eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
از این به نفع بازوهای دیگر بشود؛ به این توجّه داشته باشید. ما حق نداریم هیچ کدام از این عناصر قدرت را به خیال اینکه مثلاً با فلان عنصر دیگر منافی است، قطع کنیم؛ نخیر، همه‌ی اینها باید به پیش برود که این هم است. @gamedovomenghelab
خب حالا من گفتم که به بعضی از این ارکان اقتدار ملّی برمیگردم. ✊ یک رکن مهمّ اقتدار ملّی، آن چیزهایی است که به طور مستقیم به برمیگردد؛ مثل ملّی، مثل ملّی، مثل ملّی، امید عمومی، مثل اعتماد به نفْس ملّی. یک وقت هست جنابعالی که مسئول فلان بخش دستگاه اداره‌ی کشور هستید، آدم دارای اعتماد به نفْسی هستید امّا یک کاری میخواهید انجام بدهید که احتیاج به کمک مردم دارد؛ [اگر] مردم این اعتماد به نفْس را نداشته باشند، شما نمیتوانید این کار را انجام بدهید؛ که بنده مفصّل راجع به این اعتماد به نفْس ملّی یک وقتی صحبت کردم. یا استحکام ایمان ملّی؛ یک اصولی وجود دارد که ملّت ما به این اصول مؤمن است؛ این ایمان موجب شد که در آن وقتی که در دست مردم هیچ اسلحه‌ای نبود، حتّی سنگ هم خیلی اوقات نبود، توانستند در مقابل گلوله‌ی نظامیان رژیم طاغوت بِایستند و او را سرنگون کنند؛ [این] بر اثر ایمان بود. این خیلی سرمایه‌ی ارزشمندی است؛ حفظ ایمان ملّی، یکی از این سرمایه‌ها است که به مردم ارتباط پیدا میکند. یا مسئله‌ی عمومی یا مسئله‌ی روان بودن @gamedovomenghelab
لذا به همین دلیل که چون حضور مردم بسیار مهم است و حضور مردم هم وابسته‌ی به این چیزها است، شما می‌بینید که شیاطین کوچک و بزرگ در صدد اغوای مردمند؛ [همان جور] که رئیسشان گفت «لَاُغ‌وِیَنَّهُم اَجمَعین»،(۷) دائم مشغول اغواء [هستند]؛ به وسیله‌ی این رسانه‌هایی که امروز دیگر خیلی آسان کرده رساندن هر حرفی را، هر دروغی را و تزیین کردن و توجیه کردن هر حرف غلطی را، دائم به اعماق ذهنیّات جامعه چیزهایی را میرسانند. اغواء میکنند دیگر؛ لَاُغ‌وِیَنَّهُم اَجمَعین؛ برای اینکه بتوانند مردم را از آن ایمان، از آن اعتماد، از آن امید، از آن اعتماد به نفْس، از این چیزهایی که گفتیم منصرف کنند و آنها را مأیوس کنند، اعتماد به نفْس آنها را سلب کنند، اعتماد به مسئولین را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛ دائم در حال یک چنین کارهایی هستند؛ و این کاری است که دشمن میکند.
البتّه هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار میکنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال،(۸) دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با تهدید، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها. خب بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد.
خب حالا در این حرکت دشمن؟ جهاد تبیین؛ همین که شماها هم در بیاناتتان در این دو روز، مکرّر گفتید؛ بنده هم قبلاً چند بار تا حالا تکرار کرده‌ام و بحث جهاد تبیین را گفته‌ام. خب حالا چرا میگوییم جهاد، جهاد تبیین؟ این گرفته شده است از کلام امیرالمؤمنین (علیه‌ السّلام)؛ امیرالمؤمنین در آن وصیّت معروف خودشان به حَسنین (علیهما ‌السّلام) ــ که خطاب به آنها است، منتها میفرمایند «وَ مَن بَلَغَهُ کِتَابِی»؛ یعنی بنده و شما هم مخاطب این وصیّت هستیم ــ از جمله‌ی چیزهایی که میفرمایند [این است]: «وَ اللَهَ اللَهَ فِی وَ وَ فِی سَبِیلِ اللَه»؛(۹) جهاد با السنة.(۱۰) حالا خوشبختانه [از میان] ملّت ما، کسانی که میتوانستند، وارد بودند، با اموالشان، با انفسشان جهاد کردند؛ الان هم دارند جهاد میکنند؛ با السنه هم باید جهاد کرد که کسانی در این بخش هم میتوانند واقعاً فعّال باشند و جهاد کنند.
در جنگهای سخت با سلاحهای قدیمی دیگر نمیشود جنگید. امروز با شمشیر و با نیزه و با این چیزها، نمیشود به جنگِ توپ و موشک و مانند اینها رفت. در جهاد تبیین هم همین ‌جور است؛ با شیوه‌های قدیمی [نمیشود کار کرد]. البتّه بعضی از شیوه‌های قدیمی جایگزین ندارد، مثل ، مثل ؛ اینها قدیمی است امّا اینها جایگزین ندارد؛ اینها همچنان است و هیچ چیز دیگری جای اینها را نمیگیرد، لکن از لحاظ ابزارهای گوناگون بایستی کرد. البتّه ما امروز در این زمینه سلاحهای سخت‌افزاری‌مان خوب است؛ یعنی بخش فضای مجازی و امثال اینها بالاخره فعّالند و کار میکنند و اگر چه فضای مجازی مشکلاتی دارد، لکن به ‌هر حال در دسترس است؛ کارهایی که بایستی انجام بگیرد، از لحاظ سخت‌افزاری در دسترس است؛ بخش قضیّه است. سلاح تبیین یک بخش نرم‌افزاری مهمّی دارد؛ در اینجا بایستی صورت بگیرد، بایستی گفته بشود و شیوه‌ی نو در بیان ذکر بشود.
به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، است در زمینه‌های مختلف. ما در زمینه‌ی مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم؛ حرفهای قابل گفتنی که برای دنیا جذّاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینه‌ی مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معامله‌ی(۱۱) با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها است دیگر. در همه‌ی اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد؛ معارف اسلامی‌ای که اینها را میشود از درون متون اسلامی تخلیص کرد و تجرید کرد و در اختیار همه گذاشت.
یا در زمینه‌ی ؛ یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئله‌ی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان است؛ نه شبیه است، نه شبیه امروز دنیا است، نه شبیه است، نه شبیه رؤسای است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است متّکی به . این است: ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم [و نه مظلوم]: لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ‌ القادِرُ عَلَى‌ القَبضِ‌ مِنّی.(۱۲) در این دعاهای صحیفه‌ی سجّادیّه [هست]؛ اینها هر کلمه‌کلمه‌اش مبانی مهمّ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد.
و نکته‌ی پایانی در باب جهاد تبیین این است ــ که این تحذیر خود ما است، تهدید خود ما است ــ که بدانیم که اگر جهاد تبیین بدرستی صورت نگیرد، حتّی را هم وسیله‌ی هوسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد؛ یعنی اگر من و شما کارمان را درست انجام ندهیم، آن که برایش صرفاً دنیا مطرح است ــ دنیای شخص خودش، یعنی هوسهای خودش، آرزوهای خودش، خواسته‌های شخصی خودش ــ حتّی دین را هم در خدمت خواهد گرفت. این جمله در نامه‌ی معروف امیرالمؤمنین (علیه‌ الصّلاة و السّلام) به جناب مالک اشتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 رهبر انقلاب اسلامی در پیام به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم دانشجویان عزیز و در ، تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از همان جهان است که آن رفته بود. و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل . و صف‌آرائی‌ها و انتخاب ، ، و آمادگی برای در به سود جبهه‌ی حق، آنان است. شما میتوانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمن‌هائی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید. توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه ▫️جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه پذیرش به آدرس زیر مراجعه نمایید: 🏷 paziresh.ismc.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 راهیان نور، جدید استفاده از عظیم دفاع مقدس ۹۵/۱۲/۱۶ 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
ببینید برادران عزیز، خواهران عزیز! هر کشوری یک دارد: بعضی‌ها دارند؛ بعضی‌ها دارند؛ بعضی‌ها ثروتهای زیرزمینی دارند؛ بعضی‌ها ثروتهای انسانی -انسانهای باهوش، برجسته- دارند؛ بعضی‌ها نفت دارند؛ بعضی‌ها عقل دارند پول ندارند، بعضی پول دارند عقل ندارند؛ از این قبیل در دنیا ملّتهایی داریم. نقطه‌قوّت هر کشوری بایستی برای او عزیز و محترم باشد، از آن محافظت کند. ما نقطه‌قوّت خیلی داریم، حالا نقطه‌قوّت‌های طبیعی زیاد داریم -که حالا این حرفها جایش در این جلسه نیست؛ داریم، [منابع] داریم، [منابع] داریم، داریم، داریم، همه چیز داریم- لکن یکی از مهم‌ترین ثروتهای ما، ما است؛ 👈 ما ثروت فرهنگی داریم. چیست؟ مثلاً میل به و اعتقاد به جهاد، یک ثروت فرهنگی است؛ یعنی شما وقتی در بین ملّت ایران حرکت کنید و گردش کنید، جز عدّه‌ی معدودی، در بقیّه‌ی مردم کشورمان یک انگیزه‌ی حرکت در راه دین هست؛ حالا اندازه‌اش مختلف است؛ کم دارد، زیاد دارد. یکی همین‌قدر انگیزه دارد که اگر چنانچه در مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت به نفع کشور و به‌نفع آرمانهای انقلاب و اسلام شعار بدهد؛ خیلی خب، خیلی خوب است، این انگیزه وجود دارد. یکی بیشتر از این انگیزه دارد، یکی تا آنجا انگیزه دارد که جانش را حاضر است بدهد و فدا بکند؛ این حسّ و مجاهدت‌پذیری و اعتقاد به مجاهدت یک ثروت فرهنگی است؛ این در کشور ما وجود دارد، در خیلی از کشورها نیست. ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
💥 خب، [پس] خاطره‌های هشت سال ، شد یک و . این‌قدر هم این خاطره‌ها زیاد و متنوّع و پُرمغز و گویا است که هیچ زبان گویایی هم -نه حالا زبان بنده که زبان قاصری است- قادر نیست که همه‌ی آنها را بیان کند. دلیلش این است: قریب سی سال از پایان جنگ دارد میگذرد، امروز [درباره‌ی جنگ] کتاب مینویسند، [وقتی] بنده‌ی حقیر -که خودم هم حاضر بودم، ناظر بودم و خیلی از قضایا را میدانستم- آن کتاب را میخوانم، یک عالَم مطلب از آن کتاب گیر من می‌آید؛ اشخاص را، شخصیّت‌ها را، حرفها را، حکمتها را [میتوان شناخت]. این مطلبی که ایشان نقل کردند از من، حرف من نیست؛ حرف یک رزمنده‌ی همدانی(۹) است که اگر چنانچه از سیم خاردار میخواهی رد بشوی، اوّل باید از سیم خاردار نفْست عبور کنی.(۱۰) وقتی گرفتار خودمان هستیم، نمیتوانیم کاری انجام بدهیم؛ این را آنها به ما یاد دادند؛ این را آن جوان ۲۰ ساله یا ٢۵ ساله‌ی رزمنده به ما تعلیم داد، از آنها یاد گرفتیم؛ این یک است. 💠 خب، اگر شما بخواهید از ثروت استفاده کنید، باید را بلد باشید؛ من میگویم این یک است؛ این یک فنّاوری است برای استفاده‌ی از این ثروت عظیم. این معدن طلای عظیمی که در اختیار ما است، این را یا میشود بدون فنّاوری رها کرد، یا میشود مثل خیلی از معادن ما -که متأسّفانه بدون اینکه برایش به‌وجود بیاید، همین‌طوری میدهند به دست این و آن میرود- رد کرد که برود، یا میتوان آن را با فنّاوری، دارای ارزش افزوده کرد؛ این راهیان نور یک فنّاوری است، یک‌چنین حرکت عظیمی است. این را باید خیلی قدر دانست؛ این راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است؛ سعی کنید این کار را انجام بدهید. 🌀 بحمدالله تا حالا خوب انجام گرفته، امّا این کافی نیست؛ همان‌طور که عرض کردم، ادامه‌ی راه و استمرار حرکت به‌تنهایی کافی نیست. بایستی با شدن پیشرفتهای این حرکت باشد؛ بایستی هربار و هرسال از سال قبل فواید بیشتری عاید بشود. ما امروز در مقابل دشمنانی قرار داریم که از پیشرفته‌ترین تجهیزاتشان و از پولهای زیادشان دارند علیه ما استفاده میکنند؛ ما ممکن است آن‌قدر پول نداشته باشیم، یا آن تعداد سلاح نداشته باشیم -خب بله آنها سلاح اتمی دارند، ما نداریم- لکن ما چیزی داریم که آنها ندارند؛ آن، ما است؛ آن، ما است؛ آن، و زبده‌ی ما است؛ ما اینها را داریم؛ از اینها بایستی استفاده کرد. چه کسی استفاده کند؟ همه‌ی ارکان کشور باید استفاده کنند. وقتی میگوییم راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که باید از این استفاده کند و آن را بداند؛ در ما بیاید، در ما بیاید، در ما و ما بیاید، در ما راه پیدا کند. مسئولین دانشگاه‌ها و مسئولین بخشهای دولتی اینجا تشریف دارند؛ خودشان را به این کار موظّف بدانند. صِرف اینکه ما حالا یک گوشه‌ای هم [یک مرکزی] قرار بدهیم که هرکس خواست برود -[مثلاً] دانشجویی- بیاید آنجا اسم بنویسد و راه بیفتد، کار [فقط] این نیست؛ کار بیشتری لازم است. به‌عنوان یک نگاه کنید، به‌عنوان یک معدن عظیم پُرسود و پُرمنفعت به این حادثه نگاه کنید؛ ببینید در قبالش چه‌کار باید کرد. باید کار کرد، باید فکر کرد، باید کرد، باید ریخت. ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای دل‌هایی که هوایی راهیان‌نور است انتشار برای نخستین‌بار؛ شهید حسن باقری در جمع نوجوانان بازدیدکننده از جبهه: همه‌جای ایران جبهه است.
«رهبر انقلاب اسلامی: یک راه انداختند در دهه‌ی ۷۰ و بخشی از دهه‌ی ۸۰، برای اینکه افتخارات دفاع مقدّس را به فراموشی بسپرند، و اصرار داشتند بر این؛ [امّا] یک را به وجود آورد، یعنی حرکت عمده‌ی راهیان نور. راهیان نور یک فنّاوری است؛ یک فنّاوریِ قدرتِ نرم است. میلیون‌ها جوان راه افتادند رفتند در جبهه‌های جنگ، در آن کانون معرفت و قدس، در آن کانون فداکاری، آنجا دیدند که چه وضعیّتی بوده است و چه اتّفاقاتی افتاده است؛ [برایشان] شرح دادند و در ماجرای دفاع مقدّس قرار گرفتند. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🌀 حتّی از هم . ببینید؛ در دهه‌ی ۷۰ که دهه‌ی دوّم انقلاب ما بود، یک حرکت فرهنگی خباثت‌آلودی علیه کشور ما شروع شد که بنده همان‌وقت مسئله‌ی را مطرح کردم، مسئله‌ی را مطرح کردم، برای اینکه جوانها حواسشان باشد، چشمشان باز باشد، مردم بدانند. یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دهه‌ی ۷۰ شروع شد؛ حالا شما نگاه کنید؛ ۷۰، امروز دارند میروند به‌عنوان جان میدهند، سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد! چه کسی این را حدس میزد؟ در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود، این گلها در شکفته شدند، این نهالها روییدند، درست شدند؛ پس ما در شدیم و در جنگ فرهنگی خورد. یک جنگ فرهنگی راه انداختند در دهه‌ی ۷۰ و بخشی از دهه‌ی ۸۰، برای اینکه افتخارات دفاع مقدّس را به فراموشی بسپرند، و اصرار داشتند بر این؛ [امّا] یک را به وجود آورد، یعنی حرکت عمده‌ی . راهیان نور یک فنّاوری است؛ یک است. میلیون‌ها جوان راه افتادند رفتند در جبهه‌های جنگ، در آن کانون معرفت و قدس، در آن کانون فداکاری، آنجا دیدند که چه وضعیّتی بوده است و چه اتّفاقاتی افتاده است؛ [برایشان] شرح دادند و در ماجرای دفاع مقدّس قرار گرفتند. بله، جمهوری اسلامی این است؛ مدافع حرم تربیت میکند؛ راهیان نور راه می‌اندازد؛ در مساجد را -که تقریباً همه هم جوانند، به‌عنوان یک و قداست- به وجود می‌آورد؛ اینها که [قبلاً] نبود؛ پس ما در بر دشمن شدیم. در هم ما شدیم. ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با مشارکت اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی و بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می کند: 👥 نشست علمی: 📋 مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 👤 ارائه دهندگان: ✅ حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی گرجیان، استاد دانشگاه باقرالعلوم ع ✅ حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمود قیوم زاده، استاد دانشگاه آزاد اسلامی ساوه ✅ حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا بهروزی لک، استاد دانشگاه باقرالعلوم ع 👤 دبیر علمی: حجت الاسلام رضا کفیلی، دانشجوی دکترای علوم سیاسس دانشگاه باقرالعلوم ع 📆 زمان: سه شنبه 24 اسنفند ماه 1400 ساعت 16 الی 18:30 🏡 مکان: دانشگاه باقرالعلوم،طبقه سوم، تالار علامه طباطبایی لینک حضور در نشست: http://dte.bz/res1 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔔 مدرسه تشکیلات اسلامی مضمار برگزار می‌کند: 🔹 کوله انقلابی ۲: کارگاه تخصصی جهاد امروز 🔸 روش‌های طراحی عمليات میدانی جهاد تبیین مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب 🔹 با سبکی نو و کاربردی 🔸 حضور اساتید ممتاز 🔹 محتوای واقف بر توانمندسازی میدانی 🔸 کارنامه اختصاصی تحلیل شخصیت شرکت‌کنندگان 🔹همراه با ارائۀ گواهی معتبر 🔸 ویژه فعالین فرهنگی و مجموعه‌داران، طلاب و دانشجویان ➕ جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در پیام‌رسان‌ها مراجعه کنید: 🆔 @mezmar_ir_admin ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
✅ فراخوان آثار نوآورانه برای ارائه موثر از «هویت و طلبگی در جهان معاصر» به و مستعدین تحصیل در حوزه. 👈بخش فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای (فیلم داستانی کوتاه، مستند، مصاحبه، نماهنگ، پویانمایی) 👈بخش داستان کوتاه، پادکست، پوستر، الگوهای دعوت چهره به چهره موثر و ... . ✅ جوایز برترین‌ها ⚜️ نفر-گروه اول، تندیس دعوت + 100 میلیون ریال جایزه نقدی + 100 میلیون اعتبار خدمت نوآروی. ⚜️ نفر-گروه دوم، تندیس دعوت + 50 میلیون ریال جایزه نقدی + 50 میلیون اعتبار خدمت نوآروی. ⚜️نفر-گروه سوم، تندیس دعوت + 20 میلیون ریال جایزه نقدی + 30 میلیون اعتبار خدمت نوآروی. ⚜️ انتشار آثار برگزیده و شایسته تقدیر در رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی حوزوی. ⚜️ تخصیص پنج میلیون ریال اعتبار نوآوری به هر یک شرکت کنندگان. مهلت ارسال آثار 📆 10 فروردین 1401 📄جهت پیش‌ثبت‌نام در رویداد یا ارسال اثر به لینک زیر مراجعه کنید. https://zil.ink/dawat_ ستاد نوآوری‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 لوح | جوان حزب‌اللهی را باید گرامی داشت 🔻رهبر انقلاب: این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند. ۱۳۹۴/۶/۱۸ 🔸بازنشر به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) و
🎙پیرامون بیانیه گام دوم و وظیفه طلّاب 1⃣ متاسفانه بخشهایی از مردم با وجود تجربه های عینی متراکمی که در دهه اخیر داشتیم، همچنان دچار ضعف تحلیل هستند. برخی از مردم درد را میشناسند ولی شناخت درست و دقیقی از ریشه درد ندارند. بیانیه گام دوم انقلاب، ریشه های درد را مشخص کرده است. یعنی فقط اسیب شناسی نکرده. مردمی که احساس فقر، بیکاری، مشکلات معیشتی، تعلیق و تعویق در رسیدن به بعضی از ارمان ها را دارند، اما نمیدانند که ریشه مشکل چیست، ممکن است مجدد به سمت جریان‌های غیر انقلابی بروند. راه نجات مردم و نسخه علاج انها را باید به انها نشان داد.... ✅ انچه رهبری در ۷ بند بیانیه فرموده‌اند مشتمل بر تجویزهایی برای برون رفت ازین وضعیت است. این تجویزها را چه کسی باید ریشه شناسی تاریخی کند، تبیین کند و به واقعیت زندگی روزمره مردم ارتباط دهد؟ یعنی ان را در ذهن مردم، تفهیم و تثبیت کند. این وظیفه، متعین در طلاب است که با همان ادبیات طلبگی که شیرین و عامه فهم است و مردم با ان ارتباط برقرار میکنند دستورالعمل‌های رهبری را به مردم برساند. این مهم‌ترین کار است؛ این وجه نظری، وظیفه طلاب است... 📙🎙مهدی جمشیدی( هيأت علمیِ گروه فرهنگ‌پژوهيِ پژوهشگاه فرهنگ و انديشه‌ی اسلامي)، نشریه ص۱۲۰ 🖥 خرید نسخه الکترونیک: از طریق سایت فیدیبو (http://yun.ir/ksms2a )