eitaa logo
موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
2هزار دنبال‌کننده
515 عکس
357 ویدیو
58 فایل
قضيه فلسطين كليد رمزآلود گشوده شدن درهاي فرج به روي امت اسلام است مسریٰ محفلی تخصصی در موضوع #فلسطین #یهود #صهیونیسم #رژیم_صهیونیستی #دشمن_شناسی_در_قران ادمین:ghods_shariif@ 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastin
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨توییت یحیی سریع با انتشار نقشه پایگاه های امریکا در غرب آسیا: 🔺”از امروز جنگ بی سابقه با دشمن صهیونیستی-آمریکایی رخ خواهد داد و پایگاه های آمریکایی هدف نیروهای مسلح ما خواهد بود”. فراخوان بسیج عمومی یمن برای حمله به پایگاه های آمریکا در غرب آسیا 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
🔰یهود در قرآن إِنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيي‏ أَنْ يَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها فَأَمَّا الَّذينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَ أَمَّا الَّذينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلاً يُضِلُّ بِهِ كَثيراً وَ يَهْدي بِهِ كَثيراً وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقين‏ خداوند از اينكه به [موجودات ظاهراً كوچكى مانند] پشه و حتّى كمتر از آن، مثال بزند باكى ندارد. در اين ميان كسانى كه ايمان آورده‌اند، مى‌دانند كه آن [مثال، گوياى] حقيقتى است از طرف پروردگارشان؛ و امّا كسانى كه كافر شده‌اند [بهانه‌جويى كرده] مى‌گويند: «منظور خداوند از اين مثال چه بوده است»؟! [آرى] خدا جمع زيادى را با آن گمراه و گروه بسيارى را هدايت مى‌كند؛ ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى سازد! بقره/26 🔹تفاسیر 1️⃣الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَ أَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا بالقرآن يعنى اليهود فَيَقُولُونَ ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا الذي ذكر مَثَلًا إنما يقوله محمد من تلقاء نفسه و ليس من اللّه فأنزل اللّه- عز و جل- يُضِلُّ بِهِ أى يضل اللّه بهذا المثل كَثِيراً من الناس يعنى اليهود وَ يَهْدِي بِهِ أى بهذا المثل كَثِيراً من الناس يعنى المؤمنين وَ ما يُضِلُّ بِهِ أى بهذا المثل إِلَّا الْفاسِقِينَ يعنى اليهود (تفسیر مقاتل بن سلیمان ج1 ص 95) 2️⃣ إنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا ما: بَعُوضَةً فَما فَوْقَها لما ضرب اللّه المثل بالعنكبوت في سورة العنكبوت، و بالذباب في سورة الحج- قالت اليهود: ما هذه الأمثال التي لا تليق باللّه عزّ و جل؟! فأنزل اللّه: إِنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها. من الذباب و العنكبوت. و كان أبو عبيدة [رحمه اللّه‏] يذهب إلى أن «فوق» هاهنا بمعنى «دون» على ما بينا في كتاب «المشكل». فقالت اليهود: ما أراد اللّه بمثل ينكره الناس فيضلّ به فريق و يهتدي به فريق؟ قال اللّه: وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِين‏(غریب القران ص46) 3️⃣ إنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا و ذلك أنه لما نزل قول اللّه تعالى: إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُباباً [الحج: 73] و قال في آية أخرى: مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ [العنكبوت: 41]، قالت اليهود و المشركون: إن رب محمد يضرب المثل بالذباب و العنكبوت فنزلت هذه الآية إِنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها، أي لا يمتنع من ضرب المثل و بيان الحق(الواضح فی تفسیر القران 54) 4️⃣إنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا ... (آيه 26). ابن عباس به روايت ابو صالح مى‏گويد: پس از آنكه خدا دو مثل در حق منافقان زد (آيه 17 و آيه 19) ايشان گفتند خدا بزرگ‏تر و برتر از آن است كه ضرب المثل بياورد. در جواب آيه بالا نازل گرديد. حسن و قتاده گفته‏اند: پس از آنكه مثال «ذباب» و «عنكبوت» براى مشركان در قرآن آمد يهود خنديدند و گفتند: اين به كلام خدا نمی‏ماند و آيه مورد بحث نازل شد. احمد بن عبد اللّه بن اسحاق در كتابش با اسناد از ابن عباس روايت مى‏كند: پس از آنكه خدا درباره معبودهاى مشركان آيه فرستاد كه «اگر مگسى چيزى از ايشان بربايد نتوانند باز ستانند» (حج 3) و دين مشركان را در سستى به تار عنكبوت تشبيه نمود (عنكبوت 41) آنان گفتند: آيا مثال مگس و عنكبوت را در قرآن محمد (ص) ديديد؟ منظورش از اينها چيست و به چه درد مى‏خورد؟ در پاسخ آيه مورد بحث نازل گرديد.(اسباب النزول واحدی‏ ص19) 🔻نکات: بنی اسرائیل در ادامه اخلاق و سیره همیشگی خود در اعتراض به طرح خدا و اندک چیزی را بهانه تمسخر و تحقیر مسلمین و انحراف مسیر هدایت می کردند. لذا ضرب المثل به بال مگس را برنمی تابند و آن را غیر الهی می دانند و خداوند با این مثال برای هدایت از این امثله حسی و ملموس استفاده می کند تا نشان بدهد همین واسطه هدایت عده ای الا فاسقین می شود. و عدم هدایت یهود نشان بر فاسق بودن یهود است. ✍🏻محمدحسین خانی ⭕️اختصاصی موسسه مطالعات راهبردی مسری 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
🔰یهود در قرآن الَّذينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ميثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ [همان] كسانى كه پيمان خدا را پس از محكم‌ساختن آن، مى‌شكنند؛ و پيوندهايى را كه خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده و در روى زمين فساد مى‌كنند؛ آنها زيانكاران [واقعى] هستند. بقره/27 🔹تفاسیر 1️⃣الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثاقِهِ فنقضوا العهد الأول، و نقضوا ما أخذ عليهم فى التوراة، أن يعبدوا اللّه. و لا يشركوا به شيئا، و أن يؤمنوا بالنبي- صلى اللّه عليه و سلم- و كفروا بعيسى و بمحمد- عليهما السلام- و آمنوا ببعض الأنبياء، و كفروا ببعض، وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ «2» وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ يعنى و يعملون فيها بالمعاصي أُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ- 27- فى العقوبة يعنى اليهود( تفسير مقاتل بن سليمان، ج‏1، ص: 96) 2️⃣ الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثاقِهِ، أي يتركون أمر اللّه و وصيته من بعد ميثاقه، أي من بعد تغليظه و تأكيده، و ذلك أن اللّه تعالى أمر موسى في‏ التوراة بأن يأمر قومه ليقروا بمحمد صلى اللّه عليه و سلم و يصدقوه إذا خرج. و كان موسى عليه السلام عاهدهم على ذلك، فلما خرج رسول اللّه صلى اللّه عليه و سلم كذبوه و لم يصدقوه و نقضوا العهد. و يقال: إنه أراد به العهد الذي أخذه من بني آدم من ظهورهم، حيث قال تعالى: أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ [الأعراف: 172] فنقضوا ذلك العهد و الميثاق. فإن قيل: كيف يجوز هذا و اليهود كانوا مقرّين باللّه تعالى؟ فكيف يكون نقض العهد و هم مقرون؟ قيل له: إنهم إذا لم يصدقوا بمحمد صلى اللّه عليه و سلم فقد أشركوا باللّه، لأنهم لم يصدقوا بأن القرآن من عند اللّه، و من زعم أن القرآن قول البشر فقد أشرك باللّه تعالى، و صار ناقضا للعهد. و يقال: الميثاق الذي يعرف كل واحد ربه إذا تفكر في نفسه، فكان ذلك بمنزلة أخذ الميثاق عليه، و جميع ما في القرآن من ذكر الميثاق‏ (بحر العلوم، ج‏1، ص: 38) 3️⃣ «عَهْدَ اللَّهِ» هو ما ركز في عقولهم من الحجّة على التّوحيد، أو ما أخذ عليهم في التّورية من اتّباع محمّد- صلّى اللّه عليه و آله- أو ما أخذ عليهم من الميثاق بأنّه إذا بعث إليهم رسول مؤيّد بالمعجزات صدّقوه و اتّبعوه‏ ( تفسير جوامع الجامع، ج‏1، ص: 34) 4️⃣ الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثاقِهِ ... تصف هذه الآية الفاسقين بنقض العهد، و الرجوع عن الإيمان بعد معرفته، أو برفض آلة التوحيد و الإيمان و هى مبثوثة فى فطرة الإنسان. و قال مقاتل بن سليمان: المراد بهم اليهود (فقد نقضوا العهد الأول، و نقضوا ما أخذ عليهم في التوراة أن يعبدوا اللّه و لا يشركوا به شيئا و أن يؤمنوا بالنبى- عليه السلام- و كفروا بعيسى و بمحمد- عليهما السلام- و آمنوا ببعض الأنبياء و كفروا ببعض) (تفسیر قرآن کریم ج 1 ص 46) 5️⃣إِنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا معناه أن اللّه لا يدع ضرب المثل بالأشياء الحقيرة لحقارتها إذا رأى الصلاح في ضرب المثل بها ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها فما فوقها في الصغر و القلة فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا أي صدقوا محمدا و القرآن، و قبلوا الإسلام فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ مدحهم اللّه تعالى بأنهم تدبروا حتى علموا أنه من ربهم، و أن المثل وقع في حقه وَ أَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا بالقرآن فَيَقُولُونَ أي فلاعراضهم عن طريق الاستدلال و إنكارهم الحق قالوا ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلًا أي ما ذا أراد اللّه بهذا المثل يُضِلُّ بِهِ كَثِيراً وَ يَهْدِي بِهِ كَثِيراً إنه حكاية عمّن قال: ما ذا أراد اللّه بهذا مثلا يضل به كثيرا و يهدي به كثيرا، أي يضل به قوم و يهتدي به قوم، ثم قال اللّه تعالى: وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِينَ فبين تعالى أنه لا يضل إلا فاسقا ضالا. ( الوجيز في تفسير الكتاب العزيز، ص: 13)
6️⃣ الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ النقض: الفسخ و فكّ التركيب. و العهد: الموثق. و المراد بهؤلاء الناقضين لعهد اللّه أحبار اليهود المتعنتون، أو منافقوهم، أو الكفار جميعا، و عهد اللّه ما ركز في عقولهم من الحجة على التوحيد، كأنّه أمر وصاهم به و وثقه عليهم، أو أخذ الميثاق عليهم بأنّهم إذا بعث إليهم رسول يصدقه اللّه بمعجزاته صدقوه و أتبعوه و لم يكتموا ذكره، أو أخذ اللّه العهد عليهم أن لا يسفكوا دماءهم و لا يبغي بعضهم على بعض و لا يقطعوا أرحامهم، و قيل عهد اللّه إلى خلقه ثلاثة عهود، العهد الأول الذي أخذه على جميع ذرية آدم عليه السّلام «3» بأن يقروا بربوبيته، و هو قوله تعالى: وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ «4» الآية، و عهد خصّ به النبيين أن يبلّغوا الرسالة و يقيموا الدّين، و هو قوله تعالى: وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِيِّينَ مِيثاقَهُمْ «5» و عهد خصّ به العلماء، و هو قوله تعالى: وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَ لا تَكْتُمُونَهُ «6» مِنْ بَعْدِ مِيثاقِهِ أصله من الوثاقة و هي إحكام الشي‏ء، و الضمير للعهد، و هو ما وثّقوا به عهد اللّه من قبوله‏ (مدارك التنزيل و حقايق التاويل، ج‏1، ص: 77) 🔻نکات: عهد شکنی یکی دیگر از صفات اعتقادی یهود است که با توجه به علم به حقانیت پیامبر ختمی و شناخت وصی او باز عهد شکنی کردند و پیامبر را چون از نسل اسحاق نبود به عنوان پیامبر قبول نکردند، این خلف وعده و عدم پایبندی به عهد یکی از ویژگی های صهیونیسم هاست و به خوبی این ویژگی اجداد خودرا حفظ کرده اند مصادیق این عهد شکنی در تاریخ غصب فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی زیاد است که به عنوان نمونه به چند مصداق اشاره می کنیم: قطعنامه 1947، 2535،38180، و 140 قطعنامه دیگر ، توافق اسلو،کمپ دیوید،وای ریور و... تمام این موارد بیانگر سخن الهی است که این قوم را قومی لجوج و عهدشکن معرفی می نماید ✍🏻محمدحسین خانی ⭕️اختصاصی موسسه مطالعات راهبردی مسری 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
🔸 کانال 13 عبری: تمامی فرماندهان ارشد حماس ترور خواهند شد، اولین فرماندۀ بلند پایه صالح العاوری بود. پ.ن: تغییر کنش اسرائیل در مقابله با مقاومت اجرای طرح ترور فرماندهان 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
✅ شهید صالح العاروری کیست؟ صالح العاروری سال 1966 در شهرک عاروره در نزدیکی شهر رام الله در کرانه باختری به دنیا آمد. مدرک لیسانس خود را در رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه الخلیل در کرانه باختری دریافت کرد. سال 1985 رهبر جنبش اسلامی دانشجویی در دانشگاه الخلیل شد. پس از تاسیس جنبش حماس در اواخر سال 1987 العاروری نیز به آن ملحق شد. طی سال‌های 1990 تا 1992 دو مرتبه به اتهام فعالیت در جنبش حماس اسیر و به بازداشت موقت درآمد. شهید العاروری از بنیانگذاران گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس است. او طی سال‌های 1991 و 1992 هسته‌های اولیه شاخه نظامی حماس را در کرانه باختری پایه‌گذاری کرد. ارتش رژیم صهیونیستی سال 1992 مجددا او را به اسارت گرفت و به اتهام تاسیس گردان‌های قسام در کرانه باختری به 15 سال حبس محکوم کرد. او سال 2007 آزاد شد اما رژیم صهیونیستی سه ماه بعد مجددا او را به اسارت گرفت و تا سال 2010 در اسارت بود. دیوان عالی رژیم صهیونیستی او را پس از آزادی به خارج از فلسطین تبعید کرد. العاروری پس از آزادی به عنوان عضو دفتر سیاسی حماس انتخاب شد. او یکی از اعضای تیم مذاکره کننده حماس در جریان قرارداد مبادله اسرا در سال 2011 موسوم به قرارداد وفاداری به آزادگان بود که به موجب آن 1027 اسیر فلسطینی در مقابل گلعاد شالیت نظامی اسیر اسرائیلی آزاد شدند. شهید صالح العاروری اکتبر 2017 به عنوان نایب رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد. 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
🔺صدای انفجار در محل منتهی به گلزار شهدای کرمان هنوز علت حادثه مشخص نشده اما می شود شیطنت صهیونیست ها را حدس زد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظۀ شنیده‌شدن صدای انفجار دوم در مسیر گلزار شهدای کرمان ✍صدای انفجار دوم مسئولین انفجار کپسول گاز را مطرح می کنند بعید است کپسول باشد
انفجار در نزدیکی مقبره (شهید) سلیمانی، در سالگرد ترور او
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما: در این حادثه دست‌کم ۲۰ تن شهید شده‌اند