eitaa logo
بینات
2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
454 فایل
🌿 وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ🌿(حج،١٦) 👈 این کانال صرفاً یک کانال معارفی است و در آن تبادل و تبلیغات نداریم ارتباط با مدیر کانال @karimi_12
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بینات
🍃🌷 اَلسَّلاَمُ عَلَي الْحُسَيْنِ وَ عَلَي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ 💐 همراه با سید الشهداء (علیه السلام) در کربلا. 🍃🌹 قسمت اول. ⚔ ورود ابن سعد با چهار هزار سرباز به کربلا. امروز سوم محرم سال ۶۱ قمری ، عمر بن سعد(لعنت الله علیه) با لشکر چهار هزار نفری وارد کربلا شد. 🔥 عمر بن سعد بن ابی‌وقّاص ، یکی از جناتکارترین افراد حاضر در واقعه کربلا بوده است. ☄ گفته‌اند قرار بود راهی ری شود و حکومت آنجا را در دست گیرد ولی ابن زیاد، اعطای حکومت ری به او را مشروط به رویارویی با امام حسین(علیه السلام) کرد. 🏹 او نخستین تیر جنگ را به سوی امام حسین(علیه السلام) و یارانش رها کرد، و دیگران شاهد گرفت که شهادت دهند که او آغازگر جنگ بوده . وی پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) و یارانش دستور داد بر بدن های مطهر آنان اسب بتازند. 🕸 ابن سعد به حکومت ری نرسید و در سال ۶۶ ق به دست مختار ثقفی به درک واصل شد. 🔥 أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ. 📖 {هود،١٨} ✍ غلامعلی کریمی 🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🍃 👈 مطالب معارفی و بصیرتی در کانال «بَيِّنَات» به آدرس : 👇 🆔 @gh_karimi
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تحلیلی گذرا بر تفاهم نامه‌ای ایران و آمریکا. سلام علیکم 📃باتوجه به انتشار متنی تحت عنوان تفاهم نامه‌ای ایران و آمریکا در برخی رسانه ها ، به نظر می رسد متن توافق علی رغم چند ابهام اساسی که دارد(از جمله عدم تصریح به عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان و مشخص نکردن مقصود از محیط پیرامونی و افتادن در تله تمدید ۶۰ روز، ۶۰ روز توافق و بی اثر کردن بسته شدن تنگه هرمز و ...) ، با نگاه تسامح و تساهل ، متن نسبتاً خوبی باشد ! شاید! اما مشکل اصلی این است که براساس تجربه های مکرر، آمریکا بسیار بد عهد ، پیمان شکن، مکار، غیرقابل اعتماد و اهل دبه کردن است . 🔸در دی ماه سال ۱۳۵۹ تقریباً مشابه همین توافق (عهدنامه ۱۹۸۱ الجزایر) در الجزایر امضاء شد، ولی بعد از آنکه گروگان ها آزاد شدند ، آمریکا نه تنها به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد ، بلکه بر شدت تحریم و آزار و اذیت ایران افزود به گونه ای که نهایتاً در سال ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ بصورت مستقیم وارد جنگ با ایران شد و اقدام به غرق کردن کشتی های تجاری انهدام سکوهای نفتی ، زدن ناوچه‌های جنگی و قایق های نظامی ایران نمود و نهایتاً هواپیمای مسافربری ایران را با ۳۰۰ مسافر در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ سرنگون کرد. 🔻در مرحله بعد در قضیه گروگان‌های آمریکایی و غربی در لبنان در سال ۱۳۶۹ و در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، آمریکا تقریباً مشابه همین تعهدات را مخصوصاً در رابطه با آزاد سازی پول های بلوکه شده و برداشتن تحریم ها و پرداخت غرامت هواپیمای سرنگون شده ، پذیرفت ، ولی بعد از آنکه گروگان‌ها آزاد شدند رسماً اعلام کرد که نمی تواند به تعهدات خود عمل کند و پس از آن مرتباً بر شدت دشمنی و تحریم ها و آزار و اذیت آمریکا افزوده شد و این‌ ماجرا چندین بار تکرار شد تا به قصه پر غصه برجام و آن خسارات محض رسید. 💢 نکته بسیار جالب آنکه هر دفعه طرفداران مذاکره می گفتند این بار فرق می کند !! مثلاً این بار دولت آمریکا عوض شده! این بار اوضاع جهان تغییر کرده ! این بار وضعت آمریکا تغییر کرده! این بار مذاکره کنندگان فرق می کنند! این بار ما از موضع قدرت سخن می گوئیم ! این بار قدرت چانه زنی ما بالاتر است ! این بار اهرم های بیشتری داریم! این بار متناظر خواهد بود ! و .... ! ولی هربار نتیجه خسارت بارتر شد. 🔹لذا نظر شخصی بنده این است که ضمن اعتماد و اطمینان کامل به تیم مذاکره کننده و دلسوزی و صداقت آنها ، با توجه به ذات بدعهد و پیمان شکن رژیم شیطانی آمریکا و تجربیات تلخ ۴۶ سال گذشته و بر اساس حقایق و واقعیت های قرآنی، مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن شیطان ، این بار هم علی رغم حسن نیت تیم مذاکره کننده ما ، طرف مقابل به هیچ وجه به تعهدات خود پایبند نخواهد بود و پس از گذار از گرفتاری‌های مرحله فعلی ، نه تنها به هیچکدام از تعهدات خود عمل نخواهد کرد بلکه بر شدت دشمنی با ملت ایران خواهد افزود و هیچ تضمینی هم ، اعم از قطعنامه یا ضمانت سران جهان و ... ، مانع پیمان شکنی او نخواهند. 🔺البته این آمریکا دیگر آمریکای گذشته نیست بلکه به شدت رو به زوال و اضمحلال و پوسیدگی است و ان شاءالله با مقاومت جبهه حق اندک زمانی نخواهد گذشت که فرو خواهد ریخت " وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا." بنده حقیر بر این باور هستم که : ترامپ به دنبال آن است که با باز شدن تنگه هرمز و انداختن ما در دور باطل ۶۰ روز ، ۶۰ روز ، تورم ناشی از افزایش قیمت سوخت در آمریکا را برطرف و انتخابات آبانماه کنگره را ببرد و از طرف دیگر واگرایی حاصل شده بین او متحدانش را (که در پیام رهبر انقلاب به آن اشاره شده) کاهش دهد و پس از تکمیل ذخائر و بازسازی توان خود و رفع مشکلات داخلی مجدداً این بار با برطرف کردن نقاط ضعف خود جنگی دیگر را آغاز کند تا شاید بتواند به اهداف شکست خورده و موهوم خود که تسلیم کامل ایران هست برسد که قطعاً نمی رسد . ✔️ البته احتمال دارد گزینه های پیش بینی نشده ای مثل مرگ یا قتل ترامپ ، شکست او در انتخابات مریکا ، برخی تحولات جهانی یا داخلی در آمریکا و .... ،  معادلات را برهم زند که هر اتفاقی هم که رخ دهد و هر تغییری هم که در این‌معادله پیش آید ، قطعاً به نفع جبهه حق و به ضرر جبهه باطل خواهد بود. ⛰ با توجه به ایستادگی و استقامت ملت مقاوم ایران و فدا شدن جانهای شریف پای این نظام الهی و مملکت اسلامی و آمادگی روزافزون نیروهای مسلح و وعده قطعی یاری الهی، قطعاً چنانچه دشمن مجدداً دست به خباثتی دیگر بزند، بدونِ شک ضربات مهلک و مرگباری دریافت خواهد کرد و بر سرعت و شدت اضمحلال و انهدام و فروپاشی او افزوده خواهد شد. 🌿 وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ 🌿 انَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا. 🌿 وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ. ✍ غلامعلی کریمی 🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۵
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲 خداوند شما را از شرِّ نحوست «امضای شیطان» در پناه خودش محافظت فرماید. « وَ قُل رَّبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ (*) وَ أَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ » «ﻭ ﺑﮕﻮ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺍﺯ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻫﺎﻱ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺗﻮ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻰ ﺁﻭﺭم ،(*) ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺑﻪ ﺗﻮ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻰ ﺁﻭﺭم ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ [ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻫﺎ ] ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻮﻧﺪ .» 📖(المومنون ، ۹۷و۹۸)
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بینات
☀️ خدایا در روز پنجشنبه، پنج حاجتم را برآورده ساز. 🤲 اَللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْخَمِيسِ خَمْساً ، لاَ يَتَّسِعُ لَهَا إِلاَّ كَرَمُكَ وَ لاَ يُطِيقُهَا إِلاَّ نِعَمُكَ. ۱. سَلاَمَهً أَقْوَي بِهَا عَلَي طَاعَتِكَ. ۲. وَ عِبَادَهً أَسْتَحِقُّ بِهَا جَزِيلَ مَثُوبَتِكَ ۳. وَ سَعَهً فِي الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلاَلِ ۴. وَ أَنْ تُؤْمِنَنِي فِي مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِكَ ۵. وَ تَجْعَلَنِي مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ فِي حِصْنِكَ 🤲 بار خدايا در روز پنجشنبه پنج حاجت مرا برآورده ساز، كه آنها را جز كرم تو گنجايش و جز نعمتهايی تو طاقت ندارد ۱. سلامتي كه با آن برای انجام طاعتت نيرو گيرم ۲. و عبادتی كه با آن سزاوار پاداش فراوان تو گردم ۳. و گشايشي در حال، من با روزی حلال ۴. و اينكه به من با امن خويش در هنگامه های ترس امنيت دهی ۵. و از هر غم و اندوه كوبنده در دژ استوار خويش پناهم دهی 💐 قسمتی از دعای با عظمت روز پنجشنبه. 👈 مطالب معارفی و بصیرتی در کانال «بَيِّنَاتٍ» ، به آدرس : 👇 🆔 @gh_karimi
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بینات
🌧 استغفار در آخر روز پنجشنبه 📿 مستحب است مومنین و مومنات در ساعات پایانی روز پنجشنبه ، اینگونه به در گاه خداوند غفار ، استغفار نمایند: 🌦 أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ‌ تَوْبَةَ عَبْدٍ خَاضِعٍ مِسْكِينٍ مُسْتَكِينٍ لاَ يَسْتَطِيعُ لِنَفْسِهِ صَرْفاً وَ لاَ عَدْلاً وَ لاَ نَفْعاً وَ لاَ ضَرّاً وَ لاَ حَيَاةً وَ لاَ مَوْتاً وَ لاَ نُشُوراً ☀️ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ الْأَبْرَارِوَ سَلَّمَ تَسْلِيماً. 🤲 خداوند شما و بنده حقیر را مورد لطف ، رحمت ، مغفرت و تفضل ویژه خود قرار دهد. 🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ فَرَجَنَا بِهِم وَ بِحَقِّهِم ⭐ کانال معارفی «بَيِّنَات» را به دوستان خود معرفی کنید 👇 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🆔 @gh_karimi 🌹 ارادتمند شما ✍ غلامعلی کریمی