eitaa logo
فیض سحر
507 دنبال‌کننده
501 عکس
332 ویدیو
2 فایل
کانال محفل مناجاتی فیض سحر (دعای کمیل ، روضه ، سینه زنی ) بانوای طلبه جانباز حاج حسین حقی مکان :قم خ ارم درجوارمزارشهدای سوم خرداد(۶۰شهید) زمان : شبهای جمعه۲ساعت قبل اذان صبح ایتا:https://eitaa.com/feyzesahar ادمین کانال:Http://eitaa.com/admin_gomnam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فیض سحر
💠 ... 🔸علامه مجلسی: 🔹شب جمعه مشغول مطالعه بودم تابه این ذکررسیدم ومشغول گفتنش شدم تاهفته بودکه خواستم مجددا آن ذکر رابگویم که: 🔻ندایی رسید: هنوز ملائکه مشغول نوشتن ثواب ذکرقبلی این ذکرند واز آن فارغ نگشته اند.... کدوم ذکر؟ ببینید👆👆👆 🌸https://eitaa.com/feyzesahar🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸نکات تفسیری ص۴۲قرآن🔸💠 ۱_ گرچه طبق احادیث، تعداد انبیا ۱۲۴ هزار نفر بوده است؛ امّا تنها نام ۲۵ نفر از آنان در قرآن آمده و نام دیگران برده نشده است؛ «مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنٰا عَلَیْکَ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ» مقام و درجات انبیا یکسان نیست و هرکدام جایگاه و امتیازاتی دارند. ۲_ سنّت و قانون خداوند، آزاد گذاشتن انسان است؛ او می‌تواند مردم را به اجبار به راه حقّ وادار کند؛ امّا «رشد واقعی» در سایه «آزادی» است. در این آیه دو بار می‌خوانیم که: «اگر خدا می‌خواست؛ اختلاف و نزاعی میان مردم ایجاد نمی شد.» «وَ لَوْ شٰاءَ اللّٰهُ» ۳_ محروم کردن امروز، محروم شدن فرداست.؛ اگر امروز «انفاق» و «بخششی» صورت نگیرد، در آن روز هم محبّت و دوستی و وساطتی در بین نخواهد بود. «أَنْفِقُوا... یَوْمٌ لاٰ بَیْعٌ فِیهِ... » ۴_ به مناسبت وجود کلمه «کرسی» در آیه، رسول اکرم صلی الله علیه و آله این آیه را «آیةالکرسی» نامید. ۵_ در روایات شیعه و سنی آمده است که این آیه به منزله‌ی «قلّه قرآن» است و بزرگترین مقام را در میان آیات دارد. همچنین نسبت به تلاوت این آیه سفارش بسیار شده است. از حضرت علی علیه السلام نقل کرده‌اند که فرمود: ✨«بعد از شنیدن فضیلت این آیه، شبی بر من نگذشت، مگر آنکه «آیةالکرسی» را خوانده باشم.» ۶_ باخیال و توهم شما، چیزی شفیع و واسطه نمی‌شود. «من ذا الذی» ۷_ خداوند بر همه چیز و در همه حال آگاه است؛ پس از گناه در برابر او حیا کنیم. «یَعْلَمُ مٰا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مٰا خَلْفَهُمْ... » ۸_ «او» بر همه چیز «احاطه» دارد، ولی دیگران بدون «اراده او» حتّی به گوشه‌ای از «علم او» احاطه ندارند. «لاٰ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ» ۹_ محکم بودن «ریسمان الهی» کافی نیست؛ «محکم گرفتن» هم شرط است. «فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ... » ۱۰_ تکیه به طاغوت‌ها و هر آنچه غیر خدایی است؛ «گسستنی» و «از بین رفتنی» است. تنها رشته‌ای که گسسته نمی‌گردد، «ایمان به خداست». «لاَ انْفِصٰامَ لَهٰا» 📒۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی •┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈• https://eitaa.com/feyzesahar 🌸🍃🌼🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸نکات تفسیری ص۴۳ قرآن🔸💠 ۱_ مؤمنان، یک سرپرست دارند؛ که خداست و کافران سرپرستان متعدّد دارند؛ که طاغوت‌ها باشند و پذیرش یک سرپرست آسان تر است. درباره مؤمنان می‌فرماید: «اللّٰهُ وَلِیُّ» امّا درباره ی کفّار می‌فرماید: «أَوْلِیٰاؤُهُمُ الطّٰاغُوتُ» ۲_ راه حقّ یکی است؛ ولی راههای انحرافی متعدّد. قرآن، درباره راه حقّ، کلمه‌ی «نور» را به کار می‌برد؛ ولی از راههای انحرافی و کج، به «ظلمات و تاریکی‌ها» تعبیر می‌کند. «النور، الظلمات» ۳_راه حقّ، نور است و در نور امکان حرکت، رشد، امید و آرامش وجود دارد. «النُّورِ» ۴_ مؤمن در بن بست قرار نمی‌گیرد. «یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمٰاتِ» ۵_ هرکس هرچه دارد از اوست. کافران نیز در دنیا از نعمت‌های او بهره‌مند می‌شوند؛ ولی از آن سوء استفاده می‌کنند. «آتٰاهُ اللّٰهُ» ۶_ مغالطه( یکدیگر را به غلط انداختن ) و سفسطه( وارونه نشان دادن حقایق)، ترفند اهل باطل است. «أَنَا أُحْیِی وَ أُمِیتُ» ۷_ حقّ، اگر منطقی و مستدل ارائه شود؛ بر باطل پیروز و حاکم است. «فَأْتِ بِهٰا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِی کَفَرَ» ۸_ کافر ظالم است؛ زیرا به خود و مقام انسانیّت ظلم کرده است. «لاٰ یَهْدِی الْقَوْمَ الظّٰالِمِینَ ۹_ به تمدن‌های ویران شده گذشته، باید به دیده عبرت نگریست و درسهای تازه گرفت. «مَرَّ عَلیٰ قَرْیَةٍ» ۱۰_ هرچند می‌دانید؛ امّا باز هم علم خود را با تجربه و پرسیدن بالا ببرید. «أَنّٰی یُحْیِی هٰذِهِ اللّٰهُ» ۱۱_ رجعت و زنده شدن مردگان در همین دنیا و قبل از قیامت قابل قبول است. «فَأَمٰاتَهُ... بَعَثَهُ» ۱۲_ با اراده الهی استخوان محکم، «متلاشی» می‌شود؛ ولی غذایی که زود فاسد می‌شود؛ صد سال «سالم» باقی می‌ماند. «لَمْ یَتَسَنَّهْ» ۱۳_نمایش قدرت پروردگار برای «ارشاد و هدایت مردم» است؛ نه برای «سرگرمی» و یا حتّی «قدرت نمایی». «وَ لِنَجْعَلَکَ آیَةً لِلنّٰاسِ» ۱۴_ خداوند صحنه‌ای از قیامت را در دنیا آورده است. «فَأَمٰاتَهُ... ثُمَّ بَعَثَهُ... وَ انْظُرْ إِلیٰ اَلْعِظٰامِ کَیْفَ نُنْشِزُهٰا» ۱۵_ مشت نمونه‌ی خروار است. خداوند گوشه‌هایی از قدرت خود در قیامت را در دنیا به نمایش گذارده است. «فَلَمّٰا تَبَیَّنَ لَهُ قٰالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّٰهَ عَلیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی •┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈• https://eitaa.com/feyzesahar 🌸🍃🌼🍃🌸