eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
منابع_مطالعاتی_انقلاب_های_دنیا.pdf
1.22M
📍فایلِ PDF پیش رو(۵۹ صفحه) حاویِ منابعِ مطالعاتی اعم از کتب علمی، رُمان و فیلم، پیرامونِ مهمترین انقلاب های دنیا نظیرِ ، ، ، ، ، ، ، و می باشد. 🔻پ.ن: خلاصهٔ مفید سرگذشتِ این انقلاب ها رو هم ان شاالله در قالبِ یک فایل ۱۰۰ صفحه ای در اختیار اعضای کانال قرار خواهیم داد. 🆔@ketabdoost110 🆔@gamedovomenghelab
هدایت شده از گام دوم انقلاب
💥 مقایسه انقلاب ها ✨ نگاهی به سیر انحراف آرمان‌های ۴ انقلاب روسیه، چین، فرانسه و شوروی صورت سیاه انقلابیون جهان 🌿 رهبر انقلاب در سطور ابتدایی بیانیه گام دوم انقلاب که نوید‌دهنده ورود انقلاب اسلامی ایران به دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است، آورده‌اند: «در میان ملت‌هایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت‌ها، آرمان‌های انقلابی را حفظ کرده باشند.» 🍃این سطور شاید در ابتدا تفاخری ساده به نظر برسد، اما نگاهی به انقلاب‌های جهان و بررسی سیر آن‌ها، نشان‌دهنده عظمت نقشی است که ملت ایران در ۴۰ سال گذشته بر نگاره تاریخ زده‌اند. بررسی کامل در: http://www.Javann.ir/003zeZ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گام دوم انقلاب
معرفی_اجمالی_انقلاب_های_بزرگ_جهان1.pdf
1.95M
📌"معرفی اجمالی انقلاب‌های بزرگ‌جهان " 🔰 بخشی از بیانیه 🌸 از میان همه‌ی ، کمتر ملّتی به همّت میگمارد؛ 🌼 و در میان که به پا خاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به رسانده و به‌جز ، را کرده باشند. 🌻 امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که و است، است که یک را به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که به نظر میرسیدند، از و صیانت کرده... 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ موضوع : بررسی مذاکرات برجام در وین 🌟 استاد : سلطانی ؛ تحلیلگر مسائل سیاسی 🌑 4شنبه ؛ 18 فروردین ماه 🕰 ساعت 22 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتونیم👇 http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 لینک گروه☝️ 🌸☘🌸☘🌸
✳️ «با هر قدمی در راه استواری ، یک قدم به نزدیک‌تر می‌شوید» 🔹انقلاب چگونه استوارتر می‌شود؟ 🔹«در خود و دیگران نهال به آینده را پرورش دهید؛ این و ریشه‌ای‌ترین شما است» (بیانیه گام دوم) 🔹چگونه می‌توان امید مردم به نظام و روحانیت را افزایش داد؟ @gamedovomenghelab
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین 🔸 راهکارهای جبهه سازی نیروهای انقلابی بر اساس اسلامی 🔹 آغاز نظریه نظام انقلابی، خودسازی است، رهبر معظم انقلاب وقتی خودسازی را توضیح میدهند، با طرح دو عنصر فکری و اخلاقی در خودسازی می فرمایند: «خودسازی اولین و مهمترین قدم است که انسان به خود و اخلاق و رفتارش با نظر انتقادی بنگرد و عیوب خود را به روشنی و دقت ببیند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد و تربیت دینی پیدا کند. » 🔺منتشر شده در 🌀متن یادداشت را در کانال زیر بخوانید👇 🆔 @gamedovomenghelab
💠جبهه‌سازی حلقه میان شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی | راهکارهای جبهه‌سازی نیروهای انقلابی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره: تمدن نوین اسلامی معتقد به گفتگو و در محاذی با جنگ تمدن‌هاست. شیوه سیاستمداران جهان غرب در جنگ تمدن‌ها استفاده از جنگ شناختی، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی و راهکار مقابله با آن جبهه‌سازی در تمدن نوین اسلامی است. جبهه‌سازی نیازمند چهار ستون و پایه اساسی است که عبارتند از: محبت، اخوت، ولایتمداری و عقلانیت اسلامی. تشکیل جبهه‌سازی، ما را در شکل‌گیری گفتمان واحد انقلابی و ایستادگی در برابر جنگ تمدن‌ها توانمند می‌کند. الف: گام اول، خودسازی فکری و اخلاقی نظریه «نظام انقلابی» گوهر بیانیه گام دوم انقلاب است که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شده است. این نظریه بر سه رکن استوار است: خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی. 🔹آغاز نظریه نظام انقلابی، خودسازی است، رهبر معظم انقلاب وقتی خودسازی را توضیح می‌دهند، با طرح دو عنصر فکری و اخلاقی در خودسازی می‌فرمایند: «خودسازی اولین و مهم‌ترین قدم است که انسان به خود و اخلاق و رفتارش با نظر انتقادی بنگرد و عیوب خود را به‌روشنی و دقت ببیند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد و تربیت دینی پیدا کند.»(۱) 🔸خودسازی در گام دوم انقلاب، خودسازی راهبان، کاتولیک‌ها و چله‌نشینان صوفی نیست؛ بلکه بخش انقلابی خودسازی مدنظر است؛ یعنی اخلاق و معنویتی که می‌خواهد در مسیر سیاسی سیر کند یا همان اخلاق و عرفان سیاسی. خودسازی انقلابی یعنی شناخت و تحکیم و تثبیت باورهای دینی و اعتقاد به توحید اجتماعی و ولایت و اسلام ناب محمدی«ص» در برابر اسلام آمریکایی و در واقع باور به دینداری و خودسازی و انسان‌سازی و اعتقاد به عدالت و حمایت از مظلومان در برابر ظالمان و اعتقاد به محوریت مردم در نظام اسلامی. ب: گام دوم، جامعه‌پردازی 🔹رکن دوم نظریه نظام انقلابی، جامعه‌پردازی است. فرآیند جامعه‌پردازی از دو رکن مهم تشکیل شده است: خانواده و جامعه اسلامی. یکی از ارکان مهم در خانواده اسلامی تربیت فرزندان و بر عهده مادر است. فرزندان در آغوش مادر تربیت می‌شوند و لذا نقش مادر بسیار مهم است. یکی از آسیب‌ها در تربیت فرزند مشاغل بیرونی برای زنان است؛ از این رو نباید ساختارهای جامعه به‌گونه‌ای باشند که زن مانند مرد کارمند و تمام وقت در خدمت امور اداری باشد و پرورش فرزند حذف شود. بعد از شکل‌گیری خانواده، حرکت به سمت جامعه‌پردازی آغاز می‌شود؛ زیرا جامعه اسلامی متشکل از خانواده‌های متعدد است. 🔸فرآیند دیگر جامعه‌پردازی، فرهنگ است. رهبر معظم انقلاب آغاز جامعه‌پردازی اسلامی را فرهنگ اسلامی می‌دانند. باورها، اعتقادات، روحیات و خلقیات یک جامعه، فرهنگ آن جامعه را شکل می‌دهند که در همه عرصه‌ها اعم از سیاست، اقتصاد، ادارات و… ظهور می‌کنند. حضرت آقا فرهنگ را مثل روحی در کالبد جامعه و هوایی برای تنفس می‌دانند.(۲) فرهنگ باید با حفظ استقلال، با فرهنگ‌های دیگر تعامل و ارتباط داشته باشد. دستاوردهای این فرهنگ در هنر و معماری و سایر عرصه‌های تمدنی ظهور می‌یابد؛ لذا حضرت آقا بر هنر اسلامی تأکید دارند. هنر اسلامی یعنی سینما، موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و معماری اسلامی. 🔹بعد از فرهنگ اسلامی نوبت به تعلیم و تربیت اسلامی می‌رسد. تعلیم و تربیت نهاد و نظامی است که از مهد کودک و آموزش و پرورش شروع می‌شود. اگر فرهنگ عمومی جامعه، اسلامی باشد، به خودی خود بر تعلیم و تربیت اثر می‌گذارد. بعد از تعلیم و تربیت، سیاست اسلامی و به تعبیری مردم‌سالاری دینی موضوعیت دارد. اولاً ولایت سیاسی حاکم باید از طرف خداوند باشد. ثانیاً باید ساختار نظام مردم‌سالارانه باشد، زیرا اگر سیاست بر مبنای مردم سالاری نباشد نمی‌تواند ما را به جامعه‌پردازی رهنمون باشد. بدیهی است که منظور ما از جامعه‌پردازی، همچون خودسازی، نوع انقلابی آن است. 🔸نکته دیگر اهمیت دادن به نقش و وظیفه مردم است. گاهی درحرکت‌های جهادی کمک‌های قابل توجهی جمع‌آوری می‌شوند. میزان کمک‌های دولتی مواسات در قضیه کرونا چیزی حدود پنج میلیون بسته بود؛ اما در اثر کمک مردم و حرکت‌های جهادی صورت گرفته، شاهد ۲۵میلیون بسته کمک به محرومین هستیم که نقش حیاتی مردم را نشان می‌دهد. باید مردم را باور کرد و فعالیت‌ها را با حرکت عمومی مردمی انجام داد. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
ج: گام سوم، تمدن‌سازی 🔸 تمدن‌سازی یک حرکت فرآیندی و تکاملی است و تمدن‌ها در همه جوامع فرآیندی چند قرنی داشته‌اند؛ فرآیند تکاملی در تمدن نوین اسلامی نیز جاری است و تمدن نوین اسلامی در مرحله پنجم شکل گرفته است. به عبارتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پشت سرگذاشتن نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی نوبت به شکل‌گیری تمدن اسلامی می‌رسد. 🔹 در تمدن‌سازی با دو مقوله دیگر مواجهیم: جنگ تمدن‌ها و گفتگوی تمدن‌ها. تئوری گفتگوی تمدن‌ها در سال ۱۹۷۷ قبل از انقلاب اسلامی توسط «روژه گارودی» در کتابی با عنوان «برای یک گفتگوی تمدن‌ها» برای نخبگان مطرح شد. نظریه برخورد تمدن‌ها را هانتینگتون در سال ۱۹۹۲ مطرح کرد که ناظر به سیاستمداران بود. در حال حاضر تئوری برخورد تمدن‌ها توسط سیاستمداران غربی دنبال می‌شود. آنها با ایجاد گروه‌هایی مثل داعش و ایجاد جبهه واحد علیه جهان اسلام و با اتحاد با منافقین جنگی را علیه جهان اسلام شروع کرده‌اند و هدف آنها مانع‌تراشی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است. غربی‌ها به‌طور مفصل روی تاریخ اسلام و ایران کار کرده‌اند و لذا به ظرفیت تمدن‌سازی ایران آگاهند. تمدن اسلامی در گذشته از ایران شروع شد و در آنجا شکل گرفت. مرحوم شهید مطهری در کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» نشان می‌دهد که ایرانیان در همه رشته‌ها از ریاضی، فلسفه، جبر و… سرآمد عالم بوده‌اند. 🔸در مواجهاتی که بنده با نخبگان مالزی مصری، اندونزی… داشتم، سخن همه آنها این بود: «ما همه امیدمان به ایران است.» وقتی از آنها علت را می‌پرسیدم؛ پاسخ می‌دادند که ایران با بحران‌هایی چون جنگ و تحریم روبرو شده و با وجود این، از جهت علم و فناوری نسبت به کشورهای اسلامی مقام برتر را دارد. نخبگان جهان عرب نیز به این موضوع معترفند؛ لذا ما با جنگ تمدن‌ها روبرو هستیم که در آن نخبگان به دنبال گفتگو، ولی سیاستمدران استکبار جهانی به دنبال جنگ تمدنی هستند. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
د: جنگ شناختی و ایران‌هراسی در جنگ تمدنی 🔸 جنگ تمدنی با جهان اسلام از طریق «جنگ شناختی» صورت می‌گیرد و مخاطب جهان غرب در جنگ شناختی نخبگانند. آنان تلاش می‌کنند تا نخبگان را جذب و از دانش آنها برای ضربه زدن به جهان اسلام استفاده کنند. بخش دیگر از جنگ تمدن‌ها، القای ایران‌هراسی، ایران‌گریزی، اسلام‌هراسی و اسلام‌گریزی است. ایران‌گریزی از دوره قاجار شروع شد. عده‌ای از مستشرقین و سیاسیون غرب پس از ورود به ایران، کتبی را درباره فرهنگ وآداب ایرانی‌ها نوشتند و صفات رذیله‌ای را به ایرانیان نسبت دادند، از جمله اینکه ایرانی‌ها بی نظم هستند و آن ‌قدر این القائات را تکرار کردند تا جامعه ایرانی باور کرد. کار به جایی کشید که کتاب‌هایی با مضمون: «ما ایرانیان چگونه ما شدیم؟» نوشته شدند. متأسفانه برخی از سریال‌ها در این فضای فرهنگی ساخته می‌شوند و به این نقیصه دامن می‌زنند. در جنگ شناختی به هویت ایرانی اسلامی خدشه وارد می‌شود و ایران اسلامی که منشاء تمدن‌سازی است نشانه گرفته می‌شود. در بخش اسلام‌هراسی نیز تلاش‌های صورت می‌گیرند که نمونه‌های آن را می‌توان در ماه محرم مشاهده کرد. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
هـ : جبهه‌سازی در جنگ تمدن‌ها 🌀در جنگ شناختی و جنگ تمدن‌ها شیوه مقابله با دشمن چیست؟ 🔸به فرمایش رهبر معظم انقلاب، پاسخ به این پرسش، جبهه‌سازی، یعنی قرار گرفتن فعالیت‌های گروه‌های مختلف انقلابی در یک تشکل واحد است. جبهه‌سازی دو کارکرد مهم دارد: کمک می‌کند تا در برابر استکبار مهاجم بایستیم کمک می‌کند تا با گفتگوسازی بر نخبگان تأثیر بگذاریم. 🔹یکی از برکات انقلاب اسلامی تربیت نیروهای فراوان انقلابی در حوزه و دانشگاه است. در حوزه‌ها محققین توانمندی اعم از طلاب نویسنده و مسلط به زبان و … تربیت شده‌اند، ولی ما نتوانسته‌ایم شبکه‌سازی کنیم و گفتمان‌سازی مؤثری در دنیا داشته باشیم. 🔸چنانچه نیروهای انقلابی در یک جبهه واحد قرار نگیرند، نمی‌توانند در برابر دشمن مقاومت کنند. در اوائل جنگ، بسیاری از نیروها از گروه‌ها و اقشار مختلف به صورت خودجوش به جبهه ‌آمدند، ولی در یک جبهه واحد متشکل نشدند و لذا ممکن بود به یکدیگر تیراندازی کنند. شهید باکری متوجه این خطر شد و با کمک نیروهای انقلابی اطلاعات کافی را جمع کرد و توانست با کمک دیگران در مقابل دشمن بایستد. 🔹فعالان فرهنگی اجتماعی در جنگ شناختی نمی‌توانند به‌تنهایی در برابر دشمن بایستند. جنگ شناختی نیازمند قرارگاه است. باید فعالان فکری فرهنگی اجتماعی به گروه‌های فکری فرهنگی اجتماعی و گروه‌ها به شبکه‌ها تبدیل شوند و شبکه‌ها به صورت «جبهه» درآیند تا در نهایت گفتمان‌سازی صورت گیرد و تحولات مختلف رقم بخورند. گروه‌های مختلف در استان‌ها باید ذیل یک شبکه واحد و شبکه‌ها تحت یک مدیریت واحد پیش بروند تا نهایتاً به یک جبهه فرهنگی اجتماعی تبدیل بشوند. 🔸ما هنوز در عرصه جنگ شبکه‌ای فعالان فرهنگی و گروه‌های متعددی داریم، ولی هنوز شبکه شکل نگرفته است و تا شبکه‌سازی و جبهه‌سازی هم نشود، نمی‌توانیم گفتمان داشته باشیم و تا گفتمان شکل نگیرد نمی‌توان روی دنیا اثر گذاشت. پیام اصلی جبهه‌سازی در این آیه است: «واَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ. و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت کنید و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت‌کنندگان است.»(۳) کشمکش و نزاع و نداشتن یک جبهه واحد باعث سستى و ناتوانى و ضعف در مبارزه می‌شود که نتیجه آن از بین رفتن قدرت و قوت و هیبت و عظمت در برابر دشمن است. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مستند حرف قطعی 🔺️ بررسی موضع جمهوری اسلامی در زمینه تحریم‌ها و برجام در گفت‌وگو با مقامات ارشد نظام پنجشنبه ۱۹ فروردین ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه یک سیما و سایت khamenei.ir 🔺️ رهبر انقلاب: از سیاست قطعی جمهوری اسلامی درباره برجام نباید تخطی کرد؛ لغو همه تحریمها و راستی‌آزمایی آن 💻 @Khamenei_ir
🔰امام خامنه ای(دام ظله العالی): "یکی از شاخص‌های ایران قوی، حضور پرشور مردم در انتخابات است." 📆۱۴۰۰/۰۱/۰۱ 💥 موضوع : بررسی انتخابات1400 🌟 استاد: آقای بازیاد 🌑 پنجشنبه؛ 19 فرودین ماه 🕰 ساعت 21 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتونیم👇 http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 لینک گروه☝️ 🌸☘🌸☘🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه زیبا گفت: 🌸 آن قدری که به فکر بودم به فکر نبودم.... ⚜ اَبْلَيْتُ شَبابي في سَكْرَةِ التَّباعُدِ مِنْكَ جواني ام را در مستي دوري از تو پير نمودم @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ مستند ⭕️ داستان پرفراز و نشیب نابغه کم‌نظیر جهان اسلام، علامه شهید آیت‌الله ... 🔴 دانلود و تماشا در عماریار 📆 در آینه تاریخ: سالروز شهادت سیدمحمدباقر صدر ✅ @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
و: چهار شرط جبهه‌سازی چرا جبهه‌سازی شکل نمی‌گیرد و گروها تبدیل به شبکه نمی‌شوند؟ شرط جبهه‌سازی چیست؟ به نظرم چند ویژگی مهم محبت، اخوت، ولایتمداری و عقلانیت اسلامی در بین فعالان فرهنگی انقلابی نظام اسلامی کمرنگ هستند و باید تقویت شوند. در میان این چهار عامل، ضعف محبت و ضعف اخوت انقلابی و ایمانی آشکارترند. محبت و اخوت وجود دارند، ولی ضعیف‌اند. به هر اندازه که اخوت تقویت شود، تشکیلات ما هم قوی‌تر می‌شود. ۱٫ محبت محبت یکی از عوامل تأثیرگذار در جبهه‌سازی است. یزید بن معاویه عجلی می‌گوید: «نزد امام باقر(ع) بودم. مردی از خراسان با پای پیاده به محضر ایشان آمد و پاهایش را که پوست انداخته بودند، از کفش بیرون آورد و گفت: «به‌خدا هیچ عاملی جز دوستی شما اهل‌بیت«ع» مرا از راه دور به اینجا نیاورده است.» امام فرمودند: «والله لو احبنا حجر حشره الله معنا و هل الدین الا الحب؟ ان الله یقول: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ…»(۴) و قال: «یحِبُّونَ مَن هَاجَرَ إِلَیهِمْ»(۵)و هل الدین الا الحب(۶) به خدا اگر سنگی ما را دوست ‏بدارد، خداوند او را با ما محشور می‏کند و آیا دین، چیزی جز محبت است؟ خداوند می‏فرماید: [ای پیامبر!] بگو: اگر خدا را دوست می‏دارید، مرا پیروی کنید تا خدا دوستتان داشته باشد. و خداوند فرمود: کسانی را که به سوی آنها مهاجرت می‏کنند، دوست دارند و آیا دین، غیر از محبت است؟ نیروهای انقلابی باید سعه‌صدر داشته باشند و دایره محبت را وسیع کنند. یکی از اوصاف اهل بهشت عاری بودن از غل و حسد وکینه است. لذا برادر مؤمن را برادر خود می‌دانند و برای او دعا می‌کنند و در یک جبهه قرار می‌گیرند. قرآن می‌فرماید: «والذین جاءوا مِنْ بَعْدِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونا بِالْإِیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنا غِلًّا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّکَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ(۷): پروردگارا! ما و برادران ما را که در ایمان بر ما پیشى گرفتند بیامرز و در دل‌های‌مان حسد و کینه‏اى نسبت به مؤمنان قرار مده، پروردگارا! تو مهربان و رحیمى.» بنابراین لازمه جبهه‌سازی محبت به یکدیگر است. زید بن حارثه یکی از یاران پیامبر اکرم«ص» بود که مقامات بالای عرفانی داشت. رسول اکرم«ص» بعد از نماز صبح به او فرمودند: «کَیفَ اَصبَحتُ: چگونه صبح کردى؟» عرض کرد: «صبح کردم در حالى که به یقین رسیده‌ام.» حضرت خوششان آمد و فرمودند: «هر چیزى حقیقتى دارد. حقیقت یقین تو چیست؟» عرض کرد: یقینم موجب نگرانى و ترسم و سبب شب زنده‌دارى و تشنگى روزم شده است. زید در ادامه گفتگو با اشاره به اوصاف اهل بهشت و جهنم می‌گوید: «انگار نگاه به اهل بهشت مى‌کنم که در ناز و نعمت‌اند و تکیه بر تخت‌هاى بهشتى زده‌اند و اهل آتش را مى‌بینم که در عذاب گرفتارند. مولانا در مثنوی و معنوی این بخش را این‌گونه بیان می‌کند. گفت پیغامبر صباحی زید را کیف اصبحت ای رفیق با صفا اهل جنت پیش چشمم ز اختیار در کشیده یکدگر را در کنار دست همدیگر زیارت می‌کنند از لبان هم بوسه غارت می‌کنند(۸) داستان زید بیانگر این است که اهل بهشت یکدست هستند و کینه و نفرت را در آنان راه نیست. ما باید صفت بهشتیان را داشته باشیم و خودمان را نسبت به برخورداری از محبت در بخش جبهه‌سازی بسنجیم. معیار سنجش به فرمایش رهبر معظم انقلاب «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است. مدیران و مسئولین در بخش‌های مختلف کشور زمانی انقلابی محسوب می‌شوند که به مردم محبت حداکثری داشته باشند، با مردم باشند و درد آنها را درد خود بدانند. معظم‌له در توضیح انقلابی‌گری می‌فرمایند: «حوزه و دانشگاه و امامت باید انقلابی شوند.» ایشان بارها واژه «انقلابی» را بیان می‌کنند. نگارنده با تحقیقی در باره تعاریف رهبر معظم انقلاب از انقلابی‌گری دریافتم که انقلابی‌گری در نگاه ایشان «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
۲٫ اخوت 🔹بخش دیگر در ایجاد جبهه‌سازی، اخوت میان گروه‌های مختلف است. اخوت در بخش جبهه‌سازی چهار ساحت دارد: اخوت انسانی، اسلامی، ایمانی و انقلابی. اخوت انسانی 🔸اخوت انسانی میان همه انسان‌هاست. امام علی«ع» در فرمان استاندارى مصر به مالک اشتر می‌فرمایند: «دل خود را آکنده از مهر و محبّت و لطف نسبت به مردم گردان. مبادا براى آنان چون جانور درنده‌‏اى باشى که خوردنشان را غنیمت دانى؛ زیرا مردم دو دسته‏‌اند: یا برادر دینى تو هستند و یا همنوع تو.»(۹) معیار در اخوت انسانی بشریت است. احترام به همه انسان‌ها در هر آئینی واجب است. پیامبر اکرم«ص» فرمودند: «الناس‌ سواسیه‌ کاسنان‌ المشط(۱۰): مردم‌ مانند دانه‌های‌ شانه‌ با هم‌ برابرند.» اخوت اسلامی اخوت اسلامی میان همه مسلمانان، اعم از شیعه و سنی وجود دارد و تقریب بین المسلمین بر همین اساس شکل گرفته است: بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار تو که از محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی اخوت ایمانی 🔹اخوت ایمانی در میان شیعیان است. شیعیان باید با هم متحد و یکدل باشند. امام صادق(ع) فرمود: «مَثَلُ الْمُؤْمِنِینَ فِی تَوَادِّهِمْ وَتَرَاحُمِهِمْ وَتَعَاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ؛ إِذَا اشْتَکَى مِنْهُ عُضْوٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَالْحُمَّى(۱۱): مؤمنان‌ به‌ خدا، در روابط‌ دوستانه، مانند بدن‌ هستند که‌ چون‌ عضوی‌ از آن‌ بیمار شود، سایر اعضا نیز در تب‌ و شب‌بیداری‌ با آن‌ همراهی‌ می‌کنند.» اخوت انقلابی 🔸اخوت انقلابی در میان بچه‌های انقلابی است که باید با وجود سلایق مختلف در جهت و جبهه واحد حرکت کنند. با اخوت انقلابی و ایمان است که می‌توانیم گفتمان واحدی را شکل بدهیم و انقلاب را به جهانیان معرفی کنیم. با اخوت بین دو فعال فرهنگی، گروه‌ها قوی‌تر می‌شوند. بنابراین تمدن‌سازی نیازمند شکل‌گیری جبهه‌سازی است که در پرتو اخوت و تقویت باور ایمان و محبت شکل می‌گیرد. با پراکنده‌کاری و فعالیت‌های فرهنگی جزیره‌ای نمی‌توان به تمدن‌سازی رسید و گفتمان انقلابی را شکل داد. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
۳٫ ولایتمداری و عقلانیت اسلامی 🔸یکی دیگر از مؤلفه‌های جبهه‌سازی ولایتمداری و عقلانیت اسلامی است که تحقق آن را می‌توان در سردار سلیمانی مشاهده کرد. ایشان خود را پیرو و معتقد به ولایت فقیه می‌دانست و لحظه‌ای از این اعتقاد خارج نشد. در قرآن آمده است که ولایت الهی در تقابل با ولایت طاغوت و شیطان قرار دارد. کارکرد ولایتمداری در جبهه‌سازی، اتحاد نیروها و نشان دادن نقشه راه است. در ماجرای سوریه که هنوز داعشی شکل نگرفته بود و بشار اسد مخالفانی پیدا کرده بود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: «باید از بشار اسد حمایت کرد.» بعضی از سیاسیون موضع‌گیری و مخالفت کردند، اما شهید سلیمانی معتقد بود که اینجا محور جریان مقاومت است و باید تقویت شود. نتیجه‌گیری 🔹 تمدن‌سازی یک حرکت فرآیندی و تکاملی است. فرآیند تکاملی در تمدن نوین اسلامی نیز جاری است و تمدن نوین اسلامی در مرحله پنجم شکل گرفته است. جنگ تمدنی با جهان اسلام از طریق جنگ شناختی، القای ایران‌هراسی، ایران‌گریزی، اسلام‌هراسی و اسلام‌گریزی صورت می‌گیرد. راه خروج از این جنگ، جبهه‌سازی است. جبهه‌سازی یعنی قرار گرفتن فعالیت‌های گروه‌های مختلف انقلابی در یک تشکل واحد. جبهه‌سازی دو کارکرد مهم دارد. ۱٫کمک می‌کند تا در برابر دشمن استکبار مهاجم بایستیم و ۲٫ کمک می‌کند تا با گفتگوسازی بر نخبگان تأثیرگذار باشیم. ما هنوز موفق به جبهه‌سازی نشده‌ایم. به نظر می‌رسد چند ویژگی مهم محبت، اخوت، ولایتمداری و عقلانیت اسلامی. در بین فعالان فرهنگی انقلابی نظام اسلامی کمرنگ هستند و باید تقویت شوند. 🔺پی‌نوشت: خطبه‌های نماز عید سعید فطر ۲۵/۹/۱۳۸۰٫ ۲- بیانات در حرم رضوی، ۱/۱/۹۳٫ ۳- انفال/ ۴۶٫ ۴- آل عمران/ ۳۱٫ ۵- الحشر/ ۹٫ ۶- مجلسی، بحارالانوار، ج‏۲۷، ص ۹۵٫ ۷- حشر/ ۱۰٫ ۸- مولوی «مثنوی معنوی»، دفتر اول. ۹- نهج البلاغه، نامه ۵۳٫ ۱۰- مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۲۲، ص۳۴۸، بیروت، لبنان، مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۳، چاپ اول. ۱۱- مجلسی، بحارالانوار، ج۷۱، ص ۲۳۴٫ 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نماهنگ| راوی راه آسمان 👈 رهبرانقلاب: مشتری همیشگی بودم 🔺️ شهید آوینی میگفت: این جوانهای ما به راههای آسمان آشناترند تا به راههای زمین ➕حضور رهبرانقلاب در مراسم تشییع شهید آوینی @gamedovomenghelab
انتخابات و ظهور 🌱انتخابات برای یک عده موقف خیلی مهمی نیست. چیزی عوض نمیشود. یکی میرود یکی دیگر میاید. همه هم مثل هم. همه بی عرضه. همه بی لیاقت. همه فکر دعواهای سیاسی خود. همه بی خیال دردهای مردم. همه فقط دم انتخابات به فکر مردم. همه اهل لابی. همه در خانه های راحت و بچه هایی که بی دغدغه درس خوانده اند و در راحتی بزرگ شده اند. همه خانه هایشان بالاشهر. همه اهل شعارهای مشمئز کننده بی عمل. همه فقط گذشته شان انقلابی. پس ولشان کن . وقتی انها درد ما را نمیفهمند چرا اصلا باید به آنها فکر کنیم تا چه رسد به انتخاب کردن و رای دادن به آنها. 🌱اما انتخابات فقط ابزار نیست بلکه خودش موضوعیت دارد. انتخابات نشان دهنده قدرت مردم است. انتخابات بروز دادن آن هویت واحد و قدرتمند جامعه است. وقتی این هویت واحد، خود را نشان میدهد فضا برای رشد تک تک آدمها فراهم تر میشود. وحدت جامعه وجه ایمانی و الهی جامعه است ، در یک فضای ایمانی همه قدرتمند تر و معنوی تر میشوند. «انتخابات ابزاری» بعد از صندوق رای تمام میشود، لذا کسی که قدرت میگیرد با هر مقدار رای هر غلطی پس پرده میکند. اما انتخابات حقیقی با صندوق رای باقی میماند، هر کس رای بیاورد پیش چشم همه است. هر کس، ولو بدترین آدم روی زمین باشد، آن وقت دست قدرت الهی مردم، اجازه نمیدهد او هر غلطی انجام دهد. اصلا جامعه پای کار اجازه نمیدهد متصدیان تشخیص صلاحیت ها هم حتی خطا کنند. جامعه غایب راه را برای خطای مسوولین باز میکند. 🌱اشتباه نکنید. اصلا ماجرا از این هم عمیقتر است. ما در هر انتخابات با چهارتا کاندیدای قد و نیم قد مواجه نیستیم. بلکه با خودمان مواجهیم. ملت با خودش مواجه است. ظلم به انتخابات ظلم به خودمان است. ظلم به نفس، نیز ریشه ظلم های زیادی است در دل جامعه. شیطان یا همان دشمن خارجی نیز به نفسی که به خود ظلم کرده بیشتر امید میبندد. شک نکنید، با بی تفاوتی به انتخابات، امنیت کمتر خواهد شد. شک نکنید تحریم بیشتر میشود. شک نکنید فقر بیشتر میشود. انتخاب نکردن خودش یک انتخاب است باید دید چه نصیبمان میکند. چه میدهد و چه میگیرد. 🌱انتخاب نکردن یعنی فریاد مردم بلند نشود یعنی قدرت مردم خود را نشان ندهد. یعنی هر طور بخواهند تفسیرمان کنند. هر بلایی به سرمان بیاورند. مثل دورانی که پادشاهان با جنگ قبیله ای روی کار میامدند و مردم سرشان به کارشان بود. جامعه ای که فضایش را ضعف و بی خیالی بگیرد، تک تک آدمها در آن با یک زندگی بی روح و بی انگیزه خواهند زیست. بدتر از هر زمان دیگر. در این جامعه قبیله ای حکومت اجنبی زمینه سازی میشود مثل پهلوی بعد قاجار. جامعه غایب که حاضر در میدان نیست به مرور خود را میفروشد به اجنبی به دشمن. 🌱 یک روز یک نادانی میگفت بین بنی العباس و بنی امیه کدام را انتخاب کنم؟ جواب دادم انتخاب نکردن، از هر دو بدتر است.چون به معنای انتخاب اراده شیطان است، از هر دو بدتر است. چون به معنای حاضر نبودن و خود را به دست آنها سپردن است از هر دو بدتر است. چون به معنای خود را رها کردن است. این آدم قدرت تقابل و یا تعامل درست با حاکمان را هم حتی نخواهد داشت. چون نیست. چون از صحنه غایب است. امام معصوم هم مشغول آوردن مردم پای کار بود، دنبال قیام کننده بود. لذا گفت ما انت من رجالی و لا الزمان زمانی. او کنار نکشید و کنار نکشیده، پیروزی او در این است که مردم حقیقتا پای کار بیایند. کنار کشیده ها یا باید لاحکم الا لله سر دهند مثل خوارج یا زیر پای حکومت حجاج به پایش بیعت کنند و به زور تن دهند و البته هر دو هم به یک جا ختم میشود. تکلیف مردم با خودشان روشن باشد با همه چیز روشن میشود. من عرف نفسه فقد عرف ربه. 🌱 آری انتخابات دوران رشد معنوی تک تک ما است. رشد معنوی واقعی جامعه باعث رشد مادی او هم میشود. انسانهای مومن آرامند. پر تلاشند. پر امیدند. صبورند. خسته نمیشوند. آری ، زمان انتخابات در یک کشور، بهار بیداری است. بهار یک انقلاب است. برای همین انتخابات کمر دشمن را میشکند. اگر همه ما ، همه با این نیت بیاییم وسط و کار کنیم در این دوران، حقیقتا هم وارد مبارزه و هم معنویت، میشویم. انتخابات را درست ببینیم. تا معلوم شود چگونه هر انتخابات یک گام ما را به ظهور نزدیک میکند. @ali_mahdiyan @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا