eitaa logo
فیض سحر
562 دنبال‌کننده
480 عکس
295 ویدیو
2 فایل
کانال محفل مناجاتی فیض سحر (دعای کمیل ، روضه ، سینه زنی ) بانوای طلبه جانباز حاج حسین حقی مکان :خ ارم جنب پاساژ الغدیر درجوارشهدای سوم خرداد زمان : شبهای جمعه۲ساعت قبل اذان صبح ایتا:https://eitaa.com/feyzesahar ادمین کانال:Http://eitaa.com/admin_gomnam
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🔸ادامه شرح حکمت۳۵💠 «تو به من اقیشر مى گویى آرى این اسم من است ولى من به تو مى گویم: «اِبْنِ مُطْفِئَةُ السِّراج» یعنى فرزند زنى که چراغ را نیمه شب خاموش کرد، زیرا با دوست فاسقش شبانه آهسته سخن مى گفت و خدا مى داند چه سخنانى مى گفت».(3) از آن به بعد این لقب زشت بر آن مرد و فرزندانش باقى ماند. و نیز نقل شده مرد عربى نزد معاویه سخنى گفت که معاویه ناراحت شد. معاویه گفت: دروغ گفتى. مرد اعرابى گفت: به خدا سوگند دروغ گو کسى است که در لباس هاى توست. معاویه گفت: این جزاى کسى است که در قضاوتش عجله مى کند. ابن ابى الحدید از کامل مبرد نقل مى کند: هنگامى که «قتیبة بن مسلم» سمرقند را فتح کرد اثاث و وسایلى در کاخ هاى آنجا دید که امثال آن دیده نشده بود تصمیم گرفت بار عام دهد و مردم بیایند و موفقیت هایى را که نصیب او شده ببینند. مردم از هر سو به آنجا آمدند و به ترتیب مقاماتشان در آن مجلس نشستند. از جمله پیرمردى بود به نام «حُضَین». هنگامى که وارد شد برادر قتیبه گفت به من اجازه بده سخن درشتى به او بگویم. قتیبه گفت: این کار را نکن او جواب هاى تند و بدى مى دهد. برادر قتیبه اصرار کرد و رو به حضین کرد و گفت: اى ابو ساسان آیا از در وارد شدى یا از دیوار؟ حضین گفت: آرى (من از در وارد شدم زیرا) عمویت (اشاره به خودش کرد) سنش بیش از آن است که بتواند از دیوار وارد شود (و این اشاره به عمل زشتى بود که برادر قتیبه قبلا انجام داده بود و از دیوار خانه زنى بالا رفته بود و به او تجاوز کرده بود).(4) امثال این داستان ها فراوان است و همه گواهى است بر آنچه امام(علیه السلام)بیان فرموده که هرگاه کسى به مردم چیزى بگوید که ناخوش دارند آنها نیز به او نسبت هاى ناروا مى دهند (یا اعمال زشت مخفیانه آنها را آشکار مى کنند). 📚پی نوشت: (1). تمام نهج البلاغه، ص 150. (2). بحارالانوار، ج 72، ص 213، ح 4. (3). شرح نهج البلاغه علامه شوشترى، ج 13، ص 387. (4). شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 18، ص 152. (5). سند گفتار حکیمانه: این جمله حکمت آمیز را آمدى در غررالحکم در حرف میم آورده است سپس مى افزاید: رشید الدین وطواط (متوفاى 573) در الغرر و العرر علاوه بر جمله اى که مرحوم سیّد رضى نقل کرده این جمله را نیز افزوده است: «وَمَنْ تَتَبَّعَ مَسَاوِئَ الْعِبَادِ فَقَدْ نَحَلَهُمْ عِرْضَهُ; کسى که از بدى ها و زشتى هاى مردم جستجو کند آبروى خود را به آنها بخشیده» همین مضمون با تفاوتى در کلمات امام زین العابدین(علیه السلام) آمده است آنجا که فرمود: «مَنْ رَمَى النَّاسَ بِمَا فِیهِمْ رَمَوْهُ بِمَا لَیْسَ فِیهِ; کسى که عیوبى را که در مردم است (براى تحقیر) به آنها نسبت دهد، امورى را به او نسبت مى دهند که در او نیست». (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 32). در کتاب تمام نهج البلاغه این جمله حکمت آمیز به اضافه جملات دیگرى در ضمن خطبه «الوسیله» که از جمله خطب امیرالمؤمنین است که در نهج البلاغه نیامده ذکر شده است. (تمام نهج البلاغه، ص 150)   🔸https://eitaa.com/feyzesahar🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸کلام ناب🔸💠 🔹روز_دختر 🌷پیامـبراکـرم(صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله) هرخانه‌ای که در آن دخترانی باشد هرروز دوازده برکت و رحمت از آسمان بر آن نازل میشود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمیشود و برای پدرشان در هرشب و روز عبادت یک سال نوشته میشود... 📚جامع الأخبار (لشعیری) صفحه ۱۰ 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸نکات تفسیر «بقره» ۱۹ قرآن🔸💠 دشمن، به کم راضی نیست. فقط با سقوط کامل و محو مکتب و متلاشی شدن اهداف شما راضی می‌شود. «لَنْ تَرْضیٰ عَنْکَ... » ۲_ اگر مسلمانان مشاهده کردند که کفّار از دین آنان راضی هستند؛ باید در دینداری خود تردید نمایند. دینداری کافرپسند، همان کفر است. «لَنْ تَرْضیٰ... حَتّٰی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» ۳_ روایتی درباره آداب تلاوت قرآن در تفسیر المیزان نقل شده، که هشت نکته را مورد توجّه قرار داده است: ۱. ترتیل آیات. ۲. تفقّه(آموختن فقه) در آیات. ۳. عمل به آیات. ۴. امید به وعده‌ها. ۵. ترس از وعیدها. ۶. عبرت از داستان‌ها. ۷. انجام اوامر الهی. ۸. ترک نواهی. ۴_ حقّ تلاوت، در تلاوت با صوت زیبا و رعایت نکات تجوید خلاصه نمی‌شود، بلکه ملاک، ایمان و عمل است. «یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاٰوَتِهِ أُولٰئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ» ۵_ کسی که در انتخاب مکتب، دچار انحراف شود، زیانکار واقعی است. «فَأُولٰئِکَ هُمُ الْخٰاسِرُونَ» ۶_ در قرآن حدود بیست مرتبه مسئله آزمایش و امتحان مطرح شده و از سنّتهای الهی است. ❓هدف آزمایش؛ آزمایش برای آگاه شدن خداوند نیست، زیرا او از پیش همه چیز را می‌داند، این آزمایش‌ها برای ظهور و بروز استعدادهای نهفته و تلاش و عمل انسان هاست. اگر انسان کاری نکند، استحقاق پاداش نخواهد یافت. ❓ابزار آزمایش، تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی، همه ابزار امتحان هستند؛ گاهی افرادی با شداید و مصایب آزمایش می‌شوند و برخی دیگر با رفاه، و ناگزیر همه مردم حتّی انبیا مورد امتحان قرار می‌گیرند؛ این امتحانات و آزمایش‌ها برای رشد و پرورش مردم است. ۷_ پیامبران نیز مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند. «وَ إِذِ ابْتَلیٰ إِبْرٰاهِیمَ» ۸_شخصیّت حضرت ابراهیم، شخصیّتی جهانی است. در آیه ۱۲۴، ابراهیم را امام برای همه مردم قرار داد و در این آیه کعبه را میعادگاه همه مردم قرار داده است. «جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثٰابَةً لِلنّٰاسِ» ۹_ کسی که در راه خداوند حاضر شود خود و همسر و فرزندش را تسلیم نماید، باید تمام سرها در جای پای او برای خداوند به خاک برسد. «مصلّی» ۱۰_ مسجدِ مسلمانان باید پاکیزه و رغبت انگیز باشد. «طَهِّرٰا... اَلرُّکَّعِ السُّجُودِ» ۱۱_ در دعا، دیگران را فراموش نکنیم. به جای«وارزقنا» فرمود: «وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ» ۱۲_ بهره مندی در دنیا، نشانه لطف خداوند به انسان نیست. «وَ مَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ» ۱۳_ در کمک رسانی به همنوع، کاری به مکتب او نداشته باشید. «وَ مَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ» ۱۴_کامیابی‌های مادّی هرقدر باشد، نسبت به نعمت‌های آخرت، اندک است. «قَلِیلاً» 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸نکته تفسیری صفحه ۱۹💠🔸 💠 راهنمایانی در تاریكی: یكی از بزرگ­ترین پیامبران خدا، «حضرت ابراهیم علیه السلام » است. او حاضر شد برای به دست آوردن خشنودی خدا، از تمام چیزهای دوست​ داشتنی خود بگذرد؛ حتّی عزیزترین چیزی كه داشت؛ یعنی جان خود. او در راه مبارزه با بت­ پرستی، با عمویش ـ كه یكی از نزدیك­ترین افراد به او بود ـ قطع رابطه كرد [1]و برای بیدار کردن مشركان، بت​ هایشان را ـ كه محبوب­ ترین چیز آن​ها بودند ـ شكست و بدین ترتیب به آتش خشم مشـركان گرفتار شد؛ ولی به لطف خدا، كوه آتش برای او به باغ و گلستان تبدیل گشت. [2]او در اطاعت از فرمان خدا، همسـر و پـسر عزیزش را در بیابانی بی­ آب​ وعلف ـ كه بعدها به بركت همان زن و فرزند، به شهر مكّه تبدیل شد ـ رها كرد و آن دو را به خدا سپرد،[3] و پس از سال­ها كه برای دیدن همسر و فرزندش به مكّه بازگشت، به او دستور داده شد که پسرش را برای خدا قربان كند، و آن دو بدون هیچ تردیدی در برابر فرمان خدا تسلیم شدند.[4] ابراهیم چنان محبوب خدا شد كه خدا او را «دوست ویژه​ ی خود» انتخاب كرد [5]و مدال افتخار «خلیل­ الله» را به او بخشید. پس از پشت سر گذاشتن همه​ ی این مراحل و سربلند بیرون آمدن از همه​ ی امتحان­ های خدا، حضرت ابراهیم به مقامی بسیار والاتر دست یافت؛ مقامی كه فقط افراد بسیار ویژه­ به آن دست می­ یابند؛ مقام «امامت». ابراهیم، از سوی خدا، امام و پیشوای مردم شد و مردم مأمور شدند بدون هیچ تردیدی از او پیروی كنند و قدم در راه او بگذارند. او همچون خورشیدی، برای مردم و حتّی پیامبران پس از خود در آسمان امامت می­ درخشد و راه سعادت را به مردم نشان می­ دهد. پیامبر بزرگ اسلام نیز مانند جدّ بزرگوارش، حضرت ابراهیم علیه السلام ، پیشوایی مهربان برای همه­ ی مردم بود. او تمام سعی و تلاش خود را به كار گرفت تا مردم را از چاه نادانی و گمراهی بیرون كشیده، در آسمان خوبی‌ها به پرواز درآورد؛ ولی سرانجام عمر پر از خیر و بركت او نیز به پایان رسید و مردم، نعمت وجود او را از دست دادند. خدا امّا بندگانش را پس از پیامبر بدون راهنما رها نکرد و مشعل هدایت بندگانش را به دست بهترین مخلوقاتش سپرد و آنان را امام و پیشوای مردم قرار داد. آری، امیر مؤمنان علی علیه السلام ، پیشوای مردم شد، و پس از آن حضرت، فرزندان معصومش یكی پس از دیگری از سوی خدا امامت را به عهده گرفتند تا نوبت به آخرین جانشین پیامبر صلوات الله علیه رسید؛ همان كسی ‌كه مردم را از ظلم و نادانی نجات می‌دهد و صلح و عدالت را به‌ آنان هدیه می­ کند، و اگرچه هم­ اکنون از دیده‌ها پنهان است، مانند خورشیدی که پشت ابر پنهان شده، به جهانیان فایده می­رساند. آری، امامت، یكی از بزرگ­ترین نعمت­های خدا به انسان­هاست؛ چون آنان با پیروی از امام، بدون هیچ سرگردانی، به سرمنزل خوشبختی می­ رسند. امام رضا علیه السلام در باره​ ی ویژگی­ های امام می­ فرماید: «امام، كسـی­ست كه با مردم انس می­ گیرد و با آنان مدارا می­ كند؛ همچون پدری غمخوار و برادری مهربان و مادری که برای فرزند كوچكش دلسوزی می­ کند.»[6] اکنون این نعمت بزرگ خدا به كامل­ ترین صورت به ما مسلمانان داده شده است. خدای مهربان، بهترین مخلوقاتش را امامان و پیشوایان ما قرار داده تا ما همچون فرزندی كه دست در دست پدر گذاشته و كاملاً به یاری او اطمینان دارد، با آن امامان مهربان‌تر از پدر همراه ‌شویم و از تاریكی­ های نادانی و بی­ خبری عبور ‌كنیم. قرآن كریم بارها به مسلمانان فرمان داده كه از پیامبر صلوات الله علیه و امامان پس از او پیروی كنند، و در بسیاری از آیات قرآن به این مطلب اشاره شده است. [7] 📚[1] . توبه آیه 114 [2] . انبیاء آیه 51 تا 70 [3] . ابراهیم آیه 37 [4] . شعرا آیات 102 تا 106 [5] . نساء آیه 125 [6] . کافی ج 1، ص 200(الامام الرفیق و الوالد الشفیق و الاخ الشقیق و الأمّ بالولد الصغیر) [7] . نساء 59 ـ مائده 55ـ توبه 119 و ... 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فیض سحر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸کلام _ناب🔸💠 🔹دختران بابركت‌! 🌷پیامبر_اکرم_(ﷺ) : 🔸«دختران، دلسوز، مددكار و بابركت‌اند. هر كس يك فرزند دختر داشته باشد، خداوند، آن را پوششى از دوزخ قرار مى‌دهد و هر كس دو دختر داشته باشد، به خاطر آنان وارد بهشت شود و هر كس سه دختر يا مانند آن خواهر داشته باشد، جهاد و صدقه [ى استحبابى ] از او برداشته مى‌شود». 🔹«البَناتُ هُنَّ المُشفِقاتُ المُجَهِّزاتُ المُبارَكاتُ، مَن كانَت لَهُ ابنَةٌ واحِدَةٌ جَعَلَهَا اللّهُ لَهُ سِترا مِنَ النّارِ، و مَن كانَت عِندَهُ ابنَتانِ اُدخِلَ الجَنَّةَ بِهِما، و مَن كانَت عِندَهُ ثَلاثُ بَناتٍ أو مِثلُهُنَّ مِنَ الأخَواتِ وُضِعَ عَنهُ الجِهادُ وَ الصَّدَقَةُ». 📚 كنز العمّال :ح ٤٥٣٩٩ 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸گلبرگ احکام🔸💠 🔹خرید قسطی طلا به قیمت روز تسویه ⁉️ اگر شخصی به صورت قسطی طلا بخرد و مقداری علی الحساب بدهد و قرار بگذارد که آخر ماه باقی پول را پرداخت ‌کند و فروشنده بگوید موقع پرداخت، طلا را به قیمت روز حساب می‌کنیم؛ آیا این نوع معاملۀ خرید طلا، صحیح است؟ تعیین قیمت کالا در معامله، لازم است وگرنه معامله، باطل می شود؛ بله می تواند هر قسمتی از طلا را که توان پرداخت آن را دارد، به صورت نقدی و به قیمت روزِ پرداخت، معامله کند؛ به عنوان مثال، یک سوم طلا را به قیمت روز، نقدی معامله کند و در زمان قسط دوم، قسمت بعدی از طلا را به قیمت روز خریداری کند و به همین ترتیب بقیۀ طلا را به قیمت روزِ پرداخت، بخرد. 📚منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ┏━✨🌼🌹✨🌸✨━┓. https://eitaa.com/feyzesahar ┗━✨🌸✨🌹🌼✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا