۱۳۱ کتاب درسی زبان و ادبیات فارسی
مجموعهای از ۱۳۱ عنوان کتاب درسی زبان و ادب فارسی بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگذاری شده است.
در طرح پژوهشی «کتابشناسی کتابهای درسی زبان و ادب فارسی مدارس از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ شمسی» که فرناز صادقی، عضو هیئت علمی و پژوهشگر گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، اجرای آن را برعهده داشته است، كتابهای درسی زبان و ادبیات فارسی صد سال گذشتۀ همۀ پایههای تحصیلی گردآوری شده است و نسخۀ الکترونیک این آثار برای بهرهبرداری پژوهشگران وعلاقهمندان بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دسترس قرارگرفته است.
لینک دانلود
#کتاب_رایگان #بایگانی
@kaaghaz
🔸گاردین
🔻روزنامه #گاردین که در سال ۱۸۲۱ تاسیس شد (۲۰۲ سال سابقه انتشار)، مدتهاست که به عنوان یکی از روزنامههای برتر بريتانيا شناخته میشود. گاردین که به خاطر موضع لیبرال و پوشش جامع امور ملی و بینالمللی شناخته میشود، همچنان یک نشریه تاثیرگذار در فضای رسانهای است. در حالی که ظهور پلتفرمهای خبری دیجیتال بر آمار تیراژ چاپی بسیاری از روزنامهها تاثیر گذاشته است، گاردین همچنان خوانندگان روزانه قابل توجهی را حفظ میکند.
از سال ۲۰۲۱، روزنامه گاردین به طور متوسط تیراژ روزانه حدود ۹۰۰۰۰ نسخه در روز در بریتانیا داشت. ذکر این نکته ضروری است که این رقم ممکن است تغییر کند و ممکن است نشاندهنده آخرین نوسانات ماه به ماه نباشد. علاوه بر این، در حالی که گاردین یکی از روزنامههای پیشرو در بریتانیا به حساب میآید، تیراژ چاپی آن کمتر از سایر نشریات برجسته مانند دیلی میل و سان است.
با کاهش خوانندگان نسخه چاپی، گاردین تلاشهای قابل توجهی برای تثبیت حضور دیجیتال خود انجام داده است. این روزنامه شاهد رشد فوقالعادهای در خوانندگان آنلاین خود است و به میلیونها خواننده در سراسر جهان که مصرف اخبار آنها از طریق وبسایت گاردین، برنامههای تلفن همراه و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است، دسترسی پیدا کند. در حال حاضر، وب سایت گاردین به تنهایی ماهانه بیش از ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد جذب میکند؛ رقمی خیرهکننده که نشان دهنده نفوذ گاردین در بازار دیجیتال است.
#درس_رسانه
🆔 @geraliit
واشنگتنپست خبر داد:
🔸مدرک دانشگاهی برای تولید محتوا و شبکههای اجتماعی
نسل زی حالا میتواند #اینفلوئنسر شود. واحدهای مدرک تولید محتوا و شبکههای اجتماعی که در دانشگاه ایرلندی تکنولوژیکال جنوب شرقی (SETU) از سال ٢٠٢۴ برای مقطع کارشناسی ارائه میشوند عبارتند از: مدیریت بحران، روابط عمومی، مطالعات سلبریتی، روانشناسیاجتماعی و ادیت ویدئو و صدا. لینک خبر، فهرست واحدهاي
🎯 مادرم میگوید بعد از مرگش برایم ایمیل میفرستد
— آیا فناوری و شبح دیجیتالِ آدمها ماهیت سوگ را تغییر داده است؟
📍امروزه هر کسی میمیرد یادگاریهای دیجیتال فراوانی از خود بهجا میگذارد، از حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی گرفته تا عکسها، نوشتهها و حتی چتهای آنها با دیگران. ازاینرو، روح دیجیتال افرادِ ازدسترفته بهنوعی همیشه در کنار ما زنده میماند. آیا این نعمت است یا رنج روحی مدام؟ آیا پرسهزدن در حسابهای کاربری کسی که از دنیا رفته آرامشبخش است یا دردناک؟ اصلاً آیا امروزه سوگواری برای عزیزان همان معنای سوگواریهای گذشته را دارد؟
🔖 ۱۱۴۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۷ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/n41173
@geraliit
التمن و جایگزینسازی انسان عادی با هوش مصنوعی
الیزابت ویل، نویسنده مجله نیویورک، در یادداشتی تازه درباره #سم_التمن مینویسد مدیرعامل #اوپنایآی (OpenAI) تمایلی نگرانکننده به استفاده از اصلاح "انسان معمولی" دارد و امیدوار است که #هوشمصنوعی عمومی (AGI)* به سطح هوش انسان متوسط (median or average humans) برسد تا بتوان از آن به عنوان همکار استفاده کرد. بهنظر میرسد او واقعاً بهدنبال جایگزینی نیروی کار عادی با AGI است که کاملاً نگرانکننده است.
artificial general intelligence (AGI)
▫️سم آلتمن کیست؟
https://t.me/younesshokrkhah/46795
لغو بازی سپاهان و الاتحاد در نشریه فرانسوی لوفیگارو
"باشگاه الاتحاد عربستان به خاطر یک مجسمه از بازی در ایران خودداری کرد"
"بازیکنان الاتحاد عربستان از انجام دومین بازی گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه هفته جاری مقابل سپاهان ایران خودداری کردند. دلیل آن، وجود مجسمه ای در کنار چمن با تصویر ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی است که در سال ۲۰۲۰ درگذشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا، سازمان مسئول این مسابقات «شرایط پیش بینی نشده» را عنوان کرد"
✍🏼مهدی حیدری.
@geraliit
دکتر ابراهیم فیاض (عضو هیئتعلمی دانشکده علوماجتماعی دانشگاه تهران):
اشتباه است که در ماجرای انتقاد غرب از هوش مصنوعی، حرف آنها را تکرار می کنیم
یکی از دلایلی که امروز سردمداران غرب هوش مصنوعی را خطرناک میدانند این است که به نفع دنیای غیر غرب در حال بازتولید است و آنها این را نمیخواهند. به همین دلیل از آن انتقاد میکنند و ما نیز به اشتباه، حرفهای آنها را تکرار میکنیم در حالی که خیلی باید حواسمان به این موضوع باشد.
او با بیان اینکه هر فناوری ادامه حس یا اندامهای انسانی است، ادامه داد: بشر فناروی را خلق میکند که حس یا اندام خود را بسط دهد. هوش مصنوعی هم در ادامه قوهای انسانی به نام حافظه ساخته شده است. کار این فناوری پردازش است و تفاوت آن با فناوریهای قبلی در این است که پردازش بیشتری دارد و احتمالات را بیشتر به کار میبرد.
این فناوری با استفاده از اطلاعات بهدست آمده از هر فرد در بازدید سایتها و ...، شخصیتها را تحلیل میکند و میتواند نسخهای از فرد ارائه دهد.
عضو هیئتعلمی دانشگاه تهران درباره برخی اثرات هوش مصنوعی گفت: امروز هوش مصنوعی همهچیز را ارزان تولید و توزیع میکند. زمان دسترسی را بهشدت کوتاه و گستره آن را وسعت میبخشد. اگر امروز کسی به این فناوری مسلط نباشد، اقتصادش ورشکسته و در سیاست هم رودست خواهد خورد.
نشست تخصصی «حکمرانی جهانی و هوش مصنوعی؛ خوانشی فرهنگی و اجتماعی» - سهشنبه ۴ مهر ۱۴۰۲
@geraliit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبرجاری🔸موشنگرافیک الجزیره
▫️چگونگی عملیات نیروهای حماس
▫️هفتم اکتبر ٢٠٢٣
#روزنامهنگاریبحران
🔸 ۳ دایره در روزنامهنگاری بحران
روزنامهنگار حرفهای باید تلاش کند در شرایط بحران به جای روانی کردن جو حاکم بر جامعه، آن را عقلانی کند.
▫️سابقه بحران، آینده بحران و نحوه ورود به خود بحران سه حلقه فرضی هستند که #روزنامهنگار حرفهای باید در مواقع بحرانی در نظر بگیرد.
▫️دایره اول مربوط به گذشته بحران است.
▫️دایره دوم نگاه به آینده است و اینکه توجه کنیم بحران در آینده به کجا میرود. (پیامدهای سیاسی و اقتصادی و..)
▫️دایره سوم نحوه ورود به بحران است، #روزنامهنگاران با تکیه بر #اخلاقحرفهای وارد بحرانها میشوند، روزنامهنگاران حرفهای تلاش میکنندکه چطور میتوان از میزان درد کم کرد.
حلقه حرفهای، دردآور و سخت ماجرا همین حلقه سوم است که به شرایط حال مربوط میشود. چطور باید به موضوع ورود کنیم؟.... در این دایره یک #روزنامهنگار حرفهای باید حمایت مالی، روحی و روانی ایجاد کند.
▫️دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزنامهنگاریبحران
#خبرجاری🔸درس لحظه انهدام یک برج در پخش زنده الجزیره
گزارشگر شبکه خبری الجزیره درست در زمانی که میخواهد از مشاهدات خود در غزه بگوید، جنگندههای اسرائیلی یک برج را بمباران میکنند.. گزارشگر کلاه و جلیقه دارد و به شدت ترسیده است، و این امری عادی در #روزنامهنگاریبحران است. ترس مهم نیست، مهم نوع مواجهه با ترس از طریق رعایت استانداردهای ایمنی حرفهای است، همکار گزارشگر در استودیو با دیدن این صحنه نخستین جملهای که برزبان میآورد این است: پناه بگیرید.
و سپس ادامه میدهد: اگر شرایطی امنی دارید ادامه دهید و در غیر این صورت دنبال ایمنی باشید. ما بدون شما همین صحنه زنده را دنبال میکنیم.
گزارشگر بدون اینکه از موقعیت امن خود خارج و وارد کادر شود با بغض به نخستین پرسش اصلی مخاطبان در یک برنامه زنده پاسخ میدهد: برجی که زده شد برج فلسطین بود در قلب شهر غزه.
پخش زنده ادامه مییابد و مشخص است که هر دو برای مواجهه با چنین شرایطی آموزش دیدهاند، مشخص است که گزارشگر یک گزارشگر لوکال است که شهر حوزه خبریاش را مثل کف دست میشناسد؛ گریه تلخ و اعلام سریع مکان حادثه: برج فلسطین در قلب شهر غزه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاهکار تویوتا….
تویوتا به یاد ۳۰سال پیش، نمایشی مجدد از چیدمان جامهای شیشهای شراب بر روی کاپوت لکسوس LS500 ترتیب داد تا بار دیگه به رقبای دنیای خودروسازی نشون بده که همچنان بعد از ۳۰ سال بهترین و با کیفیترین موتور و بدنه رو در دنیای خودرو تولید میکنه.
@geraliit
چرا به اخلاق هوش مصنوعی نیاز داریم؟
✍🏻 سعیده بابایی | پژوهشگر
🔸هوش مصنوعی حوزهای است که با سرعت رشد بسیار بالایی در حال گسترش است و کاراییهای بسیار بالایی دارد و ماهیت بینرشتهای و ویژگیهای منحصربهفرد و جذابی که دارد، باعث شده بسیار مورد بحث قرار گیرد. در حال حاضر شاهد تأثیرات فاحش هوش مصنوعی روی جامعه، فرهنگ، اخلاق و سبک زندگی هستیم که این تأثیرات نگرانیهایی را برانگیخته است.
🔹ما میخواستیم ابزارها و مصنوعاتی بسازیم که ما را به انسانهای بهتری تبدیل کند و زندگی بهتری را برای ما فراهم آورد. اخلاق هم حوزهای است که به مطالعۀ چیستی زندگی خوب میپردازد. اینکه زندگی خوب چیست؟ چگونه میتوانیم به آن دسترسی پیدا کنیم؟ خوب و بد چیست؟ با چه معیارهایی میتوانیم تصمیمات اخلاقی بگیریم که به ما کمک کنند زندگی بهتری داشته باشیم؟
🔸برای پاسخ به این پرسشها باید دربارۀ ارزشهایی که برایمان مهم هستند، تأمل کنیم. ارزشها مفاهیمی هستند که به ما میگویند برای رسیدن به زندگی خوب، از چه بایدها و نبایدهایی باید پیروی کنیم. یکی از دغدغههای اصلی این حوزۀ مطالعاتی شاید پاسخ به این پرسش باشد که هوش مصنوعی چگونه میتواند روی ما اثر بگذارد تا به سمت زندگی خوب حرکت کنیم؟
🔹در اخلاق هوش مصنوعی، به چرخۀ زندگی این فناوریها یک نگاه کلگرایانه وجود دارد. از مرحلهای که تصمیمگیری و ایدهپردازی برای ساخت این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شکل میگیرد و آغاز میشود تا مرحلهای که این فناوری در جامعه جا بیفتد، این موارد موضوع مطالعۀ این حوزۀ مطالعاتی هستند.
🔸یکی از چالشهای مهم در تصمیمگیریهای اخلاقی ماشینهای هوش مصنوعی این است که آیا ماشینها میتوانند دارای احساس باشند یا خیر؟ این موضوع از این جهت اهمیت دارد که نسبت بین عقل و احساس در فعالیتهای شناختی و قضاوتهای ما همیشه مسئلۀ مورد بحث بوده است.
🔹حس گناه، سرزنش، بیتفاوتبودن و نداشتن همدلی، همه این احساسات میتواند در قضاوتهای اخلاقی و رشد اخلاقی ما نقش داشته باشد. سؤال این است که آیا برای اینکه هوش مصنوعی را به عاملی تبدیل کنیم که توانایی تصمیمگیری به معنای کامل را داشته باشد، نیازمند این است که احساسات در آن شبیهسازی شود یا خیر؟ اینکه این احساسات چیست و چگونه متولد میشوند و با چه مکانیسمی تولید میشوند و قابلیت ترجمهشدن به زبان ماشین را دارند یا خیر، خود مسئلۀ مهمی است.
🔸اگر خود ما در جایگاه تصمیمگیری بودیم، از هوش مصنوعی به معنای عام (یعنی تمام فناوریهایی که با آن شکل گرفتهاند) چگونه استفاده میکردیم؟ بهعنوان یک ابزار کمکی؟ یا بهعنوان همکارانی با حقوق مشابه ما؟
در واقع دوست داریم این فناوریها را در کجای زندگیمان جای دهیم؟ برای چه نیازهایی ترجیح میدهیم کمک بگیریم و برای چه نیازهایی نمیخواهیم این فناوریها را داشته باشیم؟
🔹جوابهای مختلفی برای این سؤالات وجود دارد و میتوان به مسائل اخلاقی اینچنینی فکر کرد و ببینیم ما چه نظری داریم. اگرچه ما در جایگاه کاربران ساده هستیم، ولی مهم است که بدانیم چه کسانی با چه دیدگاهها و انگیزهها و رؤیاهایی، بیشترین قدرت را در مسیر رشد و استفاده از این فناوریها دارند. شاید برخی از این سؤالات فانتزی باشند، اما اگر تصمیم بگیریم در این حوزه فعالیت کنیم، آیا مواقعی هست که در این حوزه بتوانیم تأثیر داشته باشیم و نیروی جمعی ما مؤثر باشد؟
🗞 از متن «چرا به اخلاق هوش مصنوعی نیاز داریم؟» که در شمارهٔ ۱۶۰ ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات منتشر شدهاست.
🔻نسخهٔ چاپی ماهنامه را از دیجیکالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید. برای تهیه اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.
@geraliit
🎯 اگر امسال فرزندی به دنیا بیاورید، سال ۲۰۵۰، سیوچند ساله خواهد بود. حتماً آرزو دارید که تحصیلاتی خوب، شغلی آبرومند و زندگیای مرفه داشته باشد و طبیعی است که تلاش میکنید تا راه زندگی را به او بیاموزید. اما یوول نوآ هراری، مورخ جوان، معتقد است بهترین کمکی که میتوانید به فرزندتان بکنید، این است که اجازه ندهید به حرفهایتان گوش بدهد. زیرا دنیای پیش رو چنان در حال تغییر است که حکمت پیشینیان برای آن سودی نخواهد داشت.
🎧 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بشنوید:
http://tarjomaan.com/sound/9353/
📌 نوشتار این مطلب را اینجا بخوانید:
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9118/
🔻🔗 @tarjomaanweb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تلویزیون فرانسه اعلام کرد ویدئوی "نگهداری کودکان اسرائیلی در قفس" که ادعا میشد مربوط به غزه است جعلی و مربوط به سوریه ۲۰۱۵ است
پ.ن
دستگاه دروغ پرداز رسانه تحت امر صهیونیست دستش برای همه رو شده اگر در نشر حقیقت کوشا باشیم این ماشین جنگی آنها به زودی خاموش خواهد شد .
در خبرنویسی به زبان انگلیسی، استفاده از واژههای killed و died تفاوتهای ظریفی دارد:
Killed
این واژه برای اشاره به مرگی که در اثر اقدام عمدی یا حادثهای رخ دادهاست، به کار میرود. بار معنایی منفی دارد و حاکی از آن است که شخص به نحو خشونتآمیز یا غیرطبیعی جان خود را از دست داده است.
—————————————————
Died
این واژه بیطرفانهتر است و صرفاً به معنای فوت کردن یا از دست دادن جان است و الزاماً بار منفی ندارد. میتواند برای اشاره به مرگهای طبیعی یا غیرخشونتآمیز به کار رود.
—————————————————
↪️ @commac
🟩در خبر فوق می بینید که بی بی سی جهانی مرگ مردم غزه را غیرخشونت آمیز ولی کشته شدن مردم اسرائیل را خشونت آمیز تعبیر کرده است و نگاهی جانبدارانه داشته است در حالی که همواره ادعای بیطرفی رسانه ای دارد.
🟧در زمان جنگ ایران و عراق، رسانه های ایران، برای کشته شدگان جنگ تحمیلی تعبیر شهادت را بکار می بردند و برای کشته شدگان عراقی از اصطلاحات به درک واصل شدن و به هلاکت رسیدن استفاده می کردند.
↪️ @commac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فنون #جستجوی_پیشرفته در اینترنت: جستجوی حرفهای در لابلای کتاب و متون علمی
دکتر #حمیدرضادهکردی
#دهکردی
@geraliit
ساخت عکس با دستور متنی در گوگل:
گوگل میگوید سرویس Search Generative Experience (یا SGE) ازاینپس به شما امکان میدهد با بهرهگیری از دستور متنی و هوش مصنوعی، عکسهای جدید خلق کنید.
برای استفاده از این قابلیت باید ازطریق پلتفرم Search Labs برای دریافت سرویس SGE درخواست بدهید. پس از فعالشدن SGE روی حساب کاربری، میتوانید دستور متنی مدنظرتان را مستقیماً در گوگل جستوجو کنید.
البته راه ساده تری هم برای استفاده از این قابلیت وجود دارد و آنهم مراجعه به بخش Google Images است. هنگام وبگردی در بخش Google Images ممکن است پیام جدیدی ببینید که ساخت عکس را بر اساس متن واردشده در گوگل امکانپذیر میکند. تصاویری که به این شیوه بسازید، در منوی کناری بهنمایش درمیآیند.
تصاویری که با SGE ساخته میشوند، در داخل متادیتای خود برچسب ویژه خواهند داشت. این برچسب و واترمارک به بقیه امکان میدهد که بفهمند تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است.
قابلیت جدید SGE فعلاً در فاز اولیه به سر میبرد و ساخت تصاویر واقعگرایانه یا تصویر چهرهی افراد معروف را امکانپذیر نمیکند.
گوگل میگوید تنها کاربرانی که ۱۸ سال یا بیشتر سن دارند، میتوانند ازطریق SGE تصویر خلق کنند. بدین ترتیب افراد نوجوانی که به SGE دسترسی دارند نیز امکان خلق عکس نخواهند داشت.
💢 سيطره انديشههای صهيونيستی، بر رسانههای خبری جهان
🔺#امپرياليسم_رسانهای را بيترديد بايد شکل مدرنی از امپرياليسم قلمداد کرد که شاکلهها و بنيانهای آن در دهه ۱۹۵۰، به طور مشخص درآلمان غربی و پشت دروازههای کمونيسم در خلال جنگ سرد از سوی ايالات متحده بنا شد.
نگاهي به روند تاريخی نبرد رسانهای نشان میدهد که اهميت اين ابزار و سلاح تبليغاتی برای صهيونيسم در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهم و حياتی بود که در کنگره صهيونيسم در سال ۱۹۸۷ ميلادی که به رهبری تئودور هرتزل در شهر بال سوئيس برگزار شد، تصميماتی درباره چگونگی سيطره بر رسانههای فراگير به ويژه مطبوعات که در آن زمان قویترين رسانه به حساب میآيد گرفته شد، که به پروتکل رهبران صهيونيسم معروف گشت.
⭕️ در پروتکل صهيونيسم آمده است:
ما هنگامی در تشکيل دولت اسرائيل موفق خواهيم شد که بر ابزارهای تبليغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلط داشته باشيم.
💢 شش غول رسانه آمريکا که غولهای رسانهای ناميده می شوند، همگی زير نفوذ صهيونيسم جهانی فعاليت میکنند، که اين غولهای رسانههای عبارتند از:
1️⃣ تايم وارنرAOL
2️⃣ وایاکام
3️⃣ نيوز کورپوريشن
4️⃣ والت ديزنی
5️⃣ برتلزمان
6️⃣ جنرال الکتريک.
🔺يکی از مهمترين ابزارهای تبليغاتی که اين جنبش در خدمت خود درآورد، #سينما بود. نفوذ صهيونيسم درعرصه سينما نيز از طريق #هاليود قابل تأمل است. سينما به عنوان #هنر_هفتم نقش بسزايی در تبليغ و ترويج افکار و عقايد به طور مستقيم و غيرمستقيم دارد. به همين سبب، صهيونيسم بزرگترين کمپانی فيلمسازی جهان يعنی هاليوود را در اختيار دارد.
🔺 از همين رو میتوان برخی از اهداف نفوذ رژيم صهيونيستی در عرصه رسانهها در موارد ذيل خلاصه کرد:
▪️بسط ارزشهای مادی که امروزه در غرب نيز متبلور شده است
▪️القای ايجاد الگوی جديد برای جهان طبق منش صهيونيسم
▪️القای بیتمدن بودن و تروريست بودن مسلمانان
▪️جهانی کردن اسطورهها و خرافات دروغ صهيونيسم؛ ازجمله #هولوکاست
▪️نقشههای صهيونيسم برای تسلط بر خبرگزاری های جهانی
🔘همچنين درباره؛
➖نفوذ صهيونيسم در صنعت سينماداری نيز همين بس که در انگليس لرد لفونت يهودی به تنهایی ۲۸۰ سالن سينمايی را تحت مالکيت خود دارد.
➖درايالت متحده آمريکا با وجود شبکههای راديويی تلويزيونی متعدد، سه شبکه ABC ، CBS ،NBC ازمشهورترين آنها به حساب میآيند.
➖و ديگر شبکهها اخبار، گزارشهای خبری و
اقتصادی خود را از اين سه شبکه ميگيرند و اين سه شبکه تحت نفوذ صهيونيسم هستند.
➖در آمريکا، شرکت بزرگ انتشاراتي راندوم هاوس که جنت کرف يهودی آن را پايه گذاری کرد و مؤسسه انتشاراتی سايمون اند شوستر که ريچارد سايمون و ماکس شوستر آن را بنا نهادند، تحت سلطه صهيونيستها فعاليت ميکنند.
➖دايرهالمعارفها که امروز به عنوان نبض تپنده کتابها و مطبوعات عمل ميکنند، نيز نه تنها مصون از تعرض صهيونيستها نبودهاند، بلکه مقر مستحکمی برای ترويج ايدههای آنان شدهاند.
🔺بنابراین صهيونيسم از زمان شکلگيری به عنوان يک جنبش و پس از آن تأسيس رژيم اسرائيل، با سيطره بر رسانههای گروهی و وسايل ارتباط جمعی، تلاش دارد افکار جهانيان را به تسخير خود درآورد.
#ژئوپلیتیک_رسانه
@geraliit
نشانه شناسی عکس خبری.pdf
840.6K
#عکاسانه🔸نشانهشناسی عکس خبری
▫️علیرضا عمادالدین
عکس علاوه بر خصلت ارجاع دهنده و بازنمایی، از قابلیت بیانگرایانه نیز برخوردار است. از آنجا که هر چیزی، غیر از آنچه هست عمل کند، میتواند نشانه باشد، پس عکس را میتوان به مثابه متنی نشانهای دانست که دلالتهای متعددی را در عرض تفسیر و تاویل و فهم مخاطب قرار میدهد.
مدیران رسانه باید خود را ملزم به خوانش چندین و چندباره تصاویر کنند، که بتوانند از پس درک معناهای پنهانی عکس برآیند. مخاطب نیز با ارتقای سواد رسانهای و افزایش سواد بصری خود، به درک بهتر و جامعتری از تصویر خبری برسد.
@geraliit