هدایت شده از فکروذکر | سیدعلیشریعت
✔️در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱، ۳ونیم میلیون کتاب فروش رفت.
✔️طبق تخمین ها، نیمی از فروش سالانه کتاب کشور در نمایشگاه کتاب است و این یعنی سالانه حدود ۷ میلیون کتاب فروش می رود.
✖️از این تعداد، حداقلِ حداقل یک میلیون مربوط به کتابخانه های عمومی و سازمان ها و نهادها ست.
✖️بخشی از خرید ها هم هیچگاه خوانده نمی شوند... (کتاب خریدن چه آسان، کتاب خواندن محال است!!)
🧐یعنی سالانه حدود ۵ میلیون کتاب برای ۸۰ میلیون نفر =
⚠️یعنی هر ۱۶ نفر یک کتاب در سال!!!⚠️
(در گوشی:👂🏻یعنی #فاجعه...)
پس
1️⃣خودمان کتاب بیشتر بخوانیم.
2️⃣ديگران را به کتابخوانی تشویق کنیم؛ به هر نحو ممکن.
زیرا
«اکنون ملت ایران باید عقبافتادگیها را جبران کند... امروز کتابخوانی و علمآموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است.»
(پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کتاب- 1372/10/04)
✏️
https://ble.ir/fekrozekr
📗از سالهای پیش، کتابهایی که خواندم را یادداشت کرده ام.
🔴از یک برهه زمانی به بعد، یک عامل باعث شد میزان مطالعه ام دو سه برابر شد.
💠از حدود سالی ۱۰ کتاب به سالی ۲۰ تا ۳۰ رسید.
🔴آن عامل چه بود؟
استفاده از کتاب صوتی💚
خصوصاً اپلیکیشن ایرانصدا که دریایی از کتابهای خوب را به طور رایگان در اختیار قرار می دهد.
https://ble.ir/fekrozekr110/4236595098882102740/1700389931439
💐ولادت حضرت زینب💐
پاکت هدیه
#ایده ترویج کتاب و کتابخوانی
💡به جای اینکه دکور یا بوفه خانه را از کاسه و بشقاب پر کنید، کتاب بگذارید!
🔴تحامل یعنی چه؟
در دعای روز دوشنبه آمده است که از خداوند استغفار می کنیم برای ظلم هایی که به دیگران کرده ایم؛ از جمله:
أَوْ تَحَامُلٌ عَلَيْهِ بِمَيْلٍ أَوْ هَوًي أَوْ أَنَفَهٍ أَوْ حَمِيَّهٍ أَوْ رِيَاءٍ أَوْ عَصَبِيَّهٍ
يا بر اثر ميل خود يا خواهش دل يا تكبّر يا غضب يا خودنمايي يا تعصّب بر او باري نهاده ام،
تحامل در فرهنگ فارسی عمید
۱. با مشقت و سختی امری را بر عهده گرفتن.
۲. کینه در دل گرفتن.
⭐* ۳. بیش از طاقت کسی کاری بر او تحمیل کردن. *
⚠️مراقب باشیم، تحاملی بر کسی نداشته باشیم...
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
📗 #کتاب *جهاد مقدس*
⭐در این کتاب که به دفاع مقدس در بیانات رهبر فرزانه انقلاب می پردازد، آمده است:
«شاید بشود گفت که در میان یادگارهای ارزشمند باقیمانده از امام عزیز و عظیم القدر سلام ما، یادگاری که از همه بیشتر گسترش دارد، ❓❓❓ است. عظیم ترین و ماندگارترین یادگار آن بزرگوار، همین❓❓❓ است.»
پینوشت:
هفته بسیج مبارک
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
کلاسی که برخلاف کلاس های معمول،
وقتی تعطیل می شود،
شاگردان به این حالت در می آیند: 😭
#حوزه_هنری
#استاد_شاه_حسینی
پیامبر اسلام (ص):
ارواح مومنان هر #جمعه به آسمان دنیا در برابر خانه ها و منزل های خود می آیند و با صدای غمناکی ندا می دهند:
ای خانواده ما!
ای فرزندان ما!
ای پدر و مادر!
ای خویشان ما!
به ما مهربانی کنید🤲🏻
از اموالی که در دست ما بود (و اکنون در اختیار شماست)
با دادن درهمی
و قرص نانی
و جامه ای
نسبت به ما ترحم کنید،🤲🏻
تا خداوند شما را از جامه بهشت بپوشاند. 🤲🏻
💐شب جمعه شب رحمت💐
نثار مؤمنین و مومنات فاتحه
دقت کردید! مقایسه دو تصویر:
۱.
🔴فیلم هایی از حمله مردم اروپا متمدن برای خرید یا دزدیدن ماسک و دستمال کاغذی و... در ایام کرونا!
یا خبر دزدی دولت های اروپایی، مر کشتی حامل واکسن و.. را!
Vs
۲.
💚تصویری از غارت مايحتاج اولیه زندگی مثل مواد خوراکی و آب و... از غزه کاملا محاصره و در شرایط قحطی و اوضاع جنگی منتشر نشد!
حتی یک فیلم یا عکس...
👌چه خوش گفت آیت الله جوادی آملی که غرب، یک باغ وحش منظم است...
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️#فیلم فاطمیا
🎥محصول سال ۲۰۲۰ یعنی در ایام همه گیری ویروس کرونا
🔍روایت یک ماجرای واقعی در سال ۱۹۱۷ یعنی در اوج مادی گرایی دنیای غرب
📽️حکایت آنفولانزای اسپانیایی که بعد از جنگ جهانی اول شایع شد...
🕯️بچه های یک روستا، در اوج غلبه پوزیتیویسم و آتئسیم، به یک بانوی نورانی متوسل می شوند و او را می بینند و او بیماران را شفا می دهد!!!
🎬معجزه ای که با انکار دولتمردان سکولار و کلیسای کاتولیک مواجه می شود
🕯️اما ۷۰ هزار نفر شاهد آن بودند و به آن ایمان آوردند
💠آن بانو، مریم مقدس مسیحیان نیست... او خود را «بانوی تسبیح» معرفی می کند و داغی در دل دارد و جای میخ هایی بر سینه اوست که از آنها خون می چکد...
🤲🏻او پیامی دارد که دعا و نیایش کنید تا این جنگ و خون ریزی (جنگ جهانی اول) پایان یابد...
💚بعد از گذشت یک قرن، هنوز آن مکان، زیارتگاه است.
🎞️ببینید فیلمی درباره یک معجزه مذهبی که در سینمای ایران به سختی می توان مانند آن یافت...
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
🔰 *یادداشتهای یک تماشاگر حرفهای*
✳️ نقدی بر فیلم سینمایی *سرهنگ ثریا*
📝 به قلم *آقای حسینی*
🔸 *تحلیل فیلم:*
فیلم «سرهنگ ثریا» ساخته خانم لیلی عاج و محصول سازمان هنری رسانهای اوج است که ماجرای انتظار خانواده افراد جذب یا ربایش شده به سازمان منافقین در مجاورت اردوگاه اشرف را روایت میکند. مسئله ثریا که مادر یکی از این افراد است، دیدار فرزند پس از سالها دوری و بیخبری است اما به مرور خانوادهها با واکنشهایی خلاف انتظار مواجه میشوند و این مسئله برایشان پیش میآید که آیا آنها هم مایل به دیدار ما هستند!؟
تحلیل این فیلم امری سهل و ممتنع است؛ ظاهری ساده و باطنی پیچیده دارد بهنحویکه شاید بتوان این فیلم را پیچیدهترین فیلم جشنواره دانست؛ بهطورکلی این فیلم را میتوان در چند بخش عمده تحلیل و بررسی نمود:
❇️ *۱. موضوع و سوژه*
موضوع و سوژه فیلم مرتبط با سازمان «منافقین» است که از دشمنان قسمخورده انقلاب اسلامی بوده و قطعاً روایت واقعیت زشت و تاریک آنها و پاسخ به فعالیتهای گذشته و حالشان، برای مخاطب امروز، اهمیت و ضرورت دارد. اما *تنها انتخاب موضوع و حتی سوژه درست، کفایت نمیکند* و باید دید کدام بخش از این سوژه و با کدام رویکرد، مدنظر قرارگرفته است.
قطعاً هر نوع بازخوانی تاریخی مطلوب نیست؛ بازخوانی وقایعی که «عبرتآموزی» برای امروز مخاطب امروز داشته باشد و پیام محوری فیلم، مسئلهای را از ذهن مخاطب امروز حل کند، مطلوب است. حال باید با این دقت به سوژه فیلم نگاهی مجدد انداخت و نباید با سادهانگاری و عباراتی کلی و مبهم گفت «فیلم درباره منافقین است» پس فیلم خوبی است!
سؤال اینجاست که *در فیلم سرهنگ ثریا، عمدتاً از کدام زاویه به مصادیق «جنایتهای منافقین» پرداختهشده است؟*
▫️ترور شخصیتهای مهم انقلاب در دهه 60؟
▫️ترور کور مردم عادی کشور در دهه 60؟
▫️جاسوسی در دوران دفاع مقدس که سبب لو رفتن
▫️عملیاتها و زمینه شهادت بسیاری از رزمندگان شد؟
▫️جنگ نظامی رسمی علیه ایران در عملیات فروغ جاویدان؟
▫️تلاش سیاسی برای افزایش تحریمها علیه ملت ایران در سالهای اخیر؟
▫️و یا ظلم به خانوادههای افراد پیوسته به سازمان در عدم اجازه ملاقات؟!!
❇️ *۲. پیام محوری فیلم*
در خصوص پیام محوری فیلم، سه برداشت کلی وجود دارد:
*روایت اول توسط مخاطب انقلابی خوشبین* که به سازمان سازنده فیلم اعتماد دارند و اگر کمبودی در فیلم وجود داشته باشد با دانستههای قبلی خود تکمیل میکنند و اگر در فیلم احتمال خطایی وجود داشته باشد، حمل بر صحت میکنند تا به پیامی انقلابی مدنظر خود از فیلم برسند.
*روایت دوم توسط مخاطب عام* که شناخت خاصی از سازمان سازنده فیلم ندارند و اطلاعات قبلی نسبت به منافقین هم ندارند.
*روایت سوم توسط مخاطب انقلابیغیرخوشبین و نیز روشنفکران غربگرا*
در *روایت اول* ، ثریا فردی انقلابی است و افراد مستقر در کمپ، طرفداران انقلاب؛ پادگان اشرف، خود پایگاه اشرف واقعی و افراد مستقر در آن، همان منافقین واقعی هستند؛ نهایتاً پیام کلی فیلم این است که «منافقین، شستشوی مغزی دادهشده و قابل هدایت نیستند.»
در *روایت دوم* ، ثریا سکولار است و افراد مستقر در کمپ، قشر خاکستری؛ پادگان اشرف، یک اردوگاه یا زندان است که در هر جای جهان ممکن است وجود داشته باشد و افراد مستقر در آن، افرادی خشک و متعصب به ایدئولوژی خود هستند؛ نهایتاً پیام کلی فیلم این است که «خانوادههای زندانیان خیلی رنجکشیدهاند.»
در *روایت سوم* ، ثریا ضدانقلاب است و افراد مستقر در کمپ، قشر خاکستری؛ پادگان اشرف، جمهوری اسلامی است و افراد مستقر در آن، زندانیان سیاسی هستند؛ نهایتاً پیام کلی فیلم این است که «این راه با گریه باز نمیشه...»
در ادامه شواهد و قرائن هر کدام از روایتها را مرور میکنیم. پیش از آن باید توجه داشت ازآنجاکه در طول مسیر ایده تا فیلمنامه، نظرات فیلمساز و سازمان متولی تولید ترکیب شده است، یک مورد از سه فرضیه مطرحشده بهطور یکدست و مشخص بر فیلم مستقر نیست و شاهد موارد ضدونقیض هستیم.
1⃣ *طرفداران گروه اول معتقدند:*
▫️فیلم را سازمان اوج خودمان ساخته... و خانم عاج، دفاع مقدسی ساز بوده...
▫️در طرح، پیام ذکر شده چنین بوده که روایت جنایتهای منافقین و تلنگر به مخاطب که بخشی از فضای مسموم حوزه مجازی، ساخته و پرداخته همان جریان در شرایط فعلی است.
▫️تصویر ارائهشده از منافقین ضدانقلاب، افرادی خشک و متعصب و بیعاطفه و شستشوی مغزی شده است که در دل مخاطبین نفرت ایجاد میکند.
▫️ثریا، کنشهای مذهبی مثل یا فاطمه زهرا گفتن موقع مواجهه با آتشسوزی، یاعلی گفتن موقع بلندکردن بلندگوها، رفتن سفر کربلا، وجود پرچم یا اباعبدالله و یا صاحب الزمان در کانکس، «یا امام حسین من بچهام رو از خودت میخوام»، «آمار نهار نصفه، خیلیها با ماجد رفتهاند زیارت،» و... دارد.
▫️برخی شعارهایی که از سمت دوستان ثریا گفته شد: «شکر خدا نمردیم، ذلتتون رو دیدیم»، «ارتش آزادیبخش بدجور بهگلنشسته»...
▫️ثریا میگوید که با بلندگوها بازی ایران و کره جنوبی را پخش کنند
لذا فیلم، *«منافقین را میزند»* ؛ از طرفداران این روایت باید خواست منظور خود را از این عبارت بهطور دقیقتر بیان کنند که فیلم چگونه «منافقین را میزند»:
🔹منافقین را افرادی ضد انسانیت و جنایتکار علیه دیگران نشان میدهد.
🔹منافقین را افرادی ضد دین و ملحد نشان میدهد.
🔹منافقین را افرادی ضد ایران و خائن نشان میدهد.
🔹یا منافقین افراد بیعاطفه و متعصب نشان میدهد که امیدی به اصلاح و بازگشت آنها نیست؟!
2⃣ *طرفداران روایت دوم معتقدند:*
▫️در صحنه معرفی ثریا (اولین کنش او مقابل مخاطب) این است که دائماً قربان صدقه فرزندش میرود.
ثریا در جواب اینکه ما نباید بریم توی اشرف معلوم نیست بعدش چی میشه، میگوید ده ساله بچهام رو نبینم. میخوام ببینمش؛ دیگه بعدش هرچی شد شد. ثریا: «امیرعلی! من تا تو رو نبینم نمیره. همین جا می شینم»؛ «گور بابای منافقا، من بچم رو می خوام.»
▫️در جواب جملات ایدئولوژیک فراری، میگوید ما کاری نداریم میخوای شامتو بخور میخوای نخور
▫️ثریا در جواب مرد شمالی که به پیوستن برادرش به منافقین اعتراض داشت میگوید: ما که نمیدونیم توی اسارت چه سرشون اومده! مادر مرد شمالی هم به او سیلی میزند!
▫️در و دیوار کمپ اسم بچهها را فقط نوشته و شعاری علیه منافقین یا طرفدار جمهوری اسلامی نمیبینیم.
▫️در داستان، امید به صلیب سرخ است برای نجات، نه به جمهوری اسلامی... در حالی که جمهوری اسلامی برای خانوادههای اسرای اشرف زحمات زیادی کشیده بود و پایگاه اشرف هم با فشارهای دولت همگرا با جمهوری اسلامی تخلیه شد...
▫️یک کنش انقلابی ولو در حد وجود پرچم ایران از سمت ثریا نمیبینیم.
▫️جمهوری اسلامی و آمریکا دو غایب بزرگ فیلماند که عامدانه نادیده گرفتهشدهاند:
1. هیچ نمایندهای از جمهوری اسلامی حضور ندارد و اقدامات جمهوری اسلامی نادیده گرفتهشده است. در حالی که حتی در خاطرات خانم ثریا عبدالهی هست که سفارت ایران در هماهنگی سفر خانوادهها کمال همکاری را داشت و حتی در مجرای پیدا شدن آن پیرزن گمشده، کمک اصلی را انجام داد.
▫️در داستان، امید به صلیب سرخ است برای نجات، نه به جمهوری اسلامی... در حالی که جمهوری اسلامی برای خانوادههای اسرای اشرف زحمات زیادی کشیده بود و پادگاه اشرف هم با فشارهای دولت همگرا با جمهوری اسلامی تخلیه شد...
2. مهمترین حامی پادگاه اشرف چه در زمان صدام چه بعد از او، آمریکا بود. حتی در خاطرات خانم ثریا عبدالهی هم هست که ما در اردوگاه اجازه خروج نداشتیم و 10 قدم جلوتر تانکهای آمریکایی بود که جلوی خروج ما را میگرفتند. اجازه جلو رفتن بیش از 10 قدم را نداشتیم... یکبار تانک آمریکایی میخواست من را زیر بگیرد... چند باری که من به مقابل در پادگان رفتم و با دادوبیداد میخواستم در را باز کنند چند آمریکایی به روی من اسلحه کشیدند و سربازان عراقی گفتند: اینها شوخی ندارند و اجازه شلیک آزاد دارند.
▫️لیلی عاج در توصیف تئاتر باباآدم که منبع تئاتری فیلم سینمایی ثریا است گفته: "تلاش کردم، حرفی از خوب و بد بودن نزدم... هیچ جنگی ختم به خیر نشده است."
لذا فیلم، *«نه این وری است نه آن وری»* ؛
از طرفداران این روایت باید پرسید آیا دعوت مخاطب به «سکولار یا خنثی بودن» -آن هم با بودجه بیتالمال مسلمین- خود، امری خنثی است!؟ یا مصداقی از این بیانات رهبر معظم انقلاب: بعضیها در فضای فتنه، این جمله «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که بههیچوجه فتنهگر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود... خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعی است که یُحلب؛ همان ظهری است که یُرکب! گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، دوم مهرماه هشتادوهشت
جالب اینکه حتی امیر قادری منتقد سینمایی، روزنامهنگار، مدیرمسئول و سردبیر کافه سینما که در روزنامههایی همچون شرق و اعتماد نگارش میکند، در برنامه تلویزیونی «هفت» این نکتهای که مدیران مربوطه متوجه نشدهاند را بهسادگی بیان کرده: «دو عامل به فیلم ضربه میزند. یکی موقعیت تکرار شونده داستان است و دیگری اینکه سفارشدهنده یعنی سازمان اوج برای اینکه نشان دهد مستقل است، دچار نقض غرض شد. در حالی که فیلم باید حمایت جمهوری اسلامی ایران از شهروندان خود در خارج از کشور را نشان میداد.»
به بیان درستتر، ماجرای جنایات وحشتناک و خائنانه منافقین به یک امر شخصی تقلیل یافته در حالی که مهمترین دشمن منافقین، اصل نظام و انقلاب است و این، اتفاق کوچکی نیست. همچنین دو غایب بزرگ فیلم در پرداخت به سوژه، باعث شده بودجه بیتالمال هزینه شود اما عملاً آورده چندانی برای حمایت از جمهوری اسلامی و تنفر از آمریکا حاصل نشده.
3⃣ *طرفداران روایت سوم معتقدند:*
▫️هرچند از تک تک مواردی که مبهم و احتمالی نمیتوان فرضیه سوم را نتیجه گرفت اما از کنار هم قرار دادن موارد مختلف، میتوان به نتایج جالبی رسید.
▫️پیچیده گویی و بیان نمادین در میان اهالی تئاتر خیلی زیاد است؛ سالها یاد گرفتهاند چگونه در لفافه و کنایه و نماد و استعاره، حرف روشنفکری را در نظام اسلامی بزنند و مجوز بگیرند. لذا نباید به آنها خوشبین بود.
▫️کمال تبریزی بهعنوان مشاور کارگردان در پروژه حضور دارد. کسی که در آثاری همچون مارموز، طبقه حساس، ما همه با هم هستیم، از رئیسجمهور پاداش نگیر، و... همواره تعریض و کنایهای به اقشار مذهبی و انقلابی داشته است.
▫این احتمال وجود دارد که در طرح، زمان فیلم نوروز سال ۸۸ بوده و به بنا به اصلاح ناظرین پروژه به ۸۹ تغییر کرده باشد؛ جشن ۸۸ توسط یک گروه متعصب و کشتن یکی از مردم، به «زهرچشم» تبدیل شد. تبدیل جشن به عزا از نمادهای سینما برای روایت وقایع سال ۸۸ است.
▫️برخلاف واقعیت که فرزند ثریا در سال ۸۱ ناپدید شده، در طرح، فرزند ثریا از سال ۷۶ ناپدید شده...؛ فیلمساز میتوانست عدد واقعی را تغییر ندهد اما حال که تغییر داده لابد غرضی داشته؛ شاید این احتمال میتواند وجود داشته باشد که منظور، سال آغاز دولت خاتمی و شعارهای آزادیخواهانه و اصلاحطلبانه که موجب امید یا فریب جوانان و اقشار غربگرا شد...
▫️تأکید بر ۲۲ بلندگو علیرغم اینکه در تصویر، ۲۲ بلندگو نمیبینیم... ثریا در بحبوحه آتشسوزی که شمایل اغتشاشات را تداعی میکند و همه در حال خاموش کردن آتش هستند، لحظهای تأمل میکند و میگوید این صدای ۲۲ بلندگو نیست... منظور فیلمساز از این تأکید چندباره بر عدد ۲۲، شاید ۲۲ خرداد ۸۸ باشد، روز انتخابات ریاست جمهوری؛ این صدای مردمی که ۲۲ خرداد رأی دادند نیست.
▫️بدون منطق خاصی ثریا میگوید که باید عروسی بگیریم! عروسی با پیوستن هانیه بهطرف مقابل، برهم میخورد که همان تکرار نماد تبدیل جشن به عزاست.
▫️اسم یکی از افرادی زندانی که در فیلم گفتهشده و بر اسم او تأکید میشود، نام یکی از زندانیان سیاسی است: مصطفی حیدری که توسط مادری با لهجه اصفهانی گفته و تکرار میشود.
▫️دختری که جداشده از منافقین، چادری است، چهره سوخته دارد، خرابکار است و میگوید داخل اشرف خوراکی و... همه چیز هست و کسی گشنه نمی مونه (شاید به این معنی که انگیزه اقتصادی هم علت تام نمیتواند باشد.)
▫️شمایل افراد اردوگاه، باتوم به دست ترسیم شده است که نمادی از سرکوب معترضان (اغتشاشگران) در فتنهها است. در حالی که خانم ثریا عبدالهی میگوید آنها با میلگرد به ما حمله میکردند.
▫️تصویر یکی از زندانیان که در دست خانواده او قرار دارد، تصویر «آرش شکنجهگر ساواک» است.
▫️جواب ثریا به خبرنگار عراقی: من یک مادر تنها هستم و هیچ قدرتی ندارم. آیا هیچ کشوری وجود ندارد که مقابل ظلم منافقین به ما مادران بایستند!
▫️در خوشحالیهای سفره عید و جشن عروسی، صدای خواننده زن میآید؛ نه سرودهای انقلابی، نه حتی سرودهای مجاز...
▫️سفر کربلای ثریا و تمام کنشهای مذهبی او، هرچند برای مدتی به او انرژی داد (خاصیت افیونی) اما در نهایت نتیجه تلاشهای ثریا ناکامی بود.
▫️لیلی عاج: اساساً درباره سازمان منافقین، نوشتن و کارکردن بسیار حساس و مثل لبه تیغ است و باید مراقب بود این نگاه به وجود نیاید که سمپات پنهان آن تفکر هستیم و از طرف دیگر نباید کاری که نوشتهشده و روی صحنه میرود، شعاری شود... قصه، قصه انتظار پدر و مادرهاست در برابر یک تفکر انحرافی. [!]
▫️جلیل شعبانی تهیهکننده: زمانی که درباره فیلمنامه با خانم عاج بحث میکردیم بحثمان این بود که ممکن است این اتفاق در همه جای دنیا اتفاق بیفتد و مادر و خواهرهایی پشت درهای بسته باشند به همین دلیل فکر میکنم سوژه بین المللی است و ممکن است در هرکجای جهان اتفاق بیفتد.
*و کجای جهان بهتر و مظلومتر از خود جمهوری اسلامی ایران که نمایش صف مادران زندانیان سیاسی، پای ثابت رسانههای معاند آن است.*
بنابراین باید توجه داشت که هرچند فیلم، منافقین را افراد خشک و متعصب و شستشوی مغزی شده نشان میدهد، اما منافقین طرفداری در بین مردم ایران ندارند، و حتی در بین گروههای مختلف ضدانقلاب هم منفورند لذا روشنفکرغربگرا از زدن همزمان «منافقین و جمهوری اسلامی با هم» در راستای تأیید تفکر خود، ابایی ندارد.
▫️ثریا که بعد از سالها تلاش علیه آن جماعت ناکام مانده، دو سه بار تکرار میکند که: این راه با گریه باز نمیشه!، در خلاصه فیلم هم آمده: «این راه با گریه باز نمیشه!»؛ لیلی عاج نیز بعدتر گفت: «خیلی راهها با گریه باز نمیشود»
*در آخر باید به این سؤال فکر کرد که «کدام راه؟» و آن راه اگر با گریه و اقدامات نرم باز نمیشود «پس با چه چیزی باز میشود!؟»*
🔴خبر
تصویرسازی از زندگی «مادر شهید ژاپنی در ایران» به عهده کارگردان «سرهنگ ثریا» گذاشته شد!
🔘تحلیل
متاسفانه وقتی نهاد انقلابی شماره یک، به اشتباه کاری را با فردی اشتباهی انجام میدهد و برای اینکه کسی نفهد آن کار، اشتباه بوده، اکرانش می کند...
نهاد انقلابی شماره دو، فکر می کند آن فرد و کارش اشتباه نبوده، و یک سوژه راهبردی را به او می سپارد، تا اشتباهی دیگر رقم بخورد.
و قس علی هذا
سومین سالگرد شهید فخری زاده گرامی باد
این کتاب صوتی رایگان را بخوانید
تا چطور یک رزمنده ساده اسلحه به دست جبهه های غرب، به دانشمندی ذوالفنون (متخصص در چند رشته) تبدیل می شود.
🔴متاع کفر و دین بی مشتری نیست:
👈🏻میتوانی #پروانه باشی و بازیگر زن قبل انقلاب باشی و در ۵ فیلم بی حجاب بازی کنی
عکست را بر روی معروف ترین مجله آن زمان یعنی زن روز بزنند
در دیدار فرح از جشنواره فیلم تهران، حضور داشته باشی
↩️اما
بعد از انقلاب در بیش از پنجاه فیلم و سریال بازی کنی،
دو بار جایزه سیمرغ بلورین بگیری
عضو بسيج هنرمندان بشوی
در دیدار رهبر معظم انقلاب صحبت کنی
توسط جامعه هنرمندنمایان مطرود بشو
چادری بشوی
در بازی های سیاسی اجتماعی ضد انقلاب، لشکر یا سیاهی لشکر نشوی
و با عزت دعوت حق را لبیک بگویی
1️⃣
👈🏻می توانی #ریحانه باشی و بعد از انقلاب،
تنها در یک سریال،
نقش دختر چادری بازی کنی
↪️اما
بعد به آن سوی مرز بروی و برهنه بشوی...
2️⃣
🔴متاع کفر و دین بی مشتری نیست...
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
🖤الهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها
مردی که کَند در قلعه را ز جا
وا می کند پس از تو در خانه را به زور...
🕯️شب جمعه شب رحمت🕯️
نثار فاطمیون از مؤمنین و مومنات فاتحه و صلوات🌷
🎞️تحلیل فیلم «باباجون»نخستین فیلم فارسیزبان سینمای رژیم صهیونیستی
سید محمدعلی شریعتزاده/پژوهشگر سابق اندیشکده راهبردی تبیین
📽️فیلم «بابا جون» که به زبان فارسی و در برخی موارد عبری ساختهشده زندگی یک خانوادهی یهودی ایرانیالاصل را به تصویر میکشد که سالها پیش از ایران راهی اراضی اشغالی شدند و در دهکدهای کوچک زندگی میکنند. پدر این خانواده که رفتارهای تند و خشن دارد، بهشدت اصرار میکند تا «موتی» تکفرزند نوجوان خانواده، حرفه و پیشهی خانوادگی آنان که پرورش بوقلمون است را ادامه دهد؛ اما پسر به ادامه دادن این راه علاقهای ندارد...
⚠️نگاهی به فهرست حامیان رسمی فیلم همچون وزارت فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی انجمن فیلم رژیم، صندوق رژیم صهیونیستی برای تولید فیلم و… بهخوبی نشان میدهد که این اثر نه صرفاً فیلم شخصی کارگردان بلکه یک فیلم هدفمند و برنامهریزیشده است...
مقاله کامل تحلیل این فیلم را بخوانید:
https://tabyincenter.ir/19745/مطالب-اصلی/
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥نقش شهید علم الهدی (جوانی حدوداً 21 ساله!) در تصویب یکی از مهمترین اصول قانون اساسی چه بود؟
⭕در دوازدهم آذرماه 1358 نخستین قانون اساسی نظام بر پایه پیوند دین و سیاست در جمهوری اسلامی به تصویب ملت ایران رسید.
⭕⭕ماجرای نقش یک جوان کم سن انقلابی در تصویب یکی از مهمترین اصول قانون اساسی، شنیدنی است...
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
🔴فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی دو دسته اند
۱. آنها که صريحاً و مستقیماً و کاملاً و حداکثری ضدیت می کنند
۲. آنها که مثل مورد اول نیستند!
🎞️مثل فیلم باباجون(اولین فیلم فارسی زبان سینمای رژیم صهیونیستی)
👈🏻همین کافیست که
به مخاطب القا کند همه صهیونیستی ها آدم کش نیستند!
آنها هم مثل شما خانواده دارند
دغدغه های روزمره دارند و...
🎞️مثل فیلم مصادره
👈🏻همین کافی است که
به مخاطب القا کند
همه ساواکی ها شکنجه گر و آدمکش نبودند
برخی از آنها کارمندان اداری صاف و صادق و ساده و معمولی بودند...
🎞️مثل فیلم سرهنگ ثریا
👈🏻همین کافی است که
به مخاطب القا کند
همه منافقين تروریست نیستند
برخی به اشتباه یا ناخواسته عضو این سازمان اند
آنها هم مثل شما مادر و خانواده دارند.
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110
🟥سوال: آیا ارسال پیام در فضای مجازی به افراد همگرایش با خود، فایده ای دارد؟!🤔
اینکه خودمان دور هم بنشینیم و حرف هایی بزنیم که خودمان خوشمان بیاید فایده ای دارد؟!😑
این کار که موجب جذب گرایش های دیگر به ما نمیشود!❌
فقط دائماً خودمان به خودمان و در حلقه محدود خودمان داریم حرف هایی را می زنیم!🔃
✅پاسخ:
چرا از اهمیت «یادآوری» و «تذکر» و «تواصی» غافلیم!
بخوانیم بیانات رهبرمان را:
«دشمن در این جنگ نرم 2️⃣ حرکت را انجام میدهد:
1. یکی این است که این زنجیرهی تواصی به حق و به صبر را قطع کند؛
2. دوّم اینکه حقایق را وارونه نشان بدهد که تبلیغات فراوانی هم دارند که حقایق عالم را راحت بعکس و بدروغ وارونه نشان بدهند.
امّا اینکه رشتهی تواصی به حق و صبر را در بین مؤمنان قطع کند،
جریان تواصی را قطع کنند، چیز خطرناکی است؛
[اینکه] کاری کنند که مؤمنین به یکدیگر توصیه نکنند،🤐 همدیگر را حفظ نکنند، به یکدیگر امید ندهند؛ اگر قطع این جریان، بریده شدن جریان تواصی در جامعه اتّفاق بیفتد، خیلی خطرناک است.
این موجب میشود که انسانها احساس تنهایی کنند،😞
احساس نومیدی کنند و ارادهها ضعیف بشود،🥱
امیدها کمرنگ بشود،🥶
جرئت اقدام از دست برود.
وقتی تواصی نبود، این اتّفاقات میافتد؛ و طبعاً وقتی این جور شد، امیدها کم شد و جرئتها کم شد و ارادهها ضعیف شد، قهراً هدفهای عالی و متعالی بتدریج از دسترس دور میشود و کمرنگ میشود و دستنیافتنی به نظر میرسد و به دست فراموشی سپرده میشود؛
...
البتّه امروز فضای مجازی یک فرصتی است برای این کار. حالا دشمنان از فضای مجازی جور دیگر استفاده میکنند امّا شما جوانهای عزیز این جوری از آن استفاده کنید: از فضای مجازی استفاده کنید برای امیدآفرینی، برای توصیهی به صبر، برای توصیهی به حق، برای بصیرتآفرینی، برای توصیهی به خسته نشدن، تنبلی نکردن، بیکاره نماندن و مانند اینها. »
👈حال سوال اینجاست که آیا کسی هست که از انجام این کار به ظاهر ساده، عاجز و ناتوان باشد؟!
#بازنشرکنید 🔃
⚠️بیان چند تجربه: در ترویج فرزندآوری دقت کنید!
👈🏻در راستی تشویق و تنبیه دیگران به فرزندآوری این ها را گفتم و جواب ها را شنیدم👈🏻
🔴به دوستی گفتم:
خب به سلامتی چند وقته که ازدواج کردید و میدونی که امروز یکی از وظایف ما فرزندآوریه و چقدر ضروریه و... دیگه لابد باید «بابا» شده باشی! 🤨
گفت: بابا نه، «جدا» شدم...
🔴به دوست دیگری گفتم:
بچه نداری!؟ خجالت بکش، حرف آقا و وظيفه انقلابی و... پس کجاست!؟ 🤨
گفت: ۱۸ ساله ازدواج کردیم اما قسمتمان نمی شود...
🔴به دوست دیگری گفتم:
فقط یک بچه دارید!؟ خجالت بکش! تا الان باید بچه چهارمت به دنیا اومده باشه و... 🤨
رفت پای تخته ای که کنارش بود و شروع کرد به نوشتن و گفت:
همین یک بچه می دونی با چند تا دوا و دارو و آزمایش و عمل و...
و قیمت هر کدوم رو نوشت.
#سرزنش_ابداً_ممنوع
.
.
.
✍🏻فکروذکر
@fekrozekr110