eitaa logo
﷽ سلام درودخانواده عزیز🙂🌹
114 دنبال‌کننده
234 عکس
372 ویدیو
49 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام عرض ادب احترام خدمت برادران خواهران ودوستان عزیز🙂🌹گل خوبی بهتری گروه درراستای شادی وسلامت خانوادهاوفرزندان وآموزش های علمی و معنوی و مذهبی فرهنگی درراستای رشد تکامل وظرفیتسازی انسان وظهورآقاامام زمان(عج)شکل گرفت ان‌شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
«و از برای هر چیزی در نزد او قدری است معین» و اگر به حسد حاسد، آن نعمت از کسی زایل شدی نعمتی در عالم بر کسی باقی نماندی، زیرا کسی نیست که از برای او حاسدان بسیار نباشد و حسود بیچاره را نیز البته حاسدین دیگر است پس اگر حسد و تدبیر و چاره او ضرری به محسودان او رساند حسد حسودان او نیز نعمت او را زایل خواهد کرد و حال اینکه از فکر خود غافل افتاده و نعمت خود را پایدار تصور کرده و شب و روز خود را به فکر محسود می گذراند. چون دانستی که به واسطه حسد کسی، نعمت از محسود زایل نمی شود، می دانی که حسد کسی مطلقا ضرر دنیوی به کسی نمی رساند و گناهی بر محسود نیست تا ضرر اخروی به او عاید شود، بلکه از حسد حاسدین، نفع اخروی به او می رسد خصوصا اگر حسد او را بر این بدارد که غیبت او را کند یا بهتان بر او زند، و سخنان ناحق در حق او گوید، و بدیهای او را ذکر کند، و به این واسطه حسنات و طاعات خود را از دیوان عمل خود به دفتر اعمال او نقل کند، و وزر و گناه او را در نامه عمل خود ثبت کند پس مفلس و تهیدست به بازار قیامت داخل شود، همچنان که در دنیا همیشه محزون و غمناک بود بلکه اگر به دیده تحقیق بنگری هر لحظه نفع دنیوی حسود به محسود نیز می رسد، زیرا که بالاترین مطالب مردم، بدی حال دشمنان و اندوه و تألم ایشان است. و حسود مسکین، هر دم به واسطه حسد به انواع الم قرین است پس حسد، آدمی را به کام دل دشمنان می کند و مراد ایشان را بر می آرود پس هر حسودی فی الحقیقه دشمن خود و دوست دشمنان است و چنان که کسی در آنچه مذکور شد تأمل نماید و دشمن خود نباشد، البته سعی در ازاله صفت حسد از خود می نماید. و اما عمل نافع از برای شفای مرض حسد آن است که بر آثار و لوازم خیرخواهی آن شخص، که حسد بر او داری مواظبت نمائی، و مصمم گردی که خود را بر خلاف مقتضای حسد بداری پس چون از راه حسد تکبر بر آن شخص بطلبی، تواضع از برای او کنی و اگر غیبت و بدگوئی او را طالب باشی، خواهی نخواهی در مجامع و محافل زبان را به مدح و ثنای او بگشائی و اگر از دیدن او تو را ملامت حاصل شود و نفس شوم، تو را بر عبوس و ترش روئی و درشت گوئی به او امر کند، خود را به خوش کلامی و شگفته روئی با او بداری و اگر حسد، تو را از انعام و احسان با او منع کند، عطا و بذل را نسبت به او زیاد کنی و چون بر این اعمال مداومت نمائی ملکه تو می گردد و ماده حسد از تو قطع می شود. علاوه بر این، چون محسود تو را چنین یافت، دل او با تو صاف و پاک می شود و محبت تو در دل او جایگیر می شود و آثار محبت او در خارج ظهور می کند و چون تو او را چنین یافتی به دل، او را دوست می گردی و شایبه حسد بالمره مرتفع می گردد. و آنچه مذکور شد معالجه کلیه صفت حسد است و از برای هر نوعی از آن، علاج مخصوصی هست که آن قطع سبب آن است، از: حب ریاست و کبر و حرص و خباثت نفس و غیر اینها. https://eitaa.com/joinchat/2880635165Cc6b7ca254e
عرفه روزشکستن بت های درون است. روز زدودن قلب از غبار عصیان و روز خدا و خدایی شدن. دل به سخاوت یک دله کن، کودکانی منتظر قلبهایی سخاوتمند، دستهایت را به نظاره نشسته اند تا گره از کار فروبسته شان بگشایی، پس بگشای دستانت را و دریاب ضعیفان را در این ایام نورانی. واریز عیدی شما جهت قربانی و تحویل گوشت بین خانواده های ایتام و محسنین به شماره کارت ٦٠٣٧٩٩٧٩٥٠٠١٢٦٨٣ (کمیته امداداکرام منطقه ٢ یزد)
1_3831681131.mp3
4.77M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے اشتراک و ثواب نشر هدیه به اموات مومنین مومنات https://eitaa.com/joinchat/2880635165Cc6b7ca254e
این جمله بو علی سینا را باید با طلا نوشت: هر چیزی کمش دارو است متوسطش غذا است و زیادش سم است ″حتی محبت کردن ″ ۱- هیچ وقت با کسی بیشتر از جنبه اش شوخی نکن، حرمتها "شکسته" میشود. ۲- هیچ وقت به کسی بیشتر از جنبه اش خوبی نکن، تبدیل به "وظیفه" میشود. ۳ - هیچ وقت به کسی بیشتر از جنبه اش عشق نورز، "بی ارزش" میشوی. از ذهن تا دهن فقط یک نقطه فاصله است پس تا ذهنت را باز نکردی ، دهانت را باز نکن
﷽ جوهرانسان درهم ، بخیل وخسیس عاقبت بر خویشتن می کردن دسیس از بس که ما ندادیم خمس زَکات زمین خشک شدگرفته شد بَرکات بخیل وخسیس محروم از لطف حق به طوق گردن افکن داغ درروز جزا خدا دادوسعت روزی بر مال ما بُخل کردیم تیر قضازدبر بال ما خداداد هریک دانه هفتصد به ما ما ندادیم آتشی زد برکشت زار ما ما ندادیم دست در دست خدا دست به دست کردیم تا روزجزا مست خوابیم در کبر باد و هوا خائنیم ما افتاده ایم در دام بلا دست حق ، باشد دست مستمند دست به دست گردد تاروزی دهند https://eitaa.com/joinchat/2880635165Cc6b7ca254e اشتراک و ثواب نشر هدیه به اموات مومنین مومنات
1_5485744338.mp3
4.07M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے اشتراک و ثواب نشر هدیه به اموات مومنین مومنات https://eitaa.com/joinchat/2880635165Cc6b7ca254e
خطبه اي است از آن حضرت (علیه السلام): اين سخن را در آن هنگام فرمود که در مدينه با او بيعت کردند. در اين اطلاعي را که از سرنوشت احوال مردم دارد، خبر مي دهد و مردم را به گروه هايي تقسيم مي نمايد. تعهد خود را در گرو سخني که مي گويم قرار مي دهم و ضمانت آن را به عهده مي گيرم. کسي که اندرزها و وسايل تجربه، کيفرهاي پيش رويش را بر وي آشکار بسازد، خويشتن داري و تقوي او را از تجاوز و ارتکاب اشتباهات باز مي دارد. آگاه باشيد، آزمايشي که امروز شما را در بر گرفته، همانند آزمايش روزي است که خداوند پيامبرش را بر انگيخته بود. سوگند به خدايي که پيامبر را به حق مبعوث فرموده است، شما گرفتار آشوبهاي فکري و عقيدتي گشته در پرويزن حوادث براي تصفيه به هم خواهيد خورد. و چونان محتواي ديگ جوشان، درهم و برهم خواهيد گشت، تا پايين نشينانتان صعود به بالا نمايند و بالانشينانتان به پستي ها سقوط کنند. گروهي از شما که در گذشته تقصير کار بودند، پيش بتازند و جمعي که در جامعه پيشتازاني بودند، خطاکار گردند. سوگند به خدا، کلمه اي را مخفي نداشته ام و هرگز دهان به دروغ باز نکرده ام. من از پيش به موقعيت کنوني و وضعي که امروز جامعه را فرا گرفته است ، خبردار شده ام. به شما هشدار مي دهم: خطاهايي که مردم مرتکب مي شوند، چونان اسبهاي چموشند، که خطاکاران سوار بر آن ها گشته، با افسارهايي از دست رفته در بيراهه ها و سنگلاخ ها مي تازند. پايان اين تاخت و تاز طغيانگرانه آتش است. آگاه باشيد، اوصاف تقوي چونان مرکبهايي رامند، که انسانهاي متقي سوار بر آنها گشته، زمام به دست، راهي بهشت الهي اند. حقي وجوددار و باطلي و هر يک براي خود اهلي مخصوص دارد. اگر باطل در افزايش باشد، تازگي ندارد، زيرا هواخواهان باطل از قديم در اکثريت اند و اگر در اقليت باشد، (نقصي براي حق نيست) با اينحال اجرايش امکان پذير و قابل تحقق است. چه اندک است بازگشت آنچه که روي گردانيده به گذشته خزيده است. آن کس که بهشت و دوزخ را پيش رو دارد، (از بازيچه ها و آرزوهاي دور و دراز و بي تفاوتي ها) رويگردان است (مردم بر سه گروهند:) تکاپوگر پويا که نجات پيدا مي کند و جوينده کند رو که براي او اميدي هست. تقصير کننده تبهکار که سقوطش در آتش است. انحراف به راست و چپ (افراط و تفريط) گمراهي، و جاده اصلي راه وسط است. و از اين خطبه است و در آن مردم را به سه صنف تقسيم مي کند مسير کتاب الهي و آثار رسالت از اين جاده کشيده شده است. روزنه هاي نجات بخش سنت پيغمبر به اين جاده باز مي شود. و راه سرنوشت کمال انساني به اين جاده منتهي مي گردد. آن مدعي که ادعايش اساسي ندارد، هلاکت در انتظار اوست. و کسي که افترا به واقعيات زند، به استقبال نوميدي و سقوط مي شتابد. آن کس که در برابر حق عرض اندام نمايد، آينده اي جز نابودي ندارد. انساني که به شناخت خويشتن نايل نگشته است، در پست ترين تاريکي ناداني غوطه ور است. اصل ريشه اي که بر تقوي روييده، هلاک نمي شود و زراعت قومي که در زمين تقوي کاشته شده، از تشنگي نخواهد خشکيد. از خانه هايتان براي تشکيل اجتماعات ويرانگر بيرون مي آئيد. آشتي و الفت در ميان خود به وجود بياوريد. توبه و بازگشت به سوي خدا در دسترس شماست. هيچ ستايشگري جز پروردگار خود را نستايد و هيچ سرزنش کننده اي جز نفس خود را توبيخ ننمايد. https://eitaa.com/joinchat/2880635165Cc6b7ca254e
1_3757279014.mp3
4.2M
برکه توبه کرد با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے اشتراک و ثواب نشر هدیه به اموات مومنین مومنات https://eitaa.com/joinchat/2880635165Cc6b7ca254e
1_3813706132.mp3
7.96M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے اشتراک و ثواب نشر هدیه به اموات مومنین مومنات https://eitaa.com/joinchat/2880635165Cc6b7ca254e