eitaa logo
فقه و احکام
282 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.7هزار ویدیو
115 فایل
©️ کپی ممنوع 🚫 👌 فقط فوروارد ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 ولادت فخر کائنات حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بر همه محبین ایشان مبارک باد. ┅───┅─────────── 🤲 ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
🔻 خدای متعال در سوره‌ی نور، راجع به «شمس» می‌فرماید: «و جعل الشمس سراجا» [ولی] برای «قمر» صفتی که می‌آورد می‌فرماید: «و جعل القمر فیهن نورا» یا «تبارک الذی جعل فی السماء بروجا و جعل فیها سراجا و قمرا منیرا». 🔸 ما گاهی فکر می‌کنیم تشبیهات بلاغی، عاشقانه و لطیف، برای شعرا است که حالا یک شعری به معشوقش بگوید [مثلا:] «ماه من و شمع جمع و میر قبائل». 🔹 قرآن، صفتی که برای «شمس» می‌آورد «سراج» است و صفتی که برای «قمر» می‌آورد «منیر» است. حالا می‌رویم سراغ صفتی که خداوند برای رسول خدا می‌آورد. حالا ببینم خداوند چه کرده است! در سوره‌ی احزاب می‌فرماید: «و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا» هم صفت «شمس» و هم صفت «قمر» را برای پیامبر آورده است. 🔸 به این می‌گویند عشق بازی با محبوب! معلوم است این دقائق و نکات بلاغتی برای شعرای هفتصد سال پیش نیست! یک شمسی را تعریف می‌کند با یک صفت سراجیّت، یک قمری را تعریف می‌کند با صفت منیریت، یک رسول خدایی را تعریف می‌کند که «و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا». این، کم است در تعریف رسول خدا صلی‌الله علیه‌و‌آله‌و‌سلّم؟! 🔹 و آنقدر از این موارد داریم که خداوند با این حبیبش رسول خدا صلی‌الله علیه‌و‌آله‌و‌سلّم عشق بازی می‌کند و ما دقت نمی‌کنیم و از کنار آن رد می‌شویم.‌ ‌ ┄ حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌┅─────────── ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
🔻 ما کمبودمان در نوع ارتباط و توجه به ساحت قدس محمدیه صلی‌الله علیه‌و‌آله‌و‌سلّم است. باور کنید [ارتباط و توجه ما در این مورد] بسیار ضعیف است! بسیار ضعیف است! 🔸 توجه کنیم، کنیم و هیچ ذکری به پایه‌ی بر محمد و آل محمد علیهم‌السلام نمی‌رسد. ┄حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰────────── ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عبرتی شگفت انگیز از گردش روزگار 💭 گویا یکی از معشوقه های صدام در خاطرات خود آورده است که: در زمان به قدرت رسیدن صدام در عراق، از جمله احزاب مخالف صدام، حزب سوسیالیست بود که صدام دستور قلع و قمع اعضای آن را به برادر ناتنی خود، برزان تکریتی سپرده بود.   یکی از دستگیر شدگان این حزب، میاده زن جوان ۲۲ ساله و شوهرش بودند که هر دو به اعدام محکوم شدند. میاده، نُه ماهه باردار بود و روزهای آخر بارداری خود را طی می‌نمود که قبل از اعدام نامه‌ای برای برزان تکریتی برادر صدام می‌نویسد، و از او در خواست می‌کند که اعدامش را تا زمان تولد بچه به تأخیر بیاندازند. برزان قبول نکرد و در جواب نامه‌ی میاده نوشت: جنین داخل شکمت هم باید بمیرد و با تو دفن گردد ... میاده‌ که روزهای آخر بارداری را طی می‌کرد، در روز موعود به پای چوبه‌ی دار رفت و التماس‌های او تأثیری در تاخیر حکم اعدامش نداشت. خانم میاده در حین اعدام، بالای دار وضع حمل کرد و فرزند پسری با بند ناف به روی تخته، به پایین افتاد. رضیه زنِ زندانبان، با اشاره‌ی رییس زندان، طفل را در لباس‌های مادرش پیچیده و به گوشه‌ای منتقل کرد!!! 👺 برزان برادر ناتنی صدام پس از اجرای حکم اعدام از رییس زندان، حال و روز خانم میاده و جنینش را جویا شد و گزارش خواست. رییس زندان نیز در گزارش نوشت: جنین با مادر در چوبه‌ی دار ماند تا مُرد ... 🤝 رییس و پزشک زندان و رضیه زنِ زندانبان، با هم، هم‌قسم شدند که همدیگر را به برزان تکریتی نفروشند و توافق کردند که رضیه نوزاد را به خانه‌اش ببرد و با راضی کردن شوهرش شناسنامه برای کودک بگیرد. 👶 از آن‌ پس، همه نوزاد را ولید می‌خواندند. 👮🏻‍♂سال‌ها گذشت و ولید بزرگ شد. برادرِ خانم میاده (دایی واقعی ولید) در آلمان زندگی می‌کرد و سال‌ها پیشتر، خبرهایی درباره‌ی خواهرزاده‌اش ولید از رضیه، زنِ زندانبان دریافت کرده بود. او در سال ۲۰۰۳ میلادی و پس از سقوط رژیم بعثی صدام به عراق برگشت تا یادگار خواهرش میاده را پیدا و با خود به آلمان ببرد و از روی آدرس و نشانی‌هایی که رضیه داده بود او را یافت. ولید قبول نکرد که، به آلمان مهاجرت کند و گفت: رضیه مثل مادرم هست، او جان مرا نجات داده و زحمت بسیاری برای من‌ کشیده، هرگز تنهایش نمی‌گذارم. این اتفاق زمانی بود که رضیه بازنشسته شده بود. خانم رضیه با خواهش از مسوولین، ولید را به جای خود، به عنوان زندانبان و مأمور زندان استخدام می‌کند. ملت عراق🇮🇶، افراد حزب بعث را یکی پس از دیگری دستگیر می‌کردند، از جمله دستگیر شدگان برزان تکریتی، برادر ناتنی صدام بود. از قضای الهی، ولید پسر خانم میاده ، مسئول مستقیم سلول برزان تکریتی شد و همانجا بود که قصه‌ی مادر و فرزند درون شکمش را برای برزان تعریف کرد و گفت: حال آن فرزند من هستم!. آقای برزان با شنیدن این داستان از زبان ولید، از خود بیخود شد و به زمین افتاد ... پس از صدور و تأیید حکم اعدامِ برزان، ولید به عنوان زندانبان، مأمور اجرای اعدام او شد و با دست خود طناب دار را بر گردن برزان انداخت. بدین‌سان دست حق و عدالت، ستمگر بی‌رحم را از جایی که گمان نمی‌کرد، به سزای اعمالش رساند. 📝 برگرفته از نوشته‌های پاریسولا لامپوس معشوقه‌ی صدام حسین رئیس جمهور معدوم عراق. آنقدر گرم است بازارِ مکافات عمل چشم اگر بینا بود، هر روز روز محشر است    ((صائب تبریزی)) ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 محبت و علاقه علیه‌السلام به شیعیان 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری دام عـزّه ⏱ یک دقیقه @nasery_ir ‌ ‌ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
1403.6.28 سخنرانی حجت الاسلام ناصری ~1.mp3
5.42M
🎧 جایگاه مهم روحانیت و اساتید حوزه همراه با توصیف سیره مرحوم آیت الله ناصری قدس سره 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۸ ▪️ در جمع اساتید مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان علیه السلام_اصفهان @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌ ‌‌╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سعی و 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری دام عـزّه ⏱ یک دقیقه @nasery_ir ‌ ‌ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
🔻 اگر یک دوره معارف اهل‌بیت را ببینیم به ما خوب نشان می‌دهد که از حرف به ما قانع نیستند. اینکه ما لفظاً چیزهایی بگوییم را خیلی قبول نمی‌کنند، حتماً تأیید عملی می‌خواهد و غیر از اصلاح راه دیگری نیست. 🔸 اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌پذیرند. نزدیک‌ترین افراد به حسب ظاهر یا روابط یا ارتباطات عمومی و جمعی احیاناً‌ حد و حدودهایشان و تقربشان به اهل‌بیت به مراعات‌ها و تقوی و معارفشان نسبت به جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است. به صرفِ لفاظّی و حرف و ترجیح زندگی مادی از ما نمی‌پذیرند. حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 درس خارج فقه و اصول استاد آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای دام عـزّه تعطیل شد. 🔹استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در درس خارج فقه و اصول که بصورت مجازی برگزار می‌شد اعلام کرد امروز اول مهر ۱۴۰۳ آخرین روز تدریس او است و از این پس این درس تعطیل است. 🔹او گفته تعطیلی درس تصمیم شخصی اوست و ربطی به مسایل سیاسی ندارد و مساله‌ای میان او و خداوند است. همچنین او گفته است که پدرشان نیز در جریان این تصمیم نبوده است.
چرا آیت‌الله مجتبی خامنه‌ای کلاس درس خارج خود را تعطیل کرد؟ 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی از اساتید حوزه و عضو مجلس خبرگان در یادداشتی با عنوان «استادی اخلاقی و متًقی» برای خبرگزاری تسنیم نوشت: 🔹۱)‌ بارها استاد مجتهدی تهرانی(ره) از ورع و احتیاط شدید آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای تمجید می‌کرد. بعدها از کارکنان دفتر قم حضرت آقا نیز این توصیفات را شنیدم. و در جلساتی که خدمت حاج آقا مجتبی رسیدم نیز این ورع را یافتم. 🔹۲) در حوزه‌های علمیه،‌ کرامتهای رفتاری را دیده یا شنیده‌ایم که وقتی برای دیگران تعریف می‌کنیم یا باور نمی‌کنند یا تعجّب می‌کنند. یکی از اساتید بنده دو هفته اول را به حوزه نمی‌آمد تا درسهای دیگر اساتید تشکیل شود. چون دیده بود که سالهای قبل،‌ با تشکیل کلاس ایشان،‌ جذابیت درسشان آنقدر بالا بود که دروس دیگر اساتید را تعطیل می‌کرد. 🔹۳)‌ اخیراً خبری منتشر شد که ۱۶۰۰ نفر از طلاب مقطع خارج حوزه‌های علمیه قم و مشهد و دیگر استانها برای شرکت مجازی در درس آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای ثبت نام کرده‌اند اما ایشان در اولین روز درس، تعطیلی موقت این درس را اعلام کرده‌اند. 🔹۴) تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای،‌ بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند. 🔹۵) باخبر شدم برخی از علمای بزرگ و شاگردانشان از ایشان خواسته‌اند درس را برقرار نمایند و امیدوارم این درس پراستفاده تشکیل گردد. آنچه باعث خنده است تحلیلهای پوچ و مادّی ضدّانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به تحلیل این پدیده‌ها می‌پردازند.