خسرو پناه عدالت و معنویت.mp3
2.7M
🎧 فایل صوتی
#دمو_صوتی حجت الاسلام خسروپناه
🔺عدالت اجتماعی در منزلت عرفانی کجا قرار دارد؟! راه اصلی تحقق عدالت اجتماعی چیست؟! رابطه معنویت و عدالت چیست؟! چرا غرب گرفتار بحران عدالت شده است؟!
برای شنیدن صوت کامل این درسگفتار به لینک ذیل مراجعه نمایید👇
https://eitaa.com/fekrat_net/75
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
منازل عرفان قرآنی و عدالت گرایی.mp3
14.35M
🔊 فایل صوتی
سخنرانی حجت الاسلام #خسروپناه
🔶 موضوع | منازل #عرفان_قرآنی و #عدالت_گرایی
🔸عارفان مسلمان در باب تعداد منازل عرفانی دیدگاه های مختلفی دارند برخی مانند عطار نیشابوری هفت منزل و عده ای مانند خواجه عبدالله انصاری صد منزل بیان کرده اند و بنده همانند استاد شجاعی به چهار منزل بیداری و توبه و طلب و مراقبت اعتقاد دارم. انسان سالک بعد از بیدار شدن تلاش می کند تا رذایل را از خود بزداید و سپس به کسب فضایل و بعد مراقبت از آنها می پردازد. وقتی انسان منازل را طی کرد در ارتباط با جامعه رویکرد عادلانه پیدا می کند.
🔸 عارفان در عرفان به چهار سفر پرداخته اند: سیر من الخلق الی الحق و سیر من الحق الی الحق و سیر من الحق الی الخلق و سیر من الخلق الی الخلق یعنی انسان در ابتدا از خلق می برد و به فضایل الهی رو می آورد و بعد از کسب آن فضایل به سوی خلق سفر می کند و عدالت اجتماعی را تحقق می بخشد.
🔸 دنیای مدرن گرفتار بحران عدالت است چون گرفتار بحران معنویت و سلوک الهی است. انسان مدرن با اصل اومانیسم از حق تعالی فاصله گرفت و اقتصاد و سیاست رقابتی را در فعالیت های حزبی و کمپانیهای اقتصادی تحقق بخشید اما معنویت، جامعه را به تعاون و رفاقت به جای رقابت و رقیب شکنی و عدالت سوق می دهد. پس پیوند وثیقی بین معنویت و عدالت وجود دارد.
🆔 @khosropanah_ir
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
فلسفه اخلاق 7.mp3
14.12M
🔊 فایل صوتی
#درسگفتار دکتر #امیر_خواص
🔶با موضوع: "#فلسفه_اخلاق"
امروز علم اخلاق از مهم ترین مباحثی است که زیست انسانی را به خود درگیر کرده است. درسگفتار های فلسفه اخلاق توسط استاد خواص که در عین سادگی، سیری به مکاتب و نظریات روز فلسفه اخلاق دارد و جایگاه نظریه اسلام را در حوزه فلسفه اخلاق به خوبی تشریح می نماید.آشنایی اجمالی با سایر مکاتب حوزه اخلاق و نقد و بررسی آنها از مسائلی است که در این درسگفتار با آن آشنا خواهید شد.
▫️ جلسه نخست
🔸گزاره های ارزشی چه فائده ای در زندگی انسان دارند؟! (تحلیل بعد بینشی و انگیزشی انسانی)
تفاوت علم اخلاق با علم تربیت چیست؟! رابطه علم اخلاق با فلسفه اخلاق چگونه است؟!
🔹تبیین پژوهش های حوزه اخلاق در سه محور:
پژوهش های توصیفی
پژوهش های هنجاری
پژوهش های فرااخلاقی(تحلیلی)
🔸معرفی کتب فلسفه اخلاق
🆔 @fekrat_net
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
فکرت
📌#یادداشت 🔸از آن جایی که دو مفهوم عدالت و پیشرفت در هندسه معنایی انقلاب دو تبیین کاملاً متفاوت با د
✍️روح الله عسگری
📌 تلازم اجرای عدالت و پیشرفت
🔘تاملی در معنای پیشرفت و تناسب آن با عدالت
🔸در رابطه با تعریف عدالت عدهای چنین قائل شده اند که این واژه به قدری روشن است که امکان تعریف آن وجود ندارد چراکه معتقد اند واژهای روشنتر از آن برای تعریف عدالت وجود ندارد. اگر از این نگاه بگذریم برای عدالت سه تعریف رایج وجود دارد که عبارت اند از اعطا کل ذی حق حقه؛ وضع کل شیئی فی موضعه و نقطه تعادل میان افراط و تفریط.
🔹نقطه مقابل عدالت در دو نظریه اول ظلم است اما نقطه مقابل عدل در نظریههای سوم که منتسب به ارسطو است؛ افراط و تفریط خواهد بود. به عبارت دیگر در نظریه ارسطو عدالت نقطه اعتدال یک شیئ است و اگر شیئی از نقطه اعتدال به جانب افراط و یا تفریط سوق پیدا کنید دیگر از عدالت خارج شده است. البته میتوان بازگشت همه این سه معنا را به نگاه واحدی دانست بدین گونه که افراط و تفریط در حق کسی ظلم محسوب شود. به عبارت دیگر اگر در اعطای حق کسی افراط و تفریط صورت گیرد؛ ظلم محقق شده است.
❓سوال مهمی که در اینجا مطرح میشود آن است که مرز این افراط و تفریط کجاست و تعیین کننده حق و ذی حق چیست؟ در اینجا عدالت با عقلانیت و معنویت (دین) گره خورده و مرزهای عدالت را تعیین میکنند.
🔸در رابطه با معنای پیشرفت ابتدا باید گفت که مراد از پیشرفت در این نوشتار؛ واژهای است که توسط مقام معظم رهبری قرین الگوی اسلامی ایرانی به کار رفته و معنا مییابد. به عبارت دیگر ایشان در به کار گیری این لفظ معنای جدیدی را لحاظ کرده اند از همین رو غور کردن در معنای لغوی این واژه راهگشا نخواهد بود. در توضیح معنای این واژه در اندیشه مقام معظم رهبری در مرحله نخست باید گفت که این واژه در تضاد با مفهوم توسعه که در اندیشه راهبردی غرب تولید شده وضع گردیده و شاید بتوان برای آن معنای رشد توأمان مادی و معنوی را لحاظ کرد. بنابراین واژه پیشرفت در اندیشه رهبری به هر نوع رشدی اطلاق نمیشود این در حالی است که اگر به دنبال معنای تحت اللفظی این واژه باشیم؛ میتوان هر نوع رشدی را پیشرفت خواند. ایشان برای پیشرفت صفاتی از جمله عدالت؛ همه جانبه بودن (مادی و معنوی) و …را مطرح میکند و رشدی که فاقد این صفات باشد پیشرفت نیست.
ادامه یادداشت را در لینک ذیل بخوانید:👇
🌐 mehrnews.com/news/4647499
🆔 @fekrat_net
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📌#یادداشت
🔸از آن جایی که دو مفهوم عدالت و پیشرفت در هندسه معنایی انقلاب دو تبیین کاملاً متفاوت با دیگر منظومههای فکری جهانی دارد؛ لازم است که نیروهای فعال انقلاب آشنایی اجمالی برای فعالیتهای خود از این دو مفهوم داشته باشند از همین رو این نوشتار در تلاش است تا ابتدا آشنایی مختصر از دو مفهوم عدالت و پیشرفت ایجاد کرده و به دنبال آن نسبتهایی که میتوان بین این دو مفهوم در نظر گرفت را تبیین کند. لازم به ذکر است که روایات وارده در کتب معتبر شیعه مهمترین مرجع برای تبیین نوع نسبت میان این دو کلید واژه قرار گرفته است.
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
فکرت
🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار #آینده_ایران 🔶سخنران | دکتر #موسی_نجفی موسسه آفاق حکمت 🔸در روزگار ک
🔺به نظر من دعوای جهان اسلام از فرهنگ و تمدن ناشی می شود. در این انقلاب ظرف تمدنی را می بینند. دعوای ما با تمدن غرب با منطق حل می شود نه با جنگ!!
🔺انقلاب اسلامی اگر فقط در این محصور شود یک انقلاب ملی تلقی می شود. این شان و تعلق وزیست تمدنی اگر حوزه اعتبار تمدنی پیدا کرد ظرفیت آن بالا می رود و ملیت های مختلف را می پذیرد.
🔺تمدن نوین اسلامی سه جزء دارد:
1-میراث گذشته
2-گزینش تمدن غرب
3-ترکیب (البته در اینجا التقاطی عمل نمی کنیم بلکه ما غرب را تفسیر می نماییم.)
🔺این تمدن نوین اسلامی که امتداد تمدن رضوی است در مسیر استعلایی به تمدن برتر مهدوی می رسد و در این تمدن امام ولایت معصوم به صورت زنده و حاضر وجود دارد. امامی که تحول و تغییر انسان ها به او سپرده شده است.امام نه تنها رشد جامعه ایمانی بلکه رشد جامعه انسانی را نیز متکفل است.امام بستر تشریع است و می تواند مناسبات جدیدی وضع کند.لذا تمدن اسلامی با حضور امام معصوم نه سکولار نه بنیادگرا و نه افراطی است.
🆔 @fekrat_net
🆔 @afaghehekmat
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🌹
قسمت نخست.mp3
16.1M
🔊 فایل صوتی
سلسله درسگفتار #آینده_ایران
🔶سخنران | دکتر #موسی_نجفی
موسسه آفاق حکمت
🔸در روزگار کنونی، پرسش از آینده ایران، گویی با نوعی یأس و ناامیدی همراه است. فارغ از واقعیت داشتن یا نداشتن وخامت اوضاع آینده ایران، سؤال این است که واقعاً آینده چگونه خواهد بود؟ آیا شواهد کنونی به این معناست که آینده ایران به طور قطع، سیاه و یأسآلود است؟ آیا میتوان واقعیتهای اجتماعی را ندید و صرفاً با اتکا به گذشته شکوهمند ایران، آینده آن را هم تضمین شده و روشن تلقی کرد؟ چه دلیلی وجود دارد که به عبور از معضلات و رسیدن به ایران نوین اسلامی نیندیشیم؟ چقدر از تلاش رسانهها برای تزریق ناامیدی برای این است که ایران نتواند ظرفیتهای پیدا و پنهان تاریخی، فرهنگی و تمدنی خود را بروز و ظهور دهد؟چارچوبهای نظری و تحلیلی گوناگون چه نگاه و نظری به آینده ایران دارند؟ درسگفتار «آینده ایران»، مروری بر وضعیت کنونی ایران معاصر از زوایای مختلف و از منظر موضوعات گوناگون است.
🆔 @fekrat_net
🆔 @afaghehekmat
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
حسین شهرستانی.mp3
4.47M
🎧 فایل صوتی
#دمو_صوتی دکتر حسین شهرستانی
🔺بازخوانی شاهنامه چه جایگاهی دارد؟! چگونه می توان روح فرهنگ اصیل ایرانی را در شاهنامه جست؟!
برای شنیدن صوت کامل این درسگفتار به لینک ذیل مراجعه نمایید👇
https://eitaa.com/fekrat_net/51
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
فکرت
📌#یادداشت 🔸یکی از مشخصات تمدن مدرن، تلاشِ حداکثریِ انسان برای حذفِ "دستها" از زندگی است. این حذف
✍️کمیل سوهانی
📌 بلاهت افزوده در حذف دست ها از زندگی
🔹افرادی که در این عصر جدید از قابلیتهای ذهنی کمتری برخوردار بوده و یا فرصت، شانس و توانایی شکوفایی استعدادهای ذهنی خود را ندارند، یا در صنعت سرگرمی به خنداندن و شاد کردن دیگران مشغول و ستاره میشوند یا نهایتا در یک فرآیند تکراری، بدون استفاده از کمترین میزانِ فعالیتِ ذهنی، از دستانشان برای سپردن امور به ماشینها استفاده میکنند.
🔸تقسیم کار اجتماعی بگونهای است که عدهای با ذهنها ماشین میسازند، عدهی دیگر امور را به ماشینها میسپارند، دستهی سوم هم دستهی اول و دوم را سرگرم میکنند. هرچند سرگرمیِ طبقات بالای تایتانیک با طبقه زیرین آن متفاوت است، اما هر دو مشغول پر کردن اوقات فراغت خود با بلاهتی یکسان هستند. اوقات بلاهتی که هر دو دستهی اول و دوم در عصر جدید در اثر از خودبیگانگی به آن نیازمند شدهاند.لحظاتِ کارِ هر دو از معنی خالی شده و هر دو در بلاهتِ فراغتِ پس از کار به دنبال فراموشیِ دردِ بیمعنایی هستند.
🔹بخش بزرگی از این دردِ از خود بیگانگی ناشی از تلاش انسان در جدایی از خودش به عنوان موجودی است که قرار است از طریق دستانش دنیا را تجربه کرده و در تعامل با محیط به شناخت از خود برسد. با حذف حداکثریِ دستها از زندگی، انسان هر روز ارتباطش با واقعیت کمتر شده تا آنجا که به ابداع واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده میپردازد.
🔸این نوعِ بودن ، انسان را هر روز بیش از پیش نیازمند فراموشیِ درد بیمعنایی میکند. طبقات پایینِ تایتانیکِ جامعه به سرعت از محل کار خود به خانه میآیند تا با کمترین هزینه در عصر جدید با نگاه کردن به ملقزدن و آوازخوانیِ عدهای، لحظاتی به آرامشِ فراموشی برسند؛ طبقات بالا هم با دستگاههای پیشرفتهی واقعیت مجازی به پرواز یا شنا در اتاقِ خوابِ خود میپردازند.بدین ترتیب دامنهی بسط یابندهی بلاهت با حذف دستها از زندگی، اجازهی اندیشیدن به دنیایی جایگزین و دیگرگون را از انسانِ فریب خوردهی دوران مدرن سلب میکند.
🆔 @fekrat_net
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📌#یادداشت
🔸یکی از مشخصات تمدن مدرن، تلاشِ حداکثریِ انسان برای حذفِ "دستها" از زندگی است.
این حذف با توجیه استفادهی هرچه بیشتر از مغز انجام گرفته و میگیرد. گویی در برگِ تازه از زندگی بشر، بکارگیری کمتر دستها نشانهای از فربگی بیشتر اندیشه است.اقتصادِ متاخرِ دنیای مدرن را اقتصاد دانشی مینامند و عاملان این نوع اقتصاد را کارگران دانشی( knowledge workers ).
وضعیت مطلوب در این اقتصاد، در صورتی بروز میکند که استفاده از دست در فشردنِ دکمههای صفحه کلیدِ رایانهها خلاصه شود.
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
نشست عدالت و توسعه 1.mp3
22.88M
🔊 فایل صوتی
سلسله #نشست_علمی با عنوان #عدالت_و_توسعه
🔶نشست نخست | ریشههای تاریخی و فرهنگی #فساد_اقتصادی در ایران
با حضور اساتید:
دکتر حیدر #مستخدمین_حسینی
دکتر #محسن_جلواتی
بخش اول
بررسی ریشه های فرهنگی مساله فساد در کشور در زبان دو استاد برجسته حوزه اقتصاد می تواند در فهم مشکلات امروز کشور راه گشا باشد.اما به راستی ساز و کار دولت برای مبارزه با فساد چیست؟! مشکل بودجه کشوری چیست؟! آیا گسترش تشکیلات دولتی و افزایش اختیارات وی می تواند در از بین بردن فساد نقش داشته باشد؟! مصادیق اصلی فساد کجاست؟! و بسیاری دیگر از پرسش های خود را در این نشست علمی بشنوید!
🆔 @fekrat_net
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
خردنامه فردوسی 1.mp3
22.66M
🔊 فایل صوتی
سلسله درسگفتار سید #حسین_شهرستانی
🔶با موضوع|جستجوی #خرد_اجتماعی در #شاهنامه_فردوسی
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
بخش اول
🔸سلسله درسگفتارهای دکتر شهرستانی در جستجوی حیات فرهنگ اصیل ایرانی در بنایی می باشد که فردوسی حکیم بنا کرده است.از آنجا که زبان معادل تفکر است، پس عمقی هم دارد و در این مباحث به دنبال تفکر و خردمندی ایرانی است که از شاهنامه مستفاد می گردد.آن نوع نگاه به عالم و آدم که در زندگی انسان ایده آل فردوسی در شاهنامه به چشم می خورد.
🔺چرا باید شاهنامه خواند؟! چرا شاهنامه خواندن ضرورت دارد و ناگزیر است؟! شیوه ما در خواندن شاهنامه چیست؟!
🆔 @fekrat_net
🆔 @oloumejtemaie
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
شریعتی منهای شریعتزیم.mp3
4.53M
🎧 فایل صوتی
#دمو_صوتی دکتر رحیم پور ازغدی
🔺چرا در جمهوری اسلامی، شهید مطهری را تا حد معصوم بالا برده ولی در مورد دکتر شریعتی اینچنین بی توجهی می شود؟
برای شنیدن صوت کامل این مطلب به لینک ذیل مراجعه نمایید👇
https://eitaa.com/fekrat_net/46
🆔 @fekrat_net
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
شریعتی منهای شریعتیزم.mp3
25.25M
🔊 فایل صوتی
سلسله سخنرانی دکتر #رحیم_پور_ازغدی
🔶با موضوع|مدرسه مفهوم سازی #شریعتی منهای #شریعتیزم!
🔹اگر شریعتی زنده بود بیشترین انتقادات و دغدغه اش در چه مورد بود؟!
🔹چرا شریعتی با روحانیت مخالف بود؟!
🔹چرا در جمهوری اسلامی، شهید مطهری را تا حد معصوم بالا برده ولی در مورد دکتر شریعتی اینچنین بی توجهی می شود؟
🔺شریعتی یک آدم عادی و کلاسیک نبود.اکثر ما کلاسیک هستیم.احساس من این است که شریعتی دنبال این نبود که چیزی بشود. برنامه ای برای شخص خودش نداشت. مثل یک مجاهد دنبال معرکه ای می گشت تا دین خودش را به تشیع علوی ادا کند.ما و شما اهل خودسوزی نیستیم اما او خودسوزی کرد!
🆔 @fekrat_net
🆔 @rahimpoor_azghadi
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
✍️محمدصادق شهبازی
📌 شریعتی، چمران، جلال و نادر جستجوگرانی در مسیر اسلام ناب
🔸از اوج قلههای حوزه خود که در فضای آن روز در تعارض با اسلام و فرهنگ ایرانی قرار داشت، با سرعت و عالمانه به سمت دین و حقیقت حرکت کردهاند و توانستند با خود خیل کثیری از تشنگان حقیقت، عدالت و آزادی را همراه بیاورند که با هیچ تبلیغ دینی و فضای عمومی قابل دستیابی نبودند. البته در این مسیر بعضاً اشتباهاتی نیز داشتند اما رشد کردهاند و به سطح معرفت و بینشی تفصیلی دست پیداکردهاند و همه در نقطه محبت و ارادت به انقلاب و امام به ته خط رسیدهاند و شکفتگی مضاعف پیدا کردند. همه هم بهخاطر این سیر و دفاع از اسلام، مردم و انقلاب بهنوعی مغضوب روشنفکران و متحجران شدند! و در میان دوستان نیز مظلوم، ناشناخته و فراموششده.
🔺شریعتی از تاریخ و جامعهشناسی و فضای علوم انسانی شروع کرد. بهاقتضای آن حوزهها نقدهایی به جامعه دینی و فرهنگی ایران، ارائه کرد؛ اما آن حوزهها و پز روشنفکری دهه سی و چهل او را اقناع نکرد و روحیه تشنه و تلاشگر، او را به معرفتهایی عمیق رهنمون کرد. چهاینکه خود متوجه اشتباهات خویش شد و بهضرورت اصلاح آثارش اشاره کرد و حتی عدهای از علما و روشنفکران دینی و معتقد را بر این کار گماشت. شریعتی متأخر و کویر و شهادت و تعلیم و تربیت در اسلام به نسبت با حسین وارث آدم و اسلامشناسی و... تغییر بسیار کرده است؛ اما در همان دوران ابتدایی نیز، دغدغههای درست فطری، عدالتخواهانه و حقطلبانه در آثار شریعتی قابل نقد است، مثلاً شاید در یک جلوش تا بینهایت صفرها و تشیع علوی و تشیع صفوی نقدهایی به عملکرد بخشی از روحانیت وارد کرده، شاید جامعه دینی را نقد کرده، اما نقد او از عمل نکردن به دین و رویکردهای عافیتطلبانه و گزینشی به دین و اسلام سلطنتی است! در انتها نیز به تأیید آشکار و پنهان امام و انقلاب و روحانیت پرداخت. طبقه جوان دانشگاهی را جذب دین، روحانیت و انقلاب کرد.
🔺چمران از فضای مهندسی راه را تا دکترا با حقوق بالا در برکلی پیمود، اما روح تشنه او که در ایران و آمریکا او را به مبارزه با طاغوت و عدالتخواهی کشیده بود، او را راهی لبنان کرد تا زمینه رهایی شیعیان لبنان را همپای امام موسی صدر دنبال کند و در حرکةالمحرومین و امل از جامعه نامقید و ذلیل شیعیان لبنان، چیزی ساخت که بعدها جهاد اسلامی، امل اسلامی و نهایتاً حزبالله از درون آن متولد شد. بعد راهی ایران شد و مقاومت را در ابتدای جنگ تحمیلی سامان داد و تا شهادت راه پیمود. چنان آدمی بهجای میرسد که عرفانیترین سخنان از او به یادگار مانده است.
🔺جلال در خانوادهای روحانی به دنیا آمد، اما فضای روشنفکری دهههای بیست تا چهل او را تا مارکسیسم و سطوح بالای حزب توده برد، اما همین روحیه حقجویانه و عدالتخواهانه و استقلالخواهانه او را به تعارضهای مارکسیسم و روشنفکران آشنا کرد و او را به آغوش معنویت و اسلام کشاند و در قله ادبیات و مردمشناسی کشاند که به جدال با روشنفکران نیز نشست و در خدمت و خیانت روشنفکران و غربزدگی و خسی در میقات را نوشت و از اینکه خود را سالها از عظمت صبح و نماز صبح محروم کرده بود به شرم نشاند، به نزد امام رفت و مبلغ امام شد.
🔺نادر نیز با همین دغدغهها در فضای روشنفکری به دفاع هنری و ادبی از انقلاب، جامعه ایران و میراث آن کشاند و از دل روشنفکری قویترین دفاعها را از اسلام، امام، انقلاب، استقلال و عدالت و آزادی در قالب هنر و ادبیات کرد که مثل جلال در سینما، تلویزیون و ادبیات در قله ایستاد و حیف که حجاب معاصرت باعث شد نسل ما نادر را بعد از رفتنش آنهم محدود بشناسد.
🔺مهم، داشتن دغدغههای حقطلبانه و عدم عجب و ماندن در یافتههای خود و دیگران است که به قول مرحوم صفایی، اسلام راکد به کفر میانجامد و کفر متحرک به اسلام. و مهمتر بزرگداشت این میراث بزرگ فرهنگی-مبارزاتی و برداشتن قدمهای بعدی بر شانههای نسل پیشین.
🆔 @fekrat_net
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📌#یادداشت
🔸اواخر خرداد هرسال با تقارن فقد دکتر شریعتی و شهادت شهید چمران همراه است. این دو اما ویژگیهای مشترکی دارند که میتوان جلال آلاحمد و نادر ابراهیمی را نیز به این دو افزود:
همه اینها با شناختی اجمالی از اسلام، در فضای علمزده قبل از انقلاب وارد محیط علمی و روشنفکری شدهاند. در حوزه تخصصی خود تا منتهای آن حوزه را رفتهاند. فطرت سالم، دغدغههای مردمگرایانه و غیراشرافی، استقلالخواهانه، عدالتخواهانه و آزادیخواهانه آنان را به جستجو کشانده و با دستیافتن به قلهها در حوزه خود به دنیا، التقاط، اشرافیت، عافیتطلبی و پز علمی و روشنفکری پشت پا زدند و بهدنبال حقیقت، استقلال، عدالت و آزادی به راه افتادهاند.
🆔 @fekrat_net
🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
May 11