موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
#پوستر فارسی 🔸فراخوان همایش بینالمللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» به #زبان_فارسی https://eitaa.co
عزیزان علاقهمند می توانند در این همایش شرکت کنند
و اساتید موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
آمادگی همکاری و مشاوره در زمینه انتخاب موضوع و راهنمایی پایاننامه عزیزان هستند.
عزیزان می توانند سوالات خود را با #همایش به ادمین کانال ارسال کنند
تا توسط استاد پاسخ داده شود و از طرف ادمین به عزیزان ارسال شود
ادمین: @ghods_shariif
🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
هدایت شده از موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
طرح مطالعاتی«فلسطین کلید ظهور»
اهداف برگزاری دوره:
۱. بالا بردن سطح بصیرت و دشمنشناسی
۲. شناخت نگاه امامین انقلاب نسبت به مسئله فلسطین
۳. شبکهسازی فعالین حوزه فلسطین
۴. تسهیلگری برای محققین
📕کتابهای دوره مقدماتی:
۱. یهود شناخت [خانم سهیلا جلالیکندری]
۲. فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب
۳. ده غلط مشهور درباره اسرائیل [ایلان پاپه]
۴. باورها و آیینهای یهودی [آلن آنترمن]
🔸به صورت آنلاین
🔹همراه با جلسات بررسی و تحلیل کتب توسط استادیار
📜با اعطای گواهی شرکت در دوره توسط دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی و موسسه مطالعات راهبردی مسری و معاونت بین الملل حوزه علمیه
🍎 مزایا: به کارگیری نفرات برتر در پروژههای پژوهشی مؤسسه
❇️مهلت ثبت نام: ۲۰ لغایت ۲۵ اسفند
❇️ شروع دوره: شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
🌐 لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/hl63w
🆔 پاسخ به سوالات: @ghods_shariif
💰هزینه دوره 50.000 تومان میباشد.
شماره کارت:
5041721070640256
محسن عبدلی گراوند
🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
طرح مطالعاتی«فلسطین کلید ظهور» اهداف برگزاری دوره: ۱. بالا بردن سطح بصیرت و دشمنشناسی ۲. شناخت نگ
🔺امروز آخرین مهلت ثبت نام دوره مطالعاتی فلسطین کلید ظهور
🔸یهود در قرآن
🔸فلسطین در منظر رهبری
🔸یهود شناسی
🔸صهیونیسم شناسی
جلسه افتتاحیه «دوره مطالعاتی فلسطین کلیدظهور»
شنبه ۲۶ اسفندماه | ساعت ۱۵:۰۰
همراه با سخنرانی مهمان ویژه مراسم مهدی صالح [فرزند شهید غزه]
با موضوع غزه در ماه مبارک رمضان
و ارائه روند دوره توسط مسئول دوره
حجت الاسلام محمدحسین خانی
(لینک جلسه برای دانشپژوهان در گروه ارسال خواهد شد)
🌐 کانال موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین نماز جمعۀ ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی
🔹ادارۀ اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد که امروز ۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی اولین نماز جمعۀ ماه رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کردند.
felestin fa kamel.pdf
2.15M
🔰کتاب فلسطین
🔸 جمعآوردی بیانات مقام معظم رهبری
پیرامون مسئله فلسطین
🌐 کانال موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
felestin.pdf
1.74M
🔰مسئله فلسطین در کلام رهبری
🌐 کانال موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
آمار شهدای غزه تا دیروز:
۳۱۷۲۶ نفر؛
از این آمار:
بیش از ۱۳ هزار نفر کودک،
۸۴۰۰ زن؛
منبع: الجزیره، ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ (۱۸ مارس ۲۰۲۴)
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
لحظه تحویل سال نو (۱۴۰۳)، ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه؛
👈 به هنگام تحویل سال:
- قرائت دعای"یا مقلّب القلوب..."
- قرائت دعای الهی عظم البلاء🤲
- دعای خاص برای فرج امام زمان(عج)، شادی قلب نازنین ایشون به مژده فرج و نجات عالم از جنایت، خباثت، شر و بدی؛
- ذکر "امن یجیب..." برای نجات مردم مظلوم غزه و فلسطین از دست رژیم هار و کودکش صهیونیستی؛
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
سال نو و تقارن آن با ماه امساک، بهار دلها، بر همگان مبارکباد.
در این سال جدید و ماه عزیز همگی برای رهائی مظلومان عالم مخصوصا مردم غزه دعا و تلاش کنیم.
اگر این ایام بدترین ایامی است که بر آنان میگذرد امیدوارم امت اسلام بدترین امتی نباشد که بر آنان میگذرد.
#امتنمونه
#یاللمسلمین
🌐 کانال موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
24.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بمناسبت سالگرد شهادت #شیخ_احمد_یاسین
لحظاتی از دیدار شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش اسلامی حماس با مقام معظم رهبری
┈┄┅═✾✧ااا❁ااا✧✾═┅┄┈
موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢
🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال!
🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزباللهیمان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد!
🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالتطلبترین ملتها بودهاند و برای رسیدن به آن، هزینههای هنگفت دادهاند. چطور میشود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالتطلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا میکند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایتها و نسلکشیهای آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ...
🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشهی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمیتوانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیماییهای کلیشهای دردی از مردم غزه دوا نمیکند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیماییهای داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمیگذارد.»
🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودککشیها و زجرکشیدنهای مردم غزه میریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمیبینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بیخیالی میزنند. خیلی فرق است که کسی بیخیال مسئلهای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکنندهی روحی مسئلهای، خود را به بیخیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است.
🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئلهای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکسهای جنایتهای شنیع اسرائیل و نسلکشیها و کودککشیها و رنجها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» میباشد.
🔹خلاصه اینکه:
➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است.
➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است.
➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است.
🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتابدهنده، همه و همه دست به هم دادهاند تا فناوریهایی زندهی چند دههی گذشتهی جامعهی انقلابی ایران یعنی #راهپیمایی به امری صرفا داخلی و کلیشهای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ...
اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوریهای اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوریهای اجتماعی جدید جستجو کرد ...
🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله ....
#عقلانیت_انقلابی
#غزه
#عدالتطلبی
#راهپیمایی
#فناوریهای_اجتماعی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671
🔰نقش رسانه در حمایت از فلسطین و تبیین جنایت های صهیونیست ها
هر کس به قدر توانایی خود در سرتاسر دنیای اسلام وظیفهای دارد و باید نقشی ایفا کند. امروز دنیا، دنیای رسانهها و تبلیغ و تبیین است. امروز در مقابل شما امپراتوری خبری دشمنان دنیای اسلام قرار دارد که غالباً در کنترل صهیونیستهاست. امروز یک اتوبان یکطرفه خبر و تحلیل از طرف رسانههای خبری به سمت افکار عمومی دنیا - از جمله افکار عمومی کشورهای عربی و اسلامی و خود مسلمانان - جاری است. صهیونیستها از آغاز شروع کار خود، به سمت رسانههای خبری و تبلیغی رفتند. یکی از سیاستهای آنها این بود که رسانههای تبلیغی دنیا را قبضه کنند. امروز اینگونه است. آنها از اوّلِ کار، یک شگرد تبلیغی را انتخاب کردند که بسیار مهمّ و تعیین کننده بود و تا امروز تأثیرگذار بوده است؛ آن شگرد تبلیغی عبارت است از مظلومنمایی. برای مظلومنمایی، داستانها و افسانههای فراوانی جعل شد؛ خبرهایی ساخته شد و تلاشهای بیوقفهای انجام گرفت. امروز هم در نهایت سفّاکی، باز همان تبلیغات ادامه دارد؛ یعنی باز هم مهمترین کار صهیونیستها در دنیای تبلیغات، مظلومنمایی است. اینها مسأله نگرانی روانی یهودیان را مطرح کردند و گفتند چون یهودیان در طول قرنهای متمادی زیر فشار بودند، از لحاظ روانی دچار نگرانیاند و به امنیّت روانی احتیاج دارند. صهیونیستها در مذاکرات با سران کشورهای غربی و بعدها در گفتگوهای خود با کشورهای اسلامی و عربی، مسأله امنیّت روانی را مطرح کردند و گفتند ما به امنیّت روانی احتیاج داریم و باید امنیّت روانی ما تأمین شود. این امنیّت روانی یعنی چه؟ هیچ معنای مشخّص و هیچ پایانی ندارد. هر اقدامی بخواهد انجام بگیرد، اگر به سودشان نباشد، به بهانه امنیّت روانی، میتوانند آن را خنثی کنند. بسیاری را در دنیا قانع کردند که به امنیّت روانی احتیاج دارند و باید امنیّت روانی آنها تأمین شود.
برآوردن نیاز اسرائیل در مورد امنیّت روانی، مشکلتر است از چشم پوشیدن از سرزمین. شما وقتی سرزمین را از دست میدهید، میدانید چه چیزی را از دست دادید؛ اما وقتی میخواهید خواسته اسرائیل را در مورد امنیّت روانی برآورده کنید، نمیدانید تا کجا باید تسلیم شوید و تا کجا باید امتیاز بدهید. این امتیاز دهی، پایانی ندارد؛ مرتّب باید امتیاز داد. تجربه اروپا در این مورد، عبرتآموز است. دولت آلمان صد و پنجاه میلیارد مارک به عنوان خسارت به یهودیان داد؛ اما خسارت یهودیان از آلمان هنوز تمام نشده است؛ باز هم خسارت طلبکارند و باید به آنها داده شود! آنچه یهودیان با آلمان کردند، کم و بیش با برخی کشورهای اروپایی دیگر - مثل اتریش، سوئیس، فرانسه، حتّی تا چند سال قبل با واتیکان - نیز انجام دادند. همه باید خسارت بدهند؛ این خسارت تمام شدنی نیست!
در بعد روانی، اسرائیلیها فعّالیتهای بسیار مهمّی دارند. همه سیاستمداران، خبرنگاران، روشنفکران، کارگزاران و نخبگان غرب باید در مقابل بنای یادبود کوره آدمسوزی سر تعظیم فرود بیاورند؛ یعنی همه، داستانی را که اصل صحّت آن معلوم نیست، مورد تأکید قرار دهند و خود را بدهکار آن داستان قلمداد کنند. اینها روشهایی است که در تبلیغ دارند و همه معطوف به «مظلومنمایی» است.
البته در بخش دیگری از دنیا، با تکیه بر داستانهای ذکر شده در تورات و این که اینجا سرزمینی است که به فرزندان اسرائیل بخشیده شده، بسیاری از مسیحیان را هم با خود همفکر و همدل کردند. آن طوری که من در آماری ملاحظه کردم، اینها توانستهاند در برخی کشورها - از جمله عمدتاً در امریکا - به عنوان پشتوانه افکار عمومی، با همین تبلیغات، میلیونها صهیونیست غیر یهودی درست کنند! اینها سالهاست که این کار تبلیغاتی را میکنند. امروز هم با شدّت هر چه تمامتر همین تبلیغات در دنیا ادامه دارد.
البته از حوادثی هم که پیش آمد - مثل حادثه بیستم شهریور (یازده سپتامبر) در نیویورک و واشنگتن - حداکثر سوء استفاده را کردند و توانستند مسأله فلسطین را از متن قضایای دنیای اسلام به حاشیه برانند. از این جهت هم صهیونیستها صددرصد مورد کمک امریکا قرار گرفتند. اما در مقابل، هیچ کس حق ندارد و نباید در کشورهایی که ادّعای آزادی میکنند، آتش زدن زندگی زنان و کودکان فلسطینی را مورد سؤال و اعتراض قرار دهد و قساوتهایی را که امروز علیه ملت فلسطین به کار میرود، ذکر کند.
با توجه به این روش تبلیغی و شناخت روانیای که انسان از دشمن پیدا میکند، مجموعه مسؤولان و کارگزاران رسانههای کشورهای اسلامی باید مسؤولیت خود را احساس و راه خود را تنظیم کنند. این یک کار حیاتی و مهمّ است. امروز نه فقط برای ملت فلسطین، بلکه برای دنیای اسلام، این یک کارِ حیاتی و یک وظیفه سنگین است.