eitaa logo
فقه و احکام
283 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.7هزار ویدیو
115 فایل
©️ کپی ممنوع 🚫 👌 فقط فوروارد ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
1403.9.6 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
4.77M
🎧 ارزش و آداب 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۱۹ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۹/۶ 📍مدرسه علمیه دارالهدی قم ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
44.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 ارزش و آداب 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۱۹ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۹/۶ 📍مدرسه علمیه دارالهدی قم ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌
💠 افتخار به عمامه و لباس روحانیت 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 زمانی شیطان، تمام قوای خود را بسیج کرد تا این عمامه‌ها را بردارد. ببینید [شیاطین و دشمنان]، از کجا لطمه خورده‌اند و چقدر ما باید به این عمامه، افتخار کنیم! 🔹 دشمن می‌خواست این عمامه‌ها را بردارد، زنان را هم بردارد و روضه‌ی علیه‌السلام را هم بردارد. آن زمان، مردم مظلوم ما، هیچ امکانات دفاعی نداشتند؛ ولی دشمن نتوانست. 🔸 دشمن، آن وقت نتوانست؛ چه رسد به حالا که اینقدر افراد افتخار کننده به این لباس وجود دارند! 🔹 این، یک امتحان است و علی‌رغم اینکه دشمن به گونه‌ای دیگر چنگ و دندان نشان می‌دهد و موضع و موقعش را هربار تغییر می‌دهد، امیدواریم که ما، شرمنده‌ی امام زمان علیه‌السلام نباشیم. این، یک افتخار بوده است. ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
‌ میگفت مانتو هر چقدرم که بلند باشه، جای رو نمیگیره ! چادر میراث حضرت زهراست .. - - ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این تبصره‌ای که کل رو دارن به بهونه‌اش میزنن، میگه: ✓ اولاً در قالب گروه‌های مردمی دارای مجوز ✓ ثانیاً نهی از منکر زبانی در محدوده مشخص قانون ✓ ثالثاً فقط اتباع دارای مجوز اقامت رسمی از وزارت کشور. نکنه توقع دارید قانون جمهوری اسلامی وظیفه شرعی مسلمانان رو ممنوع کنه! ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
♨️ ‌جریمهٔ کشف‌حجاب در قانون به چه صورت است؟ 🔹در ، جریمهٔ عابران متخلف تنها در صورتی است که فرد روسری، شال یا امثال آن را بر سر نداشته باشد. در این حالت فردی که تصویرش از طریق سامانه‌های هوشمند به‌صورت «قطعی» احراز هویت شده، بدون احتیاج به مراجعهٔ حضوری با پیامک اخطار مواجه می‌شود و جریمهٔ ۵ میلیون تومانی‌اش معلق است و در صورت تکرارنکردنِ تخلف، بخشیده می‌شود؛ اما در صورت تکرار تخلف توسط فرد برای بار دوم، علاوه بر ۱۰ میلیون تومان جریمه، ۵ میلیون تومان جریمهٔ معلق هم دریافت می‌شود. 🔹افرادی که اصرار بر تردد بدون شال و روسری و امثال آن داشته باشند، درصورتی‌که این اتفاق برای بار سوم بیفتد، این بار «تخلف» به «جرم» تبدیل می‌شود و به‌دستور قضایی فرد از ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان به تشخیص قاضی جریمه می‌شود؛ در صورت تکرار برای بار چهارم مبلغ به ۸۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. 🔹در خصوص افراد زیر ۱۸ سال مسئله متفاوت است و نوجوانان در صورت تخلف، به تشخیص قاضی می‌توانند به‌جای جرایم مالی، با اقدامات تربیتی همچون برنامه‌های آموزشی و تربیتی و مشاوره روبه‌رو شوند. 🔹همچنین در قانون برخلاف روند گذشته، قانون‌گذار با جریمه‌های سنگین سراغ دانه‌درشت‌ها رفته و به‌طور مثال سلبریتی‌هایی که جریمهٔ ۱.۵ میلیون تومانی آن‌ها پیش‌تر مورد تمسخر قرار گرفته بود، در قانون جدید در صورت ترویج برهنگی با جریمه‌های چندصد میلیونی مواجه خواهند شد. ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
3⃣ آیا جریمه کردن در موضوعات فرهنگی مثل حجاب اثر گذار است؟ 👈یکی از شبهات رایج این است که آیا جریمه کردن می‌تواند به تغییر رفتارهای فرهنگی و اجتماعی کمک کند؟ باید توجه کنیم که دو رویکرد در حکمرانی فرهنگی وجود دارد: ۱. رویکرد سخت: جرم‌انگاری پدیده‌ها و برخورد قضایی سنگین. ۲. رویکرد نرم: تخلف‌انگاری و استفاده از جریمه‌های هوشمند برای اصلاح تدریجی رفتار. 🤚 قانون پایان گشت، به جای رویکرد سخت، از رویکرد نرم استفاده کرده است. به عنوان مثال، فردی که برای بار اول مرتکب کشف شود، تنها اخطار دریافت می‌کند و جریمه او معلق می‌شود. 🤚این شیوه در بسیاری از کشورها موفق بوده است. برای نمونه: 👈در سنگاپور، ریختن زباله هزار دلار جریمه دارد. 👈در کانادا، انداختن آب دهان از خودرو ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار جریمه دارد. ✅ این روش‌ها نشان داده‌اند که جریمه‌های متنوع و هوشمندانه می‌توانند تأثیر قابل توجهی در تغییر رفتارهای اجتماعی داشته باشند. ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا ایرانی‌ها وقتی میرن خارج قانون‌مدار میشن؟ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
🔴مهیار عیار و تصویر غلط از حجاب در عهد صفویه 🔸مهیار عیار، مجموعه‌ای داستانی تلویزیونی است در دسته جنایی که در دوره تاریخی «صفویه» و در دوران سلطنت شاه‌عباس می‌گذرد. با روایتی خوش‌ساخت و حاصل هنر سازندگانی که توانسته‌اند داستانی خیالی رمزآلود را در یک برهه مهم تاریخی از ایران وارد کنند. فیلم در حقیقت از قاب‌بندی‌های مناسب و ایجاد حس تعلیق و هیجان در بیننده، بازی‌های خوب و رنگ و لعاب جذاب برخوردار است... . . ...این که اگر بگوییم سازندگان بی‌دقتی کرده‌اند در لباس زن ایرانی و پوشش داخل و خارج از خانه را یکی کرده‌اند از اشتباه سهوی آنها بوده و مثلاً نمی‌دانسته‌اند که لباس خارج از خانه زن، پوششی سراسری به اسم چادر بوده است، اما در صحنه‌ای دیگر و برای پوشش تنها زنی که نمی‌خواهد هویتش مشخص باشد، از حجاب کامل استفاده کرده‌اند! 🔸چرا زن مرموزی که برای بانوی «جانور» خود، دنبال ساخت انگشت مصنوعی جایگزین انگشت قطع شده است پوشش کامل دارد و چادربه‌سر و با پوشیه در بازار رفت‌وآمد می‌کند؛ ولی سایر زنان با لباس خانه تردد می‌کنند؟! این ساختار را چه‌طور می‌شود دید؟ زنی با پوشش کامل اما مشکوک و زنان محبوب و شیرین داستان اعم از کنیز و حاجیه‌خانمی که در مسیر بازگشت از سفر حج بوده، با پوششی کمتر، با گیس و گردن برهنه و لباس تنگ! 🔸جای تعجب است که رسانه ملی به جای دقت در استفاده از موقعیت چنین فیلم‌هایی برای بیان حقایق تاریخی و فرهنگی به تحریف و تغییر آن تن داده و یا... 🖇پیوند مطلب کامل و تصاویر نقاشی‌های مستند👇 http://roubesh.ir/post/1851 📝 حمیرا رحمتی ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
🔻 گاهی انسان جایی می‌رود، نصیحتی بشنود یا دستوری بگیرد، گاهی می‌فرمایند بروید اخلاص داشته باشید. حرف خوبی است، درست و صدق هم است. اما من چه کنم که اخلاص داشته باشم؟ اخلاص من دقیقاً مثل مراعاتِ شخص دیگر است یا متفاوت است؟ عدم اخلاص به عنوان بیماری من، چگونه سرایت کرده است؟ 🔸 شاید منشأ عدم اخلاص در دو نفر، مثل هم نباشد یا حدّ‌ و حدود آن مثل هم نباشد. فرض کنید ذهن یک نفر در عبادت، ناخودآگاه به سمتی از شُعَب ریا می‌رود، یک نفر طوری دیگر و... ، این بستگی به کمبودها یا بیماری‌های شخصیتی دارد و این‌ها نیاز به درمان دارد، ولی آنچه که انسان می‌شنیده و می‌شنود این است که اخلاص داشته باشیم. 🔹 در نوع درمان هم، عبادات دو نفر از نظر حدّ و وزن مثل هم نیست. این هم مسئله‌ای است که در تشخیص نوع بیماری و حدّ و حدود آن [نکات مختلفی دخیل است] و ما باید همه‌ی این‌ها را از هم جدا کنیم تا بعد بتوانیم به درمان برسیم. 🔸 بله، خب بخش اذکار و توسّلات هم می‌تواند مؤثر باشد؛ اما اگر ساختار، اصلاح نشود، مثل این است که نَم، این ساختمان را ورق ورق کرده و تمام سعی ما در این است که چه رنگ روغنی بزنیم که زیباتر و بهتر باشد. 🔹 ولی این قصه دو بُعد دارد؛ یک بُعد اصلاح ساختاری و یک بُعد هم تحلّی (آراستگی) است، مهم این است که سرنخی در انسان باشد و به درستی بشناسد و در جستجو باشد و برای بیماری‌اش فکری بکند. حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا