eitaa logo
قاب هشت
612 دنبال‌کننده
434 عکس
79 ویدیو
13 فایل
https://zil.ink/ghabe_hasht ارتباط با قاب هشت: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
سینما، نبض زمان .mp3
25.03M
🎙 جلسه سوم از فصل دوم سلسله جلسات «سینما نبض زمان» 🔸بررسی سریال عاشورا 🔸 بررسی سریال پوست شیر 🔺ارتباط با مردم؛ اتکا به جذابیت‌های مرسوم یا مخاطبه با فطرت انسان. 🔹شنبه، ١۵ مهر ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
🇵🇸قدس عزیز 🚩 برای خیلی از ما اسرائیل این روزها که خون به‌ پا کرده است، تازه زنده شده است. تازه از شعارهای «مرگ بر...»بیرون آمده و شده است همان هیولای چندسری که قصد کوتاه آمدن ندارد. برای خیلی از ما، اسرائیل یک جبهه‌ی مه‌آلود است که پرچم مثلث‌دار آبی‌اش را زده است روی سنگرهایش و ظلم‌کردن‌هایش هم محدود به همان تفنگ و توپ در کردن است. رسانه‌ها، که هیچ‌وقت نمی‌توانند از سطح، قدم فراتر گذاشته و به اعماق رویدادها دست پیدا کنند، اسرائیل را دوباره زنده کرده‌اند و به صدر اخبار آورده‌اند، انگار که این هیولای چندسر، تا به امروز ماهیت دیگری داشته و این روزها که آشوب می‌کند، آن روی ناخوبش را رو کرده است. برای ما که روزمرگی کاری کرده است همیشه بیرون گود باشیم، اسرائیل یک جبهه بیرونی است، که سربه‌سرش گذاشته‌اند و حالا وحشی شده است. برای جنگیدن با او باید سفر کرد و به میدان رفت. پایش به زندگی‌هایمان باز نشده و دور باشد از ما، مگر می‌شود اسرائیلی در درون خود داشته باشیم که هیچ‌وقت نخوابد و نمیرد؟ اما اسرائیل کجاست؟ اسرائیل کداممانیم؟ برای آنهایی که یک جایی زلفشان گره خورده است با انقلاب، اسرائیل یک منش است و اسرائیل‌منشی منحصر به نیروهای اسلحه‌ به دست و اشغالگر قدس نیست. این روزها حرف استاد امامی‌جمعه در یکی از آخرین جلسات «حکمت،معنا و تصویر» برایم تداعی می‌شود: مادامی که فرعون درون را به بند نکشیم، موسی را در نبرد تاریخی خیر وشر توفیقی نیست. منش اسرائیلی، اشغالگری است که فطرت‌ها را نشانه می‌رود و پایش به زندگی‌های روزمره هم باز می‌شود. حالا می‌خواهد توی دلمان آرزوی پیوستن به حماس را داشته باشیم، یا نه. نوشته: خانم املائی 🇵🇸 @ghabe_hasht
🔰فصل دوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔸پرسش از نسبت سینما با حوادث اخیر غزه و بازتاب های جهانی آن در کشورهای مختلف 🔹جلسه دوم، پنجشنبه ٢٧ مهرماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🔹برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید. 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰فصل دوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔸پرسش از نسبت سینما با حوادث اخیر غزه و بازتاب های جهانی آن د
🇵🇸 باید خصوصیات اصلی این جنگ را در فیلم‌ها بیان کرد. این جنگ بدون تکیه به سلاح‌های پیشرفته و روش‌های کلاسیک جنگ به پیروزی می‌رسد. بنابراین باید از اصالت دادن به ماشین جنگ و توپ و تانک و مسلسل پرهیز کرد. 🇵🇸 شما در جنگ‌های صدر اسلام با دقت مطالعه کنید؛ آن گاه راه خودمان را در خواهید یافت. چراکه ما دقیقا باید براساس همان مبانی رفتار کنیم. بسیج مستضعفین، تحقق ارتش مکتبی به همان صورتی است که در صدر اسلام موجود بوده است. 🇵🇸 این خصوصیات و تفاوت‌ها باید در فیلم‌های جنگی ما اصالتا مورد تاکید قرار گیرند. اگر ما غیر از این عمل کنیم خیانت کرده‌ایم. الان تبلیغات خبری بیش‌تر بر دو مورد تاکید دارد: کشته‌های دشمن و مساحت خاک تسخیرشده و... این درست از نقاطی است که دشمن به وسیله ی آن چهره‌ی جنگ ما را مشوه می‌کند. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. 📖 فرازی از مصاحبه با سیدمرتضی آوینی،کتاب مقاومت، شماره‌ی ۴، تابستان ١٣٧٠ 🇵🇸 @ghabe_hasht
🇵🇸 قدس عزیز 🚩 این‌همه خون برای چیست؟! چگونه است پدری که فرزندش را در آغوش از دست می‌دهد باز هم می‌جنگد و کنار نمی‌کشد! چگونه است کودکانی از بدو به دنیا آمدنشان در جنگ حضور دارند و با تمام قوا با پرتاب سنگ می‌جنگند و همان کودکان بزرگ می‌شوند و پی به چگونگی ساخت موشک می‌برند... مگر قدس چیست؟ کم نیست مکانی که زمانی تمام مسلمانان جهان به سمتش می‌ایستادند و خدایشان را عبادت می‌کردند... کم نیست قبله مسلمانان... نوشته: خانم هوایی 🇵🇸 @ghabe_hasht
🇵🇸قدس عزیز 🚩 قدس عزیز! قدس عزیز! با ما سخن بگو! گویی تازه تو را شناخته‌ام، پیش از این ندایت در میان انبوه اخبار و هیاهوی رسانه‌ها گم می‌شد، اما حالا بعد از طوفان الاقصی و فریاد رسای شهدای آن بیمارستان در غزه، دیگر خوب می‌شناسمت. تو همان وجود ناپیدایی هستی که اهالی غزه را اسیر و دلداده خودت کرده‌ای، در هم‌صحبتی با توست که عزم ماندن دارند و این تکه زمین را رها نمی‌کنند. با ما هم سخن بگو، بگو چه در گوش آن‌ها می‌گویی که این چنین با مرگ مأنوس و هم آغوش اند؟! دیوار صوتی جهان شکست؛ حالا نوبت گوش دادن به ندای وحی وار توست. قدس عزیز! با ما سخن بگو! ندایت امروز از میان گریه زنان و کودکان غزه به گوش می‌رسد، از صدای محزون بچه‌ای که مُصر است برای خواهر و برادر کوچکترش اشهد بخواند، از شعار جاری بر زبان و حنجره مادرانی که معنای صبر را تغییر داده‌اند. قدس عزیز! با ما سخن بگو! از سمت تو گویی ندایی به گوش می‌رسد، ندایی که می‌گوید: ای قوم به حج رفته کجایید کجایید، معشوق همینجاست بیایید بیابید. ای پیاده روان راه کربلا، همیشه شنیده‌اید که «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، الوعده وفا راه ادامه دارد، به گذرگاه اکتفا نکنید. مسیر قدس مشتاق قدم‌ها و موکب هایتان است. شعر و شاعری نمی‌دانم، اما یک لحظه گوش جانت را تیز کنی ندایی در عمق جان خود خواهی شنید. گوش کن! شنیدی؟ آشناست، نه؟ خودش است. هنگام پیاده روی اربعین یا کار در موکب ها ندایش را شنیده بودیم. چه می‌گوید؟ سال اول بعد از شهادت حاج قاسم و ابومهدی، وقتی تصویر حاج قاسم را در موکب ها می‌دیدیم یادت هست؟ در عمق جانمان چه می شنیدیم؟ گویا همان نداست. قدس عزیز! تو را به خدا کمی هم با ما سخن بگو! حتما حاج قاسم را هم با همین ندا تا خط و بعدِ خط کشاندی حس می‌کنم در آستانه‌ی یک روایتیم از زمین و زمان، از دوران از اولین شهدای راهت تا شهدای المعمدانیه، از دیروز و امروز تا آینده‌ای که پیش روست گویا از اینجا به بعد تو می‌خواهی عَلَم نگارش تاریخ را به دست بگیری بسم الله! بگو! با تمام جان مشتاق شنیدنیم ای قدس عزیز! با ما که نمی‌شنویم هم سخن بگو! صدا سکوتِ وسط میدان توست صدا صدای سور اسرائیل نیست، نه، صدا صور اسرافیل است! سحر نیست، اعجاز است؛ خسته از تمام مردگی‌ها با تو زندگی می‌کنیم کسی اگر چیزی شنید برای ما هم بگوید... هشیار باشیم که قدس روایت می‌کند. 🇵🇸 @ghabe_hasht
هدایت شده از نوشته‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اینجا این پسر نشسته بر خرابه‌های حاصل از تجاوز خصم با صوتی زیبا آیه‌ای را تلاوت می‌کند که از ابتلای اهل ایمان می‌گوید. در کلیپی دیگر پسری با جسمی آغشته به خون فریاد می‌زد «فدای فلسطین». مردی پا به سن گذاشته با دیدن آوارهای خانه‌ای که به گفته‌ی خودش چهل سال زحمت ساختنش را کشیده با بغض می‌گوید« فدای فلسطین». چیزی که انسان را متحیر و انگشت به دهان می‌کند، این روحیه‌ی مقاوم و تسلیم‌ناپذیر مردم غزه است. روحیه‌ای که در سخت‌ترین شرایط اینچنین بانشاط و امید بر مقاومت اصرار دارد. به راستی اسرائیل چگونه می‌تواند این روحیه‌ی مقاوم را که نسل به نسل در حال انتقال است با بمب‌های مدرن نابود کند. سرزمین زیتون که خداوند به آن قسم خورده است تنها لایق مردمانی است با ایمان و مقاوم نه قومی که وقتی پیامبرشان به آنها گفت برای قدم گذاردن به ارض مقدس باید به جنگ دشمن بروید گفتند «تو و خدایت بروید بجنگید ما اینجا نشسته ایم.... قَالُوا يَا مُوسَى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا أَبَدًا مَا دَامُوا فِيهَا فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ » و ما ایمان داریم که عصای موسی مارهای فرعون زمان را خواهد بلعید و نزدیک است روزی که نیل شکافته شود. ✍مریم اردویی https://eitaa.com/maryamordouei
🇵🇸 قدس عزیز 🚩 قتل عام زنان و کودکان فلسطینی در بیمارستان المعمدانی هرچند مظلومانه و دردناک است اما ذلیلانه نیست زیرا فلسطینی‌ها نسبت خود را با فلسطین فراتر از محل زندگی خود یافته‌اند و برای دفاع از قدس شریف است که جان‌هایشان را کف دست گرفته‌اند. آن‌ها سپر محافظ قدس شریف اند. قدس قبله نخست مسلمین است و الان فلسطین مظهر مبارزه برای اسلام در برابر رژیمی که اساسا جعلی و بنیانش بر قدرت است. انگار باید مقصد نگاه و حرکت مسلمین اکنون نیز رو به قدس باشد. این مبارزه، مبارزه بین دو نوع بودن انسان است. سلاح اسرائیل برنامه‌ریزی و جلب حمایت دیگر کشورها و ثروت و استفاده از ابزارها و موشک‌های پیشرفته جنگیست، سلاح فلسطینی‌ها مقاومت با نیروی توکل و ایمان است. ایمانی که سنگ را در دستانشان، سلاح می‌کند و به آن‌ها امید و توان ساخت موشک را می‌دهد. قدس قبله مسلمین است و فلسطینیان آینه مبارزه مسلمانانند. راه قدس راه همه مسلمین است، در چگونه زیستن و مبارزه کردن. دیدن خصائص اسرائیل گونه که بر دیگر مظاهر تمدن نیز سایه افکنده و تنها جلوه سیاسی _ نظامی‌اش چنین ظلمی بر انسانیت و اسلام روا داشته. و نه فقط مبارزه نظامی، که فلسطینیان نیز برای بازپس‌گیری فلسطین گام در مسیر علم ساخت موشک گذاشتند، آن هم به قوه الهیشان. با نگاه کردن به قدس راه حرکت مسلمین باز می‌شود. قدس تنها یک سرزمین نیست، قدس مبدا و مقصد و معنای وجود ماست. قدس اولین معرج معراج انسان است. اگر اهمیت مبارزه فلسطین با قدس مشخص نیست باید علت این مبارزه را در مبدا و ماهیت اسرائیل و قدس شناخت. این جنگ جنگ بین دو سرزمین و حتی ظالم و مظلوم نیست. نوشته: خانم صابری 🇵🇸 @ghabe_hasht
🇵🇸 جنگ، جنگ روایت‌هاست ۱ 🔺جنگ روایت‌ها آمریکا و به تبع آن رژیم تار عنکبوتی صهیونیستی، خودشان را در رسانه‌ها می‌سازند، همانطور که هلوکاست بیشترین شواهدش سینمایی است. لذا از این مطلب نباید غافل بود که روایت رسانه‌ها در فضای مجازی در شکل طبیعی خود اهداف آن‌ها را پیش خواهد برد. انبوهی از تصاویر و ویدئوهای دلخراش از غزه به راحتی دست به دست می‌شود و قلب همه را به درد می‌آورد، اما این درد چه تاثیری در بیننده ایجاد می‌کند؟ «غزه دارد زیر چکمه‌های آهنی و قدرتمند! رژیم صهیونیستی له می‌شود و جنگ باید متوقف شود» این همان گزاره‌ای است که آمریکا و اسرائیل سعی دارند در افکار عمومی نهادینه کنند. رسانه‌های عمومی با انتشار انبوه تصاویر ضد جنگ از غزه از یک طرف، و رسانه‌های جهانی طرفدار رژیم منحوس با مانورهای تبلیغاتی روی تسلیحات نظامی و طرح ها و شعارهای آمریکایی‌ها نتیجه‌ای جز بیرون کردن فلسطینی‌ها از سرزمینشان را در سر ندارند. جنگ، جنگ روایت‌هاست و هر روایتی که در این دوسوی ضدجنگ یا هالیوودی بیفتد ناخواسته اهداف آمریکایی صهیونیستی را دنبال می‌کند. انقلاب اسلامی در رویداد شکل‌گیری اش و در دفاع هشت ساله ادبیاتی متفاوت را بنا نهاد که دفاع مقدس نامیده شد. این ادبیات امکان دفاع و جنگیدن به نحوی دیگر پیش روی رزمندگان قرار داد و جهان این ادبیات، به روشنی در مستندهای روایت فتح متبلور شد. جنگیدن ذیل سایه همین ادبیات بود که حزب الله را ایمان و قوت داد و مبارزه با داعش را ممکن کرد، یمنی‌ها را مقاومت بخشید و ادبیات دفاع از حرم را مستشاری کرد. نباید از تاثیر این روایت در نحوه جنگیدن فلسطینیان غافل بود. جنگ، جنگ روایت‌هاست و جهان دفاع مقدس ادبیات خاص خود را دارد و برای امروز فلسطینیان از آب و غذا حیاتی‌تر است. اگر این ادبیات نباشد همه کشته‌ها و مجروحان، از دست رفته تلقی خواهند شد، نه شهید راه حق. سختی‌ها باید برای رسیدن به زندگی مطلوب از بین بروند و دیگر جنگیدن و ماندن معنایی ندارد، اطلاع‌رسانی ها از غزه همه با هدف تاثیر در نهادهای بین‌المللی است و نه در جهت اتحاد و قیام مسلمانان. ادبیات رسانه‌ای چنان غالب می‌شود که وقتی یک فلسطینی دوربین در دست گرفته از پیش تاثیرش را پذیرفته است، به عنوان مثال در چنین فضایی چه موقع کسی دوربین دست می‌گیرد و مشغول فیلمبرداری می‌شود؟ وقتی حماسه‌ای از صبر می‌بیند یا وقتی فاجعه‌ای هولناک تر از قبل به چشمش می‌آید؟ انبوه روایت‌های رسانه‌ای ضد جنگ به جای آن‌که روایت مظلومیت باشد، سلاح دیگری است که در جنگ روایت‌ها امید به فتح را ناامید می‌کند و صلح خواهی و آتش‌بس را پیش روی فلسطینیان می‌گذارد و این درد ناامیدی از درد فقدان عزیزان بسیار غمبارتر است. به همین جهت است که روایت فتح از آب و غذا برای فلسطینیان حیاتی‌تر است. روایت غیر از اطلاع‌رسانی است. روایت بیش از آن‌که رساندن خبر باشد برپایی جهانی از مناسبات را در خود دارد. ما اگر فعلا نتوانیم زخم مجروحان را درمان کنیم ولی ایجاد بستری از روایت فتح و جهان دفاع مقدس می‌تواند درد مجروحیت و فقدان را حتی شیرین کند. جمله معروف شهید آوینی به یادمان می‌آید: زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر، گردش خون در رگ‌های زندگی شیرین است اما ریختن آن درپای محبوب شیرین‌تر... 🇵🇸 @ghabe_hasht
Gaza .mp3
8.71M
🇵🇸 قدس عزیز 🎙 صوت بخشی از جلسه همزبانی با موضوع «ما و مسئله قدس عزیز» 📆 ٢٣ مهرماه 🕌 آستانه قاب هشت 🇵🇸 @ghabe_hasht
ما و تاریخ سینما.mp3
29.08M
🎙صوت جلسه اول از فصل دوم سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما» 🔸 ١٣ مهر ماه 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🎙صوت جلسه اول از فصل دوم سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما» 🔸 ١٣ مهر ماه 🕌 آستانه قاب هشت #ما_و_تاریخ
🔰گزیده‌ای از مباحث مطرح شده در جلسه اول «ما و تاریخ سینما» 🎙 اولین جلسه از فصل دوم سلسله جلسات «ما و تاریخ سنیما» 🔹ماده در برابر اندیشه... 🔸آیا فناوری موجب تحقق سینما شد، و اساس سینما بر فناوری است؟ یا از سر اندیشه و خواستی برای تحقق رویای جهان آینده سینما و فناوری متناسب آن محقق شده است؟ 🔹خواست‌ها جلوتر از ابزارها... 🔸 در فضای رایج آموزش سینما، تاریخ سینما با پیشرفت فناوری بررسی می‌شود، ولی آیا باید روال آموزش سینما را از تکنیک آغاز کرد؟ 🔸 و قابل توجه است که در برهه های پیشرفت تکنیکی در تاریخ سینما از جمله ظهور سینمای ناطق، شاهد افول در قصه‌گویی سینما هستیم. 🔹آیا فرایندهای توسعه و پیشرفت قابل مدیریت و برنامه ریزی است؟ و آیا تعامل ما با زبان سینما می تواند اینگونه باشد؟ 🔸سینما تنها فناوری نیست بلکه با هنر در آمیخته و تبدیل به زبان شده است، و حقیقت در زبان با انتظار محقق می‌شود. 🔹دیدن تجربه ها در دفاع مقدس و روایتگری شهید آوینی 🔸اساس پیشرفت نظامی ما و اتکا به خود در دفاع مقدس، خود نمونه‌ای از گام برداشتن برای ساخت آینده‌ای است که مردم پیش روی خود می‌دیدند... و اساس جنگ بر امکانات و ابزارهای نظامی‌اش نبوده است. 🔸آندره بازن در توجه به واقع گرایی شناخته می‌شود، و او را در مقابل آیزنشتاین می‌دانند، در این تفکر نگاه شهید آوینی جست‌وجوی حقیقت با زبان تصویر است، که در تجربه روایت فتح شاهد آنیم. 🔹نسبت فلسفه با تکنولوژی و هنر... 🔸فلسفه روایتگر زمان و هنر و سینما به دنبال خیالی از تصویر آینده... 🔹نسبت میان پژوهش و دانشگاه‌ها با نیازهای بدنه سینما... 🔸درک نیازها و ضرورت‌های سینما و پژوهش حول آن‌ها در دانشگاه و تحقق آنها در بدنه سینما... 🔹همزمان با سال‌های اولیه و کشف و اختراع فناوری‌های سینما، کمیک بوک شکل گرفته و میان مردم رواج پیدا می‌کند. درواقع شوقی از تصویری کردن جهان، قبل از فناوری سینما در حال وقوع بوده است. 🔸این مدیوم چه نسبتی با جهان آمریکایی دارد؟ که بیشتر در آمریکا رواج یافته و در کشور ما رواج چندانی نداشته است... تفاوت میان قهرمان در کمیک بوک و سایر مدیوم ها در آمریکا، با حضور قهرمان در مدیوم های نقالی و پرده خوانی ما قابل تامل است. مدیومی که شهید آوینی به خدمت می‌گیرد، حرف زدن با پرده خوانی است، یعنی از تصویر به گفت آمدن و تصویر را کامل کردن. ایستاده در غبار هم نمونه دیگری از این تجربه است... 🔹با فکر کردن به مدیوم کمیک بوک و تفاوت‌هایش با مدیوم هایی که در تاریخ خودمان محقق شده می‌توان راه جدیدی در این عرصه یافت. 🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات "سینما نبض زمان" 🔸 فصل دوم: بررسی سریال‌های پرمخاطب روز ایران و جهان 🔹روایت جنگ‌ها و جنگ روایت‌ها؛ آمریکا چگونه به تاریخ، جنگ و هولوکاست می‌پردازد. 📝سریال‌های جلسه چهارم: 🔺جوخه برادران (band of brothers) 🔺چرنوبیل (chernobyl) 📆 شنبه ۶ آبان ماه، ساعت ١۶ 🕌 مکان: آستانه قاب هشت ▪️حضور برای عموم آزاد است. 📞برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید: 09373401445 🆔 @ghabe_hasht
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس "تفکر در واقع همان نحوه حضور آدمی است، و حضور عین «تذکر» است. انسان با این تذکر، به حقیقت وجود خویش تقرب می‌یابد و با غفلت یا عدم حضور، از خود دور می‌شود." 📖 شهید آوینی، کتاب رستاخیز جان؛ مقاله یادداشتی ناتمام در باب هویت و حقیقت انسان 🇵🇸 اتفاقات اخیر غزه ما را به آن وا داشت که بار دیگر به نسبت خود با قدس عزیز فکر کنیم. فکر کردن با زبان سینما و از دریچه تکنیک و هنرهایی که هرروز با آن‌ها سر و کار داریم... به این امید که در این گفت‌وگوها حضورمان را در جبهه روایت قدس بیابیم. 🔻جلسه اول: گرافیک 🔸امکان‌های بیانی گرافیک در روایت وقایع چیست؟ 🔹نگاه به تحولات گرافیک در دفاع مقدس و امتداد آن به امروز 🔸فکر کردن با زبان گرافیک به روایت قدس 🕰 ٣٠ مهر ماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🇵🇸 @ghabe_hasht
چرایی بی حد و مرز خشونت صهیونیستی، دکتر امامی جمعه.mp3
4.57M
🔉 چرایی بی حد و مرزی خشونت صهیونیستی 🎙 دکتر سید مهدی 🗓 ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ✅ https://t.me/seyedmahdiemamijomeh
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس "تفکر در واقع همان نحوه حضور آدمی است، و حضور عین «تذکر» است. انسان با این تذکر، به حقیقت وجود خویش تقرب می‌یابد و با غفلت یا عدم حضور، از خود دور می‌شود." 📖 شهید آوینی، کتاب رستاخیز جان؛ مقاله یادداشتی ناتمام در باب هویت و حقیقت انسان 🇵🇸 اتفاقات اخیر غزه ما را به آن وا داشت که بار دیگر به نسبت خود با قدس عزیز فکر کنیم. فکر کردن با زبان سینما و از دریچه تکنیک و هنرهایی که هرروز با آن‌ها سر و کار داریم... به این امید که در این گفت‌وگوها حضورمان را در جبهه روایت قدس بیابیم. 🔻جلسه دوم: مستند 🕰 ۱ آبان ماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🇵🇸 @ghabe_hasht
36.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 قدس عزیز 🔸نماهنگ یوم الانتقام 🎙 حاج ابوذر روحی 🇵🇸 @ghabe_hasht
🇵🇸 قدس عزیز شبی که گذشت، شبکه افق میزبان علی لاریجانی بود. لاریجانی در مقام تحلیل‌گر، حرف‌هایش را با یک نکته‌ی قابل توجه به پایان رساند‌: «همه‌ی کشورها باید بدانند عملکردشان در این ایام، تعیین‌کننده‌ی سرنوشت و جایگاهشان در آینده خواهد بود.» می‌خواست بگوید اگر روسیه و چین و حتی خودمان، حواسمان نباشد این روزها کجای کار هستیم؛ روزی خواهد رسید که در مناسباتی که دیگر مثل قبل نیست، جایی نداشته باشیم. لاریجانی تحلیل‌گر است. او به مناسبات سیاسی در مقیاس جهانی فکر می‌کند. اما همه‌ی ما هم این‌روزها فکر می‌کنیم. به این‌که «با این آتش که بر جان پاره‌ی تن اسلام افتاده است چه کنیم؟»؛ «کجای این قصه به دنبال حضور تاریخی‌مان بگردیم» و این‌که «آینده چیست». چند روز، هفته یا ماه دیگر، پرونده طوفان‌الاقصی بسته می‌شود. نتیجه میدان نبرد هرچه که باشد، بازنده‌ی اصلی کسی است که در این دوران گذار، فکری‌ به حال خویش نکرده؛ در پی فهم نسبتش با این ایام نبوده و با هرآنچه که درچنته دارد به میدان نیامده است. کسی که قد نکشیده و به آن‌سوی پرچین روزمرگی‌ها نظر نکرده است. زبان گویایی ندارد و عینک روشنفکرمآبان دلسوز، حجاب چشمانش شده است. این روزها غزه در آتش می‌سوزد اما بی‌شک ابراهیم‌وار از آن بیرون خواهد آمد‌. معجزه‌ای در راه است که خواب‌زدگان را از آن بهره‌ای نیست. نوشته: خانم املائی 🇵🇸 @ghabe_hasht
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس "تفکر در واقع همان نحوه حضور آدمی است، و حضور عین «تذکر» است. انسان با این تذکر، به حقیقت وجود خویش تقرب می‌یابد و با غفلت یا عدم حضور، از خود دور می‌شود." 📖 شهید آوینی، کتاب رستاخیز جان؛ مقاله یادداشتی ناتمام در باب هویت و حقیقت انسان 🇵🇸 اتفاقات اخیر غزه ما را به آن وا داشت که بار دیگر به نسبت خود با قدس عزیز فکر کنیم. فکر کردن با زبان سینما و از دریچه تکنیک و هنرهایی که هرروز با آن‌ها سر و کار داریم... به این امید که در این گفت‌وگوها حضورمان را در جبهه روایت قدس بیابیم. 🔻جلسه سوم: شعر و ادبیات مقاومت 🔶شعر جنگ یا شعر مقاومت؟ 🔷نگاهی به تحولات شعر تحت تاثیر جریان های جنگ و مقاومت 🔶فکر کردن با زبان شعر به روایت قدس 🕰 ۲ آبان ماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🇵🇸 @ghabe_hasht
قاب هشت
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس "تفکر در واقع همان نحوه حضور آدمی است، و حضور عین «تذکر» است. انسان با این
🇵🇸جبهه روایت قدس 🔸نسبت هنر با جنگ چیست؟ و هنرمندان در چه جایگاهی قرار دارند؟ 🔹شعر و جنگ؟ شعر طبعی لطیف دارد و جنگ کشت و کشتار خون‌ریزی است! اما کدام جنگ؟ جنگ یا مبارزه؟ مبارزه بر سر چیست؟ و شاعر در وصف کدامین یار می سراید؟ اصلا شاعر کیست؟ و جایگاهش در نسبت با مردم و اتفاقاتی که بر آنان می گذرد چیست؟ 🔻 جای آن هست که نسبت خود را با هنر و شعر و جنگ در توصیف امام(ره) بیابیم... ▫️خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شهادت و شرف و عزتْ سرمایه زوال ناپذیر آن‌گونه هنری است که باید، به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، همیشه مشام جان زیبا پسندِ طالبانِ جمال حق را معطر کند. ▫️هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکای به غیر تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان به حیات جاویدان رسیده‌اند. «پیام امام به هنرمندان» 🔹(شاعری نوعی پی افكني حقيقت است با واژه و در واژه). شعر از آن رو كه با حقيقت نسبت دارد و در واقع مجلای ظهور آن است، با تفكر تقرب می‌يابد. بايد توجه داشت كه تفكر به معنای صرف تفلسف نيست، بلكه عام‌تر از آن بوده و البته فلسفه حقيقی تفكر و شعرسرايی را با خود دارد. «هایدگر» 🔸هنر ذاتا و ماهیتا امانت‌دار مبارزه با دشمنان دین است... 🇵🇸 @ghabe_hasht
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس "تفکر در واقع همان نحوه حضور آدمی است، و حضور عین «تذکر» است. انسان با این تذکر، به حقیقت وجود خویش تقرب می‌یابد و با غفلت یا عدم حضور، از خود دور می‌شود." 📖 شهید آوینی، کتاب رستاخیز جان؛ مقاله یادداشتی ناتمام در باب هویت و حقیقت انسان 🇵🇸 اتفاقات اخیر غزه ما را به آن وا داشت که بار دیگر به نسبت خود با قدس عزیز فکر کنیم. فکر کردن با زبان سینما و از دریچه تکنیک و هنرهایی که هرروز با آن‌ها سر و کار داریم... به این امید که در این گفت‌وگوها حضورمان را در جبهه روایت قدس بیابیم. 🔻جلسه چهارم: روایت قدس با نگاه به روایت فتح 🕰 ۳ آبان ماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🇵🇸 @ghabe_hasht
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس "تفکر در واقع همان نحوه حضور آدمی است، و حضور عین «تذکر» است. انسان با این تذکر، به حقیقت وجود خویش تقرب می‌یابد و با غفلت یا عدم حضور، از خود دور می‌شود." 📖 شهید آوینی، کتاب رستاخیز جان؛ مقاله یادداشتی ناتمام در باب هویت و حقیقت انسان 🇵🇸 اتفاقات اخیر غزه ما را به آن وا داشت که بار دیگر به نسبت خود با قدس عزیز فکر کنیم. فکر کردن با زبان سینما و از دریچه تکنیک و هنرهایی که هرروز با آن‌ها سر و کار داریم... به این امید که در این گفت‌وگوها حضورمان را در جبهه روایت قدس بیابیم. 🔻جلسه پنجم: روایت قدس با نگاه به روایت فتح 🕰 ۴ آبان ماه، ساعت ١۶ 🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت 🇵🇸 @ghabe_hasht