eitaa logo
مجموعه گرا
10.8هزار دنبال‌کننده
785 عکس
605 ویدیو
272 فایل
🌐 شبکه تولیدمحتوا و جریان‌سازی سیاسی 💡تبیین، اساس کار ماست! 🔸️ارتباط با ما: 09046631709 @geraa_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🖇 💢 آیا در جمهوری اسلامی اعتراض امکان دارد؟ 🔹 اصل ۲۷ قانون اساسی، حق اعتراض را با رعایت اینکه مُخل امنیت و اسلام نباشد جزئی از شوون آزادی مردم می‌داند. جمهوری اسلامی هم با روش و چارچوبی به این اصل پایبند است. به همین منظور ماده 10 قانون احزاب تجمع اعتراض‌آمیز را بدون مجوز و راهپیمایی را نیاز به مجوز دانسته است. لذا تجمعات هر روزه جلوی مجلس، گاه‌گداری جلوی پاستور در راستای پاسداشت و حفاظت از همین اصل است. جدای از این، اخبار غیررسمی اعلام می‌کند سال گذشته بیش از هشتصد تجمع اعتراض‌آمیز وجود داشته است. امسال تا قبل از این ماجرای اخیر هم نزدیک به دویست‌واندی تجمع اعتراض‌آمیز برگزار شده است. 🔸 حالا به این اعداد غیررسمی توجه نکنید. تجمعات اعتراض‌آمیز سلسله‌وار معلمان را که در اخبار رسمی آمده بود را به یاد بیاورید. اتفاقا همین تابستان امسال با وجود اینکه تکلیف مالی سختی به دولت وارد شد منجر به تصویب قانون در مجلس برای معلمان شد. تجمعات گسترده‌ای که چند سال پیش در ماجرای صندوق‌های قرض‌الحسنه پیش آمد. آن هم منجر به ورود شورای‌امنیت به نفع مالباختگان شد و سرانجام پول مردم برگردانده شد. اعتراض‌ها در خصوص صندوق‌های بازنشستگان، سربازی و... از جمله دیگر اعتراضات همین ایام بود که در اخبار هم آمد. البته در فقره معلمان، وقتی پای سرویس امنیتی فرانسه باز شد، این قسمت محل ورود نیروی امنیتی شد ولی ادامه پیگیری مطالبات معلمان برقرار ماند. 🔹 اعتراض، حق است و جمهوری اسلامی آن را به رسمیت می‌شناسد. کما اینکه رهبری در دیدار کارگران اردیبهشت امسال فرمودند «یک مواردی اتّفاق افتاده که کارگران اعتراض داشتند، اعتراضشان هم بحق بوده؛ بنده که دنبال می‌کنم مسائل را، [می‌دانم] در مواردی اعتراض کارگرانی که جمع شدند، اعتراض بحقّی بوده. فرض کنید کارخانه‌ای را دولت به یک نفری واگذار میکند، او به جای اینکه کارخانه را مدیریّت کند، ابزارهایش را می‌فروشد، کارگرها را بیرون می‌کند، خب اینجا کارگرها می‌آیند بیرون و اعتراض میکنند. در این اعتراضها هم کارگرها همیشه مرز خودشان را با دشمن مشخّص کردند.» 🔸 اما در این میان یک مولفه مهم دیگری هم وجود دارد. وجود دشمن خارجی که منتظر فرصت رخنه است. تجربه این رخداد پیش رویمان است. مثلا در سال ۸۸ کسی مخالفتی با اعتراض به نتیجه انتخابات نداشت. مسیر پیگیری اعتراض مشخص بود و حتی امکانات ویژه‌ای برای معترضین به نتیجه انتخابات ایجاد شد اما آنها اردوکشی خیابانی را برگزیدند و آن شد که شد. ۸ ماه ناامنی و ضربه به کسب‌وکارهای خرد، تغییر استراتژی امریکا در مواجهه با ایران و آغاز تحریم‌های شدید، ضعف در تور امنیتی خارجی که منجر به ترور۴دانشمند هسته‌ای در همین ایام شد؛ از مهمترین آسیب‌های عدم رعایت ادب اعتراض بود. 🔹 اعتراض، حق است. فرصت ارتقای حکمرانی و زندگی است. دیالکتیک معترض و حکمران در چارچوب مردم‌سالاری موجب اصلاح امور می‌شود. اگر چه که حکمران باید اعتراض را بشنود و درباره‌اش گفتگو کند، از آن‌ سو معترض هم دائم باید به پشت سرش نگاه کند. اگر پشت سر معترض اینترنشنال سعودی، بی‌بی‌سی انگلیسی، منوتو پهلوی و منافق اشرف یا فلان سلبریتی خارج نشین و... قرار گرفت اول باید تکلیفش را با آن‌ها معلوم کند. 🔸 محیط اعتراضی بدون مرزبندی، بستر مناسبی برای از دست رفتن اعتراض و تبدیلش به آشوب برای آن‌هاست. آن‌ها مصرانه و بی‌رحمانه به دنبال تحقق آرزوی سوریه‌سازی و جوکری شدن ایران هستند تا نه از تاک چیزی بماند و نه از تاک‌نشانش. این خط قرمز همه کسانی است که تحقق منافع ملی و آرمان انقلاب اسلامی آرزویشان است. ✒️ کمیل خجسته؛ مدیرعامل سابق پایگاه پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای 🌐 🆔 @geraa_ir
❇️ ۶۰‌ دقیقه طوفانی با مجموعه نشست های آزاداندیشی «روایت فتنه» 👤 باحضور: کامیار ثقفی؛ عضو شورای عالی فضای مجازی کشور ▪️ بامحوریت: حکمرانی سایبری و لزوم قانون‌مندی این فضا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری 📅 چهارشنبه ۲۰ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/revayat 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید | صوت کامل نشست مجازی با موضوع شیوه نقش‌آفرینی خواص «نخبگان جامعه» در فتنه‌ها 👤 مجتبی عرب 🌐 🆔 @geraa_ir
📍 🔹 هفتمین نشست از سلسله جلسات تبیینی وقایع اخیر 👤با حضور: خانم هاشمی جانشین خواهر سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان 📅 چهارشنبه ۲۰ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق روبیکا: https://rubika.ir/Gilbso_rubika 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
❇️ ۶۰‌ دقیقه طوفانی با مجموعه نشست های آزاداندیشی «روایت فتنه» 👤 باحضور: سیدعلیرضا آل‌داود و علی زکریایی ▪️ بامحوریت: بررسی عملیات سایبری دشمن در فتنه اخیر 📅 چهارشنبه ۲۰ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/revayat 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
🖇 محکمات تحلیل رهبری از حوادث اخیر اگر سه سخنرانی رهبرانقلاب در ایام اغتشاشات را مرور کنیم، محکمات تحلیلی ایشان بدست می آید. این محکمات مبنای تحلیل ایشان در حوادث مشابه است. و اما محکمات ثابت در هر سه سخنرانی چیست؟ به این فهم عدم اشاره مستقیم در سخنرانی اول نیز مرتبط به همین محکمات است. 1⃣یکم. "حوادث جزئی" ⬅️ابعاد ماجرا را چطور دیدند؟ حوادث جزئی. تعبیری که در سخنرانی سوم باعث شد رسانه های دشمن در همان ساعت اولیه عصبانی شوند. فرامتن سخنرانی اول نیز همین بود. عدم اعتنای رهبری نشان داد ماجرا بی اهمیت است. اما چرا اهمیت نداشت و ندارد؟ برویم بند دوم. 2⃣دوم. "ملت مظلوم و مقتدر" ◀️علت جزئی بودن این حوادث چیست؟ ملت مظلوم اند ولی قوی ظاهر شدند. یعنی چی؟ ملاک اهمیت یک مساله در جمهوری اسلامی فهم و عملکرد مردم است. مردم اگر دچار شبهه و خطای محاسبه شوند میشود فتنه. اگر مردم قوی ظاهر شوند صدمات عمیق نیست. مردم در این حوادث از همان ساعت اول صف شان را جدا کردند؛ حتی اگر اعتراض داشتند. در سخنرانی دوم فرموند به این مردم ظلم شد ولی آنها قوی ظاهر شدند. مظلوم مقتدر برای اینجاست. این تعبیر را پیشتر درباره حضرت امام نیز فرموده بودند. به همین دلیل در سخنرانی اول هیچ اشاره ای به حوادث روز نکردند چون روشن بود. سخنرانی دوم نیز اساسا تبیینی نبود و بلکه بیشتر از هرچیز سهم دهی و تعیین تکلیف دشمن و اخلال گران در سطوح مختلف بود. در سخنرانی سوم نیز فرمودند حواشی حواس تان را از اصل کار و تلاش پرت نکند. 3⃣سوم. "باطن حوادث" ◀️عامل اصلی حوادث چیست؟ دشمن خارجی در سخنرانی دوم فرمودند باطن این حوادث دشمن خارجی است. در جائی اظهار تعجب کردند که چطور برخی نمی بینند و هوشیار نیستند. بهانه های ظاهری را نیز کم اهمیت شمردند. در سخنرانی سوم نیز به دست دشمن در حوادث اخیر اشاره کردند که حتی برای صاحب نظران بی طرف خارجی نیز عیان است. خلاصه اینکه در اراذل و اوباش و هیجان زدگی ها و حتی نقش سلبریتی ها و غیره نمانید. 4⃣چهارم. "حرکت را تحمل نمی کنند" ◀️انگیزه اصلی دشمن چیست؟ اینکه جمهوری اسلامی در حال حرکت است. اینرا نمی توانند تحمل کنند. در سخنرانی دوم تاکید کردند عامل اصلی دشمنی های اخیر حرکت جمهوری اسلامی است. رشد و پیشرفت است. دستاوردهای دولت است. برای همین در سخنرانی سوم نیز بر همین تاکید و فرمودند مراقبت کنیم اصل کار و تلاش و پیشرفت درگیر این حاشیه ها نشود. 5⃣پنجم. "بهانه است..." ◀️با بهانه داخلی این حوادث چه کنیم؟ فرمودند دستاویز است. فرمودند حجاب و غیره بهانه است. این نبود سراغ موضوع دیگر می رفتند. در سخنرانی دوم فرمودند تاوقتی ایران قوی است و در سخنرانی سوم فرمودند تا شعار اسلامی می دهیم دشمن فعال است. خطای محاسباتی که باعث شد تحلیل خیلی ها در این روزها گرفتار مسائل ظاهری و داخلی شود. 6⃣ششم. "همه یک حکم ندارند..." ◀️ترکیب اخلال گران به چه نحوی است؟ سهم ها متفاوت است. تکلیف اوباش و مزدور و منافق و تروریست را مشخص کردند. حتی بین کسانی که از سر هیجان به خیابان آمدند(سخنرانی سوم) با کسانی از سر هیجان دست به تخریب زدند نیز فرق گذاشتند. (سخنرانی دوم). در نهایت اینکه کار امنیتی و قضائی در کنار کار فرهنگی است. 🔴در نهایت اینکه این محکمات در تحلیل حوادث اخیر بر پایه چند گزاره اصلی است. این گزاره ها در همه تحلیل های رهبری تکرار می شود. 🔹یکم. پیش می رویم. در حال حرکیتم؛ چه در امور مادی و چه معنوی. 🔸دو. مردم ما هوشیارند و اسلام و انقلاب می خواهند. لذا در ظواهر نمانیم؛ آن دختر بدحجاب نیز دل در گروی انقلاب دارد. 🔹سه. تا پرچم اسلام به دست داریم، دشمن هست و البته فراتر از جمهوری اسلامی با ایران قوی نیز مخالف اند. 🔸چهارم. رمز پیروزی تنها ایستادگی و پیشرفت است. 🔹پنجم. پیروزیم؛ به حکم اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم ✒️ محسن مهدیان؛ مدیرعامل موسسه همشهری 🌐 🆔 @geraa_ir
❇️ ۶۰‌ دقیقه طوفانی با مجموعه نشست های روشنگری «روایت فتنه» 👤 باحضور: آمنه سادات ذبیح‌پور ▪️ بامحوریت: نقش رسانه‌‌های بیگانه در فتنه اخیر 📅 جمعه ۲۲ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/revayat 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 | خواص جبران کنند 🔻 رهبر انقلاب: در همان اوّل کار [حادثه تلخ درگذشت دختر جوان]، بعضی از خواص، حالا ناشی از دلسوزی بدون تحقیق اطّلاعیّه دادند... بعد از آنکه فهمیدند در نتیجه‌ی حرفهای آنها همراه با برنامه‌ریزی دشمن چه اتّفاقی در خیابان و در مسیر عمومی مردم می‌افتد، بایستی آن کار خودشان را جبران میکردند... بایستی تفهیم کنند که با برنامه‌ی دشمنان خارجی مخالفند. ۱۴۰۱/۷/۱۱ 🌐 🆔 @geraa_ir
🖇 🔻آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۱. بسیار اندک‌ بودند، امّا می‌خواستند «وانمود» کنند که فراونند. می‌خواستند «گروهک‌های مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااین‌حال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر می‌کردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعله‌ور شود. نه‌فقط «جرقه»، بلکه «آتش‌ها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها هم‌صدا و هم‌داستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعره‌های بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی ‌رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دست‌وپا زدند و هوچی‌گری و روایت‌سازی و بازی‌پردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابان‌های ایران. و تلخ‌تر و سوزاننده‌تر از همه، روایت‌های دروغین بود. و از این جمله، متهم‌ساختن آیت‌الله خامنه‌ای به «دیکتاتوری». ۲. آیت‌الله خامنه‌ای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظاره‌گر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینه‌های زاویه‌دار با او» به قدرت رسیده‌اند، منطق مردم‌سالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینه‌ها، «کارشکنی» و «سنگ‌اندازی» نکرده و جهت‌گیری‌های شخصی‌اش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۳. آیت‌الله خامنه‌ای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بی‌عمل» و «عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، به‌صورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش می‌رود نه خواسته‌های شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایه‌ای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۴. آیت‌الله خامنه‌ای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار می‌ورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با این‌که «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانی‌های فرهنگی‌اش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامه‌های فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمان‌سازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکری‌اش. «آیت‌الله خامنه‌ایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجت‌الاسلام خامنه‌ایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حال‌وهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۵. عدّه‌ای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نه‌فقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجان‌زدگانِ بازی‌خورده» را از «غرض‌ورزانِ بازی‌ساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۶. نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاج‌قاسم سلیمانی در وصیّت‌نامه‌اش، آیت‌الله خامنه‌ای را «مظلوم» نخواند؟! چه خون‌دل‌ها که نخورده است در این سال‌ها، و چه دردها و رنج‌ها که پنهان نساخته است در عمق سینه‌اش ... . از چشمانِ قلمم، اشک می‌چکد و از حنجره‌اش، فریاد برمی‌آید. ✒️ مهدی جمشیدی 🌐 🆔 @geraa_ir
📍 🔹 هشتمین نشست از سلسله جلسات تبیینی وقایع اخیر 👤با حضور: اسحاق اثری؛ پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی 📅 شنبه ۲۳ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق روبیکا: https://rubika.ir/Gilbso_rubika 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
⏰ ۶۰‌ دقیقه طوفانی با مجموعه نشست های روشنگری «روایت فتنه» 👤 باحضور: مهدی نیازمند؛ کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ▪️ بامحوریت: راهکارهای امیدآفرینی در نسل امروز 📅 یکشنبه ۲۴ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/revayat 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
📍 🔹 مجموعه نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی پیرامون اتفاقات اخیر 👤با حضور: کوروش ابراهیم نژاد گرجی فرماندار شهرستان فریدونکنار 📅 سه‌شنبه ۲۶ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق روبیکا: https://rubika.ir/joing/CIHJJAAA0WYIRQLRXOIVXCIGBYFEQZQP 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
📍 🔹 نهمین نشست از سلسله جلسات تبیینی وقایع اخیر 👤با حضور: دکتر نیازمند؛ معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور 📅 دوشنبه ۲۵ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق روبیکا: https://rubika.ir/Gilbso_rubika 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
⏰ ۶۰‌ دقیقه طوفانی با مجموعه نشست‌های روشنگری «روایت فتنه» 👤 باحضور: دکتر ابراهیم رضایی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی مجلس ▪️ بامحوریت: بررسی حکمرانی سایبری از نگاه امنیت ملی 📅 چهارشنبه ۲۷ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/revayat 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
برای ما چه خوابی دیده.pdf
7.39M
♨️ جزوه برای ما چه خوابی دیده‌اند؟ 🔺 مقابله با دیکتاتوری دموکرات‌ها ▪️ حکم فقهی سیاست‌گذاری فرهنگی حکومت و مورد خاص حجاب ▪️ چرا حجاب برای ما هویتی و مقابله با حجاب برای دشمنان ما حیثیتی است؟ ▪️ نگاه‌های متدینان به حجاب ▪️ جذب حداکثری، آزادی و حجاب! ▪️ نگاه اجتماعی به حجاب ▪️ متولی کار فرهنگی کیست؟ ▪️ برخورد با فتنه‌گران به روایت امام 📖 🌐 🆔 @geraa_ir
⏰ ۶۰‌ دقیقه طوفانی با مجموعه نشست‌های روشنگری «روایت فتنه» 👤 باحضور: مهدی جمشیدی ▪️ بامحوریت: گزینه‌های پیش‌رو برای بقای جنبش دانشجویی 📅 پنشنبه ۲۸ مهرماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/revayat 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
💠 مناسبت‌های آبان ماه جهت انجام فعالیتهای تبیینی: 🔸 ۱ آبان: صلح امام حسن (ع) در سال ۴۱ هجری 🔸 ۱ آبان: اعطای پروانه اقامت به محمدرضا پهلوی توسط دولت آمریکا در سال ۱۳۵۸ 🔸 ۱ آبان: سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی در سال ۱۳۵۶ 🔸 ۴ آبان: اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی علیه پذیرش خفت بار کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ 🔸 ۸ آبان: شهادت محمدحسین فهمیده در سال ۱۳۵۹ - روز نوجوان 🔸 ۹ آبان: انقراض سلسله قاجاریه و آغاز دیکتاتوری رضاخان پهلوی در سال ۱۳۰۴ 🔸 ۱۱ آبان: اعدام طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی در سال ۱۳۴۲ 🔸 ۱۳ آبان: تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ 🔸 ۱۳ آبان: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (۱۳۵۷) - روز دانش آموز 🔸 ۲۱ آبان: شهادت سردار حسن تهرانی مقدم در سال ۱۳۹۰ 🔸 ۲۲ آبان: توقیف دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکایی در سال ۱۳۵۸ 🔸 ۲۴ آبان: شهادت ادواردو آنیلی در سال ۱۳۷۹ 🔸 ۲۴ آبان: روز کتاب و کتابخوانی 🔸 ۲۷ آبان: درگذشت مرضیه حدیدچی دباغ 🔸 ۲۷ آبان: شهادت آقا مهدی زین الدین در سال ۱۳۶۳ 🌐 🆔 @geraa_ir
🖇 🔻 شنبه‌ها در ایران همیشه مهم بوده! 🔹 جریان شناسی سیاسی بر پایه اغتشاشات 1⃣ چندی قبل همزمان با فروکش اغتشاشات، اتاق فکر طراحی آشوب و اغتشاش در خارج از کشور، شنبه اغتشاش را پیشنهاد داد و در شنبه اول مقداری توانستند برخی نقاط تهران را تا دقایقی دچار بی‌نظمی و آشوب بکنند. بعد از آن چهارشنبه را نیز به عنوان دومین روز در هفته به عنوان فراخوان تجمع و اغتشاش انتخاب کردند. با گذر زمان شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها به جای تجمع معترضین به اعتراضات دزدکی یک نفره و یا دو سه نفره و فیلم‌های یواشکی چند ثانیه‌ای تبدیل شده است. 2⃣ تلاش زیادی در حال انجام هست که با خبرسازی‌ها یا شوک‌های رسانه‌ای و حتی امنیتی همچنان اغتشاش زنده بماند و یا حداقل حادثه‌ای در شنبه‌ها یا چهار شنبه‌ها در یک نقطه کشور یا تهران اتفاق بیافتد. 3⃣ اما از چند هفته قبل از آغاز اغتشاشات، شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها توسط شهرداری تهران خبرساز شده بود! این نهاد هر شنبه یک پروژه بزرگ شهری را افتتاح یا آغاز به کار می‌کند و به شنبه‌های امید و افتخار معروف شده است. هر چهارشنبه نیز سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ شهرداری در یک منطقه تهران متمرکز شده و مشکلات عمومی منطقه را به صورت ضربتی و یکجا برطرف می‌کنند. این طرح ویژه خدمتی در حال حاضر رکوردهای را در برخی حوزه‌های خدماتی و مدیریت شهری جابجا کرده است. 4⃣ مصادف شدن شنبه‌ها و چهارشنبه‌های اغتشاش با شنبه‌های «امید و افتخار» و چهارشنبه‌های «خدمت» شهرداری تهران ناخواسته است ولی واقعیت نمادین غیرقابل انکاری در آن وجود دارد.‌ امروز در کشور جریان مشخصی در کشور به دنبال حل مشکلات و رفع عقب ماندگی‌ها هست و جریان مشخص دیگری هم به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد مانع برای حل مشکلات مردم است. جریان اولی برای بالا رفتن پرچم ایران تلاش می‌کند ولی جریان دوم از سوزاندن و لگدمال کردن پرچم مقدس ایران نیز ابایی ندارد. اولی کاستن از مشکلات کشور را دنبال می کند ولی دومی با وقاحت تحریم‌های جدید علیه کشور و سخت‌تر شدن مشکلات کشور را پیگیری می‌کند. 5⃣ این دو جریان همیشه در کشور فعال بوده‌ و از این منظر شنبه‌ها یا چهارشنبه‌های اغتشاش موضوع جدیدی نیست و دو جریان مذکور همیشه روزهای هفته فعال بوده‌اند. جریان خدمت و پیشرفت کشور از اول انقلاب همیشه بود ولی جریان دوم هر زمان با نقابی جدید به میدان آمده و امروز نیز در پشت شعارهای آزادی و زنان خود را پنهان کرده و متناسب با هر دوره یک چهره جدید را وارد صحنه می‌کند. از روزگار احمد باطبی‌ها ۷۸ امروز به حامد اسماعیلیون‌ها ۱۴۰۱ رسیدیم. جمهوری اسلامی البته نیازی به تغییر چهره ندارد و همچنان بر اصول تناور خود پابرجاست و از این چهره‌ها و شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها بسیار به خود دیده، عبور کرده و به پیش رفته است. ✒️ مهدی جهان تیغی 🌐 🆔 @geraa_ir
📌 سومین شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» منتشر شد 🔸 آنچه خواهید خواند: ▪️ الزام قانونی به حجاب، مقدمه‌ها و مقاومت‌ها 👤 مهدی جمشیدی ▪️ ابعاد و تاثیر جنگ شناختی در اغتشاشات اخیر 👤 نوید کمالی ▪️ جایگاه حجاب و تحمیل و اجبار آن در پازل انسانیت 👤 روح‌الله جلالی ▪️ گریزی دقیق بر ابعاد پیچیده‌ی جنگ شناختی و فتنه‌های ترکیبی امروز 👤 سیدعلیرضا آل‌داود ▪️ بررسی پرونده اغتشاشات 👤 محمد لسانی ▪️ قواعد مطالبه‌گری چیست؟ 👤 مهدی فردحسینی ▪️ از یک تشکل دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت تا اصلاحات جدی ساختاری 👤 محمد امینی رعایا ▪️ جایگاه رفیع دفاع مقدس در انقلاب اسلامی 👤 محمد علیان ▪️ ناگفته‌های احیای برجام 👤 سیدحامد ترابی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی ماهنامه 👇🏼 💡 🌐 🆔 @geraa_ir
گرای انقلاب الکترونیکی-3.pdf
9.48M
📖 | سومین شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» 💡 🌐 🆔 @geraa_ir
📍 🔹 سلسله نشست‌های تبیینی، روشنگری و بصیرت افزایی 🔸 با موضوع واکاوی ابعاد اغتشاشات اخیر 👤با حضور: دکتر مهدی نیازمند 📅 سه‌شنبه ۳ آبان‌ماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق روبیکا: https://rubika.ir/joing/CIHJJAAA0WYIRQLRXOIVXCIGBYFEQZQP 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
📍 🔹 بررسی جریانات پشت پرده حوادث اخیر در کشور 👤با حضور: محمدرضا بابایی کهن 📅 سه‌شنبه ۳ آبان‌ماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق اسکای‌روم: http://yun.ir/ardabil 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
⏰ ۶۰‌ دقیقه طوفانی با مجموعه نشست‌های روشنگری «روایت فتنه» 👤 باحضور: مرضیه هاشمی ▪️ بامحوریت: نقش رسانه‌‌های بیگانه در روند اغتشاشات اخیر 📅 چهارشنبه ۴ آبان‌ماه | ساعت ۲۱ 🔗 از طریق بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/bahmanpardaz/revayat 📱مهم‌ترین اخبار فعالین گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را اینجا بخوانید: 🆔 @pishran_org
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 دانشجوی عدالت‌خواه 🔹 به مناسبت بیستمین سالگرد پیام رهبر معظم انقلاب به جنبش دانشجویی پیرامون عدالت‌خواهی 👤در گفتگو با: محمدصادق شهبازی؛ نویسنده و پژوهشگر 📆 پنجشنبه ۵ آبان | ساعت ۲۱ 🔗 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🌐 🆔 @geraa_ir