اسلام است و ویژگی سوم اینکه، بسیار متقن است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ عقل محاسبه‌گر؛ میدان سلطه سرمایه‌داری 🖋علی عسگری، پژوهشگر علوم اجتماعی ▫️عقل محاسبه‌گر به هر اندازه که سرمایه‌داری در قامت یک زندگی زیبا جلوه‌گری کند، رشد می‌کند تا جایی که در بین مردم مذهبی، دین‌داری و مناسک مذهبی را می‌تواند تحت الشعاع قرار دهد ▫️عاقبت نگاه محاسبه‌گر در مناسک دینی نیز بدون شک در عربستان سعودی تجسم یافته، که در کنار مسجدالنبی(ص) و یا مسجدالحرام، کنسرت و جشنواره‌های غیر اسلامی و بعضا مغایر با شئون متفق جهان اسلام صورت می‌گیرد که در نوع خودش قابل توجه است! ▫️بی‌تردید تبعیت از عقل محاسبه‌گر آغازی بر پایان هویت انسان ایثارگر و خادم بوده و سبب تولد اربابانی می‌شود که جز بریدن سر رعیت به چیز دیگری راضی نخواهند شد و باید گفت این جامعه هیچگاه روی نظریه استخلاف شهید صدر را نخواهد دید؛ چرا که دائما با دیو صفتان موجود در بخشی از نظریه استخدام علامه طباطبایی(ره) دست و پنجه نرم می‌کنند. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ روش‌شناسی مطالعات اجتماعی دین 👤دکتر محمدرضا قائمی‌نیک، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ✔️در علوم اجتماعی علی رغم اینکه به‌دنبال توضیح منطق عام پدیده‌ها هستیم باید موقعیت‌مندی آنها را در زمان و مکان خاص را هم توضیح دهیم. یعنی باید توضیح دهیم که چرا انقلاب اسلامی در این سده و در این شرایط در ایران اتفاق افتاده است و البته یک وجه کلی و قدسی جهان شمولی هم دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| 🔻انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند: 🔘دوره آموزشی تربیت مربی ⭕️حضوری و مجازی 💢همراه با اعطای گواهی معتبر ⏱ زمان: یک شنبه‌های بهار1403 📍مکان: قم، شهرک پردیسان، خ شهیدان تقوی، خ آقامحمدی، آقامحمدی یک، تقاطع خ ایمان، ساختمان زعفرانیه ♦️مهلت ثبت‌ نام: تا 25 فروردین ماه 1403 💳 هزینه ثبت‌ نام: 300 هزار تومان، برای طلاب و دانشجویان با ۵۰٪ تخفیف ارائه می‌شود. 🕰زمان شروع دوره: 26 فروردین ماه 1403 🛑برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @Savade_rasane یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل بفرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣حکمــرانی علــوی 🔻حکومت امام علی(ع) نقطه عطفی در تحول حکمرانی در اسلام 👤دکتر زهرا روح اللهی امیری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣حکمــرانی علــوی 🔻حکومت امام علی(ع) نقطه عطفی در تحول حکمرانی در اسلام 🎙دکتر زهرا روح اللهی امیری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔰دکتر زهرا روح اللهی امیری، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در نشست"فصل برکت": ☑️ حقیقت طلبی و اصول‌گرایی از شاخصه‌های کلیدی حکمرانی علوی است 🔻معمولاً حکومتگران و اصحاب قدرت برای ایجاد قدرت و به خصوص بقا و استمرار آن تلاش می کنند که امر مرسومی است اما بر اساس مبانی امام علی(ع) این گونه نیست که به هر قیمتی و به هر بهانه ای حکومت تداوم داشته باشد بلکه یکسری ملاکها در این زمینه وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. 🔻قبل از هر چیز باید دانست که اصول و مبانی حکومت علوی در واقع در راستای تداوم و تقویت اصول و مبانی سیره و حکومت نبوی است. 🔻امیرالمؤمنین(ع) برای شکل گیری و سپس بقای حکومت به هر طریقی متوسل نشدند و لذا باید بر این نکته تأکید کرد که حقیقت طلبی و اصول‌گرایی از جمله شاخصه های کلیدی حکمرانی علوی به شمار می رود. 🔻در واقع امام علی(ع) یک اصولگرای واقعی است چه آنکه به خاطر تحقق حق و حقیقت همه اهتمام خود را به خرج دادند و این گونه نبوده است که به اسم مصلحت اندیشی، حق و حقیقت را قربانی کنند. 🔻حضرت امیر(ع) از ابتدای حکومت با چالش های بسیاری مواجه بودند از جمله این که با چهره های شاخص که از صحابه پیامبر(ص) بودند برای گرفتن حق بیت المال و دادن آن به مردم و مستضعفان وارد چالش و مبارزه شدند و از سویی در مواجهه با باطل و طاغوتی چون معاویه به هیچ وجه اهل مدارا و مصلحت نبودند و بر این مساله تأکید داشتند که باید به دنبال اقامه حق بود و لذا حضرت معتقد بودند به خاطر مصلحت دنیا نباید فساد در دین ایجاد کرد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت