📸 بچهها در این هیئت خادماند
🔹در اولین موکب تخصصی کودک و نوجوان کشور در یزد تمامی کارها مثل پذیرایی، اجرای برنامهها، عزاداری و نظافت به عهده ۱۶۰ کودک و نوجوان ۹ تا ۱۵ ساله است.
تصاویر از حمیدرضا احسانیفر
#مردمی_سازی_امور
#حکمرانی_مردمی
@gamedovomenghelab
• اندیشه و تحلیل •
#الگوی_ویرایش_نهادهای_اجتماعی
#آموزش_و_پرورش
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
▫️ راه بیراه
٢
یکی از نظریّههای پایه در اندیشۀ اجتماعی امام و رهبری این است که : «ارادۀ ملی جانمایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی است»(بیانیه).
حضرت آقا این اندیشه را قرآنی میداند و مطابق تعلیم قرآنی معتقد است اگر «ارادۀ ملی» شکل بگیرد به دنبال آن معجزه رخ میدهد؛ چون خدا خود به میان میآید و دست در کار ویرایش زندگی و موجودیّت حیات بشری میبرد.
«معجزههاى اجتماعى برخلاف معجزۀ اژدها شدنِ عصاى موسى است؛ چون آنطور معجزهها ربطى به ارادۀ انسان ندارد؛ اما معجزههاى اجتماعى بهطور مستقيم به ارادۀ انسانها ارتباط پيدا مىكند؛
«إِنَّ اَللّٰهَ لاٰ يُغَيِّرُ مٰا بِقَوْمٍ حَتّٰى يُغَيِّرُوا مٰا بِأَنْفُسِهِمْ»(رعد،١١)»(١۶/ ۴/ ١٣٨٣)
امام میفرمود اگر ملت اراده کند هیچ قدرتی در جهان یارای ایستادن مقابل او را ندارد.
این همان تنها راهی است که امام برای مقابله با نظام سلطه یافت، قیام عمومی مردم :
«همۀ راههاى ممكن در این كشور تجربه شد و همه ناكام و ناموفّق از آب درآمد، و بهتدریج یأس دلها را فراگرفت. آن نيرويى كه میتوانست در مقابل رژيم پهلوى به معناى واقعىِ كلمه بايستد، ملت بود؛ يعنى بايد همۀ ملت به صحنه میآمد»(١۴/ ٣/ ٨۴)
این دو بزرگوار واقعاً معتقدند در این صورت معجزه رخ میدهد، کما این که هردو «انقلاب اسلامی ایران» را حادثهای از این قبیل تحلیل مینمودند.
این را چه کسی باور میکند؟ طبعاً فقط مؤمنان.
این را چه کسی به کار میگیرد؟ طبعاً همین مؤمنان.
مؤمنان اگر بخواهند به این آموزه عمل کنند باید چه کنند؟
این الگو در بیانیه و توضیحات اول خرداد ٩٨ (دربارۀ بیانیه) بیان شده است؛ یعنی این آموزۀ اصیل انقلاب در ابتدای دهۀ پنجم انقلاب زمینۀ تجلی و صراحت پیدا کرده است. از منظر قرآنی این یعنی رشد و این یعنی پیشرفت واقعی و این روایت درست انقلاب است.
ایشان وقتی که جوانان را به قیام برای حل مسأله دعوت می کنند و شناسایی مسائل و ارائۀ راه حل و حل را برعهدۀ خودشان میگذارند و نهایتاً برای عاقلانه و متین و متمرکز شدن کار و جلوگیری از نوعی بلبشو و آشفتهکاری میگویند باید «جریانهای حلقههای میانی» (متشکل از جمعی باتجربه و نخبه) شکل بگیرد و حلقههای میانی را هم نه رهبری نه دولت و نه نهادهای حاکمیتی میدانند(تصریح میکنند که باید از خود متن باشد)، نشان میدهد که دارند تلاش میکنند مبتنی بر همین دیدگاه یک قیام ملی برای حل مسائل حیات اجتماعیمان رقم بزنند.
«بتواند این کاروان عظیم جامعه را
و مهمتر از همه جوانهای جامعه را به پیش ببرد» (٩٨/٣/١)
البته ثمرۀ نزدیک این ورود این است که :
«نتیجۀ اینها چه میشود؟
کشاندن نسل جوان متعهّد به عرصهٔ مدیریّت کشور،
که یکی از دوستان گِله میکردند که جوانها را به عرصۀ مدیریّت راه نمیدهند. خب چه جوری وارد عرصۀ مدیریّت میشوند؟
ورود در عرصۀ مدیریّت برای نسل جوان از این راهها اتّفاق میافتد»
و نتیجۀ بلندتر آن این است که :
«اگر نسل جوان وارد عرصۀ مدیریّت شد، و مدیران ارشد نظام از جملۀ جوانهای متعهّد [شدند] ــ که من گفتم جوانهای متعهّد حزباللهی، یعنی واقعاً باید حزباللهی باشند؛ به معنای درست کلمۀ حزباللهی [که طبعاً نگاه قرآنی و انقلابی دارد] ــ
آن وقت آن حرکت عمومی کشور طبعاً استمرار پیدا میکند، سرعت پیدا میکند و انجام میگیرد»
┄┅••؛••┅┄
اینجا یک بحث پیش می آید و آن این که اگر این قیام بخواهد شکل بگیرد جریانی به موازات دولت تشکیل خواهد شد. در آن صورت چرا دولت تشکیل دادیم و چرا داریم اینقدر برای آن تره خرد می کنیم؟
بحث ادامه دارد ...
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
✿ شاخه گل صلوات، هدیه به حضرت عباس که مایۀ امید بود، سلام الله علیه.
☘️@faslefarhang
🔰روایت یک دیدار
📌 روایتی از دیدار فعالان حوزه تعلیم و تربیت با رهبر معظم انقلاب
🕓زمان: یکشنبه (امشب) ساعت ۲۱
🌐محل برگزاری اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/alborzcfu/basij
@gamedovomenghelab
45.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 گزارش نو و جالبِ آقای خاکی از دیدارشون با رهبر انقلاب درمورد تعلیم و تربیت کشور!
💬 #تحلیل_و_تبیین | استراتژی حمله به کانونهای شبههساز
📝 یادداشتی به قلم حجتالاسلاموالمسلمین احمد رهدار پژوهشگر و عضو هیئتعلمی دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام
🔹 در گذشته، انتشار شبهات حتی وقتی از جانب دشمن طرح میشدند، در مقایسه با امروز بسیار زمانبر بود تا بر مخاطب اثر بگذارد و یک مبلغ دینی میتوانست از طریق رویکرد ایجابی و تبیینی که به موضوعات تبلیغی خود میداد، بهصورت ضمنی به شبهات موجود در سطح جامعه هم پاسخ بدهد. مبلغ حتی ممکن بود بعضی از شبهات را اگر لازم باشد با عنوان شبهه مطرح سازد و پاسخ دهد.
🔹 شرایط نسل ما تفاوت پیدا کرده و آن این است که حجم شبهات و تنوع و گسترهشان، یعنی هم تعداد شبهات و هم دامنه این تعداد از شبهات بسیار زیاد شده و حتی به نظر میرسد قابلیتهایی که رسانه به شبهه میدهد، حتی بر کیفیت آن تأثیر بگذارد؛ به دلیل اینکه این اتفاق رخ داده، اگر مبلغ بخواهد با همان شیوه گذشته خود به تبلیغ بپردازد، به این معنا که یک رویکرد ایجابی محض را دنبال کند و تلاش کند در ضمن مباحثی که طرح میکند، شبهه یا شبهات رایج و موجود در جامعه را پاسخ دهد، از بسیاری از شبهات جا میماند و نمیتواند بهدرستی پاسخگو باشد؛ چون حجم شبهاتی که دشمن به وجود میآورد و کمیت رسانههایی که در اختیار دارد با فاصله زیادی نسبت به عده و عُده ماست؛ بنابراین مبلغ نمیتواند به همه آن شبهات پاسخ دهد.
🖼 پرونده «تبلیغ، اولویت اول»
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53542
✅ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نمایندگی خراسان اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می کند:
دوره:
✳️ *آشنایی با ساختار و روندهای تقنینی،تنظیمی،اداری و اجرایی جمهوری اسلامی ایران*
با حضور:
▪️ *دکتر سید محمدمهدی غمامی؛* معاون آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق «ع»
▪️ *جناب آقای علی ربیع زاده؛* قائم مقام اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق «ع» و مدرس دانشگاه
⬅️ زمان: *پنج شنبه، ۲۶ مرداد 1402، از ساعت ۷ تا ۱۸*
⬅️ مکان: مشهد مقدس، مؤسسه راهبردی علوم و معارف اسلام
⬅️ *با اعطای گواهی معتبر به شرکت کنندگان*
⚫ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به
@golkar_mh
پیام و یا با شماره ۰۹۳۵۲۱۸۲۳۷۵ تماس بگیرید
4-10 ویژه نامه محرم - ویرایش دوم2.pdf
3.46M
📰 #نشریه #عهد۸۲
🗞 ویژه نامه « ولایت طرفینی »
📦 محصول #خانه_طلاب_جوان
🏴 به همراه محتوای تبلیغی محرم 🏴
🗃مشتمل بر :
💠 قبل از انقلاب تبلیغ آسانتر بود (حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان)
💠عارف کامل (حجت الاسلام علی مهدیان)
💠ولایت جامعه ساز (استاد قنبریان)
💠ولایت یعنی هم جبهه بودن (حجت الاسلام مهدی قریب)
💠راه ورود به ولایت امام معصوم علیه السلام (حجت الاسلام شبان)
💠قدرتی بی نهایت به عمق قیام لله(حجت الاسلام حسین کاظم زاده)
💠سختی های کپی پیست و فوروارد( حجت الاسلام عباسی)
💥 بنظر شما جدایی مردم از سیاست (و اجتماع ) خطرناک تر است یا جدایی دین از سیاست؟!
نظرات رو برامون بفرستید🌹 @h_azizi
💠نظرات اعضای بزرگوار
شایسته راد policy making:
سلام
مردم از سیاست
البته باید تشریح میشد منظور از سیاست آیا سیاست بازی است یا سیاست از نوع مشارکت مردم در امورات جاری جامعه
یوسفعلی:
جدايي دين از سياست.
جدايي دين از سياست يعني ذات دين فاقد ظرفيت اجتماعي باشه. در اينصورت اين دين هيچگاه نخواهد توانست در اجتماع اثرگذار باشد.
اما جدايي مردم از سياست عارضي است و قابل اصلاح
غ. گلشاهی:
سلام
اما جدایی دین از سیاست بدتر است چون یک مبنا و پایه غلط است
قهر مردم با سیاست رو میشه با مبنای درست و روشن اصلاح کرد
اما مبنای غلط رو فقط باید نابود کرد
زارع:
جدایی مردم از سیاست.
چون بی حاکمی خطرناکتر از حاکم بد است
حاکم همان مردم است
علمدار ولایت:
سلام جدایی دین از سیاست
چون این مقدمه جدایی مردم از سیاست میشه
پارسا:
سلام. این ها یک کلیت هستند. دین و سیاست یعنی نظام. نظام هم با مردم تعریف می شود.
حضور مردم ایران در انتخابات و راهپیمایی های متعدد یعنی پای نظام شون هستند.
تنها:
سلام علیکم
جدایی دین از سیاست خطرناک تره
چون اگه مردم از سیاست جدا بشن، ولی قبول داشته باشن که دینشون سیاست داره، اگه دیندار باشن سباسی هم میشن،
یا حداقل نمیگن سیاست بده،
نمیگن چزا اخوندا توی حکومت دخالت میکنن،
نمیگن چرا فلان کارو انجام میدیم یا فلان کارو انجان نمیدیم.
اما اگه مردن از سیاست از دین جدا بشه، دیگه حتی با دیندار شدن مردم هم چیزی درست نمیشه
و اینکه اگه دین خراب بشه، هیچکاریش نمیشه کرد.
چیزی که باعث شد بعد از ۲۵ سال حکومت خلفاء و کلی تغییر دشمنی، بازهم تشیع بتونه قد راست کنه، همین سالم موندن دین بود.
چیزی که باعث شد بعد از عاشورا، در زمان امام سجاد علیه السلام که ۲۰ نفر تو کل منطقه ی حجاز و... امام علیه السلام یار نداشته باشن، باز هم بعدش دین باقی بمونه و اسلام ناب محمدی به ما برسه، این بود که تحریف نشد.
اما اگه سیاست از دین جدا بشه، اصل دین ضربه میخوره. اونوقت ما ضامن آیندگان هم خواهیم بود
نسیبه انتظاری:
سلام آقای عزیزی
فکر می کنم که جدایی مردم از سیاست خطرناک تر است.
به این دلیل که مردم نسبت به وقایع اجتماع ، بی تفاوت می شوند.
این بی تفاوتی ، هر انحرافی را ممکن است ایجاد کند. از جمله جدایی دین از سیاست ؛ ولی مهمتر از آن ازبین رفتن اسلام به معنای حقیقی آن است.
درحالیکه فکر می کنم اصول نبوت و امامت و فروع امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری به این دلیل واجب است که انسان ها
اولا راه درست را بشناسند.
دوم اینکه نسبت به انحرافات کم و زیاد جامعه حساس باشند.
🔺 بذارید سوال رو اینجوری بپرسیم که تمرکز دشمن روی جداسازی کدوم یکی بیشتر است؟
✨ و یه نکته این که دقت کنیم اسلام ناب محمدی (صلوات الله علیه و آله) هم سیاسی_اجتماعی است و هم مردمی! یعنی اسلامی که سیاسی_اجتماعی نباشه یا مردم نقش و جایگاهی نداشته باشند، اسلام مکتب امام نیست!
نکته دوم مرادمون از سیاست و اجتماع، نقش و دخالت در اداره جامعه است.
💠 بنابراین میخواهیم بدونیم که دشمن روی کدوم یک از این جداسازی ها تمرکز کرده که خطرناک تر هم است⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐ «کاپرا کجاست؟» به واکاوی جایگاه امید در سینمای ایران میپردازد. این مستند با نگاهی به سینمای فرانک کاپرا کارگردان ایتالیایی-آمریکایی به عنوان مطرحترین کارگردان امیدبخش، قصد دارد به مساله امید در سینمای جهان بپردازد و مقایسهای با این اندیشه برخی سینماگران ایرانی که «سینما آینه جامعه است» انجام دهد.
@gamedovomenghelab
▶️ مستند کاپرا کجاست؟
https://www.doctv.ir/program/302823
#امید_آفرینی
نفیسی:
سلام معلومه داداش .دین از سیاست ( اخه یکی میگفت سیاست ما عین دیانت ماست ودیانت ما عین سیاست ماست ) انقدر باهم مخلوط هستند که از دست دادن یکی باعث از دست دادن اون یکه هم میشه 🤭
خلیل:
اگر جدایی مردم از سیاست سبب دیکاتوری بشود و دیکاتوری سبب بر هم خوردن معاش اولیه بشود این خطرش بیشتر است از جدایی دین از سیاست است ...این حرف روشنفکرهاست 😂
سید:
دین از سياست ملاکه
مردم که از سیاست جدا نمیشن
شاید منظورتون عدم مشارکت باشه
که این خودش اقدام سیاسیه
یا حسین:
سلام و احترام وقتتون بخیر
بنظرم هر دوش مدنظر دشمن هست
از طرفی جدایی مردم از سیاست با بیتفاوتی مردم نسبت به سیاست .
و دوم هم جدایی دین از سیاست یعنی سیاستگذاری ها سکولار و بدون در نظر گرفتن دین باشه .
اما بنظرم در حال حاضر بیشتر تمرکز بر روی جدایی دین از سیاست هست .
علمدار ولایت:
مردم از سیاست
چون اینجوری القا میشه که دیگر نظام جمهوری نیست
آیه:
جدایی مردمی که عمیقا دیندارند از سیاست.
تمرکز دشمن جدا کردن مردم است از دین و باورهاشون، از هویتشون، از سیاست، از مسئولین، از نظام.
مشکور:
تنه را از ریشه درخت قطع کنیم مهلک تر است یا شاخ و برگ را از تنه؟
جدایی دین از سیاست محصولش می شود جامعه اموی و عباسی که مردم به حسب ظاهر هستند اما تماشاچی و سیب زمینی، حق در جامعه پیاده نمی شود و امامان بر حق خانه نشین
امین:
جداسازی مردم از اجتماع،نمونش فتنه هایی که در شروع روزهای اربعین میوفته و یا فتنه ی کرونا
| פــωـטּ |HASAN SHAKER¹¹⁰:
جدایی مردم از سیاست به مراتب خطرناکتر است ؛ در جدایی دین از سیاست صرفا علما(یه قشر خاصی) از سیاست کنار گذاشته میشوند اما در جدایی مردم از سیاست، انگار کل مردم کنار گذاشته شدهاند و یعنی قدرت دست یه عدهای است و یعنی دموکراسی وجود ندارد.
aSedali:
جدایی مردم از قدرت و توان تصمیم گیری
سیدمیلاد:
اگر مردم قهر سیاسی بکنن یحتمل با فروپاشی مواجه خواهیم شد
«این یک نقشه شیطانی بوده است که از زمان بنی امیه و بنی عباس طرح ریزی شده است و بعد از آن هم هر حکومتی که آمده است، تأیید این امر را کرده است و اخیراً هم که راه شرق و غرب به دولتهای اسلامی باز شد، این امر در اوج خویش قرار گرفت
که اسلام، یک مسایل شخصی بین بنده وخدا است وسیاست از اسلام جداست.»
@gamedovomenghelab
صحیفه امام، ج 16، ص 232.
🌱 «همه می دانیم و باید بدانیم که آنچه از قرنها پیش تا کنون بر سر مسلمین آمده است، خصوصاً در یکی دو قرن اخیر که دست دولتهای اجنبی به کشورهای اسلامی باز شده و سایۀ شوم آنان بلاد مسلمین را به تاریکی و ظلمات کشانده است و ذخایر خداداد آنان را به باد فنا داده و به طور مداوم می دهد، غفلت مسلمانان از مسایل سیاسی و اجتماعی اسلام است، که به دست استعمارگران و استثمارگران و عمال غرب زده و شرق زده آنان به توده های مسلمانان محروم تحمیل شده است که حتی علمای اسلام گمان می کردند و می کنند که اسلام از سیاست منزه است و یک شخص مسلمان نباید در سیاست دخالت کند.»
صحیفه امام، ج 17، ص 88.
@gamedovomenghelab
🍃 و در جای دیگر هدف اصلی آنان را سربریدن اسلام می شمارند.
صحیف امام،ج 9، ص 203