eitaa logo
پژوهش مدرسه تخصصی فقاهت سلیمانیه
240 دنبال‌کننده
903 عکس
25 ویدیو
143 فایل
َکانَ‌ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ‌ يَقُولُ‌: يَا طَالِبَ‌ الْعِلْمِ‌ إِنَّ‌ الْعِلْمَ‌ ذُو فَضَائِلَ‌ كَثِيرَةٍ‌ فَرَأْسُهُ‌ التَّوَاضُعُ‌ وَ عَيْنُهُ‌ الْبَرَاءَةُ‌ مِنَ‌ الْحَسَدِ وَ أُذُنُهُ‌ الْفَهْمُ‌ وَ لِسَانُهُ‌ الصِّدْقُ‌ وَ حِفْظُهُ‌ الْفَحْصُ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 اعتراف به جنایت روز پنجشنبه ابن عباس گوید: در زمان خلافت عمر بن خطاب در سفری که با هم بودیم در ضمن صحبتهای که با هم داشتیم به من گفت: «هل بقی فی نفسه شیء من امر الخلافة؟» آیا علی بن ابیطالب هنوز نسبت به خلافت چیزی در دل دارد؟ قلت: نعم قال: أ یزعم ان رسول الله نصّ علیه؟ قلت: نعم ابن عباس گوید تا این را گفتم، عمر رو کرد به من و گفت: «لقد کان فی رسول الله فی امره ذرو من قول لایثبت حجة و لایقطع عذراً» رسول خدا بعضی اوقات به کنایه می‌خواست بفهماند بعد از او علی بن ابیطالب جانشین است، اما اقوالی که نه حجتی بود و نه برطرف کننده بهانه بود. «و قد کان یزیغ فی امره وقتاً ما» و چه بسا گاهی اوقات پیامبر بخاطر علاقه ای که به علی داشت از حق منحرف میشد «و لقد اراد فی مرضه ان یصرّح باسمه فمَنَعتُ من ذلک اشفاقاً و حفیظةً علی الاسلام. لا و ربّ هذه البنیة لاتجتمع علیه قریش ابدا. و لو ولیها لانقضت علیه العرب من اقطارها فعلم رسول الله انی علمتُ ما فی نفسه فامسک و ابی الله الا امضاء ما حتم.» 👈 پیامبر خدا در زمان بیمارى‌اش خواست که علی را جانشین خود کند؛ امّا من از ترس وقوع فتنه و براى نشر اسلام، مانع شدم. پس، پیامبر خدا مقصود قلبى‌ام را دانست و خوددارى کرد و خداوند، جز از اجراى آنچه خود مقدّر و حتمى کرده، امتناع دارد. 📚شرح ابن ابی الحدید؛ ج۱۲؛ ص۲۰
نکاتی برای نگارش چکیده مقاله و حوزه علمیه خراسان این نکات به شما کمک می‌کنند تا چکیده‌ای مختصر و مفید از مقاله خود تهیه کنید؛ چکیده‌ای که نه تنها محتوای اصلی تحقیق را به خوبی منعکس کند، بلکه جذابیت مطالعه را نیز افزایش دهد. چکیده‌ای خوب می‌تواند به عنوان مدرکی معتبر برای ارزیابی توانایی علمی شما عمل نماید و نیز به خوانندگان کمک کند تا تصمیم بگیرند آیا مقاله شما را تا پایان مطالعه کنند. بنابراین، توجه به جزئیات در نوشتن چکیده امری ضروری است. 1. ماهیت چکیده چکیده به عنوان ماکت و نمونه‌ای از مقاله، باید عصارۀ مقاله در آن انعکاس یابد. چکیده غیر از فهرست یا مقدمه است و به عنوان یادداشتی مستقل، همه مطالب تفصیلی مقاله را به اجمال در بر دارد و نسبت آن با کل مقاله نسبت اجمال و تفصیل است. 2. راهنمایی فوری و تصمیم‌ساز برای خوانندگان چکیده به خوانندگان کمک می‌کند پس از مطالعه آن، درباره مطالعه کامل یا ارجاع به مقاله تصمیم بگیرند. لذا، چکیده مانند نمونه جنس برای مشتریان است. 3. اجزای اصلی چکیده اجزای یک چکیده شامل موارد زیر است: - تصور نویسنده از مسأله: تبیین و توضیح مختصر از مسئله یا سوال تحقیق. - ضرورت نگارش مقاله: دلیل اهمیت و ضرورت انجام این تحقیق. - بیان مشکلی که مقاله به آن پرداخته: معرفی و شرح مشکل مورد بررسی. - نظرات گوناگون در این باره: مرور یا اشاره‌ای به دیدگاه‌های مختلف موجود. - روش حل مسأله: توضیح روش‌شناسی تحقیق، مانند روش توصیفی - تحلیلی. - دستاوردها و یافته‌های تحقیق: بیان نتایج و یافته‌های کلیدی. - پیامدها و کاربردهای تحقیق: توضیح تأثیرات و کاربردهای عملی نتایج تحقیق. 4. زمان نگارش چکیده چکیده بهتر است پس از نگارش مقاله نوشته شود، اگرچه باید در ابتدای مقاله قرار گیرد و در آن فقط از افعال ماضی استفاده شود. 5. کیفیت چکیده‌نویسی الف) در چکیده عصارۀ مقاله با استفاده از محتوای متن مقاله و کلیدواژه‌ها در تعداد کلمات محدود ارائه می‌شود. ب) هر مجله علمی ممکن است دستورالعمل‌های خاصی برای نگارش چکیده داشته باشد. پیش از نگارش، به این دستورالعمل‌ها توجه کنید و چکیده خود را بر اساس آن‌ها تنظیم نمایید؛ از باب مثال، تعداد کلمات چکیده در مجلات میان (150/200/250) مختلف است. اخیراً برخی مجلات هنگام چاپ، افزون بر این چکیده [داخلی]، چکیدۀ دیگری 1000 کلمه‌ای [خارجی به زبان انگلیسی] درخواست می‌کنند. ج) در چکیده به اجمال، همه مطالب تفصیلی مقاله بدون ذکر منبع آورده می‌شود. د) در انتخاب تک‌تک کلمات چکیده حساس باشید. تنها به نکات کلیدی و اصلی اشاره شود و از آوردن جزئیات غیرضروری، پرهیز گردد و در آن فقط از افعال ماضی استفاده شود. 6. توصیه برای مهارت‌یابی در چکیده‌نویسی برای مهارت‌یابی در چکیده‌نویسی، مطالعه‌ی چکیده‌های مقالات معتبر و مطابق با معیارهای روز و الگوبرداری از آنها پیشنهاد می‌شود. پس از نگارش چکیده، ضروری است خودتان متن را چندین بار بازبینی کنید تا از هرگونه خطای نگارشی یا محتوایی و نیز از دست ندادن اجزای مهم چکیده اطمینان حاصل کنید. مشورت با استادان فن و دوستان یا همکاران علمی خود، توصیه می‌شود. 💐 با ما همراه باشید •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh
پاسخ‌های رهبر انقلاب به پرسش‌های انتشارات رواق درباره منش فکری و عملی جلال آل‌احمد همزمان با سالروز درگذشت این‌نویسنده منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، به‌تازگی و همزمان با ۱۸ شهریور سالروز درگذشت جلال آل احمد متن پاسخ‌های رهبر انقلاب به پرسش‌های انتشارات رواق را که در سال ۱۳۵۸ در تبیین منش فکری و عملی جلال آل‌احمد نوشته شده منتشر کرده است. متن سوالات انتشارات رواق هم اینک در دست نیست، اما از فحوای پاسخ‌ها قابل حدس است، سؤالاتی چون نحوه آشنایی با ایده‌های آل‌احمد، ساحت‌های نقش آفرینی فرهنگی او، واپسین منزل فکری وی و نقش او در بسترسازی برای انقلاب و غیره نگاه جامع‌الاطراف رهبری به کارنامه آل‌احمد، به ویژه واپسین فصل آن، بازگوکننده‌ی نکات مهمی است که می‌تواند جلال پژوهان را مددکار باشد. مشروح متن پاسخ رهبر انقلاب به سوالات مورد اشاره به این‌ترتیب است؛ بنام خدا با تشکر از انتشارات رواق اولاً بخاطر احیا نام جلال آل‌احمد و از غربت در آوردن کسی که روزی جریان روشنفکری اصیل و مردمی را از غربت درآورد؛ و ثانیاً به خاطر نظرخواهی از من که بهترین سال‌های جوانیم با محبت و ارادت به آن جلال آل قلم گذشته است. پاسخ کوتاه خود به هر یک از سوالات طرح شده را تقدیم می‌کنم: ۱. دقیقاً یادم نیست که کدام مقاله یا کتاب مرا با آل‌احمد آشنا کرد. دو کتاب «غربزدگی و دست‌های آلوده» جزو قدیمی‌ترین کتاب‌هایی است که از او دیده و داشته‌ام. اما آشنایی بیشتر من بوسیله و برکت مقاله «ولایت اسرائیل» شد که گله و اعتراض من و خیلی از جوان‌های امیدوار آن روزگار را برانگیخت. آمدم تهران (البته نه اختصاصاً برای این کار) تلفنی با او تماس گرفتم. و مریدانه اعتراض کردم. با اینکه جواب درستی نداد از ارادتم به او چیزی کم نشد. این دیدار تلفنی برای من بسیار خاطره‌انگیز است. در حرف‌هایی که رد و بدل شده هوشمندی، حاضر جوابی، صفا و دردمندی که آن روز در قلّه‌ی «ادبیات مقاومت» قرار داشت، موج می‌زد. ۲. جلال قصه‌نویس است (اگر این را شامل نمایشنامه‌نویسی هم بدانید) مقاله‌نویسی کار دوّم او است. البته محقّق و عنصر سیاسی هم هست. اما در رابطه با مذهب؛ در روزگاری که من او را شناختم به هیچ‌وجه ضد مذهب نبود، بماند که گرایش هم به مذهب داشت. بلکه از اسلام و بعضی از نمودارهای برجسته‌ی آن به‌عنوان سنت‌های عمیق و اصیل جامعه‌اش، دفاع هم می‌کرد. اگرچه به اسلام به چشم ایدئولوژی که باید در راه تحقق آن مبارزه کرد، نمی‌نگریست. اما هیچ ایدئولوژی و مکتب فلسفی شناخته‌شده‌ای را هم به این صورت جایگزین آن نمی‌کرد. تربیت مذهبی عمیق خانوادگی‌اش موجب شده بود که اسلام را اگرچه به‌صورت یک باور کلی و مجرد همیشه حفظ کند و نیز تحت تأثیر اخلاق مذهبی باقی بماند. حوادث شگفت‌انگیز سال‌های ۴۱ و ۴۲ او را به موضع جانبدارانه‌تری نسبت به اسلام کشانیده بود. و این همان چیزی است که بسیاری از دوستان نزدیکش نه آن روز و نه پس از آن، تحمّل نمی‌کردند و حتی به رو نمی‌آوردند! اما توده‌ای بودن یا نبودنش؛ البته روزی توده‌ای بود. روزی ضد توده‌ای بود. و روزی هم نه این بود و [نه] آن. بخش مهمی از شخصیت جلال و جلالت قدر او همین عبور از گردنه‌ها و فراز و نشیب‌ها و متوقّف نماندن او در هیچکدام از آنها بود. کاش چند صباح دیگر هم می‌ماند و قله‌های بلندتر را هم تجربه می‌کرد. ۳. غربزدگی را من در حوالی ۴۲ خوانده‌ام. تاریخ انتشار آن را به یاد ندارم. ۴. اگر هر کس را در حال تکامل شخصیت فکری‌اش بدانیم و شخصیت حقیقی او را آن چیزی بدانیم که در آخرین مراحل این تکامل بدان رسیده است، باید گفت «در خدمت و خیانت روشنفکران» نشان دهنده و معیّن کننده‌ی شخصیت حقیقی آل احمد است. در نظر من، آل‌احمد، شاخصه‌ی یک جریان در محیط تفکر اجتماعی ایران است. تعریف این جریان، کار مشکل و محتاج تفصیل است. امّا در یک کلمه می‌شود آن را «توبه‌ی روشنفکری» نامید. با همه‌ی بار مفهوم مذهبی و اسلامی که در کلمه «توبه» هست. جریان روشنفکری ایران که حدوداً صد سال عمر دارد با برخورداری از فضل «آل‌احمد» توانست خود را از خطای کج‌فهمی، عصیان، جلافت و کوته‌بینی برهاند و توبه کند: هم از بدفهمی‌ها و تشخیص‌های غلطش و هم از بددلی‌ها و بدرفتاری‌هایش. آل‌احمد، نقطه‌ی شروع «فصل توبه» بود. و کتاب «خدمت و …» پس از غربزدگی، نشانه و دلیل رستگاری تائبانه. البته این کتاب را نمی‌شود نوشته‌ی سال ۴۳ دانست. به گمان من، واردات و تجربیات روز به روز آل‌احمد، کتاب را کامل می‌کرده است. در سال ۴۷ که او را در مشهد زیارت کردم؛ سعی او در جمع‌آوری مواردی که «کتاب را کامل خواهد کرد» مشاهده کردم. خود او هم همین را می‌گفت.
البته جزوه‌ای که بعدها به نام «روشنفکران» درآمد، با دو سه قصه از خود جلال و یکی دو افاده از زید و عمرو، به نظر من تحریف عمل و اندیشه‌ی آل‌احمد بود. خانواده آل‌احمد حتی در «نظام نوین اسلامی» هم، تاکنون موفق نشده‌اند ناشر قاچاقچی آن کتاب را در محاکم قضائی اسلامی محکوم یا تنبیه کنند. این کتاب مجمع‌الحکایات نبود که مقداری از آن را گلچین کنند و به بازار بفرستند. اثر یک نویسنده‌ی متفکر، یک «کل» منسجم است که هر قسمتش را بزنی، دیگر آن نخواهد بود. حالا چه انگیزه‌ای بود و چه استفاده‌ای از نام و آبروی جلال می‌خواستند ببرند بماند. ولی به هر صورت گل به دست گلفروشان رنگ بیماران گرفت... ۵. به نظر من سهم جلال بسیار قابل ملاحظه و مهم است. یک نهضت انقلابی از «فهمیدن» و «شناختن» شروع می‌شود. روشنفکر درست آن کسی است که در جامعه‌ی جاهلی، آگاهی‌های لازم را به مردم می‌دهد و آنان را به راهی‌نو می‌کشاند. و اگر حرکتی در جامعه آغاز شده است؛ با طرح آن آگاهی‌ها، بدان عمق می‌بخشد. برای این کار، لازم است روشنفکر اولاً جامعه‌ی خود را بشناسد و ناآگاهی او را دقیقاً بداند. ثانیاً آن «راه نو» را درست بفهمد و بدان اعتقادی راسخ داشته باشد، ثالثاً خطر کند و از پیشامدها نهراسد. در این صورت است که می‌شود: العلماء ورثة الانبیا. آل‌احمد، آن اولی را به تمام و کمال داشت (یعنی در فصل آخر و اصلی عمرش). از دوّم و سوّم هم بی‌بهره نبود. وجود چنین کسی برای یک ملّت که به سوی انقلابی تمام‌عیار پیش می‌رود، نعمت بزرگی است. و آل‌احمد به راستی نعمت بزرگی بود. حداقل، یک نسل را او آگاهی داده است. و این برای یک انقلاب، کم نیست. ۶. این شایعه (باید دید کجا شایع است. من آن را از شما می‌شنوم و قبلاً هرگز نشنیده بودم.) باید محصول ارادت به شریعتی باشد و نه چیز دیگر. البته حرف فی حد نفسه، غلط و حاکی از عدم شناخت است. آل‌احمد کسی نبود که بنشیند و مسلمانش کنند. برای مسلمانی او همان چیزهایی لازم بود که شریعتی را مسلمان کرده بود. و ای کاش آل‌احمد چند سال دیگر هم می‌ماند. ۷. آن روز هر پدیده ناپسندی را به شاه ملعون نسبت می‌دادیم. درست هم بود. امّا از اینکه آل‌احمد را چیزخور کرده باشند، من اطلاعی ندارم، یا از خانم دانشور بپرسید یا از طبیب خانوادگی. ۸. مسکوت ماندن جلال، تقصیر شماست شمایی که او را می‌شناسید و نسبت به او انگیزه دارید. از طرفی مطهری و طالقانی و شریعتی در این انقلاب، حکم پرچم را داشتند. همیشه بودند. تا آخر بودند. چشم و دل «مردم» (و نه خواص) از آنها پر است. و این همیشه بودن و با مردم بودن، چیز کمی نیست. اگر جلال هم چند سال دیگر می‌ماند … افسوس.
صفر تا پژوهش فرهيخته گرامي؛ جهت نحوه استفاده از مشاوره تخصصي پژوهشي به لينك ذيل مراجعه كنيد؛ https://pajuhesh.hozehkh.com/2024/07/30/1203/ اداره برنامه ریزی و ارزیابی پژوهشی مدیریت پژوهش حوزه علمیه خراسان 💐 با ما همراه باشید •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh
شکستن طلسم خرافات! آرامش واقعی چه‌جوری به‌دست میاد؟ دنبال حقایق پنهان پشت عرفان‌های نوپدید هستی؟ در عرفان نما با حقیقت معنویت‌های نوپدید مثل: 📌تفکر نوین، قانون جذب و روانشناسی زرد، 📌عرفان کیهانی، ریکی، یوگا و مدیتیشن، 📌اکنکار، عرفان سرخپوستی و پائولو کوئیلو، 📌موج کره‌ای، انیمه‌های ژاپنی، کابالا و شیطان‌گرایی، سحر و جادو، جن و دعانویسی و… آشنا شو. 🔗همین حالا عضو کانال عرفان نما شو: https://eitaa.com/joinchat/3316384186C02bf20931f
🔰 فراهم شدن دسترسی آسان طلاب به محصولات نور از طریق پرتال طلوع 🔻مهندس ابراهیمی، معاون فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان گفت: با راه‌اندازی امکان ارائه محصولات نور از طریق پرتال طلوع، طلاب، اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان می‌توانند به منابع و محصولات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. ✅ بیشتر بخوانیم: https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=54635
💢چهارمین پایان‌نامه از سری پایان‌نامه‌های طرح «بررسی کاربرد قواعد اصولی در آثار امام خمینی (ره) و آیت الله خویی (ره)» مؤسسه دانشوران، دفاع شد 💢به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی دانشوران، پایان‌نامه سطح سه حجت الاسلام غلام حسین اسدی جهان با عنوان «کاربرد قواعد اصولی در کتاب الصوم آیت الله خویی (ره)» با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین استاد حمید درایتی و مشاوره دکتر بلال شاکری دفاع شد. این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی دلبریان در مقام استاد داور، در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد 💢این پایان‌نامه از سری پایان‌نامه‌های مورد حمایت موسسه دانشوران است که ذیل طرح «بررسی کاربرد قواعد اصولی در آثار امام خمینی (ره) و آیت الله خوئی (ره) تعریف شده است. برای پیش‌برد بهتر این پروژه، طبق توافق با معاونت آموزش حوزه خراسان، پایان‌نامه‌هایی که با این موضوع مورد پذیرش قرار بگیرند، مورد حمایت موسسه قرار خواهند گرفت. در این خدمت، استاد راهنما و مشاور تعیین شده و حمایت علمی پژوهشگر از ابتدا تا پایان نگارش و دفاع انجام می‌شود. تا کنون چهار پایان نامه از این طرح، دفاع شده است و یک پایان‌نامه نیز در نوبت دفاع است. 💢حجت الاسلام اسدی جهان در بیان ضرورت این تحقیق گفت: فاصله گرفتن دو علم فقه و اصول در عرصه آموزش و پژوهش، موجب شده اس، طلاب سطوح عالی نسبت به نقش مهم این علم، در استنباط دچار تردید و ابهام شوند؛ بنابراین تبیین جایگاه واقعی علم اصول و نشان دادن تأثیر آن در استنباط از اهمیت فراوانی برخوردار است. متن کامل 👉 ┈┈••✾❀🌸❀✾••┈ وبگاه دانشوران: https://daneshvaraan.info/
⚡️هدیه یک بنیاد اسلام پژوهی روسیه به مسلمان همزمان با ولادت پیامبر اعظم (س) 🌸 صبح امروز رئیس بنیاد مطالعات اسلامی مرجانی در مسکو یک سند قدیمی از شجرنامه پیامبر، صحابه و اهل بیت ع را منتشر کرد. در این شجره نامه که متعلق به قرون میانه است نسب پیامبر ص و نام تک تک دوازده امام ذکر شده است. 🌸 این سند معتبر و قدیمی در سال ۱۹۰۸ م و ۱۲۸۶ خورشیدی توسط تاتارهای روسیه کشف و تاکنون بصورت عمومی علنی نشده بود. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair
🔰 معرفی کتاب موسوعة کلمات الرسول الأعظم 🔹 در این مجموعه به گردآوری سخنانی که در متون شیعی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل گردیده، پرداخته شده است. 🔸 ویژگی های کتاب مزبور چنین است: ۱. از تقطیع احادیث اجتناب شده است. ۲. از آوردن احادیثی که دارای یک یا دو کلمه از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله بوده و گویای مطلب خاصی نبوده اند و همچنین از نقل سخنانی که در حال خواب و رؤیا از آن حضرت نقل شده است، خودداری شده است. ۳. منابع به ترتیب زمان نگارش آنها آورده شده است؛ احادیث نیز از نخستین منبع نقل شده و به برخی اختلافات در منابع دیگر نیز اشاره شده است. ۴. احادیث فقط از منابع شیعی امامی استخراج شده و به منابع شیعی غیرامامی و اهل سنت به صورت مستقیم مراجعه نشده است. لیکن درباره احادیثی که بزرگان شیعه در کتاب های خود آورده اند و در منابع اولیه شیعی موجود نبوده و در منابع اهل سنت موجود بوده است، ابتدا منابع اهل سنت و سپس منابع شیعه آورده شده است. ۵. اسناد احادیث به طور کامل آورده شده است. ❇️ برای دانلود این کتاب می توانید از لینک های زیر استفاده کنید ۱. جلد اول 👈 دانلود ۲. جلد دوم 👈 دانلود ۳. جلد سوم 👈 دانلود ۴. جلد چهارم 👈 دانلود ۵. جلد پنجم 👈 دانلود ۶. جلد ششم 👈 دانلود ۷. جلد هفتم 👈 دانلود ۸. جلد هشتم 👈 دانلود ۹. جلد نهم 👈 دانلود ۱۰. جلد دهم 👈 دانلود ۱۱. جلد یازدهم 👈 دانلود ۱۲. جلد دوازده 👈 دانلود ۱۳. جلد سیزده 👈 دانلود ۱۴. جلد چهارده 👈 دان 🆔 @tasnim_pdf
♦️کتاب «فرایند استنباط فقهی؛ بر اساس کتاب دروس فی علم الاصول الحلقه الثانیه» در نهمین نمایشگاه کتاب حوزه خراسان معرفی شد ♦️به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی دانشوران، حجت الاسلام سید محمد باقر قدمی، در آیین معرفی کتاب «فرایند استنباط فقهی»، در نهمین نمایشگاه کتاب حوزی خراسان رضوی، به تشریح اهداف، ضرورت‌ و ویژگی‌های این اثر پرداخت. این کتاب در شمار طرح‌های موسسه پژوهشی دانشوران است که توسط حجج اسلام، سید محمد باقر قدمی، رضا میهن‌دوست و سید علیرضا موسوی‌مهر تالیف شده و در آستانه چاپ قرار دارد. ♦️تبیین نگاه فرایندی به دانش اصول در کتاب فرایند استنباط فقهی حجت الاسلام سید محمد باقر قدمی در تبیین نگاه فرایندی به دانش اصول در کتاب فرایند استنباط فقهی، ابتدا این سوال را مطرح کرد که چرا عنوان فرایند استنباط فقهی برای این کتاب انتخاب شده است؟ 📝 بیشتر بخوانیم: وبگاه موسسه پژوهشی دانشوران👉 ┈┈••✾❀🌸❀✾••┈ کانال سخنرانی های استاد درایتی https://eitaa.com/derayati کانال موسسه پژوهشی دانشوران https://eitaa.com/daneshvaraan_Institute وبگاه دانشوران https://daneshvaraan.info/ پایگاه اطلاع رسانی استاد درایتی (دام ظله) https://derayati.com/
🎁 هدیه کتابخانه تسنیم 💐 به مناسبت میلاد پیامبر اعظم 😍 ۳۲ عنوان کتاب رایگان درباره آن حضرت ۱. الصحیح من سیرة النبي الأعظم 👈 دانلود ۲. فروغ ابدیت 👈 دانلود ۳. فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام 👈 دانلود ۴. السیرة النبوية / نجاح الطائي (۱۴ جلد) 👈 دانلود ۵. نهج الهدایه 👈 دانلود ۶. نهج الفصاحه 👈 دانلود ۷. عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن 👈 دانلود ۸. محمد (ص) رسول خدا 👈 دانلود ۹. عین الحیات (۲جلد) 👈 دانلود ۱۰. مصابیح القلوب 👈 دانلود ۱۱. پیامبر اعظم و حقوق زن 👈 دانلود ۱۲. شرح شهاب الاخبار 👈 دانلود ۱۳. پیامبر / زین العابدین رهنما 👈 دانلود ۱۴. محمد، پیغمبری که از نو باید شناخت 👈 دانلود ۱۵. سنن النبی 👈 دانلود ۱۶. ترجمه سنن النبی 👈 دانلود ۱۷. السیرة النبوية عند أهل البيت 👈 دانلود ۱۸. الرحیق المختوم 👈 دانلود ۱۹. خورشید نبوت/ترجمه الرحیق المختوم👈 دانلود ۲۰. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود ۲۱. کحل البصر فی سیرة سيد البشر 👈 دانلود ۲۲. ترجمه کحل البصر 👈 دانلود ۲۳. جانشینی حضرت محمد (ص)👈 دانلود ۲۴. دفاع عن الرسول 👈 دانلود ۲۵. احمد موعود الانجیل 👈 دانلود ۲۶. پیامبر امّی 👈 دانلود ۲۷. بشارات عهدین 👈 دانلود ۲۸. زندگانی پیامبر اعظم 👈 دانلود ۲۹. محمد در تورات و انجیل 👈 دانلود ۳۰. پیامبر از نگاهی دیگر 👈 دانلود ۳۱. پیامبر اعظم، برگرفته از الغدیر 👈 دانلود ۳۲. موسوعة کلمات الرسول الأعظم 👈 دانلود 📲 ثواب انتشار این لیست با شما ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا 🆔 @tasnim_pdf
🔰 نوزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تمدید شد 🔻رئیس اداره ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان از تمدید نوزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه، تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ خبر داد. 📝 بیشتر بخوانیم: https://pajuhesh.hozehkh.com/2024/09/23/1332/ •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐سایت اختصاصی پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
الإمام_المهدي_ع_و_أخبار_الغيب_السيد_حسن_نصرالله.pdf
3.69M
📚 الإمام المهدی و اخبار الغیب ✏️ نویسنده: شهید سید حسن نصرالله 📄 تعداد صفحات: ۱۰۶ 📣 زبان: عربی 🔅 توضیح: کتاب حاضر که به قلم سید شهدای مقاومت نوشته شده، درباره اخبار غیبی و ارتباط با امام زمان علیه السلام در زمان غیبت است. #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf