eitaa logo
گفتگوی اینترنتی گرا
412 دنبال‌کننده
73 عکس
220 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 حکمرانی حجاب 🔹 بررسی سیاست‌های کلی در خصوص حجاب ▫️ قسمت چهلم 👤 در گفتگو با: *مهدی تکلّو* ؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 📅  زمان پخش: چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه؛ساعت۲۰ 📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🎥 ----- 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 حکمرانی حجاب 🔹 بررسی سیاست‌های کلی در خصوص حجاب ▫️ قسمت چهلم 👤 در گفتگو با: مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 📅  زمان پخش: چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه؛ساعت۲۰ 📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🎥 ----- 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 تنظیم روابط در جامعه به وسیله حجاب 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸حجاب باید آن چیزی باشد که به تعبیر رهبری اون مرز لطیف و حکمت آمیز بین زن و مرد است، در تمام ساحات. گویی این حجاب که معنایی عام دارد و در پوشش خلاصه نمی‌شود، آمده است که رابطه زن و مرد را تنظیم بکند، آن هم در نقطه اراده‌ورزی انسانی. 🔸یکی از ثمرات سلب اراده از زن ذیل اراده مرد، بی بند و باری جنسی و مسائل این چنینی‌ست؛ یکی دیگر هم جامعه تک جنسیت است، جامعه‌ای که خودشان اسم بی جنسیت بر آن می‌گذارند اما عملا تک جنسیت است. زن هم به دنبال مردانگی‌ست؛ مردانگی درجه دو، مردانگی کپی پیستی! پس اگر حجاب بخواهد این روابط را تنظیم کند قطعا یکی از مسائل مهم کشور ماست. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 نقش حجاب در جایگاه اجتماعی زنان 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸ما از فهم حجاب اینطور می‌فهمیم که گویی این حجاب آمده است، نظام شخصیت یا جایگاه و نقش زن را در جامعه تنظیم کند. 🔸حجاب نمایانگر تصویر زنی است که احساس می‌کند من برای اینکه در جامعه سهیم باشم، ضرورتی ندارد که از خودم بروزهای متفاوت و مصنوعی داشته باشم؛ نه، من همین که هستم کافیه. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
31.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 خانم باید رعایت کند تا مرد تحریک نشود؟! 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸ما با یک اتمسفری از حجاب مواجه هستیم که یک معنای خاصی است. دال مرکزی این معنا از حجاب این است که «خانم شما باید رعایت کنید که مرد به گناه نیفتد!» یعنی اصالت حجاب بخاطر جامعه مردانه است. 🔸با جلو رفتن سطح فکری جامعه، جامعه زنان حق دارد بپرسد :«چرا من باید حجاب را رعایت کننم بخاطر یکی دیگر؟!» این پرسش مصدر فطری دارد. در گفتمان مردانه فهم زنانه شکوفا نشده است؛ 🔸من صحنه را اینگونه می بینم که فهم نازل ما عمدتا مردانه بوده، نقطه کانونی حجاب در مصلحت مرد قرار گرفته و فاعلی هم که آن را گفتمانی و ترویج کرد از منظومه نگاه های مردانه بوده و لزوما خانم ها با این قرائت محجبه نمیشوند. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
34.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 حجاب در بستر هویت 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸عمده این جامعه، عمده این خانم ها که شاید خیلی در مسئله حجابشون اون چیزی که ما فکر می‌کنیم باید باشن نیستن؛ یک مقداری این مسئله تاریخی تر، هویتی تر، الگویی تر است. 🔸از هر جهت که به مسئله حجاب نگاه می‌کنم در اندیشه دینی حجاب را در بستر هویت می‌بینم؛ یعنی این حجاب، نمادی از یک هویت و تنظیم‌گر نسبت های هویتی زن و مرد است. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 حجاب در نگاه کلان 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸قرائت دوستان به اصطلاح متجدد این است که حجاب را در برابر مسائل دیگری که ظاهرا به لحاظ اقتصادی مهم تر جلوه می‌کند قرار می‌دهند. که برخی از این ها دارند آگاهانه اهمیت حجاب را فروکاهش می دهند. 🔸وقتی ما از رابطه زن و مرد صحبت می‌کنیم گویی داریم از یک جامعه با همه نظاماتش صحبت می‌کنیم؛ در جامعه ای که در آن رابطه زن و مرد به هم ریخته، فساد اقتصادی وجود دارد . این ها با هم نسبت دارند زیرا در کلان ترین نقطه ما داریم رابطه فاعل این جامعه، یعنی انسان مذکر و مونث را تنظیم می‌کنیم؛ این مسئله فوق العاده جدی است. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 تصویر زنان در آینه کرامت 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸در مسئله حجاب باید از دو منظر زنانه و مردانه به یک فهم متعادلی برسیم؛ منظر مردانه منظر درست و محترمی هستش ولی یک سطح نازلی که قابل تعمیم نیست. 🔸زن لزوما از این منظر وارد مقوله حجاب نمیشه؛ بحث وارد نقطه هویت خودش می‌کند، در نقطه ایی که با حجاب تشخص اجتماعی خودش را تنظیم می‌کند، حجاب تنظیم می‌کند نگاه مردان به او چگونه باشد. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 پذیرش اجتماعی اصل ایده حجاب 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸اکثریت جامعه زن ایرانی اصل ایده حجاب رو به عنوان یک ارزش قبول داره و حجاب رو رعایت می‌کنه؛ خانم هایی با حدود پوشش مختلف با مفهوم حیا، حریم، مراقبت و پرهیز آشنایی کافی دارند. 🔸زن در تلاش های بی صدا و بی کلمه شخصی خود و با تکیه به سنت تاریخی و فرهنگی خود‌ش حجاب رو فهم کرده‌، دوستش داره، نمی‌تواند توضیح بدهد و نتونسته گفتمانش کنه؛ از این طرف که به گفتمان رسمی حاکمیتی درمورد حجاب که نگاه می‌کنه پس می‌زنه. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 زنان در پیچ و خم تاریخ 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸 ریشه انقلاب به واسطه این که انسان رو زوج میبینه، در انسانیت بین زن و مرد فرقی نمی‌بیند و توقع داره که که سرنوشت فرد، سرنوشت بشری، سرنوشت قوم و سرنوشت ملت به دست خودش اتفاق بیوفته. 🔸تعبیر های متعددی از امام (ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد که می‌فرمایند: بدون زن هیچ حرکت اجتماعی به ثمر نمی‌رسد، شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد، به ثمر نمی‌رسید. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 حقیقت زن 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸 باید روایت ها و نگاه های زنانه و اصیل متن دین را به گفتمان حجاب تزریق کنیم. 🔸رهبر انقلاب می گوید گفتمان اسلام در مورد زن، زن حقیقی است! حقیقت زن به چه شکلی است؟ زن خانه نشین خدمت گذار به مرد است؟ خب این که قطعا نیست پس چرا این فهم را دارید در همه جا جاری می‌کنید؟ 🔸نمی‌شود در سطح کتب درسی تصور یک زن خانه نشین داشته باشید، بعد از همسرتان بخواهید تصویر زن بدون حجاب غربی را دوست نداشته باشد. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺ناکارآمدی قانون حجاب نسبت به اوایل انقلاب 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸 کاری که قانون دارد اکنون برای ما در موضوع حجاب می‌کند، کاری نیست که اوایل انقلاب می‌کرد. اوایل انقلاب قانون حجاب یک سطح بالایی از اثر فرهنگی داشت که بلافاصله می بایستی با ساحت های گفتمانی، مردمی و معنایی تکمیل و تقویت می‌شد که نشد. اکنون شرایط لزوما این گونه نیست. 🔸 اکنون سطح فکری جامعه ما توسعه پیدا کرده است؛ میزان حضور زن در عرصه سیاسی بیشتر شده و زن دیگر با آن معناهای حداقلی کارش راه نمی‌افتد؛ لذا زن، دیگر همراهی نمی‌کند و مرد نیز نمی‌تواند با آن سنت ارتباط بگیرد. 🔸 آنچه آمار های جامعه ما می‌گوید و ما می‌بنیم این است که غالب جامعه ما با مداخله قهری و سخت مخالف اند؛ زیرا گفتمان حجاب را بر مبنای سعادت زن نفهمیده اند و گفتمان بد حجابی را که فهم فطری تری بوده، بر مبنای آزادی زن فهمیده اند. لذا می‌گویند که «بگذار هر کسی هر جوری که راحت است رفتار کند!» 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حکمرانی حجاب 🔺 حجاب سیاسی 👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه 🔸 دوگانه حجاب سیاسی- حجاب فرهنگی، مسئله غلطی است! اینکه می‌گویند حجاب را سیاسی نکنید نوعی نگاه منفعلانه است. نوعی نگاه است که پشت اراده زن ایرانی نمیخواهد بایستد. 🔸 ما اگر بتوانیم حجاب را جلوه ای از زنِ مبارزِ صاحب اراده، که یک تمدن نتوانسته است در مقابلش موفق شود، معنا کنیم، آن وقت کدام فطرت انسانی است که از اراده ورزی و سیاست بدش بیاید؟ 🔸 من اتفاقا می‌گویم که مشکل ما سیاسی شدن حجاب نیست مشکل ما در ناتوانی در برساخت سیاسی درست از حجاب است. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
هدایت شده از مجموعه گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 یک کودتای آمریکایی 🔹 بررسی علل و چرایی کودتای ۲۸ مرداد 👤در گفتگو با: جواد منصوری محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر 🔗 مشاهده از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/E2Pvd 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | نسبت جریان انقلابی با دولت سیزدهم چگونه باید باشد؟ 👤حجت الاسلام مجتبی عرب: 🔸 نظارت، حمایت و کمک اما با قید برادرانه. نظارت و نهی از منکر و از بین بردن و تقویت برخی اراده ها در کنار هم لازم است. ورود ما هم باید ناظرانه باشد و هم حامیانه. 🔸 معیار ما در نقد یا حمایت از دولت باید تلاش برای حل مشکلات مردم باشد. نباید از برچسب هایی مثل عدالتخوار و ماله کش سیستم ترسید. 🔸 جریان دانشجویی و طلبگی باید در جهت رفع و از بین بردن ضعف های گفتمانی دولت، به او کمک بکند و ظرفیت های خودش را پای کار این مسأله بیاورد. 🔗 مشاهده فایل کامل گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات: https://www.aparat.com/v/XNsyx 🎥 🌐 🔗 @geraatv 🆔 @geraa_ir
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 اغتشاش فرومایگان 🔹 ناجنبشی که فروریخت ▫️ قسمت چهل و یکم 👤 در گفتگو با: مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 📅  پخش زنده: دوشنبه ۲۷شهریورماه؛ ساعت۱۵ زمان بازپخش: چهارشنبه ۲۹شهریورماه؛ ساعت۲۰ 📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🎥 ----- 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
گفتگوی اینترنتی گرا
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 اغتشاش فرومایگان 🔹 ناجنبشی که فروریخت ▫️ قسمت چهل و یکم 👤 در گف
📍هم اکنون، پخش قسمت چهل و یکم (اغتشاش فرومایگان) 🔸گفتگو با مهدی جمشیدی، نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🎥 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
37.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺 نظام تحلیلی 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸مسئله ما حضور و فاعلیت بدنه اجتماعی تجددی است؛ یعنی تمدن غربی یک بدنه اجتماعی درون جامعه ما دارد‌ که این ها جزو تاریخ و فرهنگ ما نیستند؛ از نظر هويتی بیگانه هستند. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺برهنگی، ماحصل محافظه‌کاری 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸 بنده عمیقا معتقدم که متأسفانه رسانه های رسمی، دچار افت محافظه‌کاری هستند و این کار موجب شده یک مقدار دچار عقب افتادگی و تاخیر از جامعه بشویم .ندیدن لبه های تیز واقعیت و مسئله را زیر یک پوشش قرار دادن، نامش «محافظه‌کاری» است. 🔸 جریان برهنگی و کشف حجاب به تدریج از سال ۱۳۹۰ با ماجرای کشف حجاب سلبریتی های پناهنده، چهارشنبه‌های سفید، آزادی‌های یواشکی و... شروع شد، در سال ۱۳۹۹ میوه خیابانی آن چیده شد و در تابستان ۱۴۰۱ توانستند در خیابان‌ها بر سر این مسئله تنش ایجاد کنند. رسانه به این روند نپرداخت و از آن غفلت کرد. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
37.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺 طبقه معطوف به غرب 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸 طبقه تجددی، بعد از انقلاب تصور می‌کند که انقلاب، فقط در پی گشایش سیاسی است و شریعت را یک امر حداقلی در حاشیه و معطوف به زندگی شخصی می‌دانند؛ یعنی ما یک تابستان ۱۴۰۱ در هفدهم اسفند سال ۱۳۵۷ داشتیم؛ این همان جنس است و فرقی ندارد. 🔸تا سال ۱۳۶۲ طول می‌کشد که حجاب تبدیل به یک الزام قانونی شود و بعد از سال ۱۳۶۸ طبقه معطوف به غرب به تدریج خودش را نمایان می‌کند؛ احساس می‌کند که می‌تواند سبک زندگی‌اش را عیان کند‌؛ بعد از سال ۱۳۶۷ با سیاست دولت اصلاحات، دچار جهش می‌شوند و احساس می‌کنند که پایی در حاکمیت هم دارند و سیاست های رسمی در راستای خواسته‌های آنهاست. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺 محافظه کاری 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸کسی که لبه تیزِ مواجه با جریان لیبرالیسم ایرانی در ایران بعد از انقلاب بوده است که بود؟ جز آیت الله مصباح که سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه هایشان [نهایتا] به صورت همزمان از رادیو پخش می‌شد و تمام. 🔸صدای رسا و شفاف جریان انقلابی و حزب‌اللهی از رسانه‌ی رسمی، اصلا شنیده نمی‌شود؛ همیشه در حاشیه، با طرف مقابل و در مواقع بحرانی؛ این یعنی «محافظه کاری». 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺 تفاوت حکومت دینی و غیردینی چیست؟ 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸استدلالی که قبل از انقلاب در مورد تشکیل حکومت دینی اقامه می‌شد این بود که اجرای اجتماعی احکام دینی متوقف بر تشکیل حکومت است‌، چون امکان و ساختار های حاکمیتی مورد نیاز می‌باشد. 🔸 امام (ره) در اوایل انقلاب فرمود: اگر احکام اسلام پیاده شود ما دیگر کاری نداریم! غایت همین است‌؛ امام دنبال تربیت انسانِ کامل بود و بحثش این بود که جامعه، فضای نورانی و ملکوتی پیدا کند. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
35.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺 شارلاتانیزم مطبوعاتی 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸یکی از معدود احکام حکومتی رهبری در دوره‌ی اصلاحات و مربوط به اصلاح قانون مطبوعات بوده است. 🔸برخی به بهانه‌ی باز کردن فضا برای کار مطبوعات، سعی داشتند قیودات و الزامات قانونی را حذف کنند که با حکم حکومتی رهبری مواجه شدند. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺 پایگاه‌های دشمن در داخل 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸کاری که حسن روحانی در ۹۲ و ۹۶ انجام داد واقعا یک نوع شارلاتانیزم رسانه‌ای بود. 🔸همین سایت جماران، مصادف با اربعین دهها خبر در رابطه با اخراج اساتید رفت تا چشم‌ها را از اربعین بگیرد و بیاورد در یک موضوع موهوم. 🔸وقتی رهبری می‌گویند «بعضی‌ها در داخل دارند پازل دشمن را تکمیل می‌کنند» موهوم نیست. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | اغتشاش فرومایگان 🔺 تکنوکرات ها و لیبرال ها چه کسانی هستند؟ 👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب 🔸تکنوکرات ها و بروکرات ها در حقیقت آدم هایی هستند که در دولت آقای هاشمی شکل گرفته و اطراف ایشان جمع شدند؛ در زمان این دو جریانِ مغرض، شتاب انقلاب کم می‌شود؛ اینها همواره تلاش کرده اند قطار انقلاب رو از ریل خارج کنند. 🔸مقام معظم رهبری سال۸۷ در دانشگاه علم و صنعت فرموند: یکی از درگیری‌های اساسی ما در طول دهه های گذشته، دفاع از «سیرت انقلاب» بوده است؛ یعنی کسانی می‌خواستند صورت را نگه دارند و سیرت را دچار زوال بکنند. 🎥 🌐 🖥 @geraatv 🔗 @geraa_ir