eitaa logo
فقه و احکام
272 دنبال‌کننده
4هزار عکس
4.5هزار ویدیو
108 فایل
©️ کپی ممنوع 🚫 👌 فقط فوروارد ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
🤲 هشت علت عدم استجابت دعا از زبان آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍰 این شیرینی رو قورت نده! 🔸همه مامان‌باباها دوست دارن بچه‌هاشون آینده موفقی داشته باشن. 🔸برای همین سعی می‌کنن با انواع مهارت‌ها، هوش‌ها و استعداد فرزندانشون رو پرورش بدن؛ اما شاید کلید موفقیت جای دیگه‌ای باشه. ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ خانواده کامل ❣️ ⚠️ تنهای من ... ⛔️ 👦🏻 تنهایی حق كودكان نیست ... 💍 و بهنگام از نیازهای حیاتی امروز و فردای کشور است. ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه باخت‌ها بد نیست 🔸 یکی از مهارت‌هایی که باید از کودکی به فرزندمون یاد بدیم، پذیرش شکست یا باخته. 🔸 بچه‌ها ممکنه باخت رو در زمینه فردی یا جمعی تجربه کنن و خیلی مهمه که با این شکست چه مواجهه‌ای داشته باشن. | ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | نمونه‌هایی شگفت‌آور از حمایت غرب از زن ‼️ مهم‌ترین دلیل مرگ و میر زنان باردار آمریکا چیست؟ ⁉️ ۴۵ سال حبس به جرم اشتراک گذاری پست‌های حقوق زنان! ‼️ زنده به گور کردن دختر مهاجر! 📺 برشی از گفتگوی حجت_الاسلام_راجی در برنامه جهان‌آرا | ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
⭕️ آمار آزار جنسی بهت آور در مدارس آمریکا وزارت آموزش پرورش آمریکا تخمین میزند که چهار و نیم میلیون دانش‌آموز یا به عبارتی دیگر از هر ۱۳ نفر، یک نفر در فاصله زمانی بین مهد کودک و کلاس دوازدهم، سواستفاده جنـسی توسط یک کارمند مدرسه را تجربه کرده است | ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
😐😐 اینم نپوش یهو که خیلی خفن‌تر بشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کو ...؟! کو ...؟! فقط وقتی می ری امامزاده می پوشی ....😳🤔 امام فقط تو چهاردیواری را می بینه⁉️ عروسی ها، شب نشینی ها، خیابان ها را نمی بینه...😭 🎙️ حجت‌الاسلام دانشمند @farhangsaze_haya 📖 @feqh_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صف‌آرایی خودجوش مردمی در مقابل کشف‌ حجاب ‌های سازماندهی‌شده 📍در هنگام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یا با زبان خوش، اگر طرف مقابل اقدام به فحاشی و فیلمبرداری کرد واکنش ما چگونه باشد؟ 🎙 محمد جوانی | ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
⭕️ بخشی از آمار نقض حقوق زنان غربی: - به گزارش گاردین از هر ده زن اروپایی یک نفر، تا قبل‌ از 15سالگی یکی از أشکال خشونت جنسی یا فیزیکی را تجربه کرده‌ - از هر 20 زن یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته - به گزارش ایندیپندت، سوئد و دانمارک بالاترین میزان آزار جنسی را دارند(بین80تا 100%افراد) ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 این خانومه مدعی شده که جو بایدن بهش تجاوز کرده! ماجرا رو هم تعریف میکنه! چنین آدمی شده رئیس جمهورآمریکا و برای زنان ایرانی دل میسوزونه 🛑 😈 همین قدر وقیح هستند.
آمار خودکشی زنان در کشورهای جهان 🅾️ |
هدایت شده از مباحث
🔴 توهین‌های مجله تایم آمریکا به زنان ایرانی چه بود؟ 🔸 جلد مجله تایم با معرفی زنان ایرانی به عنوان قهرمان با واکنش‌های زیادی همراه شد اما در متن این مجله آمریکایی می‌شد توصیف‌هایی را از زنان ایرانی خواند که خوشایند نیست. ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ زنان قهرمان ایرانی از دوربین مجله تایم 🔸جدیدترین شماره مجله تایم، با گذاشتن عکسی روی جلد، از عنوان «قهرمان» برای زنان ایرانی، استفاده کرده، اما روایت آن‌ها از زن قهرمانی که معرفی می‌کنند، چیست؟ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
❗️ظهر الفساد فی البر و البحر ❗️بهداشت جهانی با انتشار این پست در تمامی پیج های رسمی خود به حمایت از همجنس بازها پیوست. ✍ قابل توجه کسانی که مخالف حجاب اجباری و طرفدار آزادی پوشش و کشف حجاب و عدم برخورد با ولنگاری هستند این اقدام بهداشت جهانی یعنی جهانی کردن همجنس بازی! یعنی این که در گام بعدی عده ای ولنگار در داخل خواهان آزادی همجنس‌بازی خواهند شد و خارجی ها نیز از این درخواست حمایت خواهند کرد و شما نیز به تدریج طرفدار آزادی این عمل خواهید شد و در نتیجه پس از فروپاشی خانواده باید منتظر عذاب قوم لوط باشید. ✡️ شیطانی بودن سازمان بهداشت جهانی WHO | ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فقه و احکام
🎥 مرحوم آیت الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه: دستتان برای اعدام محارب نلرزد! 🗣️ امروز ما بگو
🛡️ امنیت روانی که از مشهد و تهران و اصفهان، همه ایران را هدف قرار داده است! 🔺 در پیاده‌روی خیابان نسبتاً خلوتی در حال عبور بودم. چند پسر با تیپ‌های غلط انداز از روبرو می‌آمدند. سیگار دستشان بود و بلند بلند حرف می‌زدند و می‌خندیدند. ترسیدم؛ با خودم گفتم نکند اذیتم کنند، چادرم را بکشند، توهین کنند... تا این فکرها از سرم عبور می‌کرد آن‌ها هم از کنارم عبور کرده و رفته بودند. با خودم اندیشیدم که من قبل‌ترها هیچ وقت در خیابان احساس ترس یا نگرانی جدی پیدا نکرده بودم. احساس ناامنی اتفاقی‌ست که شنیدن و دیدن خشونت‌های این مدت برای ما رقم زده. 🔹این روزها هر صفحه ای را باز می کنی بحث و مناظره پیرامون مصداق محاربه و مجازات محارب داغ است. همه متخصص فقه و جزا شده‌اند. حتی منوتو قرآن تفسیر می‌کند! من فقه نمی‌دانم و از جزییات صدور احکام قضایی هم سررشته ندارم. نمی‌دانم معنی فقهی لإخافه الناس که درباره محاربه گفته‌اند چیست؛ اما می‌دانم برق سلاحی که آن آدم‌ها در تهران و مشهد و اصفهان و... کشیدند، نه تنها شاهدان ماجرا، که تا اینجا لرزه بر اندام من و امثال من انداخته که دیگر نمی‌توانیم مثل قبل در خیابان‌های شهرهایمان قدم بزنیم و راحت از کنار آدم‌ها رد شویم. خیابان‌هایی که شهید دانیال رضازاده به همسرش می‌گفت امن‌ترین خیابان‌های دنیاست... 🔻من مطمئنم اجرای حکم خدا درباره برهم‌زنندگان امنیت، دوباره امنیت را به خیابان‌هایمان برمی‌گرداند و دوباره با دل قرص در آن‌ها قدم می‌زنیم و آرامشمان را به رخ دنیا می‌کشیم. از اجرای حکم خدا نترسیم. از سرزنش بدخواهان نترسیم. فریاد کشیدن‌هایشان، ادعای حقوق بشرشان، شبهه افکندنشان... سستمان نکند. مجازات‌ بر اساس حدود الهی، استتار مهر درکسوت قهر است تا حیات و امنیت جامعه تضمین شود. ✍ رها عبداللهی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
❇️ تفقه یا ابتذال فقه 📝 تأملی بر ادعای اخیر سروش محلاتی 🖋 علی اشراقی 🔸 جناب آقای سروش محلاتی در نوشته‌ای با عنوان "مجازات محاربی که مرتکب قتل نشده" با اشاره به نظر تعدادی از فقهاء عظام خواسته‌اند اینگونه القاء نمایند که اعدام محاربی که قتل نکرده، غیرشرعی است. 🔻 درباره‌ی ادعای ایشان ملاحظاتی وجود دارد: 1⃣ برای استاد حوزه شایسته نیست که به جهت مخالفت با یک ماده‌ی قانون مجازات اسلامی به وجود قول فقهی مخالف، اشاره نماید چراکه در بسیاری از مسائل فقهی، فقهاء عظام، نظرات متفاوت دارند و قانون بر اساس ضوابطی در نهایت، مطابق با یک نظر فقهی تصویب می‌گردد. بسیاری از مؤمنین آشنا با تقلید و رساله نیز می‌دانند که مسائل اختلافی کم نیستند. 2⃣ ایشان گفته‌اند امام خمینی ره نیز تبعید چنین محاربی را اولی می‌داند. اگر ایشان نمی‌دانند که اولی در اینجا به معنای احتیاط مستحب است -و فتوای مرحوم امام همان قول به تخییر است- جنابشان را به دقت و تأمل بیشتر توجه می‌دهیم؛ اما اگر متوجه این نکته بوده و قصد داشته‌اند که نظر نهایی امام را به گونه‌ی دیگری به مخاطبین عام و غیر طلبه، القاء نمایند اقدامشان را به دور از صداقت و امانت می‌بینیم. 3⃣ بعید است که آقای سروش ندانند که در این مسأله قائلین به تخییر حاکم و امکان اعدام چنین محاربی کم نیستند. شیخ صدوق در کتاب‌های هدایه و مقنع، شیخ مفید، سلار، ابن ادریس، محقق حلی در کتابهای مختصر النافع و شرایع، علامه حلی در کتاب‌های مختلف الشیعة، تحریر و تبصره، فخر المحققین، شهید اول در کتاب‌های لمعه و دروس، شهید ثانی در روضه و مسالک و حاشیة الارشاد و حاشیه مختصر النافع، ابن فهد حلی، فاضل مقداد و فیض کاشانی از قائلین به تخییر حاکم هستند. حتی صاحب ریاض که خودش مخالف تخییر است می‌گوید: اکثر متأخرین قائل به تخییرند. 4⃣ اردوکشی و یارگیری در بین موافقان و مخالفان یک نظر فقهی، آن هم در رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی شایسته استاد حوزه نیست. اینگونه روش‌ها به ابتذال فقه و در نهایت تخریب دینداری مردم می‌انجامد. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فقه و احکام
صف‌آرایی خودجوش مردمی در مقابل کشف‌ حجاب ‌های سازماندهی‌شده 📍در هنگام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یا #
↖️ آغاز طرح پیگیری تخلفات کشف حجاب در خیابان ها، معابر و فضاهای عمومی سطح شهر ♨️ بررسی ها نشان می دهد که طرح رسیدگی به تخلفات کشف حجاب آغاز شده است. 😎 متخلفین از طریق دوربین های سطح شهر شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند. 🤔 بنظر میرسد که اقدامات جدی در پیش است. ⛔ احتمال اینکه متخلفین از بعضی خدمات عمومی محروم شوند هم مطرح است. 👌 نکته قابل تامل اینکه به نظر می رسد این لحن محترمانه در پیامک نشان دهنده اقتدار و تسلط نظام در پایش فضای عمومی است. 🔄 منتظر گام های بعدی و قاطع از طرف مسئولین هستیم. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فقه و احکام
⚠️🧕🏻🚨 10 برداشت غلط و رایج درباره حجاب اجباری 🔻یکم. ما حجاب_اجباری نداریم، حجاب الزامی داریم. تفاوت
♨️ الزام یا التزام به حجاب...!! 🔷 در مساله حجاب برخی قصد دارند تا میان «الزام» و «التزام»، رابطه تقابل و تعارض ساخته و صرفاً از التزام به حجاب سخن گفته و توجهی به الزام آن نکنند. اهل حقوق و فلسفه اجتماع، بر مغالطه‌آمیزبودن این سخن واقفند و از طرح آن در مباحث علمی پرهیز می‌کنند. یکی از مرزهای «عرفی‌گرایان پیچیده» یا «علمی» با «عرفی‌گرایان خام» یا «عامه‌پسند» در همین‌جاست. 🔶 «التزام»، ضرورت اجتماع است و «الزام» ضرورت حکمرانی است. جامعه با مفهوم التزام، شکل می‌گیرد ولی هنوز تا تحقق «جامعه سیاسی» فاصله دارد. چون مفهوم التزام برای استقرار و تداوم اجتماع کافی نیست و همچنان شکننده است. برای پایداری و قوام جامعه به مفهوم «الزام» نیاز است. کار فلسفه سیاسی از همین‌جا آغاز می‌شود. به‌عبارتی فیلسوف اجتماع بحث از مفهوم التزام می‌کند و فیلسوف سیاسی بحث از الزام می‌کند. اگر «التزام» سازنده «اجتماع» است؛ «الزام» سازنده «اجتماع سیاسی» است. 🔷 درواقع، «الزام» ضامن حفظ «التزام» شهروندان جامعه است. اگر شهروندی نخواهد به قواعد اجتماع، التزام داشته باشد و درعین‌حال، از مواهب و منافع اجتماع بهره‌برداری کند؛ اصل «الزام» یا همان حاکمیت او را مُلزَم به رعایت قواعد اجتماع می‌کند؛ بنابراین، اصل الزام حمایت‌گر و معاضد یا ضامن اصل التزام است و رابطه تقابلی بین‌شان برقرار نیست. 🔶 حکمرانی دینی از جهت الزام حکومتی با حکمرانی‌های غیردینی یا سکولار تفاوت نظری ندارد. همان‌طور که در حکومت‌های سکولار، امر الزام حکومتی، لازم و ضروری است و برای اعمال آن از همه‌گونه ابزار‌های انسانی و ماشینی و روش‌های تشویقی و تنبیهی بهره‌برداری می‌کنند؛ در حکمرانی اسلامی نیز اصل الزام، مسلم و قطعی است. احکام جزائی اسلام و مواعظ اخلاقی و توبیخ‌های دینی تماما در جهت اعمال اصل الزام است. بنابراین، الزام حکومتی، از اختصاصات نظام اسلامی نیست و در دیگر حکمرانی‌ها -با هرگونه فلسفه سیاسی که باشند- هم دیده می‌شود. 🔷 اما اختلاف حکمرانی اسلامی با دیگر نظریه‌های سیاسی-به‌ویژه حکمرانی سکولار و دنیوی- در مراجع قانونگذاری است. حکمرانی‌های سکولار با دین‌زدایی از سیاست و نفی وحی به‌مثابه مرجع تشریع احکام مدنی، مرجع قانونگذاری را محدود به عرف ساختند. در این‌گونه حکمرانی‌ها فقط مراجع عرفی مانند مجالس ملی و شوراهای شهری و محلی و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و مردم‌نهاد از جهت قانونگذاری اعتبار دارند و باقی مراجع قانونگذار به‌ویژه مرجع وحی کنار گذاشته شده است. 🔶 اما در حکمرانی دینی علاوه‌بر مراجع عرفی، شریعت اسلامی به‌عنوان مرجع قانونگذار اعتبار پیدا کرده است. البته رابطه این دو مرجع، طولی است و نه عرضی. به همین دلیل، قوانین عرفی نمی‌توانند در تعارض با قوانین شرعی وضع شوند. براین اساس، اگر قانونی در نظام اسلامی ماخوذ از مرجع وحی باشد؛ نمی‌توان به‌دلیل عدم توافق اقلیتی از مردم، آن قانون را کنار گذاشت. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه 📖 ادامه مطلب در : ویژه نامه حجاب اجباری یا اختیاری؟ 👇👇👇👇