#طب_و_تغذیه
☘️ سلامتی و آرامش
👌 کشک یک فول کلسیم عالی است.
👈پروتئین کشک، سیستم ایمنی را تحریک و به ایجاد آنتی اکسیدان وادار می کند.
👈 رادیکالهای آزاد را نابود می کند.
👈 به سبب سم زدایی، عوامل سرطان زا را نابود می کند.
👈 کاهنده استرس
☘️☘️☘️☘️☘️☘️🌷🌷🌷🌷☘️☘️
👈 کشک افزایش دهنده توده عضلانی بدن؛ و افزایش دهنده سطح سلامتی و تسریع کننده بهبودی بدن بعد از بیماری است.
👈 به شرطی که مقدار نمک آن کم باشد.
👈 صفرا بر
👌 به خلاف تصور بعضی که قائل اند کشک سرد است طبعی گرم دارد.
👌 ترکیب آن با سیر داغ یا نعناء داغ و مغز گردو نیم کوب یک غذای کامل برای کسانیکه دارای درد های مفصلی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🆔 @ziafatelahi
#عکس_نوشت
#پیامبر صلی الله علیه و آله:
هر گاه متواضعان امت مرا دیدید در مقابلشان تواضع کنید و زمانی که با متکبران برخورد کردید بر آنها تکبر کنید که این رفتار موجب ذلت و خواری متکبران می شود.
مجموعه ورام ج۱ ص۲۰۱
🆔 @ziafatelahi
🖐❌ محروم کردن ورثه از ارث چه حکمی دارد ؟ ❌🖐
انسان تا زنده است و دارای اختیار و عقل سالم است، اختیار همهٔ اموال خود را دارد و میتواند آن را در راستای منافع خود یا دیگران خرج کند، اما اگر بخواهد تکلیف اموال خود پس از مرگش را تعیین کند، فقط به میزان یک سوّم ارزش کل اموال حق وصیّت دارد، یعنی میتواند بگوید یک سوّم مال و اموالم را به فقیر یا یکی از ورثه یا ... بدهید و وصیت به این مقدار، از طرف او نافذ است و باید توسط ورثه یا وصیّاش اجرا و عملی گردد. اما اگر بخواهد وصیّت کند که تمام اموالش یا نصف اموالش به یک نفر برسد، بیشتر از یکسوّمِ کلّ اموال به او نمیدهند و بقیّه طبق قانون ارث بین ورثهاش تقسیم میگردد. همچنین اگر کسی وصیّت کند که فلان شخص (از ورثه) حق ارث بردن ندارد، چنین وصیّتی لغو و بیهوده است و نباید به آن عمل شود.
✨ خلاصه: «ارث» قانون خداست و قابل تغییر نیست و نمیتوان آن را به هم زد، پس: هیچکس حق ندارد ورثهاش را از ارث محروم کند.
#وصیت
#ارث
#حق_الناس
🆔 @ziafatelahi
روح نماز، با گویش ابوالفضل سبزی.mp3
225K
📣 #نکتههای_مهدوی
🔹تکه سخنرانی های نیم دقیقه ای #ابوالفضل_سبزی
✨موضوع: #امام_زمان علیه السلام روح #نماز
🆔 @ziafatelahi
🔹#پرسمان #پرسش_و_پاسخ
موضوع: شب بیست و هفتم ماه رمضان
پاسخ گو: #ابوالفضل_سبزی
📝سوال شما
سلام ببخشید یک جایی شنیدم که شب بیست و هفتم رمضان هم احتمال شب قدر دارد آیا درست است؟
📝پاسخ ما:
🔸سلام ، خیر از نظر شیعه نوزدهم و بیست ویکم و بیست و سوم شبهای احیا و قدر نامیده شده اند و شب بیست و هفتم را اهل تسنن شب قدر می دانند. روایتی هم که از ابن عباس یا ابی بن کعب نقل می کنند ضعیف و دارای محتوایی غیر قابل استناد است.
البته همه ی شبهای ماه رمضان، مبارک است و برای شب بیست و هفتم نیز ما در روایات دعاهای مأثوری داریم ولی این شب در نزد اهل بیت علیهم السلام به عنوان شب قدر تایید نشده است.
🔹بعضی می پرسند در دعای روز بیست وهفتم از خدا درخواست فضل شب قدر می کنیم آیا این دلیل بر احتمال قدر بودن شب بیست وهفتم نیست؟
در پاسخ باید گفت؛
جدای از بحث سندی دعاهای روزانه، اولا نقل مرحوم شیخ عباس با نقل کفعمی متفاوت است و کفعمی معتقد است که این دعای بیست و هفتم را باید در بیست وسوم خواند و مخصوص روز بیست وسوم است.
ثانیا می توان ضمیر فیه در دعاهای سی گانه را به ماه برگرداند و گفت خدایا فضیلت شب قدر را در کل این ماه به من عنایت کن،
ثالثا به فرض برگرداندن ضمیر به همان روز، درخواست فضل شب قدر به معنای اثبات شب قدر نیست زیرا ما در شب نیمه شعبان هم درخواست فضل و برکت شب قدر را داریم،
علاوه بر این ها، این عبارت یک مفهوم را هم به ما می رساند و آن این است که درب رحمت و تقدیرات الهی همواره به روی ما باز است و اگر کسی تا این روز غافل بوده و اینک توبه کند و از خدا بخواهد که مقدراتش را نیک گرداند، دست خدا باز است و بندگانش را می پذیرد، در واقع این فراز به ما می فهماند که هر لحظه ما می توانیم با دعا و اصلاح عملکرد خود، مقدرات خود را تغییر دهیم. پس این عبارت به هیچ وجه اثبات کننده ی شب قدر نیست.
🔺حواستون باشد که جدیدا در فضای مجازی شب بیست و هفتم را به عنوان شب قدر تبلیغ می کنند شما این گونه پیام ها را پخش نکنید. التماس دعا.
🆔 @ziafatelahi
🌸 #عکس_نوشت #وقف
من گفتم بهتر است همه مبلغی وسط بگذاریم اینگونه وقف مشارکتی انجام داده ایم.
خانه ای بخریم و وقفش کنیم و آن را به مدت معلوم در اختیار زوج های جوانی قرار دهیم که خانه ندارند.
تا ثواب این کار به روح پدر بزرگمان برسد.
🆔 @ziafatelahi