✅ وزیر خارجه آمریکا، واشنگتن را به مقصد فلسطین ترک کرد
بلینکن قرار است برای گفتوگو درباره آینده غزه پس از جنگ به ۵ کشور عربی اردن، مصر،عربستان، امارات و قطر نیز سفر کند.
#گفتگوی_مجازی
با موضوع:
🔺تحلیل عملیات طوفان الاقصی
🔺روایت آخرین تحلیلها از تحلیلگران
رژیم صهیونسیتی
🔺روایت آخرین وضعیت غزه
🔺بررسی عملیات ترور فرماندهان مقاومت
🔺همراه با پرسش و پاسخ
دوستان سوالات خود را با هشتگ #سوال به آیدی زیر ارسال کنند.
@ghods_shariif
با حضور:
مهدی صالح غزه ای
حجت الاسلام محمدحسین خانی
📅 سه شنبه 19 دی
⏱ساعت 21:00
📱از طریق لایو ایتا در کانال
صالح غزه ای به آدرس:
🌐@SalehGaza
و کانال موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ به آدرس:
🌐https://eitaa.com/flastiin
هدایت شده از دبیرخانه فلسطینِ قوه مقننه
ویژه نامه 68 طوفان الاقصی.pdf
1.15M
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارشناسان اسرائیلی: هیچ نشانهای از شکست یا عقب گرد در حماس نمیبینیم، آنها متحدند و میگویند قبل از آتشبس دائمی هیچ مبادلهای انجام نمیدهیم!
🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
🔴وزیران رژیم صهیونیستی: ارتش در جنگ غزه به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است
🔹روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز شنبه 6 ژانویه 2024 به نقل از اعضای شورای وزیران گزارش داد که ارتش اشغالگر هنوز به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در مورد جنگ در نوار غزه دست نیافته است.
🔹وزرای اسرائیلی با اذعان به اینکه هنوز اکثریت تونل های غزه تخریب نشده است، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز همچنان قدرت خود را حفظ کرده است به طوریکه نابودی آنها چندین ماه طول می کشد.
🔹مقامات اسرائیلی در خصوص اسرای اسرائیلی در غزه گفتند که نیمی از اسرا همچنان نزد حماس هستند، در حالی است که ارتش اشغالگر اسرائیل قادر به بازیابی اسرا از طریق عملیات زمینی در نوار غزه نیست.
✍🏻انتقام یعنی اینکه حماس به عنوان یک گروه مبارز فلسطینی با تمام اشراف اطلاعاتی رژیم و محدویت ها و محاصره ها توانست بعد از سه ماه کاری بکند که دشمن به شکست خود و پیروزی مقاومت اعرتاف کند
این یعنی طرح انتقام ایران که پیشینه و زیرساخت آن از 20 سال پیش شروع شده
والان محور مقاومت طعم پیروزی را چشید
🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از برگزاری یک مراسم عروسی در میان آوار خانه های فلسطینی ها در غزه
🔸فلسطینی های حاضر در این مراسم گفتند: غزه شکست نخواهد خورد، ما عاشق زندگی هستیم. غزه تسلیم نخواهدشد و فقط در برابر پروردگار تسلیم است. این داماد آینده است که حاضر به تسلیم شدن نیست . ما این ازدواج را هزاران بار به وی تبریک می گوییم.
🖌روحیه توحیدی و الهی می تواند در این شرایط فقط به عروسی فکر کند.
🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
🔴تظاهرات اسرائیلیها در حیفا و درخواست استعفای فوری نتانیاهو و دولت او
✍🏻جنگ فرسایشی شده و ارتش موفقیتی کسب نکرده خاکستر زیرآتش (اعتراضات داخلی) دوباره جان گرفته
🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
https://eitaa.com/flastiin
هدایت شده از موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
#گفتگوی_مجازی
با موضوع:
🔺تحلیل عملیات طوفان الاقصی
🔺روایت آخرین تحلیلها از تحلیلگران
رژیم صهیونسیتی
🔺روایت آخرین وضعیت غزه
🔺بررسی عملیات ترور فرماندهان مقاومت
🔺همراه با پرسش و پاسخ
دوستان سوالات خود را با هشتگ #سوال به آیدی زیر ارسال کنند.
@ghods_shariif
با حضور:
مهدی صالح غزه ای
حجت الاسلام محمدحسین خانی
📅 سه شنبه 19 دی
⏱ساعت 21:00
📱از طریق لایو ایتا در کانال
صالح غزه ای به آدرس:
🌐@SalehGaza
و کانال موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ به آدرس:
🌐https://eitaa.com/flastiin
🔰یهود درقرآن
يا بَني إِسْرائيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَ أَوْفُوا بِعَهْدي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَ إِيَّايَ فَارْهَبُون
اى بنىاسرائيل! نعمتم را كه به شما ارزانى داشتم به ياد آوريد؛ و به پيمان من وفا كنيد تا من نيز به پيمان شما وفا كنم. و [در اين راه] تنها از من بترسيد.
بقره/40
🔹تفاسیر
1️⃣ يا بَنِي إِسْرائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ يعنى أجدادهم فكانت النعمة حين أنجاهم من آل فرعون، و أهلك عدوهم و حين فرق البحر لهم، و حين أنزل عليهم المن و السلوى، و حين ظلل عليهم الغمام بالنهار من حر الشمس و جعل لهم عمودا من نور يضيء لهم بالليل إذا لم يكن ضوء القمر و فجر لهم اثنى عشر عينا من الحجر و أعطاهم التوراة فيها بيان كل شيء فدلهم على صنعه ليوحدوه- عز و جل- وَ أَوْفُوا بِعَهْدِي يعنى اليهود و ذلك أن اللّه- عز و جل- عهد إليهم فى التوراة أن يعبدوه و لا يشركوا به شيئا و أن يؤمنوا بمحمد- صلى اللّه عليه و سلم- و بالنبيين و الكتاب فأخبر اللّه- عز و جل- عنهم فى المائدة فقال-: وَ لَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثاقَ بَنِي إِسْرائِيلَ وَ بَعَثْنا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيباً وَ قالَ اللَّهُ إِنِّي مَعَكُمْ لَئِنْ أَقَمْتُمُ الصَّلاةَ وَ آتَيْتُمُ الزَّكاةَ وَ آمَنْتُمْ بِرُسُلِي بمحمد- صلى اللّه عليه و سلم- وَ عَزَّرْتُمُوهُمْ يعنى و نصرتموهم وَ أَقْرَضْتُمُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فهذا الذي قال اللّه وَ أَوْفُوا بِعَهْدِي الذي عهدت إليكم فى التوراة فإذا فعلتم ذلك أُوفِ لكم بِعَهْدِكُمْ يعنى المغفرة و الجنة فعاهدهم أن أوفوا له بما قال المغفرة و الجنة، فكفروا بمحمد- صلى اللّه عليه و سلم- و بعيسى- عليه السلام(مقاتل بن سلیمان ج1 ص101)
2️⃣أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- قَدْ یَحْسُنُ الِامْتِنَانُ بِالنِّعمَهًْ وَ ذَلِکَ عِنْدَ کُفرَانِهَا وَ لَوْ لَا أَنَّ بَنِیإسرَائِیلَ کَفَرُوا النِّعمَهًْ لَمَا قَالَ اللَّهُ لَهُمْ: اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ.
امام علی (علیه السلام) منّتگذاشتن به نعمت و بخشش، زمانی پسندیده است که [کسیکه به او نعمت دادهای] آن را کفران کند و اگر بنیاسرائیل به کفران نعمت خدا نمیپرداختند خداوند هیچگاه به آنان منّت نمیگذاشت و نمیفرمود: اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ.(شرح نهج البلاغه ج20 ص 294)
3️⃣ «يا بَنِي إِسْرائِيلَ» يعني يا بني يعقوب نسبهم إلى الأب الأعلى كما قال يا بَنِي آدَمَ و الخطاب لليهود و النصارى و قيل هو خطاب لليهود الذين كانوا بالمدينة و ما حولها عن ابن عباس «اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ» أراد بذلك النعم التي أنعم بها على أسلافهم من كثرة الأنبياء فيهم و الكتب و إنجائهم من فرعون و من الغرق على أعجب الوجوه و إنزال المن و السلوى عليهم و كون الملك فيهم في زمن سليمان ع و غير ذلك و عد النعمة على آبائهم نعمة عليهم لأن الأولاد يتشرفون بفضيلة الآباء و هذا كما يقال في المفاخرة قتلناكم يوم الفخار و هزمناكم يوم ذي قار و غلبناكم يوم النسار و ذكر النعمة بلفظ الواحد و المراد بها الجنس كقوله تعالى «وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لا تُحْصُوها» و الواحد لا يمكن عده و قيل المراد بها النعم الواصلة إليهم مما اختصوا به دون آبائهم و اشتركوا فيه مع آبائهم فكان نعمة على الجميع فمن ذلك تبقية آبائهم حتى تناسلوا فصاروا من أولادهم و من ذلك خلقه إياهم على وجه يمكنهم معه الاستدلال على توحيده و الوصول إلى معرفته فيشكروا نعمه و يستحقوا ثوابه و من ذلك ما يوصل إليهم حالا بعد حال من الرزق و يدفع عنهم من المكاره و الأسواء و ما يسبغ عليهم من نعم الدين و الدنيا فعلى القول الأول تكون الآية تذكيرا بالنعم عليهم في أسلافهم و على القول الثاني تكون تذكيرا بالمنعم عليهم، و من النعم على أسلافهم ما ذكره في قوله «وَ إِذْ قالَ مُوسى لِقَوْمِهِ يا قَوْمِ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَعَلَ فِيكُمْ أَنْبِياءَ وَ جَعَلَكُمْ مُلُوكاً وَ آتاكُمْ ما لَمْ يُؤْتِ أَحَداً مِنَ الْعالَمِينَ» و قال ابن الأنباري أراد اذكروا ما أنعمت به عليكم فيما استودعتكم من علم التوراة و بينت لكم من صفة محمد ص و ألزمتكم من تصديقه و اتباعه فلما بعث و لم يتبعوه كانوا كالناسين لهذه النعمة(مجمع البیان ج1 ص208)
هدایت شده از موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
4️⃣يا بَنِي إِسْرائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ اى فرزندان يعقوب زيرا كه اسرائيل نام يعقوبست و
فى كتاب علل الشرائع عن ابى عبد اللَّه عليه السّلام: يعقوب هو اسرائيل و معنى اسرائيل عبد اللَّه لانّ «اسرا» هو العبد و «ايل» هو اللَّه عز و جل.
و در حديث ديگر وارد شده كه «اسرا» بمعنى قوت است و «ايل» نام خداى تعالى پس معنى اسرائيل «قوّة اللَّه» خواهد بود.
و خطاب «يا بَنِي إِسْرائِيلَ» بر يهودان مدينه و حوالى مدينه است، و خطاب بايشان ميكند كه ياد كنيد نعمتهاى مرا، آن نعمتهايى را كه انعام كردهأم بر شما مانند بعثت محمد مصطفى صلى اللَّه عليه و آله، و ايضاح علامات نبوت و دلائل صدق او بحيثيّتى كه شبهه در آن أصلا نماند.
وَ أَوْفُوا بِعَهْدِي و وفا كنيد بعهد و پيمانى كه أخذ كرده بودم آن عهد و پيمان را بر أسلاف شما بزبان انبياء ايشان، و أمر كرده بودم بر أسلاف شما كه آن عهد را بفرزندان خود بطنا بعد بطن برسانند تا آنكه ايمان بمحمد عربى كه مؤيّد بمعجزاتست بيارند، تفسير «أَوْفُوا بِعَهْدِي» چنانچه مذكور شد مطابق حديث أهل بيت است سلام اللَّه عليهم، زيرا كه در بيان «أَوْفُوا بِعَهْدِي» فرمودهاند كه
«الذى أخذته على أسلافكم بلسان أنبيائهم و أمرتهم أن يؤدّوه الى أخلافهم ليؤمننّ بمحمد العربى المؤيد بالمعجزات»
أُوفِ بِعَهْدِكُمْ تا من نيز وفا كنم بعهد شما كه آن دادن شماست مر نعيم ابد را در دار كرامت.
(تفسیر لاهیجی ج1 ص42)
5️⃣ «يا بَنِي إِسْرائِيلَ»: يعني: يا بني يعقوب. نسبهم إلى الأب الأعلى؛ كما قال: يا بني آدم.
و الخطاب لليهود و النصارى. و قيل: لليهود الذين كانوا حول المدينة و فيها. «اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ». أراد بها النعم التي أنعم بها على أسلافهم من كثرة الأنبياء و الرسل و إنجائهم من فرعون و من الغرق. و ذكر النعمة بلفظ الواحد و المراد بها الجنس. و قيل: المراد بها النعم الواصلة إليهم ممّا اختصّوا به دون آبائهم كالأرزاق و دفع المكاره. «وَ أَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ». و هو أنّ اللّه تعالى عهد إليهم في التوراة أنّه باعث نبيّا يقال له محمّد صلّى اللّه عليه و آله، فمن تبعه كان له أجران: أجر باتّباعه موسى، و أجر باتّباعه محمّدا، فقال: و أوفوا بعهدي في محمّد،أوف بعهدكم أدخلكم الجنّة. أو هو العهد الذي ذكره في سورة المائدة حيث قال: «وَ لَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثاقَ بَنِي إِسْرائِيلَ» إلى قوله: «لَئِنْ أَقَمْتُمُ الصَّلاةَ وَ آتَيْتُمُ الزَّكاةَ وَ آمَنْتُمْ بِرُسُلِي»- الآية. أو يكون الميثاق جميع الأوامر و النواهي. و الأوّل أقوى. لأنّ عليه أكثر المفسّرين و به شهد القرآن.
عن ابن عبّاس قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله لمّا أنزل اللّه: «وَ أَوْفُوا بِعَهْدِي»: و اللّه لقد أخرج آدم من الدنيا و عاهد قومه على الوفاء لولده شيث، فما وفوا له. ثمّ قال بعد أن ذكر أولي العزم و أنّ الأمم لم تف لهم في عهدهم على إطاعة أوصيائهم: و لقد عهدت إلى أمّتي في عليّ بن أبي طالب عليه السّلام. و إنّها الراكبة سنن من كان قبلها من الأمم.
عن الصادق عليه السّلام قال: «أَوْفُوا» بولاية أمير المؤمنين، «أُوفِ» لكم بالجنّة.
«بِعَهْدِي» بالإيمان و الطاعة. «بِعَهْدِكُمْ» بالثواب. «فَارْهَبُونِ» في نقض العه
( عقود المرجان في تفسير القرآن، ج1، ص: 65)