«به وقت خون و آن قلم سرخگونش»
چند کلمه با رفقای دانشجو و جوانم
که کوله بار خدمت بر دوش نهاده اند.
دیشب حُرمت حرم سردار ما
و زائران حرمش در شامِ چهارمین سالگرد شهادتش شکسته شد و خون این زائران، ضامن و بقای بیداری ما شد تا با سینه ستبر و زبان بلیغمان
به عنوان کولبران و روشنگران راه پیشرفت و مقاومت ایران اسلامیان
زبان بگشاییم و به یاد وصیت سردارمان که گفت:
«خواهران و برادران مجاهدم در این عالم، ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه دادهاید و جانها را بر کف دست گرفته و در بازار عشقبازی به سوق فروش آمدهاید، عنایت کنید: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیّع است.
امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).»
جوانیمان را پاسبداریم و حرمت این حرم را پاسدار باشیم
و در راه پاسداری این حرم به یاد آوریم
که خدمت و پاسداری در راه پیشرفت این حرم راه سِتُرگ تک تک جوانی و عمر ماست
و پاسداشت و خدمت از این حرم
تنها به لباس رزم ما در میانه میدان و کارزار رزم نیست،
که قوت و استحکام و بزم عاشقانه ما در هر لباس و جایگاه این حرم است در راهِ ،حلِ مسائل و مشکلات و پیشروندگی
انقلاب اسلامی ما.
چه خوش خواند آن پیر بت شکن راه ما که:
«خدا می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و این ملت ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.»
امید که بزم و امید عاشقانه ما جوانان
راه رسم شهادت را به اقتدا آن مرد و سردار بیابد و تک تک ما زائران شهیدِ «شهید القدس» باشیم و شهادت راه های نرفته این انقلاب را در آینده نه چندان دور بدهیم؛
و هر کدام طریق القدس شهادت را با جان و دل بیازماییم و یاد آور راه های نرفته جوانان و دانشجویان دست بسته و بیراه جهان امروز باشیم.
#قسم_به_آن_لحظه
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
🔻«پیام رهبر انقلاب به کنگره شهدایدانشجویی»
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت بدین معنا است که یک انسان برترین و محبوبترین سرمایهی دنیوی خویش را نثار آرمانی سازد که معتقد است زنده ماندن و بارور شدن آن، به سود بشریت است و این یکی از زیباترین ارزشهای انسانی است.
و آنگاه که آرمان مطلوب او الهی و آرزوی همهی پیامبران خدا است، این ارزش، در صدر همهی نیکیهای بشری قرار میگیرد و در هیچ ترازوی مادی نمیگنجد.
پذیرش این تفکر همان عامل خیره کنندهای است که به مجاهدان راه حقیقت، نیرویی برای باطل ساختن همهی محاسبات جبههی خصم میبخشد و چنانکه به تجربه دانسته شده است، دشمن حقیقت را دچار بنبست و عجز و حیرت میسازد.
هنگامی که بنام «دانشجوی شهید» میرسیم،
این یقین در ما پدید میآید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده،
از سر خود آگاهی و با اراده روشن بینانه بوده است، و این ارزش عمل را مضاعف میکند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بودهاند ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقت میتواند راه خویش را با آنان بیابد.
امروز دشمنان کمین گرفتهی نظام اسلامی ما با شیوههای گوناگون برآنند که رونق جهاد و شهادت را در چشم مردم ما بخصوص جوانان و بویژه دانشجویان بشکنند، و این برای کسانی که عادت کردهاند با راحتطلبی و تغذیه از ذخیرهی شرف و شجاعت و غیرت مجاهدان سرافراز، زندگی را بگذرانند بسی مطبوع و دلنشین است، پس آنان نیز دانسته یا نادانسته به این خط مشی خصمانه کمک میکنند.
توصیهی این جانب به شما دانشجویان عزیز و همهی جوانان عزیز این کشور آن است که این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهید و آنرا بزرگ بشمارید.
شهیدان سرافراز خود را تجلیل و تقدیس کنید، آخرین وصایای آنان را که غالبا رشحاتی از فیض و هدایت الهی است با چشم تدبر بخوانید.
ابزار قدرت خود را از دست ندهید آنرا بکار بیاندازید و به کمک و حمایت الهی امیدوار باشید.
والسلام علیکم و رحمه الله
✍سیدعلی خامنهای
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
🔺@forsat_soha
به مناسبت روز شهدای دانشجو
📆1381/10/15
🔹سلام بر همه دوستان که بر فراز نگاه به سینما ،
حکیمانه از سینما و رمان و قصه و تصویر پرسش میشود.
حقیقتاً فضا را فضایی حکیمانه دیدم و به همین جهت عرض کردم حضوری در جلسه در میدان بود که بر فراز سینما و رمان و قصه سخن به میان آورده.
چرا با بودن چنین جلساتی امیدوار به امروز و فردای خود نباشیم؟
✍استاد طاهرزاده
ناظر به صوت نوزدهم
سلسله جلسات #خط_تا
#استاد_طاهرزاده
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله جلسات «واره»
🔹 گفتگو دانشجویی با حضور:
حجتالاسلام نجات بخش
در باب:شهادت،هنر مردان خداست
🔸 جلسه ششم
📆 یکشنبه،17دی ماه 1402
📍دانشگاه هنر اصفهان|هیئت هنر اصفهان
#هیئت_هنر_اصفهان
#گفتگوی_دانشجویی
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
«یاداشت استاد طاهرزاده بر جلسه قسم به آن لحظه»
🔸در این نشست بیش از پیش باور میکنیم که چگونه وقتی در کنار هم به گفتگو و به یک معنا به دیالوگ بنشینیم ، چه اندازه زیبا حقیقت در کلمات مان آن طور که بنده در گفتار عزیزان یافتم ، احساس میشود.
به سخن خواهری می اندیشم که فرمود گریهاش نه از سر دلسوزی برای حاج قاسم بود و نه از آن جهت که او را از قبل میشنا خت ،ولی سخت به او نزدیک بود.
قصه آشنایی در کنار همدیگر چه اندازه ما را به انتظاری میبرد برای حضور در امری دیگر.
✍استاد طاهرزاده
#استاد_طاهرزاده
#قسم_به_آن_لحظه
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
🔹متن خوانی و گفتگو با محوریت کتاب:
"خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی"
اثر: #دکتر_رضا_داوری_اردکانی
🔹️ارائه سيد مهدی عبودتیان
امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه
جلسه دهم ؛ساعت ۱۶
🔻محل برگزاری:در ایام امتحانات پایان ترم به علت تعطیلی دانشگاه
📍در(سرای هنر و اندیشه)سها برگزار میشود
#گفت_و_گو_دانشجویی
#جامعه_اسلامی_دانشجویان
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
May 11
خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی ۷۶ تا۸۲.pdf
1.57M
#فایل_مقاله
🔻خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی ۷۶ تا۸۲.pdf
▪️بررسی مقالات کتاب
"خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی"
اثر "دکتر رضا داوری اردکانی"
🔸مقاله این هفته: فلسفه به چکار می آید؟
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #بشنوید
💠ما و آینده
🔸جلسهٔ یازدهم
🔹مقاله:آیندهٔ فلسفه
📆پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲
بررسی مقالات کتاب
«فلسفه و آینده نگری»،
اثر #دکتر_رضا_داوری_اردکانی
👤 با ارائه آقای حمید محمدی
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 متن خوانی و گفتگو با محوریت کتاب "خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی"
👤ارائه سيد مهدی عبودتیان
🔸 جلسه دهم
📆 چهارشنبه،۲۰ دی ماه 1402
🔻محل برگزاری:سها
(سرای هنر و اندیشه)
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
🎬 خـــــطِّ تـــــا
گفتگو پیرامون مقالاتی از شهید سیدمرتضی آوینی
در رابطه با سینما و هنر
📆 یکشنبه،۲۴ دی ماه
ساعت ۱۶:۰۰ ،جلسه بیستم
مقالهی این هفته🔻
🔹مقاله هشتم کتاب آینه جادو
رمان،سینما و تلویزیون
◀️ جلسات حضوری است و امكان حضور مجازی در آن نيز از طريق لينك زير فراهم است.
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
.
#خط_تا
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
@soha_sima
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎙#خط_تا
📌گفت و گو پیرامون مقالاتی از شهید آوینی
🔹تأملاتی با پرسش از ماهیتِ سیر رسانه دیداری
و تطور نقش و جایگاه آن در تاریخ جدید
🔸 تلویزیون،فضای مجازی،رسانه دیداری و تفاوت ماهویشان با سینما
📃 مقاله این هفته:
رمان،سینما و تلویزیون
📆جلسه بیستم،۲۴دی ماه ۱۴۰۲
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
بسم الله الرّحمن الرّحیم
دانشجویان عزیز
رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیلدهندهی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود.
نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیتهای ویژهاند.
شناخت جبههبندیها و صف آرائی ها و انتخاب موضع درست،مسئولیتکوتهمدت،
و آمادگی برای نقشآفرینی در تحولات به سود جبههی حق، وظیفهی میانمدت آنان است.
شما جوانان عزیز میتوانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمنهائی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید.
توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت میکنم.
✍ سیّدعلی خامنهای
📆۲۰ اسفند ۱۴۰۰
🔹پیام به پنجاه و ششمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
🎬 خـــــطِّ تـــــا
گفتگو پیرامون مقالاتی از شهید سیدمرتضی آوینی
در رابطه با سینما و هنر
📆 یکشنبه،۱ بهمن ماه
ساعت ۱۶:۳۰ ،جلسه بیست و یکم
مقالهی این هفته🔻
🔹آغاز مقالهٔ آخر کتاب آینه جادو
«تأملاتی در ماهیت سینما»
◀️ جلسات حضوری است و امكان حضور مجازی در آن نيز از طريق لينك زير فراهم است.
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
.
#خط_تا
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
@soha_sima
#خط_تا
📍آغاز مقالهٔ «تأملاتی در ماهیت سینما»
صفحه ۱۴۹ تا ۲۴۴ کتاب آینهٔ جادو جلد اول از امروز
🎬سینما یکی از محصولات تکنولوژیک تمدن غرب است و از این نظر هرگز نمیتوان حقیقتِ آن را مجرد از مجموعهی کلی تمدن غرب شناخت.
«غرب» دارای وحدت و کلیت است و غفلت از این معنا بدون تردید غفلت از حقیقت تاریخ و کیفیت تحقق تاریخی اشیا و وقایع است.
قصد ورود تفصیلی در این بحث نیست، اما از آن جا که برای معرفت یافتن نسبت به سینما لاجرم باید آن را چون ثمرهای از شجرهی تمدن غرب نگریست، ناچار نگارنده این مقدمه را برای مقال خویش اختیار کرده است.
آنها که برای «هنر» معنایی قابل «تکنولوژی» قائل هستند ممکن است از این سخن که سینما یکی از محصولات تکنولوژیک تمدن غرب است برنجند؛ اما قصد نگارنده از این گفته دامن زدن به آتش این گونه بحثها نیست. در این عصر، استفادهی درست از الفاظ به راستی معضل بسیار بزرگی است.
الفاظ از معنا تهی شدهاند و جز پوستهای خالی، از آنها باقی نمانده است و در غالب موارد مفاهیمی وارونه یافتهاند.
برای پرهیز از ورود در این گونه مباحث، در آغازِ گفتار بهتر است سینما را «هنری تکنولوژیک» بنامیم و بحث در اطراف مفاهیم و الفاظ «هنر» و «تکنولوژی » را به فرصتی دیگر واگذار کنیم……
#هنر #سینما #آوینی
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سلسله جلسات «واره»
🔹گفتگو دانشجویی با حضور:
حجتالاسلام بحرینیان
در باب:شاعرانه سکنی گزیدن در عالم
با نظر به«قلب و خیال»
🔸جلسه هفتم
📆 یکشنبه،24دی ماه 1402
📍دانشگاه هنر اصفهان|هیئت هنر اصفهان
#هیئت_هنر_اصفهان
#گفتگوی_دانشجویی
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
🔹متن خوانی و گفتگو با محوریت کتاب:
"خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی"
اثر: #دکتر_رضا_داوری_اردکانی
🔹️ارائه سيد مهدی عبودتیان
امروز چهارشنبه ۴ بهمن ماه
جلسه یازدهم ؛ساعت ۱۶:۰۰
🔻محل برگزاری:در ایام امتحانات پایان ترم به علت تعطیلی دانشگاه
📍در(سرای هنر و اندیشه)سها برگزار میشود
#گفت_و_گو_دانشجویی
#جامعه_اسلامی_دانشجویان
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
CamScanner 01-24-2024 16.09.pdf
3.78M
#فایل_مقاله
🔻خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی ۷۶ تا۸۲.pdf
▪️بررسی مقالات کتاب
"خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی"
اثر "دکتر رضا داوری اردکانی"
🔹فصل سوم
🔸مقاله این هفته: ((نیاز به علوم انسانی در جهان توسعه نیافته))
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎙#خط_تا
📌گفت و گو پیرامون مقالاتی از شهید آوینی
📃 آغاز مقاله:
تأملاتی در ماهیت سینما
📆جلسه بیست و یکم،۱بهمن ماه ۱۴۰۲
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
🎬 خـــــطِّ تـــــا
گفتگو پیرامون مقالاتی از شهید سیدمرتضی آوینی
در رابطه با سینما و هنر
📆 یکشنبه،۸ بهمن ماه
ساعت ۱۸:۳۰ ،جلسه بیست و دوم
مقالهی این هفته🔻
🔹 مقالهٔ آخر کتاب آینه جادو
«تأملاتی در ماهیت سینما»
◀️ جلسات حضوری است و امكان حضور مجازی در آن نيز از طريق لينك زير فراهم است.
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
.
#خط_تا
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
@soha_sima
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎙#خط_تا
📌گفت و گو پیرامون مقالاتی از شهید آوینی
📃 مقاله این هفته:
تأملاتی در ماهیت سینما
🔹جلسه بیست و دوم
📆۸بهمن ماه ۱۴۰۲
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
🎬 خـــــطِّ تـــــا
گفتگو پیرامون مقالاتی از شهید سیدمرتضی آوینی
در رابطه با سینما و هنر
📆 یکشنبه،۱۵ بهمن ماه
ساعت ۱۹:۰۰ ،جلسه بیست و سوم
مقالهی این هفته🔻
🔹 مقالهٔ آخر کتاب آینه جادو
«تأملاتی در ماهیت سینما»
◀️ جلسات حضوری است و امكان حضور مجازی در آن نيز از طريق لينك زير فراهم است.
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
.
#خط_تا
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
@soha_sima
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎙#خط_تا
📌گفت و گو پیرامون مقالاتی از شهید آوینی
🔹نقش تاریخی سینما و هنر در یافتن نقش تاریخی مردم
📃 مقاله این هفته:
تأملاتی در ماهیت سینما
🔸جلسه بیست و سوم
📆۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 متن خوانی و گفتگو با محوریت کتاب "خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی"
👤ارائه سيد مهدی عبودتیان
🔸 جلسه یازدهم
📆 چهارشنبه،۴ بهمن ماه 1402
🔻محل برگزاری:سها
(سرای هنر و اندیشه)
#باشگاه_دانشجویی_فرصت
@forsat_soha
گاه رفتن بهتر از ایستادن است
ایستادن پشت در بسته
ایستادن بر حال و اکنون و گذشته
_____&
امید و انتظار
دو بال حرکت های ماست
و کسی که این دو را ندارد
به کجا میخواهد برود؟
میخواهم کمی بی غرض بنویسم و
رو راست با شما.
خودمانیم ما یا در پی سودا و غرض خود هستیم
یا که هم درد دوست داریم
و با این درد،حرکت میکنیم تا بیابیم و بنویسیم و بسازیم
اما ما خانه هایمان خراب است
و جایی برای سکنا و پناهِ ندانم هایمان نداریم
و هرکس را میابیم
غریبه و نا آشنای خود میبینیم.
هروز میخوابیم و بلند میشویم و گاه خسته و ملال این هروزگی جان ما را به ستوه می آورد و خشم و دشمنی و هیاهو بِراه می اندازیم تا کمی ملال و تکرار جان های ما آسوده بگیرد.
ما در نسبتی که نیافتیم با یکدیگر به جنگ بر می آییم و با یکدیگر به دشمنی و اختلاف بر می خیزیم و دست بر آنچه نداریم میگذاریم و بر سرش با یکدیگر گریبان
مال من است،مال من است می گیریم.
ما خسته ایم و از خستگی یکدیگر نمیپرسیم؛که چرا خسته ایم؟
و از چه روست که با یکدیگر توان گفت و گو و گشایش امور همدیگر را نداریم؟
ما نمی پرسیم
چون بی تعلقیم به داشته هایمان
که اگر تعلقی در میان داشتیم
به عاقبت و سرنوشت دوستان و کار ها و امور و داشته هایمان فکر میکردیم
و از گزند آفات و بیماریهای روزگار به فکر نگهداری و پاسبانی از یکدیگر و حاصل امورمان بر می آمدیم
و از خود میپرسیدیم،
و در این پرسش آینده دیگر پیش چشمانمان می نشست و در تکاپوی رسیدن به این آینده میگذشتیم و ایثار و محبت و دوستی و اخلاق را دوباره معنا میکردیم.
چرا که از عاقبت خود میهراسیدیم و به مرگ می اندیشیدیم و در اندیشه مرگ در پی یافتن چیز ها بر می آمدیم و به غایت و معنای و امور و کار های خود می اندیشیدیم.
ما متعلق به جهان بی تعلق تکنیک و تکنولوژی و مصرف هستیم
و معلوم نیست که جانمان در افق کدام آینده است و عزم و اراده های ما به کجا میرود.
اما در پی کورسو نوری عزم و اراده ای در جانمان یافتیم
و بعد در غروب سیل همه جانبه ملزومات و ضرورت های جهان جدید به گِل نشستیم
و چون بچه ای بی مادر در پی شیرخشک و شیر نا مادری،به گریه و غربت و گوشه نشینی نشستیم.
ما همه سرباز بودیم و در کلام و سخن پیری از سرزمین دیگر نقش و جایگاه خودمان را یافتیم و طمع و حرص و حسادت و دروغ را کنار گذاشتیم و در پی سرباز بودنمان عزمی در میان داشتیم و همه چیز را در پرتو نورِ سخن و وجود و بودش میافتیم.
اما او از میان رفت و سرباز دیگر بر مسند این کشتی نشست و فرزندان دیگر در این کشتی چشم گشودند و خود را میان سوراخ ها و عیوب این کشتی به آب افتاده یافتند و مجال یافتن و پرسیدن از غایت ساختن این کشتی و این راه را نیافتند.
ما همه بازیگریم و گاه قصه و داستان های خود را فراموش و سرگردان در صحنه این نمایش میگردیم،اما چَشمِ پُرسش و دوباره یافتن داشته هایمان و جایگاه امور و کارها را نمی یابیم و سرگردان تر با ملال و غربت به عالم و آدم دشنام می دهیم.
ایام ما به چند گونه رخ نمایانند و مینمایند
۱_ایام معمول و مرسوم
که اَیامِ تکرار و ملال و آسودگی ما است
که مردمان در پی روزمرگی و چرخیدن چرخ زمین می زیند و گاه سختی و گاه آسودگی
در زندگی خود میابند،ایام هرروزی ماست.
۲_ اما گاه صحنه نمایش به هم خورده و
اتفاق و واقعه و جنگ و زور و ستم و استعمار و استکبار و گاه سخن و ایثار از خودگذشتگی مردی بزرگ پتک وار و تکاندهنده ما را از روزمرگی برون
و ما را سَوا و غربالِ آزمونِ بودن یا نبودن در این صحنه میکند.
و در این میان نقش و معنای جمعی ما رقم می خورد و ما را در پی تغییر دگرگونی و ساختن و جنگیدن میبرد و گاه در این میان قهرمانان و منتظران و درد مندانِ صاحب خرد و عزم
نقش تاریخی خود را میابند و صحنه ها خلق می کنند و وجود هایی را متجلی و نمایان می کنند که نمایشگر نقش های گمشده ما هستند.
آری با آنها ما راهِ بنا و اساسِ نظم و مناسبات جدید خود را میابیم.
به قول حافظ:
در طریق عشقبازی امن و آسایش بلاست
ریش باد آن دل که با درد تو خواهد مرهمی
اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست
رهروی باید جهان سوزی نه خامی بیغمی
آدمی در عالم خاکی نمیآید به دست
عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی
خیز تا خاطر بدان ترک سمرقندی دهیم
کز نسیمش بوی جوی مولیان آید همی
انقلاب اسلامی ما نیز مجال دوباره ساختن و تفکر و تامل بر آینده و عالم دیگر بود
و هر چشمی مجال یافتن آن آینده را نیافت و آنچه هست و بود را محدود کوته نظری خود دید و یافت.
۳_اما وقت دیگر
ایام یاد است.
دوباره یافتن غایت هر آغاز
و تجدید عهد و پیمان و میثاق ما با ایام آغازین هر راه و تاریخ.