eitaa logo
𝐡𝐨𝐥𝐲 𝐰𝐚𝐫 | جــهاد
259 دنبال‌کننده
724 عکس
352 ویدیو
8 فایل
-بسم الله گفتند بنویس، برای اُجرَتش؛ نمی دانستند ما گمنام و جهادی کار می کنیم! اینجا هم دنبالمون کنید: https://rubika.ir/jahaad_tabeiin
مشاهده در ایتا
دانلود
با عرض سلام و تسلیت فرا رسیدن ماه محرم از اونجایی که دیدم کانال های جهاد تبیین سیاسی زیاد هستن تصمیمم بر این شد که یه تبیینی متفاوت انجام بدم و فعالیت مناسبی بود انشاءلله اولین مطلب به زودی آپلود میشه با انتشار این پست هم به پیشرفت کانال کمک کنید هم در ثواب کار شریک باشید:)🌹
هیئت نورالزهرا . .🫀'!
𝐡𝐨𝐥𝐲 𝐰𝐚𝐫 | جــهاد
هیئت نورالزهرا . .🫀'!
از هر که در این هیئت بپرسی چند وقت است در مکتب امام حسین هستی ، می گوید : +از وقتی چشمانم را بازم کردم وقتی در گوشم اذان خواندند . وقتی بپرسی چند وقت هست در این هیئت هستی ، می گوید : +از وقتی فهمیدم هیچکس غیر حسین رفیق ابدی ام در دو دنیا نمی شود! .
بازهم نوای ارامش بخش زیارت عاشورا و دعای فرج ..
هی مسخره کردین نورالدین شریعتی چند ساله نشسته رو میز میگه حاج آقا التماس دعا ۱۰ و ۳۰ بزنین حسینیه معلا ببنین این التماس دعا ها به کجا پیش کیا رسوندتش:)))
بسم معشوقنا میدانیم که حوادث پدید امده پس از حلت رسول خدا بستری برای رخدادهای تاسف آور بعدی شد. بنی امیه توانستند با بهره‌گیری از تسامح دو خلیفه اول و دوم و قومگرایی سومین خلیفه رفته رفته زمینه اقتدار بیشتر خود را فراهم آورد ، و نهایتاً با تحمیل صلح بر امام حسن علیه السلام پادشاهی اموی را تاسیس کنند . آنان به تصاحب قدرت سیاسی بسنده نکردند و حرکتی فرهنگی را نیز آغاز کردند تا جامعه را از اسلام اصیل دور سازند ؛ از این رو امام حسین علیه السلام با آگاهی دقیق از حرکت مرموز بنی امیه قیام خونینش را به انجام رساند و نقشی ماندگار بر صفحات تاریخ رقم زد این حادثه دارای آثاری بود که واقعه حره قیام‌های توابی توابین و مختار از آن جمله است. به بررسی حماسه حسینی و مسائل پیرامون آن می‌پردازیم
یکی از اقدامات خلیفه دوم جلوگیری از نقل و تدوین احادیث رسول خدا توسط مسلمانان بود. این امر رفته رفته موجب شد مسلمانان از سنت رسول خدا دورتر ، و به اموری که به صورت بدعت آمیزی در دین داخل می‌شد عادت کنند. تلاش می‌کرد با استخدام دین فروشان دنیا طلب روایات مجهول و دروغین در جامعه رواج دهد و این در حالی بود که صحابی پیامبر و در فضای خفقان آمیز آن دوره از نقل شنیده‌های خود از رسول خدا یا دیگران که خوشایند حاکمیت اموی نبود ممنوع بودند. بنابراین فضای فرهنگی جامعه در دهه‌های پس از رحلت رسول خدا تا به گونه‌ای پیش رفت که معارف دینی دچار تحریف و تغییر شد ، و بسیاری از امور خارج از دین و بدعت آمیز به نام دین در اختیار مردم قرار گرفت این وضعیت را می‌طلبید که طی آن مجدداً به مردم معرفی شود‌.
انحراف جریان خلافت از مسیری که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ترسیم کرده بود سبب شد رفته رفته رهبری سیاسی جامعه در دستان کسانی قرار گیرد که کمترین شایستگی را نسبت به خلافت به حاکمیت دارا نباشند . خاندان بنی امیه که در آخرین لحظات ممکن و پس از فتح مکه به ظاهر اسلام آورده بودند () زمام امور را در دست گرفتند و نهایتاً معاویه که خود تا حدودی ظواهر اسلام را حفظ می‌کرد کسی را به ولیعهدی معرفی کرد که به انجام علنی گناهان مشهور بود ؛ از این رو امام حسین علیه السلام با مشاهده چنین وضعی ، قیامی را ترتیب داد که توانست به صورت آشکار دو خط و را از یکدیگر جدا سازد.
امیرالمومنین در خطبه ۲۲۳ نهج البلاغه وضع مردم پس از رحلت رسول خدا را همچون وضع مردم در روزهای اول بعثت پیامبر می‌دانست. مردم از خلق و خوی اسلامی فاصله گرفته و گرفتار نوعی بازگشت به عصر جاهلی شده بودند. از نگاه‌های نژادپرستانه تا امتیاز عرب بودن رسول خدا با این تفکر به مقابله برخاست و هرگونه امتیاز ناشی از چیزی غیر از تقوا و پرهیزکاری را مردود شمرد ؛ اما در دوره خلفا اینگونه امتیازات کاذب مجدداً مطرح شد. خلیفه دوم نظام طبقاتی در تقسیم بیت المال و نیز امتیازات سیاسی و اجتماعی را برقرار ساخت. در دوره حاکمیت یعنی عصر عثمان و معاویه این نوع نگاه رو به شدت و فزونی نهاد. علیه السلام در دوره کوتاه خلافتش آن را ملقی اعلام کرد و در عمل نیز همچو رسول خدا رفتار کرد ؛ اما معاویه و دیگر خلفای اموی نگاه طبقاتی قبیله‌ای و نژادی را به شدت رواج و در مورد عمل قرار دادند. همچنین گرایش‌های دنیا طلبانه بعضی از حاکمان خلق و خوی دنیا طلبی را در بدنه جامعه نیز تسری داد و این حقیقت در کلمات امام حسین علیه السلام این چنین نمود یافته است: إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم ، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ . (همانا مردمان بنده دنيايند و دين بازیچه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسيله دين ]بيشتر تأمين شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دين داران اندكند) : پی نوشت✍ ابن شعبه حرانی ، تحف العقول، صفحه ۲۴۵
-بـسـمـ رب شہـدا والـصـدیقـیـن
تابعین افرادی هستند که یک یا چند تن از صحابه را ملاقات کرده و به رسالت پیامبر اسلام ایمان داشته و با ایمان از دنیا رفته‌اند ولی پیامبر اسلام را ملاقات نکرده‌اند. چنانچه کسی هیچ یک از صحابه را (در حال اسلام) ندیده ولی با تابعین ملاقات کرده، وی را تبع تابعین جمع: اتباع تابعین نامند. اطلاعات بیشتر: https://fa.wikishia.net/view/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86 https://fa.wikifeqh.ir/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86
𝐡𝐨𝐥𝐲 𝐰𝐚𝐫 | جــهاد
#زمینه_های_قیام_امام_حسین‌_ع #زمینه_سیاسی انحراف جریان خلافت از مسیری که پیامبر صلی الله علیه و آل
پس از فتح مکه مشرکان مکه به شرط مسلمان شدن ، مشمول عفو پیامبر قرار گرفتند و به [ طُلِّقا ] [ازاد شدگان ] معروف شدند و پسرش از طلقا بودند