eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
60 ویدیو
49 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
راه توقف تهدیدات دشمنان تمدنی و دشمنان فرهنگی-سیاسی ایران @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
جمله مهم #امام_خمینی در ورودی مدرسه دارالشفاء @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
✅ رم کردن قلب غیر مهذب برعلیه فلسفه «وقتى علم در یک قلب غیر مهذب وارد بشود، انسان را به عقب مى‌برد. هر چه انباشته‌تر باشد، مصایبش زیادتر است. وقتى یک زمین شوره‌زار و سنگلاخ باشد، هر چه تخم در آن بکارند نتیجه نمى‌دهد. یک زمین شوره‌زار، قلب محجوب، غیرمهذّب، قلبى که از اسم خدا هم مى‌ترسد! بعضی‌ها از مسائل فلسفى ـ با اینکه فلسفه یک علم رسمى است ـ چنان رم مى‌کنند که خیال مى‌کنند یک مارى است‌» 📚 تفسیر سوره حمد، ص ۱۳۹. 🍃معاونت تعلیم و تربیت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی🍃 http://eitaa.com/joinchat/3629187084Cc175f1d128
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
درباره می‌فرمایند: 🔷 «مکتب فلسفى صدرالمتالهین همچون شخصیت و زندگى خود او، مجموعه در هم تنیده و به وحدت رسیده چند عنصر گران‌بها است. در فلسفه او از فاخرترین عناصر معرفت یعنى منطقى، و عرفانى، و قرآنى، در کنار هم بهره گرفته شده، و در ترکیب شخصیت او تحقیق و تأمل برهانى، و ذوق و مکاشفه عرفانى، و تعبد و تدین و زهد و انس با کتاب و سنت، همه با هم دخیل گشته، و در عمر علمى پنجاه ساله او رحله‌هاى تحصیلى به مراکز علمى روزگار، با مهاجرت به کهک قم براى عزلت و انزوا، و با هفت نوبت پیاده احرامى حج شدن، همراه گردیده است.» 📚 پیام به مناسبت همایش جهانى بزرگداشت صدرالمتالهین، ۱۳۷۸/۰۳/۰۱ 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
970708 - استاد فلاح.mp3
3.15M
بریده ای از تدریس 💠تفلسف، عمل به قرآن است... موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
شیوه تحصیل اسفار.pdf
246.1K
شیوه تحصیل، تحقیق، نگارش و تدریس فلسفه @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
نهضت ترجمه.pdf
428.4K
انتقال علوم یونانی به عالم اسلام 📚 منبع: مجله آینه پژوهش 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
خواجه نصیر طوسی.pdf
352K
#مقاله #تاریخ_فلسفه #استاد_یزدان_پناه خواجه نصیرالدین طوسی و سطوح سه گانه کلامی، فلسفی و عرفانی در اندیشه او 📚 منبع: مجله حکمت عرفانی 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
ظرفیت های حکمت متعالیه.mp3
20.47M
موضوع: ظرفیت های حکمت متعالیه در علم کلام استاد ارائه دهنده: دبیر علمی: علی‌ مترقب میزبان نشست: بنیاد علوم وحیانی اسراء 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
✅ ساعات پایانی ، بهترین اوقات است. 🔵روز جمعه گرچه تمام ساعات و لحظه های آن شریف و گران بها و نورانی است ولی در این روز ساعتی هست که از همه ی ساعات این روز افضل و برتر است و دعا در آن ساعت مورد قبول واقع می شود. و آن بنابر آنچه از اخبار بدست می آید و از بعضی از بزرگانی که دراین گونه موارد، مورد وثوق این جانب بوده اند به من رسیده، آخرین ساعات روز جمعه که وقت خواندن دعای سمات است، می باشد. ⏪مرحوم رضوان الله علیه 📚اسرار الصلوه، باب در اهتمام به اوقات شریف 📌 eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
✅ طبه ای که یک ساعت بیکار باشد، طلبه نیست. طلبه باید لیلاً و نهاراً و سفراً و حضراً درس بخواند و از دقائق عمر خود استفاده کند . طلبه ای که یک ساعت بیکار باشد طلبه نیست، چون "طلبه" جمع "طالب" است و "طالب" یعنی جوینده و خواهان . و زمانی این عنوان به نحو حقیقت بر او صادق است که متلبس به مبدا اشتیاق یعنی طلب باشد. بر این اساس سفارش می فرمودند که ایام تعطیل را نیز درس بگیرید ... می فرمودند: ما در دوران طلبگی اصلا اوقات فراغت نداشتیم و معنی اوقات فراغت را نمی فهمیدیم تمام روز های تعطیل را درس میگرفتیم و با این همه آن مقدار از نهج البلاغه را که حفظ نموده ام مربوط به پنج شنبه و جمعه های قم است که نهج البلاغه میخواندم. 📚 آیت نور، ج۲، ص ۱۳۹. 🍃معاونت تعلیم و تربیت                   موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی🍃 http://eitaa.com/joinchat/3629187084Cc175f1d128
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
به نقل ازحضرت می فرمودند: همان‌گونه که ما برای اجتهاد در احکام شرعی، نیاز به خواندن فقه و اصول با همین روال معمول حوزوی داریم، برای اجتهاد در باب معارف هم به کتابهای بوعلی، فارابی، شیخ اشراق و بهتر از همه ملاصدرا و ابن عربی احتیاج داریم که واقعاً هم مسائل را حل می‌کنند. بدون اغراق، گاهی در جلساتی از بحث فصوص، باید ۳۰۰ روایت در کنار هم چیده می‌شد تا می‌توانستیم یک نتیجه‌گیری کنیم... @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
032 Tanghih al-Asfar - Ostad Amini nejad-1.mp3
3.29M
۲ موضوع: نعمت هماهنگی عقل و دل و دین منبع: اسفار/دور ۲/جلد ۱/ جلسه ۳۲ eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
#پیشنهاد_کتاب در فرازی از کتاب چنین آمده است👇 📎امام حسن عسکری علیه السلام درنامه ای به شیعیان میفرمایند: «نیت و عزم ما همچنان مستحکم است، مادلمان به خوش نیتی وخوش فکری شما آرام است». 🔶 این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و شیعیان .... @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
✅ تنها متخصص فلسفه شرق در عالم در اينكه ايشان فلسفه شرق در تمام عالم بوده اند بين دوست و دشمن خلافى نيست. گويند: آمريكا قبل از سى سال، ايشان را بهتر از آنچه ايرانيان شناختند شناخت؛ و براى آنكه علّامه را به عنوان لزوم تدريس فلسفه شرق در آمريكا بدانجا برد، به شاه طاغوتى ايران (محمّد رضا) متوسّل شد، و شاه ايران از حضرت آيت الله العظمى بروجردى رضوان الله عليه اين مهمّ را خواستار شد، و آيت الله بروجردى هم پيغام شاه را بحضرت علّامه رسانيدند؛ ولى علّامه قبول نكردند. 📚مهر تابان، ص ۴۶ @fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
هوالعزیز ✅پرهیز از تکذیب بی دلیل معارف عرفانی پيش عقل سليم همان طور كه تصديق بی تصور از اغلاط و قبايح اخلاقيه به شمار می آيد، تكذيب بی تصور نيز همين طور، بلكه حالش بدتر و قبحش افزون است. اگر خداى تبارك و تعالى از ما سؤال كند كه شما كه مثلا معنى «وحدت وجود» را به حسب مسلك حكما نمی دانستيد و از عالم آن علم و صاحب آن فن اخذ نكرديد و تعلم آن علم و مقدمات آن را نكرديد، براى چه كور كورانه آنها را تكفير و توهين كرديد، ما در محضر مقدس حق چه جوابى داريم بدهيم جز آنكه سر خجلت به زير افكنيم. و البته اين عذر پذيرفته نيست كه «من پيش خود چنين گمان كردم.» هر علمى مبادى و مقدماتى دارد كه بدون علم به مقدمات، فهم نتيجه ميسور نيست، خصوصا مثل چنين مسئله دقيقه كه پس از عمرها زحمت باز فهم اصل حقيقت و مغزاى آن بحقيقت معلوم نشود. چيزى را كه چندين هزار سال است حكما و فلاسفه در آن بحث كردند و موشكافى نمودند، تو می خواهى با مطالعه يك كتاب يا شعر مثنوى مثلا با عقل ناقص خود ادراك آن كنى! البته نخواهى از آن چيزى ادراك كرد- رحم اللّه امرأ عرف قدره و لم يتعدّ طوره. بیانات در شرح چهل حديث/ ص ۳۹۰ 📌 eitaa.com/fvtt_ir