«کاهش مشارکت؛ سرگرمی با معلول یا درمان علت؟؟»
(قسمت دوم)
▪️وقتی #سپاه پاسداران که توسط حضرت امام (رحمهاللهعلیه) و مقام معظم رهبری (حفظهالله) بارها و بارها از حضور در دستهبندیهای سیاسی منع شدند، بجای اینکه تمام توان مادی و معنوی خویش را صرف حضور فعّالانه و حداکثری مردم در انتخابات و تحکیم پایههای مردمسالاری دینی نمایند، عملاً از پشت یک لیست خاص موسوم به نیروهای انقلابی در میآیند و غم مشارکت را جز بر سر زبان ندارند، چرا توقع داشته باشیم که مردم دلشان برای افزایش مشارکت در انتخابات بسوزد؟
▫️وقتی #نمایندگان_ولی_فقیه و ائمه جمعه و جماعت، بجای اینکه برای همهی دلسوزان انقلاب پدری کنند و بستر را برای مشارکت فعالانه و قانونمند همهی سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در امر انتخابات فراهم آورند و به افراد و گروههایی خاصّ اجازه ندهند خود را نمایندهی طیف وسیعی از حزبالله جا زده و به جای همهی ایشان تصمیم بگیرند، خودشان علناً از یک جریان و یک لیست حمایت میکنند و دیگر گروههای فعّال در انتخابات را به جرم مشارکت فعالانه در انتخابات و تشخیص اصلح و تبلیغ برای آنها، گناهکار به گناه کبیرهی شکستن وحدت ادعایی پدرخواندگان معرّفی میکنند، دیگر چه انگیزهای برای مشارکت فعال در انتخابات باقی میماند؟
تشکل مردمی #فتیه
@fetye_ir
«کاهش مشارکت؛ سرگرمی با معلول یا درمان علت؟؟»
(قسمت آخر)
▪️وقتی پدرسالارانی که هر دو سال یک بار موقع انتخابات مجلس و یا شوراهای شهر، وظیفهی خطیر چینش لیست نیروهای انقلابی را بعهده میگیرند، حاضر نیستند تعارفات حزبی و سیاسی را کنار بگذارند و براساس شاخص و معیار، همهی نامزدهای حوزهی انتخابی را وارد فرآیند ارزیابی نمایند، چه امیدی برای آن استاد دانشگاه یا استاد حوزه یا فعّال فرهنگی و اجتماعی باقی میماند که خودش را به کارزار رقابت انتخاباتی وارد کند؟ وقتی میداند ابداً در لیست واحد موسوم به ائتلاف انقلابیّون راهی ندارد و بر اثر همین سیاستهای غلط انتخاباتی، انگیزهای هم برای نیروهای مردمی کف میدان باقی نمانده که نامزدهای مطلوب خودشان را سر دست بگیرند و به مردم معرّفی نمایند، چرا اعتبار و وجاهت خودش را به خطر انداخته و به میدان #رقابت_ناعادلانه و پر از #فساد و #رانت اصولسواران قدم بگذارد؟
▫️به راستی وقتی چهار نفر از پنج نمایندهی حوزهی انتخابیه مشهد و کلات (یعنی 75 درصدِ سهمیهی حوزه انتخابیّه) در سه دورهی اخیر مجلس، افراد ثابتی هستند، از دیگران توقع داشته باشیم که در بازی قطعاً بازنده ایفای نقش کنند؟!
▪️وقتی صدا و سیمای ملی و استانی ما حاضر نیست بین نامزدهای انتخاباتی #مناظرات صریح و بیپرده در مورد کلانترین مسائل فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جامعه برگزار کند تا عیار هرکسی مشخّص شده و توده و خواص، بتوانند تراز داوطلبین را قضاوت نمایند، معلومست افرادی که تنها صلاحیّتشان در سیاسیکاری و وزنکشی قدرت میباشد، شانس بیشتری برای حضور بر کرسی مجلس دارند تا کسانی که سالها در مجامع علمی و تجربیّات عملی، در افق حلِّ کلانترین مسائل نظام بودهاند.
4⃣ آری؛ باید برای افزایش مشارکت دغدغه داشت و تلاش نمود. اما چه تلاشی؟ دوباره دانشجو و طلبهی جوان انقلابی را با نسخههای منسوخشده و امتحان پسدادهی تبلیغ خیابانی و مجازی و ... سر خط کنیم که بروند مردم را قانع سازند که بخاطر خون شهدا و افزایش مشارکت هم که شده در پای صندوق رأی حاضر و رأی سفید بیندازند؟! بدنهی نیروهای مخلص انقلابی کِی میخواهد دنبال حلّ ریشهای مسئلهی کاهش مشارکت باشد؟ کِی قرارست سراغ خشکاندن علل ایجاد چنین فضایی رفته و با آنها مقابله نماییم؟
📌نسخهی بزرگان و دلسوزان جریان انقلاب برای افزایش مشارکت چیست؟ دوباره توصیه و سفارش به اینکه هرکسی ابتدائاً از نزدیکان و خانوادهی خویش، سپس از دوستان و آشنایان و... شروع به تبیین نموده و آنها را راضی به #مشارکت_خنثی در انتخابات کند؟! تا کِی بازی کردن با معلول؟ چرا برای یک بار هم که شده، همهی نیروهای انقلاب دست در دست هم، به مبارزه با عللِ کاهش مشارکت #قیام نکنند؟؟
✍ شیخ #امیرحسین_صباغ
تشکل مردمی #فتیه
@fetye_ir
✳️ نامه شماره 1 جمعی از فعالین و نخبگان مشهد مقدس خطاب به نامزدها و فعالین مسجدی مشهد مقدس:
«درب مساجد، به روی همه نامزدها باز شود»
متن این نامه در آدرس زیر موجود است👇👇
➡️https://app.epoll.ir/25479950
شما هم می توانید برای تحقق مشارکت بیشتر در انتخابات این نامه را به آدرس فوق امضا نمایید.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
🕌 مهمترین پایگاه برای فعال سازی نقش مردم در انتخابات سالم باید مساجد باشند؛ امور مساجد، رسانه ها و دلسوزان فرهنگی باید مساجدی که بیشترین رفت و آمد افراد و چهره ها و نامزدها و برگزاری مناظرات و... (بدون هرگونه جانبداری) در آنها اتفاق می افتد را به عنوان «مسجد الگوی انقلابی در عرصه فرهنگ سیاسی» به مردم معرفی کنند. باید در جشنواره انتخابات، مسابقه اصلی بر سر ابتکارات مساجد در ایجاد فضای آگاه سازی و شور حقیقی انتخاباتی باشد. بخش بزرگی از رقابتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بر بستر مکان مسجد اتفاق میافتد.
تشکل مردمی #فتیه
@fetye_ir
⛔️ آزمون سخت آرمانخواهان واقعبین⛔️
پرده اول) بازنشر چند مطلب از کانال تلگرامی «آرمان ما» (@armane_ma: کانال رسمی جبهه آرمانخواهان واقعبین)
1⃣ بخشی از بیانیه جبهه آرمانخواهان واقعبین در پی برگزاری پرشکوه انتخابات 28 خرداد 1400:
«...علاوه بر این، توزیع #غیرقانونی و #نامشروع لیستهایی با عنوان «#هو_المطلوب» در سطح بسیار گسترده، در مراکز عمومی که مستندات آن به وفور توسط دلسوزان و فعالان سیاسی اجتماعی منتشر گردید، مزید بر علت شد تا #انتخاب_حقیقی مردم نمایان نشود؛ فوقع ما وقع.»
2⃣ دکتر مرتضی #کامل_نواب دبیرکل جبهه آرمانخواهان واقعبین در مناظره با آقای فاطمی ارفع عضو کمیته تطبیق #شورای_ائتلاف اصولگرایان مطرح کرد:
▫️«این که میگوییم شورای ائتلاف اصولگرایان در تعهدنامهاش #وعده_پست_و_مقام در مدیریت شهری داده، شاهد مثال روشنی دارد. با یک سوال اشاره میکنم: چرا چندین نفر از عوامل صحنهگردان در انتخابات مجلس، بلافاصله در پستهای مدیریتی استان، مشغول به کار شدند؟»
▫️«آقای فاطمی ارفع که مسئولیت رسمی هم در امور مساجد دارند، میفرمایند با هرگونه مداخله و #لیست_دادن_در_مساجد مخالف هستند. بسیار خوب! بیاید #پیمان_ببندیم شب انتخابات، با دیگر داوطلبان، با حضور در مساجد، جلوی توزیع لیستهای انتخاباتی (چه #مطلوب ما باشد و چه نه!) بگیریم.
▫️آقای فاطمی ارفع میفرماید سابقاً #اصولگرایان برای تعیین لیست انتخاباتی، #شرکت_سهامی راه انداخته بودند. من عرض میکنم آنچه #امروز #شورای_ائتلاف شکل داده، به مراتب بدتر از قبل است و یک #هلدینگ_سهم_خواهی راه انداختهاند!»
(برگرفته از کانال تلگرامی «آرمان ما»، در تاریخ 11 خرداد 1400)
.
پرده دوم) در نامهی معاون هماهنگی امور استانهای #شورای_ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به جناب آقای ترقی (در تاریخ 6 دی 1402)، جناب آقای مرتضی #کامل_نواب، بمدت دوسال در هیئت مؤسس #شورای_ائتلاف استان خراسان رضوی منصوب شدند.
.
🚫 چند سوال:
❓مگر جبهه آرمان خواهان، در بیانیه انتخاباتیشان در سال 1400، فرآیند رسیدن به لیست #هو_المطلوب را غیر قانونی و نامشروع نمیدانست؟ چه شد که دبیرکل این حزب در سال 1402 بعنوان یکی از اعضای هیئت مؤسس همان شورا در آمد؟
❔مگر آقای کامل نواب دو سال قبل در مناظره با آقای فاطمی ارفع، شورای ائتلاف را متهم به وعدهی پست و مقام دادن به صحنهگردانان انتخابات نکرد؟ چه شد که خود ایشان یکی از اعضای اصلی همین شورای #نامشروع شد؟
⁉️آقای کامل نواب در مناظره با آقای فاطمی ارفع از ایشان درخواست کرده بود که پیمان ببندیم تا نگذاریم #هو_المطلوب در مساجد پخش شود. آیا ایشان بعنوان عضو هیئت موسس شورای ائتلاف، حاضرست همین پیمان را با ما ببندد؟!
‼️جناب آقای کامل نواب! چرا عضو #هلدینگ_سهم_خواهی شدید؟ مگر قرارست سهمی از این هلدینگ به شما برسد؟؟
❗️سوال پایانی: جبهه آرمان خواهان واقع بین در چند انتخابات قبل، فرآیند مفصلی برای رصد نامزدهای مجلس و شورای شهر داشت و طی چند مرحله به لیست مخصوص به خود میرسید. آیا این انتخابات هم، چنین فرآیندهایی در جریان است یا اینکه خیالشان از #مطلوب بودن آقای دبیرکل برای عضویت در #هو_المطلوب راحت است؟!
.
آقای #کامل_نواب! جنابعالی را به جلسهی #فتیه دعوت مینماییم...
تشکل مردمی #فتیه
@fetye_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از هیئت لبیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #تصویری
✅ «خطّ تدارکات؛ در جهادتبیین»
🔸اگر می خواهید برای دعوت مردم به انتخابات نقش آفرینی کنید،کتاب «مادران میدان جمهوری» را این روزهاحتما بخوانید؛
🎙حجتالاسلام #شیخمحمدالهی
🕌هیئت لبیک ؛ حسینیه هنر
📆شب شهادت امام کاظم (ع)
.........................................................
📍برای خریدکتاب به لینک
B2n.ir/w66858
مراجعه بفرمایید؛
🔸 برای دسترسی سریع به بخشی از محتوای کتاب؛ کانال حسینیه هنر سبزوار
https://ble.ir/hoseinieh_honar_sabzevar
را در بله دنبال بفرمایید؛
#جهاد_تبیین
#انتخابات
#مادران_میدان_جمهوری
✅ @heiat_Labbayk
«إِنَّهُم فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِم وَزِدنَاهُم هُدًى وَرَبَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِم إِذ قامُوا فَقالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّماواتِ وَالأَرْضِ»
لیست مورد تأیید تشکل مردمی #فتیه
آقایان:
میثم ظهوریان
حجتالاسلام نصرالله پژمانفر
علی اصغر نخعی راد
حجتالاسلام حسنعلی اخلاقی
کاظم معتمدی فرد
جهت تماشای عملکرد و برنامههای نمایندگان مذکور به نشانی زیر در پیامرسان ایتا مراجعه فرمایید.
@etelaf_m_edalat
تشکل مردمی #فتیه
@fetye_ir
.:تشکل مردمی فتیه:.
«إِنَّهُم فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِم وَزِدنَاهُم هُدًى وَرَبَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِم إِذ قامُوا فَق
لازم به ذکر است، عزیزانی که مایل به همکاری جهت انجام امور جاری تا روز انتخابات هستند با شماره 09157650458 تماس حاصل فرمایند.
@fetye_ir
⛔️⛔️در آستانه ساعات پایانی تبلیغات قانونی انتخابات مجلس، منتشر شد: (۱۴۰۲/۱۲/۹)
✉️ نامهی مهم تعدادی از تشکلهای مشهدی خطاب به فرمانده محترم سپاه امام رضا علیه السلام استان خراسان رضوی
قسمتی از متن: جنابعالی مستحضرید سالهاست که در مشهد مقدس، جریانی سیاسی که خود را پدر و متکفّل هدایت همهی جریانات و سلایق نیروهای انقلابی میداند، نزدیک انتخابات با انتشار لیست انتخاباتیِ «هو المطلوب» در پایگاههای بسیج و مساجد، نتیجهی انتخابات را با سوءاستفاده از این ظرفیت همگانی، به نفع سلایق خویش منحرف میکند.
...اکنون بدین وسیله از جنابعالی به عنوان عالیترین مسئول سپاه پر افتخار امام رضا علیهالسلام، تقاضا داریم که جلوی این رانت واضح را بگیرید و مقتدرانه اجازه ندهید عدهای این سرمایهی عظیم و بیمانند را در اختیار اغراض سیاسی خویش قرار دهند.
تشکلها: تشکل طلبگی ربیون، جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی، جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس، تشکل مردمی فتیه، سازمان مردم نهاد حامیان حقوق شهروندی،
سازمان مردم نهاد شفافیت و مطالبه حقوق شهروندی، سازمان مردم نهاد شفافیت و عدالت استان خراسان رضوی، انجمن اسلامی مسجد سناباد.
@fetye_ir
⭕️وقتی فقهای سیاستمدار، عرصهی قدرت را واگذار کردند
❗️تفاوت دیدگاه دو دبیرکل حزب سیاسی در قبال لیستهای انتخاباتی رقیب
اول) برشی از سخنرانی آیتالله خامنهای سومین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی در دومین کنگره سراسری حزب؛ خرداد 1364:
«در این دوره [انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی] هر جمعی در مقابل خودشان یک افکاری، انگیزههایی و یک خط خاصی برای خودشان داشتند. البته ما گروهها را تخطئه نمیکنیم، بنده بههیچوجه نمیگویم که چرا جریان دانشجوئی و یا فلان جریان کارگری و یا فلان جریان معلمی و یا فلان جریان پیشهوری برای خودش کاندیدا معیّن کرده، ابداً؛ ما که از مردم طلبکار نیستیم، خوب اگر بتواند نظر دیگران را جلب کند خب همه با هم مؤتلف میشوند، نتواند، حزب کاندیداهای خودش را میدهد و آنها هم کاندیداهای خودشان را میدهند؛ ما اعتراضی به کسی نداریم.»
دوم) دکتر حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در تاریخ 8 اسفند 1402 در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون لیستهای رقیب این ائتلاف، گفت: «همیشه در کنار یک چنار بلند، چند تا پاجوش هم زده میشود. همیشه یک اسامییی 24 ساعته خلق میشود و 48 ساعت بعد از انتخابات هم فراموش میشوند.»
✅ نتیجه اینکه فرق میکند فرمان یک حزب سیاسی به دست چه افرادی باشد؟ وقتی فقهای سیاستمدار در تراز شهید آیتالله بهشتی و آیتالله خامنهای از عرصهی هدایت جریانهای سیاسی کناره گرفتند، این ادبیاتها و این منطقها طبیعی مینماید.
@fetye_ir
هدایت شده از هیئت لبیک
﷽
. «مراسم وداع با ماه شعبان»
. قرائت مناجات شعبانیه
سخنران:حجت الاسلام #شیخعلیمقدم
. مناجات:برادر #جوادمصطفوی
⏰شنبه نوزدهم اسفندماه ساعت ۱۹:۴۵
🔰بولوار شهیدمدرس۴ حسینیه هنر
#هیئتلبیک
@Heiat_Labbayk
هدایت شده از .:تشکل مردمی فتیه:.
✅ فتیه برگزار میکند:
📚 گعده متنخوانی کتاب تفسیر سوره مبارکه حمد امام خمینی
شبهای ماه مبارک رمضان، ساعت ۲۱
مکان: شهید مدرس۴، حسینیه هنر
May 11
.:تشکل مردمی فتیه:.
✅ فتیه برگزار میکند: 📚 گعده متنخوانی کتاب تفسیر سوره مبارکه حمد امام خمینی شبهای ماه مبارک رمضا
«بسمالله الرحمن الرحیم»
📔 بحمدلله گفتگو پیرامون جلسه اول تفسیر سوره حمد امام خمینی، پس از ۵ جلسه مباحثه تمام شد.
👇اجمالی از مطالبی که حضرت امام در جلسهی اول تفسیر این سوره پیرامون آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» و «الحمد لله رب العالمین» بیان کردند:
1⃣ اسمای حسنای خدا به کلی متفاوت از اسامی متداول بین ما میباشد. «علی»، «حسن» و «جواد»، فقط یک علامت است به جهت شناسایی. اما اسامی خدا، حقایق وجودی عالم هستند. وقتی میگوییم «شافی»، یا «رازق» و یا «مالک»، ذات پروردگار را از جهت صفت کمالی شفا و رزق و یا ملکیت در نظر گرفتیم. «اسم» یعنی ذات پروردگار با در نظر گرفتن یک صفت از صفات کمالی او.
💠 این اسماء، حقایق وجودی عالم هستند و ارکان تمام اشیاء و موجودات را پر کردند و جایی برای «غیر» نگذاشتند. در دعای کمیل میخوانیم: «بأسمائک التی ملأت أرکان کل شیء»؛ یعنی ارکان وجودی تمام اشیاء، مملوّ از اسمای حسنای الهیست.
📎همهی اشیاء، اسماء الله هستند. انسان و همهی شئون وجودی و اوصاف کمالی او، همگی اسم الله اند. همهی موجودات اسمای خدا هستند و هرکدام به اندازه قابلیت و گنجایش خودشان، اوصاف کمالی پروردگار را نشان میدهند.
2⃣ «اسم» حقیقتی مستقل از خود ندارد. همه، «او» را نشان میدهند.
3⃣ «الله» اسم اعظم خداست و در بردارندهی تمام اوصاف کمالی اوست نه یکی یا بعضی از آنها. «الله»، جلوهی أعظم خداست. «الرحمن» و «الرحیم» دو صفت کمالی پروردگارند که رحمت او را نشان میدهند.
🔹«الرحمن» اشاره به سعهی رحمت او دارد که شامل مؤمن و کافر، انسان و غیر انسان میشود که همان نعمت وجودست. و «الرحیم» اشاره به شدت رحمت بیکران او نسبت به مومنین دارد.
🔸رحمت رحمانی و رحمت رحیمی، «اصل» و صفاتی مثل منتقم و مقتدر، «تبعی» هستند. یعنی حتی آنجایی که خداوند به کسی یا کسانی «قهر و غلبه» میکند، باز زیر سر رحمت رحمانی اوست و از آنجا نشأت میگیرد. برای همین بعد از اسم جامع الله، از اسامی رحمانی استفاده شد نه اسامی جلالی و انتقامی.
4⃣ «الحمد لله» یعنی همهی حمدها و ستایشها و ثناها، همگی متعلق به خداست، ولو اینکه خود ما متوجه به این امر نباشیم. وقتی علم یک عالم یا جمال یک گل زیبا را ثنا میکنیم، در حقیقت داریم ستایش خدا -که جمال علی الاطلاق است- را میکنیم؛ هرچند خودمان متوجه آن نباشیم.
♦️چراکه ستایش ما از اشیاء و انسانهای دیگر، به جنبههای وجودی و کمالی آنها تعلق میگیرد نه جنبههای نقص و ضعفشان. از طرفی گفتیم همهی جنبههای کمالی اشیاء، اسمای الهی هستند و اسم در دارا بودن کمالات، هیچ استقلالی از خود ندارد. لذا از آنجا که همهی کمالات اشیاء، در حقیقت مربوط به خداوند است، ستایش ما از کمالات آنها نیز حقیقتاً ستایش خداست؛ هرچند التفاتی به این مسئله نداشته باشیم.
🔈 انشاءالله از سهشنبه، ۸ رمضان المبارک، گفتگو پیرامون جلسهی دوم تفسیر این سوره ادامه مییابد.
🕘 ساعت ۲۱، حسینیه هنر
@fetye_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
🖊 تقریری از پنجمین جلسهی مباحثه کتاب شریف تفسیر سوره حمد امام خمینی (دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
• «رَمَیتَ وَ ما رَمَیتَ»؛ در بین نفی و اثبات دارد حرکت میکند. هم سلب میکند، هم اثبات میکند. یعنی هم تیر را تو میاندازی، هم این تو نیستی که تیر را میاندازی. (یعنی به واسطه اسماء الله است هر آنچه که در هستی تأثیر میگذارد.)
• هرچه بخواهید «غیر» را ثنا بکنید، ثنا به «او» (خدای متعال) واقع میشود. اگر علمِ عالمی و یا جمالِ گلی را ثنا میکنید، درواقع خدا را ثنا کردهاید، ولو خودتان متوجه نباشید.
• چیزهایی که وجود پیدا میکنند، یک جهت وجودی دارند و یک جهت نقص. نقصها از او نیست، کمالها از اوست و به تمام هویتشان وابسته به اویند.
• اعتقاد قلبی چیزی بالاتر از برهان و استدلال علمی است. (نه به این معنا که برهان بد است. برهان خوب است اما در صورتیکه آن را درب ببینیم نه دیوار. باید عقل را اقناع کنیم، اما در آن نمانده و از پنجرهی عقل، عبور کرده و به قلب برسیم.)
• عدهای نزد آیتالله بهجت رفتند و گفتند حضرت شیخ جعفر آقای مجتهدی با اینکه اهل علوم مرسوم حوزه نبود، اما به مقامات باطنی رسید. [میخواستند بگویند در مسیر قرب به خدا، علم و تفکر و تعقل، کارآیی ندارد]. آیتالله بهجت فرمود: اگر ایشان حائز مقام علم هم میبود، خدا میداند به کجاها میرسید!
• عصمت انبیاء و اولیاء علیهمالسلام، با اختیار ایشان تنافی ندارد، وَاِلّا این عصمت کمال نبود و تحسینی نداشت؛ [چرا که آنها اجباراً به سمت گناه نرفتهاند، خیر،] عصمت اختیاری ایشان به این دلیل است که به تبعات گناه، باور و اطمینان قلبی دارند [و حقیقت امور را میبینند.]
• مردن، رفتن از نقص به سمت کمال است.
• شرک یعنی اثری مستقلاً برای موجودات قائل شدن؛ [حال آنکه در حقیقت] هیچ موجودی در کمالاتش استقلال ندارد؛ حتی وجود رسول الله (ص) که به تعبیر امام، جلوه اعظم الهی است. رسول خدا(ص) گرچه کمالاتشان در برابر ما بی حد است، اما در برابر خدا ناقص و محدود است.
• مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه؛ اگر «هیچ نیست» خودت را شناختی، اینکه با تمام کمالاتت هیچ استقلالی نداری و همه چیز تو وابسته به خداست، آنوقت خدا را میشناسی.
• «رَأسُ کُلِّ خَطیئه»، همین حب جاه و حُبّ نفس است.
• همین یک کلمه را (که «الحمدلله» یعنی تمام ستایشهایی که در عالم صورت میگیرد، متوجه خداوند است و اشیاء در اوصاف کمالیشان هیچ نحوه استقلالی ندارند و تماماً وابسته به خدا و اسم الله هستند) آدم باورش بیاید، تمام شرکها از قلب او میرود و به وادی توحید نائل میآید.
• امیدوارم که قرآن را فقط نخوانیم و تفسیر کنیم؛ بلکه باورمان بیاید. قرآن میخواهد آدم را از آنجایی که هست، به جایی که لایق اوست برساند. همه آدمها لایق مقام خلیفهاللهی هستند.
والسلام علیکم و رحمهالله
❓پرسش و پاسخ:
سوال: گفته شد که همهی حمدها، در حقیقت حمد خداست. حال آنکه امروز در جهان گاهی دیده میشود که بعضی رذالتها و بدیها مورد ستایش عدهای واقع میشوند. آیا حمد اینها هم متوجه خداست؟
✅ پاسخ: خیر؛ منظور ما ستایشی است که از قلب سلیم ساطع میشود و قلب سلیم هیچگاه رذالتها را ستایش نمیکند. انسانی که از فطرتش برنگشته، هیچگاه بدی را ستایش نمیکند .
نکته: در جلسات قبل مطرح شده بود که نواقص نتیجه عدم حضور کمال هستند و صفات کمالی متعلق به خداوند هستند و عدم به خدای متعال بر نمیگردد.
سوال: در متن تفسیر، امام عموما به ترس از جهنم و... اشاره دارند. مسئلهی عبادت از سر محبت -نه از خوف عقاب- چه میشود؟ همان تفاوت عبادت بردگان و عبادت احرار.
✅ پاسخ:
اولاً که عبادت مراحل و سطوحی دارد و امام در اینجا سطحی از آن را مطرح فرمودهاند؛ کما اینکه در صحبتهای دیگری، سطوح دیگر را هم فرمودهاند.
ثانیاً محبت به خدا -عبادت احرار- باید در طول خوف از عذاب خدا -عبادت عبید- باشد. اگر کسی بگوید من به خداوند محبت دارم اما خوفی از عذاب او ندارم، دروغ گفته است. حضرات معصومین علیهمالسلام، خائفترین مردم نسبت به عقاب و عذاب خدا و در عین حال محبّترین مردم به خدا هستند.
🕘 جلسه ششم مباحثه تفسیر سوره حمد امام، امشب (۲۹ اسفند) ساعت ۲۱؛ حسینیه هنر
@fetye_ir
هدایت شده از هیئت لبیک
﷽
. «محفل مناجات با خدا»
. ازشب یازدهم ماه مبارک(۵شب)
🎙فیض منبر:
حجت الاسلام والمسلمین #امینینژاد
🎤مناجات:
🔸 برادر #جــــوادظریــــــــف
🔸برادر #جــــــوادمصطفوی
🔸حاج #جوادمشـــــکیباف
⏰ از پنجشنبه۲فروردین ساعت ۲۱:۱۵
🕌 بولوارشهید مدرس۴ حسینیههنــر
🔰هیـــــــــــــئت لبیــک
🔰تشکل طلبگی ربیون
@Heiat_Labbayk
هدایت شده از .:تشکل مردمی فتیه:.
✅ فتیه برگزار میکند:
📚 گعده متنخوانی کتاب تفسیر سوره مبارکه حمد امام خمینی
شبهای ماه مبارک رمضان، ساعت ۲۱
مکان: شهید مدرس۴، حسینیه هنر
.:تشکل مردمی فتیه:.
✅ فتیه برگزار میکند: 📚 گعده متنخوانی کتاب تفسیر سوره مبارکه حمد امام خمینی شبهای ماه مبارک رمضا
ان شاءلله جلسه تفسیر سوره حمد، امشب ساعت ۲۱ دایر میباشد.
هدایت شده از هیئت لبیک
. 💠 «قدر اُمَّت»
. «مراسم احیاء لیالی قدر»
🎙سخنرانان حجج اسلام و المسلمین:
▪️#عباسبابایی (شب۱۹)
▪️#مجتبیالـــــهی(شب۲۱)
▪️#محمدجوادنظافــــت(شب۲۳)
🎤مداح :
🔸برادر #محمـــــدصالحــــیپور
⏰شب های قدر از ساعت ۲۱:۳۰
🕌 جنت۴ #مسجدخاتمالانبیا (برادران)
شهیدمدرس۴ #حسینیه_هنر(خواهران)
#هیئت_لبیک
@Heiat_Labbayk