eitaa logo
گرافیلما
53 دنبال‌کننده
130 عکس
116 ویدیو
2 فایل
کارگروه تخصصی فیلم «جور دیگر باید دید» ادمین: @ensankade1 https://gerafekr.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار می‌کند. ▫️تحلیل و بررسی فیلم "فراری" ▫️با حضور استاد نادر خواجه‌زاده ▫️ | 🗓 دوشنبه ۸ دی ماه 🕰 ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و جلسه را در پُست‌های بعدی کانال گرافیلم ببینید. اگر نیت یک‌ساله دارید برنج بکارید... اگر نیت ده‌ساله دارید درخت غرس ‌کنید... اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند! 🌿 @Gerafilm1
👆🏻به تغییر ساعت جلسه به ساعت ۲۰:۳۰ توجه شود. 🌿 @GeraFilm1
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : ، ⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 5 ﺍﺯ 10 👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : علیرضا داوودنژاد 👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : محسن تنابنده، ترلان پروانه ⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۰۵ دقیقه 🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ایران 📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ : این فیلم دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فِراری» چندین میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد . او چون جایی را ندارد شب‌ها را در بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی میگذراند. در این حین بامردی مسافرکش با بازی محسن تنابنده، آشنا می‌شود. راننده پس از شنیدن داستان دختر قصد کمک و نصیحت دختر را دارد و در این میان حوادثی نیز اتفاق می افتد... 🔴 فیلم " فراری" را می‌توانید از لینک‌های زیر تماشا نمایید: 🖥 فیلیمو (تماشای تمامی فیلم‌های فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.) 🖥 آپ تی وی (حجم مصرفی در آپ تی وی نیم‌بها محاسبه می‌شود) 🌿 @GeraFilm1
◾️اصغر عبدالهی درگذشت. همایون اسعدیان کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه نویس و داستان نویس شناخته شده ایرانی، گفت: اصغر عبداللهی صبح امروز یکشنبه هفتم دی ماه به دلیل ابتلا به سرطان در بیمارستان جم درگذشت. این کارگردان سینما بیان کرد: به احتمال بسیار زیاد مراسم تشییع پیکر این هنرمند، فردا دوشنبه هشتم دی ماه خواهد بود. «جهیزیه برای رباب»، «غریبانه»، «خواهران غریب»، «به خاطر هانیه»، «در کمال خونسردی»، «چتری برای دو نفر»، «دو نفر و نصفی»، «عینک دودی»، «آبی»، «خانه خلوت»، «بندر مه آلود» و ... برخی از فیلمنامه هایی است که زنده یاد عبداللهی به نگارش درآورده بود. وی سال ۹۵ فیلم سینمایی «یک قناری یک کلاغ» را نیز کارگردانی کرده بود. روحش شاد و یادش گرامی🖤 🌿 @GeraFilm1
⃣1⃣ ✅ جان گرفتن شخصیت‌ها 📌 یك وسیله‌ی عالی برای شخصیت­‌پردازی سینمایی آن است كه ببینیم دیگر شخصیت­‌ها چگونه به فرد دیگری می­‌نگرند. گاهی پیش از این كه شخصیتی روی پرده‌ی سینما ظاهر شود به این طریق حجم وسیعی از اطلاعات پیرامون او را می‌­توان ارائه داد. این اتفاقی است كه در نخستین سكانس هاد (۱۹۶۳) رخ می­‌دهد. در این سكانس لونی (براندون وی­وایلد) ساعت شش‌و‌نیم صبح در یكی از خیابان‌­های شهر كوچكی در تگزاس قدم می‌زند و به دنبال عمویش، هاد (پل نیومن) می­‌گردد. همینطور كه لونی از جلوی یك بار رد می­‌شود، صاحب آن­‌جا مشغول پاك كردن خرده شیشه‌­ها از جلوی پنجره‌ی بزرگ بار است. لونی متوجه‌ی خرده شیشه­‌ها شده و می­‌گوید «مثل این كه دیشب حسابی سرت شلوغ بوده» و صاحب بار جواب می‌­دهد «دیشب هاد این­جا بود واسه همینه كه حسابی سرمون شلوغ بود» تأكید روی اسم هاد و لحن صاحب بار به وضوح نشان می­‌دهد كه «هاد» معادل «دردسر» است. شخصیت­‌پردازی پیچیده و زمینه­‌سازی از طریق مكالمه‌ی دیگران، همان چیزهایی است كه در كازابلانكا (۱۹۴۲) پیش از ورود ریك (همفری بوگارت) درباره‌­اش گفته می­‌شود. در شین (۱۹۵۳) نیز یك چنین شخصیت‌­پردازی منعكس شونده‌­ای دیده می‌­شود، آن‌­جا كه ویلسن (جك پلانس) كه سراپا نمادی از شرّ است، می­‌خواهد وارد باری بشود كه كسی آن‌­جا نیست و زیر یك میز سگی مریض چمباتمه زده است. همین كه ویلسن وارد می‌­شود، آن سگ گوش­ش را تیز كرده و دمش را بین پاهایش قرار داده و بیمناك نگاهی می‌اندازد. 📌شخصیت‌­پردازی از طریق تضاد یكی از مؤثرترین تكنیك‌­های شخصیت‌­پردازی استفاده از تضاد رفتاری، نوع نگرش، عقاید، شیوه‌ی زندگی و ظاهر شخصیت­‌ها در برابر شخصیت‌­های اصلی است. در فیلم بیلی باد (۱۹۶۲) به كارگردانی پیتر یوستینف، از یك سو بیلی (ترنس استامپ) را داریم، شخصیتی معصوم، بی­‌تكلف و ساده و مطبوع كه به وضوح در تضاد با شخصیت كلاگارت (رابرت رایان) قرار دارد كه ترشروی و اهریمنی است. این تضاد تكان دهنده میان این دو شخصیت را در ظاهر و حالات صورت‌شان همچنین نوع لباس­ و شكل حرف زدن‌شان می­‌بینیم. استامپ صورت بچگانه‌­ای دارد، ظاهری ملایم و آرام دارد، حركاتش مطبوع و تقریباً نوعاً زن صفتانه است؛ چشمانش آبی روشن، كاملاً بی شیله‌­پیله و معصوم است. چهره‌ی رایان، بالغ و كشیده است، دهان و فك­‌هایش قوی و منقبض‌اند، از ظاهرش تلخی و بدگمانی می‌­بارد، چشمان سیاه، تنگ و نافذ و بدنهادی دارد. موهای بیلی روشن است و پیراهن سفیدی بر تن كرده كه در تضاد با موها و لباس سیاه كلاگارت قرار دارد. صدای بیلی آرام و تا حدی آهنگین است اما كلاگارت لحنی سرد و زبانی چرب و نرم دارد. 📌 بازیگران برای این كه بتوانند به سرعت و به­‌طور عمیقی یك شخصیت را در ذهن و یاد ما قرار دهند؛ اغلب از اغراق در بازی استفاده كرده یا یكی دو خصیصه در شخصیتی را برتر جلوه داده و یا آن را به شكل تحریف شده‌ای به نمایش می­‌گذارند كه این تمهید را كاریكاتوری كردن شخصیت‌­ها می‌­نامند. وسواس شخصیت فلیكس انگر (جك لمون) و درهم و برهم بودن شخصیت اسكار مدیسن در یك زوج عجیب (۱۹۶۸) این گونه است. 📌 نكته‌ی مشابه دیگری كه در شخصیت‌­پردازی به كار گرفته می‌­شود «لایت‌موتیف» است. اصطلاحی كه از موسیقی وام گرفته شده و به تكرار یك حركت، یك عبارت یا یك ایده گفته می­‌شود كه از یك شخصیت سر می‌­زند و كم­ كم به وجه مشخصه‌ی او بدل می­‌شود. در كار خونین (۲۰۰۲) كلینت ایستوود كارگردان فیلم كه نقش تری مك­‌كالب، مأمور بازنشسته‌ی اف.بی. آی را بازی می‌­كند، عمل قلب انجام داده و بارها در طول فیلم قفسه‌ی سینه­‌اش را لمس می‌­كند كه این لایت­‌موتیفی سرشار از تعلیق و نشانی از آسیب‌­پذیری قهرمان و پا به سن گذاشتن وی است... 🔹 برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم 🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه تحلیل فیلم «فراری»: https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm (بعنوان میهمان وارد شوید) 👤 با حضور آقای ⏱ دوشنبه ۸ دی، ساعت ۲۰:۳۰ ✴️ این جلسات هفتگی، با رویکرد تربیتی و توسعه فردی انجام می‌شود. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‏مروری زیبا بر چهره هایی که خزان، آنها را از درخت هستی چید و خاطراتشان را برای شبهای سرد و طولانی، برای ما باقی گذاشت. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراقب خودت باش کارگردان: سونِه سورنسن/Sune Sorensen سفارش شرکت داروسازی دُوک مُوریس آلمان برای کمپین کریسمس این شرکت 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | به وقت شهادت 🎙با اجرای گروه نسیم رحمت 🔰 به‌مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار می‌کند. ▫️تحلیل و بررسی فیلم "متری شیش و نیم" ▫️با حضور استاد نادر خواجه‌زاده ▫️ | 🗓 دوشنبه ۱۵ دی ماه 🕰 ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و جلسه را در پُست‌های بعدی کانال گرافیلم ببینید. اگر نیت یک‌ساله دارید برنج بکارید... اگر نیت ده‌ساله دارید درخت غرس ‌کنید... اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند! 🌿 @Gerafilm1
#6.5_Toman_Per_Meter 🎭 ﮊﺍﻧﺮ : ، ⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 7.9 ﺍﺯ 10 👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : سعید روستایی 👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، پیمان معادی ⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۳۱ دقیقه 🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ایران 📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ : این داستان درباره یک افسر پلیس مبارزه به نام صمد است که فرماندهی یک تیم مبارزه با مواد مخدر را به عهده دارد. فرزند یکی از اعضای این تیم پلیسی، توسط خلافکاران تحت امر یک فروشنده ماده مخدر شیشه در پایتخت به نام ناصر خاکزاد ربوده شده و بعد هم به صورت دلخراشی به قتل می رسد. به همین دلیل، صمد و اعضای تیم پلیس مواد مخدر تشنه پیدا کردن خاکزاد هستند. و این روزها هر کسی که توسط تیم آنها دستگیر می شود، یک سرش به خاکزاد گره می خورد... 🔴 فیلم " متری شیش و نیم" را می‌توانید از لینک‌های زیر تماشا نمایید: 🖥 فیلیمو (تماشای تمامی فیلم‌های فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.) 🖥 آپ تی وی (حجم مصرفی در آپ تی وی نیم‌بها محاسبه می‌شود) 🌿 @GeraFilm1
هدایت شده از عماریار
✳️ یازدهمین 1️⃣ مراحل استفاده از فیلمهای جشنواره عمار🥳 🔸 وارد سایت شوید 🔹در سایت ثبت نام کنید 🔸 به صفحه فیلم مورد نظر رفته و تماشا کنید. 2️⃣ نظر شما مهم است 🤩 ♦️ بعد از تماشای هر فیلم از قسمت به اثر مورد نظرتان رای دهید و از آن حمایت کنید 3️⃣ هر فیلم از زمان اکران تا 24 ساعت در عماریار قابل مشاهده است. 🔴 شما می‌توانید بعد از تماشای فیلم به صورت و به دلخواه بخرید و در ساخت فیلمهای آینده سهیم باشید. 🌐 ammaryar.ir/ammarfilm/ 🆔 @AmmarYar_IR
هدایت شده از عماریار
✳️ اکران آنلاین آثار یازدهمین 🔴 برخی از آثار روز شنبه سانس سوم 🔸مستند 🔹مستند 🔸مستند 🔹مستند 🌐 ammaryar.ir/ammarfilm/ 🆔 @AmmarYar_IR
✳️ چند روزی هست که جشنواره مردمی فیلم عمار شروع شده و سایت عماریار اکران آنلاین رایگان همراه با تهیه بلیط اختیاری رو در اختیار مخاطبان قرار داده است. فرصت خوبی هست که از فیلم محتواهای ارائه شده دیدن کنیم و لذت ببریم. بدین منظور هر روز یکی از مستندهایی رو که در همان روز اکران میشه در کانال معرفی می کنیم تا اگر دوست داشتید تماشا کنید. 🌿 @GeraFilm1
📌همیشه یکی از دغدغه های نوجوانان و جوانان قبول شدن در کنکور و دانشگاه معتبر با رتبه خوب هست. اما آیا واقعا کافیه؟ خب بعدش چی؟ آیا با رتبه یک کنکور شدن و قبولی در دانشگاه شریف آینده فرد تضمین هست و دیگه به موفقیت رسیده؟ 🔹مستند با فیلنامه ای خوب و از نگاه محمدصادق کشاورزی رتبه دو کنکور و دانشجو دانشگاه شریف به دنبال پاسخ دهی به این سوال هست. ✅ دیدن این مستند رو به تمام افراد خصوصا فعالان و علاقه مندان حوزه آموزش و تربیت، نوجوان ها و دبیرستانی ها پیشنهاد می کنیم. 🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه تحلیل فیلم «متری شیش و نیم»: https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm (بعنوان میهمان وارد شوید) 👤 با حضور آقای ⏱ دوشنبه ۱۵ دی، ساعت ۲۰:۳۰ ✴️ این جلسات هفتگی، با رویکرد تربیتی و توسعه فردی انجام می‌شود. 🌿 @GeraFilm1
🎦 یکی از آثار زیبا و کوتاه جشنواره "پیشکش" کاری از سجاد معروفی هست که هم ایده خوبی دارد و هم خوب اجرا شده است. از طرفی حتی ایده هم برای کار عملی به فرد می دهد. 📌 پس دیدن این مستند کوتاه رو از دست ندید. 🌿 @GeraFilm1
هدایت شده از چشمه جاری آسمان
💢اطلاعیه مهم ✅ نقشی و شغلی 💠 مجموعه فرهنگی-تربیتی «چشمه جاری آسمان» به منظور تکمیل کادر خود در زمینه‌ی و ، از دغدغه‌مندان دعوت به همکاری می‌نماید. علاقه‌مندان رزومه‌ی خود را به آیدی @ensankade1 ارسال نمایند. (لطفا رزومه‌ی خود را براساس میزان و چگونگی ارتباط با فیلم و انیمیشن و تسلط خود بر اندیشه‌های متفکران و رشته‌های علوم انسانی تنظیم نمایید.) 📜 ویژگی‌های کلی مورد نظر: 1⃣ به دنبال ایفای نقش و شغل توأمان 2⃣ متعهد و مسئولیت‌پذیر 3⃣ دقتِ نظر و توجه به جزئیات و ارتباط اجزای یک مسئله 4⃣ تسلط نسبی به اندیشه‌های حداقل یک متفکر 5⃣ تمایل و توانمندی نسبی در تولید محتوا و تدریس 6⃣ علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید و رشد شخصی و تشکیلاتی 🌿 @CheshmeJari
مرور و تحلیل فیلم سینمایی کتاب سبز (Green book 2018) سایت گرافکر، بخش گرافیلم https://gerafekr.ir/film/کتاب-سبز/
🌿 https://t.me/GeraFilma ✅ فرازی از نمایشنامۀ «مجلس ضربت‌زدن» از بهرام بیضایی «مجلس ضربت‌زدن» نمایشنامه‌ای است از بهرام بیضایی که علاوه بر پرداختن به حادثه‌ای تاریخی در اسلام که شهادت علی علیه‌السلام و در قدرت ماندن دشمنان اوست به محدودیت به نمایش درآوردن اولیاء الهی در صحنه‌های نمایش و به طور طبع در فیلم و سینما انگشت می‌گذارد. در ادامه و به بهانۀ شب بیست و یکم رمضان فرازهایی از متن این نمایش تقدیم می‌شود:
✳️ در جایی از متن، روایت از تاریخ اینگونه شروع می‌شود: «آن‌ها سه تن‌اند که می‌میرند. یکی برای ظلمش، یکی برای مکرش و یکی برای عدالتش. ولی نه، حالا پس از قرن‌ها می‌دانیم واقعا چه شد. در عمل، ظالم و مکار جان به در بردند و تنها سومی بود که فرقش شکافت. بلی؛ عدالت می‌میرد و ظلم و مکر می‌ماند.» و از زبان علی علیه‌السلام اینگونه می‌خروشد: «وای بر آن‌که برده کند، و آن‌که بردگی خواهد! وای بر آن‌که نام و خون کسی را نان و آب خود کند! شما با من چه کردید؟ سوگند خوردید به فرق شکافته‌ی من برای رواج سکه‌های قلبتان! به ذوالفقار خون‌چکان برای کشتن روح زندگی! و اشک ریختید بر مظلومیت من تا ساده‌دلان را کیسه تهی کنید! ... آنها که خود را به من می‌بندند، کاش آزادم کنند از این بند! آنها که سوار بر مرکب روح ساده‌دلانند! آنها که لاف جنگ می‌زنند با دشمنان خیالی در دیارات خیال؛ و هرگز نجنگیدند با دشمن راستین که در نهاد خویش می‌پرورند برای جنگ با حقیقت! ... صبر کردم صبر، چون کسی که خار در چشم و استخوان در گلو دارد. به سالها! ... شما با من چه‌ کردید؟ بزرگم کردید برای حذفم! راستی که من انسان بودم پیش از آن‌که به آسمان برین برانیدم! چنین است که صحنه‌ها از ابن ملجم پر است و از علی خالی! شما دوستداران من با من چنین کنید، دشمنانم چه باید بکنند؟» 🌿 https://t.me/GeraFilma
▫️مرور و تحلیل کوتاه فیلم سینمایی "مرهم" (۱۳۸۹) 👤 توسط آقای نادر خواجه‌زاده 👉🏼 http://gerafekr.ir/film/مرهم/ 🎬 @Gerafilma | گرافیلما 🌐 Gerafekr.ir/film