eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
987 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌✅ سالروز بزرگداشت ابن خلدون دانشمند مسلمان ایرانی ✍️ سید حسین شرف الدین 🔸اهميت كار ابن خلدون موقعي تمام و كمال رخ مي نمايد كه به جنبة خلاقيت و بي سابقگي اثر و بي مانند بودن مشرب و مسلك علمي وي توجه دقيق مبذول شود. اين كارسترگ اگر در گذشته به دليل بي سابقگي و فضل تقدم تمجيد و تحسين مي شد، بعدها به دليل غفلت اخلاف و عدم استمرار خط فكري آن و درنتيجـه كسب عنوان تك ستارگي درفرايند بسط دانش هاي توليد يافته در گسترة عظيم تمدن اسلامي، مورد توجه و اهتمام انديشمندان قرارگرفت وخاستگاه تأملات و انديشه هاي قابل توجهي شد. 🔹وي در جريان گشت و گذارهاي خود در قلمرو دولتهاي متعدد و همانند ودر نتيجه قابل مقايسه با يكديگر به مثابة ناظري بصير، مورخي جهان بین، فيلسوفي متأمل، جامعه شناسي فهيم، سياستمداري مجرب، مردمشناسي كنجكاو، فقيهي متضلع، درصدد درك و تفسير جريانات سياسي و احوالات گوناگون دولتها، فراز و فرودهاي حاكميتها و وضعيت اجتماعي ـ فرهنگي مردم در قلمرو مورد مطالعه، برآمده است. 🔸او دستاوردهاي اين سير آفاقي و انفسي را در كتابي با نام مقدمه كه به منزلة مقدمه اي بر مجموعـة تاريخ چند جلدي ايشان نگارش يافته، به عالم علم ومعرفت ارائه نمود. اگر تنها همين كتاب مقدمـه را مبناي داوري درخصوص شخصيت خلدون علمي ابن قـراردهيم، به چند بعدي بودن و عمق و غناي شگفت انگيز اطلاعات وتجربيات وي اذعان خواهيم كرد. 🔹مرور هر چند اجمالي این كتاب ما را با طيف گسترده هايي از دانش انعكاس يافته درآن آشنا ميسازد. ابن خلدون كوله باري از دانش هاي گوناگون رايج زمان خويش را در اين اثر به نمايش گذاشته است. 📚مقاله "روش شناسی ابن خلدون" 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سخنان دکتر تقی آزاد ارامکی 🔶با عنوان|ابن خلدون و جامعه شناسی اسلامی آیا ابن خلدون یک جامعه شناس است؟! (نقد دیدگاه سیدجواد طباطبایی) ⏰ اسفند 1394 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی سخنان دکتر #تقی_آزاد_ارامکی 🔶با عنوان|#ابن_خلدون و #جامعه_شناسی_اسلامی 🔹اختلاف است که آیا ابن خلدون جامعه شناس هست یا خیر؟! 1- دکتر سیدجواد طباطبایی: معتقد است چون مبانی معرفتی و اندیشه ابن خلدون با جامعه نشاسی جدید که مبتنی بر مقولات جدید است نمی توان عنوان جامعه شناسی را به ایشان اطلاق کرد. امکان تاسیس و ایجاد علوم اجتماعی جدید بر پایه تحول بنیادین در علم و انقلاب در فلسفه ایجاد شد.(انقلاب کوپرنیکی کانت) 2- دکتر تقی آزاد ارمکی: ابن خلدون جامعه شناس است. در مقاله ای با عنوان نظریه معرفت شناسی ابن خلدون تلاشی داشته که مبنا سیدجواد طباطبایی را به چالش بکشد. 🔹جهانی که ابن خلدون تصویر می کند چیست؟! چه نقد هایی به آن دیدگاه وارد است؟! 🔺 در این صوت خواهید شنید: دغدغه او نه پاسخ به سوال از نوع مدرنیته معاصر ایرانی متوهم است. نه از نوع پاسخ سنت گراهای متوهم است ونه از نوع پاسخ مستشرق شناسان است. بلکه ابن خلدون در متن سنت قرار دارد. به هیچ وجه متفکر معاصر نیست. بلکه آوردن ابن خلدون از متن سنت به جهان معاصر از خطاهای اساسی ماست. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سلسله جلسات بازخوانی تاریخ انقلاب 🔶 پیرامون بازخوانی قطعنامهٔ 598 با سخنرانی: کامران غضنفری (نویسنده کتاب راز قطعنامه) بسیج دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ⏰ 30 بهمن 1397 🆔 @fekrat_net 🆔 @basijolumejtemaee 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی #سلسله_جلسات_بازخوانی_تاریخ_انقلاب 🔶 پیرامون بازخوانی #قطعنامهٔ598 با سخنرانی: #کامران_غضنفری (نویسنده کتاب #راز_قطعنامه) 🆔 @fekrat_net 🆔 @basijolumejtemaee 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی درسگفتار دکتر امیر خواص 🔶با موضوع: "فلسفه اخلاق" ▫️جلسه دوم مجمع عالی حکمت اسلامی 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی دکتر 🔶با موضوع: "" امروز علم اخلاق از مهم ترین مباحثی است که زیست انسانی را به خود درگیر کرده است. درسگفتار های فلسفه اخلاق توسط استاد خواص که در عین سادگی، سیری به مکاتب و نظریات روز فلسفه اخلاق دارد و جایگاه نظریه اسلام را در حوزه فلسفه اخلاق به خوبی تشریح می نماید.آشنایی اجمالی با سایر مکاتب حوزه اخلاق و نقد و بررسی آنها از مسائلی است که در این درسگفتار با آن آشنا خواهید شد. ▫️ جلسه دوم 🔸اخلاق کاربردی چیست؟ 🔸تبیین نظامات اخلاقی و مقدمات آن لینک جلسه قبل👇 https://eitaa.com/fekrat_net/72 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📚 فایل پی دی اف ✍️ نوشته | دکتر رضا سلیمان حشمت 🔶با عنوان | فلسفه درنظر ابن خلدون نکاتی ناب درباره آراء و نظرات این اندیشمند بزرگ مسلمان 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی 👇👇👇
4_5884053604372842027.pdf
708.1K
📚 فایل پی دی اف ✍️ نوشته | دکتر رضا #سلیمان_حشمت 🔶با عنوان | فلسفه درنظر #ابن_خلدون نکاتی ناب درباره آراء و نظرات این اندیشمند بزرگ مسلمان 🔹درباره ابن خلدون مستشرقان، عربها و ایرانیان بسیار گفته و نوشته اند و چنانکه مشهور است به استناد آراء و اقوال او در((مقدمه )) گاهی وی را پیشرو و پیشاهنگ در فلسفه تاریخ و جامعه شناسی خوانده اند؛ اما پیش از التفات به برخی شباهت ها یا اشتراک نظرها و تواردها میان او و فلاسفه تاریخ و جامعه شناسان لازم است به مبادی و اصول اندیشه های او توجه و به مقدماتی رسیدگی کنیم که با آن اصول ومقدمات امکان ورود او به مباحثی که طرح کرده فراهم آمده است . 🔹 بدون این توجه ‘ بی تردید فهم آرای ابن خلدون ممکن نمی شود و چه بسا شباهتها ما را به ورطه خطاهای بزرگ درافکند . ابن خلدون سنت متداول ومرسوم فلسفه را در حوزه طبیعیات برای دنیا و آخرت بی فایده و در قلمرو الهیات آن را از دستیابی به معرفت مجردات عاجز دانسته است . مع ذلک ‘ به قواعد منطق و برهان ارسطو اعتقاد دارد و عجیب آنکه بر آن شده است تا برهان را در حوزه ای به کار بندد که تا پیش از آن هرگز آن را از اقسام حکمت برنشمرده اند؛ این حوزه، حوزه تاریخ است. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سخنرانی دکتر حمیدرضا مقصودی 🔶با عنوان|تحریم راهی برای کنترل کشورها ♦️صوت درسگفتار درباره #تقلیل معنای #اقتصاد_مقاومتی؛ تبیین روش‌های #جنگ_اقتصادی: #شاخص‌سازی، #نظام_آموزشی_اقتصاد، #تحریم و #نفوذ_اقتصادی بخش اول 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی سخنرانی دکتر #حمیدرضا_مقصودی 🔶با عنوان|#تحریم راهی برای کنترل کشورها ♦️صوت درسگفتار درباره #تقلیل معنای #اقتصاد_مقاومتی؛ تبیین روش‌های #جنگ_اقتصادی: #شاخص‌سازی، #نظام_آموزشی_اقتصاد، #تحریم و #نفوذ_اقتصادی 🔘بخش اول 🔸برخی روش‌های #جنگ_اقتصادی عبارتند از : #شاخص‌سازی، #نظام_آموزشی_اقتصاد، #تحریم و #نفوذ_اقتصادی؛ 🔸کنترل کشور از طریق متغیرها و شاخص‌ها یکی از شیوه‌های جنگ اقتصادی است. متغیری را مطرح می‌کنند به عنوان شاخصه متغیر دولت برتر، متغیر حکومت برتر و انسان برتر و همه‌ دولت‌ها و ملت‌ها تلاش می‌کردند به این سمت بروند و به یک فرد، دولت و نظامی تبدیل شوند با رنکینگ و رتبه بالا با معیارهای مستکبران سرمایه‌دار. 🔸تحریم ابزاری برای کنترل رفتار، تادیب و تغییر سیاست‌های حاکمیت‌ها و دولت‌ها است، فشار به حاکمیت ابزاری برای کنترل رفتار، تادیب و تعغییر رفتار مردم است. هر دو تحریم انواع تحریم نفی استقلال کشور ها را هدف قرار می دهند. #اقتصاد_تحریم مسئله مهمی است که باید مورد مطالعه قرار گیرد ولی نه با معیارهای سرمایه‌دارانه بلکه با معیارهای خودمان. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار فقه حکومتی 🔶سخنران|حجت الاسلام احمد مبلغی ⏰ دی 1396 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار #فقه_حکومتی 🔶سخنران|حجت الاسلام #احمد_مبلغی فقه مطلوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا به اداره جامعه بپردازد؟! #فقه_الاجتماع یا فقه اجتماعی چیست؟! شیوه #استنباط_فقهی چگونه تعمیق می یابد؟! 🔺در این صوت خواهید شنید: ♦️فقه مطلوب که معایب فقه موجود را نداشته باشد و بتواند با شریعت رابطه قوی تری بگیرد و پلی بین شریعت و انسان معاصر باشد و بتواند فلسفه وجودیش را که احکام را از شریعت بستاند و به جامعه به موقع و فوری بدون توزیع وقت منعکس کند با این فقه موجود چنین کارکرد و آرمانی ایجاد نمی شود بلکه باید دو تحول در آن ایجاد شود: 1.تعمیق روش استنباط 2.شبکه ای ساختن ساختار فقه: چون خود شریعت شبکه ای است و نمی تواند مکمل هم باشد و به صورت هم افزا قانون را تبلیغ کند. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📌#یادداشت در این یادداشت به بهانه اواخر تیرماه که پایانی بر اثرگذاری اجرایی مهندس مهدی بازرگان بود، با نگاهی بنیانی و ریشه‌ای سراغ اندیشه او رفته تا نشان دهیم که اندیشه بازرگان به عنوان سلسله‌جنبان نهضت آزادی چگونه زمینه عمل سیاسی رادیکال او را مهیا ساخته بود. یک هجمه علیه اصلاح‌طلبان این است که اوایل انقلاب علیه ملی ـ مذهبی‌ها و نهضت آزادی بودند و به یکباره پشیمان و حامی آنها شدند. قربانی این دعوای جناحی، ماهیت حقیقی نهضت آزادی است و جز غسل تعمید دادن به آن رهاوردی ندارد. جالب آنکه برخی از فعالان سیاسی، اصلاح طلبان را متهم می‌کنند که روی‌آوری آنها به نهضت آزادی برای رأی بوده است؛ چرا که نهضت آزادی گروهی محبوب است. این نقض غرضی آشکار و تناقضی اسف‌بار است که از ماهیت واقعی و خطرناک نهضت آزادی غفلت یا تغافل می‌کند. ما در این یادداشت با دوری‌کردن از این دعوای جناحی درصددیم تا نشان دهیم نهضت آزادی، گروهی نامشروع و خائن است که از این‌رو کسی چون علی مطهری نمی‌بایست از مخالفت با آن اظهار ندامت می‌کرد و در مقام تمجید کسی چون ابراهیم یزدی برمی‌آمد. 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
‌‌✍️ احسان سلوکی 📌 نقدی بر اسطوره روشنفکری دینی و جریان نهضت آزادی 🔘بخش نخست 🔷مادی‌گرایی در فکر مهدی بازرگان روش‌شناسی پوزیتیویستی چنان در بند بند وجود بازرگان رخنه می‌کند که او نفخه صور اسرافیل برای برپایی قیامت و معاد را تشبیه به فوران انرژی مادی می‌کند که همچون کاتالیزور یا انفجار اتم، اجسام خفته و انرژی‌ها‌ی پنهان را به جنب و جوش و حرکت وا می‌دارد. وی در انسان‌شناسی خویش نیز پایگاه شخصیتی انسان را به گونه‌ای تحلیل می‌کند که تکیه‌گاه شخصیت انسان را ناشی از سلول‌ها‌ی ریزی به نام کروموزوم می‌داند. بازرگان نگاه مادی خود را به انسان در جای جای آثار خویش بازتاب می‌دهد و این نظر را مطرح می‌کند که برای این صفات ظاهری و باطنی که مجموعه آنها شخصیت فرد را تشکیل می‌دهد، ابداً جنبه روحانی خارق‌العاده قائل نمی‌شویم، بلکه منشأ و ریشه را به طوری که علوم طبیعی نشان می‌دهد، انحصاراً در سلول‌ها‌ و در ترکیب مادی بدن موجود می‌شناسیم؛ همان طوری که مشخصات فولاد مربوط و ناشی از ترکیبات ذرات جسم و تشکیل دانه‌ها‌ی آن است، تمام صفات موجود زنده نیز منعکس در اعضا و نسوج و در مواد متشکله اوست. بازرگان به گواهی غالب آثارش یک نگاه انسان‌شناسی مادی و پوزیتیویستی را بر دین‌شناسی تحمیل می‌کند. بازرگان نه تنها از مزایای بهره‌گیری از روش تجربه‌گرایی داد سخن سر می‌دهد بلکه توشه‌گیری از عقلانیت سودانگار را نیز به مثابه عاملی اساسی در راستای متحقق‌ کردن اهداف دنیوی بشر تجویز می‌کند و می‌نویسد: «آن جاده خاکی و پای پیاده بشریت که او را به هدف انبیاء باید برسانند، همین نفع پرستی است». 🎯خدشه و ایراد بنیادینی که متوجه نگاه پراگماتیستی و سودانگارانه بازرگان است آن است که وی به‌جای آن‌که اصالت را به دین و احکام مترتب بر آن بدهد، رویکرد تحویل‌گرایانه به دین را در پیش می‌گیرد و از منظر و دریچه‌ای عمل‌گرایانه به دین نظر می‌افکند. روش کارکردی و سودانگارانه گر چه به لحاظ روان‌شناختی تأثیرات مثبتی دارد و بشر از جهتی بیش از توجه به استدلال و پایبندی به عقل و اثبات حقیقت به مفید یا مضر‌بودن امور و حقایق عنایت دارد و از دریچه کارکردی به عقاید و اعمال می‌نگرد، اما بی‌اعتنایی به جنبه‌ها‌ی اثباتی دین نیز به عقاید دین‌داران آسیب جدی می‌رساند. دفاع بازرگان از شعائر مذهبی نیز یک دفاع علمی است. در این دفاع برای مثال آثار بهداشتی روزه و سایر احکام تبیین می‌شود. در حوزه اعتقادات و معارف دینی کاملاً از قالب‌های علم تجربی بهره می‌گیرد. برای مثال قیامت را به عامل بیرون از جهان مادی نسبت نمی‌دهد و آنها را به تحولات جهان مادی منسوب می‌کند. قرآن‌شناسی بازرگان نیز مبتنی بر همین قرائت علم‌گرایانه است. از منظر او، دعا و تصرف آن در طبیعت با واسطه نقش کاتالیزورها در فرآیند طبیعی است و نقش پیامبران، برانگیختن منابع انرژی انسانی است. به همین اعتبار، سیر آفرینش آدم، با تکامل طبیعی داروینی فهم می‌شود و بالاخره غیب در این قرائت همانا جز مجهولات علمی چیزی نیست. 🎯این رویکرد شیفته‌وار به علوم طبیعی بشدت به دین‌داری آسیب می‌زند. بازرگان به‌گونه‌ای از ظواهر باورها و رفتارهای بشر در طول تاریخ استفاده می‌کند که گویا بشر با عقل مستقل خود به تمام دستاوردها و آموزه‌های انبیاء دست می‌یابد و به همان اندازه که معرفت مستقل بشری رشد می‌کند، نیاز بشر به دین و وحی کمتر می‌گردد و با مرور زمان، بشر از وحی بی نیاز می‌شود. آسیب این گونه نگرش آن جا ظاهر می‌شود که اگر کارکرد یک باور دینی مکشوف نشود یا اینکه بدیلی برای باور دینی در آن کارکرد ظاهر شود، آنگاه ایمان به آن باور دینی منتفی می‌شود. بازرگان پراگماتیسم را مناسب‌ترین نظرگاه فلسفی برای مسلمین می‌داند و از این رهگذر تلاش می‌کند که اصول آن را با مبانی دین تطبیق کند و در این خصوص می‌گوید: «یکی از خصوصیات فرد پراتیک داشتن هدف معین است و مرد عمل همیشه به دنبال سهل‌ترین راه می‌گردد». وی، عنایت چندانی به شریعت و آداب و عادات ظاهری دین ندارد و هدف و غایت دین را اصلاح نفوس و تکمیل مکارم اخلاقی و تزکیه و تلقین ملکات عالیه درونی در مردم می‌داند. از نظر بازرگان، احکام و فروع دین با آن روشی که در رساله‌ها‌ی عملی است اساس مقصود هدف تعلیمات دینی نمی‌باشد. 🎯این دیدگاه بازرگان از لحاظ مبانی درون دینی دچار اشکالات و ایراداتی اساسی است، چرا که گر چه هدف و غایت دین اصلاح درون انسانها و رهنمون شدن آنها به برقراری و تأسیس یک جامعه دینی و اخلاق مدار است اما در حاشیه قرار دادن شریعت و احکام مسلم و قطعی اسلام به بهانه به‌روز‌نبودن نیز راهی ناصواب است. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سخنرانی دکتر توحید محرمی 🔶 موضوع| چگونه به ارتباطات سالم در حاکمیت برسیم؟! نشست «ارتباطات سالم بین نهادهای دولتی و مردم» پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ⏰ 28 تیر 98 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی سخنرانی دکتر توحید محرمی 🔶 موضوع| چگونه به #ارتباطات_سالم در حاکمیت برسیم؟! نشست علمی «ارتباطات سالم بین نهادهای دولتی و مردم» پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 🔹تفاوت‌های «رابطه» و «ارتباطات» ؟! 🔹 ارتباط سالم چیست؟! 🔹هدف از ارتباطات دولتی چه می تواند باشد؟! 🔹مولفه های ارتباط سالم در نهادهای دولتی چیست؟! 🔹نقش اخلاق در ارتباطات سالم بین نهادها و مردم به چه میزان است؟! 🔺در این صوت می شنوید: «ارتباطات دولتی ممکن است یا مقوم قدرت و یا تحکیم‌بخش جامعه قوی باشد و ملت قوی ایجاد کند. خاصیت دولت‌ها گذرا بودن آن‌هاست. بنابراین اگر جامعه قوی بسازیم، با رفتن و آمدن دولت‌ها ارزش‌های آن جامعه مورد مخاطره قرار نمی‌گیرد و امنیتش آسیب نمی‌بیند.» 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
⚠️ اطلاعیه! دوستان عزیز! درسگفتارهای "فقه حکومتی" را یکشنبه ها در کانال فکرت دنبال کنید. 💠فقه حکومتی به‌عنوان یکی از مفاهیم مبنایی و کلیدی در بستر انقلاب اسلامی و مؤثر در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، چندی است که بیش از گذشته مورد توجه و تأمل اصحاب نظر در حوزه‌های علمیه قرار گرفته است و پیرامون آن سخن گفته می‌شود. هرچند ریشه‌های این مفهوم به گذشته بازمی‌گردد و با نام امام خمینی، شهید صدر و دیگر فقهایی که دغدغه نظامات اجتماعی داشتند و ضرورت آن را در تحقق احکام الهی و جاری شدن اسلام ناب دریافته بودند، شناخته می‌شود اما رشد رویکرد تمدن‌گرایی در دو دهه گذشته سبب شده است مفهوم فقه حکومتی جایگاه و منزلتی متفاوت بیابد.💠 🔊 حجت الاسلام احمد مبلغی 👉https://eitaa.com/fekrat_net/134 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار سید حسین شهرستانی 🔶با موضوع|جستجوی خرد اجتماعی در شاهنامه فردوسی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی بخش چهارم 🆔 @fekrat_net 🆔 @oloumejtemaie 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار سید #حسین_شهرستانی 🔶با موضوع|جستجوی #خرد_اجتماعی در #شاهنامه_فردوسی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی بخش چهارم 🔸سلسله درسگفتارهای دکتر شهرستانی در جستجوی حیات فرهنگ اصیل ایرانی در بنایی می باشد که فردوسی حکیم بنا کرده است.از آنجا که زبان معادل تفکر است، پس عمقی هم دارد و در این مباحث به دنبال تفکر و خردمندی ایرانی است که از شاهنامه مستفاد می گردد.آن نوع نگاه به عالم و آدم که در زندگی انسان ایده آل فردوسی در شاهنامه به چشم می خورد. 🔺رمز گشایش شاهنامه کلمه "نام" است.حقیقت "نام" یا "اسم" چیست؟! 📍 دکتر شهرستانی: ما هستی حق را نمی شناسیم ولی اسم خداوند را می شناسیم و در مرتبه پایین تر فعل و آثار اوست. مرتبه والای شناخت که بالاتر از شناخت آثار خداست، شناخت اسماء اوست. معرفت به حق معرفت به اسماء حق است. امری که فراسوی نام است هستی و وجود است. (ستودن نداند کس او را چو هست) لینک جلسه قبل👇 https://t.me/fekrat_net/1169 🆔 @fekrat_net 🆔 @oloumejtemaie 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی درسگفتار دکتر حمیدرضا آیت اللهی 🔶 موضوع| فلسفه، علم و دین در غرب جلسه اول خانه طلاب تهران ⏰ سال 98 🆔 @fekrat_net 🆔 @prof_ayatollahy 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 فایل صوتی درسگفتار دکتر #حمیدرضا_آیت_اللهی 🔶 موضوع| #فلسفه ، #علم و #دین در غرب جلسه اول خانه طلاب تهران 🔸هدف از برگزاری این جلسات آشنایی با آرا مهم متفکرین غرب در سه عرصه فلسفه، دین و علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ و همچنین شناخت واقعی تر چالش های این سه حوزه و راه های برون رفت از آن میباشد. جریان اداره جلسات در قالب طرح مسئله و تدقیق آن توسط استاد و زمینه سازی و راهنمایی ایشان برای فعالیت و مشارکت دانشجویان در واکاوی مسائل می باشد. 🔺در این صوت می شنوید: روش دیالکتیکی یا سقراطی در فرایند تفکر طرح مساله مثل افلاطون درباره مفاهیم 🆔 @fekrat_net 🆔 @prof_ayatollahy 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📚 فایل پی دی اف ✍️ نوشته | تحلیلگران اقتصاد مقاومتی 🔶با عنوان |واکاوی آثار مخرب سوئیفت بر اقتصاد ایران و ارائه راهکار جایگزین شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی یک کانون تفکر با ماموریت اثر گذاری بر تصمیمات مسئولین و دستگاه ها به منظور تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور است.اعضای شبکه از جوانان نخبه بوده و هر کدام بر حل یکی از مسائل متمرکز هستند. ⏰تیر 1398 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی 👇👇👇
واکاوی آثار مخرب سوئيفت بر اقتصاد ايران.pdf
11.88M
📚 فایل پی دی اف ✍️ نوشته | تحلیلگران اقتصاد مقاومتی 🔶با عنوان |واکاوی آثار مخرب سوئیفت بر اقتصاد ایران و ارائه راهکار جایگزین 🔹شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی یک کانون تفکر با ماموریت اثر گذاری بر تصمیمات مسئولین و دستگاه ها به منظور تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور است.اعضای شبکه از جوانان نخبه بوده و هر کدام بر حل یکی از مسائل متمرکز هستند. #شبکه_تحلیلگران_اقتصاد_مقاومتی در بخشی از گزارش خود چنین آورده‌اند: باوجود تمامی آسیب‌های ناشی از استفاده آمریکا از سوئیفت علیه ایران، بانک مرکزی اقدام قابل توجهی جهت کاهش وابستگی به سوئیفت انجام نشده و همواره به دنبال ایجاد تسهیل در استفاده مجدد از این پیام‌رسان بوده است. 🔴♦️به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی در یک گزارش سیاستی، ضمن بررسی تاریخچه سیستم سوئیفت و جاسوسی آمریکا از آن، به بررسی آسیب های این سیستم برای ایران پرداخته و پیشنهاداتی در خصوص مقابله با تحریم های سوئیفت ارائه داده است. ✴️❇️ متن کاملPDF این گزارش خدمت شما تقدیم می‌گردد. عنوان کامل این گزارش، «واکاوی آثار مخرّب سوئیفت بر اقتصاد ایران و ارائه راهکارهای جایگزین» می‌باشد. 🆔 @fekrat_net 🆔 @SchoolofEconomics 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سخنرانی دکتر حمیدرضا مقصودی 🔶با عنوان|تحریم راهی برای کنترل کشورها ♦️صوت درسگفتار درباره تقلیل معنای #اقتصاد_مقاومتی؛ تبیین روش‌های #جنگ_اقتصادی: شاخص‌سازی، نظام آموزشی اقتصاد، تحریم و #نفوذ_اقتصادی بخش دوم 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇