6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهل بیت علیهم السلام چه روضه ای رو تنهایی میخوندند...؟!
استاد پناهیان
1_48990328.mp3
1.6M
💖محبت شیرین!
👈🏻 با این نیت باید رفت مجلس روضه ...
#کلیپ_صوتی
9.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ ویژه
💥 #نقطه_درخشان_زندگی
#فاطمهی_زهرا سلاماللهعلیها
🌹 امام خامنهای:
بعضی خیال می کنند کسی که اهل سیاست است، و در میدان جهاد فیسبیلالله #حضور_فعال دارد،
اگر زن است، نمی تواند یک زن خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد
و اگر مرد است، نمی تواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد.
🔺خیال میکنند اینها با هم منافات دارد،
✅در حالیکه از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد؛ (هیچ)
👌در #شخصیت #انسان_کامل، کمک کننده هم هست . ۶۸/۹/۲۲
@gangenahofte
او زن معمولی نیست، او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است، بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، ج۶ ، ص۱۸۶
◾️شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.
♨️ اولاد فاطمه همیشه در برابر دستگاه های ظالم ایستادند
#امام_خمینی (ره):
اولاد فاطمه(سلام الله علیها)در طول تاریخ اسلام همیشه در برابر دستگاه های ظالم و جائر ایستادند و از اسلام دفاع کردند؛ زجرها کشیدند، ناسزاها شنیدند؛ لای جرز قرار گرفتند؛ دسته جمعی سربریده شدند،قتل عام شدند، به شهادت رسیدند، مع الوصف مقاومت کردند و نگذاشتند که بدخواهان اسلام را از بین ببرند و احکام خدا را محو و نابود کنند
صحیفه امام؛ جلد ۱؛ صفحه ۱۶۴
مورخ: ۲۹ اسفند ۱۳۴۱
💠فاطمه زهرا(س) یک زن معمولی نیست
تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا سلام الله علیها جلوه کرده و بوده است یک زن معمولی نبوده است، یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان. او زن معمولی نیست، او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است، بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۱۸۶
👈بیانات حضرت امام خمینی(ره) در مورد حضرت زهرا (س)
🗓مورخ:۱۳۵۸/۰۲/۲۶
🌸یک رهبر به تمام معنا🌸
✅✅ امام بزرگوار ما میگوید اگر حضرت صدیقه کبری مرد بود، پیغمبر میشد...
🌹امام خامنه ای: #فاطمهی_زهرا (سلاماللهعلیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همانطور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمهی زهرا مرد بود، #پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل #امام_بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را.
[فاطمهی زهرا] این است؛
یعنی #یک_رهبر_به_تمام_معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
@gangenahofte
سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان.mp3
23.3M
🔷 سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مسجد مقدس جمکران و در شب شهادت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها
۸ بهمن ماه
پاسخ
عده زيادي از مفسران و محدثان بزرگ نوشتهاند وقتي آيه شريفهو آت ذا القربي حقّه، و حق نزديكان خود را بپرداز و به آنها بده(اسراء/26) نازل شد، پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله فدك را به فاطمه عليها السلام بخشيد و فرمود: فدك از آن تو باشد. براي روشن شدن اين موضوع اشارهاي مختصر به ماجراي فدك ضروري مينمايد.
فدك زمينِ آباد و حاصلخيزي در نزديكي خيبر بود و از مدينه حدود 140 كيلومتر فاصله داشت و اكنون اين سرزمين در عربستان به نام «حائط و حويط» معروف است، در اين سرزمين (روستاي فدك) عدهاي يهودي زندگي ميكردند . وقتي آنان خبر پيروزي سپاه اسلام در خيبر را شنيدند و عظمت اسلام به گوششان رسيد، شخصي را براي عقد قرار داد صلح نزد پيامبر صلي الله عليه وآله فرستادند و خودشان بدون جنگ تسليم پيامبر صلي الله عليه وآله شدند و سرزمين فدك را به پيامبر صلي الله عليه وآله واگذار و صلح نمودند. و بر طبق آية «فئ» فدك جزء اموال پيامبر صلي الله عليه وآله به حساب آمد. چون خداوند فرمود: و ما أفاء اللّه علي رسوله منهم فما اوجفتم عليه من خيل و لا ركاب و لكن اللّه يسلط رسله علي من يشاء و اللّه علي كل شئ قدير* ما افاء اللّه علي رسوله من اهل القري فلله و للرسول...، آنچه را خدا به رسولش از آنها (يهود) بازگرداند چيزي است كه شما براي بهدست آوردن آن (زحمتي نكشيديد) نه اسبي تاختيد و نه شتري ولي خداوند رسولان خود را بر هركس بخواهد مسلط ميسازد و خداوند بر هرچيز قادر است. آنچه را خداوند از اهل اين آباديها به رسولش باز گرداند از آن خدا و رسول و... است(حشر/6-7).
از آنجا كه پيامبر صلي الله عليه وآله دوست نداشت ساكنان آن ديار آواره شوند و در تأمين زندگي خود با مشكل مواجه گردند به يهوديان ساكن در آنجا اجازه داد كه همچنان بر سر مزارع باقي بمانند و به صورت «مزارعه» زمينهاي آنجا را زير كشت برند و در عوض نصف درآمد آن را به پيامبر صلي الله عليه وآله تحويل نمايند. اين روند ادامه داشت تا اين كه آية فدك نازل شد و پيامبر صلي الله عليه وآله آن را به فاطمه عليها السلام بخشيد. و از آن تاريخ يهوديان فدك، درآمد آن سرزمين را به فاطمه عليها السلام ميدادند. تا اينكه بعد از رحلت پيامبر صلي الله عليه وآله و پس از ماجراي سقيفه به فاصله چند روز (برخي گفتهاند بعد از ده روز از وفات پيامبر صلي الله عليه وآله) فرمان مصادره فدك صادر شد و به دستور هيئت حاكمه، وكلاء و كارگزاران فاطمه عليها السلام را از فدك بيرون كردند و افراد ديگري به جايشان منصوب شدند. و هرچه كه فاطمه عليها السلام اعتراض و شكايت كرد ترتيب اثر داده نشده است.
اكنون با توجّه به مطالب گذشته به چند نكته اشاره ميشود.
1- تفسير آيه شريفه و منظور از «ذي القربي»
خداوند به پيامبرش دستور ميدهد: و آت ذا القربي حقه، حق نزديكان را به آنها بده، در اينكه منظور از ذي القربي چه كسي است، آيا همه خويشاوندان مراد است يا خصوص خويشاوندان پيامبر صلي الله عليه وآله در ميان مفسران گفتگو است. ليكن با توجّه به اين كه خطاب در جمله «و آت» پيامبر گرامي اسلام است، لذا منظور خصوص بستگان پيامبر صلي الله عليه وآله است و مقصود آيه شريفه پرداختن حق بستگان پيامبر صلي الله عليه وآله به آ نها است، مانند خمس غنائم و ساير اشيائي كه خمس به آنها تعلق ميگيرد و به طوري پرداخت حقوقشان در بيت المال ميباشد.
افزون بر اين، در روايات متعددي كه از طريق شيعه و اهل سنت نقل شده، ميخوانيم كه به هنگام نزول آيه شريفه پيامبر صلي الله عليه وآله فاطمه عليها السلام را خواند و سرزمين فدك را به او بخشيد، به همين دليل پيامبر صلي الله عليه وآله حق ذي القربي خود را از خمس و فئ و... به آنها داد، بعد از آنكه از گرفتن زكات كه در واقع از اموال عمومي محسوب ميشد براي آنها ممنوع بود و بدين طريق حق كسي از بيت المال ضايع نگرديد و در جامعه اسلامي همگان از حقوق يكسان برخوردار شدند.