🌸﷽🌸
👋با عرض سلام و خیرمقدم خدمت شما فرهیخته ی محترم ، من سیدعلی حسینی هستم یک دغدغه مند مسایل فرهنگی با چندین سال سابقه ی فعالیت غیرانتفاعی در این حوزه.
✅ و حالا در کنار هم هستیم تا فیلم های کوتاه با مضامین اخلاقی و تربیتی به همراه مختصری توضیح و نظرات دوستان و مطالب مرتبط آن در این کانال آورده شود ان شاءالله.
☘یک فیلم کوتاه خوب که علاوه بر سرگرمی ایجاد تفکر می کند جزء لازم سبد فرهنگی هر خانواده است.
🤝از همه ی شما خواهشمندم با معرفی فیلم های کوتاه مناسب و با نظرات خودتان در پربار کردن این کانال یاریگر ما باشید.
ارسال پیام و فیلم:
@SeyedAlimashhad
📣 توجه: مطالبی که بطور مستقیم با موضوع این کانال مرتبط نباشد ولی به هر دلیلی(آموزشی و غیره) در کانال قرار بگیرد با #نکته مشخص می شود. چون وقت شما برای ما هم ارزشمند است.
👈در این کانال این یک اصل مهم است که وقت یک انسان نه با طلا که با هیچ چیز مادی قابل قیاس نیست.👉
#فیلم_کوتاه
#اخلاق_تربیت
🎦 @filmak7
نظر یک عزیز:
بنظرم همه آنها امری واجب را در بهترین مکان، خانه خدا و به نیت امتثال امر الهی انجام میدادند اما مثل یک پازل بهم ریخته و نامنظم بود و موثر نبود برای الگو گیری کودک ، تا زمانی که به یک امام اقتدا کردند و همه افراد در جایگاه خودشان حاضر شدند امر خوب بود در مکان خوب بود
اما در یک زمان مشخص و هماهنگ با مشارکت افراد نبود .
یدالله مع الجماعة
نظر یک عزیز:
بسم ربّ الشداء والصدیقین سلام
اولین برداشتی که از این کلیپ به ذهنم رسید
این بود که طنابهایی که گره نداشت یا گره کمتری داشت سریعتر سوختند ...
گره ها میتونه نماد وجود بعضی از موانع و مشکلات بر سر راه اهداف ما در زندگی باشد که اگر نباشد شاید ما هدف اصلیمون رو زودتر گم کنیم ...
پرداختن به حل مشکلات وبازکردن گره های زندگی باعث میشه حداقل مسیر اصلی رو گم نکنیم
مثل وجود دستندازهای جاده ای دستندازها شاید مانع زودرسیدن مابه مقصد باشد ولی تلنگر وتوقفی است که مارا بیدار میکند که از اصل مقصد در اثرخواب آلودگی ویا حواسپرتی باز نمانیم .
وجود گره ها ومشکلات ظاهرا دردسرساز و باعث اتلاف وقت میشود ولی در واقع اگر از راه صحیح آنهارا حل کنیم و حواسمان به هدف اصلی باشد ما را از رسیدن به هدف بازنمیدارد ومارا قویتر میکند .
نظر یک عزیز:
سلام وقت بخیر
برداشت اینه که مرد با حفظ خودش در روزگار سختی و حوادث باعث می شود خانواده او نیز حفظ شود.
نظر یک عزیز:
سلام خدا قوت
این عزیز برادر به احتمال خیلی زیاد رفیق جنگ بوده ودمار از روزگارصدام وحزب بعث درآورده بود وحالابیماری سرطان یا...داره که احتمال زنده ماندن کمه
عکسی که دست مادرهست عکس همین پرادرعزیزمیباشد
وچون احتمال زنده ماندن نداره یامیخوادبرا درمان بره خارج ازکشورویابهرحال 😕
مادرعزیزترازجانشوسپردبه خانه سالمندان تااونجاازمادرنازنین پرستاری بعمل بیاد
درحالیکه پسرمهربان راضی به اینکارنبودولی بالاجبارانجام داد
😐😔
خیلی بده واقعا سخته خدا هیچ پدرومادری روافتاده نکنه وتاآخرعمرشون سایه این عزیزان تکرارنشدنی روی سرهمه ماباشه
وخودشون توان انجام کارهاشونوداشته باشندتامبادا بچه هابرحسب اتفاقهای روزگارمجبوربه این کاربشن
خدایاموجوات نازنینی مثل پدرومادرهاروخودت حفظ بگردان
ان شاءالله
یاعلی🌹🌷🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کوتاه "من زیبا هستم"
هشدار : این فیلم صحنه های دلخراش دارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد.
#رضایت
#آسایش
#فیلم_کوتاه
#اخلاق
🔸https://eitaa.com/filmak7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لکل حساب بیوم الحساب !
زیبا و پرمحتواست.
#نکته
نظر یک عزیز:
سلام خدا قوت در مورد این فیلم ،تو آفریده خدا هستی با چهره و قدی که مناسب ذات تو هست اگه به فکر جراحی باشی لیکن هیچی موقع راضی نمیشی و خودتو با زنان دیگه که زیباتر از تو هستن مقایسه میکنی و بیشتر احساس حقارت میکنی
انواع فیلم کوتاه
تاریخ پیدایش فیلم کوتاه قدمتی به طول تاریخ سینما دارد.در سالهای اولیه بوجود امدن صنعت سینما همه تولیدات را فیلم های کوتاه تشکیل می دادند.به مرور اما فیلم های بلند تبدیل به جریان اصلی تولیدات سینمایی شدند و فیلم های کوتاه را از عرصه رقابت خارج کردند.
اما امروزه به یمن جشنواره های فراوان،شبکه های تلوزیونی و بخصوص اینترنت و شبکه های مجازی فیلم کوتاه و بخصوص انواع کوتاه تر آن بازار و مخاطبین بسیاری یافته است.
فیلم کوتاه نیز همانند سینمای بلند عمده موفقیت خود را مدیون فیلمنامه های قوی و بدیع است و اهمیت فیلمنامه در آن بر کسی پوشیده نیست.
اشتباه بزرگی که در مواجهه با فیلم کوتاه باید از آن اجتناب کرد این است که آنرا نسخه کوتاه شده یک فیلم بلند بدانیم.همانگونه که داستان کوتاه،کوتاه شده یک رمان نیست.اینکه یک فیلم چون زمانی کمتر از یک فیلم سینمایی دارد می تواند فیلم کوتاه باشد دلیلی کافی نیست.
یک فیلم کوتاه از مرحله ایده پردازی تا مرحله تولید تفاوت های فاحشی با شیوه ساخته شدن همنوع طولانی تر خود دارد.کما اینکه این تفاوت فقط در حیطه تولید نبوده و در حیطه سبک و روایت نیز تفاوتهای اساسی با یک فیلم بلند دارد.
بزرگترین عاملی که معمولا وجه تمایز با سینمای بلند خوانده می شود همانطور که اشاره شد زمان فیلم است.اما آیا فیلمهای کوتاه همگی دارای یک تقسیم بندی هستند؟
در واقع چهار گروه متفاوت از فیلمهای کوتاه وجود دارد که هر کدام از نظر مدت زمان نمایشی و ساختاری متفاوت هستند.
1-فیلم کوتاه کوتاه
مدت زمان این فیلم ها بین 1 تا 4 دقیقه است.معمولا دارای یک تا دو صحنه اند و بر مبنای یک کنش دراماتیک واحد ساده و یک بحران طراحی می شوند.
2-فیلم کوتاه معمول
مدت زمان این فیلمها بین 7 تا 12 دقیقه است و حدود 5 تا 8 صحنه دارند و بر مبنای یک کنش دراماتیک واحد ساده با یک تا دو بحران اجرا می شوند.
3-فیلم کوتاه متوسط
مدت این فیلمها بین 20 تا 25 دقیقه است و حدود 12 تا 15 صحنه اصلی دارند.بر مبنای یک کنش دراماتیک پیچیده تر با چندین بحران طراحی می شوند.
4-فیلم کوتاه بلند
بیشتر از 30 دقیقه زمان دارند و با توجه به زمان فیلمنامه حدود 20 تا 30 صحنه اصلی دارند.بر مبنای یک کنش درا ماتیک پیچیده با چندین بحران و طرح فرعی که خوب پروش یافته و در طرح اصلی تنیده شده نوشته می شوند.
برگرفته از: filmnevesht.blog.ir
#نکته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کوتاه "سهم"
این سهم تمومی نداره
#رئیس_جمهور_در_تراز_انقلاب
#شهید
#فیلم_کوتاه
#اخلاق
🔸https://eitaa.com/filmak7
🎬 نظر شهید مرتضی آوینی پیرامون برخی کارگردان های سینمای کشور / کتاب آینه ی جادو
قسمت اول:
🔹کیومرث پوراحمد:
آقاي پوراحمد (کیومرث پوراحمد) در «قصههاي مجيد» از حداقل امكانات و تكنولوژي سينما سود جسته است و در تكنيك نيز مبنا را بر بيغرضي نهاده است تا زندگي آنچنان كه هست در آن تجلي يابد. دوربين با فضاها، اشخاص و وقايع مواجههاي مستندگونه دارد و همه چيز در نهايت سادگي است. مسلم است كه اين سادگي و سلامت را نخست بايد در وجود هنرمند جست. (کتاب آینه جادو، جلد سوم، مقالهی «تکنیک در سینما»)
🔹مرحوم علی حاتمی:
باز هم آقای «علی حاتمی» و دلمشغولیهای خسته كنندهاش؛ دلبستگیاش به عهد قجر و آت و آشغالهای صندوق خانههای متروك وآدمهایی نیست آبادی، اما با بزك واقعی و دیالوگهای پر تكلف و حكاكی شدهای كه حتی برای رعایت جناس و قافیه كج و معوج شدهاند، آن هم از دهان تیپهای تصنعی كه این كلمات در دهانشان زیادی میكند... این كلمات در دهان همه زیادی میكند و من نمیدانم كه اصلاً این طرز نوشتن و حرف زدن اگر به درد سینما و تئاتر نخورد، به چه درد دیگری ممكن است بخورد!... روشنفكران این دیار لااقل با ما مردم در عشق به ضریح و پنجرههای فولاد، آجر قرمز و بهار خواب و حیاط و كاشیهای آبی و گلدانهای سفالی و یاس و اقاقیا و اطلسی و قرنفل و شمعدانی در باغچههای دور حوضهای پاشویهدار و تختهای چوبی و قالی و گلیم شریكند و فقط تفاوت ما با آنها در آنجاست كه ما با این اشیا و در این فضاها زندگی كردهایم... اما این آقایان و خانم ها با همه این اشیا و فضاها، مثل توریستهای وارفته، پیوندی نوستالژیك داشتهاند. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، یادداشتهای مربوط به جشنوارهی هشتم فجر- نقد فیلم «مادر»)
🔹مسعود کیمیایی:
كيميايي سعي ميكند روشنفكر نباشد و به مردم وفادار بماند، اما مردم امروز ايران را درك نميكند و روشنفكرها را هم دوست دارد... باز هم گلي به جمال كيميايي كه ميخواهد رابطهاي بين خود و تاريخ و مردمش برقرار كند و قيصروار يك تنه به جنگ ناهنجاريهاي اجتماعش ـ اگرچه در خيال ـ برود و دندان مار را بكشد. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، یادداشتهای مربوط به جشنوارهی هشتم فجر- نقد فیلم «دندان مار»)
بنده آقای «مسعود کیمیایی» را نه در زمرهی اصحاب فیلمفارسی قرار میدهم و نه در زمرهی شبهروشنفکران آوانگارد. اگرچه ایشان بعد از انقلاب دیگر آن جلوهی گذشتهی خویش را از دست دادهاند و به نحوی خودشان را تکرار میکنند، اما جایگاه ایشان در آن دستهبندی که عرض کردم در میانه است. (کتاب آینه جادو، جلد سوم، مقالهی «سینما مخاطب»)
🔹ناصر تقوایی:
آقای ناصر تقوایی، اگرچه من از لحاظ مضمون کارهای ایشان را نمیپسندم، اما از لحاظ ساختار و تکنیک فیلمسازی، سوبژکتیویست نیستند و بنابراین، شخص ایشان را نمیتوان کاملاً متعلق به سینمای روشنفکری دانست. (کتاب آینه جادو، جلد سوم، مقالهی «سینما مخاطب»)
كار تقوایی بیشتر از آنكه یك كار گروهی باشد، یك تألیف فردی است. او به فن سینما كاملاً مسلط است و همان گونه كه یك شاعر كاركشته كلمات را به كار میگیرد، از بیان سینمایی استفاده میكند... آیا این انقلاب یك انقلاب ناسیونالیستی بود كه رنگ اسلام پذیرفت؟... آقای تقوایی وخیلیهای دیگر دلشان میخواهد كه اینچنین باشد و البته با «خواست» آنان چیزی تغییر نمییابد، حال آنكه با «خواست مردم» انقلاب اسلامی ایجاد شد.... هویت دینی انقلاب مورد تأیید آقای تقوایی نیست. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، یادداشتهای مربوط به جشنوارهی هشتم فجر- نقد فیلم «ای ایران»)
#نکته
#آینه_جادو
#کارگردان_های_سینمای_ایران
#نقد
🔸https://eitaa.com/filmak7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کوتاه "بوق ؟؟؟"
مسافران که از نیامدن راننده کلافه شدهاند و بوق ماشینی که به صدا در می آید و....
#امر_به_معروف
#عدم_اتحاد
#خیانت
#فیلم_کوتاه
#اخلاق
🔸https://eitaa.com/filmak7
🎬 نظر شهید مرتضی آوینی پیرامون برخی کارگردان های سینمای کشور / کتاب آینه ی جادو
قسمت دوم:
🔹مجتبی راعی:
اگر راعی خود در خاک مقدس جبهه پا نگرفته بود و در آسمان پاک عملیاتها شاخ و برگ نگسترانیده بود، نفسش اینچنین بوی دلاویز جبههها را نمیگرفت و کارش لبریز از اینهمه صداقت نمیگشت، صداقتی که در فیلمهای «عبور» و «دیدهبان» و «روزنه» نیز به تفاوت مراتب تجلی یافته بود، چرا که فیلم آینهی درون فیلمساز است و از باطن او پرده برمیدارد. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، مقالهی «فرزندان انقلاب در برابر عرصههای تجربه نشدهی سینما)
🔹عباس کیارستمی:
آنچه كه كار آقای كیارستمی را ازدیگران تمایز میبخشد ذكاوت روشنفكرانه ایشان در انتخاب مضامین است و اینكه ایشان هر موقع كه اراده بفرمایند، همه امكانات فیلمسازی كانون پرورش فكری در اختیارشان قرار میگیرد. آن «ذكاوت» را هم كه عرض كردم، نوعاً همه خبرنگاران موفق شبكههای تلویزیونی در خارج از كشور دارا هستند... فیلمهای كیارستمی فقط از لحاظ مستند بودن و غرابتش متمایز از كارهای دیگران است. او در سینما به جست و جوی چیزی بر آمده است كه دیگران در تلویزیون به دنبال آن میگردند، و نباید پنداشت كه اشتباه میكنند. البته اشكال ندارد كه فیلمهای مستند آقای كیارستمی را در سینماها نمایش دهند، اما بد نیست ما هم بنشینیم و فكر كنیم شاید راه های استفاده دیگری نیز از فیلم و سینما وجود داشته باشد. (کتاب آ ینه جادو، جلد دوم، یادداشتهای مربوط به جشنوارهی هشتم فجر- نقد فیلم «مشق شب»)
🔹محسن مخملباف:
آدمی مثل او هرگز به جواب نخواهد رسید. شكاك است، اما این شك را مقدمهی رسیدن به یقین و بعد هم قطعیت و قاطعیت قرار نمیدهد. فقط شك میكند و دیگران را به شك میاندازد و بعد هم رهایشان میكند، چرا كه خودش هم به جواب نرسیده است... وقتی كه به سینمای مخملباف میروی باید قبول كنی كه یك ساعت و نیم از زندگیات را در یك فضای آكنده از بدخلقی، عصبانیت، ظاهرگرایی، تردید، نیهیلیسم مزمنِ بدخیم، سیاهاندیشی، سرگردانی و عوامفریبی سر كنی. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، مقالهی «یادداشتهای یک تماشاگر حرفهای» نقد فیلم «فرماندار»)
از همان اول با کمال تاسف معلوم بود که مخملباف از آن تب های تند است که زود سرد خواهد شد، اما همان تندی و داغی مانع از آن بود که این برودت قریب الوقوع را باور کنند... در جامعهای كه «جبر موقعیت و شرایط» بسیاری از جوانان كشور را وا داشت تا خود را برای آزادی فدا كنند، «جبر همان موقعیت و شرایط» بچه مسلمان دیگری (منظور مخملباف) را هم واداشت تا خط بطلان بر هرچه داشت بكشد و در صف اصحاب هربرت ماركز و پوپر از لیبرالیسم جنسی دفاع كند!... افرادی چون مخملباف كه به حریمهایی كه روزی به آن اعتقاد داشتهاند وفادار نماندهاند... مخالفان سیاسی داخلی و خارجی، این كارگردان را به عنوان «یك فرد حزباللهی كه از عقاید خویش برگشته است» میشناسند و به همین دلیل در هنگام نمایش فیلمهای او، درست در نقاطی كه نیشی سیاسی به نظام میزند، تماشاگران جشنوارهای هم كف میزنند. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، مقالهی «یادداشتهای یک تماشاگر حرفهای» نقد فیلمهای «نوبت عاشقی و شبهای زایندهرود»)
#نکته
#آینه_جادو
#کارگردان_های_سینمای_ایران
#نقد
🔸https://eitaa.com/filmak7
نظر یک عزیز:
سلام وقت بخیر ،برداشت من از این فیلم کوتاه اینه که همه اون آقا رو تو فشار گذاشتن که بوق اعتراض ماشین رو بزنه،وقتی که اون این کار رو انجام داد وقتی راننده اومد پشتش رو خالی کردند وازش حمایت نکردند که هیچ،از تو مسیر حذفشم کردند.