eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
زهد در قرن بیست‌ویکم …مسأله محمدحسین فرج‌نژاد، مسأله‌ای در تراز فرار مغزها هم نیست. محمدحسین فرج‌نژاد، هیئت‌علمی این پژوهشگاه و دانشگاه نشد، نه چون او را به ناحق به حلقه هیأت‌علمی یکی از این مراکز راه ندادند، بلکه چون او نمی‌خواست که عضو هیأت‌علمی این مراکز باشد. محمد‌حسین فرج‌نژاد (جز این سال‌های اخیر که با کمک پدر، صاحب منزلی طلبه‌گی در پردیسان شده بود) سال‌ها مستأجر بود؛ نه چون به ناحق زمینه خانه‌دار شدن او را فراهم نکردند، بلکه او به‌دنبال آن نبود که به هر قیمتی خانه‌دار باشد و بالاخره او تا همین چندی پیش، اصلاً اتومبیل نداشت؛ نه چون به ناحق زمینه اتومبیل‌دارشدن او را از بین بردند؛ بلکه چون او در پی آن نبود که به هر قیمتی صاحب اتومبیل باشد. مشکل انسان‌هایی چون محمدحسین فرج‌نژاد این‌است که حتی به‌دنبال احقاق حقوق خود هم نیستند. این چیزی است که من از آن به «زهد قرن بیست و یکمی» یاد می‌کنم. «زاهدان قرن بیست و یکمی» بیش از آنکه به «حق» خود فکر کنند به «تکلیف» خود می‌اندیشند. آن‌ها بیشتر از «سهم خود از انقلاب» به «سهم خود در انقلاب» اعتقاد دارند. همان ابتدا گفته بود: هی نگویید این انقلاب برای ما چه کرده، بگویید شما برای انقلاب چه کردید؟
🔰 رهبر انقلاب: از روز تا روز ، در واقع یک مقطعی است متصل و مرتبط با مسئله‌ی . ۱۳۸۸/۹/۴ 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برنامه دشمن برای جلوگیری از انتشار حرف حق شیعه 🔰یک عدّه‌ای خیال میکنند به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره‌ی ائمّه است. اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است. 🔰 هیچ‌کس خیال نکند که گسترش شیعه و اعتقاد تشیّع و استحکام ایمان شیعی به این بدوبیراه گفتن و به این [طرز] حرف زدن است؛ نخیر؛ اینها عکس عمل میکند. 🗓 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر؛ ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
27.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟 غدیر، قاعده اسلام 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 👌قاعده غدیر در جامعه امروز : در انقلاب اسلامی با وجود امامت امت، دشمن مایوس است! 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صدوقی کیست که امام (ره) بیش از هر کس دیگری نگران و جویای احوال اوست؟! 💢 در سومین قسمت مجموعه مستند ؛ گذری داشته باشید بر حیات سیاسی و عرفانی سومین شهید محراب «آیت‌الله صدوقی» 🎥 تماشا در لینک زیر: 🌐 b2n.ir/mhmhb3 🌺عید تا عید با «طرح ۵+» عماریار، تخفیف و شارژ کیف پول بیشتر از اینجا 🌺
🔔کوتاه سخنی در مورد حلقه‌های میانی امام در محراب شهادت 🔹بی شک آنچه باعث شد انقلاب اسلامی به مرحله پیروزی برسد قیام توده‌های مردم بود و این قیام مردمی، برآمده از ایدئولوژی امام، نسبت به حضور آحاد مردم در صحنه مبارزه بود. 🔹در دنیایی که وسایل ارتباط‌جمعی رونق چندانی نداشت این هنر امام خمینی بود که با ظرفیت‌یابی و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی کارآمد، کادرسازی کند و یک شبکه منسجم مردمی را در سراسر کشور به وجود آورد. 🔹 افرادی که در مکتب امام رشد و پرورش یافتند به‌عنوان حلقه‌های میانی امام در سراسر کشور شروع به فعالیت کردند و با وجود شناخت دقیق از صحنه ی مبارزه و امید به وعده الهی اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم در جهت تشکیل حکومت اسلامی به تبیین حرکت عمومی (انقلاب اسلامی) پرداختند. 🔹آیت‌الله صدوقی از جمله افرادی بود که در سال ۱۳۳۰ش با درگذشت شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، با درخواست مردم و توصیه آیت‌الله خمینی به یزد بازگشت و به‌عنوان حلقه میانی امام شروع به فعالیت کرد وی با تمرکز و برنامه‌ریزی و فعالیت پی‌درپی و لحظه‌به‌لحظه و راهکارهای عملی توانست جمعیت عظیمی از مردم یزد را با حرکت انقلاب اسلامی آشنا کند و مردم یزد را در کنار دیگر نقاط کشور، آماده بزرگ‌ترین اتفاق قرن بیستم یعنی انقلاب اسلامی کند. 🔹بعد از انقلاب اسلامی، سازمان منافقین که از بعد تشکیلاتی و سازمانی به‌صورت منسجم فعالیت می‌کرد می‌دانست برای مبارزه با انقلاب اسلامی باید حلقات ارتباطی امام با مردم را از میان بردارد؛ لذا طولی نکشید که دست به ترور بزرگانی همچون آیت‌الله صدوقی در محراب عبادت بزند و این افراد اثرگذار و مردمی را به شهادت برساند. 🔹11 تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توجه به حقوق عامه.pdf
99.3K
🔖 فیش‌برگ توجه به حقوق عامه در پنج دیدار اخیر 🔸 سخنان به صورت موضوعی گزینش شده‌اند
🔖 🔅 فعالیت‌های امام هادی علیه‌السلام 🌀 در شهرِ سامرا عدۀ قابل توجهی از بزرگانِ شیعه در زمان امام هادی علیه‌السلام جمع شدند. 🌀 حضرت توانست آنها را اداره کند و به‌وسیلۀ آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. 🌀 این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همۀ اقطار دنیا را، همین عده توانستند رواج بدهند. 🌀 و روزبه‌روز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند. 👈👈 امام هادی همۀ این کارها را در زیر برقِ شمشیرِ تیز و خون‌ریز همان شش خلیفه و علی‌رغم آنها انجام داده است. ۱۳۸۳/۵/۳۰ 📚 کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حقیقت ولایت الهی 👈 چهره‌ای مکتوم از عید سعید غدیرخم در بیان رهبر معظّم انقلاب 🔹 ولایت آن‌وقتی است که ارتباط ولیّ با مردم، یک ارتباط صمیمانه و نزدیک و محبت‌آمیزباشد 🔹 مردم هستند که شخصیت و خواست و مصالح آنها در نظام سیاسی اسلام به حساب می‌آید. ولایت الهی با چنین حضوری از مردم معنا می‌یابد. 🔺 حقیقت ولایت الهی اینست: ارتباط با مردم. 🦋 💫 🌻 ╭━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮ @gamedovomenghelab🌼 ╰━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯ ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 | نقش مردم در تحقق زیست‌شهر 🔸 سخنران: دکتر عباس جهان‌بخش رئیس اندیشکده زیست‌شهر نوین مولّد ➖ چهارشنبه ➖۱۴ تیر ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۸➖ 📌پخش زنده در گوگل میت 📎 لینک شرکت در جلسه: یک ربع قبل از جلسه ارسال می‌شود. ❓سوالاتتان را به آی‌دی زیر ارسال کنید تا در جلسه پاسخ داده شود👇 @Etrateqorane
اولین دوره دانش‌آموزی تربیت مربی 🌹 🖥 بصورت و 👨🏻‍💻ارائه دوره توسط اساتید دانشگاه جامع امام حسین (ع) 🏆 ارائه +حکم مربی‌گری 🖥 عضویت در بیانیه (ملی) 🔹 : 8 مرداد 1402 🔹 20 جلسه 🔹روزهای فرد ساعت 18.00 تا 19:00 آیدی پشتیبانی: @AH_info لینک ثبت نام: aematolhoda.com/bstu1
سیره امام هادی از زبان رهبرانقلاب - @khamenei_history.mp3
903.5K
💠امانت حکومت اسلامی، از این گذرگاه‌های سخت عبور کرده! 🎙مبارزات و سختیهای امام از زبان رهبرانقلاب ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
عید دخالت مردم در حکومت 🚩 در موضوع حکومت و مسائل سیاسی و مسائل عمومی جامعه در نظام اسلامی، «به من چه» نداریم! مردم برکنار نیستند. بزرگترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت، است. خود غدیر این را به ما آموخت و لذاست که ، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است. 🗓 ۱۳۷۵/۲/۱۸
📣 | اولین دوره مبانی اقتصاد مردمی 🔸 جریان شناسی اقتصادی و آشنایی با نظام پولی، بانکی و مالیاتی 🔸 حکمرانی اقتصادی (بازخوانی نگاه متفکرین اننقلاب اسلامی و قانون اساسی در حوزه اقتصاد و نظام اداری اجرایی کشور) 🔸 مبانی اقتصاد مردمی (بازخوانی نگاه انقلاب اسلامی به مقوله اقتصاد مردمی و واکاوی تجربه جهاد سازندگی ) 🔹 اساتید: دکتر روح الله ایزدخواه مهدی موحدی بک نظر دکتر مرتضی فیروز آبادی میثم ظهوریان ➖مرداد ۱۴۰۲➖ حسینیه هنر➖ ⭕ مهلت ثبت نام: تا ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ ✳ دوره به صورت حضوری و مجازی (در صورت رسیدن به نصاب برای شرکت کننده‌های غیر تهرانی ) می‌باشد 📌 برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت مدرسه راه مراجعه فرمایید https://madreserah.com/course/مبانی-اقتصاد-مردمی/
💠 قضیه غدیر ⁉️ 📝 (ره) 🌼 قضيه غدير، قضيه حكومت است، اين است كه قابل نصب است و الّا مقامات معنوى قابل نصب نيست يك چيزى نيست كه با نصب آن‏ مقام پيدا بشود؛ لكن آن مقامات معنوى كه بوده است و آن جامعيتى كه براى آن بزرگوار بوده است، اسباب اين شده است كه او را به حكومت نصب كنند و لهذا، میبينيم كه در عرض صوم و صلاة و امثال اينها می ‏آورد و ولايت مجرى اينهاست. 🌺 ولايتى كه در حديث غدير است به معناى حكومت است، نه به معناى مقام معنوى. و حضرت امير را همان طورى كه من راجع به قرآن عرض كردم كه قرآن- در روايات است اين- نازل شده است به منازل مختلف، كلياتش سبع و الى سبعين و الى زيادتر، تا حالا رسيده است به دست ماها به صورت يك مكتوب، حضرت امير هم اين طور است، رسول خدا هم اين طور است. مراحل طى شده است، تنزل پيدا كرده است. از وجود مطلق تنزل پيدا كرده است، از وجود جامع تنزل پيدا كرده است و آمده است پايين تا رسيده است به عالم طبيعت، در عالم طبيعت اين وجود مقدس و آن وجود مقدس و اولياى بزرگ خدا. 🌸 بنابر اين، اینکه را ما حساب كنيم كه مى‏خواهد يك معنويتى را براى حضرت امير يا يك شأنى براى حضرت امير درست كند نيست. حضرت امير است كه غدير را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست كه اسباب اين شده است كه خداى تبارك و تعالى او را حاكم قرار بدهد. صحيفه امام، ج‏۲۰، ص: ۱۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 فعال کردن اراده مردم به عهده چه کسی است؟ 🔺 # حجت الاسلام فلاح شیروانی گفتمان قیام و پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | بالاترین عید 🌹 چرا عید غدیر بالاترین عید خداوند است؟
☀️ راه روشن 🌸 از غدیر تا طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) 🤩 این خط روشن ادامه دارد... 💥انقلاب اسلامی حلقه اتصال غدیر به ظهور 🦋 💫 🌻 ╭━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮ @gamedovomenghelab🌼 ╰━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯ ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓غیر از اطعام، غدیر چه مناسکی به خود دیده یا از چه سننی بهره برده است؟ 1⃣ از "تعارف" تا "مواخاة" غدیر، تجلی "فاصبحتم بنعمته اخواناً" هم هست. "ولایت عرضی" و پیوند اجتماعی مردم ذیل "ولایت طولی"(امامت) کارکرد دیگر غدیر است. اصلا مهمانی و اطعام برای این منظور مورد تاکید است و میشود خروجی اش را سنجید. از مراوده با همدیگر(تعارف) تا پیمان برادری(مواخات) مستحبات این روز است. در دنیای مدرن _که "اهالی" را "شهروند" و مناسبات آموزشی، حمایتی، ضمانتیِ گذشته را بجای "باهم- از هم" به "موسسات مدرن" سپرده و با متمرکز کردن، کنترل پذیر و هدایت شونده کرده است_ بیشتر این کارکرد غدیر (اگر نصابش رعایت شود) مهم شده است. 2⃣ مناشده! غدیر، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت هم هست.(رهبری۷۵/۲/۱۸) بحث بر سر حاکم، صفات و شرایط او، احتجاج به غدیر را به "شورای خلافت" (ذی حجه سال۲۴ه) کشاند. اینبار غدیر نه با مهمانی که با "مناشده" خود را نشان داد! مناشده، قسم دادن برای اظهار شهادت است. حضرت امیر(ع) یکبار دیگر هم در زمان حکومت خود وقتی، او مورد تردید واقع شده بود در صحن علنی مردم و میدان شهر، مناشده برقرار کرد(مناشده رحبه). از حاضرین خواست هرکه در غدیر بود بلند شود و شهادت دهد! برای پیروان غدیر، شاخص کردن ولایت غدیر و سنجش حکمرانی ها بر اساس معیارهای امامت غدیر، میتواند مضمون و محتوای سالگشت های غدیر باشد. افتخار به داشته ها و مطالبه کمبودها و احتجاج با منکران و منتقدان، بازتولید مناشده در عصر ماست. چنین غدیری هرگز یک فستیوال و زنگ تفریح و "روز رُفع القلم" نمی شود. ✍ حجت الاسلام محسن قنبریان
« آن چیزی که برای ائمه ما قبل از غدیر و قبل از همه چیزها بوده است، این یک مقامی است که مقام ولایت کلی است که آن امامت است ... امام به معنای حکومت نیست، آن یک امام دیگری است و آن مسئله دیگری است. آن مسأله، مسئله ای است که اگر او را کسی قبول نداشته باشد اگر آن ولایت کلی را قبول نداشته باشد، اگر تمام نمازها را مطابق با همین قواعد اسلامی شیعه هم بجا بیاورید باطل است، این غیر حکومت است آن در عرض اینها نیست، آن از اصول مذهب است .» (صحیفه امام؛ ج 20، ص 115)
🔴 امامت برای ائمه قبل از غدیر هم بوده است، غدیر آغاز گر امامت سیاسی بود. غدیر یعنی سیاست.🔵 ✨ آن چيزى كه براى ائمه ما قبل از غدير و قبل از همه چيزها بوده است، اين يك مقامى است كه مقام ولايت كلى است كه آن امامت است كه در روايت هست كه‏ الْحَسَنُ وَ الْحُسَين امامان قاما اوْ قَعَدا وقتى قعد است كه امام نيست. امام به معناى حكومت نيست، آن يك امام ديگرى است و آن مسئله ديگرى است. آن مسأله، مسئله‏ اى است كه اگر او را كسى قبول نداشته باشد اگر آن ولايت كلى را قبول نداشته باشد، اگر تمام نمازها را مطابق با همين قواعد اسلامى شيعه هم بجا بياوريد باطل است، اين غير حكومت است آن در عرض اينها نيست، آن از اصول مذهب است، آنى است كه اعتقاد به او لازم است و از اصول مذهب است. 💠 و انحرافى كه پيدا شده است- علاوه بر همه انحرافات- همين انحراف است كه ما باور كرديم كه سياست به ما چه ربط دارد. غدير آمده است كه بفهماند كه سياست به همه مربوط است، در هر عصرى بايد حكومتى باشد با سياست، منتها سياست عادلانه كه بتواند به واسطه آن سياست اقامه صلاة كند، اقامه صوم كند، اقامه حج كند، اقامه همه معارف را بكند و راه را باز بگذارد براى اينكه صاحب افكار، يعنى آرام كند كه صاحب افكار، افكارشان را با دلگرمى و با آرامش ارائه بدهند. صحيفه امام، ج‏۲۰، ص: ۱۱۶