فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برشی از اعتکاف دهه هشتادی ها🙂
⚠️آنان که با دیدن مظاهر گناه و فساد می گویند «اوضاع جامعه خراب شده»، تعبیر دقیقی استفاده نمی کنند.
🌍زيرا اين تحلیل کلان را در نظر نمی گیرند که #آخر_الزمان است و هر دو طرف سپاه خیر و شر، برای نبرد نهایی، قوی تر و غلیظ تر می شوند.⚔️
🌡️اگر اینکه جبهه شر در گناه خود پیشروی کرده و مثلاً #کشف_حجاب علنی می کند را می بینیم، باید در کنارش #اعتکاف_دختران_دهه_هشتادی را هم ببینیم.
و قس علی هذا.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم مظلوم جشن تولد
❤️اولین فیلم سینمایی درباره دفاع از حرم حضرت زینب (س) و فتنه سوریه است.
دو سال قبل از به وقت شام حاتمی کیا ساخته شده
👌🏻فیلمی در نوع خود، نجیب و دیدنی و قابل قبول که ارزش دیدن دارد.
😔افسوس که به خوبی دیده نشد.
↙️لینک دانلود:
https://www.icinemaa.com/دانلود-فیلم-جشن-تولد/
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلوتی اعتکاف امسال به روایت تصویر🙄
🎥مشاور
🫵🏻اگر شما هم از کسانی هستید که به مجموع های نمایشی ساده، آرام، سر راست، با ریتم کند، و البته آموزنده علاقمندید
و از مجموعه های داستانی شلوغ و هیجانی و پیچیده خوشتان نمی آید،
مجموعه داستانی مشاور شبکه افق احتمالا گزینه خوبی برای شما است.
👌🏻این سریال با محوریت یک روحانی امام جماعت مسجد، در قامت مشاور است.
❤️این روحانی در هر قسمت، مشکل یکی از مراجعین را در زمینه های مختلف خانوادگی و اجتماعی و اخلاقی حل میکند.
❤️شخصیتی فهميم، دانا، متین، دلسوز، شبیه به روحانیون واقعی که دشمنان اسلام از آنها فراری اند و برای مخدوش کردن چهره آنها هزینه می کنند.
👌🏻شخصیت این روحانی، احتمالا یکی از بهترین بازنمایی هایی روحانیت در قاب تلویزیون است.
(💬نقدهایش بماند فعلا.)
📺هر شب حوالی ساعت ۱۹:۳۰
شبکهٔ افق
↙️لینک تلوبیون مجموعه داستانی مشاور
https://telewebion.com/episode/0xaf0d6cf
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فکروذکر | سیدعلیشریعت
🎥فیلم مظلوم جشن تولد ❤️اولین فیلم سینمایی درباره دفاع از حرم حضرت زینب (س) و فتنه سوریه است. دو س
🔴تحلیل فیلم سینمایی «جشن تولد» از منظر جنگ رسانهای
✍🏻چند سال پیش این مقاله را در اندیشکده راهبردی تبیین نوشته بودم.
↙️
https://www.scfr.ir/fa/104/10774/تحلیل-فیلم-جشن-تولد-از-منظر-جنگ-رسانه/
📗شهرزاد، دختر شرقی
↙️اگر دختر کودک یا نوجوانی در نزدیکی شما زندگی می کند و نگران خوراک فکری او هستید یا به دنبال یک هدیه فرهنگی مناسب، این مجموعه کتاب تازه منتشرشده، گزینه ای ایده آل است.
👌🏻فرآیند نگارش این مجموعه داستانی، احتمالا در کشور بی نظیر است:
نگارش این مجموعه،
در مدت بیش از دو سال،
توسط جمعی بیست نفره،
از نویسندگان خوش ذوق و دانا و مومن،
ذیل هدایت و راهبری استاد مسلم ادبیات داستانی کشور، آقای محمد رضا سرشار،
پس از بارها و بارها نقد و اصلاح و تکمیل دقیق و متعهدانه، به سرانجام رسید.
💡مجموعه داستانهای «شهرزاد، دختر شرقی» داستانهای ویژه نوجوان در ۱۵ جلد برای گروه سنی ب و ج (کلاس اول تا ششم) است که به تازگی سه جلد از این مجموعه با عنوان «جزیره ماهی»، «شبح ترسناک» و «شهربازی شگفتانگیز» منتشر شده است. در هر جلد از این کتاب در سه داستان جداگانه، سلسله ماجراهای شگفتانگیز و پرهیجان از سفر دریایی ناخدا شایان به همراه خانوادهاش در راه رسیدن به جزیره نگین را بیان میکند.
📗هر یک از این آثار ۸۰ صفحه منتشر شده و به بهای ۵۲ هزار تومان در بازار کتاب کشور عرضه شده است که اگر قیمت دستتان باشد، میدانید که تقریبا نصف قیمت کتابهای مشابه است.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علف هرز هم اگر بودی
در زمین حسینِ زهرا باش
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
ابتدای ترم بود. با دانشجویان بحث بود که چرا دانشگاه، دانشگاه نیست.
مسائل مختلفی بیان شد.
از جمله اینکه در اکثر دانشگاه ها، درس خواندن برای امتحان پایان نمره است و مدرک و نه یادگیری واقعی.
قرار گذاشتیم به جای امتحان پایان ترم که نه به درد استاد می خورد نه به درد دانشجو، یک اثر رسانه ای محتوامحور و بدون بودجه تولید کنیم.
چیزی که به آن #فشنگ_جنگ_نرم بشود گفت.
کلیپ های نقد فیلم های هیوا و شیدا و کیمیا و مهاجر، که در ادامه می آید، حاصل این قرار شد.
ان شاء الله این فشنگ ها، بعد از چند سال، با دستان طهرانی مقدم های حوزه هنر و رسانه به موشک های نقطه زن دوربرد تبدیل خواهند شد
و سجیل وار بر فیل های هالیوود فرود خواهند آمد.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ فیلم شیدا
✍🏻خانم رخشانی
32.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ نقد فیلم کیمیا
✍🏻خانم فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای شهید علم الهدی و نماینده مجلس #روحانی_نما در زمان شاه (قسمت اول)
#شهید_علم_الهدی
#دهه_فجر
#انتخابات_مجلس
⚠️پینوشت:
به همان دلیل که این شهید در قبل از انقلاب، برای مجلس شورا، چنین کرد، ما در بعد از انقلاب باید برعکس عمل کنیم. ان شاء الله.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای شهید علم الهدی و نماینده مجلس #روحانی_نما در زمان شاه (قسمت دوم)
#شهید_علم_الهدی
#دهه_فجر
#انتخابات_مجلس
⚠️پینوشت:
به همان دلیل که این شهید در قبل از انقلاب، برای مجلس شورا، چنین کرد، ما در بعد از انقلاب باید برعکس عمل کنیم. ان شاء الله.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
🔴مقایسه دو پوستر جشنواره فیلم فجر: جشنواره ۴۲ و ۲۷
در هر دو پوستر، تجمیع پرندگان را می بینیم.
اما
1️⃣
در یکی پرندگان به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند و حرکت صعودی دارند.
در یکی پرندگان، روی هم یک تلمبار شده اند. (صحنه ای شبیه قبرستان ماشین ها که ماشین ها را روی هم میگذارند)
2️⃣
در پوستر جشنواره ۲۷، ملاک تعداد پرندگان، وقوع خود انقلاب است. سی پرنده به مناسبت سی امین سال انقلاب.
اصالت با خود انقلاب است و به نوعی حاکی از عبارت «سینما در خدمت انقلاب».
در پوستر جشنواره ۴۲، ملاک تعداد پرندگان، جشنواره فیلم است. ۴۲ پرنده به مناسبت چهل و دومین سال جشنواره.
3️⃣
در جشنواره بیست و هفتم، از
نماد سیمرغ به زیبایی استفاده شده است. نماد حکمت و سربلندی در ادبیات کهن ایرانی.
پوستر جشنواره ۴۲، مدعی استفاده از نماد سرو، به عنوان نماد مقاومت و تاب آوری سینما در شرایط مختلف است. اما نماد سرو پوستر، شبیه درخت کاج است نه سرو های نمادین نقاشی و نگارگری اصیل ایرانی.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت امام کاظم علیه السلام
در خصوص قیام مردی از قم
با صدای شهید آوینی ره
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقد فیلم مهاجر
✍🏻آقای یوسفی
🔴🎥#نقد_فیلم دو روز دیرتر
جشنواره فجر 1402
خلاصه داستان به نقل از ویکی پدیا:
سهیل و مریم زوج جوانی که سودای مهاجرت دارند، علیرغم توصیههای پدر و مادر مریم از فرزندآوری خودداری میکنند تا اینکه پدر مریم تصمیم میگیرد مبلغی را که از خواهرش به ارث برده، بین نوههایش تقسیم کند. سهیل و مریم که برای مهاجرت نیاز به پول دارند تصمیم میگیرند بچهدار شوند اما فوت ناگهانی غلامحسین محاسبات آنها را برهم میزند...
🔴نکات اصل:
1. از منظر کیفیت ساخت و جذابیت داستان، به طور کلی کیفیتی کمتر از حد مدیوم سینما دارد به نحوی که مخاطب ممکن است فیلم را تا آخر نگاه نکند؛ این امر علاوه بر شکست احتمالی در گیشه، اثرگذاری بر مخاطب را نیز کاهش میدهد.
2. از منظر اثر روی مخاطب نسبت به مقوله «فرزندآوری»؛ در مجموع میتوان گفت فیلم مخاطب را به فرزندآوری سوق نمیدهد؛ زیرا:
- تنها فردی که واقعاً به فرزندآوری علاقمند است، پیرمردی سنتی با اخلاقی تند و نسبتاً بدهان است که مخاطب قطعاً با او همسانپنداری نمیکند. همچنین، چرایی علاقه او به فرزند را چندان نمیبینیم؛ خودش 4 فرزند بیشتر ندارد که در نسل قدیم زیر متوسط محسوب میشود؛ فرزندان تحت تربیتش هم مانند او فرزنددوست نشده و یکی دو فرزند بیشتر ندارند؛ و...
- زوج جوانی که امروزی، خوشتیپ و جذاب است و مخاطب با او همسانپنداری میکند، شبهات مختلف عدم فرزندآوری را در طول فیلم به طور مکرر به زبان میآورد. آنها موقتاً به طمع دستیابی به یک منفعت مالی، حاضر به اقدام برای فرزندآوری میشود و با از بین رفتن امکان دستیابی به آن منفعت مالی، پشیمان میشوند! در نهایت، در آخر فیلم به نحوی یک باره، تمام مشکلات و شبهات را حل میشود! (اصطلاحاً فیلم زیر وزنهای که زده، مانده است و بلکه وزنه رویش افتاده است...)
- غیر از زوج اصلی، باقی زوجها نیز که اقدام به فرزندآوری میکنند، در چشم مخاطب، افرادی منفعتطلب و فرصتطلب جلوه میکنند و مخاطب نسبت به آنها حس تمجید و غبطه ندارد و مایل نیست مانند آنها به نظر بیاید. پول بچه را می خواهند نه خودش را.
- همچنین مخاطبانی که با انگیزههای الهی و انسانی تمایل به فرزندآوری داشته باشند، با دیدن این فیلم احساس میکنند انگیزه آنها تحقیر شده است. (یا شاید در حالت خوشبینانه، خنثی باشند و احساس خاصی نکنند)
- در کل، موانع فرزندآوری را متعدد و مکرر و پررنگ و قوی روایت میکند اما عوامل فرزندآوری را خیلی کم و ضعیف.
همچنین از میان دلایل مختلف عدم فرزندآوری، عامل اقتصادی و مادی که بنا بر نظرسنجیها مهمترین عامل نیست را به عنوان مهمترین عامل به مخاطب القا میکند. این در حالی است که وضع مالی زوج، چندان بد نبود و خانه و ماشین و... داشتند.
- یک نفر آدم معقول و محبوب و استاندارد نمیبینیم که به دلایل الهی یا حتی انسانی، میل به فرزندآوری داشته باشد.
- باقی مردم که فرصت شازی مثل شرط بردن ارث ندارند، با فیلم همسان پنداری نمیکنند.
- و...
3. از منظر شرایط اجتماعی؛ با توجه به اینکه اکنون عزم حاکمیت بر اجرای قوانین و طرحهای حمایت از فرزندآوری جزم شده است و رایحه امیدی از این ناحیه شنفته میشود، یک راه تضعیف این نقطه قوت، تمسخر و تحقیر آن است با لحن طنز و خنده است. همچنین احتمال عدم تحقق وعده ها با یک اتفاق (مثلاً مرگ یکی از مسئولین......) را به ذهن مخاطب متبادر می کند.
4. از منظر بدآموزی موارد متعددی وجود دارد که علاوه بر عدم قابلیت پخش از رسانه ملی، و نیز ردهبندی سنی، تاثیرات سوء و نامطلوبی بر مخاطب میگذارد:
- تکههای جنسی متعدد و به کاربردن ایهامهای جنسی؛ حدود ۲۰ مورد!!
- تعامل بی ادبانه افراد خانواده با هم
- به کاربردن مکرر فحش یا الفاظ غیرمودبانه(بیشعور، و... )
- عدم رعایت احترام بزرگترها
- رقص مردانه
- پوشش
- نمایش انگشت میانه!
- انجام طلسم بخت زوج، «زیر چادر»!
- القای اینکه منتظر باش تا بزرگترت بمیرد و ارثش را بگیری
- و...
در مجموع، به نظر می رسد مسئله #فرزندآوری، بهانه ای برای تشدید شوخی های جنسی در فیلم بوده است.
5. طب سنتی که امروز مورد اقبال مردم – خصوصاً قشر مذهبی جامعه – است، در فیلم مورد تمسخر و تحقیر قرار میگیرد:
- نماینده طرفدار طب سنتی، پیرمرد چروکیده بداخلاق... اما نماینده طب مدرن یک خانم محترم و اتوکشیده و با فیس و افاده است.
- داروهای طب سنتی، شیاف و جوشانده و... است که با لحن نامطلوبی معرفی میشود؛ اما ابزارهای تشخیصی و درمانی طب جدید، مانند نسخه و سونوگرافی و... شیک و مجلسی است!
- پیرمرد مدعی طب سنتی که طب جدید را قبول ندارد، عاقبت دست به دامان خانم دکتر مدرن میشود و به او وصیت میکند که فرزندانش را بچهدار کند!
- عاقبت، مغازه عطاری پیرمرد، توسط نسل بعد او به مغازه مکمل بدنسازی تبدیل میشود!
- غذای جذاب و هیجان انگیزی که زن ویار میکند، فسد فوت است.
- و...
(در بالا فقط موارد کلان ذکر شد و به موارد مثبت و منفی جزئی و فرعی ذکر نشده است.)
اینکه چرا نام محترم «انجمن فیلم دفاع مقدس» پشت این کار است، و این فیلم چه ارتباطی با ماموریت های این نهاد دارد، جای سوال دارد.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110